Miksi en saisi rakastaa Jeesusta?

Taru S.

Miksi en saisi rakastaa Jeesusta?
Haluaisin tietää, että minkä tähden eri seurakunnissa tuomitaan homoseksuaalisuus? Eihän meistä kukaan ole etuoikeutettu tuomitsemaan ketään, vain Jeesuksella on se valta. Minä rakastan Jeesusta koko sydämestäni ja Jeesus on kutsunut mua lähelleen pienestä pitäen. Uskon, että Jeesus rakastaa minua tällaisena, sillä olen antanut Hänelle vapaat kädet muuttaa mut, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Tukahdun sisäisesti, koska minulla ei ole seurakuntaa, jossa voisin hyvillä mielin käydä.. Hyvät ihmiset.. tuomitsemalla minunlaisiani, estätte monia tulemasta uskoon.. ehkä jopa tapatte jo olemassaolevan uskon.. Jokainen tarvitsee sielunruokaa muualtakin kuin raamatusta.. Eihän kukaan meistä ole täydellinen. Kaikki ihmiset on syntisiä joko ulkoisesti taikka mielellisesti.. Pyrin elämään oikein, enkä usko, että puhdas rakkauteni, jota tunnen avovaimoani kohtaan, voisi mitenkään olla likaista edes Jeesuksen mielestä. Kyllä, raamatussa sanotaan, että homoseksuaalisuus on synti.. Niinhän siellä sanotaan paljon muutakin, mitä ei tänä päivänä edes uskovaiset noudata. Oletko sinä ollut uskollinen hiustyylin, vaatetuksen, seitsemännen päivän levon, lihan syönnin taikka tuomitsemisen suhteen? Ei kukaan ole täydellinen.. Miksi juuri sinun pitäisi pystyä minut muuttamaan tai erottamaan uskovaisten joukosta.. Miksei asiaa voi jättää Jeesuksen päätettäväksi.. eihän se riitä, että minä olen näin tehnyt.. voin vain rukoilla muiden hyväksyntää, että tekin tekisitte niin.. Siunausta kaikille, en halunnut olla millään lailla ilkeä, tuntuu vain pahalta..

12

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko L

Tietysti sinä saat rakastaa Jeesusta hyvä Taru S.

Ja rakkaussuhteenne vaan syvenee kun katumuksessa menet Jeesuksen eteen sanomaan:"Voi Herra ,Herra,monet lapsesi eivät huomaa lainkaan karvarintaisen pallinaaman sumutuksia, vaan menevät halpaan helpommin kuin Peräseinäjoen pässi teurastettavaksi.

Mutta miten muistat minua Jeesus ja vapautat syntisyyllisyydestä ja annat Jumalan lasten ilon,rauhan ja vapauden minullekin,eksyttävälle pöntölle?"

Mikko Lahti
      saarnaaja
      http://www.pp.kpnet.fi/mila

• kysyvälle

Sinä saat rakastaa Jeesusta kaikesta sydämestäsi ja sielustasi. Jeesuskin rakastaa sinua, mutta tiedätkö mitä? Hän vihaa syntiä. Hän ei koskaan tule tekemään kompromisseja. Ei, vaikka sinä tekisit ja vaikka kuka toisin väittäisi. Vaikka enkeli astuisi alas taivaasta ja väittäisi Jumalan hyväksyvän kompromissit niin Raamattu on kuitenkin se ohjenuora jonka mukaan meidän tulee elää. Ja jos tiedät Raamatun totuuden omalla kohdallasi, niin miksi et pyri noudattamaan sitä? Itse sanoit, että tiedät, mikä on Raamatun kanta homouteen ja samaa sukupuolta olevien ihmisten väliseen seksiin niin miksi sitten ehdoin tahdoin pyrit rikkomaan Raamatun pyhää Sanaa?
      On totta, että me monet uskovaiset olemme heikkoja ja on monia asiota joita emme pidä vaikka tulisi pitää. Mutta me myös vastaamme kerran niistä Taivaalisen Isän edessä. Mutta niin vastaat sinäkin. Syntiä ei voi puolustella sanomalla, ettei kukaan meistä ole täydellinen. Jeesus sanoi olkaa täydellisiä niinkuin teidän Taivaalinen Isännekin täydellinen on. Hän ei sanonut pyrkikää siihen vaan olkaa. Onko kiintymyksesi toiseen naiseen todellakin sen arvoista että tieten tahtoen haluat laittaa vaakalaudalle koko iankaikkisuuspaikkasi? Iankaikkisuus ei koskaan lopu. Se on loppumaton vuosien, vuosisatojen ja vuosituhansien jono. Voitko edes tajuta mitä loppumaton todellakin merkitsee? Ja tämän loppumattoman ajan viettää joko taivaassa tai helvetissä. Raamattu ei ilmoita mitään kolmatta paikkaa olevan. Loppumattoman iankaikkisuuden kustannuksellako haluat saada synnistä lyhytaikaista nautintoa tässä ajassa? Raamattu opettaa meitä kiinnittämään katseemme tuonpuoleiseen ja siihen voittopalkintoon joka pian meitä kaikkia odottaa.
      Rukoilen, että rakastava Jeesus näyttäisi sinulla nyt muutaman viikon sisällä tahtonsa tässä asiassa. Rukoilen, että Hän armossaan kutsuisi sinua ja väkevällä kädellään johdattaisi sinua tekemään oikean päätöksen. Rukoilen myös, että Hän antaisi sinun nähdä mikä on todellista rakkautta, Pyhää ja Puhdasta, sellaista et olisi uskonut olevan olemassakaan.

Rukoilen sinulle viisautta erottaa himon ja rakkauden toisistaan ja näkemään missä ajassa me elämme ja näkemään sen kuinka lyhyt hetki enää on siihen kun Herramme saapuu noutamaan meitä karitsan häihin. Herra ei myöskään halua, että joku sanelee sinulle oikean päätöksen vaan sinun on itse löydettävä se. Avaa Herra tämän ihmisen silmät näkemään sinun tahtosi. Aamen

Olethan sinäkin siinä joukossa mukana joka kohta pilviin temmataan? Olethan?

Ps.Mitä tulee hyväksymiseen ja seurakuntayhteyteen, niin ainakin siihen helluntaiseurakuntaan johon itse kuulun olet tervetullut.

• Love of Jesus

Jeesus rakastaa kaikkia, paitsi homoja, juoppoja, rock-muusikoita ja vääräuskoisia.

Kohta Jeesus tulee! Ihan näillä hetkillä...

Oho, ei tullukkaa.

• nöyryyttä ja lähimmäisenrak...

Mistä tiedät, että rakkaus toiseen naiseen on himoa eikä aitoa rakkautta?

Onko miehen ja naisen välinen rakkaus aina puhdasta? Onko se enimmäkseen ja useimmiten puhdasta ja himoa vailla? Rakastavatko heterot yleensä Jumalan tahdon mukaisesti ja nöyrästi, mutta homoseksuaalit eivät?

Millä oikeudella Sinä määrittelet Jumalan tarkoituksen? Hän sallii sairauden tulla perheeseen, Sinä riennät lohduttamaan: "Tutkimattomat ovat Herran tiet". Mutta homoseksuaaliksi syntyneen kohdalla on toisin.

Ihminen käsittää sen, mikä on hänen omassa käsityspiirissään. Hetroseksuaaliksi syntynyt ei ymmärrä homoseksuaalia rakkautta muuna kuin himona, omista lähtökohdistaan. Homoseksuaalille heteroseksi näyttäytyy samoin, hengettömänä himona. Homoseksuaalisuus on sitä, että RAKASTAA samaa sukupuolta olevaa ihmistä.

• pahalta

tuntui varmaan siitä rikkaalta, joka ei ollut valmis luopumaan kaikesta Jeesuksen tähden. Rakastaa saat,
      eihän siitä lisäsyntiä tule.

• JKR

Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
      Autuaita murheelliset: he saavat lohdutuksen.
      Autuaita kärsivälliset: he perivät maan.
      Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan.
      Autuaita ne, jotka toisia armahtavat: heidät armahdetaan.
      Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
      Autuaita rauhantekijät: he saavata Jumalan lapsen nimen.
      Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta.

• tukka putkella eteenpäin

Olet täysin oikeassa. Jeesus on yhtähyvin sinun rakkaasi kuin muiden "uskovaisten" rakas. Mikään maailmassa ei pysty meitä erottamaan Jeesuksen rakkaudesta. Ei sen enempää ruumiillinen kuin henkinenkään rikkinäisyys. Jeesus ei tullut kysymään täydellisiä tykönsä vaan nimenomaan rikkinäisiä, tehdäkseen heidät täydellisiksi Jumalan armossa.

Minäkin olen nainen, kerran eronnut ja asun nyt Avoliitossa miehen kanssa. Ei tulisi kysymykseenkään, että voisin tällaisia asioita puhua seurakunnassa ja tulla näine hyvineni hyväksytyksi. Ihmisten edessä me joudumme vaikenemaan omista epätäydellisyyksistämme, mutta Jumalan, Jumalan edessä me voimme olla juuri sitä mitä me olemme. Hän tietää mitä tekoa me olemme.

Sisko hyvä Jeesus rakastaa sinua juuri sellaisena kun sinä olet ja jos ei hän sinua paranna ei kukaan, siispä luota häneen joka kaikki kaikessa vaikuttaa ja pidä Jeesuksen kädestä kiinni.

Minä en edes halua sanoa olevani uskovainen koska se liittäisi minut ihmisten ryhmään, mielummin sanon olevani pakana ja Jeesusta rakastava!

• >Miksi en saisi rakastaa Jeesusta?

Jeesusta rakastetaan siten, että tehdään hänen tahtoaan, joka on Jumalan sanassa (homous ei ole sitä)

>Haluaisin tietää, että minkä tähden eri >seurakunnissa tuomitaan homoseksuaalisuus?

Siksi, kun Raamattu määrittelee homot ja lesbot Jumalan hylkäämiksi. Seurakunta taas on suuressa määrin Jeesukseen uskovien ja taivaaseen pelastuvien yhteisö, kristuksen Ruumis, jota Jeesus johtaa ja uskovat ovat sen jäseniä. Jeesuksella on lampaita myös muissa lähteissä, joten voi toki olla yksilöuskovia ja jumalan palvelijoita, jotka ovat suoraan PYhän Hengen alaisia, mutta tämä on eri asia.

Eli homoseksuaalisuus on kestosynti, jos sitä harrastaa, ei voi päästä taivaaseen.

Mutta siitä voi tehdä parannuksen ja luopua ja tulla uskoon Jeesukseen, joka tapahtuu seuraavasti.

1. Voitko sanoa omalla suulla "Jeesus, anna kaikki minun syntini anteeksi"

2. Voitko sanoa omalla suulla "Jeesus on HERRA!"

3. Älä enää tee homoseksuaalisuuden tai lesbouden syntiä.

>kädet muuttaa mut, mutta mitään muutosta ei ole >tapahtunut. Tukahdun sisäisesti, koska minulla >ei ole seurakuntaa, jossa voisin hyvillä mielin >käydä.. Hyvät ihmiset.. tuomitsemalla

Kyllä sinä voit tulla uskoon, mutta samalla sinun täytyy lupua synnistä, joka ei johda taivaaseen!

>minunlaisiani, estätte monia tulemasta uskoon.. >ehkä jopa tapatte jo olemassaolevan uskon.. >Jokainen tarvitsee sielunruokaa muualtakin kuin >raamatusta.. Eihän kukaan meistä ole >täydellinen. Kaikki ihmiset on syntisiä joko >ulkoisesti taikka mielellisesti.. Pyrin elämään >oikein, enkä usko, että puhdas rakkauteni, jota

Jos kerran pyrit elämään oikein, lue silloin uutta testamenttia, ja lopeta homous/lesbous.

>tunnen avovaimoani kohtaan, voisi mitenkään >olla likaista edes Jeesuksen mielestä. Kyllä,

Miehen ja naisen välillä seksuaalisuus ei ole likaista, eikä syntistä, kun on kyse omasta puolisosta johon on sitoutunut, avo tai aviopuoliso, joka tarkoitaa elinikäistä liitoa vastakkaisen sukupuolen kanssa.

>raamatussa sanotaan, että homoseksuaalisuus on >synti..
      Niin se on.

>Niinhän siellä sanotaan paljon muutakin, mitä >ei tänä päivänä edes uskovaiset noudata.

Kyllä uskovaiset noudattavat pyhitystä, eli pyrkivät välttämään syntiä.

>Oletko sinä ollut uskollinen hiustyylin, >vaatetuksen, seitsemännen päivän levon, lihan >syönnin taikka tuomitsemisen suhteen?

Jeesus teki työtä sapattina, eli luther vähän itse otti sen sapattikäskyn vanhalta puolelta, Vanhasta Testamentista, joka ei siis ole sellainen käsky, jonka Jeesus olisi uudistanut Uudessa testamentissa. Jeesus uudisti vain ihmissuhteisiin liittyvät käskyt, kuten älä varasta, mutta ei muista pyhittää lepopäivä, joka on katekismusta, ei uutta Testamenttia!
      Mutta ihminen tarvitsee kyllä lepoa, kukaan ei kestä jatkuvasti 7 päiväistä ja kahta tuuria työviikkoa. Jotne silti lepopäivistä on Jeesusta kiittäminen, joka on maan luonut ja kaikem mitä siinä on.

Lihan syöntiä ei raamatun uudessa testamentissa kielletä. Sen sijaan kehoitetaan välttämään haureutta ja lihaa, josta veri ei ole laskettu. Sellaista ei suomessa olekaan ehkä muuta kaupassa, kuin verilätyt, jotka siten ovat kiellettyjä uuden testamentin mukaan.

>Ei kukaan ole täydellinen.. Miksi juuri sinun >pitäisi pystyä minut muuttamaan tai erottamaan >uskovaisten joukosta.. Miksei asiaa voi jättää >Jeesuksen päätettäväksi.. eihän se riitä, että

Jeesus on jo etukäteen sanonut sanansa homoudesta ja lesboudsta, se tie ei johda taivaaseen. Tee siis parannus.

>minä olen näin tehnyt.. voin vain rukoilla >muiden hyväksyntää, että tekin tekisitte niin..

En voi hyväksyä, koska olisin syyllinen sinun syntiisi, jos niin tekisin. Tämäkin on siellä Roomalaiskirjeessä.

>Siunausta kaikille, en halunnut olla millään >lailla ilkeä, tuntuu vain pahalta..

Tee siis parannus ja ota vastaan Jeesus pelastajanasi, Jeesus on Ovi, tie totuus ja elämäö, joka vie sinut taivaaseen, kun otat hänet vastaan, saat rauhan ja Jeesus anaa voiman luopua lesboudesta ja homoudesta!

Armo on siis sinua varten, mutta automaattisesti ei homo eikä lesbo pelastu, vaan parannus on tehtävä. Eli koska homo ja lesbo ovat Jumalan hylkäämiä, heidän täytyy itse tehdä parannus!

Ohjeet vielä kerran:

Mutta siitä voi tehdä parannuksen ja luopua ja tulla uskoon Jeesukseen, joka tapahtuu seuraavasti.

1. Voitko sanoa omalla suulla "Jeesus, anna kaikki minun syntini anteeksi"

2. Voitko sanoa omalla suulla "Jeesus on HERRA!"

3. Älä enää tee homoseksuaalisuuden tai lesbouden syntiä.

• valittu

Kuulkaamme siis häntä. On hyvä, että joukossamme on opettajia, joilla on totuus kirkkaana. Varsinkin tieto toisten synneistä. Joitakin Jumala rakastaa niin, että antaa lahjan vaikuttaa muihin (katsokaa galleriasta), kun taas toiset ovat syntisten joukossa "kestosyntisiä". Joille Jumala siis opettajamme suulla lisäyksiä tehden sanoo: "Yksikään ei ole tekojensa vuoksi pelastunut, vaan uskomme tähden meidät pelastetaan." Paitsi homoseksuaalit, joiden tulee pelastuksen eteen tehdä se teko, että luopuvat seksuaalisuudestaan.

• eii..

Homona aika turhauttavaa lukea näitä tekstejä. Helvetissä siis tavataan. Minä olen homo ja sinä tuomitset muut ihmiset ja minä vielä tuomitsen sinun tuomitsemisesi, joten kyllä, siellä me tavataan.. Harmi.

• haluaa

seurata Jeesusta, ei ainut ole homous, josta
      ihmisen on luovuttava.
      Kyllä niitä on hyvin paljon muitakin asioita.

Luuk. 9:62 Hänelle Jeesus vastasi: "Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan." [1. Kun. 19:19-21 | Luuk. 17:32]
      Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni. [14:26,27: Matt. 10:37,38 : 5. Moos. 33:9]
      Matt. 16:24 Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. [16:24-28: Mark. 8:34-9:1; Luuk. 9:23-27 : Matt. 10:38,39; Luuk. 14:27]

• muttei syntiäsi.Toivon et saat oikean rauhan ja pääset eroon synnistäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2041
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1667
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    Aihe