Sanoitte, että teille tosielämä ja palstaelämä on yksi ja sama. Sanoitte, että jos joku uhoaa täällä, niin uhoaa myös tosielämässä! Onkohan teillä nyt hieman karannut käsistä tämä keskustelu ja käynyt niin, että olette humpsahtaneet lopullisesti virtuaalimaailmaan?
Mihin ihmeeseen, perustat väitteesi? Kuinka voit rinnastaa keskustelupalstalla kirjoittamisen puhelimessa puhumiseen? On ihmisiä, jotka ilmeisesti ottavat kirjoittelun vakavasti ja se on heille osa normaalia elämää! He eivät tee eroa oman arkiminänsä ja palstaminänsä välillä! Se on heidän tapansa käydä keskustelua!
Väitän, että todella suuri osa kirjoittajista ja näillä palstoilla pörrääjiistä, eivät ole oma itsensä näissä keskusteluissa! Tämä on monille kanava irtautua omasta minästä ja arjesta ja olla jotain muuta! Jokainen voi esittää vaikka maailman herraa ja nainen voi esittää miestä tai...tätä voisi jatkaa loputtomiin! Sinun väitteesi mukaan täällä esim. naista esittävä mies on oikeasti nainen!
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka se taistelu täällä! Minä en tosielämässä todellakaan lähtisi moiseen mukaan! Kaikki täällä, jotka ovat mukaan lähteneet, tietävät, että kyse on silkasta leikistä! Otetaan miehestä tai naisesta mittaa sanoilla! Tämä on turvallista ja harmitonta! Kokeileppa samaa tosielämässä tuntemattomien ihmisten kanssa! Minä en pidä ketään teistä ystävinäni muualla kuin täällä! Nämä eivät ole minulle "oikeita" sosiaalisia suhteita! Minä pidän oikean suhteen mittana kommunikaatiota ihmisen kanssa jonka minä näen, jota minä voin koskettaa!Tämä on kommunikaatiota kyllä, mutta sinä et läheskään aina tiedä kuka on toisessa päässä!
Kaikki kirjoitettu teksti ei ole totta, eikä se välttämättä kerro kirjoittajastaan yhtään mitään! Ei näyttelijäkään ole oikeasti oma roolihahmonsa siviilissä! Rooli voi toki joskus jäädä päälle! Onko nyt käynyt niin?
Taikis ja Tuhiwai:
88
5684
Vastaukset
- Taikis
huomaa eräs pieni seikka, ME emme sanoneet, vaan tuhiwai kirjoitti omana itsenään jotain ja minä myös omana itsenäni jotain. Emme me pysty puhumaan toistemme suilla emmekän kirjoittamaan toistemme sormilla. Ei pidä sekoitella coctaileja.
Kukin ajattelee ja kokee palstakirjoittelun omalla tavallaan.- temppeliherra
Sinä kommemtoit Tuhiwain kirjoitusta ja olit samaa mieltä! Juuri sinä rinnastit täällä uhoajan tosielämässä uhoojaan! Etkö sinä silloin jo tee päätöksiä toisten puolesta? Te molemmat piditte epätotena sitä asiaa, että joku olisi täällä eri kuin on oikeasti! Älä pyörrä puheitasi tai lue tekstisi uudestaan:D
- Taikis
temppeliherra kirjoitti:
Sinä kommemtoit Tuhiwain kirjoitusta ja olit samaa mieltä! Juuri sinä rinnastit täällä uhoajan tosielämässä uhoojaan! Etkö sinä silloin jo tee päätöksiä toisten puolesta? Te molemmat piditte epätotena sitä asiaa, että joku olisi täällä eri kuin on oikeasti! Älä pyörrä puheitasi tai lue tekstisi uudestaan:D
kuten tulkitsit.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=553&posting=22000000014783596
Ihan yksinkertaisesti,se mikä on kirjoittu siellä kotona on lähetetty keskustelupalstalle. eli jos kirjoitta uholla, niin se kirjoittaminen tapahtuu siellä kotona tai työssä koneen ääressä, siellä on se kirjoituksen alkulähde. Nyt en todellakaan ehdi väittelemään enempää kanssasi olen tehnyt jo lenkille lähtöä liian pitkään :D Paltaan asiaan. - temppeliherra
Taikis kirjoitti:
kuten tulkitsit.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=553&posting=22000000014783596
Ihan yksinkertaisesti,se mikä on kirjoittu siellä kotona on lähetetty keskustelupalstalle. eli jos kirjoitta uholla, niin se kirjoittaminen tapahtuu siellä kotona tai työssä koneen ääressä, siellä on se kirjoituksen alkulähde. Nyt en todellakaan ehdi väittelemään enempää kanssasi olen tehnyt jo lenkille lähtöä liian pitkään :D Paltaan asiaan.on todellista, ympäristö on todellista, mutta kirjoittajan mielentilaa sinä et pysty tietämään! Harvemmin minä uhoan hymyssä suin ja nauran vedet silmissä kun joku polkee minua maanrakoon! Sä ilmeisesti yrität käsitellä asiaa vähän turhan filosofistiseltä kantilta! Kyllähän tolleen päästään vaikka miten mahdottomiin! Kirjoituksen idea on voinut tulla vaikka kuukausia sitten, kumpi on silloin alkulähde, se paikka missä sitä kirjoitat vai se paikka missä idean sait?
- Taikis
temppeliherra kirjoitti:
on todellista, ympäristö on todellista, mutta kirjoittajan mielentilaa sinä et pysty tietämään! Harvemmin minä uhoan hymyssä suin ja nauran vedet silmissä kun joku polkee minua maanrakoon! Sä ilmeisesti yrität käsitellä asiaa vähän turhan filosofistiseltä kantilta! Kyllähän tolleen päästään vaikka miten mahdottomiin! Kirjoituksen idea on voinut tulla vaikka kuukausia sitten, kumpi on silloin alkulähde, se paikka missä sitä kirjoitat vai se paikka missä idean sait?
että vääntelet sanomisiani toiseen muotoon. Ensinnäkin en ole koskan väittänyt että täällä kirjoittava mies on nainen tai toisnpäin. Olen sanonut että VOI OLLA, joten yhtähyvin voi olla olemattakin. Kukapa meistä tietää. Kysehän olikin siitä että myös palstalle kirjoittaminen on osa ihmisen todellista elämää. Ihan konkreettisesti. Jos joku vetää roolia "täällä" niin todellisuudessahan hän vetää sitä roolia omassa päässään ja kirjoittaa aivojensa tuotantoa palstalle. Kaikki mitä me ihmiset teemme, kaikki mitä ajattelemme, koemme ja näemme ovat meidän oman päämme tuotantoa. Esim. joku Tapahtuma itsessään voi olla tapahtunut jossain oman itsen ulkopuolella, mutta emme voi sitä aistia ilman aivojamme, jotka ovat osa meitä ja siis elämäämme. Myös näyttelijän näyttelmä rooli on hänen opeteltava itse ja se on osa hänen työtään ja sitä kautta elämäänsä.
- nyt ymmärtää
Taikis kirjoitti:
että vääntelet sanomisiani toiseen muotoon. Ensinnäkin en ole koskan väittänyt että täällä kirjoittava mies on nainen tai toisnpäin. Olen sanonut että VOI OLLA, joten yhtähyvin voi olla olemattakin. Kukapa meistä tietää. Kysehän olikin siitä että myös palstalle kirjoittaminen on osa ihmisen todellista elämää. Ihan konkreettisesti. Jos joku vetää roolia "täällä" niin todellisuudessahan hän vetää sitä roolia omassa päässään ja kirjoittaa aivojensa tuotantoa palstalle. Kaikki mitä me ihmiset teemme, kaikki mitä ajattelemme, koemme ja näemme ovat meidän oman päämme tuotantoa. Esim. joku Tapahtuma itsessään voi olla tapahtunut jossain oman itsen ulkopuolella, mutta emme voi sitä aistia ilman aivojamme, jotka ovat osa meitä ja siis elämäämme. Myös näyttelijän näyttelmä rooli on hänen opeteltava itse ja se on osa hänen työtään ja sitä kautta elämäänsä.
mitä tuo temppeliherra yrittää sanoa?
- Taikis
nyt ymmärtää kirjoitti:
mitä tuo temppeliherra yrittää sanoa?
mitä hän tahtoo sanoa, että moni meistä vetää roolia kaskustelupalstoilla, eikä välttämättä ole oikeasti sellainen kuin mitä esittää. Näinhän se on, mutta se roolinkin vetäminen on kuitenkin osa roolin vetäjän konkreettista elämää, ajatus-ja kirjoitusmuodossa. Jos ei olisi niin kuka sitä roolia vetäisi??
En minä kuvittele että täällä ihmiset läheskään kaikki kirjoittavat rehellisesti, suurin osa keksii rooleja, provoaa yms. Mutta sen he tekevät kirjoittamalla sieltä omalta koneeltaan, ja eikö se kirjoittaminen ole ihan todellista toimintaa?? Ja se mitä kirjoitetaan, yleensä ensin ajatellaan, eikö se ajattelminenkin ole osa todellista elämää.
En tiedä ymmärrätkö sinä mitä minä yritän selittää? - temppeliherra
Taikis kirjoitti:
mitä hän tahtoo sanoa, että moni meistä vetää roolia kaskustelupalstoilla, eikä välttämättä ole oikeasti sellainen kuin mitä esittää. Näinhän se on, mutta se roolinkin vetäminen on kuitenkin osa roolin vetäjän konkreettista elämää, ajatus-ja kirjoitusmuodossa. Jos ei olisi niin kuka sitä roolia vetäisi??
En minä kuvittele että täällä ihmiset läheskään kaikki kirjoittavat rehellisesti, suurin osa keksii rooleja, provoaa yms. Mutta sen he tekevät kirjoittamalla sieltä omalta koneeltaan, ja eikö se kirjoittaminen ole ihan todellista toimintaa?? Ja se mitä kirjoitetaan, yleensä ensin ajatellaan, eikö se ajattelminenkin ole osa todellista elämää.
En tiedä ymmärrätkö sinä mitä minä yritän selittää?kerran ymmärsit pointin, niin miksi, kysyn miksi teit siitä noin vaikean asian:D
- Taikis
temppeliherra kirjoitti:
kerran ymmärsit pointin, niin miksi, kysyn miksi teit siitä noin vaikean asian:D
;D
No, halusin tuoda vain sen näkökantani tarkemmin esille jota olen alusta saakka painottanut. Sen että teimmepä me mitä tahansa, niin se on osa todellista elämäämme. Ja myös sen vuoksi jatkoin keskustelua, että sinäkin ymmärtäisit minun pointtini, jonka näköjään olet lopulta ymmärtänyt.
En minä ole väittänyt että ihminen joka uhoaa täällä, uhoaisi "siviilissäkin", vaan että hän KIRJOITTAA sen ruudulla näkyvän uhonsa siellä missä elääkin ja lähettää sen luettavaksi keskustelupalstalle. - tähän näin
Taikis kirjoitti:
;D
No, halusin tuoda vain sen näkökantani tarkemmin esille jota olen alusta saakka painottanut. Sen että teimmepä me mitä tahansa, niin se on osa todellista elämäämme. Ja myös sen vuoksi jatkoin keskustelua, että sinäkin ymmärtäisit minun pointtini, jonka näköjään olet lopulta ymmärtänyt.
En minä ole väittänyt että ihminen joka uhoaa täällä, uhoaisi "siviilissäkin", vaan että hän KIRJOITTAA sen ruudulla näkyvän uhonsa siellä missä elääkin ja lähettää sen luettavaksi keskustelupalstalle.tavallansa se roolia vetävä, laiffissa oleva, pitää sitä tietokonettansa yhtenä rooliasunaan. Aivan kun puhelinseksiä tarjoava puhelinta yhtenä roolivälineenä. Ymmärrät sä mitä tarkoitan?
ollenkaan että olet tosielämässä samanlainen kuin täällä virtuaalielämässä. Enkä usko että Jermukaan on. Siis tarkoitan noita teidän tappeluksia ja uhoamisia.
Olen huomannut että sinusta pilkistää täällä erittäin fiksu ja sympaattinen persoona.
Olette hauskoja veijareita niinkauan kuin ette ole toistenne kurkussa kiinni ;). Vaikka se onkin teille niinsanottua leikkiä.- kaikki taas
kestää...hohhoijjaa
- Tuhiwai
Puutuin epäsuoraan väittämääsi, että olisi olemassa joku tosielämä, joka voitaisiin erottaa tästä palstaelämästä. En kuitenkaan sanonut mitään siitä, miten palstaelämä eroaa niin sanotusta tosielämästä; josta sinä nyt etupäässä puhut. Kirjoitat siis asian vierestä.
Otetaanpa yksinkertainen esimerkki. Kuvitellaan, että minulla on neliraajahalvaus. Näin ollen olen niin sanotussa tosielämässäni kykenemätön omatoimisesti liikuttelemaan käsiäni ja jalkojani. Olen sidottu pyörätuoliin, enkä kykene itse käymään vessassa, pesemään itseäni, syömään, harjaamaan hampaitani. Tarvitsen tähän kaikkeen jonkun avustamaan minua. Löydän keskustelupalstan, jossa kukaan ei tiedä rajoituksistani. Juttelen ihmisten kanssa, joihin en muuten koskaan saisi yhteyttä. Olen ensimmäistä kertaa halvautumiseni jälkeen toisten ihmisten kanssa ikään kuin samalla linjalla. Missä on minun tosielämäni?
Mikäli kategorisesti väittää jotakin, kuten sinä, että palstaelämä ei ole oikeaa elämää, väittämän on kyettävä kattamaan kaikki mahdolliset tilanteet. Joten sinun väittämäsi ei pidä paikkaansa.
Sinä todennäköisesti et tarkoitakaan sitä, että olisi olemassa elämää ikään kuin monessa tasossa, vaan puhut ennemminkin niistä erilaisista sosiaalisista rooleista, joita meillä jokaisella on. Sinä olet hieman erilainen ollessasi lastesi isän roolissa, kuin ollesasi aviomiehen roolissa tai työroolissasi ja niin edelleen. Erilaiset sosiaaliset roolit tuovat meistä itsekustakin esille eri puolia, mutta se ei tarkoita, etteikö silti puhuttaisi samasta ihmisestä... sinusta. Sinä et siis puhu siitä, että olisi olemassa ikään tosielämä, josta palstaelämä on erotettavissa, vaan että sinulla itselläsi on monenlaisia rooleja.- temppeliherra
ja ymmärrän mitä ajat takaa! Mutta etkö tuossa esimerkissässi juuri anna ymmärtää, että halvauspotilas ei ole samalla viivalla, kuin täällä virtuaalimaailmassa, missä kukaan ei tiedä hänen rajoitteistaan. Tosielämässä hän on kykenemätön niihin asioihin mitä mainitsit, mutta täällä hän kykenee toimimaan ajatuksen tasolla normaalisti! Hänellä siis on myös palstaelämä, jossa hänellä on myös eri rooli?
- Tuhiwai
temppeliherra kirjoitti:
ja ymmärrän mitä ajat takaa! Mutta etkö tuossa esimerkissässi juuri anna ymmärtää, että halvauspotilas ei ole samalla viivalla, kuin täällä virtuaalimaailmassa, missä kukaan ei tiedä hänen rajoitteistaan. Tosielämässä hän on kykenemätön niihin asioihin mitä mainitsit, mutta täällä hän kykenee toimimaan ajatuksen tasolla normaalisti! Hänellä siis on myös palstaelämä, jossa hänellä on myös eri rooli?
Oleellista ei ole sekään, tietääkö joku neliraajahalvauksestani. Oleellista on se, että kykenen virtuaalin avulla rikkomaan ne kahleet, jotka rajoittavat arkeani. Jolloin ei ole kyse elämäni jakautumisesta oikeaan ja todelliseen, väärään ja epätodelliseen; vaan mahdollisuudesta laajentaa elinpiiriäni eli todellista elämääni.
- temppeliherra
Tuhiwai kirjoitti:
Oleellista ei ole sekään, tietääkö joku neliraajahalvauksestani. Oleellista on se, että kykenen virtuaalin avulla rikkomaan ne kahleet, jotka rajoittavat arkeani. Jolloin ei ole kyse elämäni jakautumisesta oikeaan ja todelliseen, väärään ja epätodelliseen; vaan mahdollisuudesta laajentaa elinpiiriäni eli todellista elämääni.
elinpiiri ei laajene millin vertaa! Sun pään sisällä tapahtuva ja mielikuvituksen luoma ympäristö laajenee! Etkö sinä tosiaan näe eroa todellisen ja epätodellisen välillä! Olit sä täällä vaikka hamsteri, niin se ei vie pois sitä tosiseikkaa, että todellisuudessa olet halvauspotilas! Miksi sitä kutusutaan virtuaalitodellisuudeksi?
- Tuhiwai
temppeliherra kirjoitti:
elinpiiri ei laajene millin vertaa! Sun pään sisällä tapahtuva ja mielikuvituksen luoma ympäristö laajenee! Etkö sinä tosiaan näe eroa todellisen ja epätodellisen välillä! Olit sä täällä vaikka hamsteri, niin se ei vie pois sitä tosiseikkaa, että todellisuudessa olet halvauspotilas! Miksi sitä kutusutaan virtuaalitodellisuudeksi?
Mistä sinun päiväsi on tehty? Se on tehty kaikista niistä kokemuksista, tunteista, ajatuksista ja tapahtumista tuon päivän aikana. Todellisuus ei ole kenenkään meidän elämässämme vain se fyysinen, havaittava, jossa me kunakin hetkenä elämme. Asia on jopa niin, että meidän kokemuksemme ja tunteemme ikään kuin muokkaavat havaintojemme kautta sitä fyysistä ympäristöä, jossa kulloinkin olemme.
Otetaan jälleen esimerkki. Kuvittele sotilas samassa paikassa, mutta kahden eri kokemuksen, tunteen vallassa. Ensimmäisellä kerralla sotilas etsii suojaa, sillä hän pakenee henkensä edestä. Jolloin hänen edessään aukeava niitty muodostaa hänelle uhan, kun taas niityn laidassa seisova lato edustaa turvapaikkaa. Rauhan tultua sotilas katselee samaa niittyä, huomaa kauniit kukat ja solisevan puron samalla, kun ennen niin tärkeä lato on menettänyt merkityksensä. - asiaa taas
temppeliherra kirjoitti:
pitkästä aikaa.
- wattua
Tuhiwai kirjoitti:
Mistä sinun päiväsi on tehty? Se on tehty kaikista niistä kokemuksista, tunteista, ajatuksista ja tapahtumista tuon päivän aikana. Todellisuus ei ole kenenkään meidän elämässämme vain se fyysinen, havaittava, jossa me kunakin hetkenä elämme. Asia on jopa niin, että meidän kokemuksemme ja tunteemme ikään kuin muokkaavat havaintojemme kautta sitä fyysistä ympäristöä, jossa kulloinkin olemme.
Otetaan jälleen esimerkki. Kuvittele sotilas samassa paikassa, mutta kahden eri kokemuksen, tunteen vallassa. Ensimmäisellä kerralla sotilas etsii suojaa, sillä hän pakenee henkensä edestä. Jolloin hänen edessään aukeava niitty muodostaa hänelle uhan, kun taas niityn laidassa seisova lato edustaa turvapaikkaa. Rauhan tultua sotilas katselee samaa niittyä, huomaa kauniit kukat ja solisevan puron samalla, kun ennen niin tärkeä lato on menettänyt merkityksensä.menee vähän överiksi nuo sun vertaukset haloo
- temppeliherra
Tuhiwai kirjoitti:
Otetaan jälleen esimerkki. Kuvittele sotilas samassa paikassa, mutta kahden eri kokemuksen, tunteen vallassa. Ensimmäisellä kerralla sotilas etsii suojaa, sillä hän pakenee henkensä edestä. Jolloin hänen edessään aukeava niitty muodostaa hänelle uhan, kun taas niityn laidassa seisova lato edustaa turvapaikkaa. Rauhan tultua sotilas katselee samaa niittyä, huomaa kauniit kukat ja solisevan puron samalla, kun ennen niin tärkeä lato on menettänyt merkityksensä.tapauksessa on kyseessä kuvitteellinen tapahtuma jonka sinä olet luonut mielessäsi ja kirjoitat sen tänne! Onko se silloin todellisuutta vai sinun mielikuvitusta! Se on todellista, että sinä kirjoitit ja keksit sen, itse esimerkki taas on mielikuvitusta, ei todellista! Sä vaikka kuinka kuvittelet, niin se sotilas ei oikeasti ole siellä niityllä!
- Tuhiwai
temppeliherra kirjoitti:
tapauksessa on kyseessä kuvitteellinen tapahtuma jonka sinä olet luonut mielessäsi ja kirjoitat sen tänne! Onko se silloin todellisuutta vai sinun mielikuvitusta! Se on todellista, että sinä kirjoitit ja keksit sen, itse esimerkki taas on mielikuvitusta, ei todellista! Sä vaikka kuinka kuvittelet, niin se sotilas ei oikeasti ole siellä niityllä!
Miksi sinä kirjoitat tänne? Olen lukenut kirjoituksiasia ja huomannut sinun käyttävän mielikuvitustasi? Kukaan meistä ei tee mitään ikään kuin vahingossa. Kaikilla tekemisillä on joku motiivi, tarkoite. Sinä tarkoitat jotakin sillä, että kirjoitat tänne temppeliherrana. Sillä kuinka muuten niin tekisit?
Niin mielelläni kuin jatkaisinkin tätä virkistävää keskustelua, niin, koska meillä täällä on jo huominen (ja tämä ei ikävä kyllä ole mielikuvitukseni tuotetta), minun on nyt mentävä nukkumaan. - temppeliherra
Tuhiwai kirjoitti:
Miksi sinä kirjoitat tänne? Olen lukenut kirjoituksiasia ja huomannut sinun käyttävän mielikuvitustasi? Kukaan meistä ei tee mitään ikään kuin vahingossa. Kaikilla tekemisillä on joku motiivi, tarkoite. Sinä tarkoitat jotakin sillä, että kirjoitat tänne temppeliherrana. Sillä kuinka muuten niin tekisit?
Niin mielelläni kuin jatkaisinkin tätä virkistävää keskustelua, niin, koska meillä täällä on jo huominen (ja tämä ei ikävä kyllä ole mielikuvitukseni tuotetta), minun on nyt mentävä nukkumaan.Mun on nyt ihan pakko tunnustaa etten ole oikeasti Temppeliherra! Minulla ei ole edes temppeliä saati, että olisn herra:) Minä käytän mielikuvitustani kun kirjoitan. Mielikuvitus, kuten hengittäminenkin on tahdosta riippumatonta toimintaa, voit pysäyttää sen hetkeksi mutta kohta huomaat taas sitä tekeväsi:)Sinäkin kuvittelet asioita kokoajan, etkä voi estää niin tapahtumasta!
Sinä teit tietentahtoen hyvin yksinkertaisesta asiasta todella monimutkaisen ja vaikean. Kyse oli siitä, että ovatko ihmiset oikeasti sitä, mitä antavat täällä ymmärtää olevansa ja omalta kohdaltani vastaan, että en ole:D Ja se on todellista! - Tuhiwai
temppeliherra kirjoitti:
Mun on nyt ihan pakko tunnustaa etten ole oikeasti Temppeliherra! Minulla ei ole edes temppeliä saati, että olisn herra:) Minä käytän mielikuvitustani kun kirjoitan. Mielikuvitus, kuten hengittäminenkin on tahdosta riippumatonta toimintaa, voit pysäyttää sen hetkeksi mutta kohta huomaat taas sitä tekeväsi:)Sinäkin kuvittelet asioita kokoajan, etkä voi estää niin tapahtumasta!
Sinä teit tietentahtoen hyvin yksinkertaisesta asiasta todella monimutkaisen ja vaikean. Kyse oli siitä, että ovatko ihmiset oikeasti sitä, mitä antavat täällä ymmärtää olevansa ja omalta kohdaltani vastaan, että en ole:D Ja se on todellista!Minun ristiretkeni koskee tätä käsitteiden raiskausta: kenenkään meidän kohdalla ei voida puhua elämästä, joka ei ole elämää tai sitä on, koska kaikki, mikä vaikkapa minulle tapahtuu on minun tosielämääni. Tapahtuu se sitten, missä tahansa.
Tiedän hyvin, että puhumme eri asiasta. Tietenkin ymmärrän, että ihmiset palstoilla kirjoittaessaan ottavat erilaisia rooleja. Eikä roolia pidä tässä ymmärtää negatiivisesti. Ei rooli ole mitään esittämistä. Vaan kukin rooli palvelee jotakin tarkoitusta. Rooli ei myöskään ole sattumalta sitä, mitä se kulloinkin on. Sillä, kuten jo edellä totesin, sinäkään et ole aivan samanlainen sinä ollessasi lastesi kanssa tai ollessasi työpaikallasi tai ollessasi palstalla. Todellisuuskaan ei odota sinua missään valmiina. Tekemällä niitä asioita, mitä teet; ajattelemalla niitä asioita, mita ajattelet; kokemalla niitä tunteita, mitä tunnet luot omaa todellisuuttasi... joka päivä.
Yhtä hyvin voidaan siis sanoa, että kirjoittamalla tänne et pakene todellisuuttaa, vaan luot uutta sellaista. - temppeliherra
Tuhiwai kirjoitti:
Minun ristiretkeni koskee tätä käsitteiden raiskausta: kenenkään meidän kohdalla ei voida puhua elämästä, joka ei ole elämää tai sitä on, koska kaikki, mikä vaikkapa minulle tapahtuu on minun tosielämääni. Tapahtuu se sitten, missä tahansa.
Tiedän hyvin, että puhumme eri asiasta. Tietenkin ymmärrän, että ihmiset palstoilla kirjoittaessaan ottavat erilaisia rooleja. Eikä roolia pidä tässä ymmärtää negatiivisesti. Ei rooli ole mitään esittämistä. Vaan kukin rooli palvelee jotakin tarkoitusta. Rooli ei myöskään ole sattumalta sitä, mitä se kulloinkin on. Sillä, kuten jo edellä totesin, sinäkään et ole aivan samanlainen sinä ollessasi lastesi kanssa tai ollessasi työpaikallasi tai ollessasi palstalla. Todellisuuskaan ei odota sinua missään valmiina. Tekemällä niitä asioita, mitä teet; ajattelemalla niitä asioita, mita ajattelet; kokemalla niitä tunteita, mitä tunnet luot omaa todellisuuttasi... joka päivä.
Yhtä hyvin voidaan siis sanoa, että kirjoittamalla tänne et pakene todellisuuttaa, vaan luot uutta sellaista.tarvii puhuu mulle alentavaan sävyyn! Jos sä olet päättänyt ryhtyä johonkin typerään ristiretkeen oikoaksesi mielestäsi vääriä käsityksiä ja puuttuaksesi termistöön, joka on mielestäsi väärää, niin onnea sun retkelles! Sulla on nyt todella iso tehtävä edessä, koska on varmasti paljon korjattavaa näillä palstoilla! Rooli nimeen omaan on esittämistä! Kun minä olen vanhempi lapselleni, niin minä en esitä vanhempaa vaan minä olen! Kun olen töissä minä en esitä työntekijää, mutta kun olen palstalla, minä esitän Temppeliherraa! Etkö oikeasti ymmärrä sitä eroa?`Todellisuuden käsite on niin monimutkainen, että siitä voi kiistellä vaikka hamaan loppuun asti. Esim harhainen ihminen näkee näkyjä, ne ovat silloin hänelle todellisia, mutta me jotka niitä emme näe, emme pidä niitä todellisina! Kumpi todellsuus on oikea, vai myönnätkö, että on useita eri todellisuuksia ja ne ovat yksilökohtaisia?
- Tuhiwai
temppeliherra kirjoitti:
tarvii puhuu mulle alentavaan sävyyn! Jos sä olet päättänyt ryhtyä johonkin typerään ristiretkeen oikoaksesi mielestäsi vääriä käsityksiä ja puuttuaksesi termistöön, joka on mielestäsi väärää, niin onnea sun retkelles! Sulla on nyt todella iso tehtävä edessä, koska on varmasti paljon korjattavaa näillä palstoilla! Rooli nimeen omaan on esittämistä! Kun minä olen vanhempi lapselleni, niin minä en esitä vanhempaa vaan minä olen! Kun olen töissä minä en esitä työntekijää, mutta kun olen palstalla, minä esitän Temppeliherraa! Etkö oikeasti ymmärrä sitä eroa?`Todellisuuden käsite on niin monimutkainen, että siitä voi kiistellä vaikka hamaan loppuun asti. Esim harhainen ihminen näkee näkyjä, ne ovat silloin hänelle todellisia, mutta me jotka niitä emme näe, emme pidä niitä todellisina! Kumpi todellsuus on oikea, vai myönnätkö, että on useita eri todellisuuksia ja ne ovat yksilökohtaisia?
Mielestäni en ole puhunut sinulle alentuvaan sävyyn, mutta jos näin koet, pyydän anteeksi. Olen oikein mielelläni vastannut esittämiisi kysymyksiin. Mutta mitenkäs tämä on nyt sitten käsitettävissä, että sinä väität minun ristiretkeäni typeräksi? Sinä teit avauksen, jossa pyydät minua keskustelemaan ja minä teen työtä käskettyä. En ole koskaan palstoilla puuttunut kenenkään toisen ihmisen persoonaan. Mutta minua on kyllä haukuttu milloin miksikin. Ja varsin usein siksi, että ei ole aivan loppuun saakka ehkä aina oivallettu, mitä minä yritän sanoa. Tietenkin syy on osittain minun, kun kirjoitan niin monimutkaisesti. Mutta joskus on niin, että juurikaan kovin paljoa yksinkertaisemmin monimutkaisista asioista ei ole mahdollista kirjoittaa.
Eikä sinun tarvitse minun käsitteitten pyörittelystäni hermostua. Minä teen tätä työkseni. Ja olen muutenkin vähän kummallinen. Sinä olet ihan fiksu nuorimies. - temppeliherra
Tuhiwai kirjoitti:
Mielestäni en ole puhunut sinulle alentuvaan sävyyn, mutta jos näin koet, pyydän anteeksi. Olen oikein mielelläni vastannut esittämiisi kysymyksiin. Mutta mitenkäs tämä on nyt sitten käsitettävissä, että sinä väität minun ristiretkeäni typeräksi? Sinä teit avauksen, jossa pyydät minua keskustelemaan ja minä teen työtä käskettyä. En ole koskaan palstoilla puuttunut kenenkään toisen ihmisen persoonaan. Mutta minua on kyllä haukuttu milloin miksikin. Ja varsin usein siksi, että ei ole aivan loppuun saakka ehkä aina oivallettu, mitä minä yritän sanoa. Tietenkin syy on osittain minun, kun kirjoitan niin monimutkaisesti. Mutta joskus on niin, että juurikaan kovin paljoa yksinkertaisemmin monimutkaisista asioista ei ole mahdollista kirjoittaa.
Eikä sinun tarvitse minun käsitteitten pyörittelystäni hermostua. Minä teen tätä työkseni. Ja olen muutenkin vähän kummallinen. Sinä olet ihan fiksu nuorimies.Oli väärin kutsua ristiretkeäsi typeräksi! Asia on todellakin niin moni selitteinen, että tuskin oikeaa vastausta on olemassakaan. Keskustelu on mielestäni monipuolista ja kaikin puolin kehittävää. En vain ole aamuihminen ja vetäsin herneenpalon nokkaani kun sanoit baby ja tahallani käsitin väärin:) Tämä on ollut todella hyvää aivojumppaa!
- todellisuutta niin
temppeliherra kirjoitti:
Mun on nyt ihan pakko tunnustaa etten ole oikeasti Temppeliherra! Minulla ei ole edes temppeliä saati, että olisn herra:) Minä käytän mielikuvitustani kun kirjoitan. Mielikuvitus, kuten hengittäminenkin on tahdosta riippumatonta toimintaa, voit pysäyttää sen hetkeksi mutta kohta huomaat taas sitä tekeväsi:)Sinäkin kuvittelet asioita kokoajan, etkä voi estää niin tapahtumasta!
Sinä teit tietentahtoen hyvin yksinkertaisesta asiasta todella monimutkaisen ja vaikean. Kyse oli siitä, että ovatko ihmiset oikeasti sitä, mitä antavat täällä ymmärtää olevansa ja omalta kohdaltani vastaan, että en ole:D Ja se on todellista!miten näille käy jotka ovat aamusta iltaan netissä?Huuhaalla on monia näitä ja naisia enimmät.Onko se elämää?
- Jermu
todellisuutta niin kirjoitti:
miten näille käy jotka ovat aamusta iltaan netissä?Huuhaalla on monia näitä ja naisia enimmät.Onko se elämää?
enimmälle osaa porukkaa, mutta toiset on aika koukussa. Jotkin kuljettaa lomillaan mukana kannettavaa tai WAP-kännykkää, että pääsee chattään ja meseen...Siis haloo!
- ole muuta eikä
Jermu kirjoitti:
enimmälle osaa porukkaa, mutta toiset on aika koukussa. Jotkin kuljettaa lomillaan mukana kannettavaa tai WAP-kännykkää, että pääsee chattään ja meseen...Siis haloo!
haluakkaan mitään muuta.Lapset itsekseen hyppivät pitkin seiniä aamusta iltaan kun äiti chättää tms. ja ajattelee että ollaan nyt hetki vielä.Hieno esimerkki lapsille.No lapset onneksi kasvaa ja alkavat palaamaan pleikkaria tai peräti surffaamaan koneella että äiti saa sättäillä ja keskustella netissä?Tällaisiä tapauksia on monta.Joillakin on useampia rekistöröityjä nikkejä että saavat vaihtaa ettei kukaan ihmettele miksi hän on vieläki tai taas täällä.Uskomatonta!
- ole muuta
ole muuta eikä kirjoitti:
haluakkaan mitään muuta.Lapset itsekseen hyppivät pitkin seiniä aamusta iltaan kun äiti chättää tms. ja ajattelee että ollaan nyt hetki vielä.Hieno esimerkki lapsille.No lapset onneksi kasvaa ja alkavat palaamaan pleikkaria tai peräti surffaamaan koneella että äiti saa sättäillä ja keskustella netissä?Tällaisiä tapauksia on monta.Joillakin on useampia rekistöröityjä nikkejä että saavat vaihtaa ettei kukaan ihmettele miksi hän on vieläki tai taas täällä.Uskomatonta!
kuin aikaa surffailla ja chattailla. Ei lapsia eikä työtä eikä muutakaan.Se on myös yksi harrastus muiden joukossa, mitä sitä muut ovat sanomaan mitä toiset saa harrastaa.
- ja tosielämä
eivät kaikilla ole yksi ja sama mutta aika monella näyttää palstalla tunkevan esiin se wannabe-tahtoisiolla-minä. Ja ihan aidosti huolestuttaa välillä miten pimeä se puoli joillakin on.
- Tuhiwai
Ei ole olemassa elämää ja tosielämää. Se on ajatuksellinen mahdottomuus. Kaikki se, mikä tapahtuu minulle (myös kaikki se, mikä tapahtuu minulle näillä palstoilla) on minun elämääni eli todellista elämääni, tosielämää. Toki ymmärrän, mitä sinä ja niin moni muu tarkoittaa tekemällä jaon: palstaelämä ja oikea elämä. Jaossa käytetään vain vääriä käsitteitä. Pitäisi puhua erilaisista rooleista, ei eri elämästä.
Sitäpaitsi myös kaikki ne roolit, jotka jollakin ikään kuin oman elämäni näyttämöllä (vaikkapa palstalla tai työpaikalla) omaksun sekä ovat osa minua että kertovat jotakin minusta. - määritellään
Tuhiwai kirjoitti:
Ei ole olemassa elämää ja tosielämää. Se on ajatuksellinen mahdottomuus. Kaikki se, mikä tapahtuu minulle (myös kaikki se, mikä tapahtuu minulle näillä palstoilla) on minun elämääni eli todellista elämääni, tosielämää. Toki ymmärrän, mitä sinä ja niin moni muu tarkoittaa tekemällä jaon: palstaelämä ja oikea elämä. Jaossa käytetään vain vääriä käsitteitä. Pitäisi puhua erilaisista rooleista, ei eri elämästä.
Sitäpaitsi myös kaikki ne roolit, jotka jollakin ikään kuin oman elämäni näyttämöllä (vaikkapa palstalla tai työpaikalla) omaksun sekä ovat osa minua että kertovat jotakin minusta.että jokaisen elämä on yksi ja jakamaton.
Monen persoonallisuus täällä näyttää kyllä vääntyvän paljon vakavammin mutkalle kuin vain aivan hallittavissa olevan roolipelin verran, joten jotakin voimakkaampaa käsitettä tähän väliin tarvittaisiin. - Tuhiwai
määritellään kirjoitti:
että jokaisen elämä on yksi ja jakamaton.
Monen persoonallisuus täällä näyttää kyllä vääntyvän paljon vakavammin mutkalle kuin vain aivan hallittavissa olevan roolipelin verran, joten jotakin voimakkaampaa käsitettä tähän väliin tarvittaisiin.Yksilön elämää ei ole millään järjellisellä tavalla mahdollista pilkkoa oikeaksi ja vähemmän oikeaksi elämäksi. Mikä on se hetki siirtyessäni pois tältä tuolilta, kun siirryn oikean elämäni puolelle? Entä, onko kyseessä virtuaalielämäni vai tosielämäni, kun jonakin aamuna saatan ensimmäisenä muistaa jotakin, mitä joku kirjoitti palstalla eilen?
- puhunut
Tuhiwai kirjoitti:
Yksilön elämää ei ole millään järjellisellä tavalla mahdollista pilkkoa oikeaksi ja vähemmän oikeaksi elämäksi. Mikä on se hetki siirtyessäni pois tältä tuolilta, kun siirryn oikean elämäni puolelle? Entä, onko kyseessä virtuaalielämäni vai tosielämäni, kun jonakin aamuna saatan ensimmäisenä muistaa jotakin, mitä joku kirjoitti palstalla eilen?
mitään oikeasta tai jostakin vähemmän oikeasta. Kuten skitsofreenikolle persoonallisuuden pirstoutumisesta syntyvät erilaiset "roolit" ovat jokainen yhtä totta, samoin täällä virtuaalissa syntyvät tai tietoisesti synnytetyt "roolit" ovat kaikki yhtä totta. Halusin vain korostaa että mielestäni roolipeli on tietoista, kun taas täällä monenkin virtuaalipersoonallisuuden vääntyminen kaltaisekseen on tahatonta ja tiedostamatontakin.
- Tuhiwai
puhunut kirjoitti:
mitään oikeasta tai jostakin vähemmän oikeasta. Kuten skitsofreenikolle persoonallisuuden pirstoutumisesta syntyvät erilaiset "roolit" ovat jokainen yhtä totta, samoin täällä virtuaalissa syntyvät tai tietoisesti synnytetyt "roolit" ovat kaikki yhtä totta. Halusin vain korostaa että mielestäni roolipeli on tietoista, kun taas täällä monenkin virtuaalipersoonallisuuden vääntyminen kaltaisekseen on tahatonta ja tiedostamatontakin.
Totta, palstarooli voi olla tiedostamaton tai tahaton, mutta sattuma se ei ole. Tarkoitan sitä, että joku tietty motiivi meitä aina ohjaa, vaikka ehkä luulemme tekevämme jotakin vain huvin vuoksi. Tästä näkökulmasta oman palstakäyttäytymisen miettiminen saattaa lisätä myös itsetuntemusta. Miksi toimin kuten toimin?
Tämän lisäksi on aina muistettava, että on olemassa ero subjektiivisen ja objektiivisen todellisuuden välillä. Sillä esimerkiksi jokaisen ihmisen kokemus on loppuviimeksi suljettu kaikilta muilta ihmisiltä. Minä voin yrittää ymmärtää sinun kokemustasi koskien jotakin tiettyä asiaa tai elämäntilannetta, mutta loppuun saakka en voi sitä ymmärtää. Mikäli ymmärtäisin, olisin sinä. - terminologinen
Tuhiwai kirjoitti:
Totta, palstarooli voi olla tiedostamaton tai tahaton, mutta sattuma se ei ole. Tarkoitan sitä, että joku tietty motiivi meitä aina ohjaa, vaikka ehkä luulemme tekevämme jotakin vain huvin vuoksi. Tästä näkökulmasta oman palstakäyttäytymisen miettiminen saattaa lisätä myös itsetuntemusta. Miksi toimin kuten toimin?
Tämän lisäksi on aina muistettava, että on olemassa ero subjektiivisen ja objektiivisen todellisuuden välillä. Sillä esimerkiksi jokaisen ihmisen kokemus on loppuviimeksi suljettu kaikilta muilta ihmisiltä. Minä voin yrittää ymmärtää sinun kokemustasi koskien jotakin tiettyä asiaa tai elämäntilannetta, mutta loppuun saakka en voi sitä ymmärtää. Mikäli ymmärtäisin, olisin sinä.ongelma jää. Kun kerran mielestäsi "elämää" ei saa käyttää ja mielestäni "rooli" on varattava vain tietoiseen näyttelemiseen, onko ehdotusta siihen miten näitä tahattomasti vääntyviä palstapersoonia sitten nimitettäisiin? Vakkareiksi? Hankieläimiksi?
- muuta ei
terminologinen kirjoitti:
ongelma jää. Kun kerran mielestäsi "elämää" ei saa käyttää ja mielestäni "rooli" on varattava vain tietoiseen näyttelemiseen, onko ehdotusta siihen miten näitä tahattomasti vääntyviä palstapersoonia sitten nimitettäisiin? Vakkareiksi? Hankieläimiksi?
kerran tarjota, pysyn valitsemassani "elämä"-sanassa. Nythän tiedetään mitä sillä tarkoitan.
- Tuhiwai
muuta ei kirjoitti:
kerran tarjota, pysyn valitsemassani "elämä"-sanassa. Nythän tiedetään mitä sillä tarkoitan.
Tiedätkös, mitä. Minä mielelläni jatkaisin termien määrittelyä, mutta kun hyvin harva pysähtyy ikään kuin kuuntelemaan, mitä ajan takaa. Olen jo oikeasti sen verran vanhempi naisihminen, että en viitsi jäädä nälvittäväksi. Enkä tällä nyt tarkoita sinua. Sinun kohdallasi vaistoan vilpittömyyttä. Mutta koska olet jo hylännyt sosiaalinen rooli -käsitteen, joka minun mielestäni on se kaikkein paras, olemme pattitilanteessa. Minulla ei ole muuta tarjota.
- kyseessä ei ole
Tuhiwai kirjoitti:
Tiedätkös, mitä. Minä mielelläni jatkaisin termien määrittelyä, mutta kun hyvin harva pysähtyy ikään kuin kuuntelemaan, mitä ajan takaa. Olen jo oikeasti sen verran vanhempi naisihminen, että en viitsi jäädä nälvittäväksi. Enkä tällä nyt tarkoita sinua. Sinun kohdallasi vaistoan vilpittömyyttä. Mutta koska olet jo hylännyt sosiaalinen rooli -käsitteen, joka minun mielestäni on se kaikkein paras, olemme pattitilanteessa. Minulla ei ole muuta tarjota.
ehdoton umpikuja. Kun ero on havaittu, pitää se olla myös terminologisesti kuvattavissa. Sama asia kun lappalaisilla on lukuisia nimiä porolle ja eskimoilla vielä enemmän lumelle tai vaikkapa englantilaisella haukalle. Jos vain yksioikoisesti pitäytyy kannassaan, ei opponentin sama tapa ole yhtään tuomittavampi.
- Tuhiwai*
kyseessä ei ole kirjoitti:
ehdoton umpikuja. Kun ero on havaittu, pitää se olla myös terminologisesti kuvattavissa. Sama asia kun lappalaisilla on lukuisia nimiä porolle ja eskimoilla vielä enemmän lumelle tai vaikkapa englantilaisella haukalle. Jos vain yksioikoisesti pitäytyy kannassaan, ei opponentin sama tapa ole yhtään tuomittavampi.
Minä en kuitenkaan kykene pitämään käsitteiden määrittelemistä pelkkänä metaforien luomisena, vaikka ei osuvista mielikuvista toki haittaakaan ole. Tarkoitan sitä, että jollakin käsitteellä täytyy olla yhteys siihen tapaan, jolla minä hahmotan maailman, jossa elän. Koska olen yhteiskuntatieteilijä, katselen elämää erilaisten kulttuuristen käytäntöjen ja sosiaalisten rakenteitten näkökulmasta. Jolloin sosiaalinen rooli on minulle, ei mitään näyttelemistä, vaan sellainen sosiaalinen rakenne, joka ikään kuin kehystää kunkin yksilön käyttäytymistä. Esimerkiksi äitiyteen käsitteenä sisältyy monenlaisia sosiaalisia rooleja, joista voin valita itselleni jonkin tai joitakin; ja sovittaa omaa käyttäytymistäni niiden mukaan. Samalla tapaa palstoilla voi tulkita olevan käytössä erilaisia sosiaalisia rooleja, joita me palstoilla pyörivät ikään kuin oman korvasyyhymme mukaan omaksumme tai hylkäämme.
Sitäpaitsi minulla on jo jonkin verran kokemusta julkisesti opponoitavana olemisesta (ja kohta on tulossa lisää)... se on kovaa peliä. Haluan ottaa nämä palstat hieman kevyemmin, vaikka niin sanotusti asiaa puhuttaisiinkin. - ilmiö on
Tuhiwai* kirjoitti:
Minä en kuitenkaan kykene pitämään käsitteiden määrittelemistä pelkkänä metaforien luomisena, vaikka ei osuvista mielikuvista toki haittaakaan ole. Tarkoitan sitä, että jollakin käsitteellä täytyy olla yhteys siihen tapaan, jolla minä hahmotan maailman, jossa elän. Koska olen yhteiskuntatieteilijä, katselen elämää erilaisten kulttuuristen käytäntöjen ja sosiaalisten rakenteitten näkökulmasta. Jolloin sosiaalinen rooli on minulle, ei mitään näyttelemistä, vaan sellainen sosiaalinen rakenne, joka ikään kuin kehystää kunkin yksilön käyttäytymistä. Esimerkiksi äitiyteen käsitteenä sisältyy monenlaisia sosiaalisia rooleja, joista voin valita itselleni jonkin tai joitakin; ja sovittaa omaa käyttäytymistäni niiden mukaan. Samalla tapaa palstoilla voi tulkita olevan käytössä erilaisia sosiaalisia rooleja, joita me palstoilla pyörivät ikään kuin oman korvasyyhymme mukaan omaksumme tai hylkäämme.
Sitäpaitsi minulla on jo jonkin verran kokemusta julkisesti opponoitavana olemisesta (ja kohta on tulossa lisää)... se on kovaa peliä. Haluan ottaa nämä palstat hieman kevyemmin, vaikka niin sanotusti asiaa puhuttaisiinkin.kuitenkin olemassa. Kuten ihmisellä voi käydä netissä (persoonallisuus muuttuu tahallisesti tai tahattomasti) sama käy myös vaikkapa liikenteessä siirryttäessä auton rattiin. Samuli Paroselta muistamme: "Kun suomalainen menee autoon, menee auto suomalaiseen ja on kuin viina päässä." Eikä ilmiö ole suomalainen, Disneyllä on samasta kertova piirretty filmi Hessu Hoposta.
Mielestäni tiedostamaton persoonallisuusmuutos välineen vaikutuksesta on ilmiönä tutkimisen arvoinen ja ansaitsee tulla vähintäänkin terminologisesti eriytetyksi tietoisista roolileikeistä. - Tuhiwai*
ilmiö on kirjoitti:
kuitenkin olemassa. Kuten ihmisellä voi käydä netissä (persoonallisuus muuttuu tahallisesti tai tahattomasti) sama käy myös vaikkapa liikenteessä siirryttäessä auton rattiin. Samuli Paroselta muistamme: "Kun suomalainen menee autoon, menee auto suomalaiseen ja on kuin viina päässä." Eikä ilmiö ole suomalainen, Disneyllä on samasta kertova piirretty filmi Hessu Hoposta.
Mielestäni tiedostamaton persoonallisuusmuutos välineen vaikutuksesta on ilmiönä tutkimisen arvoinen ja ansaitsee tulla vähintäänkin terminologisesti eriytetyksi tietoisista roolileikeistä.Minulla ei ole tälläiseen "välineestä johtuvaan tiedostamattomaan persoonallisuuden muutokseen" oikein mitään sanomista. Ensinnäkin, kuten jo totesin, tietämykseni erilaisista psykologiatieteistä on varsin hutera, koska olen yhteiskuntatieteilijä. Toisekseen, jos jostakin ilmiöstä oikeasti halutaan tietoa, toisin sanoen sitä halutaan lähestyä tieteellisen tiedonhankinnan keinoin, niin semmoinen on iso urakka. Enkä minä ainakaan ole sellaiseen valmis. Kunhan saisi nämä nykyiset vietyä kunnialla päätökseen. Mutta uskoisin, että vaikkapa sosiaalipsykologian puolella nettikäyttäytymistä on jo tutkittu?! Varmasti en tiedä.
Ihan näin lonkalta heitettynä, minun on vaikea uskoa mihinkään tahattomaan persoonallisuuden muutokseen. Ihminen voi toki tiedostamattaan käyttää keskustelupalstoja esimerkiksi oman pahanolonsa purkamiseen. Tahatonta se ei kuitenkaan ole siinä mielessä, että ei tänne kukaan vahingossa tule päivä toisensa jälkeen. Omien keskustelupalstamotiivien rehellinen tarkastelu on tietenkin jokaisen meidän kohdalla hyödyllistä, sillä se lisää itsetuntemusta, jota ei ole koskaan liikaa.
Toisaalta, jos taas tarkoitat esimerkiksi jotain sellaista, että täällä keskustelupalstoilla kyky sietää erilaisia ihmisiä, erilaisuutta tuntuu olevan usein hukassa, niin tähän sosiologi Zygmunt Bauman toteaa, että erilaisuuden sieto on taito siinä kuin mikä taito tahansa. Sitä ei opi harjoittelematta, eikä käden käänteessä. Tätä taustaa vasten nämä keskustelupalstat ainakin ovat tehokkaita areenoita, joilla on mahdollista oppia sietämään erilaisuutta. Ja ehkä jonakin päivänä oppia jopa nauttimaan erilaisuudesta.
- >^.^<
Olenko oikea kissa, vai virtuaali? Väitän, että olen oikea...mjauuu..
- >^.^<
Taidan olla vain mielikuvitusta ja huuhaata...hmmmm..miuh..
- temppeliherra
että molet feikkikissa, koska olettaisn, että kissat eivät osaa kirjoittaa kuin kissojen kieltä:D Tai sitten minä osaan puhua kissaa, koska ymmärsin m itä kirjoitit!
- >^.^<
temppeliherra kirjoitti:
että molet feikkikissa, koska olettaisn, että kissat eivät osaa kirjoittaa kuin kissojen kieltä:D Tai sitten minä osaan puhua kissaa, koska ymmärsin m itä kirjoitit!
Kaikkea osaa, kun vaan haluaa...mjauuuff..ja on mielikuvitusta..
- Jermu
>^.^< kirjoitti:
Kaikkea osaa, kun vaan haluaa...mjauuuff..ja on mielikuvitusta..
Onkos kaikki ok?
- >^.^<
Jermu kirjoitti:
Onkos kaikki ok?
Kiitos kysymästä, kaikki hyvin...hrrr...hrrrr..
- sinä se
lentävä kalakukko?
- Kainokauko
että saatte väitellä tämän t-herran kanssa lopun ikänne, hän se tahtoo sanoo viimeisen sanan, eli on sit akkamainen, kuten akat haluu samoin toimia. Tuntuu löytyvän selitys, vaikka olis kengän nauhoista kyse.
- temppeliherra
Kainokauko kirjoitti:
että saatte väitellä tämän t-herran kanssa lopun ikänne, hän se tahtoo sanoo viimeisen sanan, eli on sit akkamainen, kuten akat haluu samoin toimia. Tuntuu löytyvän selitys, vaikka olis kengän nauhoista kyse.
pahaa siinä on jos käydään keskustelua? Ei tässä kukaan mitään viimeistä sanaa kyttää, tuskin se edes olisi mahdollista! Mutta oikein hyvää illanjatkoa sinullekkin:) Kiva että sulla on noin terve käsitys naisista! Sun kohdalla en ihmettele lainkaan, jos niillä on jotain sanottavaa:D
- Taikis
Kainokauko kirjoitti:
niistäkin saattaisi saada mielenkiintoista keskustelua aikaan ;DD
Eihän se mitään haittaa pikku väittely, tämähän on nimenomaan keskustelupalsta jossa on tarkoitettu keskustelua käytävän. Olethan kuullut vanhan sanonnan, puhumalla kaikki selviää. Tiedä häntä selviääkö kaikki aina puhumalla, mutta kovasti sitä voi silti yrittää. Täällä tämä puhuminen käy näin kirjallisessa muodossa.
Nooo..toisilla on se viimeisen sanan syndrooma, ja sä olet empiirisissä tutkielmissasi tullut siihe tulokseen että tuo syndrooma olisi meillä naisilla voimakkaampi??;D Mahtanee olla kuitenkin aika yksilöllistä tuokin. - Kainokauko
Taikis kirjoitti:
niistäkin saattaisi saada mielenkiintoista keskustelua aikaan ;DD
Eihän se mitään haittaa pikku väittely, tämähän on nimenomaan keskustelupalsta jossa on tarkoitettu keskustelua käytävän. Olethan kuullut vanhan sanonnan, puhumalla kaikki selviää. Tiedä häntä selviääkö kaikki aina puhumalla, mutta kovasti sitä voi silti yrittää. Täällä tämä puhuminen käy näin kirjallisessa muodossa.
Nooo..toisilla on se viimeisen sanan syndrooma, ja sä olet empiirisissä tutkielmissasi tullut siihe tulokseen että tuo syndrooma olisi meillä naisilla voimakkaampi??;D Mahtanee olla kuitenkin aika yksilöllistä tuokin.naisia tällä viimeisen sanan sanomisella, vaan herra temppeliä, juuri tästä viisaasta väitäntä juttelusta, hän se löytää vastauksen jokaiseen kirjoitukseen. Totta, että keskustelupalstalla voi sanoa mielipiteitä, sehän on pelin henki. Sainhan minäkin pientä vastakaikua omalle puheen vuorolleni. Tattista vaan ja hölkyn kölkyn hötkytellen.
- temppeliherra
Kainokauko kirjoitti:
naisia tällä viimeisen sanan sanomisella, vaan herra temppeliä, juuri tästä viisaasta väitäntä juttelusta, hän se löytää vastauksen jokaiseen kirjoitukseen. Totta, että keskustelupalstalla voi sanoa mielipiteitä, sehän on pelin henki. Sainhan minäkin pientä vastakaikua omalle puheen vuorolleni. Tattista vaan ja hölkyn kölkyn hötkytellen.
että et odottanut vastakaikua, vaikka panettelit minua ja leimasit naisia? Ja kyllä sinä kirjoitit, että akat niin tekee, joten älä niele sanojasi veliseni! Minä jos avaan aiheen, niin pyrin myös vastaamaan parhaan kykyni mukaan! Olis se vähän raukkamaista olla vaan hiljaa ja jättää sanomisensa perustelematta:)
- Kainokauko
temppeliherra kirjoitti:
että et odottanut vastakaikua, vaikka panettelit minua ja leimasit naisia? Ja kyllä sinä kirjoitit, että akat niin tekee, joten älä niele sanojasi veliseni! Minä jos avaan aiheen, niin pyrin myös vastaamaan parhaan kykyni mukaan! Olis se vähän raukkamaista olla vaan hiljaa ja jättää sanomisensa perustelematta:)
älä nyt herran pieksut ota pulttia, täällähän kinataan ihan sovinnollisissa merkeissä, tai annetaan periksi toisen herjoille. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön, näin. Myöntää on tarvis, mainitsen akkamaisuuksia, joka oikeesti ei oo mun oma juttu, minä olen myös tässä roolipelissä, eihän silloin tehdä, kuten omana itsenään tekisi, mitä?
- Jermu
Ja jos joku otti tosissaan tuon eilisen tappeluksemme, niin ei mahda mitään. Minä ainakin lähdin niistä oletuksista, että samat on säännöt loanheitossa meillä, eli naureskelemme näille kirjoituksille omilla tahoillamme.
Kaikkea mitä kirjoitit, en kyllä allekirjoita, mutta periaatteesi kyllä.
Esim. tuolla tuolla oli joku, joka uskoi varmasti jo tietävänsä meidän kirjoittelevan peräti samalta näppikseltä...Hmmm. Mielestäni sellainen henkilö kyntää paljon syvemmällä näissä "roolijutuissa", kuin moni muu. Hänelle tuntuu olevan tärkeintä etsiä syitä ja seurauksia jatkuvasti muiden tekemisistä.
Reilu meininki, vai mitä?- temppeliherra
on jokkaiseen junaan:D Mielipiteitä yhtä paljon kun ihmisiäkin. Eihän siitä mittään tulis jos kaikki vaan nyökkäilis toisilleen ja olis samaa mieltä:) Mie olen törmänny noihin "nettietsiviin" useinkin ja ei voi kun nauraa, kun on aina niin oikeessa kaikkine päätelmineen:D
- Taikis
että tää TH hämmenteli mun sanomiset uuteen uskoon provotakseen. Totta hemmetissä mä teidän roolileikkinne tiedän ja nämä tappelukset, senverran kauan olen jermu sutkin "tuntenut". Minä nyt en ainakaan niitä tosissani ole koskaan ottanut. Välillä vedän itsekin vaikka mitä roolia, mutta sekin on osa elämääni, itse valitsemaani. Temppeliherra halusi tahallaan käsittää väärin kirjoittamiseni.
Tuo ainut repliikkini josta tämä haloo osaltaan syntyi on nähtävissä avauksessasi, ja käsittelee vain sitä tosiseikkaa että kaikki palstalle kirjoittamamme viestit ovat todellakin meidän todellista elämäämme sitä kautta että konkreettisesti kirjoitamme ja ajattelemme sen mitä kirjoitamme, elämme ja hegitämme todellisesti joka hetki kirjoittaessammekin. En ole väittänyt että palstalle kirjoittamamme kertoisi meistä totuutta. Toinen kirjoittaa leikillään, toinen tosissaan. Tämä Temppeliherra sensijaan ei näy vielä minua tuntevan. - temppeliherra
Taikis kirjoitti:
että tää TH hämmenteli mun sanomiset uuteen uskoon provotakseen. Totta hemmetissä mä teidän roolileikkinne tiedän ja nämä tappelukset, senverran kauan olen jermu sutkin "tuntenut". Minä nyt en ainakaan niitä tosissani ole koskaan ottanut. Välillä vedän itsekin vaikka mitä roolia, mutta sekin on osa elämääni, itse valitsemaani. Temppeliherra halusi tahallaan käsittää väärin kirjoittamiseni.
Tuo ainut repliikkini josta tämä haloo osaltaan syntyi on nähtävissä avauksessasi, ja käsittelee vain sitä tosiseikkaa että kaikki palstalle kirjoittamamme viestit ovat todellakin meidän todellista elämäämme sitä kautta että konkreettisesti kirjoitamme ja ajattelemme sen mitä kirjoitamme, elämme ja hegitämme todellisesti joka hetki kirjoittaessammekin. En ole väittänyt että palstalle kirjoittamamme kertoisi meistä totuutta. Toinen kirjoittaa leikillään, toinen tosissaan. Tämä Temppeliherra sensijaan ei näy vielä minua tuntevan.väärässä:D Mä en todellakaan provonnut. Jos provoan, niin huomaat sen kyllä! Minä en todellakaan tunne sinua, kuinka voisinkaan koska minulle olet vain olemassa oleva nimimerkki joka kirjoittaa! Sinäkään et todellisuudessa voi väittää tuntevasi täältä ketää, paitsi niitä joiden kanssa olet ollut fyysisesti tekememisissä tarpeeksi kauan muodostaaksesi totuudenmukaisen käsityksen hänen persoonastaan! Ja tämä on se ero:)
- Taikis
temppeliherra kirjoitti:
väärässä:D Mä en todellakaan provonnut. Jos provoan, niin huomaat sen kyllä! Minä en todellakaan tunne sinua, kuinka voisinkaan koska minulle olet vain olemassa oleva nimimerkki joka kirjoittaa! Sinäkään et todellisuudessa voi väittää tuntevasi täältä ketää, paitsi niitä joiden kanssa olet ollut fyysisesti tekememisissä tarpeeksi kauan muodostaaksesi totuudenmukaisen käsityksen hänen persoonastaan! Ja tämä on se ero:)
käytin lainausmerkkejä.Käsitäthän lainausmerkkien merkityksen? EN ole väittänytkään tuntevani täältä ketään jota en oikeasti tunne.
No, provosit tai et, niin sanomisiani kyllä muuuttelit, aika monessa kohtaa. - temppeliherra
Taikis kirjoitti:
käytin lainausmerkkejä.Käsitäthän lainausmerkkien merkityksen? EN ole väittänytkään tuntevani täältä ketään jota en oikeasti tunne.
No, provosit tai et, niin sanomisiani kyllä muuuttelit, aika monessa kohtaa.mä kirjoitin ne niinkun minä ymmärsin! Tässä on nyt malliesimerkki kahdesta eri todellisuudesta! On sinun todellisuus millaisena sinä sen ymmärrät ja tarkoitit ja on minun todellisuus jonka minä ymmärrän ja se miten tulkitsin kirjoituksesi!
- Jermu
Taikis kirjoitti:
Tuo ainut repliikkini josta tämä haloo osaltaan syntyi on nähtävissä avauksessasi, ja käsittelee vain sitä tosiseikkaa että kaikki palstalle kirjoittamamme viestit ovat todellakin meidän todellista elämäämme sitä kautta että konkreettisesti kirjoitamme ja ajattelemme sen mitä kirjoitamme, elämme ja hegitämme todellisesti joka hetki kirjoittaessammekin. En ole väittänyt että palstalle kirjoittamamme kertoisi meistä totuutta. Toinen kirjoittaa leikillään, toinen tosissaan. Tämä Temppeliherra sensijaan ei näy vielä minua tuntevan.Hää ei meitä vielä tunne niin hyvin...ehkä, joten tällattisii siirtymätilanteitten aiheuttamia ristiriitoja suattaapi esiintyä..Heh!
Luin kirjoituksesi myös ja olet aika pitkälti jyvällä, kuinka joillakin asiat menevät.
Itsestäni sen verran, että täällä on muutama immeinen, jotka tietävät tarpeeksi tehdäkseen tilanteesta aika pitkälle vieviä johtopäätöksiä. Se on taas sellainen luottamuskysymys se....
Täällä mennä huserataan ajankuluksi ja kuka milläkin motiivilla. - Jermu
temppeliherra kirjoitti:
on jokkaiseen junaan:D Mielipiteitä yhtä paljon kun ihmisiäkin. Eihän siitä mittään tulis jos kaikki vaan nyökkäilis toisilleen ja olis samaa mieltä:) Mie olen törmänny noihin "nettietsiviin" useinkin ja ei voi kun nauraa, kun on aina niin oikeessa kaikkine päätelmineen:D
Nettietsiminen...aatteles, kun he päivystää pitkin päivää ja näköjään yölläkin, vain laittaakseen vastauksen, että joku toinen on laittanut TAAS tekstiä tänne...Huahahahahhaaaa!
- temppeliherra
Jermu kirjoitti:
Hää ei meitä vielä tunne niin hyvin...ehkä, joten tällattisii siirtymätilanteitten aiheuttamia ristiriitoja suattaapi esiintyä..Heh!
Luin kirjoituksesi myös ja olet aika pitkälti jyvällä, kuinka joillakin asiat menevät.
Itsestäni sen verran, että täällä on muutama immeinen, jotka tietävät tarpeeksi tehdäkseen tilanteesta aika pitkälle vieviä johtopäätöksiä. Se on taas sellainen luottamuskysymys se....
Täällä mennä huserataan ajankuluksi ja kuka milläkin motiivilla.en voi:D Tässähän on loppujen lopuksi kysymys kahdesta täysin eri asiasta! Tajusin kyllä mitä Taikis Ja Tuhina ajoivat takaa. He puhuivat fyysisestä todellisuudesta, kun minä taas psyykkisestä:) Ei tässä ole ristiriitaa, minä ymmärsin aluksi heidät väärin ja he minut. Lupussa kaikki toivottavasti ymmärsivät toisiaan, jos ei niin maailma pyörii silti:D
- Jermu
temppeliherra kirjoitti:
en voi:D Tässähän on loppujen lopuksi kysymys kahdesta täysin eri asiasta! Tajusin kyllä mitä Taikis Ja Tuhina ajoivat takaa. He puhuivat fyysisestä todellisuudesta, kun minä taas psyykkisestä:) Ei tässä ole ristiriitaa, minä ymmärsin aluksi heidät väärin ja he minut. Lupussa kaikki toivottavasti ymmärsivät toisiaan, jos ei niin maailma pyörii silti:D
heh! Tuossa kun on ollaan tappeluksittu parilla palstalla nyt jonkin aikaa (Hakkis ja tää) niin, joillakin toi fyysinen ja psyykkinen todellisuus täällä internetin ympyröissä on aika sama asia...He elää näissä kuvioissa ja pahinta tuntuu olevan noilla sättimessä maleksivilla tyypeillä..Se ei ole mitään pelkkää ajankuluttamista, vaan se sätti kuluttaa heitä..Näin mää eppäilen.
- ex-koltis
temppeliherra kirjoitti:
mä kirjoitin ne niinkun minä ymmärsin! Tässä on nyt malliesimerkki kahdesta eri todellisuudesta! On sinun todellisuus millaisena sinä sen ymmärrät ja tarkoitit ja on minun todellisuus jonka minä ymmärrän ja se miten tulkitsin kirjoituksesi!
Lueskelin kommentteja vähän sieltä täältä ja tässä kohtaa huomioni kiinnittyi erilaiseen todellisuuden kokemiseen. Ottamatta kummemmin kantaa keskustelijoiden oikeassa olemisen oikeutukseen ja kulloinkin tietyn roolitason vetämiseen tai vetämättä jättämiseen on oikeassa elämässä persoonan jakautuminen kuitenkin aika ilmeistä. Esimerkkinä tunnollinen perheenisä tai -äiti joka alkoholia nautittuaan muuttuu aivan päinvastaiseksi. Molemmilla persoonan tasoilla ollessaan he tuntevat tekevänsä ja sanovansa kaiken omana itsenään. Onko selvinpäin olo oletusarvoinen olotila vain sen vuoksi, että siinä vietetään suurin osa ajasta, vai onko sittenkin ko henkilölle luonteenomaisempaa se törkyinen olotila jonka alkoholi tuottaa esille. Kysymys on yhdestä ja samasta henkilöstä, eikä kännipäissään tehtyjä kohelluksia voi selitellä jälkeenpäin irti omasta persoonasta. No miten tämä aloitukseen liittyy. Ehkä ei suoraan siihen, mutta yleiseen keskustelun kulkuun enemmänkin.
- jokinen
ex-koltis kirjoitti:
Lueskelin kommentteja vähän sieltä täältä ja tässä kohtaa huomioni kiinnittyi erilaiseen todellisuuden kokemiseen. Ottamatta kummemmin kantaa keskustelijoiden oikeassa olemisen oikeutukseen ja kulloinkin tietyn roolitason vetämiseen tai vetämättä jättämiseen on oikeassa elämässä persoonan jakautuminen kuitenkin aika ilmeistä. Esimerkkinä tunnollinen perheenisä tai -äiti joka alkoholia nautittuaan muuttuu aivan päinvastaiseksi. Molemmilla persoonan tasoilla ollessaan he tuntevat tekevänsä ja sanovansa kaiken omana itsenään. Onko selvinpäin olo oletusarvoinen olotila vain sen vuoksi, että siinä vietetään suurin osa ajasta, vai onko sittenkin ko henkilölle luonteenomaisempaa se törkyinen olotila jonka alkoholi tuottaa esille. Kysymys on yhdestä ja samasta henkilöstä, eikä kännipäissään tehtyjä kohelluksia voi selitellä jälkeenpäin irti omasta persoonasta. No miten tämä aloitukseen liittyy. Ehkä ei suoraan siihen, mutta yleiseen keskustelun kulkuun enemmänkin.
Jokaisella on se oma ja oikea totuus. Totuus on katsojan silmässä kuten käsitys kauneudesta.
Yhteistä totuutta ihmiskunta on etsinyt ja etsii koko ajan.
Elämä/maailma on psykofyysinen kokonaisuus. Näiden omien maailmojen yhteensovittamisesta muiden kanssa on kyse. - ex-koltis
jokinen kirjoitti:
Jokaisella on se oma ja oikea totuus. Totuus on katsojan silmässä kuten käsitys kauneudesta.
Yhteistä totuutta ihmiskunta on etsinyt ja etsii koko ajan.
Elämä/maailma on psykofyysinen kokonaisuus. Näiden omien maailmojen yhteensovittamisesta muiden kanssa on kyse.Edellyttää aikamoista akrobatiaa sovittaa oma psykofyysinen olemus välillä tänne.
- turhaNtärkee
oli (on) mielestäni erittäin hyvää luettavaa. Kerrankin ns. fiksua asiaa. No, mutta loppuosa näyttää menneen pilkun nusasuksi. =D
- Taikis
lukijoita ainakin näyttää kiinnostaneen :)
Vai olet sitä mieltä että loppuosa on mennyt pilkun viilaamiseksi. Omalta osaltani sanon, että jos avaukseen laitetaan otsikoksi nikkini ja itse avauksessa käännellään sanomiseni päälaelleen, niin kyllä katson oikeudekseni lähteä kertomaan oman näkemykseni ja oikaisemaan selvät asiavirheet ja vaikka vääntämään ne rautalangasta jos ei muuten mene perille.
No, tässä keskustelussa näkemyseromme tulivat puiduksi ja huomatuksi tuli myös ettei ristiriitaa itseasiassa ollutkaan, vaan väärinymmärryksiä kirjoitetun suhteen. Sanottakoon sitä sitten vaikka pilkun nusaisuksi. - Jermu
Taikis kirjoitti:
lukijoita ainakin näyttää kiinnostaneen :)
Vai olet sitä mieltä että loppuosa on mennyt pilkun viilaamiseksi. Omalta osaltani sanon, että jos avaukseen laitetaan otsikoksi nikkini ja itse avauksessa käännellään sanomiseni päälaelleen, niin kyllä katson oikeudekseni lähteä kertomaan oman näkemykseni ja oikaisemaan selvät asiavirheet ja vaikka vääntämään ne rautalangasta jos ei muuten mene perille.
No, tässä keskustelussa näkemyseromme tulivat puiduksi ja huomatuksi tuli myös ettei ristiriitaa itseasiassa ollutkaan, vaan väärinymmärryksiä kirjoitetun suhteen. Sanottakoon sitä sitten vaikka pilkun nusaisuksi.nusulla päähän..tai pilkulla..Kjäh!
Ihan oikein teit, kun kommentoit, turha sieltä on kenenkään sivusta tärkeillä, niiiiiiiiiin!
(Jokohan nyt...) - Taikis
Jermu kirjoitti:
nusulla päähän..tai pilkulla..Kjäh!
Ihan oikein teit, kun kommentoit, turha sieltä on kenenkään sivusta tärkeillä, niiiiiiiiiin!
(Jokohan nyt...)äläkä naurata siinä, kun on niiiiiin hautanvakava asia kyseessä.
*kopsii TurhaNtärkeetä nisulla päähän* - turhaNtärkee
Taikis kirjoitti:
äläkä naurata siinä, kun on niiiiiin hautanvakava asia kyseessä.
*kopsii TurhaNtärkeetä nisulla päähän**makaa nisun tainnuttamana kahvilan lattialla*
- Taikis
turhaNtärkee kirjoitti:
*makaa nisun tainnuttamana kahvilan lattialla*
olipa kovaa nisua...huh.
Mitä ihmettä mä nyt tuolle teen *ihmii*. Taidan kokeilla vanhaa hyvää vesiämpäriniskaankonstia :)) - Jermu
Taikis kirjoitti:
olipa kovaa nisua...huh.
Mitä ihmettä mä nyt tuolle teen *ihmii*. Taidan kokeilla vanhaa hyvää vesiämpäriniskaankonstia :))mutta palstan erikoinen, eli tää vakkariannos tavallista lokaa sankolla, tai ilman kelpaa varmasti...Häntäkään ei ole siis unohdettu...Voi tätä ilon päivää! Kjäh! (Jokohan nyt alkais...)
- turhaNtärkee
Taikis kirjoitti:
olipa kovaa nisua...huh.
Mitä ihmettä mä nyt tuolle teen *ihmii*. Taidan kokeilla vanhaa hyvää vesiämpäriniskaankonstia :))Oho, joo... tais olla tosiaan aika kovaa nisua. Kukahan tänne on semmosta jättäny? Vai olikohan se sitä mun omaa leipomaa, joka ei kelvannu kellekään viime syksynä? *miettii*
- turhaNtärkee
Jermu kirjoitti:
mutta palstan erikoinen, eli tää vakkariannos tavallista lokaa sankolla, tai ilman kelpaa varmasti...Häntäkään ei ole siis unohdettu...Voi tätä ilon päivää! Kjäh! (Jokohan nyt alkais...)
että lokaa! Nyt saakura, saat ittes päälle loat! *viskasee* =D
- Jermu
turhaNtärkee kirjoitti:
että lokaa! Nyt saakura, saat ittes päälle loat! *viskasee* =D
Taikista sun piti heittää...Tästä tuloo maailmojen sota kohta, kun pitkin kenttää tuota mäskiä heittelet..Kauheeta..Mää jään tähän parkkiin...
- turhaNtärkee
Jermu kirjoitti:
Taikista sun piti heittää...Tästä tuloo maailmojen sota kohta, kun pitkin kenttää tuota mäskiä heittelet..Kauheeta..Mää jään tähän parkkiin...
Nyt sä olet sekaisin kuin seinäkello!
- Jermu
turhaNtärkee kirjoitti:
Nyt sä olet sekaisin kuin seinäkello!
Itse en sieniä syö, joten mulla ei ole oireita, mutta Millaniksi on ihan tööt ja näköjään sullakin pikkuisen takakäpälää ravistaa...
- bag_gie
mitäs täällä tapellaan, sen siitä saa kun selkänsä kääntää niin jo pennut kitisee >:(
*nokka kasaan* nuin:
Kahtelin muutamaa kommenttia tästä ketjusta mutten jaksanut kaikkia. Asiaa puhuvat he
Virtuaalin ja elävän erottamisesta, erillään ne on ja tiukasti =D
-En kuitenkaan omaa erillistä "roolia" täällä tai elävässä, ei ole nuita näyttelijän lahjoja. Elämässä ja ihmisessä kun on monta puolta, ei näytellä tarvii
-Sanan säilää saa ja pitää käyttää, verbaalisuorituksestahan täällä on kyse
-Tapella saa kun ei liian tosissaan ja vain niihen kanssa jotka ei siitä oikeesti suutu
-ei pidä loukkautua jos joku loukkautuu, eikä tahallaan ketään loukata
-vieraitahan tässä ollaan suurin osa keskenään, en mie teille kelleen salaisia asioita kerro vaikka kuin kyselisitte
Totta miusta tuo että täällä saa toteuttaa omaa säihkyvää älyään hauskanpitoon ja vähän vedätykseenkin (esim hautajaisissa en pahemmin vitsaile)
ja en miekään siusta oikeesti tykkää yhtään, mäne hus pois siitä kyttäämästä, tommonen *ymph*
*tunnelmaa keventäviä hymiöitä* Tosta kasasta jokaiselle sopiva, olkaa hyvät - jotkut elävät
tässä mielikuvitusmaailmassa eli ajatukset pyörivät reaalissakin täällä netissä missä nyt aikaansa viettävät?Kauhea kiire päästä koneelle taas jos vaikka "ystävät" ovat siellä.Tavallaan koukussa tähän?Aina ensimmäisenä mielessä ne "ystävät ja kone on avattava.
- Jermu
Meikäläisestä tuntuupi, että tää palstoilla juoruaminen vielä menettelee, mutta jotkun on toi sättiminen imaissut aika tarkkaan.
Kelataan kannettavilta laitteilta vaikka reissun aikana, että onko kukakin siellä sättimessä sisällä...Mitäs helvatan iloa on nähdä joku nikkilista jostain epsanjan rannalta käsin..Senkö takia, että takaisin tullessaan vois sitten sanoa, että "näinpäs piitsillä ollessani sinunkin nikin siellä viime viikolla..." Ai etteikö silloin kynnetä jo aika syvällä. - tämä yksi tyllerö
Jermu kirjoitti:
Meikäläisestä tuntuupi, että tää palstoilla juoruaminen vielä menettelee, mutta jotkun on toi sättiminen imaissut aika tarkkaan.
Kelataan kannettavilta laitteilta vaikka reissun aikana, että onko kukakin siellä sättimessä sisällä...Mitäs helvatan iloa on nähdä joku nikkilista jostain epsanjan rannalta käsin..Senkö takia, että takaisin tullessaan vois sitten sanoa, että "näinpäs piitsillä ollessani sinunkin nikin siellä viime viikolla..." Ai etteikö silloin kynnetä jo aika syvällä.kirjoitteli terveisiä ja kuulumisia epsanjasta.En käsitä miksi?En minä ainakaan etelän lomalla mene minnekkään nettikahvilaan tai respan koneelle surffailemaan.Lomalla lomaillaan!
- Jermu
tämä yksi tyllerö kirjoitti:
kirjoitteli terveisiä ja kuulumisia epsanjasta.En käsitä miksi?En minä ainakaan etelän lomalla mene minnekkään nettikahvilaan tai respan koneelle surffailemaan.Lomalla lomaillaan!
Se epsanjan heitto oli vaan nyt ekana mielessä..Eli periaatetta vaan.
- lelele
olen todella kaunis, seksikäs, kolmekymppinen blondi, jota ei voi pyörtymättä heteromies silmäistäkään Puspus virtuaalisesti. Muuten olen tosi ronkeli.
Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 641056
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla3421037- 61832
- 56731
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k98656Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49641- 26633
- 68620
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,14618- 57600