Entä liian suuri luku?

Ilmestyskirjahan puhuu luvusta, jota kukaan ei kykene laskemaan. Nykytekniikkaa jos pikkuisen tietää niin mikä todellakin olisi sellainen luku, jota kukaan ei kykene laskemaan? Varsinkin kun tuon kohdan mukaan on kyse käsittääkseni ihmisistä.

?

9

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku_Meilo

      >>Ilmestyskirjahan puhuu luvusta, jota kukaan ei kykene laskemaan.

      Jos tuo "kukaan" tarkoittaa esimerkiksi henkilöä (tai henkilöryhmää), joka ei ole kykenevä laskemaan oikein. Sanotaan vaikka sellaista, joka on tuloksellisesti laskenut asioita pieleen jo yli sadan vuoden ajan.

      • tätä.

        Tähän kyseiseen ihmisjoukkoon tulee jatkuvasti lisää ja siitä myös poistuu. Näin ollen ei täsmällistä lukua voida laskea.


      • Markku_Meilo
        tätä. kirjoitti:

        Tähän kyseiseen ihmisjoukkoon tulee jatkuvasti lisää ja siitä myös poistuu. Näin ollen ei täsmällistä lukua voida laskea.

        >>Näin ollen ei täsmällistä lukua voida laskea.

        Voi kun olisit elänyt C.T. Russelin aikana ja oikaissut hänen esittämänsä suuren joukon täsmällisen lukumäärän.

        Valitettavsti en tähän hätään löytänyt tätä Russelin helmeä, mutta kyllä se jokin päivä pulpahtaa tietoisuuteen.


      • tätä. kirjoitti:

        Tähän kyseiseen ihmisjoukkoon tulee jatkuvasti lisää ja siitä myös poistuu. Näin ollen ei täsmällistä lukua voida laskea.

        >>Tähän kyseiseen ihmisjoukkoon tulee jatkuvasti lisää ja siitä myös poistuu. Näin ollen ei täsmällistä lukua voida laskea
        >>

        "Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]"

        Saa selittää.


      • tätä. kirjoitti:

        Tähän kyseiseen ihmisjoukkoon tulee jatkuvasti lisää ja siitä myös poistuu. Näin ollen ei täsmällistä lukua voida laskea.

        >>Tähän kyseiseen ihmisjoukkoon tulee jatkuvasti lisää ja siitä myös poistuu. Näin ollen ei täsmällistä lukua voida laskea.
        >>

        tämän raamatunkohdan mukaan siihen joukkoon ei ole tulossa eikä menossa sen kummemmin ketään, kyse on paikan mukaan "liian suuresta luvusta".

        Jos on olemassa poistuvien henkilöiden mukaista taustatukea tälle kohdalle niin otan mielelläni vastaan kaiken oppimani. Enkä ole parjaamismielellä liikkeellä, oppia ikä kaikki ,kuten sanotaan.

        Ja kysyä saa, eiköstä niin.

        ps. Eikö se lopullinen määrä ole kuitenkin loppujenlopuksi vakio, sitten kun se on selvillä. Uskoisin, että se on laskettavissa.


      • Markku_Meilo kirjoitti:

        >>Näin ollen ei täsmällistä lukua voida laskea.

        Voi kun olisit elänyt C.T. Russelin aikana ja oikaissut hänen esittämänsä suuren joukon täsmällisen lukumäärän.

        Valitettavsti en tähän hätään löytänyt tätä Russelin helmeä, mutta kyllä se jokin päivä pulpahtaa tietoisuuteen.

        Siitä Raamatun tutkielmien 7. osasta se löytyy, joten russellilainen alkuperä on tietysti hieman kyseenalainen...

        En minäkään tuota lukua muista, mutta arvaukseni olisi, että se on 144.000 x 144.000, mitä se nyt sitten ikinä lieneekään.


      • Markku_Meilo
        Jariällä kirjoitti:

        Siitä Raamatun tutkielmien 7. osasta se löytyy, joten russellilainen alkuperä on tietysti hieman kyseenalainen...

        En minäkään tuota lukua muista, mutta arvaukseni olisi, että se on 144.000 x 144.000, mitä se nyt sitten ikinä lieneekään.

        >>Siitä Raamatun tutkielmien 7. osasta se löytyy, joten russellilainen alkuperä on tietysti hieman kyseenalainen...

        Voi kun sen tiedoston löytäisin tuolta bittiviidakosta, mutta muistaisin sen olleen kyllä aitoa Russelin laskelmaa. Saatan olla tietysti väärässä.

        >>En minäkään tuota lukua muista, mutta arvaukseni olisi, että se on 144.000 x 144.000, mitä se nyt sitten ikinä lieneekään.

        Jotain matematiikkaa siihen muistan liittyneen.


    • OOOOOOHHHHHhhhhh.....

      Voi Tiukua ja Makea!

      Kumarran maahan ja tomuun asti viisautenne edessä...

      • Hyvä että selvisi tämäkin asia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe