Postilla vai Jeesus

Valaistunut

Kumpi johtaa: Postilla vai Jeesus Pyhän Hengen kautta????????

13

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joutsen

      löytyy sieltä. Torvi!!!

      • Huomautan, ettei ole Torvi-nimistä nimimerkkiä täällä.


      • Valaistunut
        vihne kirjoitti:

        Huomautan, ettei ole Torvi-nimistä nimimerkkiä täällä.

        Trumpetti on hienompi nimitys.


      • Valaistunut

        Kysynkin sinulta arvoisa joutsen: Kumpi on sinulle J:n sanaa: Postillan teksti vai Raamattu josta Jeesus ainakin löytyy?


      • Postillaa lukenut
        Valaistunut kirjoitti:

        Kysynkin sinulta arvoisa joutsen: Kumpi on sinulle J:n sanaa: Postillan teksti vai Raamattu josta Jeesus ainakin löytyy?

        Tämä on täysin mautonta riidan haastamista "valaistunut".
        Et sinä mitään valaistunut ole, korkeintaan¨
        itserakas tai sokaistunut.

        Onhan se luonnollinen asia, että Raamattu on
        kaiken yläpuolella.

        Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi kuuntelette Mellerin, Yli-Vainion ja monen muun evankelistan
        puheita nauhoilta, luette heidän kirjoituksiaan tekstimuodossa.

        Postilla
        Saarnakirjat ovat kautta vuosisatojen Suomessakin neuvoneet, lohduttaneet ja vahvistaneet kristittyjä heidän uskossaan ja kilvoituksessaan.
        Niillä on selvästi oma sijansa.
        Jos siitä joku saa irvailun aihetta, jos joku sitä pilkkaa, on se henki perkeleestä.


      • Valaistunut
        Postillaa lukenut kirjoitti:

        Tämä on täysin mautonta riidan haastamista "valaistunut".
        Et sinä mitään valaistunut ole, korkeintaan¨
        itserakas tai sokaistunut.

        Onhan se luonnollinen asia, että Raamattu on
        kaiken yläpuolella.

        Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi kuuntelette Mellerin, Yli-Vainion ja monen muun evankelistan
        puheita nauhoilta, luette heidän kirjoituksiaan tekstimuodossa.

        Postilla
        Saarnakirjat ovat kautta vuosisatojen Suomessakin neuvoneet, lohduttaneet ja vahvistaneet kristittyjä heidän uskossaan ja kilvoituksessaan.
        Niillä on selvästi oma sijansa.
        Jos siitä joku saa irvailun aihetta, jos joku sitä pilkkaa, on se henki perkeleestä.

        Joka tuomitsee!

        Kysymys on siitä, että olen keskustelukokemusten kautta tullut tulokseen että lestaadiolaiset eivät lähestulkoonkaan lue Raamattua, koska siitä voi saada väärän tulkinnan. VAIN PAPIT SAAVAT SITÄ TULKITA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Postillaa lukeva
        Valaistunut kirjoitti:

        Joka tuomitsee!

        Kysymys on siitä, että olen keskustelukokemusten kautta tullut tulokseen että lestaadiolaiset eivät lähestulkoonkaan lue Raamattua, koska siitä voi saada väärän tulkinnan. VAIN PAPIT SAAVAT SITÄ TULKITA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Voiko hyvä puu kasvaa karvaita hedelmiä.
        Hävyttömiä ovat puheesi, olet Jumalan lasten syyttäjä.
        Sinulla ei ole mitää valkeutta.
        Puheesi todistavat.


      • Valaistunut
        Postillaa lukeva kirjoitti:

        Voiko hyvä puu kasvaa karvaita hedelmiä.
        Hävyttömiä ovat puheesi, olet Jumalan lasten syyttäjä.
        Sinulla ei ole mitää valkeutta.
        Puheesi todistavat.

        Taidat olla itseoppinut tuomari. Jos luulet seisovasi, katso ettet lankea.


      • Jookebed
        Postillaa lukeva kirjoitti:

        Voiko hyvä puu kasvaa karvaita hedelmiä.
        Hävyttömiä ovat puheesi, olet Jumalan lasten syyttäjä.
        Sinulla ei ole mitää valkeutta.
        Puheesi todistavat.

        ...puhuu ihminen joka kulkee läppäsuitset päässä. Ei ajattele millaisia tuomion sanoja kylvää. Täytyy olla ahdasmielisistä ahdasmielisin.


    • lestadiolaisuuden

      kehdosta.-Että eukko se mulla ainakin määrä kotipirtissä ja toimittelee mua par er kertaa vuodessa putkaan jollei Sana tehoa.-Että semmonen on postilla meillä, par avion.

      • Valaistunut

        Venäjä... On se mahdotonta.


      • Postillaa lukenut
        Valaistunut kirjoitti:

        Venäjä... On se mahdotonta.

        Minä sanon sinulle valaistunut, sinussa ei ole juurikaan valkeutta. Sen todistavat juttusi täällä. Tämäkin palsta, jossa alat vertaamaan Jeesusta ja Postillaa.

        Ei kukaan valaistunut kristitty sellaista tee.

        Pyhä Henki on saarnassa, jos se Raamatun mukaan saarnataan.
        Niin opettaa Pietari.

        Jos se saarnattu saarna on kirjoitettu paperille ja painettu kirjapainossa kirjaksi, ei se Pyhän Hengen voima häviä siitä mihinkään.
        Ei muullakaan tavalla taltioituna, olipa CD tai C-kasetti.

        Kaikissa heng. liikkeissä käytetään taltioituja saarnoja ja puheita. Miksi siis Postilla olisi jotenkin huonompi niitä?

        Sinun pilkkapuheesi ovat siis täysin typeriä.


      • Valaistunut
        Postillaa lukenut kirjoitti:

        Minä sanon sinulle valaistunut, sinussa ei ole juurikaan valkeutta. Sen todistavat juttusi täällä. Tämäkin palsta, jossa alat vertaamaan Jeesusta ja Postillaa.

        Ei kukaan valaistunut kristitty sellaista tee.

        Pyhä Henki on saarnassa, jos se Raamatun mukaan saarnataan.
        Niin opettaa Pietari.

        Jos se saarnattu saarna on kirjoitettu paperille ja painettu kirjapainossa kirjaksi, ei se Pyhän Hengen voima häviä siitä mihinkään.
        Ei muullakaan tavalla taltioituna, olipa CD tai C-kasetti.

        Kaikissa heng. liikkeissä käytetään taltioituja saarnoja ja puheita. Miksi siis Postilla olisi jotenkin huonompi niitä?

        Sinun pilkkapuheesi ovat siis täysin typeriä.

        Nyt kannattaa ajatella, että ei kaikki ole olleet postillan piirissä. Jos sinä loukkaannut postillan takia niin tee parannus, jos taas sinua loukataan Jeesuksen takia niin koet sen vain positiivisena. Tee siis parannus!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe