Huomenna kun on naistenpäivä, niin ketä silloin pitää muistaa? Ja miten? Kukka tyttöystävälle? Pitääkö äidille soittaa? Entä työkaverille tarjota lounaalla viineri?
Mielipiteitä...
Miten ja ketä pitää muistaa
36
7707
Vastaukset
- Puhurix
Tyttöystävälle voit viedä kukan. Muita naisia voit muistaa toivottamalla hyvää naisten päivää. Liian paljon mun mielestä kaikkia hölmöjä ja turhia päiviä!
- en muista
mittää.
Tyttöystävälle kukkia ilman muuta.
Työkaverille tarjoat pullakahvit. Tai jos naisia on enemmän voitte sopia miesten kesken että hankitte yhdessä kahvitunnille pullat tai viinerit.
Äidillekin on hyvä soittaa ja kysellä kuulumisia ja samalla toivottaa Hyvää Naistenpäivää.
Jos on muita naisystäviä voi laittaa vaikka sähköpostiin e-kortin.
Tässä muutamia ehdotuksia :).- ~X~
Ja se menee johtoportaalle - Ctrl DEL.
~X~ - jussi
joo..aivan turhia nää tälläset"naisten päivät"
kukahaa vitun ääliö tollasekii o keksiny..voi sitä vaimolle/tyttöystävälle muutenki viiä kukkia!!!kas kun ei o sammakon päivä...eli ihan turhaa vouhotusta mokomast päiväst,,eli normi päivä!!!- höpöö
ihan samaa mieltä tismalleen se on iha sama ku viettäis jotain linnun päivää!
- oliko se
höpöö kirjoitti:
ihan samaa mieltä tismalleen se on iha sama ku viettäis jotain linnun päivää!
nyt lokakuussa, kansainvälinen eläinten päivä. Että silloin saa linnutkin juhlia muiden eläinten lisäksi:)
- viedä
mutta täytyy olla sanat valmiina jos rouva sanoo että pitääkö nyt olla koko ilta perse pystyssä. Täytyy pokkana sanoo että: Rakas, meillähän on se häälahjaksi saatu kristallimaljakkokin.
- Naurattaa
kun vien omalle kullalle kukkia, meillä nimittäin on häälahjaks saatu kristallimaljakko.
- Tuhiwai
Ymmärtääkseni on kyse sellaisen päivän vietosta, jonka ydin on kiinnittää kansainvälistä huomiota nimenomaan köyhyydessä ja muuten alistetussa asemassa elävien naisten osaan. Ja sellaisia naisia esimerkiksi täältä Aasiasta löytyy pilvinpimein.
Eikä pidä unohtaa myöskään sitä, että surkeissa oloissa elävä nainen tarkoittaa usein surkeissa oloissa eläviä lapsia. Meillä pyörii yhdellä sateelliittikanavalla tuskallisin mainos, mihin olen koskaan törmännyt. Ruutu pimenee. Taustalta kuuluu hiljaista nyyhkytystä, avain kiertyy lukossa, vesi tippuu. Sitten tulee teksti: 12-vuotias on tuomittu leivän varastamisesta vankilaan, hänen jalkansa ovat alkaneet mustua paleltumien vuoksi. Haluatko todella nähdä kuvan? Lopuksi kehotetaan antamaan rahaa jonkun naisen perustamalle kodittomien lasten säätiölle. Settejä on muutama eri versio. Kaikki tapahtuvat jossain Aasiassa. En kestä niitä!- rahastaa
Kyllä jokainen tietää naistenpäivän syntyhistorian, kyllä sitä on joka vuosi kaikista medioista tullut. Mutta nyt Suomessa pitää viedä kukkakauppiaalle, lahjatavarakauppiaalle,jne. kaupallisiin instituutioihin rahaa tälläisina kaupan edistämispäivinä kuten,ystävänpäivä,aitienpäivä,isänpäivä,joulu,jne. Että välillisesti tulee hyvä mieli, asenteella ja tarkoituksella ei ole merkitystä.
- Pirre*
Voiko heitä auttaa täältä...onko tämän säätiön tilinumero tiedossasi?
Ps. en halua pröystäillä (en ole rikas, mutten varmaan yhtä köyhä kuin he), enkä isotella - vain auttaa, jos voin.
Tuo on totta mitä sanoit, että kun naiset voi hyvin, niin lapsetkin voivat hyvin; sanoin silloin nuorena äitinä aikoinaan, että kaikki rakkaus, jonka vaimo saa mieheltään se koituu lasten hyväksi...tämä vain ei ole mitään suoraan verrattavissa sen kurjuuden rinnalla mitä sinä saat sielä nähdä....mie luulen niin.
- Yksityisyrittäjä
Tuleeko seuraavaksi kokonainen naistenviikko?
- tytti
,,,,,kaikkea sitä kaupallinen myynti keksiikin. Miksi ei ole miesten päivääkin tasapuolisuuden nimissä,,,,, ja kukka tietenki.
Markkinatalous vetää ihmisiä huluuteen,,,,- päivää
ei tarvitse viettää tässä miehisessä maailmassa. Eikös se naisen euro olekin jotain 80 senttiä.
- Aki
päivää kirjoitti:
ei tarvitse viettää tässä miehisessä maailmassa. Eikös se naisen euro olekin jotain 80 senttiä.
Eiköhän miehetkin olis ylöpeitä jos heilläkin olis 80 senttijä ei tarvihtis aina puhua että naisilla on 80senttijä.
- Kaarina-Annikki
Kaksinkertainen juhlapäivä, kukat saan mieheltäni, luultavasti synt.päivän johdosta, hän kun ei tuolle naistenpäivälle mitään anna, sanoo, että me naiset olemme muutenkin aina äänessä.
- esko
Yksi ruusu molemmille, vaimolle pidempi ja tyttärelle samanvärinen, mutta vähän lyhyempi ruusu...kokeilkaa.....toimii.... :)
- PuurtajaM
Onneksi olkoon naisille. Huomautan kuitenkin, että miehen elämässä ei ole mitään etuoikeutettua. Työtä saa painaa niska limassa, rakentaa ja yrittää, mutta koskaan ei saa kuulla tekevänsä mitään oikein. Oikeus mielipiteeseen on jo kauan sitten viety kotona, mutta nyt pitäisi vetäytyä työelämässäkin johonkin nurkkaan häpeämään olemassaoloaan. Teillä naisilla on aina samat aiheet, joista valitatte, mutta mies ei juurikaan voi vaikuttaa omaan epätasa-arvoonsa. Minun on mentävä armeijaan ja jos en mene, odottaa vankila...tasa-arvoa? Minä joudun kantamaan kollektiivista vastuuta väkivaltaisten miesten toimista, vaikka itse olen saanut turpaani niin monta kertaa, että en jaksa edes laskea. Minulle voi nauraa ja minun mielipiteeni voi kuitata väheksymällä, koska olen vain typerä mies. Parisuhteessa kävelen varpaillani, sillä tiedän, että erotilanteessa kukaan ei uskoisi minua ja menettäisin kaiken. Lapsia en näkisi enää koskaan, jos kuningatarmehiläinen niin päättäisi. Aivan totaalisen yhdentekevää, mitä tässä elämässä teen. Jos jonain päivänä olen toimitusjohtaja, olen sitä vain siksi, että hyvät veljet ovat minut sinne ansiotta nostaneet ja jos päädyn alkoholistien yömajaan, olen vain surkea miesluuseri, joka ei muuta ansaitsekaan. Tämä tilanne ei oikein motivoi, mutta ei kai miehen motivaatiolla ja hyvällä ololla olekaan mitään merkitystä. Mutta viettäkääpä oikein antoisaa päivää ja muistakaa valuttaa lisää sitä kitkerää, valheellista propagandaanne sen sijaan, että koittaisitte itse kerrankin tehdä jotain. Meidänkin täytyy tehdä töitä, emme voi koko ajan olla palkitsemassa teitä pelkästään sukupuolenne perusteella. Tehkää tekin töitä hiljaisesti ja nöyrästi. Se on suomalaisen miehen valtti ja pysyy.
- elämäsi
surkeaa! Lopeta itsesääli! Millainen vaimo sinulla on? Miten päädyit tuollaiseen avioliittoon?
- Minä nainen
elämäsi kirjoitti:
surkeaa! Lopeta itsesääli! Millainen vaimo sinulla on? Miten päädyit tuollaiseen avioliittoon?
Naistenpäivä on meillä länsimaissa muuttunut kaupalliseksi kukkakauppabisnekseksi.
Me skandinavian naiset olemme paljon tasa-arvoisemmassa asemassa, kun siskomme esim. arabimaissa tai Afrikassa. Pohjolassa mies arvostaa naisen työpanosta perheen ja yhteiskunnan hyväksi. Kaikki kunnia siitä miehille!
Meillä Suomessa ei naistenpäivä ole mikään suuri juhla, eikä tarvitse ollakaan! Suomalaiset miehet arvostavat naisia (ainakin suurin osa)ilman naistenpäivääkin.
Maailmanlaajuisesti kuitenkin on hyvä muistuttaa siitä, että suurin osa maailman naisista elää kurjuudessa ja halveksuttuna sukupuolena.
Onneksi olen suomalainen nainen, arvostan itseäni, mutta ennenkaikkea rehtiä suomalaista miestä! - laikaman
Suomalainen mies vaikenee ja sairastaa. Monia asioita on yhteiskunnassa, jotka miestä perheen ongelmatilanteissa miestä kyykyttää. Tänään puhutaan miesten väkivallasta. Sitä en puolusta mutta aina siihenkin syy löytyy. Suoranaista fyysistä saati henkistä väkivaltaa löytyy varmasti tasapuolisesti vaan ei oile kovin miehen mallin mukaista valittaa.
- ..noista..
Minä nainen kirjoitti:
Naistenpäivä on meillä länsimaissa muuttunut kaupalliseksi kukkakauppabisnekseksi.
Me skandinavian naiset olemme paljon tasa-arvoisemmassa asemassa, kun siskomme esim. arabimaissa tai Afrikassa. Pohjolassa mies arvostaa naisen työpanosta perheen ja yhteiskunnan hyväksi. Kaikki kunnia siitä miehille!
Meillä Suomessa ei naistenpäivä ole mikään suuri juhla, eikä tarvitse ollakaan! Suomalaiset miehet arvostavat naisia (ainakin suurin osa)ilman naistenpäivääkin.
Maailmanlaajuisesti kuitenkin on hyvä muistuttaa siitä, että suurin osa maailman naisista elää kurjuudessa ja halveksuttuna sukupuolena.
Onneksi olen suomalainen nainen, arvostan itseäni, mutta ennenkaikkea rehtiä suomalaista miestä!..sanoista! Harvemmin suomalaista miestä kehutaan ja kannustetaan nykyään. Se on mennyt enemmänkin haukkumisen puolelle, eikä sellainen kannusta tekemään hyvää toiselle ja arvostamaan toista.
- sigrid46
naistenpäivää sullekin, mies.Tekeehän naises työtä kotona, hoitaa pyykkis, laittaa ruokas, hoitaa lapset, siivoo, puurtaa ehkä puutarhassa, mökillä, vie lapsia kenties harrastuksiin, päiväkotiin, kouluun, luetteloa voi kirjoittaa loputtomiin, monenlaista työtä meiltä tarvitaan elämässä,molemmilta sukupuolilta, kenenkään työ ei ole arvotonta, kiitosta tekemistään ei useinkaan saa. Sitä on kovin vaikea antaa, kuten muutakin myönteistä palautetta. Hyvää naisten päivää kaikille kansalaisille.
- Bona fide
Naiset, eikö olekin ihanaa, kun meillä on nainen tasavallan presidenttinä! Mielipidevaikuttajana ja arvojohtajana! Nyt Tarja Halonen voi näyttää, miten saa kanssasisarensa tyytyväiseksi hytisemässä bussipysäkeillä odottamassa tulemattomia SAK:n komennossa olevia bussikuskeja. Niin ja kantamassa roskapusseja täysiin jäteastiohin!
- bag_gie
kyllä pitäisin ajatuksesta että kaikki nämä aidin/isän/naisten/ystävän/vanhusten- ja mitä kaikkia päiviä onkaan, niputettaisiin yhteen ja muistettaisiin asianosaisia kaikkina muina päivinä paitsi noina nimettyinä.
Ei muistopäivissä mitään vikaa ole mutta tuntuu etten ole kunnon äiti, tytär, ystävä tai muukaan jos en nuina erityispäivinä muista päivän sankareita, lähetä korttia tai hanki lahjoja:( Vaikka ajatus onkin ehkä alunperin ollut hyvä niin aika kaupallisesti tuota toteutetaan tässä kulutusyhteiskunnassa. - Minä suomalainen nainen
Onneksi olen suomalainen nainen, arvostan itseäni, mutta ennenkaikkea rehtiä suomalaista miestä! - ..ei..
..tarvitse muistaa mitenkään ennen kuin aletaan viettämään myös miestenpäivää! sehän on selvä asia.
- ILMO I JPH
niistä ei ole mihinkään!
ainakaan suomalaisista naisista.... jo saksaan mentäessä tilanne muuttuu.....
ennen oli toisin... haudalle kukkia.- Puhurix
suomalaisena naisena haluaisin kuulla, mikä minussa on mielestäsi vikana.
- Nocturna
Tyttöystävää, äitiä, kaveria, ketä tahansa naista. :DKukkia, lahjoja, herkkuja, nam. Saisinpa miekii. Mutta toi ukko taitaa tarjota vaan kovaa leipää ja vanhaa hernekeittoa.
- Pantu
Miehekäs kysymys, kuinka viettää naistenpäivää. Pitäisihän sitä viettää muutenkin 365päivää vuodessa, se kaiketi olisi kohtuullista, toki miestenkinpäivää tulisi viettää yhtälailla jokapäivä, mutta se onkin eriasiaa.
Kukkakimppu kullalle, terveydys tutulle, ruusuja rakkaalle, arvostusta ainakin!
Eihän elämä saisi olla sukupuolikysymys...mutta tiedämmehän sen, suuri sitä se on , kovin usein. Mutta miksi, muistaako kukaan kuka keksi asettaa eri sukupuolet vastakkain kuin kiistakumppanit! Niin, ihmisluonto... ja vaikka tasa-arvoisuus ei koskaan toteutuisikaan, on siihen ainakin aivan oikein pyrkiä.
Naistenpäivänä on vaikea tehdä runoa joka kertoisi mitä sydän tuntee, sillä Veikko Lavi:n laulu, jokainen on laulun arvoinen, kertoo kaiken, ja sopii molemmille sukupuolille, muistuttaa arvostamisesta ja kiitollisuudesta jota tulisi muistaa tuntea väsymyksen, surun ja erimielisyyksienkin hetkellä, puolin ja toisin.
Voisinkin sanoa, Maailmamme naiset, te kaunokaiset. Rakkaiksemme olette luotu, kanssa kulkijoiksi meille suotu. Ruusuja jokaiselle vois antaa, lämpöisen terveisen luoksenne kantaa. Oottepa vieraat, omat, aina yhtä somat. Hyvää naistenpäivää. - Wigwambam
voisimme jokainen suomalainen mies ja nainen lahjoittaa sen ruusukimppurahan vaikka unicefille tms avustusjärjestölle.
Samalla voimme lähettää lämpimän ajatuksen kehitysmaiden ihmisille.
Muutoin naistenpäivää ei tarvitse juhlistaa.- Ajatus.
Sanathan ei maksa kuin vaivan, niitä ystävällisiä voimme viljellä toisillemme täällä jossa meillä on hyvä elää. Heitä joilla ei ole lämpimistä sanoista laihaa lohtuakaan, he tarvitsevat käytännön tekoja avukseen. Olet aivan oikeassa!
- Huomioida
Ja antaa pyyteettömästi arvostusta.
- sirkkux
Tänne on näköjään tullut jo niin paljon sekä vinkkejä että mielipiteitä - asiallisiakin - näitten tällaisten päivien vietosta, että ottamatta nyt sen koommin kantaa Naistenpäivän tai minkään muunkaan päivän viettoon, kerron pilke silmäkulmassani saaneeni sukulaislikaltani seuraavan viestin kännyyni:
Tänään on kansainvälinen Erittäin hyvännäköisten ja pirun viehättävien naisten päivä, joten lähetä tämä viesti niille jotka mielestäsi sopivat kuvaukseen. Ole ystävällinen äläkä lähetä tätä minulle takaisin, sillä olen saanut jo yli kolmesataa viestiä ja postilaatikko on ihan jumissa.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62968
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla295869- 60780
- 55683
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k96603- 57590
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai46581- 24579
- 79564
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,13529