Miksi vaarallinen?

Arskavain

- Orjuuttaminen: Vain heidän tavallaan toimiminen johtaa pelastukseen, jokaisen täytyy toimia tiettyjen rutiinien mukaan (kokoukset, konventit, kenttäpalvelus, viikko- ja päiväohjelman toteuttaminen).

- Itsenäisen ajattelun loppuminen: Vartiotorni antaa ohjeet kaikesta, kuinka toimia kulloinkin.

- syyllistäminen: Jos et noudata tarkasti kaikkia ohjeita tai tee tarpeeksi järjestön hyväksi, niin palveluksesi on turhaa. Jatkuva riittämättömyyden tunne.

- luonnollisten suhteiden lakkaaminen: Uskontoverit korvaa sukulaiset ja entiset ystävät, jos eroat tai joudut erotetuksi, lakataan sinua tervehtimästä ja lopetetaan kaikenlainen yhteydenpito.

- eristäytyminen: Et voi osallistua muiden kuin uskontoveriesi rientoihin, kaikki muut riennot ovat huonoa seuraa.

- mielenterveysongelmat: Et voi ottaa tai pyytää apua muilta, kuin todistajilta.

- Kaksinaismoralismi: Ulkokuoren pitää kiiltää, vaikka asiasi eivät olisi niin hyvin.

- Terveydelliset haitat: Vernsiirrot ovat kiellettyjä.

Miksi jotkut ovat Jehovantodistajia?

Suurin osa syntyy nykyään käytännöllisesti katsoen Jehovan todistajiksi, heidät kasvatetaan pienestä pitäen järjestön ohjeiden mukaan.
Ne, jotka valitsevat todistajuuden muuten, ovat muuten oppimattomia ja yksipuolisen tiedon uhreja ja näennäisesti saavat tyydytystä yhteisöönsä kuulumisesta. He ovat usein yhteiskunnallisiin oloihin tyytymättömiä ja kapinoivat mielessään sen auktoriteetteja vastaan. He tuntevat itsensä tärkeiksi noudattaessaan vartiotorni seuran elämäntapaa ja kokevat itsensä ainutlaatuisiksi muihin ihmisiin verrattuna, koska heillä on ainoa totuus.

Jehovan todistajien taktiikka "sodankäynnissään" muita vastaan on, että he valitsevat yleisissä foorumeissa ja keskustelupalstoilla puhumattomuuden ja täydellisen hiljaisuuden, koska näin välttyvät avoimelta kritiikiltä entisten Jehovan todistajien taholta. He painottavat ainoastaan, että X-jäsenet valehtelevat.
He keskustelevat mielelläsi kanssasi jos olet valmistautumaton kohtaamaan heidät ovellasi, itse he ovat koulutettuja voittamaan väittelyjä (valmennetaan jatkuvasti eri käänteisiin) ja tarkasti suunnitelleet, miten heidän todisteluketjunsa etenee, ja he ovat yleensä liikeellä kaksin voimin, jotta toinen voi kiperässä tilanteessa auttaa ja kontroloida toista. Heidän mielestään seuran tietolähteet ovat aina oikeassa. Paras tapa onkin keskustella ja saada heidät kenties heräämään, on käyttää heidän omaa painettua kirjallisuuttaan ja historiaa osoittaakseen, kuinka "Jumalan henkeytetty kanava" on aikojen kuluessa toiminut...

45

2556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????

siunattuine sotineen joissa miljoonia ja taas miljoonia kuolleita, Jehovan todistajat eivät sodi.

• Markku_Meilo

Kaikki järjestyy parhain päin kunhan siirtää omia ongelmia käsiteltäessä huomion kaverin ongelmiin. Kristikunta (mikä se sitten lienee?) voi vuorostaan osoitella sormella islaminuskoisia ja he taas jotain muuta ryhmää jne.

Ja mitä sodankäyntiin tulee, niin vielä vuosisata sitten Vartiotorniseura ei nähnyt syytä olla menemättä rintamalle. Siellä kyllä sitten oli ohjeena taata oma ja kavereiden turvallisuus huteja ampumalla.

Nykyään Vartiotorniseura onkin keskittynyt enemmän surmaamaan omia jäseniään sekä hajoittamaan perheitä ja siinä ohessa suojelemaan lapsiinsekaantujia. Toki nuo ongelmat ovat helposti ohitettavissa, vaikka viittaamalla islaminuskoisiin itsemurhapommittajiin.

• mutta nyt
        Markku_Meilo kirjoitti:

Kaikki järjestyy parhain päin kunhan siirtää omia ongelmia käsiteltäessä huomion kaverin ongelmiin. Kristikunta (mikä se sitten lienee?) voi vuorostaan osoitella sormella islaminuskoisia ja he taas jotain muuta ryhmää jne.

Ja mitä sodankäyntiin tulee, niin vielä vuosisata sitten Vartiotorniseura ei nähnyt syytä olla menemättä rintamalle. Siellä kyllä sitten oli ohjeena taata oma ja kavereiden turvallisuus huteja ampumalla.

