Tossa alempana nainen kirjotti duunari miehistä niin taytyypä sitten heittää pallo miehille, eli pitääkö naisen olla akateemisesti koulutettu? Kelpaako duunari nainen? Vai onko miehet niinkään niin kiinnostuneita mitä nainen työkseen tekee? Mitäs mieltä esim. hoitsuista?
Ammatilla väliä miehille?
21
1465
Vastaukset
- Mökö
Ei väliä tietysti toisen samankaltaisen kanssa löytyy varmasti helpommin jutun aihetta.
- dille
ei mitään merkitystä pää asia että tekee niitä töitä... en voi ainakaan sulatta sellaista jotka ei tee... suomesta kyllä löytyy töitä aina jos haluaa... moni jää aivan turhaa kotia ruikuttaan...
- G0ldie
Akateeminen koulutus menee naisissa hukkaan :D
Ihan sama oikeasti. Hoitsut on ihan yhtä OK kuin monet muutkit, voi olla että jotkut tosi friikit ammatit muodostuisivat esteeksi (käyttäkää mielikuvitustanne) mutta pääsääntöisesti ei väliä. - hossi
juttu et jollain ammatilla olsi jotain merkitystä ? Ikävä kyllä tuntuu joillekin olevan. Minulle on kyllä aivan sama mitä työkseen tekee kuhan vaan tekee jotain työtä, se on minulle yksi tärkeä tekijä.
Minä kuitenkin tavallaan olen ihan tavallinen haalariduunari mut se on minun valintani, vaikka kouluja olen käynyt mutta remonttihommat on ne minun juttuni mistä pidän. Yksikään työpäivä ei ole samanlainen sekä joka päivä oppii jotain uutta. Välillä viat on todella ongelmallisia ja niiden selvittämiseen vaaditaan loogista ajattelu kykyä. Työ on mielenkiintoista ja palkitsevaa. Mun hermot ei kestäisi tehdä jotain johtotason duunia tai suunnittelu hommia liian yksitoikkoista puuhaa.- .....
vähän riippuu, mitä johtaa tai suunnittelee. Minä olen "kauhistukseksesi" johtava suunnittelija, eikä kyllä ole tähän mennessä vielä ollut tylsää tai kahta samanlaista työpäivää.. ennemminkin niinpäin, että uutta ja muutoksia tulee sitä tahtia, ettei meinaa perässä pysyä :D
- hossi
..... kirjoitti:
vähän riippuu, mitä johtaa tai suunnittelee. Minä olen "kauhistukseksesi" johtava suunnittelija, eikä kyllä ole tähän mennessä vielä ollut tylsää tai kahta samanlaista työpäivää.. ennemminkin niinpäin, että uutta ja muutoksia tulee sitä tahtia, ettei meinaa perässä pysyä :D
tykkää äitestä ja toinen tyttärestä :o) Jokainen tottakai valitsee työnsä mistä pitää ja mitä haluaa tehdä. Minulle suunnittelu työ on vähän liian yksitotista paikallaan istuskelua ettei se palkitse minua riittävästi.
Nyt mulla on sellainen työmaa missä riittää kaikenlaista touhua. Itseasiassa teen siellä kaikki mitä muut ei osaa :o) Olen työnjohtaja, työntekijä, sihteeri, varastopäällikkö, korjaamopäällikkö, ym ym... Työ vaihtelee lajista toiseen sähkö, metalli, kylmälaite, henkilöautot, raskaskalusto, kasvihuone, lista on pitkä.
- on...
"Hoitsu" on oikein hyvä ammatti. Osaa hoitaa lasten korvatulehdukset ja tietää mitä tehdä jos mies saa sydän kohtauksen. Muistuttaa päivittäin terveellisen ruokavalion merkityksestä sydän ja verisuonisairauksien torjunnassa!
- todellakaan
..kenellekään voi olla väliä, mitä ammattikuntaa puolisonsa/hakusessa oleva sellainen edustaa? Kun nyt saisi edes jonkin "vosun" tähänkin 27 v:seen käsivarteen niin ei paljon haittaisi menneisyydet tai etenkään ammatit. 6 vuotta yksin alkaa jo olemaan tarpeeksi.. Turhasta valittajat miettikkääpä jotkut asiat kahteen kertaan..
- nainen 30++++
Eipä ihme ettet ole ketään naista saanut, kun pitää nimitellä "vosuksi". En kattelis minuuttiakaan miest jolta puuttuu taito kunnioittaa.
- Kotirinki
On ammatilla kovastikin väliä. Kovin erilaisesta taustasta olevan kanssa tulee harvoin kovin hyvin juttuun. Jos mies on korkeakoulutettu ja varakkaasta perhetaustasta niin voi olla vaikea löytää yhteistä arvomaailmaa duunaritaustaisen duunarinaisen kanssa. Ja olisihan tweed-takkiin pukeutuva herrasmies ja fiorellafarkkuinen homsuinen bilehile hieman hassun näköinen pari.
- naistenkriteereitä
naisen logiikkaa ja oman agendan ajamista. miehelle ei ole naisen resurssit ja status niin tärkeää mutta naiselle on ja kaikki tietää miksi.
Hassu kommentti 10 vuotta vanhaan keskusteluun. Kun nainen on nätti ja mukava, on yhdentekevää, mikä sen ammatti on. Miesten ja naisten parinvalintakriteerit kun ovat erilaisia.
Ratikkakuski kirjoitti:
Hassu kommentti 10 vuotta vanhaan keskusteluun. Kun nainen on nätti ja mukava, on yhdentekevää, mikä sen ammatti on. Miesten ja naisten parinvalintakriteerit kun ovat erilaisia.
Jeps, tämä on taas yksi esimerkki ainakin joidenkin naisten palsta käyttäytymisestä jota inhoan.....olevinaan fiksua, älykästä ja viisasta manipuloimista ja oman agendan ajamista....KieroaKorkkiRuuvi touhua, joka saa aina välillä epäilemään nais sukupuolen hyvyyttä......noh, tuskimpa sentään kaikki naiset ovat tuollaisia, mutta aivan liikaa noita kieroilijoita heissä on.... ;P
Samaan lokeroon menevät SuloistenValheiden&SuMuttamisien kanssa ja sitten ihmetellään, kun toinen sukupuoli reagoi niihin monin eri tavoin.... ;D
Kyllä varmaan miehilläkin on jotain poikkeavaisuuksia kriteereissä, mutta osalla juuri noin kuten sanoit, osalle tuntuu riittävän pelkkä ulkonäkö ja joillekin tuntuu kelpaavan kuka vaan ilman kriteereitä......ja sitten voi olla joillakin jotain muitakin kriteereitä, jotka liittyvät niihin asioihin, mitkä ovat itselle tärkeitä.....vaikka arvot, lapsettomuus jne....
"Nätteyshän" tarkoittaa sitä, että se miellyttää omaa sillä jollakin tavalla ja sama koskee "mukavuutta"....no nämä nyt ovat ilmiselviä asioita, mutta kunhan totesin taas itsestäänselvyyden... ;P- että.silleen
Ratikkakuski kirjoitti:
No niinpä näyttääkin olevan taas ylös nostettu ketju, näitähän täällä on ollut useita.
Kuten se Heili Karjalasta ketjukin... en ymmärtänyt senkään keskustelun ylösnostoa.
Siihen alkuperäiseen keskusteluun kyllä otin osaa... siellä ei rajan takana asu karjalansukuisia alkuperäisiä ihmisiä ... kuin rippeitä siellä täällä. Venäläisiä siellä rajanpinnassa asuu enemmistönä, itse olen kylissä käynyt ...nähnyt ihmisiä ja kuullut puhutun kielen.
Nyt en ymmärrä sua taas NuuskaMuikkune... mikä tässä ketjussa sua noin riepoo?
Ketään ei ole keitetty öljyssä, revitty palasiksi, syytetty hypergamiseksi tai lorttoilusta mamujen kanssa, ym ym... Yks ainoa maininta "vosusta", sekin turhautuneelta yksinäiseltä mieheltä jatkuen...Turhasta valittajat miettikkääpä jotkut asiat kahteen kertaan.
Viimeinen lause kertoo paljon.... ja pyyhkii tuon yhden purkauksen maton alle.
Syydät nyt itse enemmän negatiivistä textiä muijista.... mieti uudestaan asioita.
Sulla on huono päivä menossa vai... mä ainakin veikkaan niin.
Meillä kaikilla on joskus...ei siinä mitään... jään kuutelulle vuorostani että.silleen kirjoitti:
No niinpä näyttääkin olevan taas ylös nostettu ketju, näitähän täällä on ollut useita.
Kuten se Heili Karjalasta ketjukin... en ymmärtänyt senkään keskustelun ylösnostoa.
Siihen alkuperäiseen keskusteluun kyllä otin osaa... siellä ei rajan takana asu karjalansukuisia alkuperäisiä ihmisiä ... kuin rippeitä siellä täällä. Venäläisiä siellä rajanpinnassa asuu enemmistönä, itse olen kylissä käynyt ...nähnyt ihmisiä ja kuullut puhutun kielen.
Nyt en ymmärrä sua taas NuuskaMuikkune... mikä tässä ketjussa sua noin riepoo?
Ketään ei ole keitetty öljyssä, revitty palasiksi, syytetty hypergamiseksi tai lorttoilusta mamujen kanssa, ym ym... Yks ainoa maininta "vosusta", sekin turhautuneelta yksinäiseltä mieheltä jatkuen...Turhasta valittajat miettikkääpä jotkut asiat kahteen kertaan.
Viimeinen lause kertoo paljon.... ja pyyhkii tuon yhden purkauksen maton alle.
Syydät nyt itse enemmän negatiivistä textiä muijista.... mieti uudestaan asioita.
Sulla on huono päivä menossa vai... mä ainakin veikkaan niin.
Meillä kaikilla on joskus...ei siinä mitään... jään kuutelulle vuorostaniLyön PääNi Pantiksi, että nimimerkki "Kotirinki" on mies......ja on ihan selvä, mitä hän ajaa kommentillaan takaa.... ;P
Tälläkin naisella on agendana kertoa, opastaa ja ohjailla, sekä naisia, että miehiä haluamaansa suuntaan......eli niin, että tietyn statuksen omaavat miehet katsoisivat vain hänen statuksen omaavaa naista ja tietyn statuksen omaavat naiset eivät katsoisi hänen tavoittelemiaan miehiä, jotka omaavat tietyn statuksen....jne...jne..
Kuuluu ihan samaan kategoriaan sen agendan kanssa, että pitäisi pysyä aina niissä ikäeroissa, jonka joku nainen nyt omasta agendastaan katsoen haluaa määrittää....
Ja vastaavia on vaikka kuinka paljon.....
Pysyn kommenttini takana.....NuuskaMuikkune kirjoitti:
Lyön PääNi Pantiksi, että nimimerkki "Kotirinki" on mies......ja on ihan selvä, mitä hän ajaa kommentillaan takaa.... ;P
Tälläkin naisella on agendana kertoa, opastaa ja ohjailla, sekä naisia, että miehiä haluamaansa suuntaan......eli niin, että tietyn statuksen omaavat miehet katsoisivat vain hänen statuksen omaavaa naista ja tietyn statuksen omaavat naiset eivät katsoisi hänen tavoittelemiaan miehiä, jotka omaavat tietyn statuksen....jne...jne..
Kuuluu ihan samaan kategoriaan sen agendan kanssa, että pitäisi pysyä aina niissä ikäeroissa, jonka joku nainen nyt omasta agendastaan katsoen haluaa määrittää....
Ja vastaavia on vaikka kuinka paljon.....
Pysyn kommenttini takana.....Sorry meni ajatukset sekaisin....toivottavasti päätä ei katkota.... ;D
Korjaus (piti kirjoittaa seuraavaa): Lyön PääNi Pantiksi, että nimimerkki "Kotirinki" on NAINEN....- että.silleen
NuuskaMuikkune kirjoitti:
Sorry meni ajatukset sekaisin....toivottavasti päätä ei katkota.... ;D
Korjaus (piti kirjoittaa seuraavaa): Lyön PääNi Pantiksi, että nimimerkki "Kotirinki" on NAINEN....TAJUSIN ilman korjaustakin, eikä mulla ollut tarkoitus edes leikkiä väärinymmärrystä...ainakaan tällä kertaa. =))
"Kuuluu ihan samaan kategoriaan sen agendan kanssa, että pitäisi pysyä aina niissä ikäeroissa, jonka joku nainen nyt omasta agendastaan katsoen haluaa määrittää."
Se nyt aivan sen naisen oma asia, mitkä hänen agendansa ovat!
Jokaisella on oma tahtonsa mitä noudattaa tai on noudattamatta... kunhan ei loukkaa ketään silkasta ilkeydestä.
Tulee muuten tehtyä ajoittain... potkaistua takaisin polveen, vaikuttaa kuitenkin siltä ettei sen pirulaisen polvi ole enää edes kipuileva nykyään.
Ihan taas tuun iholle neuvomaan: älä laita päätäs koskaan pantiksi...siinä voi käydä huonosti joskus.
Joudut ehkä vielä Tylypahkaan kummitteleen...kesälomasijaiseksi jos huonosti käy.
Tämän lausunnon joka ainut nainen kyllä ymmärtää...siis syyn; miksi se on muotoiltu noin! Siinä karsitaan niitä kilpasisaria...lyttäämällä.
"fiorellafarkkuinen homsuinen bilehile on hieman hassun näköinen"... kieltämättä olis aihetta päivittää asusteensa. että.silleen kirjoitti:
TAJUSIN ilman korjaustakin, eikä mulla ollut tarkoitus edes leikkiä väärinymmärrystä...ainakaan tällä kertaa. =))
"Kuuluu ihan samaan kategoriaan sen agendan kanssa, että pitäisi pysyä aina niissä ikäeroissa, jonka joku nainen nyt omasta agendastaan katsoen haluaa määrittää."
Se nyt aivan sen naisen oma asia, mitkä hänen agendansa ovat!
Jokaisella on oma tahtonsa mitä noudattaa tai on noudattamatta... kunhan ei loukkaa ketään silkasta ilkeydestä.
Tulee muuten tehtyä ajoittain... potkaistua takaisin polveen, vaikuttaa kuitenkin siltä ettei sen pirulaisen polvi ole enää edes kipuileva nykyään.
Ihan taas tuun iholle neuvomaan: älä laita päätäs koskaan pantiksi...siinä voi käydä huonosti joskus.
Joudut ehkä vielä Tylypahkaan kummitteleen...kesälomasijaiseksi jos huonosti käy.
Tämän lausunnon joka ainut nainen kyllä ymmärtää...siis syyn; miksi se on muotoiltu noin! Siinä karsitaan niitä kilpasisaria...lyttäämällä.
"fiorellafarkkuinen homsuinen bilehile on hieman hassun näköinen"... kieltämättä olis aihetta päivittää asusteensa.No millaiset nuo farkut ovat?... ;P
Voihan joku haukkua ketä vain joka pukeutuu eri tavalla, kuin omasta mielestä kuuluisi tai itse pukeutuu.......jos nyt puhuttiin selvästä TyrkkyLook:ista, josta en itse pidä (siis siitä mitä sillä ajetaan oikeasti takaa ja mikä on tavoitteena), niin ei se kuitenkaan ole minulta pois ja jokainen pukeutukoot omalla tyylillään oman persoonan/luonteen mukaisesti.... ;P
TyrkkyLook ei välttämättä ole kyllä yhtään hassumpi kumppanin kanssa kahdestaan.....siis jos sellaista olisin vailla....... ;D
- Tärkeimmät_asiat
Hoitsulla isot tissit, tiukka pillu, hyvin menee.
Ei väliä koska olen hyvin toimeentuleva..Kunhan ei tuo töitään kotiin, niin asia on kunnossa niiltä osin. En jaa rahojani kenellekkään, enkä ole kenenkään rahoja vailla itselleni, joten mitä väliä jollain työllä muka voisi olla??
- itsesähkäri
En lukenut muiden vastauksia, mutta olen huomannut, että kyllä se akateeminen koulutus kertoo aikapaljon ihmisestä, ei tosin aina, mutta kyllä siinä jotain perääkin on. monet akateemisesti koulutetut ihmiset ovat joutuneet ottamaan faktoista selvää ja tutustumaan asioihin, eli heitä kiinnostaa erilaiset asiat laidasta laitaan, mutta sitten jos on vaikka siivoaja tai lähihoitaja, niin usein ei oikein mikään erityinen kiinnosta. Parisuhdeasiat ja sellaiset itseään selvästi hyödyntävät asiat kiinnostavat. Mutta tätä ei tietysti kannata yleistää. Mutta kyllä minä toivon naiselta ennemmin järjellistä keskusteluseuraa, kuin uraputkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474274Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1043474Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391825- 1051742
Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1181493Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.101345- 721151
HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki71134- 1081052
- 501026