kuule Israel

toret

Pese sydämesi puhtaaksi pahuudesta, että pelastuisit. Kuinka kauan asuvat sinun sisimmässäsi, väärät ajatukset?. Sinun vaelluksesi ja tekosi, ovat tuottaneet sinulle tämän; tämän saat pahuudestasi; niin se on katkerata, niin se koskee sydämeesi asti. Sillä minun kansani on hullu; eivät he minua tunne. He ovat tyhmiä lapsia, eivätkä ymmärtäväisiä. He ovat viisaita tekemään pahaa, mutta hyvää he eivät taida tehdä. Kiertäkää katuja, katsokaa ja tiedustelkaa, ja etsikää sen toreilta; jos on ainoatakaan, joka tekee oikein, joka noudattaa uskollisuutta, niin minä annan anteeksi. Herra, eikö sinun silmäsi katso uskollisuutta?. Sinä olet lyönyt heitä, mutta he eivät tunteneet kipua; sinä olet lopen hävittänyt heidät, mutta he eivät tahtoneet ottaa kuritusta varteen. He ovat kovettaneet kasvonsa kalliota kovemmiksi, eivätkä ole tahtoneet kääntyä. He ovat kaikki särkeneet ikeen, katkaisseet siteet. Sillä he ovat minulle peräti uskottomat. He ovat kieltäneet Herran ja sanoneet: Ei se ole hän!. Ei meitä kohtaa onnettomuus, emmekä tule näkemään miekkaa, emmekä nälkää. Ja Profeetat, ovat pelkkää tuulta; Herra joka puhuu, ei ole heissä. Ja kun he kysyvät: Miksi on Herra, meidän Jumalamme, tehnyt meille kaiken tämän?, niin vastaa heille: Te olette hyljänneet minut, sanoo Herra. Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule. Ettekö pelkää minua, sanoo Herra?. Ettekö vapise minun edessäni?, joka olen pannut hiekan, meren rajaksi, ikuiseksi määräksi, jonka ylitse se ei pääse. Mutta tällä kansalla, on uppiniskainen ja tottelematon sydän; he ovat poikenneet ja menneet pois. Eivätkä he sano sydämessänsä: Peljätkäämme Herraa, Jumalaamme. Teidän pahat tekonne ja syntinne estivät teitä saamasta hyvää. Sillä minun kansassani on jumalattomia; he väijyvät, niinkuin linnunpyytäjät kyykistyvät, he asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä. Niinkuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa, on petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi, ovat tullee lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa, yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta. Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra?, eikö minun sieluni, kostaisi tämänkaltaiselle kansalle!?. Ota ojentuaksesi, ettei minun sielu vieraannu sinusta. Katso, heidän korvansa ovat ympärileikkaamattomat, eivät he voi kuunnella. Katso, Herran sana, on tullut heille pilkaksi, ei se heille kelpaa!.

Sillä, niin pienet kuin suuretkin, pyytävät väärää voittoa, kaikki, niin Profeetat, kuin papitkin, harjoittavat petosta. He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: Rauha, rauha, vaikka rauhaa ei ole. He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia; mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kokoontuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun minä rankaisen, sanoo Herra. Näin on Herra sanonut: Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja, kysykää, mikä on hyvä tie. Ja vaeltakaa sitä, niin te löydätte levon sielullenne. Mutta he vastasivat: 'Emme vaella'. Ja minä olen asettanut teille vartijat: 'Kuulkaa pasuunan ääntä'. Mutta he vastasivat: 'Emme kuuntele. Sentähden kuulkaa, te kansa, ja tiedä, seurakunta, mitä näille on tapahtuva. Kuule maa!, katso, minä tuotan onnettomuuden, tälle kansalle, heidän hankkeittensa hedelmän, sillä he eivät kuunnelleet minun sanojani, vaan ovat hyljänneet, minun lakini. Mitä on minulle suitsutus?, uhrinne eivät ole minulle otollisia, eivätkä minulle kelpaa. Sentähden, näin sanoo Herra: Katso, minä asetan tälle kansalle kompastuskiviä, joihin he kompastuvat, isät ja pojat yhdessä, ja naapuri naapurinsa kanssa hukkuu.

Minä olen asettanut sinut, kansani koettelijaksi, suojavarustukseksi, että oppisit tuntemaan ja koettelisit heidän vaelluksensa. Kaikki he ovat pääniskureita, liikkuvat panettelijoina; he ovat vaskea ja rautaa kaikki tyynni. Palkeet paukkuvat, tulesta lähtee vain lyijyä. Turhaan on sulateltu ja sulateltu: Pahat eivät ole erottuneet, hylkyhopeaksi heitä sanotaan, sillä Herra on heidät hyljännyt. Näin sanoo Herra: vaeltakaa hyvin, tehkää hyviä tekoja, niin minä annan anteeksi. Jos todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden toiselle, kuin toisellekin, ette sorra ketään, niin minä annan teidän asua rauhassa. Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei hyötyä ole. Miten on?, varastatte, valehtelette, irstailette, vaellatte haureudessa ja kaikessa saastassa, ja tulette, ja astutte eteeni, ja sanotte: Me kyllä pelastumme; tehdäksenne yhä näitä kauhistuksia!. Ryövärien luolaksiko, te katsotte huoneen, joka on otettu minun nimiini, kastamalla ja vihkimällä?. Katso, sellaiseksi minäkin sen olen havainnut, sanoo Herra.

Ja koska te nyt olette kaikkia näitä tekoja tehneet ja harjoittaneet, sanoo Herra, ettekä ole kuulleet, vaikka minä varhaisesta alkaen, olen teille puhunut, koska ette ole vastanneet, vaikka minä teille huusin, niin minä teen tälle huoneelle, joka on otettu minun nimiini, johon te luotatte, ja heitän pois kasvojeni edestä.

Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta, äläkä niillä minua ahdista; sillä minä en sinua kuule. Etkö näe, mitä he tekevät kaduilla?. Minulleko he tuottavat mielikarvautta?, eivätkö pikemminkin itselleen, omaksi häpeäkseen?. Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne, ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.

Mutta, he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä, eivätkä kasvojaan. Olen lähettänyt teidän tykönne kaikki palvelijani, Profeetat, lähettänyt varhaisesta alkaen, päivä päivältä. Mutta kukaan, ei kuullut minua, ei kallistaneet korvaansa, vaan he olivat niskureita, tekivät enemmän pahaa, kuin heidän isänsä. Ja kun sinä puhut heille kaiken tämän, niin he eivät kuule sinua, ja kun sinä huudat, niin he eivät vastaa. Sentähden sano heille: Tämä on kansa, joka ei kuullut Herran, Jumalansa, ääntä, eikä ottanut kuritusta varteen. Kadonnut on totuus, ja hävinnyt heidän suustaan. Sillä he ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä Temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen. He ovat tehneet, mitä minä en ole käskenyt, eikä minun mieleeni tullut. Miksi kääntyy tämä kansa, ainaiseen luopumukseensa?. Miksi he pitävät kiinni petoksesta?, eivätkä halua palata?. Minä olen tarkannut ja kuunnellut: He puhuvat sitä, mikä ei ole oikein; ei kukaan kadu pahuuttansa, ei ajattele: Mitä minä olen tehnyt!, kaikki he kääntyvät pois juosten juoksuaan, niinkuin orhi kiitää taistelussa. Haikarakin taivaalla tietää aikansa; muuttolinnut pitävät vaarin tuloajoistaan, mutta minun kansani, ei tunne Herran oikeutta. He joutuvat häpeään, sillä he ovat tehneet kauhistuksia, mutta heillä ei ole hävyntuntoa, he eivät osaa hävetä. Sentähden he kaatuvat kaatuvien joukkoon, sortuvat, kun heidän rangaistuksensa tulee, sanoo Herra Jumala, Kaikkivaltias, Ikuinen Isä, Luojamme.

7

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta unohdit lähteen.

Se on Jeremia: 4:14 - 8:12

• toret

mutta se ei ollut sanatarkka käännös, vaan Pyhän Hengen kokoama kokonaisuus.

Jeesuksen nimessä, siunausta ja armoa kaikille

• raamatussa lukee
        toret kirjoitti:

ketkä ovat Israelilaisia?
        (1Kun.12:26-37)(1Kun.12:16)(1Kun.12:24)

ISRAEL
        hebrealainen parallelismi on kirjallinen väline, jota käytetäänhebreankielessäilmaisemaan samaa asiaa kahdella eri tavalla.Käytetään kahta erilaista sanaa ja ilmaisua, mutta tarkoitetaan samaa asiaa lisäten painotuksenilmaistavalle asiialle.Israel oli nimi ,jonka Jumala antoi Jaakobille, kaikkien 12heimon isälle. Sitten Israelin lapset tarkoittaa Jaakobin lapsia tai kaikkia 12 heimoa ja näiden jälkeläisiä.Elisilloin kun termiä "Israel" käytetään yhdessä termin "Jaakob" kanssa, silloin puhutellaan koko Israelin perhettä, kaikkia Jaakobin jälkeläisiä

Mutta silloin kun termiä "Israel" käytetään termin "Juuda" yhdteydessä,on kyseessä Jumalan puhuminenIsraelin ja Juudan heimoille erikseen tai yhtä aikaa , mutta painottaen niiden välistä eroa. tässä yhteydessä voidaan myös käyttää lisämäärettä "Israelin heimo" tai juudan heimo"

Profetioissa Juuda viittaa aina Juudan eteläisen kuningaskuntaan yhdistäen Juudan ja Benjamin heimon
        (1Moos.48:1 myös49 kokonaan)
        Eli nyt herää ajatus MSSÄ ON POHJOISEN 10 HEIMOA?
        eI NE OLE HÄVINNYT eikä sekoittuneet uutalaiasiin. KOSKA RAAMATTU PUHUU AIVAN TOISTA
        pROFETIOISSA MYÖS AINA eFRAMILAISET etustaa Israelia

(Hes.37:10-14)(Jes.11:11-13) Jer.3:11-12,14-15) (Hes.36:23-30(Hoos.2:1-3,14:2-7)

• toret
        raamatussa lukee kirjoitti:

ISRAEL
        hebrealainen parallelismi on kirjallinen väline, jota käytetäänhebreankielessäilmaisemaan samaa asiaa kahdella eri tavalla.Käytetään kahta erilaista sanaa ja ilmaisua, mutta tarkoitetaan samaa asiaa lisäten painotuksenilmaistavalle asiialle.Israel oli nimi ,jonka Jumala antoi Jaakobille, kaikkien 12heimon isälle. Sitten Israelin lapset tarkoittaa Jaakobin lapsia tai kaikkia 12 heimoa ja näiden jälkeläisiä.Elisilloin kun termiä "Israel" käytetään yhdessä termin "Jaakob" kanssa, silloin puhutellaan koko Israelin perhettä, kaikkia Jaakobin jälkeläisiä

Mutta silloin kun termiä "Israel" käytetään termin "Juuda" yhdteydessä,on kyseessä Jumalan puhuminenIsraelin ja Juudan heimoille erikseen tai yhtä aikaa , mutta painottaen niiden välistä eroa. tässä yhteydessä voidaan myös käyttää lisämäärettä "Israelin heimo" tai juudan heimo"

Profetioissa Juuda viittaa aina Juudan eteläisen kuningaskuntaan yhdistäen Juudan ja Benjamin heimon
        eI NE OLE HÄVINNYT eikä sekoittuneet uutalaiasiin. KOSKA RAAMATTU PUHUU AIVAN TOISTA

(Hes.37:10-14)(Jes.11:11-13) Jer.3:11-12,14-15) (Hes.36:23-30(Hoos.2:1-3,14:2-7)

kirjotuksen tarkoitus, oli herättää ihmisten omatunto, ja kääntää heidät pois vääriltä teiltänsä, Herran Jeesuksen armoon, koska Kristuksen veri vuodatettiin, jokaisen puolesta, joka ottaa vastaan ilosanoman ja hylkää pahat tiensä.

• raamatussa lukee kirjoitti:

ISRAEL

Vanhan Testamentin profetiat eivät käsittelekään enää Johannes Kastajan ja Jeesuksen Kristuksen jälkeistä aikaa sillä:

Matteuksen evankeliumi:
        11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

• Regelkal
        toret kirjoitti:

Pyhä Henki siis pisti sinut kokoamaan tuon raamattumaisen tekstin tänne nettiin, vai?

• moi

If you are a guest, you behave like a guest!
      Everyone is doing only his own job. There are newer any guests coming in with some job to do! That`s the rule agried by God !So who are you ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      957
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      871
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      818
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe