Mulle 8 kpl (home).
Uusia päivityksiä xp:hen
17
1731
Vastaukset
- Maco
tuon verran tuli myös SP2 koneisiin...ainakin mulle!
- Hande
Ei ole vielä tullu yhtään päivitystä.Home XP.
sama nivaska - 8 kpl - odotti aamulla latausta/asennusta, kun avasin koneen.
- jos ihmettelette tuota "odotti"-sanamuotoa, niin tarkoitan sitä, että olen valinnut päivitysten asetuksista tuon "Ilmoita uusista päivityksistä"-vaihtoehdon, eli ovatpahan sitten valmiina ladattaviksi ja asennettaviksi.
Tapansa kullakin, t. MM.- HurLum
SP2:n jälkeen on tullut noita päivityksiä jo kai useita kymmeniä, joten kai ne pistää ne pian yhteen pakettiin. Jos joku hankkii uuden koneen, jossa ei ole kuin SP2:n päivitys, niin kestää varmasti kauan, ennen kuin saa kaikki päivitykset haettua.
Mullakin on se toiminto päällä, että ilmoittaisi päivityksistä, mutta olen aina ehtinyt ennen ilmoitusta ja näissä turva-aukoissa on todella tärkeätä ehtiä ennen virusnikkareita. Automaattiset päivitykset tulevat yleensä paljon myöhemmin kuin se tieto, että on julkaistu uusia päivityksiä. Käytän sellaista päivityskalenteria ja siellä näkyy koska niitä on tulossa, Suomeen tulee paljon myöhemmin kuin esim. englanninkielisille. Sieltä löytyy myös muita tärkeitä päivityksiä, tosin en lataa niitä sieltä sivustolta, vaan kyseessä olevan ohjelman omilta sivustoilta. - uudet
HurLum kirjoitti:
SP2:n jälkeen on tullut noita päivityksiä jo kai useita kymmeniä, joten kai ne pistää ne pian yhteen pakettiin. Jos joku hankkii uuden koneen, jossa ei ole kuin SP2:n päivitys, niin kestää varmasti kauan, ennen kuin saa kaikki päivitykset haettua.
Mullakin on se toiminto päällä, että ilmoittaisi päivityksistä, mutta olen aina ehtinyt ennen ilmoitusta ja näissä turva-aukoissa on todella tärkeätä ehtiä ennen virusnikkareita. Automaattiset päivitykset tulevat yleensä paljon myöhemmin kuin se tieto, että on julkaistu uusia päivityksiä. Käytän sellaista päivityskalenteria ja siellä näkyy koska niitä on tulossa, Suomeen tulee paljon myöhemmin kuin esim. englanninkielisille. Sieltä löytyy myös muita tärkeitä päivityksiä, tosin en lataa niitä sieltä sivustolta, vaan kyseessä olevan ohjelman omilta sivustoilta.Kukas se nyt niin vanhan XP asennusrompun ostaisi jossa ei ole uusimpia päivityksiä.
Tietokonekaupoissa ym. myytävät XP asennusromput sisältää aina Sp2 ym. uusimmatkin päivitykset, joten ei tarvitsee updatesta ladata kuin vain muutaman viikon takaiset kaikkein tuoreimmat päivitykset.
Mikrosoftilta saa tilattua ilmaiseksi Sp2-päivitys CD-rompun ja niissä on myös uusimmat päivitykset. - HurLum
uudet kirjoitti:
Kukas se nyt niin vanhan XP asennusrompun ostaisi jossa ei ole uusimpia päivityksiä.
Tietokonekaupoissa ym. myytävät XP asennusromput sisältää aina Sp2 ym. uusimmatkin päivitykset, joten ei tarvitsee updatesta ladata kuin vain muutaman viikon takaiset kaikkein tuoreimmat päivitykset.
Mikrosoftilta saa tilattua ilmaiseksi Sp2-päivitys CD-rompun ja niissä on myös uusimmat päivitykset.Entäs, jos ostaa jostain Gigantista, Anttilasta tai muualta? Tuskin niitä romppuja koko ajan vaihdellaan uusimpiin. Luulisin, että voivat olla jopa puoli vuottakin vanhoja, ehkä vanhempiakin. Tähän tietää vastauksen se, joka on ostanut juuri koneen jostain muualta kuin tietokoneihin erikoistuneesta liikkeestä.
- kun itse
HurLum kirjoitti:
Entäs, jos ostaa jostain Gigantista, Anttilasta tai muualta? Tuskin niitä romppuja koko ajan vaihdellaan uusimpiin. Luulisin, että voivat olla jopa puoli vuottakin vanhoja, ehkä vanhempiakin. Tähän tietää vastauksen se, joka on ostanut juuri koneen jostain muualta kuin tietokoneihin erikoistuneesta liikkeestä.
ostin HP:n koneen viime joulukuussa, mukana tuli vain SP1. Milloinkas se SP2 ilmestyikään, eikös se ollut elokuussa 2004 ! Että se siitä ajanmukaisuudesta !
- ostit vanhan
kun itse kirjoitti:
ostin HP:n koneen viime joulukuussa, mukana tuli vain SP1. Milloinkas se SP2 ilmestyikään, eikös se ollut elokuussa 2004 ! Että se siitä ajanmukaisuudesta !
>ostin HP:n koneen viime joulukuussa, mukana tuli vain SP1.<
-Olet ostanut uutena "vanhan merkikoneen" joka on kasattu jo huomattavasti ennen vuoden 2004 syksyä.
>Milloinkas se SP2 ilmestyikään, eikös se ollut elokuussa 2004 !<
-Oikein muistit SP2 "ilmestyi" elokuussa 2004.
Elokuusta 2004 lähtien kaikissa tietokonekaupoissa myytävät Windows XP asennusromput ovat sisältäneet myös SP2-päivityksen.
Sinulla onkin ns.merkkikone ja sen mukana et saanut edes alkuperäistä windows XP:n asennusromppua, sait ainoastaan koneesi valmistajan muunteleman XP-Recovery nimisen asennusrompun jota koneesi kasaaja on muunnellut asentelemala siihen esim. omia ajureitaan yms. muutoksia ja siksipä-niihin merkkikoneisiin ei saa microsoftilta edes mitään ilmaista tukeakaan microsoftilla eivät edes pysty tietämään mitä kaikkea ne on käyttikseen ympänneet ja miten sitä muutelleet sikisipä kaikki tuki asiatkin kuuluu koneesi myyjälle/valmistajalle.
P.S.
Ei se ole narri joka narraa vaan narri on se joka antaa itseään narrata. - uudet
HurLum kirjoitti:
Entäs, jos ostaa jostain Gigantista, Anttilasta tai muualta? Tuskin niitä romppuja koko ajan vaihdellaan uusimpiin. Luulisin, että voivat olla jopa puoli vuottakin vanhoja, ehkä vanhempiakin. Tähän tietää vastauksen se, joka on ostanut juuri koneen jostain muualta kuin tietokoneihin erikoistuneesta liikkeestä.
>Kaikkiko? Entäs, jos ostaa jostain Gigantista, Anttilasta tai muualta? Luulisin, että voivat olla jopa puoli vuottakin vanhoja, ehkä vanhempiakin. <
-Olet aivan oikeassa ne "maitokaupoissa" myytävät tietokoneet ja niiden muunnellut käyttikset ja etenkin tarjouksessa olevat voivat olla vaikka kuinka vanhoja.
>Tuskin niitä romppuja koko ajan vaihdellaan uusimpiin.<
-Tietokonekaupoissa myytävät käyttöjärjestelmä asennusromput ovat uunituoreita muutaman päivän-viikon vanhoja.
Tietokone kannattaa ostaa aina tietokonekaupasta niin saa pareman koneen halvemmalla ja tietenkin Tietokonekaupoissa saa koneen valmiiksi kasattuna jopa kotiin kuljetettuna tai voi pyytää kasaamaan koneen sellaisella kokoonpanolla kuin itse haluaa, kasaaminen ei maksa ylensä mitään lisähintaa, koneen mukana saa myös aidon ja alkuperäisen muuntelemattoman käyttöjärjestelmän jota ohjelmoijat ei ole käpälöineet, Retail-versio käyttikseen saa microsoftilta ilmaista puhelin ym. tukea microsoft tuki puh.09-525502500.
