"ihmeellinen luonto"

tukkusutija

eli safari omalla pihalla.

tuohijärvenvaaralle, touhulan dadsan pihalle on noussut vanha leiriteltta. 2 X 3 x 1,8 harjakainen.

vanhaan muuripataan on löydetty tervaksinen, petätäjäisen neljään ruhjottu kanto. tulikynnet on kylkiin vesurilla lyöty.

pappa on kertonut tarinaa vanhan kansan elämästä ilman sähköä seurana sutten, otson ja ilveksen.

mummo on siunannut papan valheita, kuten tavalisesti.

"aikuisten eväitä" (ei viinaa) on varattu. hiiligrilli (lämmitetty ikuisuuden) ja lapset syövät samaat eväät:(paitsi pikkuveli) pakkasesta löydetyt hirvimullin sisäfileet, tomaattia kurkkua sipulia nature, ajoissa grilliin piitotetut potut, kanttarellisoossi, rukiin leipää, voita.

ruokajuomana, vettä, maitoo, piimää, paitsi mulla. (tyydyn mustaviinimarjamehuun)

teltassa käytettynä ostetut naton pakkaspussit, ja uniikista poiketen katon rajassa öljylampun näköinen patterilamppu. ja met odotamme pimiän tuloa.

tosin nälkä ajaa särpimen kimppuun nyt.

ps, jatkoa seuraa, jos seuraa

21

777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotta minäkin pääsen virittäytymään tunnelmaan, haluan tarkistaa onkos teillä sellaiset sudenpentujen lakit päässä?. Mallia Davy Crocett?

      • tukkusutija

        on takkunen tukka ja

        nyt rasvaiset huulet, kylläinen vatsa ja odotus illasta, yöstä


    • tukkusutija

      tämä muka tärkeä vatsailu, muda mugavaapi on olut.

      kaksi pilkullista siperiantiikeriä vahtii linnoitusta, tulkoon öinen musta, syttyy vainovalgee pimeyden tullen

      • Ellenix

        *jällleeeeen*
        *hymy*


      • tukkusutija
        Ellenix kirjoitti:

        *jällleeeeen*
        *hymy*

        neeeellenj
        yhmy äjättäpö


      • Ellenix
        tukkusutija kirjoitti:

        neeeellenj
        yhmy äjättäpö

        joten naurakaamme hetkinen :D


    • tukkusutija

      tsekkaamassa takamaiden höröt.

      hiivittiin (tosin toriseisoja paavo ei komentoja totellut), takamaalle kontattiin.

      pensaat heilui, kuka siel? no tuuli viel. ja vattupuskan viidakon ihmekuvan loi.

      havis lehti, kuin runos ennen ja ehti jo isosisko kotilinnaan.


      ja ilta jatkuu.

    • tukkusutija

      kaikkien kateudesta??? hulimatta:

      aikuisten ulkoilmamenu: sijalle kannettu savumuikkupeti pienellä perunalla, lämmin ruisleipäla. juomia pöydästä.

      päätruokanen: hirvisonnin sisäfile, grillissä poltettu, melkein kyppsä. pinnassa pensselillä sotkulitku; öljy, piper, valkosiper, suolaa hym.

      tomaatit öljytetyt kurkut sipuli aah.

      ja matkaan mukaan prinsesalle muussia, toisillen se pottu toinen moinen hiilten takaa

      vot vot mä takaan ol hyvä paras parempi

      jo joukko makaa kahvin kera, kera orrientin sallaadin
      kuin alladin.

      koht ilta pimenee

      • Mä halkeen just kateudesta.


      • tukkusutija
        Mariet kirjoitti:

        Mä halkeen just kateudesta.

        mä kävin huuhaalla.

        ny istumma odottelemaas pimeeteä.

        isosisko kijoittaa sylissäni:
        jnnotussahggf


        yritan selventää: rnfklrlipoofäjjh


        eli kohta kirjoitamme.


      • tukkusutija kirjoitti:

        mä kävin huuhaalla.

        ny istumma odottelemaas pimeeteä.

        isosisko kijoittaa sylissäni:
        jnnotussahggf


        yritan selventää: rnfklrlipoofäjjh


        eli kohta kirjoitamme.

        Isosisko kirjoittaa että oli niin hurjan jännittävä ilta ettei meinaa uni tulla simmuun. Iskän pitää tulla laulamaan monta, monta tuutulaulua.


    • tukkusutija

      nousee nuotiosta sauhu, valaisee sen pieni huiku, vaan kun tuuli pöllähtää, liekki suuren lennähtää.

      ps. met istumme notskilla rinnan. isosisko ja mä. keskustelemme susista intessiivisesti
      keinussa koko jenngi. iskä äititi mummo pappa, isosisko pikkuveli, kaikki koirat.

      • taikis

        isosiskolle terkkuja :)


      • taikis
        taikis kirjoitti:

        isosiskolle terkkuja :)

        koko retkiväelle :)


    • tukkusutija

      sammutettiin pirtin lamput. sisään hiipi ajoin sammut mummot, papat, pikkuveljet, papat, iskät, äiskät.

      notski hehkuu tarinoitaan, sopuisasti sovimme, käsi kädes kävimme "ulkokaksireikäises"

      ja kutsu leirikatoksen on komee. patjat pussit patkoksen on sagee, magee.

      met maaten, kuullan kuuset, kutsut muut, ja sulkee suukot meidän vetskut teltan.

      mä ny goisin kainalossain pikkulikka. paavo-koiruus vahtii maaten sisäl telttakankaan.

      aamuja

    • tukkusutija

      on kainalossain pieni prinsessain. ei tuu uni. huhuu telttakankaan takaa äänet.

      äänet haltikuusen takaa saunan. haltijoita vai tonttuja? vai pelkkää tuulta läpi oksien.

      met kuuntelemme kuiskien.

      toivotamme terveeks tontut, haltit kaikki sadun sankarit. uneen vaipuu seikkailijat.

      ja paavo mustavalkopilkkuinen hoitaa vahdin aamuun.

    • mumma

      Kun nyt se mummo edes olisi järjissään, lapsiraukat

    • tukkusutija

      padas palaa pieni tuli.

      salaa teltas keinuun palaa suti.

      katsoo lasten äitiin, ei tuu huti.

      pikkuveli, mummo , pappa pirtin sisäl nukkuu.

      kukkuu sylis sylis onnee, keinu notkuu hetken onnee.

    • tukkusutija

      noin seitsemältä. isosko tönii, vaatii: "mennään sisään, nälkä, jano, pissattaa."

      • Luin koko tarinasi. Muutamin sanoin olit maalannut suuren luontotaulun sisätäen ihmiset ja eläimet, peikot, menninkäiset ...kaikki kummajaiset...
        ---noin on ihmeellistä elämä ja pienessäkin kaunista---*HYMY*


      • tukkusutija
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Luin koko tarinasi. Muutamin sanoin olit maalannut suuren luontotaulun sisätäen ihmiset ja eläimet, peikot, menninkäiset ...kaikki kummajaiset...
        ---noin on ihmeellistä elämä ja pienessäkin kaunista---*HYMY*

        jutskat voivat olla suuria asioita, ihan mistä perspektiivistä niitä katsoo. ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe