Teillä kaikilla tuntuu olevan vain uusia malleja, mutta kysäisen silti.
Kysymyksessä olisi BX GTI -90 ajettu 300 000km juuri katsastettu.
Kannattaako ostaa? Onko paljon vikoja? Onko kalliita ylläpitää ajokuntoisena? Kertokaa myös hyviä puolia.. ei vain huonoja.
Ko. auto ei ole kallis kuntoonsa nähden. Siisti sisältä ja ulkoa. Mutta silti vähän arveluttaa vaikka olen "ihastunut" BX:n tilavuuteen ja penkkeihin.
Citroen BX
9
1362
Vastaukset
- Edi
Ihan se on omassa harkinnassa, ajettavuushan on aivan loistava.. GTi:ssä penkit on vähän kovemmat ja tukea on enemmän, myös jousitus on hieman normaalia kovempi. Vielä jos täsmennät että onko tuo nyt sitten 1.6 vai 1.9Gti tai 1.9-16valve.. Tehoa nuissa on ihan sopivasti ja riittävä.. auto on myös ikäisekseen hiljanen, mikäli meinaat ostaa niin katso ainakin että hydrauliikka toimii ja letkut ei oo huonossa kunnossa ettei siinä tule yllätyksiä (kestää n.200tkm joten pitäis olla uusittu)
Ylläpidoista sen verran että itselläni OLI 1.4i ja se söi matkaan n. 6,5-7,5 riippuen vähän ajotavasta ja oliko talvi/kesä.. tuo 1.4i ei ole sinänsä mikään bensapihi mutta tuskin tuo 1.6 sen enempää ainakaan vie..
Itse luovuin autosta koska olisi ollut koneremontti edessä ja hydrauliputkien vaihto ja koin järkevämmäksi yksinkertaisesti ostaa uudemman auton.. Missään välissä auto ei ollut huono (paitti nyt pari kertaa tietty ku jätti tielle)- Kandeeko?
Kyllä se on 1.9Gti. Jostain se valuttaa jotain kun koeajossa sisään tuli öljynhajua. Ilmeisesti tippuu pakoputken päälle, mutta mitä öljyä mahtaa olla? Hydraulinestettä pitää kuulemma lisäillä joten olisiko se sitten sitä? Kulkeeko reitti pakoputken tienoilla?
Pitäis vissiin survoa itsensä auton alle ennen kuin tekee kaupat... - Edi
Kandeeko? kirjoitti:
Kyllä se on 1.9Gti. Jostain se valuttaa jotain kun koeajossa sisään tuli öljynhajua. Ilmeisesti tippuu pakoputken päälle, mutta mitä öljyä mahtaa olla? Hydraulinestettä pitää kuulemma lisäillä joten olisiko se sitten sitä? Kulkeeko reitti pakoputken tienoilla?
Pitäis vissiin survoa itsensä auton alle ennen kuin tekee kaupat...Kato ainakin ne hydrauliputket kunnolla, ne näkee konehuoneenpuoleltakin kyllä. Ehkä yleisin paikka mistä se ekana repee, on siinä syylärin takana heti.. taittuu sinne auton alle, mulla ainakin oli eka repeemä siinä, se kannattaa leikata pois ja korvata sitten sopivalla kuparipalalla, se ei ainakaan halkea :) Mutta eipä siinä, kato kaikki tollaset putket ja kato et jarrutki toimii moitteetta ja myös ettei se tiputa sieltä nesteitä. Rumppaa ylös/alas vipua ja kato reagoiko nopeesti ja laskeeko/nouseeko ripeesti.. jos se kone naksuttaa tiheesti niin sitten menee se hydepumppu uusiin. kysy onko siihen vaihettu nesteet millon viimeks vai laitetaanko sinne vaan aina lisää:)
Onnee vaan kaupan kanssa. - letkut?
Edi kirjoitti:
Kato ainakin ne hydrauliputket kunnolla, ne näkee konehuoneenpuoleltakin kyllä. Ehkä yleisin paikka mistä se ekana repee, on siinä syylärin takana heti.. taittuu sinne auton alle, mulla ainakin oli eka repeemä siinä, se kannattaa leikata pois ja korvata sitten sopivalla kuparipalalla, se ei ainakaan halkea :) Mutta eipä siinä, kato kaikki tollaset putket ja kato et jarrutki toimii moitteetta ja myös ettei se tiputa sieltä nesteitä. Rumppaa ylös/alas vipua ja kato reagoiko nopeesti ja laskeeko/nouseeko ripeesti.. jos se kone naksuttaa tiheesti niin sitten menee se hydepumppu uusiin. kysy onko siihen vaihettu nesteet millon viimeks vai laitetaanko sinne vaan aina lisää:)
Onnee vaan kaupan kanssa.Edillä on ilmeisesti tullut letkuista putkia. Hän kait tarkoittaa kumiletkuja. Niistä suurin, joka lähtee LHM-säiliöltä menee hydraulipumpulle. Muut ovat paluuletkuja. Mutta kyllä putkiakin tuossa piisaa. Niitä on konehuoneen puolellakin ja siellä auton alla sitten lisää.
Sitten siitä hydraulipumpusta. Pumppuhan käy koko ajan. Se naksuna johtuu siitä, kun paineensäätäjä toimii. Mitä useammin tuota naksunaa kuuluu, sitä enemmän on hydrauliikassa väljää. Paineenvaraajapallo jos on tyhjä, tai paljon vajaa, lisää vielä tuota naksunaväliä.
Yleensä tuon varaajapallon täytöstä ei ole huolehdittu. Sama koskee muitakin palloja. Toinen laiminlyönti on LHM-nesteen vaihtamattomuus. Kolmas jarrujen huolto.
Kytkimen säätö saattaa olla pielessä. Se on kuitenkin pikkujuttu. jne...
hyvin on pelannut. bensaa vie 6-7 litraa sadalle ja osathan on halpoja. hydrauliikassa ei ainakaan meillä ole ollut mitään vikaa kahden vuoden aikana.
GTI'n edeltäjä 1987 BX 19 TRS automaatti. Pidin 10v. ja mittariin kertyi 417000km, kunnes sattumalta tuli tilaisuus vaihtaa se Xantia Exclusive V6 - AUTOON. Suosittelen lämpimästi, ja kokemusperäistä tietoa on kertynyt yllin kyllin.
- Kandeeko?
Huomenna tulee BeXi taloon. Toivottavasti säilyy kauan ilman suurempia remontteja. Vielä kun sais jostain etupuskurin niin sitte olis fiini peli.
Joten enemmittä puheitta; KIITOS kaikille neuvoa antaville henkilöille.- citroen for ever
Löytyy 50 km hesasta länteen kohtuu korvausta vastaan samoin takapuskuri.
- Kandeeko?
Vielä oltaisiin ostamassa BX GTI:n valkoista etupuskuria. Löytyisikö Vaasan lähistöltä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4048819Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1723208- 171684
- 761118
- 761058
- 271045
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63988- 55963
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss78957- 65910