automaattisulake L16A

möhkö

Mitä tarkoittaa tuo L-automaattisulakkeessa? Tiedän että niitä on eri käyttötarkoituksen mukaan
b,c,k jne. mutta en löytänyt netistä juuri tuon L-tyypin käyttötarkoitusta.

11

16969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistelisin et olis hidas, mutta en ole ihan varma!

    • Kiki

      Keskihidas eli ei pamahda niin helpolla

      • möhkö

        Kiitti tiedosta, eli K on varmaan siitä vielä "hitaampi".


      • möhkö

        ...meneeköhän nuo noissa automaattisulakkeissa sittenkin A-B-C-D ?
        A on herkin ja D hitain?
        Kertokaas nyt joku sähkäri!


      • lienee oikea
        möhkö kirjoitti:

        ...meneeköhän nuo noissa automaattisulakkeissa sittenkin A-B-C-D ?
        A on herkin ja D hitain?
        Kertokaas nyt joku sähkäri!

        nimi eikä sulake... helpompi löytää netistä speksejä. B-käyrällinen on melkein sama kuin vanha L-käyrä, C-käyrä on tarkoitettu lähinnä induktiiviseen tai kapasitiiviseen kuormaan, jolloin kytkentähetkellä virrankulutus on suuri. Eli C-käyrä on hitaampi kuin B-käyrä.


      • Kiki
        lienee oikea kirjoitti:

        nimi eikä sulake... helpompi löytää netistä speksejä. B-käyrällinen on melkein sama kuin vanha L-käyrä, C-käyrä on tarkoitettu lähinnä induktiiviseen tai kapasitiiviseen kuormaan, jolloin kytkentähetkellä virrankulutus on suuri. Eli C-käyrä on hitaampi kuin B-käyrä.

        Luulin et se on johdonsuoja-automaatti, olenhan sent'ään touhunnut niitten kanssa noin kymmenen vuotta, no aina oppii uutta


      • Seuraillut
        Kiki kirjoitti:

        Luulin et se on johdonsuoja-automaatti, olenhan sent'ään touhunnut niitten kanssa noin kymmenen vuotta, no aina oppii uutta

        On se kiva et kikillä on ollut jo 7-vuotiaana kunnon lelut...


      • Kiki
        Seuraillut kirjoitti:

        On se kiva et kikillä on ollut jo 7-vuotiaana kunnon lelut...

        8 vuotiaana kun muut lapset piirteli vapaa-aikana niin mä tein jo releistä ja induktiivisista antureista ja moottreista mitä hienompia automaattiolaitteita


      • kouluun taas
        Kiki kirjoitti:

        8 vuotiaana kun muut lapset piirteli vapaa-aikana niin mä tein jo releistä ja induktiivisista antureista ja moottreista mitä hienompia automaattiolaitteita

        Kiki ei ole vieläkään oppinut vaan kirjoittaa pelkkää palturia kun ei ymmärrä sähköstä mitään.Suuret on luulot kuin rahattomalla auton ostajalla.


      • s-käri
        möhkö kirjoitti:

        ...meneeköhän nuo noissa automaattisulakkeissa sittenkin A-B-C-D ?
        A on herkin ja D hitain?
        Kertokaas nyt joku sähkäri!

        Liki liippaa A-.ta ei tosin näkynyt.L vastaa nopeata.K-tyyppi on vanhoja merkintöjä,voi löytyä vielä jostain vanhoista asennuksista.
        B-nopea (valaistus ym),C-hidas(moottorit ym)D-erittäin hidas harvoin käytetty(laite joka vaatii pitkän käyntiin lähdön tms)


      • möhkö
        s-käri kirjoitti:

        Liki liippaa A-.ta ei tosin näkynyt.L vastaa nopeata.K-tyyppi on vanhoja merkintöjä,voi löytyä vielä jostain vanhoista asennuksista.
        B-nopea (valaistus ym),C-hidas(moottorit ym)D-erittäin hidas harvoin käytetty(laite joka vaatii pitkän käyntiin lähdön tms)

        Eli hitsauskoneen taakse vaatii varmaan tuon C-tyypin L:n tilalle. Ainakin valmistaja suositteli hidasta sulaketta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe