Tanakh'in opetusta Eretz Israelista ajassamme

.
Mainitsen erään harvemmin esitetyn näkökohdan siitä, että keille Korkein on luvannut osia Israelin maasta asuinsijaksi tiettynä ajanjaksona tietyin ehdoin ja 'toistaiseksi'.

Hesekiel kirjoittaa mielenkiintoisesti siitä, ketkä tulevat asumaan Israelille luvatussa maassa lopun aikoina. Hän perustelee sen myös sangen loogisesti, mikä käy ilmi jakeista Hes.16:1-63. Selvyyden vuoksi en lainaa niitä tähän.

Lyhyesti totean, että profetiassa kerrotaan, kuinka Korkein lopunaikoina armahtaa ja palauttaa muinaisen Samarian 'tyttärineen' ja Sodoman 'tyttärineen' kuin myös luopio-Israelin eli nuo kaikki kansat omalle maalleen Eretz Israeliin. Siinä kerrotaan miten Korkein tekee sitten Israelin kansan kanssa Iankaikkisen Liiton. Profetiassa ei kerrota miten kauan Samarialaiset ja Sodomalaiset saavat asua Israelin keskuudessa.

On olemassa myös eräs toinen profetia, joka sivuaa tätä ja siinä profeetta Jeremia on kirjoittanut seuraavaa: (Jer.12:14-17 otan koko kohdan tähän)

"14. Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä.

15. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.

16. Ja jos he oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.

17. Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."

- - -

Jakeessa 16 maininta 'jos HE oppivat minun kansani tiet...niin HEIDÄT rakennetaan minun kansani KESKEEN' on ehdollinen, sillä jakeessa 17 on maininta mitä seuraa, elleivät nuo pakanakansat opi Israelin kansan tietä eli elämään rauhanomaisesti ja opi kunnioittamaan Israelin Pyhää.

Siunausta Yeshuassa !
.

8

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun judaistisen tulkintasi mukaan heidän olisi siis käännyttävä judaismiin.

Meidän kristittyjen näkökulma tuohon kohtaan on kuitenkin se, että SEKÄ juutalaisten että islamilaisten tulee kääntyä KRISTINUSKOON muutoin heillä ei ole toivoa.

• .
        Lue se uudelleen rauhallisesti, niin huomaat erehtyneesi sen suhteen.

Jos luet tarkemmin tekstini, niin huomaat minun maininneen Korkeimman tekevän ENSIN Iankaikkisen Liiton valitun kansansa Israelin kanssa. SITTEN vasta tulee maininta siitä, että Samarialaisten ja Sodomalaisten, jotka 'tyttärineen' tulevat asumaan Israelin kansan keskuuteen, on opittava (tässä vaiheessa jo IANKAIKKISESSA LIITOSSA olevan) Israelin kansan rauhassa asumisen ja väkivallattomuuden tie, jos mielivät asua edelleen Israelin keskuudessa ja ylipäätänsä säilyä elossa.

Siis Israel kansana on tuossa vaiheessa - mikä on lähellä, aivan oven edessä - ottanut oikean Messiaansa vastaan. Tämä ainoa oikea Messias on tietenkin Adonai Yeshua HaMashiach.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Yakov kirjoitti:

.
        Lue se uudelleen rauhallisesti, niin huomaat erehtyneesi sen suhteen.

Jos luet tarkemmin tekstini, niin huomaat minun maininneen Korkeimman tekevän ENSIN Iankaikkisen Liiton valitun kansansa Israelin kanssa. SITTEN vasta tulee maininta siitä, että Samarialaisten ja Sodomalaisten, jotka 'tyttärineen' tulevat asumaan Israelin kansan keskuuteen, on opittava (tässä vaiheessa jo IANKAIKKISESSA LIITOSSA olevan) Israelin kansan rauhassa asumisen ja väkivallattomuuden tie, jos mielivät asua edelleen Israelin keskuudessa ja ylipäätänsä säilyä elossa.

Siis Israel kansana on tuossa vaiheessa - mikä on lähellä, aivan oven edessä - ottanut oikean Messiaansa vastaan. Tämä ainoa oikea Messias on tietenkin Adonai Yeshua HaMashiach.

Siunausta Yeshuassa !
        .

Tuo "Iankaikkinen Liitto" hengellisen Israelin kanssa tehtiin jo 2000 vuotta sitten ja nyt on joka iikalla viimeinen aika liittyä siihen mukaan.

• KTS kirjoitti:

Tuo "Iankaikkinen Liitto" hengellisen Israelin kanssa tehtiin jo 2000 vuotta sitten ja nyt on joka iikalla viimeinen aika liittyä siihen mukaan.

.
        Toki Jeremia tiesi Korkeimman tehneen iankaikkisen LAKIliiton Siinain vuorella Mooseksen aikoihin Israelin kansan kanssa jo noin 1000 vuotta ennen Jeremian syntymää.

Jos luet alustuksessani mainitsemani profeetta Hesekielin luvun 16, niin siinä mainitaan J-H-V-H:n sanovan futuurissa, että hän tekee (siis tulee tekemään) Israelin kanssa Iankaikkisen Liiton. Kyseessä ei ole sama Lakiliitto, koska se oli jo sitä ennen tehty ja jonka Israel oli jo tuohon aikaan mennessä rikkonut, vaan kyseessä on ihan Uusi Liitto, koska sen tekoajankohta viittaa viimeisiin aikoihin.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Yakov kirjoitti:

.
        Toki Jeremia tiesi Korkeimman tehneen iankaikkisen LAKIliiton Siinain vuorella Mooseksen aikoihin Israelin kansan kanssa jo noin 1000 vuotta ennen Jeremian syntymää.

Jos luet alustuksessani mainitsemani profeetta Hesekielin luvun 16, niin siinä mainitaan J-H-V-H:n sanovan futuurissa, että hän tekee (siis tulee tekemään) Israelin kanssa Iankaikkisen Liiton. Kyseessä ei ole sama Lakiliitto, koska se oli jo sitä ennen tehty ja jonka Israel oli jo tuohon aikaan mennessä rikkonut, vaan kyseessä on ihan Uusi Liitto, koska sen tekoajankohta viittaa viimeisiin aikoihin.

Siunausta Yeshuassa !
        .

Totta kai Jeremias puhuu tulevaisuuden Uudesta Liitosta ja Viimeisestä Ajasta, jotka alkoivat JEESUKSESTA eikä mistään hiton tulevista mielikuvitusfantasioista:

1.Johanneksen kirje:
        2:18 Lapsukaiset, NYT on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että NYT on viimeinen aika.

• KTS kirjoitti:

Totta kai Jeremias puhuu tulevaisuuden Uudesta Liitosta ja Viimeisestä Ajasta, jotka alkoivat JEESUKSESTA eikä mistään hiton tulevista mielikuvitusfantasioista:

1.Johanneksen kirje:
        2:18 Lapsukaiset, NYT on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että NYT on viimeinen aika.

.
        Onko sinun noin vaikeaa myöntää erehtyneesi ?

Varmaankaan sulla ei ole mennyt asiat viime aikoina ihan putkeen ja nyt purat pahaa mieltäsi täällä.

Muistan sinua iltarukouksessa...

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Yakov kirjoitti:

.
        Onko sinun noin vaikeaa myöntää erehtyneesi ?

Varmaankaan sulla ei ole mennyt asiat viime aikoina ihan putkeen ja nyt purat pahaa mieltäsi täällä.

Muistan sinua iltarukouksessa...

Siunausta Yeshuassa !
        .

Ei minulla ole mitään purettavaa täällä.

Eromme on siinä, että minä perustelen Raamatulla mielipiteeni ja sinä heittelet omia judaistisia fantasioitasi ihmisten silmille.

• KTS kirjoitti:

Ei minulla ole mitään purettavaa täällä.

Eromme on siinä, että minä perustelen Raamatulla mielipiteeni ja sinä heittelet omia judaistisia fantasioitasi ihmisten silmille.

.
        ...siis jonkinlainen irtolehtipainos, josta puuttuu yhtäsun toista. Tai sitten - mitä ilmeisimmin syynä perin puutteelliseen näkemykseesi onkin seuraava - et hyväksy tiettyä osaa UT:n Israelia koskevista profetioista, kuten esim. tätä:

(Room.11:25-32)

"25. Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

26. ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

27. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

28. Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

29. Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

30. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,

31. samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.

32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi."

Jos et lukenut kaikkia jakeita, niin lopuksi kertaan lyhyesti niistä olennaisimman koskien Israelille annettuja viimeistä lopun aikaa koskevia ihania lupauksia:

- Korkein on itse paaduttanut Israelin kansana, joten Yeshuan ristiinnnaulitsemisen ja kuolleista ylösnousemisen jälkeisenä aikana aina tähän saakka valtaosa israelilaisista on ollut kykenemätön uskomaan hyvään sanomaan Yeshuasta. Siis he ovat olleet paadutettuja. Viimeiset 2000 vuotta todistavat tämän: Mikään massiivinen pakkokäännytys tai lahjontayritys saada juutalaisia kristityiksi ei ole tuottanut kuin marginaalista tulosta.

- Israel on oleva kansana paadutettu aina siihen saakka, kunnes Korkein on raahannut ikuiseen Kuningaskuntaansa kaikki valittunsa pakanakansoista (toivon mukaan piikikkään KTS:nkin, jonka seurassa ikuisuus ei tule yksitoikkoiseksi ;). Tänä aikana vain pieni jäännös israelilaisista on ottanut Yeshuan vastaan Vapahtajanaan. Tuohon jäännökseen kuuluu erään tällä foorumilla kirjoittelevan viehättävän israelilaistytön vanhemmatkin, nimiä mainitsematta...

- Kun sitten se suuri H-HETKI yllättää, niin käsittämättömän ihana armonaika koittaa ja taivas repeää Israelin kansalle kun Korkeimman iankaikkinen rakkaus vuotaa heidän sydämiinsä tuhat kertaa rankempana kuin Katrina hirmumyrsky USA:n rannikolle. Tahdon olla näkemässä tuon ihmeellisen Hengen vuodatuksen, jolle ei ole vertaa koko ihmiskunnan historiassa. Aaaaaaaaaah !!!!!!!

Siunausta Yeshuassa !
        .

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1174
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      60
      950
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      76
      868
    7. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    8. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      99
      812
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe