Mitä syötte aamupalaksi

kuhan kyselen

Mitä te laihduttajat syötte aamupalaksi? Mun pitäis keksii joku aamupala, mutta kun olen huono aamupalan syöjä. Puuro alkaa jo tulemaan korvista, et vinkkejä kaivataan.

66

10231

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pate la Veska

      Alle pari lasillista tuoremehua. Sitten täräytin aamiaiseksi paketin pekonia pannulla, paistoin päälle kolme kananmunaa. Reilu ripaus suolaa ja vähän pippuria munien sekaan niin ei maistu niin nuljakalta. Kyytipoikana meni 6 viipaletta paahtoleipää, päällä oltermannin juustoa. Puoli litraa kevytmaitoa ruokajuomaksi. Lopuksi kaksi isoa kuppia kahvia, kahvin seassa tilkka maitoa ja pala sokeria.

      Hyvin jaksaa, parin tunnin päästä lounaalle ..

      • Kuhan kyselen

        No hyvä juttu jos sulle ruoka maistuu...

        Mutta jos vaikka vähän kevyempiä aamupala vaihtoehtoja olisi tarjolla muilla?


    • menee...

      työaamuisin lasillinen vettä ja sitten 2 dl vettä keitetty mikrokaurapuuro (siis 1 dl kaurahiutaleita, joissa kuitu mukana). Puuroon ihan pieni oivariinisilmä ja sitten lisänä pakastevadelmia/mansikoita tai 1-1,5 dl Valion sokeroimatonta mansikka/mustikkakeittoa.

      Viikonloppuisin menee lasillinen vettä, mukillinen kahvia ja kaksi rouheleipäviipaletta, päällä hipaisu 35% margariinia, rapeaa salaattia, toisessa kalkkunasiivu, toisessa siivu 15% juustoa (yleensä Polar), tuoretta kurkkua ja tomaattia/paprikaa.

      Lounas on sitten nelisen tuntia myöhemmin :)

    • ruusunen

      Mä olen tällaisella dieetillä, etten syö aamulla mitään. Juon vain vettä. Toisinaan jos aamulla on tärkeä palaveri tms. niin saatan ottaan aamupalaksi muutaman ruisleivan kevyt margariinilla ja juon teetä, ettei vain maha ala murisemaan.

      Mutta muuten sinnittelen lounaalle asti ilman syömistä. Ja tällainen dieetti siksi, etten ole koskaan pystynyt syömään aamulla juuri mitään, en varsinkaan puuroa!

      • myöskään

        saa aamulla syötyä mitään.Vesilinjalla mene klo12-13:sta.Iltasyöminen sitten onkin jo om´ngelma...Olen myös kokeillut syödä aamupalaa vähentääkseni iltasyömistä,mutta se ei auta...Korvien välissä ennemminkin toi iltamässäily..;)


    • -Kiril-

      Siinä minun kevytaamiainen.

    • Kiril

      täytteeksi juustoraastetta ja mausteeksi tomaattipyrettä, pippuria ja suolaa. Ei siihen mitään lihottavia hiilihydraattileipiä tai puuroja tarvitse ahmia. Tämän kun syö aamulla kello 7, niin nälkä ei tule ihan heti ja pärjää lounaaseen saakka klo 13. Kupin kahvia voi juoda, johon loraus kermaa ja tietysti ilman sokeria.

      • Jannay

        ...Kiril, miksi olet niin "epäsuosittu" näillä palstoilla? Vasta olen täällä alkanut näitä lueskelemaan ja huomaaqn että sinun kommenttejasi "vähätellään" tai muuten puhutaan negatiiviseen sävyyn?

        -Oikeasti utelias-


      • Kiril
        Jannay kirjoitti:

        ...Kiril, miksi olet niin "epäsuosittu" näillä palstoilla? Vasta olen täällä alkanut näitä lueskelemaan ja huomaaqn että sinun kommenttejasi "vähätellään" tai muuten puhutaan negatiiviseen sävyyn?

        -Oikeasti utelias-

        Tepi ja hänen lukuisat sivupersoonansa juoksevat mun perässä ja kirjoittavat vähättelevään sävyyn, johtuen siitä ettei ymmärrä asioista muuta kuin vastustaa minun mielipiteitäni. Minulla on erilainen näkemys tämän palstan aiheesta Kevyet herkut. Hiilihydraattien ja sokerien lisääminen ei tee mistään herkusta kevyttä. Sitäpaitsi minulla on omakohtaisia kokemuksia miten hiilihydraatit lihottaa ja altistaa sairauksille ja taas päinvastoin luonnolliset rasvat laihduttaa ja parantaa.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        Tepi ja hänen lukuisat sivupersoonansa juoksevat mun perässä ja kirjoittavat vähättelevään sävyyn, johtuen siitä ettei ymmärrä asioista muuta kuin vastustaa minun mielipiteitäni. Minulla on erilainen näkemys tämän palstan aiheesta Kevyet herkut. Hiilihydraattien ja sokerien lisääminen ei tee mistään herkusta kevyttä. Sitäpaitsi minulla on omakohtaisia kokemuksia miten hiilihydraatit lihottaa ja altistaa sairauksille ja taas päinvastoin luonnolliset rasvat laihduttaa ja parantaa.

        Ottaako pattiin, kun sinulle kirjoittaa samaan tyyliin kun sinä muille!

        Rasva lihottaa!


      • Kiril
        Tepi kirjoitti:

        Ottaako pattiin, kun sinulle kirjoittaa samaan tyyliin kun sinä muille!

        Rasva lihottaa!

        kun mulla ei ole noita hiilihydraattien aiheuttamia mielialanvaihteluita niinkuin sinulla. Minulla on omakohtainen kokemus vähähiilihydraattisen ruokavalion laihduttavasta vaikutuksesta. Luonnolliset rasvat laihduttaa kunhan jättää turhat hiilarit syömättä.


      • Tepi
        Kiril kirjoitti:

        kun mulla ei ole noita hiilihydraattien aiheuttamia mielialanvaihteluita niinkuin sinulla. Minulla on omakohtainen kokemus vähähiilihydraattisen ruokavalion laihduttavasta vaikutuksesta. Luonnolliset rasvat laihduttaa kunhan jättää turhat hiilarit syömättä.

        hiilareita. Tyhmyytesi ja muistamattomuutesi osoittaa sinun taantuneen 5-vuotiaan tasolle.


      • Kiril
        Tepi kirjoitti:

        hiilareita. Tyhmyytesi ja muistamattomuutesi osoittaa sinun taantuneen 5-vuotiaan tasolle.

        jo kymmeniä kertoja, että elimistö tekee hiilarit aivoille itse ilman ulkopuolista mussuttamista. Mutta kun ei mene perille ja muisti pettää eikä edes eilisiä vastauksia muista niin... jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia... sanoo suomalainen sananlasku. Lepää rauhassa ja ota lisää hiilareita.


      • Mielenkiinnosta...
        Kiril kirjoitti:

        jo kymmeniä kertoja, että elimistö tekee hiilarit aivoille itse ilman ulkopuolista mussuttamista. Mutta kun ei mene perille ja muisti pettää eikä edes eilisiä vastauksia muista niin... jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia... sanoo suomalainen sananlasku. Lepää rauhassa ja ota lisää hiilareita.

        ...minkähän ikäinen Kiril mahdat olla? Olen lukenut täällä sinun ja eräiden muiden nahisteluita, jotka ovat aikas lapsellisia... Siksi ihan uteliaisuus heräsi, että minkäs ikäinen mahdat ollakaan..?


      • Mielenkiinnosta...
        Mielenkiinnosta... kirjoitti:

        ...minkähän ikäinen Kiril mahdat olla? Olen lukenut täällä sinun ja eräiden muiden nahisteluita, jotka ovat aikas lapsellisia... Siksi ihan uteliaisuus heräsi, että minkäs ikäinen mahdat ollakaan..?

        En ole tässä vastustamassa kenenkään laihdutustyylejä tai muutenkaan ketään ihmisenä... Kiinnostaa vaan...


      • Uudestisyntynyt kolli
        Kiril kirjoitti:

        kun mulla ei ole noita hiilihydraattien aiheuttamia mielialanvaihteluita niinkuin sinulla. Minulla on omakohtainen kokemus vähähiilihydraattisen ruokavalion laihduttavasta vaikutuksesta. Luonnolliset rasvat laihduttaa kunhan jättää turhat hiilarit syömättä.

        Tuossa kerroit että luonnolliset rasvat laihduttavat kun jättää turhat hiilarit pois... Mielestäni ihminen laihtuu jo sillä että vähentää hiilareita, eikä siihen sitten enää rasvaa tarvita. Ja toinen asia on että kyllähän täällä ihmiset varmaan käsittävät ruokien keveyden muutoin kuin rasvoina, on ne sitten luonnollisia tai luonnottomia.


      • Tepi
        Mielenkiinnosta... kirjoitti:

        ...minkähän ikäinen Kiril mahdat olla? Olen lukenut täällä sinun ja eräiden muiden nahisteluita, jotka ovat aikas lapsellisia... Siksi ihan uteliaisuus heräsi, että minkäs ikäinen mahdat ollakaan..?

        Kiril on sanojensa mukaan 55v


      • Ei ihan niinkään...
        Kiril kirjoitti:

        Tepi ja hänen lukuisat sivupersoonansa juoksevat mun perässä ja kirjoittavat vähättelevään sävyyn, johtuen siitä ettei ymmärrä asioista muuta kuin vastustaa minun mielipiteitäni. Minulla on erilainen näkemys tämän palstan aiheesta Kevyet herkut. Hiilihydraattien ja sokerien lisääminen ei tee mistään herkusta kevyttä. Sitäpaitsi minulla on omakohtaisia kokemuksia miten hiilihydraatit lihottaa ja altistaa sairauksille ja taas päinvastoin luonnolliset rasvat laihduttaa ja parantaa.

        Kyllä lihottavat proteiinitkin, jos niitä liikaa syö...Sitä paitsi liika proteiini rasittaa munuaisia, rasva sydäntä ja muita sisäelimiä, joten kyllä ihminen tarvitsee myös energiaa tuovia hiilihydraattejakin. Mikä tahansa lihottaa liikaa käytettynä, joten mihin tämä hiilariton ruokavalio perustuu? Eräs tuttavani kokeili hiilaritonta ja lihoi, koska söi liikaa.


    • päivän tärkein ateria

      Eikös se aamupala ole päivän tärkein ateria!! Silloin minä ainakin syön kunnon ruisleipää. Joskus syön muroja, mysliä tai puuroa. Jos haluaa pudottaa painoa niin kannattaa syödä usein, mutta pienempiä annoksia. Jotkut suosittelee 6 kertaa päivässä. Silloin pysyy verensokeri kohallaan eikä tee niin hirveesti mieli makeaa ym. herkkuja.

      • tuoremehua

        näkkäri raejuustoa 2kevyttä kinkkusiivua rehuja


    • ei sovi minulle

      Syön yleensä ensimmäisen kerran n. klo 13, silloinkin kevyesti. Toisen kerran syön n. klo 21 ja siinä se. Aterioiden välillä kuluu kyllä kahvia, teetä ja vettä.

      • ei sovi minulle

        Nykyisin juon lasillisen gefilus-mehua aamulla. Olen opetellut, se ei enää tule ylös kuten alussa.


    • aamulla!

      Useimmiten syön paistetun tai keitetyn munan, ruisleivänsiivun ja jonkun hedelmän. Joskus kaurapuuroa leivän tilalla. Lisäksi vihreää teetä ja vettä. Siinäpä se. :)

    • pieta

      Mulle aamiainen maistuu vaikka kuinka aikaisin. Mun tyypillinen aamiainen: tyhjään mahaan mukillinen hedelmä-yrttiteetä. Sitten pieni määrä mysliä (min. 10 % kuitua, ei sokeria), sekaan homogenoimatonta, rasvatonta piimää (kannattaa kokeilla!). Lisäksi maapähkinöitä ja omena tai marjoja. Kahvin ja kofeiinipitoisen teen lopetin juuri. En ole laihiksella, mutta kiinnostunut painonhallinnasta ja terveydestä.

      • mistä ostat

        homogenoimatonta piimää?


    • Kuhan kyselen

      kylläpäs tästäkin nyt soppa tuli... ja kun minä vaan kysyin mitä ihmiset syövät aamupalaksi. Niin nyt on jo taistelu siitä mikä on kevyttä ja mikä ei... ja taas tätä hiilari sontaa mitä alkaa olemaan joka ketjussa.

      Jos tästä lähin pysyttäis aiheessa ja kirjoiteltais niitä aamupala vinkkejä eikä tapella siitä mitä on järkevintä syödä. Ihmiset syövät mitä haluavat ja jos mieli tekee syödä leipää ja jugurttia, niin sit syövät, ei siihen toisten mielipiteet vaikuta, ei ainakaan sinun kiril, vaikka munakas ohjeesi olikin hyvän kuuloinen.

      • tytsy

        Minä voin ihan asiallisesti nyt vastata:)

        Eli aamiaiseksi syön Kaura&Ruis -puuroa hillon ja rasvattoman maidon kanssa, ja yhden omenan.


    • 165/60

      Minä syön aamupalaksi aina tosi paljon, tai oikeestaan aina niin paljon kuin maistuu. Yleensä se on pari palaa ruisleipää, voita, kinkkua ja kurkkua. Siihen kaveriksi jogurtti tai mehukeittoa. Sitten saatan palan painikkeeksi ottaa lasillisen limsaa tai mehua, sokerittomia kylläkin. Joskus jotain hedelmää. Aamuisin en koskaan mieti mitä suuhun panen, onhan se päivän tärkein ateria. Ja se mitä aamulla syö kuluu kyllä jossain muodossa, nälkä mulla tulee uudestaan noin 3 tunnin päästä aamupalasta. Muutoin syömisen päivärytmi on sellanen seitsemisen kertaa päivässä.

    • Helmipöllö w

      heti ekana lasi vettä tyhjään mahaan

      puuroa, mehukeittoa siihen, lasi maitoa. 2 siivua ruisleipää.siivu makkaraa (kevyt),siivu aamupala juustoa sekin kevyttä , 6 viipaletta tuorekurkkua ,kuppikahvia tilkka maitoa siihen

    • ---

      Mä en pari vuotta sitten saanut aamuisin mitään kurkusta alas, nyt mulla aika usein jopa nälkä aamulla! Riippuen tietysti mitä on illalla tullut syötyä... Syön yleensä TODELLA ison lautasellisen kuitupitoisia muroja maustamattoman jogurtin ja marjojen/hillon/kiisselin kera. Lisäksi toisinaan leipää tai joku hedelmä. Aamupalan kun syön siinä 7 maissa, niin kyllä puolilta päivin on jo taas syötävä. En ole laihiksella, mutta ei ole tarviskaan... Ravitsemus ja terveys kiinnostavat.

    • Uudestisyntynyt kolli

      Syön aamulla yleensä mukillisen (n.2 1/2dl) Valion rasvatonta jugurttia tai jos oon unohtanut ostaa niin lautasellisen kaurapuuroa mihin heiluttelen Canderellia päälle. Päälle juon mukillisen kahvia jossa rasvatonta maitoa. Tiedän että kuulostaa yksitoikkoiselta mutta meikäläisen professorin päällä nopea ja yksinkertainen menee edelle muista. Lounaalla sitten se nyrkkisääntö eli normaalia ruokaa oman nyrkin verran ja salaattia niin paljon kuin sielu sietää...

    • hetax

      rainbow omena-kaneli pikapuuron ja mukin teetä profeelmaidolla ja makeutusaineella.se on yleensä mun aamiainen arkena.mut joskus kun ei kerkee niin sitten duunissa teekupillinen profeelmaidolla ja makeutusaineella.
      viikonloppuna aamupala on tuo puuro tai sen tilalla ruisleipää sulatejuustoviipale 5% tai ohuen ohutta leikkelettä tai kevyt sulatejuustoa/tuorejuustoa ja rehuja päälle.
      viikonloppusin yleensä noista jomman kumman lisänä on vielä teekupillinen profeelmaidon ja makeutusaineen kanssa ja joku kevyt jogurtti(danone vitalinea tai profeel).
      sellaiset on mun aamupalat.

    • LilleMy

      Syön muroja (joitan kuitupitoisia kuten allbran plus tms) ja niiden kanssa rasvatonta maitoa tai jogurttia ja sekaan marjoja. nam ;P

      • vihriä

        aina aamuisin nälkä ja muutenkin aamu-päivä välillä, illalla ei. Siihen olen tottunut ja parempi näin. Eli aamupalaksi menee joko 2 siivua leipää (ruisleivälle vähän voita, vaalea ilman). Tai 1 siivu leipää ja rasvaton jogurtti tai vastaava. Kuitenkin yleensä pari tuntia aamupalan jälkeen tulee syötyä jokin pieni voileipäkeksi tai vastaava, jotta jaksaa lounaalle :)

        Aamupalaa kyllä kannattaa syödä edes vähän, sillä parempihan se on laihdutuksen kannalta, että aineenvaihdunta lähtee heti aamulla käyntiin.


    • vihreäkuula

      En ole suoranaisesti laihduttaja, mutta elämäntapojani terveytän entisestään, joten uskaltaudunpa tähän vastaamaan :)

      Yleensä aamupala on perinteistä leipää ja jogurttia -tyyliä, mutta välillä menee muroja ja puuroakin. Puuron syömiseen sellainen vinkki, että itse ainakin syön puuroni mehukeiton kanssa, mikä auttaa puuron alas saamista aika tavalla :D Itseäni kun tuo puuro tosiaan voi aamuisin ruveta kuvottamaan. Mehukeiton kanssa se on suorastaan hyvää.

      Ja vaihtele puurolaatuja, älä aina popsi samaa. Itse syön välillä perinteistä kaurapuuroa, välillä tummaa mannapuuroa ja joskus ruispuuroa. Jos mannapuuron syöminen kuulostaa turhan riskaabelilta, niin voihan tuon täysjyvämannan joukkoon heittää vielä vähän vehnälesettä tms. niin kuitujensaanti on taattu. Valkoiset mannaryynit hiiteen! Tummissa on makua ja kuitua, namnam. Ja toimivat kaikissa mannaruoissa yhtä hyvin kuin vitivalkoiset sukulaisensa.

      • en tajua teitä nirsoilijoita

        En tajua kun ihmiset valittaa että puuro on pahaa, tai että "se on jopa melkein hyvää", sillähän puurohan on aivan taivaallista! Ruispuuro on ihana kun laittaa tarpeeksi suolaa, kaurapuuro on klassikko ja mannapuuro on herkutteluun.

        Ainoastaan tattaripuuro on sellaista, jota en enää ikinä halua syödä.


    • Miesyksin

      Lapsena uskovainen äitini opetti että aamulla ei saa mässäillä. Koko lapsuuteni join laihaa teetä ja 2 palaa ruisleipää joiden päällä siivu juustoa.

      Nykyään syön Aamunhyvä kaurahiutaleita 2 min mikrossa ja voisilmä tietenkin. Juomaksi kylmää vettä tai kaakaota.

    • näin yleensä

      Jos lähden koululle aamulla, en yleensä syö mitään, juon vaan vettä. Tämä siitä syystä että lounaalle mennään kuitenkin siinä 11-12 aikaan, joten on turha syödä aamupalaa ennen sitä.

      Kotiaamuina juon teetä, jossa vähän soijamaitoa, syön palasen tummaa leipää, jossa suolakurkkua tai tomaattia päällä. Joskus sitten joku Digestive-keksi päälle jos mieli tekee jotain vähän makeampaa.

      • tauno9

        syön aamusin edellispäivän jämiä jääkaapista. esim. tänään vedin puolikkaan hampurilaisen ja grillimakkaran.

        miten hitossa teillä on itsekuria noihin puuroihin ja omenoihin ja kaikenmaailman kuitupitoisiin terveysjutskiin??


    • justme

      Oma aamiaiseni koostuu yleensä mukillisesta kahvia ja yhdestä tai kahdesta palasta leipää, toisinaan myös pelkästä kahvista (etenkin vapaapäivinä).

    • ......

      2 näkkäriä 2 juustoviipaletta omena

    • asddaasd

      Perusaamiaiseni arkena:

      - Maustamatonta jogurttia/Rahkaa n. 200 grammaa
      - 1-2 viipaletta ruisleipää päälliset
      - Iso lasi vettä
      - Muki kahvia

      TAI

      - Keitetty kananmuna
      - Neljänviljanpuuroa puolukkahilloa kevytmaitoa
      - (Jos oikein nälkä niin hedelmä tai leipä vielä päälle)
      - Kahvi
      - Vesi

    • lalalalaa

      tässä suht maistuva ja VÄHÄKALORINEN ohje :DD

      eli siis munakas johon tulee VAIN 1 valkuainen. Pistä viinietikkaa pannulle ja kuumenna, pilko sekaan 1-2 sipulia, oman mielen mukaan sieniä,selleriä,palsternakkaa, kesäkurpitsaa etc mistä pidät

      mausta esim valkosipulirouheella tai santa marialla on niitä valmis mauste myllyjä joista esim. pasta rossa on hyvä

      jos kaipaat lisää makua laita vähän ketsuppia sekaan (1g = 1 kcal) viereen sitten vielä raikkaita kasviksia

      on hyvää ja täyttävää :) vähän vaihtelua puuron mussuttamiselle ;)

    • Hoppaa

      Blenderii kaikki ja hyvää on..

      Mustikka 100g
      Kaurahiutale (Rainbow) 40g
      Glutamiini 5g
      Kananmuna 110g (2kpl)
      Raejuusto 2% (Arla) 100g
      Vettä 3dl

      429 kcal P 37g HH 32g R 16g

    • jeppisjepulisgrweah

      vaihtoehto 1:
      maitorahkaa
      raejuustoa
      mehukeittoa tai pilttiä

      vaihtoehto 2:
      puuro veteen keittetynä
      raejuustoa tai kananmuna
      omena

      vaihtoehto 3:
      purkki maitorahkaa
      hedelmä
      pellavansiemenrouhetta

    • voitolla

      Rasvatonta maustettua jugurttia ja banaania. Hedelmiä, vettä, joskus niitä juotavia danonen juomia.

    • Täyttävät murot

      Syön annoksen Cheerios täysyvämuroja (2.5 dl = 30 g) ja siihen laitan desin verran maitoa. Ainakin minulle tuo annos riittää oikein hyvin, ja siitä tulee kylläinen olo. Lisäksi juon lasillisen vettä, joskus myös kahvia. Hedelmän saatan ottaa, jos on tai muuten jaksan sen syödä.

    • Kumijuustot veke

      2 mukia maitokahvia ja kunnon siivu leipäjuustoa riittää minulle aamupalaksi, koska syön lounaan jo klo 11:00.

      Olen jättänyt kaikki rasvattomat, sokeroidut jugurtit pois, samoin kaikki rasvattomat muut maitotuotteet ja paino putoaa kivasti. Juon täysmaitoa ja syön mm rasvaisia juustoja. Rahkaa tai luomujugurttia tuoreiden marjojen kera on iltapalani.

    • Manna

      Oliiviöljyssä freesattua paprikaa, sipulia ja porkkanaa, kananmuna ja muutama siivu kalkkunaleikettä sekä raikasta salaattia. Juomaksi paljon vettä ja pari kupillista kahvia. Vaihtoehtona kananmunan ja kalkkunaleikkeen tilalla n. 100 g uunissa paistettua lohta ja salaatin joukkoon feta-juustoa. Kaurapuuron marjojen ja raejuuston kera syön vasta lounaaksi neljän tunnin päästä aamiaisesta.

    • chip

      Tukevasti. Aamupalan pitää olla kaikista päivänaterioista energiapitoisin.

    • Plbaw

      - Keitetty kananmuna
      - 300 g maustamatonta jogurttia tai 200 g maitorahkaa
      - Banaani/omena
      - 2 kalaöljykapselia

      Näillä painan menemään sinne lounaaseen asti. Tähän vielä lisäksi 0,5 l vettä ja iso muki kahvia.

    • Maypels

      Omat lempparit:

      Puuro puoliksi maitoon tehtynä, päälle mansikoita/mustikoita/banaania/maapähkinävoita/mehukeittoa... It's your choice :)

      Reissumies-leipä, päälle puoliksi yksi paistettu kananmuna tai vaihtoehtoisesti kaksi valkuaista, yrttisuolaa päälle ja jos vielä lisää haluaa jotain niin raejuusto käy päälle myös :)

      Jogurttia, johon sekoitettu mysliä, pilkottu hedelmiä ja taas aika helppo soveltaa oman maun mukaan.

      Smoothiet, jogurttiin tehtynä.

      Hedelmäsalaatti

      Tonnikalaa & raejuustoa sekaisin ja taas saa maustaa omalla tavallaan :--)

      Onhan noita kun pistää aivot käyntiin..

    • Lady 48

      Pohjalle huoneenlämpöistä vettä, jakurkuma-viherjauhe-yrttijuoma. Yleensä kaurapuuroa isoista hiutaleista (niiden GI on hyvä), omenaa, marjoja ja lesitiiniä. Kalaöljykapseli, mahd. muita lisäravinteita. Vihreää teetä sitruunan kanssa tai yrittiteetä. Nyt vaihdoin kaurat tattariin: katson, tepsiikö alkalisempi ruokavalio painon jumittamiseen laihduttaessa.

    • Aamupala:P

      Mun joka aamuinen aamupala:

      -2 palaa paahtoleipää margariiniä
      - 5 siivua kalkkunaleikettä
      - 4 siivua juustoa
      - Kurkkua ja tomaattia
      - Rahkaa ja raejuustoa (joskus jogurttia)
      - Hedelmä

    • Olen laihduttanut viime kevättalvesta lähtien melkein 30 kiloa. Sitä ennen en syönyt aamiaista lähes 30 vuoteen, myöhään illalla kyllä sitäkin enemmän... Nyt olen opetellut taas nauttimaan aamupalaa, en ihan heti herättyäni, mutta noin tunni kuluttua.

      Vakioaamupalani on ollut:
      - viiliä (1%) leseitä ja/tai siemeniä hilloa (itse tehtyä vähäsokerista)
      - teetä

      Enempää en aamulla tarvitse. Iltapäivällä kahden kolmen maissa syön terveellisen lounaan.

    • lahduttajan tärkein

      Mahdollisimman vähän, kahvia ja pieni pala jotain makeaa verensokerin tasoittamiseksi.

      Näin kun aloittaa päivän, niin nälkä tulee vasta iltapäivällä.

    • Sylieläin

      Saatan kuulostaa joltain... paatokselliselta karppaajalta tai laihduttajalta tai hipiltä, mutta oikeastaan olen vain moniallerginen kieliaakikko joka on rajoitteidensa ja yleisen uteliaisuuden johdosta löytänyt itselleen hyvää oloa tekevät ruokatottumukset.

      Koska hedelmien ja juuresten sekasyönti aiheuttaa ilmavaivoja, en syö niitä samalla aterialla.

      Jos haluan syödä hedelmäpainotteisen aamuaterian, saatan latoa kippoon seuraavaa:

      rasvaista, maustamatonta jogurttia
      siemeniä, mm. kurpitsan
      pellavansiemenöljyä
      hunajaa
      hedelmiä, kuten avokadoa ja/tai banaania

      Lisänä saatan erikseen napata appelsiinin tai päärynän. Tai tuoremehua. Kuivatuissa viikunoissa on paljon kuitua: 9,8g/100g, lähde: fineli.fi.

      Jos haluan syödä juurespainotteisen aamuaterian, saatan paistaa näitä pannulla lautasellisen. Kaalia, lanttua, porkkanaa, joskus sipulia. Suolaa en käytä lainkaan, tottumiskysymys. Myös juuresten kanssa syön pellavaöljyä ja siemeniä.

      Hapankaalia ja ituja tulee syötyä myös. Ja kananmunia. Ja miksei salaatinlehteäkin. Jos kaapista löytyy joinain aikoina aurinkokuivattuja tomaatteja tai oliiveja, voin niitäkin napsia. Kotijuusto maistuu hyvältä. Ja nyt kun kauppoihin on tullut niitä homogenoimattomia täysmaitoja, niin saatan maitoakin juoda joskus.

      Aika hyvää muuten tulee kun keittää kasaan hunajaa ja siemeniä, levittää leivinpaperille levyksi, jäähdyttää ja leikkaa paloiksi. Seesaminsiemenissä on muuten paljon? kalsiumia: 975.0mg/100g (fineli).

      Juon vettä. Ja juon teetä. Mm. matea ja vihreää teetä. Sairastan harvemmin kuin kerran vuodessa, mutta jos joskus olen muuten vain viluinen, niin haudutettu inkivääri tekee hyvää. Se auttaa tehokkaasti flunnsanoireisiin ja parantaa verenkiertoa, auttaa myös ruuansulatusta.

      Syön kolmesti päivässä. Päivällisellä linssejä, papuja tai herneitä ja rahatilanteen salliessa kokolihaa. Samassa taloudessa elää tyyppejä joilla on hyvin erilaiset ruokatottumukset eikä onneks kukaan toisiaan sellasen takia morkkaa. Mutta herkkä aihe. Hauskaa jos joku saa ideoita tästä.

      Mutta damn, ajalta jolloin vielä pystyin syömään viljaa, on kaurapuuroa ikävä. :) Kaurapuuro, hunaja, pellavansiemenöljy ja mantelit... Oli myös tapana tehdä itse mysliä.

      Ja unohdin mainita mustikkamaidon!

    • Ells1
    • pussieläin

      ite juon kaksi lasia sokeritonta marjakeittoa ja syön ruisleivän TAI puuroa sokeriton marjakeitto/marjoja. päivällä syön kasvissosekeittoa ja 1-2 ruisleipää, ja hyvin jaksaa. :)

    • Nnfhfnhfh

      Mm. Kaksi RUISleipää, muroja, maitoa, vettä, jogurttia. Ulkona syömiset kannattaa jättää väliin nimittäin niissä ruoissa sisältää säilöntäaineita.

    • A-haa, Ah-daa,Bearis

      Aamiaiseni:
      1 Kuppi mustaa teetä (vaihtelu virkistää, yrttiteet on kielletty!),
      hunajaa
      JA:

      1 pala reissumies-leipää
      2 tl margariinia, (rasva: alle 30 % !!)
      2 viip. meetwurstia
      2 viip. juustoa
      tomaattia, kurkkua,

      Tutkimalla:
      1 lasi vettä
      1 kuppi kahvia, mustaa
      1 tl sokeria
      Ja täyteläisyyttä kokemalla...

    • sarpsuli

      Kuppi teetä (yleensä vihreää tai valkoista) ja lasillinen tai pari vettä.

      Ruokia vaihtelen mielen ja nälän mukaan. Joskus pelkästään hedelmiä, joskus kaurapuuroa maustettuna esim. marjoilla, hedelmillä, hunajalla, kanelilla etc. Turkkilaista jogurttia tulee syötyä melko usein. Joskus ihan vain sellaisenaan hedelmillä (hedelmien ja jogurtin suhteen vaihdellessa), joskus kanelilla. Niinä harvoina kertoina kun syön leipää laitan siihen yleensä päälle pinaattia/rucolaa, tomaattia ja punasipulia.

      Mielestäni varsinkin aamupalan kohdalla kannattaa kuunnella omaa kehoaan ja mennä sen mukaan eikä suunnitella liian tarkasti. Aamupala kuitenkin starttaa päivän

    • 9 desin kupillisen kahvia.

    • Oh-da-ke

      Lautasellisen kaurapuuroa (1dl hiutaleita) 2 rkl pellavansiemenrouhetta sekoitettuna, rasvattoman maidon kera 2 kananmunaa keitettynä / purkki (250g) rahkaa sellaisenaan kokonainen paprika / muutama sellerinvarsi kaksi mukillista kahvia makeuttamattomana (vähän kevytmaitoa).

    • Anonyymi

      Mitä ruoka aamu palaa minä syön aamulla joka päivää millainen ruokaa sinä apua kieliaakikko
      Minä halun apua

    • Anonyymi

      Moi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe