Unien ohjaaminen

Live to fall Asleep

Sellaista kysyisin, että tietääkö kukaan unien ohjaamisesta mitään? Siis sillä tavalla,että unessa tiedostat,että tämä on unta, ja siten pystyt vaikuttamaan unen kulkuun.
Kertokaa, jos tiedätte asiasta, tai laittakaa linkkejä, missä tietoa.
Kiitos.

6

1099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutamia

tuollaisia unia.. ne tuntuvat kuitenkin olevan suht harvinaisia. luin jostakin kirjasta, että silloin aivot ovat jotenkin unen ja valvetilan välissä.. tai ei niinkään, vaan niin että jostain syystä aivosi tajuavat, että olet unitilassa.

muuta en osaa sanoa.

• Sorcerer

Buddhalaisten munkkien, tai oikeastaan munkkinoviisien, ensimmäisiä konkreettisia psyko-fysiologisia havaittavia muutoksia on kyky hallita omia uniaan. Varmasti liittyy juuri tuohon valvetilan ja unitilan suhteen sekoittumiseen. Aivojen normaali (?) vaiheittainen käynnistymismekanismi häiriintyy paaston ja jatkuvien fyysisten harjoitusten seurauksena. Itsekin olen joskus nuorena meditoinut ja treenannut kuutena päivänä viikossa ja huomasin kykeneväni siihen. Jostain luin, että taidon voisi opetella muutenkin. Ehkä. Itse en ainakaan kyennyt esim. valitsemaan uniteemaa, jos näin unta autosta, voin kyllä ohjata sitä, mutten voinut valita oliko se auto vai vaikkapa lentokone. Ja ajan myötä, lopetettuani aktiivisen harjoittelun, kyky vaikuttaa unen kulkuun on kadonnut. Toisaalta en oikeastaan haluakaan vaikuttaa omien unieni kulkuun. 'Puhtaiden' unien tulkitseminen on paljon antoisampaa, kuin itse väritettyjen...

• Tytski

Itse olen pystynyt pienestä asti ohjaamaan uniani.. . En ikinä illalla ajattele et haluan ohjata omaa uneani, mutta joskua vaan tulee sellaisia öitä jolloin pystyn näin tekemään.. Nykyään tätä saattaa tapahtua pariki kertaa kuukaudessa..

• Unienhallitsija

Olen opetellut pienenä monen unen myötä lentämään. Alkuun se oli tosi vaikeaa. Nykyään osaan lentää jos tajuan olevani unessa. Olen opetellut myös heräämään unesta, mutta se vaatii todella paljon voimia. Täytyy siis oikeasti olla tosi paha uni, jotta sen viitsii tehdä.

• Viimeisin mystinen havainto.

Hyvän fiiliksen kohdatessa haluaa päästä vielä tressittömämpään tilaan., toiseen ulottuvuuteen. Eteen avautuu jokapuolelle ulottuva eteerinen avaruus.
      Leijun untuvan kevyenä lähes tyynessä ilmanalassa eteenpäin. Keho on sulautunut kokonaan pois. Painovoima ei vaikuta - untuvalla ei ole mitattavaa paino-ominaisuutta.

Olen kokeillut tätä nyt uudenkuun teon jälkeen n. viikko sitten alkaen...sellaisessa tilanteessa kun vessakäynti on keskeyttänyt unen ja elimistö tarvitsee vielä unta.

N. 10v. sitten tulin ensimmäisen kerran ilmiöön, jossa kiinteä maankamara katoaa kokonaan ja kelluin tutussa metsämaisemassa niinikään painottomassa tilassa.
      Tämä tapahtui valvetilassa rankan fyysisen harjoituksen lopussa. Siihen vaan spontaanisti 'ajaudutaan'. Ilmiötä kesti useita tunteja. Olin euforisen onnellisuuden tilassa.
      Selitin itselleni ilmiön johtuvan liikunnan avulla saadulla aivojen vahvalla hapensaannilla. Nyt tähän ei liity enää välitöntä fyysisen harjoituksen tuomaa efektiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      188
      5511
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1671
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1487
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1038
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      847
    6. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      827
    7. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      57
      814
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      798
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      769
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      761
    Aihe