Syksyn ensimmäiset lumihiutaleet satoivat maahan kun vaimoni ilmoitti, että hän lähtee tyttäremme luokse viettämään syyslomaansa. Mielessäni kuului riemuhuuto, kauan kaipaama yksinäinen aika koittaa minulle. Silloin saan olla yksin, en pelännyt mitä tuo voisi tuoda tullessaan. Ilomielin ajattelin vaimoni lähtöä ja toisaalta mieltäni painoi kuitenkin se, että saattoihan vaimoni kärsiä juomisestani, juomisestani joka oli lisääntynyt juuri tuona syksynä todella rajusti. Olihan vaimoni todella loman tarpeessa. Olimme joskus puhuneet juomisestani ja olisin halunnut vaimoni kanssa puhua enemmän, mutta hän piti sitä tarpeetomana. Mutta kuitenkin olimme onnellisia. Vielä sillä viikolla jonka perjantaina hän lähti tyttäremme luo, juttelimme siitä kuinka meillä menee yllättävän hyvin. Kuinka olemme kaikesta huolimatta onnellisia. Molemmat olimme sitä mieltä. Olin hieman huolissani vaimoni reissusta sillä hänellä oli ollut joskus taipumuksia muistamattomuuteen, elikkä hän ei tahtonut muistaa lupauksiaan uskollisuudesta johon olimme sopineet kuuluvan tanssimattomuudenkin. Mutta olihan siitä aikaa kun hän oli viimeksi semmosta mennyt tekemään, parikymmentä vuotta. Eihän se saanut enää minun mieltä vaivata. Vaimollani oli ollut kuukausi sitten syntymäpäivä ja olin hänelle antanut rahaa, että hän voi mennä tyttäriemme kanssa syömään ravintolaan niinkuin olikin tehnyt. Sitä olin hieman ihmetellyt kun siinä oli mennyt aamutunneille, mutta luotin vaimooni. Tosin kysyin asemalle häntä jättäessä, että onko mitään tarkoita mennä minnekkään juhlimaan. Ei ollut, hänen vastauksensa mukaan. Iloisin mielin menin kotiin, suihkuun mennessä huomasain vaatekaapistamme puuttuvan vaimoni meikkilaukun. Siinä oli ensimmäinen tuskan paikka. Sillä siinä vaimoni halusi näyttää minulle luotettavuuden ensiaskeleet. Mitä hän meikeillä jos ei ole mihinkään menossa. Taas jos hän olisi halunnut todella salaa mennä, hän olisi ottanut vain sen määrän mitä tunsi tarvitsevansa ja jättänyt laukun siihen. Täysin rehellisin mielin mennessä hän olisi sanonut minulle. Mutta nyt olikin menossa valhe, näin arvelin. Mutta Raamattu odotti. Lauantaina ajelin autolla ja itkin, en tiedä oikein mitä, mutta itkin. Sunnuntai oli täynnä tuskaa. Soittelin vaimolleni iltaisin ja kysyin hänen aikeista mennä mihinkään. Hän kertoi vai käyvänsä oman siskonsa luona hieman kauenpana, ei muuta menoa ole. Iltaisin? utellin. Ei illallakaan hän vannoi. Epäilevin mielin nukuin pyhäiltana ja seuraavat päivät aina keskiviikkoon ovat utuiset, epävarmat. En löydä oikein mitään muistikuvaa. Paitsi kun soitin vaimolleni keskiviikkona ja pyysin häneltä erästä palvelua tuoda tullessaan seuraavana päivänä. Samalla kysyin häneltä hänen iltasuunnitelmia. Soittoni oli hieman yli yhdeksän illalla. Hän kertoi, ettei mitään ole. Hyvällä mielin ilmeisesti nukahdin. Olihan jo ilta ja olihan heillä rintamaidolla oleva lapsi vaimoni siskolla. Olin luottavainen. Harmi.
Torstaiaamuna heräsin. Se on selvä tapaus, tuli mieleeni, olen uskossa tai ainakin tulossa. Raamattu on minun kirjani nyt ja aina. Miten kertoa se vaimolleni. Siinäpä pulma. Laskin tunteja, vaimoni oli siskonsa kanssa tulossa pois kylästelystä. Arvelin heidän selviävän lähtöön yhdeksän, kymmenen aikaan ja olevan kotona puolenpäivän aikaan. Sitä ennen minun tuli keksiä tapa millä ilmoitan vaimolleni muutuneen elämän. Rohkeutta sanoa suoraan, epäilin. Joten kävin kirjastosta hakemassa pari raamatullista kirjaa hieman erikoisesti kirjoitettuna ja ajattelin kertoa vaimolleni, että opiskelen tuota puhetapaa ja löysin tämmösissä kirjoissa semmosen tekstin. Pidin asiaa erinomaisenna. Odottelin ja odottelin. Ulkona oli kurja lokakuinen ilma, tiet olivat todella surkeat ja meillä oli viellä vaimoni kanssa parisataa kilometriä ajaa kun hän ensin tulee omalta reissultaan. Minua huolestutti, pelotti ei kuulunut kello kävi yhtä, tuli kaksi, tuli kolme iltapäivällä. Puhelin soi. Vaimoni soitti, eivät olleet vielä päässeet lähtemäänkään, oli lähtö mennyt pitkäksi koska olivat joutuneet koko päivän etsimään sitä tuotetta mitä olin pyytänyt. Minulla valkeni meikkilaukun tarpeellisuus. Sillä tiesin, ettei vaimoni etsi minulle mitään kovin kauaa aikaa jos se ei kohtuullisen helposti löydy niin se saa olla, tunsin vaimoni, mutten tarpeeksi hyvin. Eivät ole oikein ajokuntosia, mutta se arvelu olikin vielä pientä. Kävin viinakaupassa.
Kirjoitin hänelle kirjeen jossa esitin, että hän tullessaan kotiin keksii hyvän valheen jonka pystyy pitämään, ellei ole ollut rehellistä ja sovittua hänen käyntinsä. Luin kirjaani, joka oli Johanneksen evankeliumi kun vaimoni tuli. Mutta silloin ei kysyttykään minun kantaani vaan tultiin kotiin erittäin vihaisena, aivan outoa oli käyttäytyminen. Vaimoni kotiintulo oli jotain muuta kuin mitä olin osannut odottaa lomareissulta tulevalta. Vihaisena, todella. Ei ollut hänellä mukava tulla kotiin jossa selvinpäin oleva aviomies odotti Raamattu kädessä. Silmät punaisina hän suorastaan riehui. Tuntui pahalta. Olisihan hän voinut ainakin jo tuossa paikassa voinut olla rehellinen ja kertoa kuinka oli käynyt. Oli oltu tanssimassa, kaikkia ei ole muistanut vieläkään, kertomuksia kylläkin tuli. Kaikkenlaisia, aina aamullisia lääkärireissuja myöten. Kuinka oli katumuspillerimahdollisuuskin olemassa. Kuinka olikaan oltu jatkoilla kahdestaan, muttei naapurirouvan kanssa. Kuinka silmät olivat punaiset paljosta valvomisesta. Kuinka oli mennyt aikaa edellisenä iltana kun oli jouduttu etsimään minulle sitä tuotetta tanssipaikasta ja karaokesta ja ajelemaan taksilla pitkin tuota vierasta kaupunkia. Selityksiä. Tuo kaikki olikin suunniteltu jo hyvissä ajoin ennen lähtöä ravintolat, vieraat miehet, uskottomuus ja valehtelu. Kaikki järjestelmällistä valetta. Rehellisyydestä ei tietoakaan. Sen asian tunnustaminen taisi olla ainut rehellinen vastaus koko lomareissusta.
pettymyksestä toiseen
10
1378
Vastaukset
- jos ei nainen paranna
Jos ei nainen mitenkään paranna tapojansa, eikä pysty sitoutumaan olemaan vain yhden miehen kanssa, niin miksi sitten sinun pitäisi enää sietää sitä? Jos minulla olisi vaimo, ja olisi näyttöä että hän ei pysty sitoutumaan, niin minä kyllä ottaisin avioeron saman tien, minä en enää miettisi siinä vaiheessaa että mitä tehdä. Voit antaa vaimollesi vielä jonkun mahdollisuuden, jos se onnistuu, ja jos ei, niin lähdet vetään ja teet sen myös oikeasti. Kyllä mä tiedän, että ero sattuu, mutta joskus erokin voi olla ratkasu johonkin ongelmiin, eipähän sun enää sitten tarvitse miettiä että pettääkö vaimosi sua. Se on aina väärin, jos pettää toista, ja vaimosi on pettänyt sua. Ei aina ole helppoa.
- mestariampuja
Ei hyvänen aika: tällaiseen loruiluunko sä käytät lomasi? Jos oma mieheni olisi noin sekaisin, räyhäisi meikkaamisesta sekä puhuisi omasta viinanjuonnistaan ja Raamatusta sikin sokin niin luulisin pettäneeni / eronneeni jo ajat sitten.
Minä kuitenkin uskon, että tämä oli yllättävän hyvä provo. Ainakin mulla oli hauskaa kun luin tämän. Muista silti, että raja se pitää olla jutuillakin tai ne eivät ole niin uskottavia (vrt. tv-käsikirjoitukset). Lähdepä lenkille ja avantoon - päätteen ääressä saat istua varmasti ihan riittävästi taas töissäkin. - sillä raamatulla
Voi jeesuksen pyssyt. Ei helvetti tollasta sekomiestä ku sä kattos ite pirukaan.Mä pettäisin sua hurmiossa ja aina ku pystysin.
- ohhoh
Olet siis paremmin koston kannalla kuin auttajan
- suonsilmä
mene hoitoon...miten sun kans voi joku elää.Toivottavasti vaimosi sai kunnon munaa
- helkkari
mikä mies,jos on edes totta koko tarina,en sunlaistasi katsoisi päivääkään,,ei ihme että vaimo tarvii vähän etäisyyttä
.
- em voi epäillä
Hei te muut vastaajat. Jospa tämä teksti on totta. Jos naisen käyttäytyminen olikin tuollaista - ei mitenkään outoa. Entäpä jos mies onkin raitistinut - ei sekään mahdontonta.
Kyllä teksti voi olla todellisesta elämästä. Jaa-a, miehillä on kaikki oikeudet ja vaimoilla vaan velvollisuuksia, niinkö tarkoitatte sinä ja muutamat vastaajat?
Mies ryypiskelee, niin että yhteiselämä ja vaimo kärsii.
Mies antaa vaimolle rahaa syntymäpäivälahjaksi, jotta vaimo voi mennä tyttärien kanssa syömään ravintolaan.
Mies ei itse lähde mukaan, mutta vaimo ei saisi missään tapauksessa tanssia muidenkaan kanssa. Se olisi uskottomuutta unelma-aviomiestä kohtaan.
Vaimo ei saisi meikata itseään lomalla. Sekin on varmaan uskottomuutta miestä kohtaan, ainakin ajatuksissa.
Mies juopottelee vaimon loman aikana ja soittelee "utuisia" puheluita vahtiakseen vaimoaan.
Mies pitää vaimon meikkaamistakin epäilyttävänä.
Mies saa olla juopotella, vaimo ei.
Mies saa menettää muistinsa, vaimo ei.
Mies saattoi luulla olevansa itse selvinpäin vaimonsa kotiutuessa. Olihan hän jo ehtinyt nukkua. viinanhuuruissako?
Taitaa olla vakka kantensa valinnut. Mene sinäkin mies itseesi omaan napaasi tuijottamisen sijaan. Tuomitse itsesi ennenkuin tuomitset vaimoasi. Ehkä huomatte molemmat olevanne ihan hyviä ihmisiä toisillenne, kun hieman korjaatte tapojanne. Arvosta vaimoasi, lopeta juominen ja kyttääminen. Etsikää uusia yhteisiä harrastuksia. Tehkää kivoja asioita yhdessä. Ehkä molempien elämä muuttuu paremmaksi.
Parempaa uutta vuotta.- kysyn vain
"Jaa-a, miehillä on kaikki oikeudet ja vaimoilla vaan velvollisuuksia, niinkö tarkoitatte sinä ja muutamat vastaajat?"
Entä toisinpäin, saisiko mies viettää vastaavaa elämää jos vaimo joisi.
- eräs jehu
Hyvää alkanutta vuotta.
Kiitos mielenkiintoisista vastauksista. Kaikki ovat arvokkaita omalla tavallaan.
Kerron joskus lisää.
Ja vielä, tämä ei ole provo - vaan kaikki täyttä totta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85892
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57883- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä334664Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74626