Nykyään Vartiotorniseura onkin keskittynyt enemmän surmaamaan omia jäseniään sekä hajoittamaan perheitä ja siinä ohessa suojelemaan lapsiinsekaantujia. Toki nuo ongelmat ovat helposti ohitettavissa, vaikka viittaamalla islaminuskoisiin itsemurhapommittajiin.

Kun ollaan Jehovan vuorella, niin "he ovat takoneet miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi, eivätkä enää opettele sotimaan"

Silloin oltiin raamatun tutkijoita ja nyt Jehovan todistajia. Jehovan todistajat ovat ainoa uskonto joka mainitaan raamatussa!

• Ohdake

Jos terroristi hyökkäisi kotiisi uhaten raiskata ja tappaa lapsesi ja kiduttaa puolisosi kuoliaaksi, niin seisoisitko vieressä tyynenä tekemättä mitään, vai puolustaisitko itseäsi ja perhettäsi silläkin uhalla, että voisit vahingoissa tappaa terroristin?

Millä tavalla Jumala suhtautui Israelin kansaan heidän käydessään sotaa ulkopuolisia vastaan?

a) Jumala oli Israelin kansan puolella.
        b) Jumala tuomitsi kaikki sodat ja tappamisen.

• Ohdake
        mutta nyt kirjoitti:

Kun ollaan Jehovan vuorella, niin "he ovat takoneet miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi, eivätkä enää opettele sotimaan"

Silloin oltiin raamatun tutkijoita ja nyt Jehovan todistajia. Jehovan todistajat ovat ainoa uskonto joka mainitaan raamatussa!

>>Jehovan todistajat ovat ainoa uskonto joka mainitaan raamatussa!>>

Luettelepa nyt reippaasti viidestä kymmeneen jehovantodistajaa vuosien 100-1800 väliltä.

Kiitos.

• Lehtiveli
        mutta nyt kirjoitti:

Nimeä "Jehovan todistajat" ei edes löydy raamatusta. Raamatussa ei myöskään mainita mitään Vartiotornin raamattu & traktaattiseurasta. Siellä ei myöskään mainita, että vain tämän amerikkalaisen järjestön luota tulisi hengellinen valo. Kuten raamatussa ei myöskään ole mainittu mitään siitä, että Russell olisi ollut viimeinen joka antoi valoa.

Missä kohtaa raamatussa puhutaan jotain Jehovan todistajista nykymuodossaan?

• puhutaan
        Ohdake kirjoitti:

>>Jehovan todistajat ovat ainoa uskonto joka mainitaan raamatussa!>>

Luettelepa nyt reippaasti viidestä kymmeneen jehovantodistajaa vuosien 100-1800 väliltä.

Kiitos.

Tietämättömyyden ajasta ja tuo aika osuu tuohonkin aikaan kuten Paavali sanoo Apt 17:

"26. Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27. että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28. sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        29. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
        30. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
        Mutta lopun ajassa Jumala ottaa kansan nimelleen kuten Apt 15 sanoo:
        "14. Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä."
        Ja malakian kolmas luku: " Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.

• Markku_Meilo
        mutta nyt kirjoitti:

>>Kun ollaan Jehovan vuorella, niin "he ovat takoneet miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi, eivätkä enää opettele sotimaan"

Se onkin piristävä muutos sen Raamatussa kerrotun jatkuvan ja perinpohjaisen sotimisen jälkeen. Niin perinkohjaisen, että sama viholliskansa hävitettiin useamman kerran viimeiseen mieheen.

Viime aikoina onkin sitten vaan odotettu, että pian 99,9 % maapallon väestä mädätetään pystyyn ja syötetään linnuille. Sillä onkin hyvä oikein kehuskella, että Helvettiä ei ole olemassa.

>>Silloin oltiin raamatun tutkijoita ja nyt Jehovan todistajia.

Kovalla innolla, osin oppiseikkailuistaan valehdellenkin, se vaan Vartiotorniseura yhdistää raamatuntutkijat jehovantodistajien esiasteeksi. Sitten se into laantuukin äkkiä raamatuntutkijoiden esikuvan, adventistien kohdalla.

>> Jehovan todistajat ovat ainoa uskonto joka mainitaan raamatussa!

Niinpä onkin aivan loogista, että Vartiotorniseuran raamatuntutkijat ja jehovantodistajat opettivat vielä lapsuudessani, että he eivät ole uskonto. Vartiotorniseuralle uskonto oli silloin vielä Saatanan keksintö.

• kohtaa
        Lehtiveli kirjoitti:

Nimeä "Jehovan todistajat" ei edes löydy raamatusta. Raamatussa ei myöskään mainita mitään Vartiotornin raamattu & traktaattiseurasta. Siellä ei myöskään mainita, että vain tämän amerikkalaisen järjestön luota tulisi hengellinen valo. Kuten raamatussa ei myöskään ole mainittu mitään siitä, että Russell olisi ollut viimeinen joka antoi valoa.

Missä kohtaa raamatussa puhutaan jotain Jehovan todistajista nykymuodossaan?

Jesaja 43:
        "10. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
        11. Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
        12. Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.

Siis herra sana on korvannut Jehovan = Jehovan todistajat

• kohtaa kirjoitti:

Jesaja 43:
        "10. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
        12. Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.

Näiden raamatun paikkojesi mukaan minä voisin helposti perustaa lahkon ja kutsua sitä "Herran sanan viejiksi".

Se, että vt-seura on ottanut raamatusta jonkun paikan mukaan nimensä ei todista yhtään mitään, ei sitten yhtään mitään.

>>Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.

Kyllä sinä tiedät, että Jeesusta tituleerataan raamatussa useita kertoja jumalaksi...

• se menee
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Kun ollaan Jehovan vuorella, niin "he ovat takoneet miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi, eivätkä enää opettele sotimaan"

Se onkin piristävä muutos sen Raamatussa kerrotun jatkuvan ja perinpohjaisen sotimisen jälkeen. Niin perinkohjaisen, että sama viholliskansa hävitettiin useamman kerran viimeiseen mieheen.

Viime aikoina onkin sitten vaan odotettu, että pian 99,9 % maapallon väestä mädätetään pystyyn ja syötetään linnuille. Sillä onkin hyvä oikein kehuskella, että Helvettiä ei ole olemassa.

>>Silloin oltiin raamatun tutkijoita ja nyt Jehovan todistajia.

Kovalla innolla, osin oppiseikkailuistaan valehdellenkin, se vaan Vartiotorniseura yhdistää raamatuntutkijat jehovantodistajien esiasteeksi. Sitten se into laantuukin äkkiä raamatuntutkijoiden esikuvan, adventistien kohdalla.

>> Jehovan todistajat ovat ainoa uskonto joka mainitaan raamatussa!

Niinpä onkin aivan loogista, että Vartiotorniseuran raamatuntutkijat ja jehovantodistajat opettivat vielä lapsuudessani, että he eivät ole uskonto. Vartiotorniseuralle uskonto oli silloin vielä Saatanan keksintö.

Jeesus sanoi että pelastuvia olisi vähän ja kaikki jotka eivät ole Jehovan puolella tuhotaan kuten Jeremia luvussa 33 varottaa tulevasta tuhosta:
        ". Pauhina käy maan ääriin asti, sillä Herralla on riita-asia kansoja vastaan, hän käy oikeutta kaiken lihan kanssa: jumalattomat hän antaa miekalle alttiiksi, sanoo Herra.
        32. Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, onnettomuus kulkee kansasta kansaan, ja suuri myrsky nousee maan perimmäisistä ääristä.
        33. Ja Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi.

• Vanhan vanha
        Ohdake kirjoitti:

Jos terroristi hyökkäisi kotiisi uhaten raiskata ja tappaa lapsesi ja kiduttaa puolisosi kuoliaaksi, niin seisoisitko vieressä tyynenä tekemättä mitään, vai puolustaisitko itseäsi ja perhettäsi silläkin uhalla, että voisit vahingoissa tappaa terroristin?

Millä tavalla Jumala suhtautui Israelin kansaan heidän käydessään sotaa ulkopuolisia vastaan?

Urbaani legenda kysymys!
        Itsepuolustukseksi saa toimia, mutta sitä ei ole poliiikkojen itsekkäät sodat!

• Markku_Meilo
        se menee kirjoitti:

Jeesus sanoi että pelastuvia olisi vähän ja kaikki jotka eivät ole Jehovan puolella tuhotaan kuten Jeremia luvussa 33 varottaa tulevasta tuhosta:
        ". Pauhina käy maan ääriin asti, sillä Herralla on riita-asia kansoja vastaan, hän käy oikeutta kaiken lihan kanssa: jumalattomat hän antaa miekalle alttiiksi, sanoo Herra.
        32. Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, onnettomuus kulkee kansasta kansaan, ja suuri myrsky nousee maan perimmäisistä ääristä.
        33. Ja Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi.

>>...kaikki jotka eivät ole Jehovan puolella tuhotaan

Kuten on esimerkiksi vuosien 1914, 1925 ja 1975 tapahtumat ovat meille niin selvästi osoittaneet.

• tapahtumaa
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>...kaikki jotka eivät ole Jehovan puolella tuhotaan

Kuten on esimerkiksi vuosien 1914, 1925 ja 1975 tapahtumat ovat meille niin selvästi osoittaneet.

odotetaan innokkaasti, äidin odotusaikanakin voi laskettu päivämäärä mennä väärin, muttei se sitä tarkoita ettei lapsi syntyisi. Kaikki merkit lopun ajalle menossa kuten tiedät varmaan viimeisinä päivinä tulevista pilkkaajista. Ihminen erhtyy Jumala ei.

• Ohdake
        Vanhan vanha kirjoitti:

Urbaani legenda kysymys!
        Itsepuolustukseksi saa toimia, mutta sitä ei ole poliiikkojen itsekkäät sodat!

Vastauksesi kysymyksiin olivat ....?

• aina vastannut
        Ohdake kirjoitti:

Vastauksesi kysymyksiin olivat ....?

Enkä vastaa minäkään

• Ohdake
        tapahtumaa kirjoitti:

odotetaan innokkaasti, äidin odotusaikanakin voi laskettu päivämäärä mennä väärin, muttei se sitä tarkoita ettei lapsi syntyisi. Kaikki merkit lopun ajalle menossa kuten tiedät varmaan viimeisinä päivinä tulevista pilkkaajista. Ihminen erhtyy Jumala ei.

>>odotetaan innokkaasti, äidin odotusaikanakin voi laskettu päivämäärä mennä väärin, muttei se sitä tarkoita ettei lapsi syntyisi. Kaikki merkit lopun ajalle menossa kuten tiedät varmaan viimeisinä päivinä tulevista pilkkaajista. Ihminen erhtyy Jumala ei.>>

Kuten tiedät, on vuosi 1914 myös ihmisen laskema. Oletko sitä mieltä, että sen suhteen voidaan myös olla väärässä - siis te?

Voisiko myös olla mahdollista, että Jeesuksen paluu olisi näkyvä, niin kuin Raamattu kertoo?
        Voisiko Raamattu olla tässä kohdassa oikeammassa kuin Russel?

• tapahtumaa kirjoitti:

>>Kaikki merkit lopun ajalle menossa kuten tiedät varmaan viimeisinä päivinä tulevista pilkkaajista. Ihminen erhtyy Jumala ei.

Jos olet yhtään historiaa ilman vartsikkaa lukenut niin olet varmasti huomannut, että pilkkaajia on ollut ihmisen alusta aina tähän päivään saakka. Mikä tekee mielestäsi meidän ajastamme niin erikoisen?

Uskontosi johtajat ovat lukeneet omat aikansa aikoinaan erikoiseksi jo moneen kertaan. Eikö mielestäsi ole hyvinkin toden näköistä, että sadankin vuoden päästä ihmiset puhuvat lopun ajoista ja pikaisesta lopusta?

Muistan itse kun uhosin "maailmalliselle" kaverilleni muksuna, että et tule koskaan täyttämään kolmeakymmentä vuotta. Vt-seura oli minulle opettanut silloin, että loppu tulee hyvin pian, vuosien kuluessa. Järjestössä korkealla olleet sukulaiseni pitivät mahdottomuutena. että me lapset tulisimme koskaan kouluja loppuun käymään saatikka lapsia saamaan.

Muutaman vuoden kuluttua minun täytyy silloiselle ystävälleni maksaa 5000 mk, kun niin lupasin jos hän kolmekymppiseksi elää. Maksan toki mielelläni tuon n. 800 €, mutta mietin, että mitä sanat "viimeiset päivät" pitävät sisällään? Jokaisellehan nämä meidän elämämme päivät voidaan laskea viimeisinä.

Tunnen, että vt-seuran johdosta minua on kusetettu ja isosti! Miltä sinusta tuntuu?

• Markku_Meilo
        tapahtumaa kirjoitti:

>>[Tärkeää tapahtumaa] odotetaan innokkaasti,

Näinhän se menee, pumpataan ihmisiin valheellinen toive ja otetaan Raamattu sekä Jumala takuumieheksi. Kun homma sitten menee mönkään, syytetään herkkäuskoisia, eikä katsota peiliin.

>> äidin odotusaikanakin voi laskettu päivämäärä mennä väärin, muttei se sitä tarkoita ettei lapsi syntyisi.

Nuo heitot johtuvat ilmeisesti Raamatun aikalaskelmien epätarkkuudesta.

>> Kaikki merkit lopun ajalle menossa kuten tiedät

Ensimmäistäkään lopun ajan merkkiä ei todellisuudessa ole olemassa, kyseessä on Vartiotorniseuran kupla. Koko lopun ajan laskenta on suuri harha, josta ei voida luopua, koska korttitalo kaatuisi.

>> varmaan viimeisinä päivinä tulevista pilkkaajista.

Pilkka on jehovantodistajille sama kuin Vartiotorniseuran valheellisuuden paljastaminen.

>> Ihminen erhtyy Jumala ei.

Vartiotorniseuran mukaan se on Jehovan henkeytetty profeetta, Jehovan kannattaisi varmaan vaihtaa profeettansa hieman luotettavammaksi.

• ja logiikka
        Ohdake kirjoitti:

>>odotetaan innokkaasti, äidin odotusaikanakin voi laskettu päivämäärä mennä väärin, muttei se sitä tarkoita ettei lapsi syntyisi. Kaikki merkit lopun ajalle menossa kuten tiedät varmaan viimeisinä päivinä tulevista pilkkaajista. Ihminen erhtyy Jumala ei.>>

Kuten tiedät, on vuosi 1914 myös ihmisen laskema. Oletko sitä mieltä, että sen suhteen voidaan myös olla väärässä - siis te?

Voisiko myös olla mahdollista, että Jeesuksen paluu olisi näkyvä, niin kuin Raamattu kertoo?
        Voisiko Raamattu olla tässä kohdassa oikeammassa kuin Russel?

Jos kaikki saavat nähdä hänet ja ne jotka lävistivät niin asia täytynee ymmärtää parousia sanan merkityksellä läsnäoloksi. Jeesuksen oli myös määrä hallita vihollisten keskellä ja näin ollen tuo täytyy olla näkymätön, koskapa Jeesus on henki

• Ohdake
        aina vastannut kirjoitti:

Enkä vastaa minäkään

Että sinä et ole Jeesus. Ja että Jeesuksella oli aina joku syy (usein mainittu Raamatussa) miksi hän ei vastannut.

Sinun syysi on se, että sinä et tiedä vastausta tai se on sellainen, ettet jt:nä kehtaa sitä kertoa.

Eikö totta.

• Ohdake
        ja logiikka kirjoitti:

Jos kaikki saavat nähdä hänet ja ne jotka lävistivät niin asia täytynee ymmärtää parousia sanan merkityksellä läsnäoloksi. Jeesuksen oli myös määrä hallita vihollisten keskellä ja näin ollen tuo täytyy olla näkymätön, koskapa Jeesus on henki

>>Jos kaikki saavat nähdä hänet ja ne jotka lävistivät niin asia täytynee ymmärtää parousia sanan merkityksellä läsnäoloksi.>>

Eli kaikki saavat nähdä hänet = kukaan ei näe häntä, koska hän on näkymätön. Sekö on logiikkasi?

• meille malli
        Ohdake kirjoitti:

Että sinä et ole Jeesus. Ja että Jeesuksella oli aina joku syy (usein mainittu Raamatussa) miksi hän ei vastannut.

Sinun syysi on se, että sinä et tiedä vastausta tai se on sellainen, ettet jt:nä kehtaa sitä kertoa.

Eikö totta.

esimerkki. Mikä Jeesuksen vaitioloon oli syynä kun Pilatus kysyi mikä on totuus?

Ei ole häpeä ohdake jos ei kaikkeen osaa vastata, Yleensä Jehovan todistaja soittaa poliisille jos uhataan tai jos ei poliisi ole paikalla niin korkeampaan lakiin vedoten voidaan käyttää tarvittavia menetelmiä, vaikka ampua pyssyllä itsepuolustukseksi. Pääasia on että elämää kunnioitetaan ja motiivimme ovat puhtaat eikä poliittiset tai muuten pahat.

• Tuolloin
        Ohdake kirjoitti:

säilyttääkseen siemenen tulon Israelin kansasta lupauksen mukaisesti, jumala suojeli tarvittavalla tavalla kansaansa ja soti monesti itse näitä brutaaleja kansoja vastaan jotka harrastivat ihmisuhreja, polttivat poikiaan ja tyttäriään tulessa, Israelin kansan korvaisi myöhemmin kristillinen seurakunta ja moosesksen lain Kristuksen laki.

• ja logiikka
        Ohdake kirjoitti:

>>Jos kaikki saavat nähdä hänet ja ne jotka lävistivät niin asia täytynee ymmärtää parousia sanan merkityksellä läsnäoloksi.>>

Eli kaikki saavat nähdä hänet = kukaan ei näe häntä, koska hän on näkymätön. Sekö on logiikkasi?

siis ne jotka lävistivät olivat ilmestyksen kirjoittamisen aikaan jo kuolleet, joten ne "näkevät jotkä hänet lävistivät" olivat tosi asiassa jo kuolleet eli lävistäjät olisivat vertauskuvaannollisesti kristusta vastustavat. Jeesus puhui myös että hän tulisi samallatavalla kuin lähti, Jeesuksen ylösnosemista taivaaseen ei nähneet kuitenkaan muut kuin opetuslapset eli näin olisi palatessakin, näkisivät uskon silmin ja läsnäolonsa tunnusmerkeistä joita matt 24 täynnä

• Tuolloin kirjoitti:

säilyttääkseen siemenen tulon Israelin kansasta lupauksen mukaisesti, jumala suojeli tarvittavalla tavalla kansaansa ja soti monesti itse näitä brutaaleja kansoja vastaan jotka harrastivat ihmisuhreja, polttivat poikiaan ja tyttäriään tulessa, Israelin kansan korvaisi myöhemmin kristillinen seurakunta ja moosesksen lain Kristuksen laki.

Miksei jumala aiheuttanut paikallista vedenpaisumusta ja olisi hävittänyt nämä kansansa vastustajat ilman, että olisi tarvittu sotia, joissa ihmisiä orpoutisi tai kärsisi muuten silmittömästi?

Eikö jumalalla ollut todella muuta vaihtoehtoa kuin sota?

Kuulostaa erikoiselta ratkaisulta maailman valtiaalta ja kaikkeuden talouden hoitajalta.

• ja logiikka kirjoitti:

siis ne jotka lävistivät olivat ilmestyksen kirjoittamisen aikaan jo kuolleet, joten ne "näkevät jotkä hänet lävistivät" olivat tosi asiassa jo kuolleet eli lävistäjät olisivat vertauskuvaannollisesti kristusta vastustavat. Jeesus puhui myös että hän tulisi samallatavalla kuin lähti, Jeesuksen ylösnosemista taivaaseen ei nähneet kuitenkaan muut kuin opetuslapset eli näin olisi palatessakin, näkisivät uskon silmin ja läsnäolonsa tunnusmerkeistä joita matt 24 täynnä

>>Jeesus puhui myös että hän tulisi samallatavalla kuin lähti, Jeesuksen ylösnosemista taivaaseen ei nähneet kuitenkaan muut kuin opetuslapset eli näin olisi palatessakin, näkisivät

Raamatussa opetuslapset näkivät "ihan oikesti" Jeesuksen nousevan taivaaseen. Silti yksikään jehovan todistaja ei ole nähnyt Jeesuksen palaavan maan päälle samalla tavalla.

• meille malli kirjoitti:

esimerkki. Mikä Jeesuksen vaitioloon oli syynä kun Pilatus kysyi mikä on totuus?

Ei ole häpeä ohdake jos ei kaikkeen osaa vastata, Yleensä Jehovan todistaja soittaa poliisille jos uhataan tai jos ei poliisi ole paikalla niin korkeampaan lakiin vedoten voidaan käyttää tarvittavia menetelmiä, vaikka ampua pyssyllä itsepuolustukseksi. Pääasia on että elämää kunnioitetaan ja motiivimme ovat puhtaat eikä poliittiset tai muuten pahat.

>>vaikka ampua pyssyllä itsepuolustukseksi. Pääasia on että elämää kunnioitetaan ja motiivimme ovat puhtaat eikä poliittiset tai muuten pahat.

Eli "Älä tapa" -käsky ei ole sekään enää voimassa?

Toisaalta oman lapsensa uhraaminen verensiirron kieltämisen johdosta on sitten ihan ok.

Nyt tarvitsisi sinunkin lukea materiaaliasi tarkemmin.

• mukautui
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Miksei jumala aiheuttanut paikallista vedenpaisumusta ja olisi hävittänyt nämä kansansa vastustajat ilman, että olisi tarvittu sotia, joissa ihmisiä orpoutisi tai kärsisi muuten silmittömästi?

Eikö jumalalla ollut todella muuta vaihtoehtoa kuin sota?

Kuulostaa erikoiselta ratkaisulta maailman valtiaalta ja kaikkeuden talouden hoitajalta.

koska Saatana vietteli Eevan ja Aatamin ja on vastuussa kaikessa viattoman veren vuodatuksesta. Osa enkeleistä liittyi Saatanan kapinaan ja Jumalan oli vatstattava antamalla ajan kulua ja katsoa millaiset seuraukset oli Jumalasta riippumattomalla tiellä - aivan niin veriset Saatana hyökkäysten ja ihmsten pahuuden tähden. Jumala olisi ollut epäreilu jos ei olisi antanut Saatana todistaa väitettään oikeaksi.

• Ohdake
        ja logiikka kirjoitti:

>>siis ne jotka lävistivät olivat ilmestyksen kirjoittamisen aikaan jo kuolleet, joten ne "näkevät jotkä hänet lävistivät" olivat tosi asiassa jo kuolleet eli lävistäjät olisivat vertauskuvaannollisesti kristusta vastustavat.>>

Juurihan puhuit ylösnousemuksesta toisessa ketjussa. Etkö ole lukenut, että Jeesuksen palatessa kuolleet herätetään?

>>Jeesus puhui myös että hän tulisi samallatavalla kuin lähti, Jeesuksen ylösnosemista taivaaseen ei nähneet kuitenkaan muut kuin opetuslapset eli näin olisi palatessakin, näkisivät uskon silmin ja läsnäolonsa tunnusmerkeistä joita matt 24 täynnä>>

Jeesuksen ylösnousemuksen näkivät opetuslapset omilla silmillään - eivät uskon silmillä.
        Jeesus voidaan hänen tullessa nähdä samalla tavalla kuin hänet nähtiin tuolloin.

Voit tarkistaa sanakirjasta mitä tarkoittaa 'samalla tavalla'.

• Ohdake
        meille malli kirjoitti:

>>Ei ole häpeä ohdake jos ei kaikkeen osaa vastata,>>

Tiedän.

>>Yleensä Jehovan todistaja soittaa poliisille jos uhataan tai jos ei poliisi ole paikalla niin korkeampaan lakiin vedoten voidaan käyttää tarvittavia menetelmiä, vaikka ampua pyssyllä itsepuolustukseksi. Pääasia on että elämää kunnioitetaan ja motiivimme ovat puhtaat eikä poliittiset tai muuten pahat.>>

Saako esivalta "kantaa miekkaa" ts. asetta sinun mielestäsi?

Eikö ole nurinkurista, ettei jt voi olla poliisi ja suojella muita aseella, mutta saa soittaa avuksi jonkun muun joka saa kantaa asetta?

Kahdet punnukset?

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Jeesus puhui myös että hän tulisi samallatavalla kuin lähti, Jeesuksen ylösnosemista taivaaseen ei nähneet kuitenkaan muut kuin opetuslapset eli näin olisi palatessakin, näkisivät

Raamatussa opetuslapset näkivät "ihan oikesti" Jeesuksen nousevan taivaaseen. Silti yksikään jehovan todistaja ei ole nähnyt Jeesuksen palaavan maan päälle samalla tavalla.

Ilmestyskirjan 1:7 "… kaikki silmät saavat nähdä hänet ..."

kaikki – tällä hetkellä noin 0,1 % maapallon ihmisistä.

silmät – tarkoittaa mielikuvitusta

saavat – tarkoittaa, että on mahdollista

nähdä – tarkoittaa mielikuvan hellimistä

hänet – tarkoittaa mielikuvaa Jeesuksesta

• mukautui kirjoitti:

koska Saatana vietteli Eevan ja Aatamin ja on vastuussa kaikessa viattoman veren vuodatuksesta. Osa enkeleistä liittyi Saatanan kapinaan ja Jumalan oli vatstattava antamalla ajan kulua ja katsoa millaiset seuraukset oli Jumalasta riippumattomalla tiellä - aivan niin veriset Saatana hyökkäysten ja ihmsten pahuuden tähden. Jumala olisi ollut epäreilu jos ei olisi antanut Saatana todistaa väitettään oikeaksi.

>>Jumala olisi ollut epäreilu jos ei olisi antanut Saatana todistaa väitettään oikeaksi.

Epäreilua ei mielestäsi ole se, että miljardit ihmiset kokevat kuoleman ja heidän läheisensä menetyksen surkeuden. Ihan vain koska Saatanaa ei pidä kohdella epäreilusti.

Kuinka todella voidaan mennä Saatanan helmoihin toteamalla, että kyllä Saatanakin tarvitsee oikeudenmukaisuutta?

Ei ole minkään logiikan mukaista, että raamatun mukaan n.6000 vuotta ihmisiä kidutetaan maan päällä ihan vain sen tähden, ettei Saatana nyt vain tuntisi itseään kaltoin kohdeltuksi.

• jah hah
        kohtaa kirjoitti:

Jesaja 43:

>Jesaja 43: "10. Te olette minun todistajani, sanoo ...

Eipä tuossakaan ole muodossa "Jehovan todistajat" eikä edes "Herran todistajat".

Ja minkä takia sitten ei ole mitään näyttöä siitä, että Jeesus ja apostolit olisivat kutsuneet itseään "Jehovan todistajiksi"?

• taram2

kristikunnassakaan sodi.
        On miljoonia ja taas miljoonia uskovia jotka ei ota asetta käteen.Itse asiassa heitä on paljon enemmän kuin "vartiotornilaisia."

On turha yleistää sanalla kristikunta,uskovia heidän joukkoonsa.

Tämä vain on yksi esimerkki Jt:n mielenhallinnasta.

• taram2

Onko Jt:t turvallisia?

Kun ottaa huomioon,että itsenäinen ajattelu on kiellettyä.
        Jos poikkeat järjestön ajattelutavasta,olkoonpa että et riko Jumalan säädöksiä,niin kuinka turvalliseksi tunnet itsesi?

Otetaanpa huomioon esim.minä.
        1990 luvun alussa kritisoin Vt:n kirjoitusta,että "ennenkuin vuosituhat vaihtuu loppuu saarnaamistyö".(lähetyskentillä).
        Jos en olis lopettanut asiasta vatvomista minut olisi erotettu.Syynä järjestön arvosteleminen.

10 vuotta myöhemmin,minut olisi pitänyt oikeammin julistaa "profeetaksi"koska tiesin heti vt:n ilmestyessä että:"nyt tuli valheprofetia".

Kukaan ei saa ajatella Jt:n keskuudessa Pyhän Hengen johtamana muuta kuin "kammiossaan".Onko se turvallista elämää? Kysyn vaan?

• Markku_Meilo
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Jumala olisi ollut epäreilu jos ei olisi antanut Saatana todistaa väitettään oikeaksi.

Epäreilua ei mielestäsi ole se, että miljardit ihmiset kokevat kuoleman ja heidän läheisensä menetyksen surkeuden. Ihan vain koska Saatanaa ei pidä kohdella epäreilusti.

