painonvartijoiden pizzaohjeita

outi73

Hei,voisiko joku ystävällisesti laittaa painonvartijoiden pizzaohjeita, sekä pisteet yms. Lisäksi kaipailisin kasvis(sose)keittojen ohjeita.Kiitos!

7

11180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsivä löytää

Löydät tästä keskusteluryhmästä alempaa vaikka kuinka monta sosekeittoa. Alla pizzan ohje. Etsi lisää paikkarilehden sivuilta.

TONNIKALAPIZZA

Pohja:

• 2 dl vettä
      • 1/4 pkt (12,5 g) hiivaa
      • 2 tl öljyä • 1/2 tl suolaa
      • 5 dl vehnäjauhoja
      Täyte:
      • 250 g katkarapuja kuorineen tai 75 g kuorittuja katkarapuja
      • 1 tlk (200 g) veteen säilöttyä tonnikalaa
      • 1/2 tlk (125 g) veteen säilöttyjä simpukoita
      • 1-1 1/2 tl oreganoa
      • 1 dl kevytjuustoraastetta (rasvaa enintään 17 %)

1. Valmista pohja.

2. Levitä pohjan päälle juustoraaste ja tomaattikastike.

3. Sulata pakastetut katkaravut ja kuori ne. Valuta simpukoista ja tonnikalasta liemi.

4. Levitä tonnikala, simpukat ja katkaravut pizzan päälle. Ripottele pinnalle hienonnettu oregano. Peitä pizza juustolla ja valuta sen pinnalle vähän öljyä.

5. Paista pizzaa uunin keskiosassa 225-250 asteessa 10–15 minuuttia. Tarjoa välittömästi.

KOKO OHJE 30 pistettä

• Limone

Eikö tuo ohje sisällä lainkaan tomaattikastiketta?

Itse lisäisin tuohon vielä valkosipulia, basilikaa, mustapippuria. Eiväthän mausteet lihota!

• ihme

Miten tuo eroaa "normaalista"? Itse teen aina suunnilleen tuollaista, ja ei ole mitään kevyttä tietääkseni erikseen?

Tuleeko jonkunmielestä sitten "normaaliin" mukaan litra kermaa ja sokerira kenties?

• johanna
        ihme kirjoitti:

Miten tuo eroaa "normaalista"? Itse teen aina suunnilleen tuollaista, ja ei ole mitään kevyttä tietääkseni erikseen?

Tuleeko jonkunmielestä sitten "normaaliin" mukaan litra kermaa ja sokerira kenties?

Moikka!

Ei kylläkään juurikaan eroa tavallisesta pizzasta, mutta katsoitko pistemäärää, joka tuosta pizzasta menee... ei kovin kevyttä syötävää!
        Osittaisena syynä pizzan melko korkeaan kalorimäärään on vehnäjauho. Jos katsot v.jauho pussin kylkeä, niin huomaat, että 100 grammaa jauhoja sisältää keskimäärin 300 kaloria. Ja viidessä desissä jauhojahan on tuolloin jopa 1500 kaloria! Itse pizzan päällisethän eivät sisällä hirveätä määrää energiaa, jos juustokin on kevyttä ja sitä käyttää kohtuudella.
        Jos pizzasta haluaa nauttia (joka välillä on ihan suotavaakin) niin kannattaa koittaa korvata tavalliset vehnäjauhot, esim. ruis- ja ym. jauhoilla. Näin saa nautinnosta myös jotain hyötyä... : )

• nanna1
        johanna kirjoitti:

Moikka!

Ei kylläkään juurikaan eroa tavallisesta pizzasta, mutta katsoitko pistemäärää, joka tuosta pizzasta menee... ei kovin kevyttä syötävää!
        Osittaisena syynä pizzan melko korkeaan kalorimäärään on vehnäjauho. Jos katsot v.jauho pussin kylkeä, niin huomaat, että 100 grammaa jauhoja sisältää keskimäärin 300 kaloria. Ja viidessä desissä jauhojahan on tuolloin jopa 1500 kaloria! Itse pizzan päällisethän eivät sisällä hirveätä määrää energiaa, jos juustokin on kevyttä ja sitä käyttää kohtuudella.
        Jos pizzasta haluaa nauttia (joka välillä on ihan suotavaakin) niin kannattaa koittaa korvata tavalliset vehnäjauhot, esim. ruis- ja ym. jauhoilla. Näin saa nautinnosta myös jotain hyötyä... : )

Olen samaa mieltä kanssasi ja olen itse myös etsinyt kauan sellaista hyvää pohjaa mikä maistuis myös hyvälle eikä pelkkää vehnäjauhomössöö.
        Jos tiedätte niin kertokaa ihan reilusti, kokeilen kyllä ja vastaan myös tuloksista.

• maitorahkaa
        nanna1 kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi ja olen itse myös etsinyt kauan sellaista hyvää pohjaa mikä maistuis myös hyvälle eikä pelkkää vehnäjauhomössöö.
        Jos tiedätte niin kertokaa ihan reilusti, kokeilen kyllä ja vastaan myös tuloksista.

ja korvaa osa vehnäjauhoista spelttijauhoilla ja/tai ruisjauhoilla.

• Ritan

Sosekeiton saat siten, että keität kaikkea mahdollisia kasviksia pehmeäksi, pistät sauvasekoittimella soseeksi ja pikkaisen sulatejuustoa sekaan. Siihen ei sen kummempaa ohjetta tarvita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4528
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2551
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2394
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1732
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1407
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1277
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe