Niin hiljaa yksin oon.

nylkkäri

hain Zorron Tammikuussa 91 (syn marraskuussa 1990)
maksoin sinusta 3300mk.
Päiviä oli melkein 5000 ja lenkkikertoja reilusti yli 10000 koska alussa olimme kolmekkin ketaa päivässä lenkillä. Kilometrimäärä on keskimäärin 10 km päivä ja yhteensä 100000 km satoi tai paistoi aina lähdettiin. Joskus olin vihainen ja ärähdin mutta skinä otit minut aina iloisesti vastaan.OlI myös vaikeuksia joskua kun sinulle piti saada hoitaja sillä ei sinua voinut yksin jättää.Eläilääkärilläkin jouduimme käymään ja se maksoi.Minulla on kuitenkin hyväolo sillä sait kaiken tarpeellisen hoidon en koskaan jättänyt kuin muutamaksi tunniksi muulloin hommasin hoitajan aina kotiin.Olit paras kaveri mitä minulla on koskaan ollut mutta tänään matkasi päättyi.Kun sanoin sinulle aamulla kyyneleet silmissä KIITOS YSTÄVÄNI niin sinäkin itkit
ymmärsit että matkamme päättyi kannoin sinut
autoon katsoit kirkkain silmin ja tiesit kohtalosi.EN pysty enenpää kirjoittamaan.
Nyt ei kotona odota kukaan ei ovelle vastaan käy
ei tuttua mustaa ystävää kuin kuvissa enää näy.
ITKEN KOKO AJAN kuitenkin helpottaa kun saa
edes vähän purkaa tuntojaan kiitän kaikkia jotka
lohduttivat minua ja niin kuin joku sanoi ei ole sanoja,mutta ei sanoja tarvita kun on ystäviä.
SUURI KIITOS!

13

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nylkkäri

en vastaa kenellekkään tänään.
      kirjoitusvirheet antanette anteeksi.

• perskuti

Nylkkäri, perskuti tunteessa mukana niin paljon kuin voi.....

• Tiedän tunteen - olen kokenut saman minäkin, menetyksesi on korvaamaton.

Paras kaverisi Zorro on poissa, mutta ajattelepa - tai edes yritä pahalta ololtasi ajatella asiaa tätini sanoin, kun hän oli/on menettänyt rakkaan ystävän:

"Tallessa on ja tavataan.........."

Tallessa on Zorrokin nyt - me kaikki kun vaan käymme kääntymässä täällä maan päällä. Näin minä ajattelen tämän asian.

Osanottomme Sinulle, t. MM & kissat.

• ..sitten meidän koira jouduttiin lopettaa.. melkein viistoista vuotta oli meillä.. muistan kun tuli meille, menin avaamaan oven ja siinä se oli siskon sylissä ihan pieni kultainen noutaja.. ja sitten kun isä vei sen lopetettavaks.. surullista.. mutta se selkeesti jo kärsi..

• AMR-52

...viel mahdollista,että rajan takana tapaa Ystävänsä,kukaan ei ole tullut kertomaan,mitä siellä on,tai ei mitään. Jaksamista...t.antza

• Brune...evk..

ei taas sanoja löydy..Mut voimia...niin ja on niitä ihania muistoja..

• kohtalokaveri

Luin viestisi ja itkin ja itken yhä. No niin, tein pienen lenkin ulkona ja jatkan kirjoittamista.

Minun uskollinen Ystäväni ehti olla vähän yli 13 vuotta kuuntelijani, ulkoiluttajani, lohduttajani.

Voimat vähenivät pikkuhiljaa kesäkuussa, mutta oli vielä virkeä ja halusi ulos, toi lelujaan... Sitten tilanne muuttui nopeasti, viikossa ja tiesin, että minun on tehtävä päätös. Tuntui, että Ystäväni pyysi minua auttamaan, että hänen aikansa täällä on ohi ja hän on kipeä. Katse kertoi sen.

Vävypoikani oli Ystäväni paras kaveri ja hän oli luvannut tulla 200 kilometrin päästä tyttäreni kanssa ettei minun tarvitse lähteä viimeiselle matkalle, en olisi pystynyt. Ystäväni pelkäsi auton kyytiä, syytä en tiedä. Kävin lääkärissä ja sepitin tarinan, että sain itselleni kuukaudeksi rauhoittavaa lääkettä.

Annoin lääkkeen, en liian paljoa, teimme viimeisen lenkin ja saattajat tulivat pihaan. Voi sitä riemua kun ystävykset kohtasivat eikä ollut ongelmia autoon viemisessä.

Viime viikolla tyttäreni soitti ja sanoi, että uurna (halusin ehdottomasti tuhkauksen) on haettavissa ja haluanko tulla mukaan. En voinut, sillä haluan muistaa Ystäväni 30 kiloisena hännänheiluttajana. Vävy tuli taas tänne ja oli hakenut uurnan ja haudannut lemmikkieläinten hautausmaalle. Asun siis kaupungissa.

Ne lääkkeet ovatkin olleet minulle todella tarpeen, en tajunnut, miten suuri tuska on Ystävästä luopumisen tuska.

Aina kun tulen kotiin niin vieläkin odotan ovella vastaantulijaa ja sitten muistan.

Suru on syvä, tuskallinen eikä varmasti jalosta minua.

Tunnen suunnatonta myötätuntoa Sinua kohtaan ja ymmärrän täydellisesti tuntemuksesi.

Voimia Sinulle. Tiedän, että aika vasta armahtaa, mutta tuntuu, että aika on pysähtynyt. Aikaa on kulunut vasta 3 viikkoa.

Jos osaat niin itke, se helpottaa hetkellisesti. Minä itken paljon.

Käyn Ystäväni haudalla vasta kun minulla on siihen voimia, ovat kuulemma laittaneet nätiksi...

• rahtari1

syvä osaottoni ja onhan sulla hyvät muistot,ei ole nyt sanoja mitä sanoisin ,kun voimia sinulle

• varatartsan

Eläinrakkaana ihmisenä tiedän, mitä olet menettänyt. Olet ollut Zorrolle hyvä isäntä ja ystävä.

Toivon Sinulle voimia ja että pian voit muistella Teidän yhteisiä hienoja vuosia jo hymyillen.

Suren kanssasi menetystäsi.

• nylkkäri

On tullut myötätuntoa ja sanottu ei ole sanoja lohduttamaan,kuitenkin niitä näyttää löytyvän.
        Zorron takapää lakkasi liikumasta ei se enää olisi voinut nauttia elämästä päätös oli tehtävä.
        Jokainen vieti ja sana on ollut tukea ja kyllä minä tästä selviän nyt vain on haikea olo.
        Nyt keskityn kirjoittamaan muistokirjoitusta
        lehteen yleisön osastoon.
        Pystyn siihen en epäile hetkeäkään.

• perskuti
        nylkkäri kirjoitti:

On tullut myötätuntoa ja sanottu ei ole sanoja lohduttamaan,kuitenkin niitä näyttää löytyvän.
        Zorron takapää lakkasi liikumasta ei se enää olisi voinut nauttia elämästä päätös oli tehtävä.
        Jokainen vieti ja sana on ollut tukea ja kyllä minä tästä selviän nyt vain on haikea olo.
        Nyt keskityn kirjoittamaan muistokirjoitusta
        lehteen yleisön osastoon.
        Pystyn siihen en epäile hetkeäkään.

Kovassakin paikassa sinussa on tyyliä. Tuollaisessa tilanteessa kunnioitan asennettasi muihin ihmisiin ja jatkuvuuteen,...hienoa!

• kippari

kyyneleet kipparin silmiin jutullasi:=(Minäkin ns. luulen et olen sisukas ja kova naama,mut kun katson vieressäni olevaan labrista jota rakastan varmaan enemmän kuin montaakaan ihmistä niin en voi muuta sanoo et toi on kovapaikka kun olen itsekin sellaisen kokenut edellisen koiran kanssa.

• jeffjeff

Voimia sinulle suuren surun keskellä!

Olit mulle koira sä rakkahin,
      sitä aikaa en voi saada takaisin.
      En pyydä sua luokseni tulemaan,
      siellä missä on hyvä, ole siellä vaan.

Sinä tulit suoraan sydämeeni,
      sinä toit lohdun murheeseeni.
      Sinä olit pieni, mutta silti suuri niin,
      jäät luokseni ainiaaks ajatuksiin.

Nuku rauhassa pieni koiraenkeli,
      joka siipiään maailmassa kokeili.
      Lennä takaisin koirien maailmaan,
      sinne mistä tulitkin aikoinaan.

On ikävä suuri ja loputon,
      mut sinun onnesi yksin tärkeintä on.
      Tule uniini, tule tuulenhenkäyksiin,
      tule elämäin illan ja aamun ruskotuksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      207
      4476
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      83
      3218
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1757
    4. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      13
      1357
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1336
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1173
    7. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1121
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      50
      1118
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      248
      1109
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      51
      1016
    Aihe