Natsirikollisten väsymätön jahtaaja Simon Wiesenthal on kuollut 96-vuotiaana.
Hän ja hänen vaimonsa olivat niitä harvoja keskitysleireiltä selviytyneitä juutalaisia.
Keskitysleiriltä selviämisen jälkeen hän pyhitti elämänsä paenneitten natsijulmuureitten etsimiseen ja hänen suurin saaliinsa oli Adolf Aichman.
Hänen toimintansa on mielestäni esimerkki oikeutetusta kostosta ja ainakin minä kunnioitan häntä ja hänen elämäntehtäväänsä.
Mitä mieltä olette hänestä ja hänen toiminnastaan? KTS?, Yakov?...
Tunnetuin natsinmetsästäjä on kuollut.
28
1946
Vastaukset
- Omis
ja suuret tervetuliaisjuhlat meneillään!
Haiskoon Simon siellä muutaman ikuisuuden!- rasismia vastaan
jo ollut. Kaikkein tyhmimmänkin luulisi sen verran ymmärtävän.
- Hebron
Mitä pahaa Simon mielestäsi teki?
- urbanus paganus
Hebron kirjoitti:
tietää. Kunnon kristitty piti Simoa pahana koska tämä oli juutalainen.
Simo oli sitkeä sissi
Olen itse siinä onnellisessa tilanteessa että suomalaisena esi-vanhemmistani löytyy niin suomalaista, suomenruotsalaista, mustalaista, juutalaista ja muslimi(mizääri) verta. Että voin arvostella mitä tahansa näistä ryhmistä jos aihetta tulee, ilman että minua syytetään rasismista. - Hebron
urbanus paganus kirjoitti:
tietää. Kunnon kristitty piti Simoa pahana koska tämä oli juutalainen.
Simo oli sitkeä sissi
Olen itse siinä onnellisessa tilanteessa että suomalaisena esi-vanhemmistani löytyy niin suomalaista, suomenruotsalaista, mustalaista, juutalaista ja muslimi(mizääri) verta. Että voin arvostella mitä tahansa näistä ryhmistä jos aihetta tulee, ilman että minua syytetään rasismista.Taisi tulla tukintavirhe.
> Kunnon kristitty piti Simoa pahana koska tämä oli juutalainen. <
Kunnon kristitty rakastaa juutalaisia, Herramme Jeesuksen Kristuksen käskyn mukaan. - JSS
Hebron kirjoitti:
Mitä pahaa kuolleet Dalai Lamat ovat tehneet?
Hekin ovat uskontosi mukaan helvetissä kärsimässä ei-kristittyytensä takia. - Hebron
JSS kirjoitti:
Mitä pahaa kuolleet Dalai Lamat ovat tehneet?
Hekin ovat uskontosi mukaan helvetissä kärsimässä ei-kristittyytensä takia.Usko ja uskonto ovat kaksi eri asiaa.
Mikäli Dalai Lama on helvetissä sen vuoksi, että ei uskonut Jeesukseen Kristukseen syntiensä anteeksiantajana, on tällainen tuomio tullut Jumalalta eikä kristityiltä.
Jumala päättää kuka pääsee taivaaseen. Hän on Raamatussa ilmoittanut meille kriteerit.
Jumala on ainoa, jolla on tuomiovalta kyseiseen asiaan nähden.
- antiantti
Yritti ehkä myöhemmin toiminnallaan hyvittää toimintaansa aikanaan natsien kätyrinä ja ilmiantajana, mutta pääsi silti kuin koira veräjästä.
- tertullianus
Muistan erään kuvauksen Simonin elämästä. Kerrotaan, että eräs kuoleva natsirikollinen oli pyytänyt Simonia kuolinvuoteelleen, jossa hän oli pyytänyt Simonilta anteeksiantoa.
Muistelen, että Simon olisi kuunnellut miehen toiveen, mutta joutunut kääntymään pois. - Kuinka hän voisi antaa anteeksi niiden toisten puolesta, jotka olivat kokeneet vääryytä ja tulleet syyttä murhatuiksi. Eikö jokainen anna anteeksi vain omasta puolestaan?
Minäkin olen joutunut elämässäni seuraamaan vierestä sairasta vihaa läheisiäni kohtaan. Minäkään en voi antaa anteeksi heidän puolestaan. Oikeudentajuni vaatii, että jokainen vastaa omista teoistaan ja voi myös antaa anteeksi vain omasta puolestaan. - Eikö se olisi oikeusmurha, jos silittäisin murhaajan päätä, kun selkäni takana olevat läheiset kantaisivat lohdutonta surua?
Arvostan Simon Wiesethalin raskasta elämäntyötä. Saakoon Simon nyt rauhan sielulleen! - JSS
Kirjoitetaan E:llä ja kahdella n:llä.
- tinotito
oleellisinta onkin. Täällä niinkuin kaikkialla muualakin tarvittaisiin enemmän tarkkuutta,kunnon arjalaista/saksalaista tarkkuutta.
En ollut varma oikeinkirjoituksesta,enkä tarkistanut sitä ,koska tiesin saavani apua yllättävältä taholta. Luojan kiitos! Sain apua. - JSS
tinotito kirjoitti:
oleellisinta onkin. Täällä niinkuin kaikkialla muualakin tarvittaisiin enemmän tarkkuutta,kunnon arjalaista/saksalaista tarkkuutta.
En ollut varma oikeinkirjoituksesta,enkä tarkistanut sitä ,koska tiesin saavani apua yllättävältä taholta. Luojan kiitos! Sain apua.On aina kivaa auttaa oikeinkirjoituksessa.
Arjalainen en kuitenkaan ole, kun kerta omaan tummat hiukset ja vihreät silmät enkä ole germaani. - Ehud
tinotito kirjoitti:
En ollut varma oikeinkirjoituksesta,enkä tarkistanut sitä ,koska tiesin saavani apua yllättävältä taholta. Luojan kiitos! Sain apua.Vai että tarkkuus ja asiallisuus eivät ole hyveitä. Oletko tahallisesti huono ihminen, vai onko sinulla vain huonot geenit?
- tinotito
Ehud kirjoitti:
Vai että tarkkuus ja asiallisuus eivät ole hyveitä. Oletko tahallisesti huono ihminen, vai onko sinulla vain huonot geenit?
olenko tahallisesti huono ihminen? Olen välillä huonon ja hyvän välimaastossa ,mutta aina tähän asti olen onnistunut luiskahtamaan hyvän puolelle,ehkäpä hyvien geenieni ansiosta.
oletko itse paha tahallisesti vai tahattomasti?
Mitenkäs ne geenit?
- Manasseh
Hän oli mies jota ei voinut muuta kuin kunnioittaa. Sanani eivät riitä ihailuni kuvaamiseen.
Olen kuitenkin eri mieltä tuosta kosto ajatuksesta. Mielestäni hänellä ei ollut kyse kostosta vaan oikeudenmukaisuudesta. Pahantekijäin kuuluu saada rangaistuksensa. Olen siinä samalla linjalla hänen kanssaan.- no voi rähmä !
Ariel Sharonin kuuluisi saada? Hän on vastuussa tuhansien syyttömien kuolemasta ja hänethän on haastettu jo oikeuteenkin, mutta todistaja jonka piti todistaa Sharonia vastaan, salamurhattiin autopomilla Libanonissa juuri ennen oikeudenkäyntiä.
Kostosta ei ole kysymys, jos pyritään saamaan vastuullisia henkilöitä oikeuden eteen.
Kostosta on kyse, jos aletaan harjoittamaan ns. oman käden oikeutta, jonka myös juutalaisuus tuomitsee ja siihen hän ei ymmärtääkseni koskaan sortunut.- K Lamm
Vielä ehtisi muutaman natsin saada vastuuseen teoistaan... Mutta aika alkaa käydä vähiin.
Ikävä kyllä, Wiesenthal-keskus tuntuu nykyään keskittyvän enemmän Israelin ulkopolitiikan pönkittämiseen kuin natsien metsästämiseen...- tinotito
liittynyt ja syntynyt jo uudempiakin sukupolvia,jotka näyttävät pystyvän hämmästyttävänkin suuriin rikoksiin ihmisyyttä ja juutalaisuutta vastaan. Veikkaisin ,että natsirikollisten metsästys ei lopu vähään aikaan.
- K Lamm
tinotito kirjoitti:
liittynyt ja syntynyt jo uudempiakin sukupolvia,jotka näyttävät pystyvän hämmästyttävänkin suuriin rikoksiin ihmisyyttä ja juutalaisuutta vastaan. Veikkaisin ,että natsirikollisten metsästys ei lopu vähään aikaan.
Nämä nykyajan "natsit" ovat lähinnä räkä poskella riehuvia nuoria miehiä. Heidän metsästämiseen ei tarvita mitään Wiesenthalin kaltaista äijää, vaan asiat hoituvat normaalin rikosoikeudellisen prosessin kautta.
Ero vanhojen ja uusien natsien välillä on siinä, että vanhoilla natseilla on usein korkea-arvoisia suojelijoita. Jos joku ss-upseeri on luonut sodan jälkeen hienon uran Saksassa, on istunut yritysten johtokunnissa ja ollut tärkeiden poliitikkojen ystävä, niin sellaista natsia on vaikea saada oikeuden eteen. Ja vaikka saataisiinkin, niin kas kummaa, yhtäkkiä on natsilla kymmenen lääkärintodistusta siitä, että hän on tosi sairas ja heikko ja totaalisen kyvytön osallistumaan oikeudenkäyntiin. - Omis
tinotito kirjoitti:
kun omat joukot ovat kopioineet natsismin sionismin vaatteisiin ja toteuttavat sitä oppiaan antaumuksella, niin kusessahan olette.
Kun puurot ja vellit ovat ilosesti sekaisin, niin alatteko koska metsästää natseja keskuudessanne?
Koska juutalaiset alkavat harrastaa peiliin katsomista ja omien ihmisyyttä vastaan tekemiensä rikosten tunnustamista?
Kysyn...
- Perverssi_Erakko
Mengele oli älykkäämpi kuin Simo!
- tinotito
mahdollisesti älykäskin sellainen. No,lopullista tuomiota hänkään ei pääse pakoon.
- se semmoinen
tinotito kirjoitti:
mahdollisesti älykäskin sellainen. No,lopullista tuomiota hänkään ei pääse pakoon.
lopullinen tuomio on?
- tinotito
se semmoinen kirjoitti:
lopullinen tuomio on?
syyn ja seurauksen laki tuomitsee Mengelen tavalla tai toisella.
- Perverssi_Erakko
tinotito kirjoitti:
syyn ja seurauksen laki tuomitsee Mengelen tavalla tai toisella.
Tuskinpa Mengeleä olisi mitkään humppuukki uskonnot haitanneet..
- Jarkko
Hän ei muka koston takia tehnyt "työtänsä".
Säälittävää, se kostonhimo paistoi kaikesta läpi.
Käsittämätöntä, että tuollaisia vanhoja juttuja jotkut jaksaa jahdata.- tinotito
eikä myöskään kansanmurhaajien jahtaajakaan.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684