Viihdyn yksinäni kotona, niin se vaan menee. Minulla ei ole paljon ystäviä, oikeastaan vain yksi jota näen silloin tällöin, mutta suoraan sanottuna hän on tylsä ihminen, vain myhäilee "nii just" ja "niinpä" kun keskustelemme (tai siis minä keskustelen).
Joskus poden yksinäisyyttä ja toivon, että minulla olisi edes pari muutakin ystävää joita tavata. Toisaalta joskus taas olen tyytyväinen ettei puhelimeni koskaan soi, ja että minua ei jatkuvasti olla pyytelemässä johonkin. No kumpi tahansa onkaan tilanne, olen aina perusmasentunut. Nykyinen elämänfilosofiani on, että elämä on täyttä paskaa alusta loppuun, siinä ei ole mitään mielenkiintoista, eikä se kiinnosta minua. Minä vain käyn töissä ja koulussa, tulen kotiin, katson telkkaria ja nukun ja seuraavana aamuna sama rutiini toistuu.
Ja nyt aloitan aiheen, joka minun oikeasti piti aloittaa ennen kuin hairahduin muille poluille.
Minulla on isosisko. Erittäin ärsyttävä sellainen. Mikä siinä on, että ihminen ei saa olla yksin silloin kun hän haluaa? Jos siskoni tulee viikonloppuna kylään ja löytää minut makaamasta sohvalla ja katselemassa telkkaria (niin kuin varmasti monet rentoutuvat perjantai- ja lauantai-iltoina), hän alkaa tiedustelemaan olenko menossa johonkin ystävieni (kyllä, monikko, hän ei edelleenkään tajua että minulla on vain yksi ystävä) kanssa. "Soita nyt sille ja sille, menkää vaikka kahville tai elokuviin." Miksi helvetissä hän ei tajua, etten ole erästä toista,vanhaa tuttuani nähnyt enää pariin vuoteen, vaikka aivan selvästi olen sen ilmaissut.
Minua nyt vain ei kiinnosta enää mennä tuonne ulos tekemään mitään muuta kuin pakolliset arkirutiinit. Siskon ainainen painostaminen (joka on jatkunut jo pari vuotta, ehkä kauemminkin) ahdistaa. Etenkin kesäisin saa kuulla ainaista samaa jauhantaa. Kun olen suurimman osan kesästä ollut töissä, ja viimeinkin saan kolmisen viikkoa lomaa, niin en ilmeisesti saa viettää sitä niin kuin haluan. Minulla ei kesäisin(kään) ole mitään tekemistä tuolla ulkona. Älkää nyt ymmärtäkö väärin, kyllähän minä toki ulkona käyn - ostoksilla. Rannallakin kävin kerran tänä kesänä. Minua ei vain yksinkertaisesti kiinnosta nähdä onnellisia ja ilakoivia ihmisiä. Haluan olla kotona ja haaveilla.
Siskoni mielestä siis etenkin kesäisin pitäisi olla erityisen menevä; käydä kahvilla, rannalla, jätskillä, leffassa, tulisi olla todellinen kesäfiilistelevä kosmopoliitti. Kun olen monta kertaa selkeästi sanonut, että en jaksa nähdä sitä samaa vanhaa pärstää (ystäväni) ja että viihdyn kotona rentoutuen, niin hän kertoo huolestuneena, miten ei ole hyvä olla yksin, että kyllä jossain kuuluu käydä, ja vielä kerrattuaan listan asioista joita voi tehdä, hän yleensä vielä tarjoutuu viemään minut ystäväni luokse.
Hän kuvittelee, että olisin jotenkin samanlainen kuin hän. Hän ei ole koskaan sietänyt yksinäisyyttä, ei ikinä, aina on ollut paljon kavereita ja aina on ollut poikaystävä. Hän on melkein 30, ja vieläkin kun hänen miesystävänsä ei ole kotona, häntä kuulemma pelottaa olla iltaisin yksin kotona. Kun hänen miehensä on jossain työmatkoilla (esim. 2 päivää), niin hän kiertelee kaupungilla ja ostelee vaatteita, ettei hänen vain täytyisi olla yksin. Ja nyt hän siis kuvittelee, että minua jotenkin ahdistaisi olla yksin (vaikka olen jo vuosia tuputtanut toista tietoa).
Että mua ärsyttää.
Kyllä minullakin on aikoja, jolloin yksinäisyys väsyttää, mutta olen jo tottunut siihen ja usein pidän siitä.
Etenkään nyt syksyllä kun sataa ja maisemat ovat erityisen rumia, ei todellakaan kiinnosta viettää vapaa-aikaa ulkona.
Miksi ei saisi olla yksin?
6
1077
Vastaukset
- minä myös
Mä oon myös yksinäinen. Ei mullakaan oo oikeestaan ystäviä, tai on yksi vähän parempi, mutta siihenkin mulla on etäiset välit. Mulle riittää kun nään koulussa kavereita. Koulussa mulla on kivoja kavereita. Mulla on sisko, ja äitiin mulla on enemmän kaverillinen suhde kuin äiti-lapsisuhde. Sulla on oikeus olla omissa oloissasi, jos haluat. Jos viihdyt sillä tavalla, asia on OK. Mutta jos oot masentunut, olis ehkä hyvä puhua jollekin, jotta saisit kevennettyä oloasi. Kaikkee hyvää sulle=)!
- Jauna*
No mistä sä sitten yleensä siellä kotona haaveilet? Haluatko sä edes oikeasti että ne haaveet toteutuisi?
- ärsyttää
No, oikeastaan en sillä tavalla enää viitsi mistään haaveilla. Mitä enemmän jostain haaveilee, sitä varmemmin se ei toteudu. Haaveilu taisi olla väärä sana. Oikeastaan tarkoitin sellaista olotilaa, että kun olen kotona, minun ei tarvitse kohdata todellisuutta, millainen ihminen oikeasti olen. Olen ujo ja vetäytyvä, kotona sitä ei tarvitse hävetä eikä ajatella, vaan voi ajatella olevansa ihan normaali.
- normaali
ärsyttää kirjoitti:
No, oikeastaan en sillä tavalla enää viitsi mistään haaveilla. Mitä enemmän jostain haaveilee, sitä varmemmin se ei toteudu. Haaveilu taisi olla väärä sana. Oikeastaan tarkoitin sellaista olotilaa, että kun olen kotona, minun ei tarvitse kohdata todellisuutta, millainen ihminen oikeasti olen. Olen ujo ja vetäytyvä, kotona sitä ei tarvitse hävetä eikä ajatella, vaan voi ajatella olevansa ihan normaali.
Ei sitä muutenkaan tarvitsisi hävetä. Oletko varma ettet myöhemmin kadu kotiin käpertymistäsi? Kuulostaa melkein jonkinlaiselta protestilta.
- "hassu erakko"
Siskoni oli kai luonteeltaan samanlaisen kuin sinunkin ,"täysillä elämäänsä elänyt ihminen", tuntuu siltä että hän eli minunkin puolesta.
Viihdyn yksinäni jopa niin paljon että minusta tuli erakko ja en käy muualla kun kaupassa.
Asun yksinäni.Hassua miten voi jymähtää tällaiseen elämään .
Toivottavasti et loukkaannu jos kysyn että onko sinua kiusattu esim. koulussa ??
ps. Oletko lukenut Carlos Castanedan kirjoja ?- ärsyttää
Minua ei ole koskaan kiusattu koulussa, vaikka olenkin ollut todella ujo. Enää vain niitä kavereita ei ole kuin se yksi, eikä ole kiinnostusta tutustuakaan kehenkään.
Ehkä tämäkin jotenkin vaikuttaa siihen että haluan vain olla kotona: Menen yleensä bussilla kouluun, ja yhtenä päivänä muistinkin vasta puolimatkassa että ensimmäinen tunti oli peruttu. Minulla oli siis vähän yli tunti vapaata ja olin jo kaupungilla. Yleensä jos kuljen jonkun toisen kanssa kaupungilla minulla ei ole mitään ongelmaa, mutta jostain syystä kun olen yksin, niin olen kamalan ahdistunut. Minua ikään kuin jännittää. Ja alkaa tuntua että kaikki vastaantulijat tuijottavat. Ja sitten tulen kiukkuiseksi ja tuntuu että vihaan kaikkia ihmisiä ja itseäni kun en voi olla vapautunut.
Mieluiten pysyttelen poissa etenkin ostoskeskuksista.
PS. En ole lukenut Castanedan kirjoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170