Minullekin tatuointi..?

Nainen, 39 v.

Olen kiinnostuneena seuraillut näitä väittelyjä täällä parin viime päivän ajan.

Itse en todellakaan tunnista itsessäni mitään noista piirteistä joista tatuointien vastustajat puhuvat. Olen kohta nelikymppinen, pitkälle opiskellut ja hyvässä ammatissa - en missään kovin erikoisessa kuitenkaan; tietokoneiden parissa. Teen töitä toimistossa siistit vaatteet päällä. En seuraa muotia oikeastaan ollenkaan vaan pukeudun kuten itsestäni hyvältä tuntuu (hameisiin useimmiten, farkkuja en edes omista). Ns. rock-henkinen en ole koskaan elämässäni ollut, enemmänkin sellainen rauhallinen, kiltti ja tasainen, kovasti kotona viihtyvä. En myöskään elä tälläkään hetkellä minkäänlaista kapinavaihetta, vaan olen erittäin tyytyväinen elämääni, olosuhteisiini ja ihan kaikkeen. Suurin toiveeni on että asiat jatkuisivat mahdollisimman pitkään juuri sellaisina kuin ne juuri nyt ovat. :-)

Tatuointeja minulla ei ole enkä ole koskaan edes harkinnut, mutta viime kuukausina olen miettinyt että entäs jos sittenkin ottaisi ihan sellaisen pienen ja sievän, sellaiseen paikkaan että se peittyy vaatteiden alle - niin että se olisi vain se yhden ja ainoan ihmisen silmille. Ajattelin siis ottaa rakkaan aviomieheni nimikirjaminen tai ehkä hänen lempinimeensä viittaavan tatuoinnin. Jokainen päivä tämän miehen kanssa on ilo, ja minusta tuntuu jotenkin mukavalta ajatus että minulla olisi jotain hänestä muistuttavaa täysin pysyvää joka olisi minussa vielä satavuotiaanakin..

6

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..ota ihmeessä mut älä liian pientä. mielipide on se että pitäis erottaa selkeästi vähän kauempaakin. luomeksi luultuja töherryksiä löytyy.. ne on yyhh ikävii..

• Orkidea

ottamaan tatskaa! Itse otin ensimmäisen kuvani pari vuotta sitten vähän yli neljäkymppisenä pähkäiltyäni asiaa ensin parinkymmenen vuoden ajan. Olen hyvän koulutuksen ja työn omaava kahden lapsen äiti, eli melkein kuin olisin lukenut kuvausta omasta itsestäni, kun viestiäsi luin. Siksi onkin pistänyt hymyilyttämään näiden muutamien kohkaajien väitteet tatuoinnin omistavien huonosta sosiaalisesta asemasta, moraalista ja älykkyydestä. Miten rajoittunut voikaan joidenkin ihmisten ajatusmaailma olla! Mutta siis alkuperäiseen aiheeseen: jos kerran mielesi tekee tatuointia, niin siitä vaan valitsemaan sopivaa kuvaa. Omastani en enää luopuisi, vaikkei se mikään suunnattoman omaperäinen olekaan. Mutta sillä onkin piilomerkityksiä, joita ei tiedä kukaan muu kuin minä...

• Maitreya

Vanha viisaus: älä koskaan tatuoi itseesi muiden nimiä kuin äitisi (tai lastesi, jos olet nainen).

Tai ainakin sitten niin pienellä se tatska, että saa peitettyä jos huonosti käy.

• Landser

"viisautesi". Olen mies ja minulla on tatuoituna vaimoni, tyttäreni sekä poikani nimet.

Vaimon sikäli ymmärrän, jos aiot vedota esim. mahd. avioeroon (ei tapahtumassa), mutta se ei mahdu nuppiini, että minkä takia vain nainen voi ottaa lastensa nimet ihoonsa?

Kyllähän omat lapset pysyy ainiaan lapsinasi. Eikö?

• tinka
        Landser kirjoitti:

"viisautesi". Olen mies ja minulla on tatuoituna vaimoni, tyttäreni sekä poikani nimet.

Vaimon sikäli ymmärrän, jos aiot vedota esim. mahd. avioeroon (ei tapahtumassa), mutta se ei mahdu nuppiini, että minkä takia vain nainen voi ottaa lastensa nimet ihoonsa?

Kyllähän omat lapset pysyy ainiaan lapsinasi. Eikö?

Luultavasti kirjoittaja viittaa siihen, että isyydestään ei mies aina voi olla 100 %:n varma...

• Heli

Kaunista ajatusta miehesi nimikirjaimista, mutta vaikka itse rakastan miestäni kovasti, en ikinä ottaisi hänen nimeään/nimikirjaimia itelleni, koska tilanteet muuttuu...

Tänään rakastavaisia ,huomenna vihamiehiä...ja sillompa ei tatuointi enää niin hyvältä tuntuiskaan.

Ja oikeasti elä osoita rakkautta miehellesi tatuoinnin avulla, kerro se muuten.En usko ,että miehesi rakastaa sinua yhtään sen enempää tai vähempää tatuointisi takia...ja sitäpaitsi joku kaunis pieni kuva intiimi paikassa voi antaa todellista potkua parisuhteelle ja eipä ole harmittamassa myoh. mutta tää vaan mun mielipide.

Ja tulipa taas tekstiä enemmän kuin aijoin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      559
      1898
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      920
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      917
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      747
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe