Pitäis valita jompi kumpi otsikossa mainituista autoista. Onko jollain jotain mainitsemisen arvoista hyvää tai huonoa sanottavaa malleista? Kuusi henkeä ( kamat) pitäisi mahtua matkustamaan.
Peugeot 807 vs Toyota Avensis Verso
27
5179
Vastaukset
peugeot.
- kiitos...
Onko olemassa testifaktaa, omakoista kokemusta molemmista autoista esim. koeajo? Nämä ilmanmuuta jutut ovat kuin pikkupojan lauseita, kun isä on niin sanonut?
- Tietäjäkaveri
Peugeot. Tilavampi, paljon parempi ajaa eikä ruostu. Pösö 807:lla se ajaa Marcus Grönholmkin.
- Paavo
Jos haluat luotettavan auton, ostat toyotan, jos haluat käydä tiuhaan korjaamolla, ostat peugeotin. Tämä on hyvä perussääntö autoa ostaessa, kannattaa painaa mieleen.
- totuuspohjaa
taaskaan. Ei tarvii Pösöä käyttää korjaamolla. Isommat viat oli Toyotissa kun otettiin huomioon ajetut kilometrit ja vikojen hinnat. Pösö ei myöskään ruostu niinkuin Tojo.
- Paavo
totuuspohjaa kirjoitti:
taaskaan. Ei tarvii Pösöä käyttää korjaamolla. Isommat viat oli Toyotissa kun otettiin huomioon ajetut kilometrit ja vikojen hinnat. Pösö ei myöskään ruostu niinkuin Tojo.
Kannattaa tutustua esim saksanpoikien tekemiin autojen kestävyystutkimuksiin, joissa toyotat ovat vuosikausia olleet sijalla 1, lähes kaikissa luokissa.Peugeot ei ole kovin korkealla koskaan, miksikähän?
Minulla ei ole pösöjö eikä relluja vastaan mitään.Olen vain nähnyt niin monta uutta pösöä hyytyneenä tienposkeen ja kuullut autojen omistajilta pelkästään negatiivista palautetta, niin katson omien ja tuttavapiirini kokemusten perusteella parhaaksi suositella tässä tapauksessa toyotaa. Auto saa olla vaikka kuinka hyvä ajaa, mutta siitä ei paljon ole iloa jos ei pelit kestä. - tutustumista
Paavo kirjoitti:
Kannattaa tutustua esim saksanpoikien tekemiin autojen kestävyystutkimuksiin, joissa toyotat ovat vuosikausia olleet sijalla 1, lähes kaikissa luokissa.Peugeot ei ole kovin korkealla koskaan, miksikähän?
Minulla ei ole pösöjö eikä relluja vastaan mitään.Olen vain nähnyt niin monta uutta pösöä hyytyneenä tienposkeen ja kuullut autojen omistajilta pelkästään negatiivista palautetta, niin katson omien ja tuttavapiirini kokemusten perusteella parhaaksi suositella tässä tapauksessa toyotaa. Auto saa olla vaikka kuinka hyvä ajaa, mutta siitä ei paljon ole iloa jos ei pelit kestä.tilastoon jossa otettiin huomioon ajetut kilometrit ja vikojen hinnat. Pösö oli muistaakseni sijalla 7 ja Toyota 17.
Nuo vikaprosentit noissa taulukoissa ovat hyvin marginaalisia. Niiden perusteella valintaa ei kannata tehdä.
Useammin olen nähnyt Tojoja tien varteen hyytyneenä kuin Pösöjä. Pösöjen omistajilta olen kuullut vain positiivista palautetta. Toyotan omistajilta positiivista ja negatiivista.
Pellit ei kestä Toyotassa. - vielä linkki
tutustumista kirjoitti:
tilastoon jossa otettiin huomioon ajetut kilometrit ja vikojen hinnat. Pösö oli muistaakseni sijalla 7 ja Toyota 17.
Nuo vikaprosentit noissa taulukoissa ovat hyvin marginaalisia. Niiden perusteella valintaa ei kannata tehdä.
Useammin olen nähnyt Tojoja tien varteen hyytyneenä kuin Pösöjä. Pösöjen omistajilta olen kuullut vain positiivista palautetta. Toyotan omistajilta positiivista ja negatiivista.
Pellit ei kestä Toyotassa.http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=119011&page=2
hyvin pärjää myös Pösön sukulainen Citroen. - pelleindeksi
vielä linkki kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=119011&page=2
hyvin pärjää myös Pösön sukulainen Citroen.http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&q=pelleindeksi
- vahingossa
vielä linkki kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=119011&page=2
hyvin pärjää myös Pösön sukulainen Citroen.Vai halusitko sinäkin ilmoittautua vähälahjaiseksi?
- Pössöö
tutustumista kirjoitti:
tilastoon jossa otettiin huomioon ajetut kilometrit ja vikojen hinnat. Pösö oli muistaakseni sijalla 7 ja Toyota 17.
Pellit ei kestä Toyotassa.Niin... pellit ei kestä...
Ettei tuossa vaan olisi se sama ilmiö kuin 70-luvun ranskalaisissa. Kun ne viimein paransivat kestoaan ja jopa niin hyvin että olivat lähes parhaita autoja ruostumista vastaan, maine laahasi 20 vuotta mukana että ne ruostuu.
On se varmasti toyotakin parantanut siitä mikä tilanne oli joskus aikoinaan. Ja pitää muistaa sekin että jos ostaa uuden auton, tavallinen kaduntallaaja pitää sitä sen 5 vuotta, jolloin ruostumisella ei ole mitään merkitystä, jälleenmyyntiarvolla taasen on. - ongelma!
Pössöö kirjoitti:
Niin... pellit ei kestä...
Ettei tuossa vaan olisi se sama ilmiö kuin 70-luvun ranskalaisissa. Kun ne viimein paransivat kestoaan ja jopa niin hyvin että olivat lähes parhaita autoja ruostumista vastaan, maine laahasi 20 vuotta mukana että ne ruostuu.
On se varmasti toyotakin parantanut siitä mikä tilanne oli joskus aikoinaan. Ja pitää muistaa sekin että jos ostaa uuden auton, tavallinen kaduntallaaja pitää sitä sen 5 vuotta, jolloin ruostumisella ei ole mitään merkitystä, jälleenmyyntiarvolla taasen on.http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
"Vuosimalleista 2000-2001 usea osoittautui erinomaisesti ruostetta kestäviksi; Audi A4, Citroën C5, Renault Laguna, Volvo 70-sarja, Saab 9-5, VW Golf, Skoda Octavia, Opel Astra ja Toyota Corolla
Vuosimalleista 2000/2001 huonoiten korroosiota kestäviksi osoittautuivat Hyundai Accent, Ford focus, Mercedes E-sarja ja Ford Mondeo. - Tojot ruostuu
ongelma! kirjoitti:
http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
"Vuosimalleista 2000-2001 usea osoittautui erinomaisesti ruostetta kestäviksi; Audi A4, Citroën C5, Renault Laguna, Volvo 70-sarja, Saab 9-5, VW Golf, Skoda Octavia, Opel Astra ja Toyota Corolla
Vuosimalleista 2000/2001 huonoiten korroosiota kestäviksi osoittautuivat Hyundai Accent, Ford focus, Mercedes E-sarja ja Ford Mondeo.http://www.mainio.net/print.asp?path=1;1132;1137;50094;38459
Toyotat ovatlähinnä itsekseen maatuvia kompostoreita. - kompostori
Tojot ruostuu kirjoitti:
http://www.mainio.net/print.asp?path=1;1132;1137;50094;38459
Toyotat ovatlähinnä itsekseen maatuvia kompostoreita.paremminkin korviesi välissä?
- Eki.
Tottahan toki valitset Toyotan,minulla ollut vuoden uusi Ave Verso diesel,ajettu 65.000,ei mitään vikaa.
- tietenkin
Ei, ruostu, ei tarvi olla korjaamolla (Toyotalla ongelmia moottoreiden kanssa).Kun katsoo euroopan myyntilukuja, ei voi olla valitsematta Peugeotia.
- koeajolla
Ei tarvi sen jälkeen kysellä, on nimittäin tuo avensis sellainen melupesä, että oksat pois!
- vaihdat
Toyotasta saa hyvin vaihdossa, Pösöstä pahan mielen! Kannattaa muistaa.
- myyt????
Itse ainakin ostan auton käyttö-, enkä myyntitarkoituksissa. Omituista logiikkaa.
- Pösö9003
myyt???? kirjoitti:
Itse ainakin ostan auton käyttö-, enkä myyntitarkoituksissa. Omituista logiikkaa.
Mutta kyllä se autonkäytön kustannus siihen ajettuun kilometrimäärään suhteutettuna, kuitenkin meille tavallisille matti meikäläisille on ratkaisevaa, Fortumin pomot on juttu erikseen.
Kyllä se toyota vaan pitää arvonsa paremmin ja saattaa olla tilastojenvalossa jopa luotettavampikin. En sano että se olisi parempi auto mutta ehkä sillä saa sittenkin kokonaisedullisempia kilometrejä. - pidemmälle
myyt???? kirjoitti:
Käy kukkaron päälle raskaasti kun tekee hölmöjä ratkaisuja sinun laillasi.
- fiksummat
pidemmälle kirjoitti:
Käy kukkaron päälle raskaasti kun tekee hölmöjä ratkaisuja sinun laillasi.
Kukaan ei tiedä ko. autojen vaihtoarvoa esim. viiden vuoden päästä; Pösöjen vaihtoarvot ovat nousseet kovaa vauhtia viime vuosina. Itse en ainakaan moiseen kiinnittäisi mitään huomiota. Ostaisin ilman muuta Pösön. Toyotalla ajaminen on yhtä tuskaa. Lisäksi ne ruostuu ja ovat erittäin rumia. Pösöissä ei ole moottoriongelmiakaan niinkuin Tojossa.
- tietäisikin
fiksummat kirjoitti:
Kukaan ei tiedä ko. autojen vaihtoarvoa esim. viiden vuoden päästä; Pösöjen vaihtoarvot ovat nousseet kovaa vauhtia viime vuosina. Itse en ainakaan moiseen kiinnittäisi mitään huomiota. Ostaisin ilman muuta Pösön. Toyotalla ajaminen on yhtä tuskaa. Lisäksi ne ruostuu ja ovat erittäin rumia. Pösöissä ei ole moottoriongelmiakaan niinkuin Tojossa.
En silti ajaisi vaeltelevalla melupesällä montaa vuotta ihan vaan sen takia, että siitä saattaisi saada vaihdossa tonnin enemmän kuin mukavammasta pösöstä.
- ykkösenä
fiksummat kirjoitti:
Katso uusi Tuulilasi:
Jaetut parhaat pisteet tuli ajettavuudesta ja mukavuudesta, käyttöominaisuuksissa keskikastia rellun opelin ja hondan kanssa, mazda tässä kohdin paras hyvän sitkeyden ansiosta ja vw roimasti huonoin johtuen "alimittaisesta" 1,6 koneesta (vw silti kaikista kallein vaikka muissa 2,0 litran koneet ja Versossa 1,8...). Sisätiloissa Verso oli matkustajien kohdilta ryhmän kärkeä, mutta kritiikkiä tuli tavaratilasta, mainittakoon että honda oli ylivoimaisesti paras täyden miehityksen tiloissa. Turvallisuudessa Verso nappasi ykköstilan ja kustannuksissa taasen jaettu ykköstila opelin kanssa. Loppukaneettina sanotaa Verson oleva tasaisen hyvä lähes joka lajissa. Että tämmöstä. - tosi on
en henno pösöstäni luopua ja siksi ajan sillä edelleen. Iltaisin aina se tulee minun uniikin ja saan mukavasti unen
- versoilija
takia. Omakohtaista kokemusta ei Peugeotista ole mutta sisätilat ovat varmaan paremmat.
- MMM
Kiitos kommenteista. Jäi mainitsematta, että auto tulee työsuhdeautoksi (leasing), joten jälleenmyyntiarvolla tai ruostumisella ei ole niinkään merkitystä. Enemmänkin arvostan turvallisuutta, luotettavuutta, monikäyttöisyyttä, mukavuutta ja suorituskykyä.
Käytiin koeajamassa 807 ja huomiota herätti matalat takapenkit sekä huonosti luettavissa oleva mittaristo. Varsinkin aikuiselle nuo takapenkit on varnasti epämukavat pidemmällä reissulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 313060
- 951626
- 1291484
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa421345- 901247
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261119- 541028
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270971MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil231969Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125950