Eli jos on yhtään tutustunut Raamatun ja varsinkin uuden testamentin keskeiseen ideaan, ja ohjeisiin, pitäisi olla selvää, että sosialismi myötäilee enemmän Raamatun oppeja kuin kapitalismi.
Miksi siis kapitalismi liitetään kristinuskoon niin usein? Miksi monet kristityt pitävät vasemmistolaisia mielipiteitä väärinä?
Miten porvarillinen ajattelutapa voi olla enemmän sopiva Raamatun oppien rinnalle kuin sosialistinen?
Eikö kristityn kuuluisi olla sosialisti?
9
368
Vastaukset
- jees
Ei minun Raamatussani kyllä noissa Fariseuksiin liittyvissä jakeissa Jeesus puhu mistään taakkojen asettamisesta veronmaksajille. Onko kristityn sitten lupa väärentää Raamattuansa, kirjoittamalla sinne asioita joista niissä ei oikeasti puhuta?
- näin lukee
jees kirjoitti:
Ei minun Raamatussani kyllä noissa Fariseuksiin liittyvissä jakeissa Jeesus puhu mistään taakkojen asettamisesta veronmaksajille. Onko kristityn sitten lupa väärentää Raamattuansa, kirjoittamalla sinne asioita joista niissä ei oikeasti puhuta?
Matteuksen evankeliumi 23:4
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.
Luukkaan evankeliumi 11:46
Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!
http://www.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/UT.html - jees
näin lukee kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi 23:4
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.
Luukkaan evankeliumi 11:46
Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!
http://www.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/UT.htmlEi sanaakaan veronmaksajista, kuten nimimerkin "kristitty" väärennetyissä Raamatun jakeissa.
- kristitty.
jees kirjoitti:
Ei sanaakaan veronmaksajista, kuten nimimerkin "kristitty" väärennetyissä Raamatun jakeissa.
ei väärennös, koska tuossa tekstissä ei edes väitetä että Raamatussa olisi sana veronmaksajat. Katso tarkasti huomaat sanojen olevan suluissa.
Meidän on osattava tulkita Raamattua koskien meidän aikakauttamme: keitä ovat ihmiset joiden harteille meidän aikakautemme fariseukset asettavat taakkoja?
- sanoman
levittäminen lähteekin kyllä minun tietojeni mu-
kaan enemmän aineellisuuden hakemisesta (kapita-lismista) kuin sosialismista.Saatan olla vääräsäskin mutta laitoin tuohon sen näkemyksen joka minun mielestäni on Raamatun sanoman lähtökohta lännessä.- usko
Raamatun sanoman mukaan politiikka on kusetusta, kuten Hitlerkin sanoi...
- Trubaduuri
Kristityn kuuluu olla vain ja ainoastaan uskollinen taivaalliselle Isälle, ja noudattavan vain Hänen käskyjään, eikä siis minkään aatteellisen suunnan tai puolueen orja vailla omaa oikeamielistä tahtoaan ja ilman omia näkemyksiään.
Ja eiköhän se kuitenkin tosiasiassa ole niin, että sosialistit ja kommunistit sekä kapitalistit omivat itselleen Kristuksen opetuksista ja julistuksesta sen keskeisiä osia ja piirteitä. Aivan samalla tavoin siis kuin ovat monet muutkin itselleen ylimääräisiä etuja kyttäävät tehneet aikojen saatossa. oikeistolaisten mielestä Jeesus oli oikeistolainen,vasemmistolaisten mielestä vasemmistolainen,liberaalien mielestä liberaali,konservatiivien konservatiivi.
Ja niitten mielestä jotka haluavat jotain pahaa nähde Jeesuksessa Jeesus on mahdollisimman kaukana omasta aatemaailmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 895095
- 514012
- 232073
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161775Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271717- 151414
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹261185Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201006T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43971- 21960