Poistin...

moppaajasefu

....suoran kopion Kotimaa-lehden artikkelista tarkistettuani keskustelujen säännöistä, miten ylläpito suhtautuu asiaan.

Lainaus säännöistä:

Keskusteluissa ei saa:
.......

62

5373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munkki

      Nyt teit kyllä varsinaisen munauksen. Postit samalla suuren joukon muita viestejä ja keskusteluita: sisällöltään vielä poikkeuksellisen asiallisia ja sivistyneitä!

      Nyt kyllä kiehuttaa. Ajattele miten paljon vaivaa kirjoittajat ovat nähneet. Poistat viestit tuosta vaan.

      Sen sijaan sallit kaikenlaiset Melperit ja säädyttömät homokeskustelut yms. Mutta tällaista asiallista keskustelua Kotimaan jutusta, joka kaikenlisäksi perustui tähän palstaan! Uskomatonta!

      En ole aikaisemmin puuttunut toimintaasi, mutta tämä on kyllä masentavaa. Mieti uudestaan ja palauta ketju takaisin ja sassiin. Soita Kotimaalle, että voiko palstaa referoida!

      Vai kävikö käsky jostakin muualta?

      • viestiketjun lukija

        SRK:n oli pakko puuttua peliin. Se on tehnyt sen aikaisemminkin. Sääli että Moppi on noinkin puolueellinen.

        Mutta todistaapahan ainakin sen, että puheet vl:ien sananvapaudesta todellakin pitävät paikkansa.


      • moppaajasefu

        ..ja olen itsekin pahoillani siitä, että mukana meni todella kiinnostava ja monta ihmistä koskettava keskustelu. Minun täytyy kuitenkin seriffinä noudattaa Suomi24:n sääntöjä tekijänoikeuksista.

        Itsekin olisin halunnut säilyttää avauksen täällä, koska minusta kyseisestä asiasta pitääkin keskustella. En halua kuitenkaan joutua vastuuseen tekijänoikeuksien rikkomisesta.

        Pahoitteluni vielä kerran. :(

        Tuo viimeinen heittosi oli kyllä muuten isku vyön alle ja täysin epäreilu. Olen monta kertaa täällä tuonut esiin faktan, ettei minulle tule ohjeita mistään suunnasta. Teen päätöksen poistoista parhaan harkintani mukaan, ilman minkään ulkopuolisen tahon painostusta. Tähän sinun täytyy vain kyetä luottamaan.


      • moppaajasefu
        viestiketjun lukija kirjoitti:

        SRK:n oli pakko puuttua peliin. Se on tehnyt sen aikaisemminkin. Sääli että Moppi on noinkin puolueellinen.

        Mutta todistaapahan ainakin sen, että puheet vl:ien sananvapaudesta todellakin pitävät paikkansa.

        ..alla oleva viestini. Ja ihan turha alkaa demonisoimaan ja kehittelemään salaliittoteoriaa SRK:sta ohjailemassa minua moppaushommassa.

        Toistan vielä sinullekin: olen tehnyt tätä hommaa kohta kaksi vuotta ja kertaakaan minuun ei ole otettu yhteyttä SRK:sta eikä miltään multakaan taholta. Joten ole huoleti, veliseni.


      • munkki
        moppaajasefu kirjoitti:

        ..ja olen itsekin pahoillani siitä, että mukana meni todella kiinnostava ja monta ihmistä koskettava keskustelu. Minun täytyy kuitenkin seriffinä noudattaa Suomi24:n sääntöjä tekijänoikeuksista.

        Itsekin olisin halunnut säilyttää avauksen täällä, koska minusta kyseisestä asiasta pitääkin keskustella. En halua kuitenkaan joutua vastuuseen tekijänoikeuksien rikkomisesta.

        Pahoitteluni vielä kerran. :(

        Tuo viimeinen heittosi oli kyllä muuten isku vyön alle ja täysin epäreilu. Olen monta kertaa täällä tuonut esiin faktan, ettei minulle tule ohjeita mistään suunnasta. Teen päätöksen poistoista parhaan harkintani mukaan, ilman minkään ulkopuolisen tahon painostusta. Tähän sinun täytyy vain kyetä luottamaan.

        samalla koko palsta. ettei vaan tule rikottua tekijänoikeuksia.

        Kiehuttaa niin kamalasti tuo toimintasi. Jos olet laiminlyönyt tehtäväsi, eli valvonnan, ja antanut ihmisten keskustella aiheesta vuorokauden ja sitten saavut itse herrana paikalle ja painat nappia ja deletoit koko keskustelun.

        Siis laiminlöit tehtäväsi eli valvonnan kun et heti poistanut Mar_ian viestiä! Tästä et pahoittelulla selviä.

        Syvästi masentavaa.


      • keskustelun
        moppaajasefu kirjoitti:

        ..alla oleva viestini. Ja ihan turha alkaa demonisoimaan ja kehittelemään salaliittoteoriaa SRK:sta ohjailemassa minua moppaushommassa.

        Toistan vielä sinullekin: olen tehnyt tätä hommaa kohta kaksi vuotta ja kertaakaan minuun ei ole otettu yhteyttä SRK:sta eikä miltään multakaan taholta. Joten ole huoleti, veliseni.

        kuitenkin olla täällä niinkin pitkään että siihen ehti tulla paljon asiallisia vastauksia ja asiallista keskustelua, ja sitten vasta poistit?

        Luulisi sinunkin tietävän, jos kerran olet palstaa jo kaksi vuotta hoitanut, että se rikkoi tekijänoikeuslakia. Miksi poistit ketjun vasta nyt? Anteeksi nyt, mutta ihan väkisin tulee mieleen, että ketju alkoi sisältää vaarallista materiaalia SRK:lle.



      • SRK:n mielivalta
        viestiketjun lukija kirjoitti:

        SRK:n oli pakko puuttua peliin. Se on tehnyt sen aikaisemminkin. Sääli että Moppi on noinkin puolueellinen.

        Mutta todistaapahan ainakin sen, että puheet vl:ien sananvapaudesta todellakin pitävät paikkansa.

        Tämä tapaus törkeydessään on ainutlaatuinen osoitus siitä että asiallinen ja kriittinen uskovaisten esin tuoma linja ei saa tilaa tällä palstalla. Se oli liikaa, ja vaikutusvaltaiset johtajat käyttivät valtaansa Mopin takana. Moppi, olet ikävä kyllä osoittautunut vain marionetiksi...


      • antaa sinullekkin
        Melperi1 kirjoitti:

        koska olet pahin vl-ien nimittelijä,eli adjektiivi nikkari. Saisit hävetä!


    • Golgata

      Eihän siitä olisi tarvinnut poistaa kuin aloitus viesti, miksi koko ketju?

      • ma_ria

        Voisiko sen vielä tehdä? Poistaisi vain sen minun aloituksen?


      • moppaajasefu
        ma_ria kirjoitti:

        Voisiko sen vielä tehdä? Poistaisi vain sen minun aloituksen?

        täällä toimii niin, että kun poistan aloituksen, mukana menee koko viestiketju. En mahda asialle mitään, valitettavasti.

        Minulla ei ole myöskään mitään mahdollisuutta palauttaa viestejä poistettuani ne.


      • asterix
        moppaajasefu kirjoitti:

        täällä toimii niin, että kun poistan aloituksen, mukana menee koko viestiketju. En mahda asialle mitään, valitettavasti.

        Minulla ei ole myöskään mitään mahdollisuutta palauttaa viestejä poistettuani ne.

        ne muut viestit itse uudelleen ja palauta takaisin. Huomaat että viestien kirjoittaminen ei käy tuosta vaan.

        Olen samaa mieltä munkin kanssa että teit melkoisen karhunpalveluksen tälle palstalle.

        Toivottavasti Kotimaa-lehti nostaa tämän sensuroinnin seuraavassa numerossa esille. Pahemman kerran läpinäkyvää pakkosensurointia. Aiotko estää keskustelun tällä palstalla?


      • ma_ria
        moppaajasefu kirjoitti:

        täällä toimii niin, että kun poistan aloituksen, mukana menee koko viestiketju. En mahda asialle mitään, valitettavasti.

        Minulla ei ole myöskään mitään mahdollisuutta palauttaa viestejä poistettuani ne.

        Minua harmittaa tällä hetkellä eniten se, että itse menin tekemään niin tontun avauksen, että se jouduttiin poistamaan ja samalla lähti suuri määrä erittäin asiallista, rehellistä ja fiksua keskustelua monesta eri näkökulmasta.

        Mopin perustelut ovat mielestäni asialliset ja pyrkimys tasapuolisuuteen poistoissa on ilmeinen. Ei tästä voi Moppia syyttää (muuten kuin korkeintaan siinä, että olisipa vihjaissut etukäteen, niin lupa tekstin käyttämiseen täällä olisi varmasti saatu).

        Mutta omalta puoleltani syvät pahoitteluni avaukseni takia teille kaikille jotka osallistuitte hienolla tavalla tämän ketjun keskusteluun.


      • itsekkin
        asterix kirjoitti:

        ne muut viestit itse uudelleen ja palauta takaisin. Huomaat että viestien kirjoittaminen ei käy tuosta vaan.

        Olen samaa mieltä munkin kanssa että teit melkoisen karhunpalveluksen tälle palstalle.

        Toivottavasti Kotimaa-lehti nostaa tämän sensuroinnin seuraavassa numerossa esille. Pahemman kerran läpinäkyvää pakkosensurointia. Aiotko estää keskustelun tällä palstalla?

        että nyt kun keskustelu on saatu avattua muuallakin kuin vain tällä palstalla, niin en menisi moppina rajoittamaan sananvapauta noin räikeästi.

        Seuraavaksi voidaan ihan yhtä hyvin ottaa esille jossain lehdessä myös mopin toiminta. Ja Suomi24 ei varmaan tykkää hyvää, jos se saa myös maineen, jossa sananvapautta ja mielipiteenilmaisunvapautta rajoitetaan näin paljon.


      • typeriä
        asterix kirjoitti:

        ne muut viestit itse uudelleen ja palauta takaisin. Huomaat että viestien kirjoittaminen ei käy tuosta vaan.

        Olen samaa mieltä munkin kanssa että teit melkoisen karhunpalveluksen tälle palstalle.

        Toivottavasti Kotimaa-lehti nostaa tämän sensuroinnin seuraavassa numerossa esille. Pahemman kerran läpinäkyvää pakkosensurointia. Aiotko estää keskustelun tällä palstalla?

        kirjoituksia moppia vastaan.


      • ole enää tasapuolisuudesta
        ma_ria kirjoitti:

        Minua harmittaa tällä hetkellä eniten se, että itse menin tekemään niin tontun avauksen, että se jouduttiin poistamaan ja samalla lähti suuri määrä erittäin asiallista, rehellistä ja fiksua keskustelua monesta eri näkökulmasta.

        Mopin perustelut ovat mielestäni asialliset ja pyrkimys tasapuolisuuteen poistoissa on ilmeinen. Ei tästä voi Moppia syyttää (muuten kuin korkeintaan siinä, että olisipa vihjaissut etukäteen, niin lupa tekstin käyttämiseen täällä olisi varmasti saatu).

        Mutta omalta puoleltani syvät pahoitteluni avaukseni takia teille kaikille jotka osallistuitte hienolla tavalla tämän ketjun keskusteluun.

        sillä palstalla on saanut ennenkin olla vaikka minkälaisia suoria lainauksia milloin mistäkin lehdestä. Ja niitä ei ole poistettu.

        Ja miksi moppi vasta nyt tajusi, 2 vuotta tehtävää hoidettuaan, että sinun viestisi rikkoi tekijänoikeuksia?

        Tämä haisee todella pahalle tämä mopin toiminta.


      • asterix
        ma_ria kirjoitti:

        Minua harmittaa tällä hetkellä eniten se, että itse menin tekemään niin tontun avauksen, että se jouduttiin poistamaan ja samalla lähti suuri määrä erittäin asiallista, rehellistä ja fiksua keskustelua monesta eri näkökulmasta.

        Mopin perustelut ovat mielestäni asialliset ja pyrkimys tasapuolisuuteen poistoissa on ilmeinen. Ei tästä voi Moppia syyttää (muuten kuin korkeintaan siinä, että olisipa vihjaissut etukäteen, niin lupa tekstin käyttämiseen täällä olisi varmasti saatu).

        Mutta omalta puoleltani syvät pahoitteluni avaukseni takia teille kaikille jotka osallistuitte hienolla tavalla tämän ketjun keskusteluun.

        Ei tehnyt tehtäväänsä. Ei valvonut. Antoi hyväuskoisten keskustella, kunnes huomasi oman virheensä jonka maksatti 100%:sesti syyttömillä keskustelijoilla.

        70-luvun opit AKTIIVIkäytössä.

        Lamminmäki-keskusteluissa oli sivutolkulla suoria lainauksia, mutta ne eivät silloin olleet laittomia. Sen sijaan yhtäkkiä nämä 70-luvun kiusalliset asiat Kotimaa-lehdestä ovat laittomia.


      • asterix
        typeriä kirjoitti:

        kirjoituksia moppia vastaan.

        tästä viisaasta ja analyyttisestä kommentista.


      • elma-elma
        asterix kirjoitti:

        Ei tehnyt tehtäväänsä. Ei valvonut. Antoi hyväuskoisten keskustella, kunnes huomasi oman virheensä jonka maksatti 100%:sesti syyttömillä keskustelijoilla.

        70-luvun opit AKTIIVIkäytössä.

        Lamminmäki-keskusteluissa oli sivutolkulla suoria lainauksia, mutta ne eivät silloin olleet laittomia. Sen sijaan yhtäkkiä nämä 70-luvun kiusalliset asiat Kotimaa-lehdestä ovat laittomia.

        marmatusta. tämän palstan keskustelut muutenkaan ei ole mitään älynriemuvoittoja. Tämä palsta ei ole kuin juupas-eipäs väittelyä vl-n ja arvostelijoiden välillä. Moppi saa syyt niskoilleen heti,kun vähänkin joutuu sensuroimaan. Luuletteko te "totuudentorvet" että teidän kirjoituksianne on mukava lukea?
        Kyllä saisi sensori olla paljon useammin asialla, huomioonottaen,mitä vl-t saavat täällä palstalla osakseen. Joskus tuntuu että on Hyeena lauman keskellä ja revitään sen kun keritään.

        Onko vl-t muiden palstoilla räkyttämässä vastaavanlaisesti?

        Täällä ei ole kuin pieni joukko,jotka keskustelevat niinkuin aikuisten ihmisten tulisi keskustella.

        Ne kenen kirjoitukset ovat nyt niin erinomaisen "tärkeitä" mielestänne, voitte kirjoittaa ne uudestaan,ja lakata märisemästä.

        Mopilla lienee kyllä muutakin tekemistä, kuin päivystää,täällä vuorokauden ympäri.


      • asterix
        elma-elma kirjoitti:

        marmatusta. tämän palstan keskustelut muutenkaan ei ole mitään älynriemuvoittoja. Tämä palsta ei ole kuin juupas-eipäs väittelyä vl-n ja arvostelijoiden välillä. Moppi saa syyt niskoilleen heti,kun vähänkin joutuu sensuroimaan. Luuletteko te "totuudentorvet" että teidän kirjoituksianne on mukava lukea?
        Kyllä saisi sensori olla paljon useammin asialla, huomioonottaen,mitä vl-t saavat täällä palstalla osakseen. Joskus tuntuu että on Hyeena lauman keskellä ja revitään sen kun keritään.

        Onko vl-t muiden palstoilla räkyttämässä vastaavanlaisesti?

        Täällä ei ole kuin pieni joukko,jotka keskustelevat niinkuin aikuisten ihmisten tulisi keskustella.

        Ne kenen kirjoitukset ovat nyt niin erinomaisen "tärkeitä" mielestänne, voitte kirjoittaa ne uudestaan,ja lakata märisemästä.

        Mopilla lienee kyllä muutakin tekemistä, kuin päivystää,täällä vuorokauden ympäri.

        Tällä palstalla olisi tosiaan sensuroitavaa aika lailla, mutta että pitkin sensuroida se harva järkevä ketju, josta kaikki näkivät, että asialliset keskustelijat ovat läsnä.

        Tuossa ketjussa oli paljon hyviä mielipiteitä, jotka olisi suonut mahdollisimman monen luettavaksi. Nyt se on ohi.

        Tuossa ketjussa ei ollut kyllä lainkaan juupas-eipäs -juttuja tai räkyttämistä.

        Ketjun poistamista ei voi mitenkään perustella, ei edes tekijänoikeusjutuilla.

        Kyseessä oli tietoinen sensurointi. Sori vaan.


    • palstan seuraaja

      Olin juuri lukemassa Harmaaapöllön viestiä, kun sen paikalle ilmaantui ilmoitus poistosta.
      Vaikka kirjaimellisesti ottaen suora lainaus oli sääntöjen vastainen, pidän sitä tekosyynä tässä tapauksessa.
      Alkoiko olla liian polttava aihe, kun silminnäkijäteksteja tosiasioista tunnetuista nimikirjaimista alkoi virrata palstalle? OLen munkin tavoin valmis uskomaan, että käsky kävi srk:n taholta, kun Kotimaan kautta palsta ja nim. om. tämä aihe arvattavasti on saanut uusia seuraajia, arvovaltaisiakin kirkollisista piireistä. Samat nimikirjaimet samoin kertomuksin ovat saaeet jäädä esille ennenkin, Kotimaan aikaasaama julkisuus ne nyt varmaan poistatti.
      Keskustelu purkamista vaativasta aiheesta oli juuri pääsemässä vauhtiin, kun sensuuri iski.

      Ketju takaisin ja sassiin, vaadin minäkin!

    • HarmaaPöllö

      että kannattako poistosta vetää herneitä nenään. Itse osallistuin siihen ja keskustelu jäi omalta osaltani hieman kesken. En lukenut viestiketjun kaikkia juttuja, mutta ajallani olisin sen tehnyt. Siinä mielessä harmittaa. Moppihan antoi täysin oikeutetut perustelut poistolle. Mielestäni ko aiheen käsittely tällä palstalla on ollut jatkuvaa, joten aihepiirin osalta sensuuri ei ole koskaan iskenyt.


      Minusta mopilla oli täysi oikeus tehdä poistonsa. On aivan lapsellista esittää kaikenlaisia salaliittoteorioita moppia vastaan. Katsokoon jokainen peiliinsä ja miettiköön, olivatko kirjoituksen ja ajatukseni niin tärkeitä, että niillä olisi viimekädessä suurtakaan arvoa. Ei ainkaan minun ajatuksillani. Näitä juttuja tulee ja menee tällä palstalla. Saman aiheen tiimoilta nytkin on lukuisia avauksia.

      • asterix

        kuitenkin, että moppaajasefu ei itse huomannut tuota tekijänoikeusloukkausasiaa, vaan huomasi sen vasta sitten kun joku nosti asian esille. Kukahan mahtoi olla tämä taho joka nosti asian esille?

        En periaatteessa itsekään usko salaliittoteorioihin, mutta sietämättömän ylpeätä ja ajattelematonta on tuo mopin toiminta toisinaan. Miksi Lamminmäki-Kärkkäisen juttua kopioitiin useampaankin otteeseen?

        Poistettu palsta poikkesi keskustelun sisällöltä ja tyyliltä muista ketjuista ja on siten korvaamaton. Kukaan ei enää viitsi uudelleen kirjoittaa samoja viestejä, vaikka moppi ystävällisesti siihen kehoittikin.

        Täällä on monia lukijoita jotka pääsevät vasta viiveellä lukemaan ja siten tuo palsta olisi varmasti herättänyt mielenkiintoa vielä pitkään.

        Tässä on ilmanmuuta uuden artikkelin paikka Kotimaa-lehdelle. "Miksi 24h-palstalla sensuroitiin keskustelua?"


      • poisto merkitsee

        koska aikaisemmin palstalla on saanut olla kirjoituksia, jotka ovat suoria lainauksia eri teoksista ja lehdistä, ja niitä ei olla poistettu.

        Nyt kuitenkin Moppi perustelee tätä poistoaan juuri sillä syyllä, että rikottiin tekijänoikeuksia kun ko. artikkeli kopioitiin palstalle.

        Peräänkuulutan nyt johdonmukaisuutta viestien poistoihin.

        Mopilta kysyn, miksi aikaisemmin palstalla on pysynyt suorat lainaukset muista lehdistä?


      • Moppi poisti ketjun
        poisto merkitsee kirjoitti:

        koska aikaisemmin palstalla on saanut olla kirjoituksia, jotka ovat suoria lainauksia eri teoksista ja lehdistä, ja niitä ei olla poistettu.

        Nyt kuitenkin Moppi perustelee tätä poistoaan juuri sillä syyllä, että rikottiin tekijänoikeuksia kun ko. artikkeli kopioitiin palstalle.

        Peräänkuulutan nyt johdonmukaisuutta viestien poistoihin.

        Mopilta kysyn, miksi aikaisemmin palstalla on pysynyt suorat lainaukset muista lehdistä?

        Taannoin tänne kopioitiin paljon laajempilevikkisen lehden eli Kalevan artikkeli -eikä sen poistaminen ollut välttämätöntä.

        Miksi siis tämän?

        Onko Kotimaa-lehdestä vaadittu kopion poistamista?

        Kuulkaa, näin se on: Mopille on tullut paljon tämän asian salaamista vaatineiden vl-likkkeen konservatiivisen siiven painostavia viestejä. Hän ei yksinkertaisesti uskaltanut olla poistamatta. Kyllä hänelläkin on sidoksensa, tuttavia ja vaikutusvaltaisia ystäviä.

        Omaa itseään suojellakseen Moppi ketjun poisti.
        Häneltä uhkasi mennä taivaspaikka...


      • HarmaaPöllö
        asterix kirjoitti:

        kuitenkin, että moppaajasefu ei itse huomannut tuota tekijänoikeusloukkausasiaa, vaan huomasi sen vasta sitten kun joku nosti asian esille. Kukahan mahtoi olla tämä taho joka nosti asian esille?

        En periaatteessa itsekään usko salaliittoteorioihin, mutta sietämättömän ylpeätä ja ajattelematonta on tuo mopin toiminta toisinaan. Miksi Lamminmäki-Kärkkäisen juttua kopioitiin useampaankin otteeseen?

        Poistettu palsta poikkesi keskustelun sisällöltä ja tyyliltä muista ketjuista ja on siten korvaamaton. Kukaan ei enää viitsi uudelleen kirjoittaa samoja viestejä, vaikka moppi ystävällisesti siihen kehoittikin.

        Täällä on monia lukijoita jotka pääsevät vasta viiveellä lukemaan ja siten tuo palsta olisi varmasti herättänyt mielenkiintoa vielä pitkään.

        Tässä on ilmanmuuta uuden artikkelin paikka Kotimaa-lehdelle. "Miksi 24h-palstalla sensuroitiin keskustelua?"

        Kommentoin sinus vistiäsi useaan otteeseen. Kyseessä on vain minun suhtautumisen asian tärkeyteen. Älä loukkaannu.
        <
        kuitenkin, että moppaajasefu ei itse huomannut tuota tekijänoikeusloukkausasiaa,
        >
        Mitä sitten? Moppi tekee talkootyötä ja jos joku asia tehdään viipeellä tai toisen huomautuksesta, niin minusta ok.
        <
        En periaatteessa itsekään usko salaliittoteorioihin, mutta
        >

        En näe salaliitto juttuja missään. Yhtä lailla TLK:n juttu oli vl-piireille epämiellyttävä. Mitä vastaan salaliitto olisi?


        Tokkohan nyt sentään. Keskustelu oli toki asiallista, mutta että korvaamaton :))

        <
        Tässä on ilmanmuuta uuden artikkelin paikka Kotimaa-lehdelle. "Miksi 24h-palstalla sensuroitiin keskustelua?"
        >
        Hienoa! Teeppäs aloite. Toivottavasti minäkin saan ääneni tällaiseen keskusteluun kuuluville vai sensuroidaanko minn ajatukseni pois siitä.


    • moppaajasefu

      ...poistamastani aloituksesta ja pyydän vielä anteeksi sitä, että poistossa meni mukana hyvin kiinnostava keskustelu ja monen kirjoittajan aikaa ja keskittymistä vaatineet viestit. Minun olisi pitänyt ottaa yhteyttä Kotimaa-lehteen ja kysyä heidän mielipidettään artikkelin kopioimiseen tälle palstalle.

      Otan yhteyttä Kotimaa-lehteen ja kysyn heidän kantaansa artikkelin kopioimiseen tällä palstalla. Alla on kuitenkin edelleen linkki lehden verkkosivuille, joten jutun voi käydä siellä lukemassa uudelleen ja jatkaa keskustelua sitten uudelleen, jos mahdollista.

      Enempää en osaa tähän hätään sanoa. Tarkoitukseni ei missään tapauksessa ollut sensuroida keskustelua:(

      http://www.kotimaa.fi/kotimaa/    


      Tässä vielä kuitenkin linkki ko. artikkeliin.

      • Timo

        Herrat ne on Sinullakin, Moppi, kyllä me ymmärrämme.

        Alle vuorokaudessa ketjuun tuli yli sata kirjoitusta, asiallisia ja osin hyvin analysoituja, viisaita tekstejä. Rehellisiä ja punnittuja ajatuksia.

        Alle vuorokaudessa avaukseen oli kohdennettu yli 6000 lukukertaa. Osa voi olla tietenkin keinotekoisia, mutta asia selvästi kiinnostaa meitä kaikkia palstan lukijoita. Mukaan on liittynyt myös kokonaan uusia lukijoita.

        Pidän avauksen poistamista viitteenä siitä että tähän palstaan ja Moppiin kohdistuu selvästi painostusta joltakin vaikutusvaltaiselta taholta.

        Emme tiedä tarkkaan, mistä.

        Toivon, että Moppi käyttäisit mahdollisuudet palauttaa ketju.

        Sen ajatukset olivat kerrankin asiallisia ja ansaitsevat saada olla luettavana ja kommentoitavana.

        t. Yksi monien puolesta.


      • moppaajasefu
        Timo kirjoitti:

        Herrat ne on Sinullakin, Moppi, kyllä me ymmärrämme.

        Alle vuorokaudessa ketjuun tuli yli sata kirjoitusta, asiallisia ja osin hyvin analysoituja, viisaita tekstejä. Rehellisiä ja punnittuja ajatuksia.

        Alle vuorokaudessa avaukseen oli kohdennettu yli 6000 lukukertaa. Osa voi olla tietenkin keinotekoisia, mutta asia selvästi kiinnostaa meitä kaikkia palstan lukijoita. Mukaan on liittynyt myös kokonaan uusia lukijoita.

        Pidän avauksen poistamista viitteenä siitä että tähän palstaan ja Moppiin kohdistuu selvästi painostusta joltakin vaikutusvaltaiselta taholta.

        Emme tiedä tarkkaan, mistä.

        Toivon, että Moppi käyttäisit mahdollisuudet palauttaa ketju.

        Sen ajatukset olivat kerrankin asiallisia ja ansaitsevat saada olla luettavana ja kommentoitavana.

        t. Yksi monien puolesta.

        Väärin luulet, jos ajattelet minun toimineen jonkin tahon painostuksen alaisena.

        Sinulla on täysi vapaus luulla minusta ihan mitä vain. Sinulla on vain sanani ja sinä joko luotat tai et luota siihen. Olen tuonut rehellisesti esille syyn, joka johti poistoon ja piste.

        Tämä palsta ei ole minkään valtakunnan salaliittojen temmellyskenttä eikä minua johdeta eikä ohjata miltään suunnalta. Usko tai älä. Tämä foorumi ei ole myöskään mikään keltaisen lehdistön nettiversio, jolla ylläpidetään salaliittoteorioita ja hehkutellaan luulojen varassa.

        En kaipaa tarjoamaasi "ymmärrystä", koska sillä ei ole pohjaa.

        Hyvää päivänjatkoa sinullekin.


    • doulos

      Niin kuin monessa yhteydessä on käynyt jo ilmi, toimit palstan sääntöjen ja tekijänoikeuslain mukaisesti. Kuitenkin tällaisissa tapauksissa mielestäni koko ketjun suora poisto ilman minkäänlaista varoitusta ei ole se paras tapa toimia. Poistetussa ketjussa oli erittäin tärkeää asiaa, siihen otti osaa hyvin moni keskustelija, ja (kerrankin) keskustelun sävy oli asiallista oikeastaan alusta loppuun saakka.

      Sen sijaan, että nyt keskittyisimme etsimään syyllisiä ja rankaisemaan syyttömiä (:o)), emmekö voisi yhdessä miettiä selkeitä toimintatapoja tällaisen tai vastaavan tilanteen varalle? Tekijänoikeuksia pitää kunnioittaa, se on ihan selvä asia, mutta jos esim. Kotimaa-lehti olisi löytänyt kyseisen lainauksen ja pahastunut siitä, olisi seurauksena ollut ainoastaan pyyntö poistaa lainaus. Ei siis mitään sen kummempaa. Sen vuoksi ajattelinkin, että moppaajasefu voisi jatkossa ilmoittaa poistouhan alla olevassa ketjussa aikomuksistaan, jolloin voidaan vielä miettiä vaihtoehtoista toimintatapaa. Nyt on myöhäistä itkeä kadonneiden viestien perään, mutta kyllä minua ainakin harmittaa suunnattomasti monen ajatuksella ja huolella kirjoitetun viestin poistaminen. Ketju oli mielestäni ehkä tärkein tämän vuoden puolella palstalla olleista, ja koen, että 70-luvun tapauksista puhumisen aika voi hyvinkin olla käsillä, eikä tämänkään palstan osuus asioiden läpikäymiseen ole missään mielessä mitätön.

      • ma_ria

        Minusta Mopin linja on koko ajan ollut johdonmukainen ja täyden luottamuksen ansaitseva. Tässä tapauksessa poiston syyt ovat selvät, mutta Moppi on minusta toiminut järkevän ja fiksun ihmisen tavalla myös silloin, kun poistot ovat perustuneet enemmän harkinnanvaraisuuteen.

        Tietysti ennen näin fiksun keskusteluketjun (ainakin meidän kirjoittajien mielestä :)) poistoa kokonaisuudessaan olisi voinut ottaa vähän lukua ja miettiä, että muutenkin sen asian olisi voinut hoitaa.

        Mutta taas toisaalta, niin ei ole toimittu muidenkaan poistojen kohdalla. Moppi saa niin paljon aiheetonta ryöpytystä talkootyöstään meidän kaikkien hyväksi, että en ehkä tosissani haikaile tuonkaan vaihtoehdon perään.

        Luotan siis Mopin arvostelukykyyn, vaikka täytyy myöntää että korpeaa ja kirvelee menetetty keskustelu. Kuten Sinäkin Doulos totesit, ehkä ensimmäinen kunnollinen ja hyvässä hengessä käyty ketju joulun jälkeen.

        Ei kai tähän jatkossa ole muuta keinoa, kuin yrittää pysyä asiassa ja noudattaa keskustelun sääntöjä.

        Katson tässä illan mittaan, teenkö vielä uuden avauksen aiheesta. Vai onkohan keskustelun enin noste jo laannut...? Ja kaksisormijärjestelmä on vieläkin eilisen kopsaamisen jäljiltä turrana :)

        Aihe ainakin on käsittelemisen väärti ja tällä(kin) hetkellä ajankohtainen.


      • doulos
        ma_ria kirjoitti:

        Minusta Mopin linja on koko ajan ollut johdonmukainen ja täyden luottamuksen ansaitseva. Tässä tapauksessa poiston syyt ovat selvät, mutta Moppi on minusta toiminut järkevän ja fiksun ihmisen tavalla myös silloin, kun poistot ovat perustuneet enemmän harkinnanvaraisuuteen.

        Tietysti ennen näin fiksun keskusteluketjun (ainakin meidän kirjoittajien mielestä :)) poistoa kokonaisuudessaan olisi voinut ottaa vähän lukua ja miettiä, että muutenkin sen asian olisi voinut hoitaa.

        Mutta taas toisaalta, niin ei ole toimittu muidenkaan poistojen kohdalla. Moppi saa niin paljon aiheetonta ryöpytystä talkootyöstään meidän kaikkien hyväksi, että en ehkä tosissani haikaile tuonkaan vaihtoehdon perään.

        Luotan siis Mopin arvostelukykyyn, vaikka täytyy myöntää että korpeaa ja kirvelee menetetty keskustelu. Kuten Sinäkin Doulos totesit, ehkä ensimmäinen kunnollinen ja hyvässä hengessä käyty ketju joulun jälkeen.

        Ei kai tähän jatkossa ole muuta keinoa, kuin yrittää pysyä asiassa ja noudattaa keskustelun sääntöjä.

        Katson tässä illan mittaan, teenkö vielä uuden avauksen aiheesta. Vai onkohan keskustelun enin noste jo laannut...? Ja kaksisormijärjestelmä on vieläkin eilisen kopsaamisen jäljiltä turrana :)

        Aihe ainakin on käsittelemisen väärti ja tällä(kin) hetkellä ajankohtainen.

        "Tietysti ennen näin fiksun keskusteluketjun (ainakin meidän kirjoittajien mielestä :)) poistoa kokonaisuudessaan olisi voinut ottaa vähän lukua ja miettiä, että muutenkin sen asian olisi voinut hoitaa.

        Mutta taas toisaalta, niin ei ole toimittu muidenkaan poistojen kohdalla. Moppi saa niin paljon aiheetonta ryöpytystä talkootyöstään meidän kaikkien hyväksi, että en ehkä tosissani haikaile tuonkaan vaihtoehdon perään."

        Olet ihan oikeassa tuossa, ja täytyy sanoa, että itse kaikkea muuta kuin kadehdin mopin asemaa ja että olen hyvin kiitollinen hänen tekemästään vapaaehtoistyöstä. Itse pyrin edellisessä viestissäni toteamaan, että "tekemällä oppii" ja että vaikka jokin lopputulos olisi väistämätön (viestiketjun poisto), voi poistoa ehkä edeltää ainakin joskus jonkinlainen keskustelu ja vaihtoehtojen punnitseminen. Tästäkin huolimatta toivon, että mopin työtä arvostetaan niin paljon, että hänelle annetaan työrauha. Ilman moderointia tämä palsta tuskin voi toimia, kun nytkin asiallisten viestiketjujen prosentuaalinen osuus on aika pieni... :o)


    • kopioit

      Moppaajasefu kopsas sääntöjä:

      "...Toisin sanoen rikot tekijänoikeuslakia, jos kopioit artikkelin lehden verkkosivulta ja kopioit sen Suomi24:n keskustelupalstalle..."

      ma_ria ei kylläkään kopioinut muulta nettisivulta. ja säännöissähän ei kielletty kopioimasta esim. jostakin lehdestä otteita. Päivämiehen artikkeleita kyllä saa kopioida, mutta ootappa kun tulee Kotimaasta juttu..

      Mahtaa palstan suosio hiipua tämän tempun jälkeen.

    • Ehdin itse seurata ketjua melkein loppuuun asti. Kirjotin sinne muutaman kommentin. En sure niitä. Ne ovat uusiutuvia luonnonvaroja.

      Suren sitä, että siellä oli sellaista avoimuutta, jota olen kaivannut.

      Se oli yllättävää, että tuostanoinvain poistat koko ketjun. Olit poistanut sieltä aamulla eräitä viestejä, jotka eivät todellakaan kuuluneet sinne. Sitten lähti äkkiä koko keskustelu!

      Ei kai sinulle olisi mitään pahaa tapahtunut, jos olisit odottanut muutaman hetken, varmistanut asian tai ainakin varoittanut meitä poistouhasta.

      Olit mielestäni liian hätäinen ja arvaamaton. Varsinkin kun viestit ovat nyt kai lopullisesti poissa!

    • Ei epäilystäkään

      tuli Oulusta.

      • elma-elma

        spekulointia:(


      • elma-elma kirjoitti:

        spekulointia:(

        tervehdyksestäsi minulle ketjussa ylempänä tuplaelma-lyllerö.

        Ihan turhaan sheriffi sen poisti. Saahan frendit moikkailla toisiaan.


      • lyllerö
        Melperi1 kirjoitti:

        tervehdyksestäsi minulle ketjussa ylempänä tuplaelma-lyllerö.

        Ihan turhaan sheriffi sen poisti. Saahan frendit moikkailla toisiaan.

        pitäisi sinun se tietää kun olet minut nähnyt! Hau hau


    • x-ML

      huomaat varmaan, että keskustelu siirtyi tähän poistotemppuusi. Kotimaa-teema siirtyi unholaan.

      Loistava veto sinulta.

      Palstalle kylmä suihku.

      • menee..

        Avoin keskustelu katkaistaan ja sitten annetaan lupa jatkaa muualla. Ihan kuin kukko käskien laulaisi!

        Eihän tuollaiseen vuoropuheluun noin vain päästä. Se olikin liian hyvää ollakseen totta. ;(

        Tosi paha "temppu". Vaihtaa aihetta!


    • Kalevasta kopioitiin tänne

      Vastikään tänne kopioitiin Kalevasta laaja haastattelu kokonaan ja lisäksi useaan kertaan katkelmina. Kyseessäoli tutkija Katja Lamminmmäki- Kärkkäisen haastattelu.

      Sen kopiointi ei estänyt asiasta käytyä keskustelua.

      Mitä eroa näillä kahdella tapauksella mahtaa olla?

    • Närkästynyt

      Kotimaa-lehti kopioi tältä palstalta ihmisten kirjoituksia omaan lehteensä ja vastavuoroisesti oli ok, että tänne kopioitiin se juttu, jossa kopioitiin tämän palstan kirjoittajia. Se oli vastavuoroinen kopiointi kahden tiedotuskanavan välillä ja sinun, sheriffi, olisi se pitänyt tietää.

      Ensimmäistä kertaa, en usko, että poistit tämän kirjoituksen syystä, jonka ilmaiset.
      Olisit ensin kysynyt Suomi24:n ylläpidolta, joka oli asiasta tehnyt sopimuksen MKotimaa-lehden kanssa.

      Vilpittömästi uskon, että SRK:lta tuli sinulle käsky poistaa se kirjoitus ja keskustelu.

      Nyt toivonkin, että Suomi24 palauttaisi sen koko keskustelun tähän takaisin (se on teknisesti mahdollista) ja että sinä, Sheriffi, sitä pyydät suomi24:ltä.
      ja sen jälkeen et enää mene tekemään tällaisia poistoja asiallisessa ja sovitussa keskustelussa.

      En ota kantaa aiempiin poistoihisi, mutta nyt ylitit rajat, joita sinun ei olisi pitänyt tehdä.

      Pyydän siis, että pyydät suomi24:ää palauttamaan se keskustelu, koska poistit sen asiattomasti.

    • närkästynyt

      Jos mahdollisimman moni ottaisi yhteyttä sekä suomi24:ään että Kotimaa-lehteen, jotta saisimme sen keskustelun tähän takaisin.

      Tuntuu äärimmäisen järkyttävältä, että jopa tällaiselle keskustelu-kanavalle SRK painostaa sheriffiä toimimaan siten kuin hän nyt toimi.

      • a.j.e.

        SRK:n PAINOSTUS TIEDOTUSVÄLINEITÄ KOHTAAN ON TOSIASIA!
        Yleensä se toimii ennakkosensuurina.


    • reference

      Ylläpidolle: toivon, että voitte palauttaa poistetun keskustelun. Samalla toivon, että ylläpito selvittäisi palstan sheriffin suhteen poistiko hän keskustelun SRK:n henkilöiden tai muiden vanhoillislestadiolaisten painostuksesta.
      Em. tapauksessa olisi syytä harkita palstan sheriffin vaihtamista.

      Mikäli ylläpito ei kykene palauttamaan keskustelua, toivoisin, että Kotimaa-lehden toimitus, mikäli ehti tallentaa ko. keskustelun, kopioisi sen tähän ja avittaisi siten syntynyttä tilannetta, jotta keskustelu jatkuisi.

      • jos media saa tietää

        Syntyneen keskustelun poistaminen on todellinen uutinen medialle.


      • 86hg7
        jos media saa tietää kirjoitti:

        Syntyneen keskustelun poistaminen on todellinen uutinen medialle.

        Kyllä media sen tietää.
        Myös ylen toimittajat seuraavat tilannetta muun median ohessa, sekä sähköisen median että lehdistön ohessa.


    • Muutama sana palstan ylläpidosta.
      Näyttää olevan väärä käsitys vallalla, että sheriffiä saa määräillä kuka tahansa. Näin ei ole. Sheriffi on ylläpidon luottamusta nauttiva henkilö, jonka linjauksiin on tyytyminen, niin kauan, kun tähti on paikallaan.

      Mitä tulee kirjoitteluun yleensä. Jokaisen alotuksen yhteydessä jokaiselle kirjoittajalle tulee eteen teksti, jossa kehotetaan lukemaan säännöt ennen kirjoittamista. Jos näin ei tehdä ja kirjoitellaan asioita, jotka on säännöissä kielletty, on vain tyytyminen poistoratkaisuun.

      Joten kannattaa lukea ainakin kahdesti, ennenkuin lähettää sheriffiä arvostelevan kirjoituksen.

      Itse olen vastaavassa tilanteessa kehottanut tekemään valitusta ylläpidolle eikä valitusta palstalle, koska jälkimmäinen huonontaa keskusteluilmapiiriä. Tulee turhaan kannanottoja puolesta/vastaan.

      Palstallanne on niin runsaasti kirjoituksia, että sheriffi ansaitsee kiitoksen joka päivä, jos jaksaa ne kaikki tarkastella edes päällisin puolin.

      Tässä on myös se ongelma, että reaaliaikaista valvontaa ei pysty kukaan järjestämään niin, ettei vastauksia kerkiäisi tulla. Kun sitten poistettavaksi havaittu avaus poistetaan, menee kaikki vastaukset ketjusta siinä mukana, eikä sheriffin vermeillä niitä enää saa takaisin, eikä kai olisi kovin välttämätöntäkään.

      Toivotan siunausta kirjoittajille ja sheriffille, kun kipupisteitä käsitellään se aina sattuu. Satuttamisen ei kuitenkaan tulisi olla tahallista.

      • valitettavaa

        Kyllä sheriffi ei ollut tilannetajuinen. Kotimaa lehti lainasi tämän palstan kirjoituksia ja vastavuorisesti tällä palstalla ko. Kotimaa-lehden kirjoitusta.

        On selvää, että sheriffi on taipunut vl-painostuksen alla toimimaan järjettömästi tässä tilanteessa, ja asia kyllä kannattaa tutkia.

        Kun kerran vl-liike estää jopa netissä käytävät vl-liikkeen ulkopuolisella palvelimellä käytävät keskustelut, on syytä asiaa tutkia tarkoin.

        palstan sheriffi ei ole typerys, vaan päinvastoin älykäs ihminen, joka kyllä ymmärsi, että tässä poistetussa aloituksessa ei ollut kysymys sääntöjen rikkomisesta tällä kertaa. Sheriffi oli kyllä tilanteen tajuinen ja tilanteen tasalla, mutta painostuksen tähden toimi tilannetta vastaan.


      • Haisee
        valitettavaa kirjoitti:

        Kyllä sheriffi ei ollut tilannetajuinen. Kotimaa lehti lainasi tämän palstan kirjoituksia ja vastavuorisesti tällä palstalla ko. Kotimaa-lehden kirjoitusta.

        On selvää, että sheriffi on taipunut vl-painostuksen alla toimimaan järjettömästi tässä tilanteessa, ja asia kyllä kannattaa tutkia.

        Kun kerran vl-liike estää jopa netissä käytävät vl-liikkeen ulkopuolisella palvelimellä käytävät keskustelut, on syytä asiaa tutkia tarkoin.

        palstan sheriffi ei ole typerys, vaan päinvastoin älykäs ihminen, joka kyllä ymmärsi, että tässä poistetussa aloituksessa ei ollut kysymys sääntöjen rikkomisesta tällä kertaa. Sheriffi oli kyllä tilanteen tajuinen ja tilanteen tasalla, mutta painostuksen tähden toimi tilannetta vastaan.

        olisi voinut odottaa maanantaita ja rauhassa selvittää ylläpidon sekä mahdollisesti myös Kotimaa-lehden kanssa asiaa, koska tiesi varmaan, että kyseessä on erittäin herkkä ja palonarka aihe.

        Nyt kuitenkin sheriffi painoi delete-paniikkinappulaa, kun jostain tuli kehotus tehdä niin.


      • valitettavaa kirjoitti:

        Kyllä sheriffi ei ollut tilannetajuinen. Kotimaa lehti lainasi tämän palstan kirjoituksia ja vastavuorisesti tällä palstalla ko. Kotimaa-lehden kirjoitusta.

        On selvää, että sheriffi on taipunut vl-painostuksen alla toimimaan järjettömästi tässä tilanteessa, ja asia kyllä kannattaa tutkia.

        Kun kerran vl-liike estää jopa netissä käytävät vl-liikkeen ulkopuolisella palvelimellä käytävät keskustelut, on syytä asiaa tutkia tarkoin.

        palstan sheriffi ei ole typerys, vaan päinvastoin älykäs ihminen, joka kyllä ymmärsi, että tässä poistetussa aloituksessa ei ollut kysymys sääntöjen rikkomisesta tällä kertaa. Sheriffi oli kyllä tilanteen tajuinen ja tilanteen tasalla, mutta painostuksen tähden toimi tilannetta vastaan.

        Lainaus:
        Kun kerran vl-liike estää jopa netissä käytävät vl-liikkeen ulkopuolisella palvelimellä käytävät keskustelut, on syytä asiaa tutkia tarkoin.
        Lainaus päättyy.

        Tällaista ei pitäisi kirjoittaa julki ilman lain edessä pitävää näyttöä.


      • moppaajasefu
        Haisee kirjoitti:

        olisi voinut odottaa maanantaita ja rauhassa selvittää ylläpidon sekä mahdollisesti myös Kotimaa-lehden kanssa asiaa, koska tiesi varmaan, että kyseessä on erittäin herkkä ja palonarka aihe.

        Nyt kuitenkin sheriffi painoi delete-paniikkinappulaa, kun jostain tuli kehotus tehdä niin.

        Sinä annoit minusta juuri väärän todistuksen omien luulojesi perusteella.


      • Haisee
        moppaajasefu kirjoitti:

        Sinä annoit minusta juuri väärän todistuksen omien luulojesi perusteella.

        oli se "väärä todistus omien luulojen perusteella"?


      • Haisee
        moppaajasefu kirjoitti:

        Sinä annoit minusta juuri väärän todistuksen omien luulojesi perusteella.

        "Nyt kuitenkin sheriffi painoi delete-paniikkinappulaa, kun jostain tuli kehotus tehdä niin."

        Kirjoitin puoli tuntia sitten tähän ketjuun yllä olevalla tavalla.
        Sinä vastasit:

        "Sinä annoit minusta juuri väärän todistuksen omien luulojesi perusteella."

        Sinä syytät tuossa minua väärän todistuksen antajaksi, joka toimii omien luulojensa perusteella.

        Eilen palstalle teki avauksen nimimerkki "cc750" tai sen tapainen. Hän kertoi pyytäneensä sinua poistamaan Marian avauksen tekijänoikeuksiin vedoten. Minä viittasin kommentissani tämän henkilön avaukseen. Nyt olet jo poistanut kyseisen avauksen.

        Sinä syytät minua omien luulojen pohjalta toimivaksi väärän todistuksen antajaksi.

        Valehteliko nimimerkki "cc750" vai valehteletko sinä ja syytät minua täysin aiheetta?


      • >>
        Sheriffi on ylläpidon luottamusta nauttiva henkilö, jonka linjauksiin on tyytyminen, niin kauan, kun tähti on paikallaan.
        >>

        Näin on, mutta huomautan samalla että palstan yleisestä hoidosta on myös voitava keskustella ja sheriffinkin on voitava myös perustella tekemisiään.

        Tässä kyseisessä tapauksessa tilanne on harvinaisen selvä ja palstan sheriffi toimi ylläpidon laatimien sääntöjen mukaan. Olen itse joutunut käsittelemään lukuisia vastaavia tapauksia Jehovan todistajat palstalla. Koskaan ei ole kivaa kun joutuu poistamaan sinänsä asiallisen ja mielenkiintoisen avauksen, missä ei kuitenkaan ole valinnan varaa sääntöjen puitteissa.

        Olen nyt tätä poistunutta avausta paljon tulkinnanvaraisemmassa tilanteessa itse yrittänyt miettiä että voisiko selvää, mutta kuitenkin asiallista kopiointia muualta mitenkään perustella ja sillä välin ylläpito on poistanut kyseiset tapaukset. Olisiko siis ollut parempi, jos näin olisi käynyt tässäkin tapauksessa? Ellei sheriffi olisi toiminut tässä tapauksessa saamiensa käyttäjävalitusten perusteella, niin veikkaan että ylläpito olisi.

        Kun sinänsä turhasta ja selkeästä asiasta valitetaan, niin on vaara että valittaminen kärsii inflaatiota eikä sillä ole enää merkitystä niissä tapauksissa kun todellista aihettakin olisi. Tässä suhteessa turhalla valittamisella voi tehdä itselleen ja asialleen karhunpalveluksen.

        Ymmärrän että monia harmitti nyt sattunut tapaus. Sheriffi on kuitenkin turha syntipukki nyt tähän tapaukseen, vaikka hän urheasti ottaakin vastuun tekemisistään. Olen itse ollut myös jyrkästi eri mieltä erinäisissä asioissa Mopin kanssa, mutta tässä asiassa hän toimi kuten sheriffin vain täytyy toimia. On täysin merkityksetöntä millä motiiveilla tehdään valituksia "asiattomista viesteistä". Moderaattorin täytyy katsoa vain kirjoituksen sisältöä ja sääntöjä, ei mitään muuta.

        Sheriffin täytyy toimia ylläpidon laatimien sääntöjen ja ohjeiden mukaan, jota eivät tässä tapauksessa antaneet vaihtoehtoja. Jatketaan asian käsittelyä ja huomioidaan myös tekniset rajoitteet kirjoituksissa, eikä tuhlata energiaa turhaan valittamiseen.


      • sejotalainasit
        vihne kirjoitti:

        Lainaus:
        Kun kerran vl-liike estää jopa netissä käytävät vl-liikkeen ulkopuolisella palvelimellä käytävät keskustelut, on syytä asiaa tutkia tarkoin.
        Lainaus päättyy.

        Tällaista ei pitäisi kirjoittaa julki ilman lain edessä pitävää näyttöä.

        No, minähän pyysinkin tutkia sitä asiaa tarkoin.

        Eikös se olisi hyvä ensin tutkia ennen kuin uskovaiset raahaavat toisia uskovaisia raastupaan?

        samalla tavoinhan voisin sanoa, että palstalal on ollut kirjoituksia, joissa on mm. kirjoitettu "homot ovat sairaita". Tiesitkö, että siitä todella voi vetää toisen raastupaan?

        Minut saa ihan vapaasti viedä raastupaan. Olisihan se mukava jos seurakunta alkaisi nyt silläkin tavoin harjoittaa pelotteitaan, että pelotellaan jo raastuvallakin... Tosi outoa meininkiä, jos tähän on uskovaiset menneet.

        Kyllä se oli selvää, että sheriffi ei ollut tilannetajuinen. Oli täysin itsestäänselvää, että ko. lainaus oli luvallinen tässä yhteydessä. Nyt voi vain toivoa, että suomi24 palauttaisi ko. keskustelun palstalle, sillä siinä todella oli hyviä ja perustellusti argumentoituja kirjoituksia puoleen jos toiseenkin. Menetys oli suuri.

        Väkisenkin sitä miettii sehriffin toimintaa, koska sheriffin olen oppinut sheriffinä tuntemaan älykkäänä ja tilannetajuisena henkilönä.

        Mielenkiintoista, että toisen palstan sheriffi (oletko sinä sehriffi?) alkaa uhkailla raastuvalla tämän palstan kirjoittajaa...

        Mikä saa sinut uhkailemaan palstan kirjoittajaa raastuvalla?
        heijastaako se mielestäsi srk:n toimintaa: sinulla on sellainen luulo, että srk haastaa raastupaan toisnajattelijat ja sellaiset, jotka haluavat tietää mitä srk:ssa oikein tapahtuu ja kieltävätkö he keskustelemasta?

        Luuletko tosiaan, että srk haluaa vaientaa uskovaiset haastamalla heidät raastupaan?

        Olet Vihne väärässä kun sinä sellaisia Srk:sta kuvittelet.


      • sejotalainasit kirjoitti:

        No, minähän pyysinkin tutkia sitä asiaa tarkoin.

        Eikös se olisi hyvä ensin tutkia ennen kuin uskovaiset raahaavat toisia uskovaisia raastupaan?

        samalla tavoinhan voisin sanoa, että palstalal on ollut kirjoituksia, joissa on mm. kirjoitettu "homot ovat sairaita". Tiesitkö, että siitä todella voi vetää toisen raastupaan?

        Minut saa ihan vapaasti viedä raastupaan. Olisihan se mukava jos seurakunta alkaisi nyt silläkin tavoin harjoittaa pelotteitaan, että pelotellaan jo raastuvallakin... Tosi outoa meininkiä, jos tähän on uskovaiset menneet.

        Kyllä se oli selvää, että sheriffi ei ollut tilannetajuinen. Oli täysin itsestäänselvää, että ko. lainaus oli luvallinen tässä yhteydessä. Nyt voi vain toivoa, että suomi24 palauttaisi ko. keskustelun palstalle, sillä siinä todella oli hyviä ja perustellusti argumentoituja kirjoituksia puoleen jos toiseenkin. Menetys oli suuri.

        Väkisenkin sitä miettii sehriffin toimintaa, koska sheriffin olen oppinut sheriffinä tuntemaan älykkäänä ja tilannetajuisena henkilönä.

        Mielenkiintoista, että toisen palstan sheriffi (oletko sinä sehriffi?) alkaa uhkailla raastuvalla tämän palstan kirjoittajaa...

        Mikä saa sinut uhkailemaan palstan kirjoittajaa raastuvalla?
        heijastaako se mielestäsi srk:n toimintaa: sinulla on sellainen luulo, että srk haastaa raastupaan toisnajattelijat ja sellaiset, jotka haluavat tietää mitä srk:ssa oikein tapahtuu ja kieltävätkö he keskustelemasta?

        Luuletko tosiaan, että srk haluaa vaientaa uskovaiset haastamalla heidät raastupaan?

        Olet Vihne väärässä kun sinä sellaisia Srk:sta kuvittelet.

        Minä luin kirjoituksestasi asian, että väität ikäänkuin faktana, että srk ohjailee tiedotusvälineitä. Tässä tapauksessa Suomi 24-palstaa.

        Minusta sellaista ei pidä sanoa ääneen ilman sitovia todisteita, koska molemmat, sekä srk, että ylläpito voisivat siitä loukkaantua.

        Muuten en ota kantaa srk:n asioihin, koska en niistä tiedä eivätkä ne minulle kuulu.

        Pidin vain kohtuuttomana sitä hyökkäystä, jonka kolleega sai osakseen. Tiedän kokemuksesta miltä se tuntuu, kun koittaa pitää palstaa sääntöjen ja hyvien tapojen mukaisena ja siitä vain ihan kuin riehaannutaan.

        Välillä vaaditaan selityksiä ja taas toisinaan paheksutaan selityksiä, elä siinä sitten ristillisesti.

        Uskovana ihmisenä siteeraan vielä raamattua: Ellette anna antteksi veljellenne/sisarellenne hänen rikkomuksiaan, ei Jumalakaan anna teille...

        Pitäisi siunata sheriffiä eikä "sadatella".

        Niinkuin sanoin asioista olen täysin ulkopuolinen.


      • sejotalainasit
        vihne kirjoitti:

        Minä luin kirjoituksestasi asian, että väität ikäänkuin faktana, että srk ohjailee tiedotusvälineitä. Tässä tapauksessa Suomi 24-palstaa.

        Minusta sellaista ei pidä sanoa ääneen ilman sitovia todisteita, koska molemmat, sekä srk, että ylläpito voisivat siitä loukkaantua.

        Muuten en ota kantaa srk:n asioihin, koska en niistä tiedä eivätkä ne minulle kuulu.

        Pidin vain kohtuuttomana sitä hyökkäystä, jonka kolleega sai osakseen. Tiedän kokemuksesta miltä se tuntuu, kun koittaa pitää palstaa sääntöjen ja hyvien tapojen mukaisena ja siitä vain ihan kuin riehaannutaan.

        Välillä vaaditaan selityksiä ja taas toisinaan paheksutaan selityksiä, elä siinä sitten ristillisesti.

        Uskovana ihmisenä siteeraan vielä raamattua: Ellette anna antteksi veljellenne/sisarellenne hänen rikkomuksiaan, ei Jumalakaan anna teille...

        Pitäisi siunata sheriffiä eikä "sadatella".

        Niinkuin sanoin asioista olen täysin ulkopuolinen.

        Joo. Moppaaja on minun mielestäni ok sheriffi - käyn täällä niin harvoin, ettei minua oikeastaan liikuta millään tavoin Moppaajan toiminta.

        Tämän ko. Marian kirjoituksen poiston suhteen Moppaaja todella toimi ajattelemattomasti ja täysin vastoin sitä, mitä häneltä olisi voinut odottaa...

        En voi sille mitään, että väkisinkin siinä tulee mieleen, että vl-nikit ovat lähetelleet hänelle pyyntöjä ko. Marian kirjoituksen poistamiseksi. Sehän selviää ylläpidolle, koska ne pyynnöt ovat myös menneet sinne. Sitä tarkotin sen asian tutkimisella. Se on helppoa.

        Joka tapauksessa, Moppaaja, meni nyt tekemään cväärän poiston ja väärin perustein. Tilannetajuisena hän kyllä olisi ymmärtänyt, että tällä kertaa ei missään nimessä ollut tekijänoikeusrikkomuksesta siinä Marian kirjoituksessa.

        Jos vl-nikit eivät lähetelleet Moppajalle poistopyyntöjä ko. Marian kirjoitusta koskien, niin sitten Moppaaja ei tehnyt sitä seurakuntalaisten painostuksesta. Sehän on selkeää. Mutta jos taas Moppaaja otti sen pois seurakuntalaisten painostuksesta, tai SRk:n painostuksesta, niin silloin se on jo ikävä juttu ja ei ensinkään ole hyvä silloin sheriffin toiminta.

        Joo. Kyllä Moppaajasefulla on hyvät hermot noin yleisesti ottaen :) Eikä mitään hänen toimintaans avastaan noin yleisesti ottaen.

        On vain niin mielettömän paha mieli, kun se mielettömän hyvä keskustelu otettiin pois... Harvoin niin perusteltuja kirjoituksia on eri suuntiin tällä palstalla nähty ja ylipäänsä harvoin julkisesti seurakunnassa tuollaista voi ollakaan... menetys on niin suuri, etten voi kuin rukoilla, että Moppaajasefu saisi ylläpidon laittamaan se keskustelu tähän takaisin.

        Joo. Sitten se, että jos sheriffit alkavat pelotella kirjoittajia raastuvalla tai sillä, että joku suomi24:n ulkopuolinen instanssi vetää raastupaan, se on jo silloin liian pitkälle menevää toimintaa sheriffeiltä...

        Enpä usko SRK:n haastavan jäseniään tai ulkopuolisia ihan ensimmäisenä raastupaan. Uskon siellä monien seuranneen sitä poistettua Marian kirjoituksen alla ollutta keskustelua mielenkiinnolla ja luulen joidenkin SRK:n johtavien tyyppien (tavalla tai toisella johtavien) jopa surevan sitä poistoa kuten minäkin sitä suren ja tuntevan harmistusta ja turhautumista sen poiston tähden kuten minäkin tunnen.

        Ei Moppajasefun toiminnassa sen poiston suhteen mitään anteeksipyydettävää hänellä ole, kunhan hän nyt vaan tekisi kaikkensa jos ylläpito voisi sen vielä palauttaa jotenkin.. se on kuulemma teknisesti täysin mahdollista. Eikä niin ollen ole anteeksiannettavaakaan, kun ei ole anteeksipyydettävääkään... Enkä muuten Moppaajaa mistään moiti, mutta kyllä tässä poistossa on moittimisen sijaa ja moitteet ja turhautumat sen poiston tähden ovat luonnollisia ja todella oikeutettuja.

        on täysin luonnollista, että jokainen miettii painostivatko vl-nikit Moppaajaa ottamaan se Marian aloitus pois. Sillä ei kukaan, joka on hiemankaan tuntenut Moppaajan toimintaa, pidä Moppaajaa niin tilannetajuttomana että hän olisi sen poistanut oman ajattelunsa perusteella... Todennäköisesti Moppaaja tajusikin koko ajan tilanteen ja sen että ko. Marian kirjoitus oli ok tekijänoikeuksien kannalta ja siksi hän ei sitä poistanutkaan - ennenkuin paljon myöhemmin, todennäköisesti, vl-nikkien painostuksen myötä?

        Omasta puolestani asia on loppuun käsitelty.

        harmittaa vaan vietävästi ja surettaa paljon se menetys, mitä siinä tapahtui...


    • kyselijä,,,

      Joko poistit sen vanhemman kirjoituksen, joka oli copypastetus Kalevasta ja jota et aiemmin poistanut, kun mieleesi ei silloin tullut soveltaa palstan sääntöjä?

      Sovellathan sääntöjä tästä lähtien hieman tasapuolisemmin, etkä vain silloin, jos ja kun sinua painostetaan poistamaan kirjoitukset, joissa kriittisen asiallisesti arvioidaan vl-liikettä?

      • Leena Huovinen

        pyydettyäni sitä tasapuolisuuden vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      366
      7990
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2284
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1672
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1529
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      119
      1251
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      78
      1251
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      345
      1091
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      985
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      51
      958
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      106
      875
    Aihe