Miten pääsen editoimaan mokomia, jotta saisin seuraavan löytämäni backup- skriptin toimimaan:
backup to a central backup server with 7 day incremental
#!/bin/sh
# This script does personal backups to a rsync backup server. You will end up
# with a 7 day rotating incremental backup. The incrementals will go
# into subdirectories named after the day of the week, and the current
# full backup goes into a directory called "current"
# [email protected]
# directory to backup
BDIR=/home/$USER
# excludes file - this contains a wildcard pattern per line of files to exclude
EXCLUDES=$HOME/cron/excludes
# the name of the backup machine
BSERVER=owl
# your password on the backup server
export RSYNC_PASSWORD=XXXXXX
########################################################################
BACKUPDIR=`date %A`
OPTS="--force --ignore-errors --delete-excluded --exclude-from=$EXCLUDES
--delete --backup --backup-dir=/$BACKUPDIR -a"
export PATH=$PATH:/bin:/usr/bin:/usr/local/bin
# the following line clears the last weeks incremental directory
[ -d $HOME/emptydir ] || mkdir $HOME/emptydir
rsync --delete -a $HOME/emptydir/ $BSERVER::$USER/$BACKUPDIR/
rmdir $HOME/emptydir
# now the actual transfer
rsync $OPTS $BDIR $BSERVER::$USER/current
rsync + cron
4
281
Vastaukset
editoimaan mitä...?
Cron aikataulua... Vai mitä, sen kun kerrot niin on huomattavasti helpompi yrittää auttaa!- geggo 2
niin...
cron- aikataulua sekä tuota skriptiä, että
mihin se laitetaan jne... geggo 2 kirjoitti:
niin...
cron- aikataulua sekä tuota skriptiä, että
mihin se laitetaan jne...scriptin paikalla ei ole väliä, kunhan on sellaisessa paikassa mihin cron pääsee käsiksi...
Webmin on näppärä palikka monen jutun säätämiseen järjestelmässä, jopa cron taipuu oikein mukavasti sillä...- geggo 2
djmosse kirjoitti:
scriptin paikalla ei ole väliä, kunhan on sellaisessa paikassa mihin cron pääsee käsiksi...
Webmin on näppärä palikka monen jutun säätämiseen järjestelmässä, jopa cron taipuu oikein mukavasti sillä...hmmm...
miten tuo skripti luodaan ?
ja millä tuota skriptiä sekä cronia voisi
editoida jollain editorilla tai jotain ?
ei halua mitään ylimääräistä asennella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602