Tietokonekaupoista ostetuissa koneissa myös mahdolliset takuu asitakin hoituu nopeasti ja viivytyksittä. - niinhän
ostit vanhan kirjoitti:
>ostin HP:n koneen viime joulukuussa, mukana tuli vain SP1.<
-Olet ostanut uutena "vanhan merkikoneen" joka on kasattu jo huomattavasti ennen vuoden 2004 syksyä.
>Milloinkas se SP2 ilmestyikään, eikös se ollut elokuussa 2004 !<
-Oikein muistit SP2 "ilmestyi" elokuussa 2004.
Elokuusta 2004 lähtien kaikissa tietokonekaupoissa myytävät Windows XP asennusromput ovat sisältäneet myös SP2-päivityksen.
Sinulla onkin ns.merkkikone ja sen mukana et saanut edes alkuperäistä windows XP:n asennusromppua, sait ainoastaan koneesi valmistajan muunteleman XP-Recovery nimisen asennusrompun jota koneesi kasaaja on muunnellut asentelemala siihen esim. omia ajureitaan yms. muutoksia ja siksipä-niihin merkkikoneisiin ei saa microsoftilta edes mitään ilmaista tukeakaan microsoftilla eivät edes pysty tietämään mitä kaikkea ne on käyttikseen ympänneet ja miten sitä muutelleet sikisipä kaikki tuki asiatkin kuuluu koneesi myyjälle/valmistajalle.
P.S.
Ei se ole narri joka narraa vaan narri on se joka antaa itseään narrata.se on, narrina on hyvä olla ! Onneksi meitä on paljon http://www.itviikko.fi/uutiset/uutinen.asp?UutisID=69281
Itse asiassa sain työn kautta tarjouksen josta en voinut kieltäytyä,siispä tilasin uommoisen vanhan koneen viikolla 50/2004 ,se lähti tehtaalta viikolla 51/2004 ja sain sen viikolla 52. Eikä siinä tullut mitään levyä mukana,sekin piti itse polttaa! No onneksi saan töistä tarvittaessa XP levyn vaan eipä ole vielä ollut tarvetta.
Mitäs sinulla muuten on noita merkkikoneita vastaan ? Olet ennenkin paasannut täällä samaa asiaa, suosittuja ne tuntuvat olevan ja se taitaa sinua harmittaa ! - vastaanko?
niinhän kirjoitti:
se on, narrina on hyvä olla ! Onneksi meitä on paljon http://www.itviikko.fi/uutiset/uutinen.asp?UutisID=69281
Itse asiassa sain työn kautta tarjouksen josta en voinut kieltäytyä,siispä tilasin uommoisen vanhan koneen viikolla 50/2004 ,se lähti tehtaalta viikolla 51/2004 ja sain sen viikolla 52. Eikä siinä tullut mitään levyä mukana,sekin piti itse polttaa! No onneksi saan töistä tarvittaessa XP levyn vaan eipä ole vielä ollut tarvetta.
Mitäs sinulla muuten on noita merkkikoneita vastaan ? Olet ennenkin paasannut täällä samaa asiaa, suosittuja ne tuntuvat olevan ja se taitaa sinua harmittaa !>Mitäs sinulla muuten on noita merkkikoneita vastaan ? Olet ennenkin paasannut täällä samaa asiaa, suosittuja ne tuntuvat olevan ja se taitaa sinua harmittaa !<
-Ei minua itseäni harmita tippaakaan,
vaan niitä myöhemmin harmittaa jotka ostavat juuri sen vanhan mallin jota myyjät tuputtaa tai ostavat kaikkein halvimman jonka ominaisuudet ei riitä kunnolla XP käyttiksen ja nykyisten uusien monipuolisten virustentorjunta ohjelmien pyörittämiseen.
Muistanet esim.viime kesän jolloin julkaistiin SP2-päivitys ja erään tunnetulla merkkikoneen valmistajalla, joka myös oli käyttöjärjestelmää muunnellut ohjelmoimalla siihen omia ajureitaan ym. oli tumpeloinut hommassa pahemman kerran, joutuivatkin useita kuukausia tekemään kovasti töitä ennen kuin saivat selvittettyä ja ratkaistua tuhansien jopa satojen tuhansien koneiden ongelmat kun SP2-päivitys sekoitti niiden räpläämän käyttiksen pahemman kerran.
Eikä ne edes "viitsineet" kertoa tai julkaista omaa möhläystään vaan antoivat ihmisten olla ongelmineen merkkikoneiden myyjätkin vain varoitti ettei SP2-päivitystä kannata koneeseen vielä asentaa koska siinä on ongelmia, keskustelupalstat täyttyi kirjoituksista:
ei SP2-päivitystä kannata asentaa se sekoittaa koneen vaikka koko SP2-päivitys ongelma koski vain joitakin merkikone merkkejä, alkuperäisillä XP asennusrompuilla asennettuihin ja tietokonekaupasta ostettuihin koneisiin Sp2-päivitys asentui kertaheitolla ongelmitta.
Mitäkö vastaan, tulet itsekkin aikaa myöten huomaamaan merkkikoneiden ongelmallisuuden viimeistään siinä vaiheessa jos ja kun joudut syystä tai toisesta asentamaan koko käyttöjärjestelmän uudestaan tai hankkimaan koneeseen parempia komponenttejä.
Ovathan ne toki hyvinkin suosittuja, yleensä ensimmäisen tietokoneensa ostajat niitä ostelee, niissä koneissa on useinkin esim.liian vähän RAM-muistia ja siksi esim. uusimmat virustentorjunta ohjelmat toimii, jos edes toimii niissä takkuillen,useissa myös integroitu näytönohjain tai näytönojhain on vanha malli ja halvimmasta päästä ym.ym teknisiä komponettien valinnasta johtuvia heikkouksia.
Tokihan merkkikoneissakin on myös oikein erinomaisen hyviä joissa on riittävästi esim. RAM-muistia on erillinen näytönohjain etc.
Ikävä kyllä useinkin ensikoneen ostaja ostaa tietenkin sen mikä on halvin tain mitä myyjä suosittelee eikä konella pystykkään tekemään läheskään kaikkea mihin kunnollisella koneella pystyisi.
>Eikä siinä tullut mitään levyä mukana,sekin piti itse polttaa!<
-Tuossa taas kerran oikein hyvä esimerkki merkikoneesta.
>No onneksi saan töistä tarvittaessa XP levyn vaan eipä ole vielä ollut tarvetta.<
-Jos ja kun asennat sillä työnantajasi XP asennusrompulla käyttiksen kokonaan uudestaan menetät kaikki konepakettisi mukan tulleet ohjelmat ellet saanut niiden asennusromppuja saattaa tulla pahojakin ongelmia monissa muissakin asioissa esim.ajureiden ym. kanssa koska ns.merkkikoneessa on usein sellaisia ajureita joita ei aina saa imuroitua edes netistä ne ovat vain siinä merkkikoneen Recovery rompulla jos edes sen saa mukaan eikä kaikkiin ns.merkkikoneisiin edes pysty asentamaan käytöjärjestelmää toisella Xp asennusrompulla.
Olen tarkoituksella hieman paasannut provosoivilla kirjoituksillani pyrkimyksenä saada ihmiset edes hieman harkitsemaan mitä ostavat ja mitä rahallaan saavat,
ja jotta edes vertailisivat tietokoneen ominaisuuksia ja hintoja tietokonekaupoissa myytäviin koneisiin.
Monilla on jostain ihmeen syystä sellainen käsitys, jotta tietokonekapoissa myydään tietokoneet osina ja itse joutuu sen sitten kasaamaan komponenteistä kotonaan, ja jotta mahdolliset takuuasiatkin täytyy hoitaa jokaisen komponetin valmistajan kanssa erikseen itse.
Tietokonekaupoissa on valmiiksi eri hintaisia erilaisilla kokoonpanoilla kasattuja koneita vaikka kuinka paljon, lisäksi voi niihinkin valmiiksi kasattuihin pyytää vaihtamaan itse haluamiaan osia esim. paremman näytön, enemmän RAM- muistia tms.
tai voi tietenkin kasauttaa omiin tarpeisiinsa soveltuvan tietokoneen ja hinta on hyvin usein paljon edullisempi kuin mitä olisi vastaavan merkkikoneen hinta,
ennen kaikkea tietokonekaupoista saa tietokoneen johon voi uusia vaikka osan kerrallaan sekä saa alkuperäisen käyttöjärjestelmä asennusrompun itselleen, jolloin mahdollinen käyttiksen uudelleen asennus onnistuu yleensä ongelmitta aloittelijaltakin. - HurLum
uudet kirjoitti:
>Kaikkiko? Entäs, jos ostaa jostain Gigantista, Anttilasta tai muualta? Luulisin, että voivat olla jopa puoli vuottakin vanhoja, ehkä vanhempiakin. <
-Olet aivan oikeassa ne "maitokaupoissa" myytävät tietokoneet ja niiden muunnellut käyttikset ja etenkin tarjouksessa olevat voivat olla vaikka kuinka vanhoja.
>Tuskin niitä romppuja koko ajan vaihdellaan uusimpiin.<
-Tietokonekaupoissa myytävät käyttöjärjestelmä asennusromput ovat uunituoreita muutaman päivän-viikon vanhoja.
Tietokone kannattaa ostaa aina tietokonekaupasta niin saa pareman koneen halvemmalla ja tietenkin Tietokonekaupoissa saa koneen valmiiksi kasattuna jopa kotiin kuljetettuna tai voi pyytää kasaamaan koneen sellaisella kokoonpanolla kuin itse haluaa, kasaaminen ei maksa ylensä mitään lisähintaa, koneen mukana saa myös aidon ja alkuperäisen muuntelemattoman käyttöjärjestelmän jota ohjelmoijat ei ole käpälöineet, Retail-versio käyttikseen saa microsoftilta ilmaista puhelin ym. tukea microsoft tuki puh.09-525502500.
Tietokonekaupoista ostetuissa koneissa myös mahdolliset takuu asitakin hoituu nopeasti ja viivytyksittä.Mutta luulen suurimman osan ostetuista koneista olevan juuri noita puutteellisia "merkkikoneita". He jotka ostavat ensimmäisen koneensa eivät tiedä noista eroista mitään, kuten en minäkään tiennyt. Olin käyttänyt konetta jo melkein vuoden, ennen kuin tajusin sen esimerkiksi, että minulla ei ole edes asennusromppua, oli vain se recovery-romppu. SP2 asentui kyllä ongelmitta, vaikka kone olikin Fujitsun ja asensin sen päivityksen ensimmäisten joukossa, varoitukset tulivat vasta myöhemmin.
Se pitäisi lailla säätää, että myyjän on ilmoitettava esim. se, että konetta on muokattu, eikä microsoftin tuki ole käytössä, eikä mukana seuraa alkuperäistä asennusromppua. Myös muista haitoista olisi informoitava kyllin selvästi mukana tulevalla info-tiedotteella, jotta ei kellekään jäisi epäselväksi, mitä on ostamassa.
Kuten mainitsin aikaisemmin, minulta kesti tosi kauan, ennenkuin selvisi todellinen asianlaita, vaikka seurasin päivittäin keskusteluja ja muita tietotekniikan sivustoja oppiakseni edes jotain. Jollen olisi ollut näin aktiivinen, en tietäisi vieläkään, että mitä eroja noissa koneissa voi olla. Enhän vieläkään tiedä paljon mitään, mutta aina jotain päähän jää, tämä asia on yksi niistä, mikä on selvinnyt. - .uudet
HurLum kirjoitti:
Mutta luulen suurimman osan ostetuista koneista olevan juuri noita puutteellisia "merkkikoneita". He jotka ostavat ensimmäisen koneensa eivät tiedä noista eroista mitään, kuten en minäkään tiennyt. Olin käyttänyt konetta jo melkein vuoden, ennen kuin tajusin sen esimerkiksi, että minulla ei ole edes asennusromppua, oli vain se recovery-romppu. SP2 asentui kyllä ongelmitta, vaikka kone olikin Fujitsun ja asensin sen päivityksen ensimmäisten joukossa, varoitukset tulivat vasta myöhemmin.
Se pitäisi lailla säätää, että myyjän on ilmoitettava esim. se, että konetta on muokattu, eikä microsoftin tuki ole käytössä, eikä mukana seuraa alkuperäistä asennusromppua. Myös muista haitoista olisi informoitava kyllin selvästi mukana tulevalla info-tiedotteella, jotta ei kellekään jäisi epäselväksi, mitä on ostamassa.
Kuten mainitsin aikaisemmin, minulta kesti tosi kauan, ennenkuin selvisi todellinen asianlaita, vaikka seurasin päivittäin keskusteluja ja muita tietotekniikan sivustoja oppiakseni edes jotain. Jollen olisi ollut näin aktiivinen, en tietäisi vieläkään, että mitä eroja noissa koneissa voi olla. Enhän vieläkään tiedä paljon mitään, mutta aina jotain päähän jää, tämä asia on yksi niistä, mikä on selvinnyt.Juuri noihan se asia todellisuudessa on ikävä kyllä.
- minkä merkkisissä
vastaanko? kirjoitti:
>Mitäs sinulla muuten on noita merkkikoneita vastaan ? Olet ennenkin paasannut täällä samaa asiaa, suosittuja ne tuntuvat olevan ja se taitaa sinua harmittaa !<
-Ei minua itseäni harmita tippaakaan,
vaan niitä myöhemmin harmittaa jotka ostavat juuri sen vanhan mallin jota myyjät tuputtaa tai ostavat kaikkein halvimman jonka ominaisuudet ei riitä kunnolla XP käyttiksen ja nykyisten uusien monipuolisten virustentorjunta ohjelmien pyörittämiseen.
Muistanet esim.viime kesän jolloin julkaistiin SP2-päivitys ja erään tunnetulla merkkikoneen valmistajalla, joka myös oli käyttöjärjestelmää muunnellut ohjelmoimalla siihen omia ajureitaan ym. oli tumpeloinut hommassa pahemman kerran, joutuivatkin useita kuukausia tekemään kovasti töitä ennen kuin saivat selvittettyä ja ratkaistua tuhansien jopa satojen tuhansien koneiden ongelmat kun SP2-päivitys sekoitti niiden räpläämän käyttiksen pahemman kerran.
Eikä ne edes "viitsineet" kertoa tai julkaista omaa möhläystään vaan antoivat ihmisten olla ongelmineen merkkikoneiden myyjätkin vain varoitti ettei SP2-päivitystä kannata koneeseen vielä asentaa koska siinä on ongelmia, keskustelupalstat täyttyi kirjoituksista:
ei SP2-päivitystä kannata asentaa se sekoittaa koneen vaikka koko SP2-päivitys ongelma koski vain joitakin merkikone merkkejä, alkuperäisillä XP asennusrompuilla asennettuihin ja tietokonekaupasta ostettuihin koneisiin Sp2-päivitys asentui kertaheitolla ongelmitta.
Mitäkö vastaan, tulet itsekkin aikaa myöten huomaamaan merkkikoneiden ongelmallisuuden viimeistään siinä vaiheessa jos ja kun joudut syystä tai toisesta asentamaan koko käyttöjärjestelmän uudestaan tai hankkimaan koneeseen parempia komponenttejä.
Ovathan ne toki hyvinkin suosittuja, yleensä ensimmäisen tietokoneensa ostajat niitä ostelee, niissä koneissa on useinkin esim.liian vähän RAM-muistia ja siksi esim. uusimmat virustentorjunta ohjelmat toimii, jos edes toimii niissä takkuillen,useissa myös integroitu näytönohjain tai näytönojhain on vanha malli ja halvimmasta päästä ym.ym teknisiä komponettien valinnasta johtuvia heikkouksia.
Tokihan merkkikoneissakin on myös oikein erinomaisen hyviä joissa on riittävästi esim. RAM-muistia on erillinen näytönohjain etc.
Ikävä kyllä useinkin ensikoneen ostaja ostaa tietenkin sen mikä on halvin tain mitä myyjä suosittelee eikä konella pystykkään tekemään läheskään kaikkea mihin kunnollisella koneella pystyisi.
>Eikä siinä tullut mitään levyä mukana,sekin piti itse polttaa!<
-Tuossa taas kerran oikein hyvä esimerkki merkikoneesta.
>No onneksi saan töistä tarvittaessa XP levyn vaan eipä ole vielä ollut tarvetta.<
-Jos ja kun asennat sillä työnantajasi XP asennusrompulla käyttiksen kokonaan uudestaan menetät kaikki konepakettisi mukan tulleet ohjelmat ellet saanut niiden asennusromppuja saattaa tulla pahojakin ongelmia monissa muissakin asioissa esim.ajureiden ym. kanssa koska ns.merkkikoneessa on usein sellaisia ajureita joita ei aina saa imuroitua edes netistä ne ovat vain siinä merkkikoneen Recovery rompulla jos edes sen saa mukaan eikä kaikkiin ns.merkkikoneisiin edes pysty asentamaan käytöjärjestelmää toisella Xp asennusrompulla.
Olen tarkoituksella hieman paasannut provosoivilla kirjoituksillani pyrkimyksenä saada ihmiset edes hieman harkitsemaan mitä ostavat ja mitä rahallaan saavat,
ja jotta edes vertailisivat tietokoneen ominaisuuksia ja hintoja tietokonekaupoissa myytäviin koneisiin.
Monilla on jostain ihmeen syystä sellainen käsitys, jotta tietokonekapoissa myydään tietokoneet osina ja itse joutuu sen sitten kasaamaan komponenteistä kotonaan, ja jotta mahdolliset takuuasiatkin täytyy hoitaa jokaisen komponetin valmistajan kanssa erikseen itse.
Tietokonekaupoissa on valmiiksi eri hintaisia erilaisilla kokoonpanoilla kasattuja koneita vaikka kuinka paljon, lisäksi voi niihinkin valmiiksi kasattuihin pyytää vaihtamaan itse haluamiaan osia esim. paremman näytön, enemmän RAM- muistia tms.
tai voi tietenkin kasauttaa omiin tarpeisiinsa soveltuvan tietokoneen ja hinta on hyvin usein paljon edullisempi kuin mitä olisi vastaavan merkkikoneen hinta,
ennen kaikkea tietokonekaupoista saa tietokoneen johon voi uusia vaikka osan kerrallaan sekä saa alkuperäisen käyttöjärjestelmä asennusrompun itselleen, jolloin mahdollinen käyttiksen uudelleen asennus onnistuu yleensä ongelmitta aloittelijaltakin.Minkä merkkisissä merkikoneissa oli ongelmia?
- vastaanko?
minkä merkkisissä kirjoitti:
Minkä merkkisissä merkikoneissa oli ongelmia?
>Minkä merkkisissä merkikoneissa oli ongelmia?<
-En halua mainita minkämerkisissä, kertokoot ne kenellä oli ongelmia ns.merkkikoneidensa SP2-päivityksessä. - HurLum
vastaanko? kirjoitti:
>Minkä merkkisissä merkikoneissa oli ongelmia?<
-En halua mainita minkämerkisissä, kertokoot ne kenellä oli ongelmia ns.merkkikoneidensa SP2-päivityksessä.Ainakin Fujitsu varoitteli SP2: asennuksesta, mulle ei ongelmia tullut vaikka on kyseinen kone. Kai siitä jollekin ongelmia tuli, ei ne turhaan varoittele, sehän on huonoa mainosta.
- Hana
Joka kuukauden toinen tiistai ilmestyy Win XP:hen ainakin ns. haittaohjelmien työkalu ja sen lisäksi kaikkea muuta pientä turvapäivytystä sinne tänne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252058
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221460Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631161Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111079Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101047- 88942
- 80819
- 17807
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16731Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107671