Kuinka todella voidaan mennä Saatanan helmoihin toteamalla, että kyllä Saatanakin tarvitsee oikeudenmukaisuutta?

Ei ole minkään logiikan mukaista, että raamatun mukaan n.6000 vuotta ihmisiä kidutetaan maan päällä ihan vain sen tähden, ettei Saatana nyt vain tuntisi itseään kaltoin kohdeltuksi.

>>Ei ole minkään logiikan mukaista, että raamatun mukaan n.6000 vuotta ihmisiä kidutetaan maan päällä ihan vain sen tähden, ettei Saatana nyt vain tuntisi itseään kaltoin kohdeltuksi.

Minun on vaikea nähdä minkäänlaista logiikkaa koko tässä surullisenkuuluisassa maailmankaikkeuden suurimmassa kiistakysymyksessä.

Ensin paimentolaistarustosta poimitaan tyyppi ja nimetään maailmankaikkeuden mahtavimmaksi, jolle mikään ei ole mahdotonta. Sitten joku mitätön pojanpoika ryhtyy rettelöimään ja sen perusteella käydään pyhiä sotia ja annetaan ihmisten muutenkin kärsiä.

Miksi tämä maailmankaikkeuden mahtavimmaksi ja oikeudenkmukaisimmaksi mainittu tyyppi antaisi pojanpojan (tai miksi Jeesuksen kautta luotua Saatanaa sitten nimitetäänkään) hyppyyttää itseään? Olisiko asia edes teoriassa niin vaikea, että maailmankaikkeuden viisain ja oikeudenmukaisin tarvitsee tuhansia vuosia miettimisaikaa kun lopputukos on kirjattu samaan tarustoon jo aikaa sitten?

• taram2
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Ei ole minkään logiikan mukaista, että raamatun mukaan n.6000 vuotta ihmisiä kidutetaan maan päällä ihan vain sen tähden, ettei Saatana nyt vain tuntisi itseään kaltoin kohdeltuksi.

Minun on vaikea nähdä minkäänlaista logiikkaa koko tässä surullisenkuuluisassa maailmankaikkeuden suurimmassa kiistakysymyksessä.

Ensin paimentolaistarustosta poimitaan tyyppi ja nimetään maailmankaikkeuden mahtavimmaksi, jolle mikään ei ole mahdotonta. Sitten joku mitätön pojanpoika ryhtyy rettelöimään ja sen perusteella käydään pyhiä sotia ja annetaan ihmisten muutenkin kärsiä.

Miksi tämä maailmankaikkeuden mahtavimmaksi ja oikeudenkmukaisimmaksi mainittu tyyppi antaisi pojanpojan (tai miksi Jeesuksen kautta luotua Saatanaa sitten nimitetäänkään) hyppyyttää itseään? Olisiko asia edes teoriassa niin vaikea, että maailmankaikkeuden viisain ja oikeudenmukaisin tarvitsee tuhansia vuosia miettimisaikaa kun lopputukos on kirjattu samaan tarustoon jo aikaa sitten?

...saanko kertoa?
        On kysymys paljolti maan ja aurinkokuntamme pyörimis nopeudesta.
        Näemme kaiken 24h/365pv/vuosi nkökulmasta.
        Kaikkivaltiaalle aurinkokuntamme vauhti on osa linnunrataa/galaksia on yhtäkuin galaksijoukkomme...j.n.e.
        Koko ihmiskunnan vaihteet ei ole Jumalalle muuta kuin...muutama huokaisu.
        Kun katsoo muurahaisia ja vertaa heitä meihin ymmärttää "heidän" touhunsa.Aika HÖSSÖTYSTÄ!!

Auttoiko tämä mitään rakas meilo?

• Markku_Meilo
        taram2 kirjoitti:

...saanko kertoa?
        On kysymys paljolti maan ja aurinkokuntamme pyörimis nopeudesta.
        Kaikkivaltiaalle aurinkokuntamme vauhti on osa linnunrataa/galaksia on yhtäkuin galaksijoukkomme...j.n.e.
        Koko ihmiskunnan vaihteet ei ole Jumalalle muuta kuin...muutama huokaisu.
        Kun katsoo muurahaisia ja vertaa heitä meihin ymmärttää "heidän" touhunsa.Aika HÖSSÖTYSTÄ!!

Auttoiko tämä mitään rakas meilo?

>>...saanko kertoa?

Tokihan, enkä edes muista koskaan ketään asiallista estelleeni, edes ajatuksissani.

>>On kysymys paljolti maan ja aurinkokuntamme pyörimis nopeudesta.

Pidän ajatusta jokseenkin luonnollisena ihmiskunnalle.

>>Kaikkivaltiaalle aurinkokuntamme vauhti on osa linnunrataa/galaksia on yhtäkuin galaksijoukkomme...j.n.e.

Onko tällä mainitulla Kaikkivaltiaalla jonkinlaisia vaikeuksia käsittää, että loi luomuksillensa 24 h vuorokausikierron ja että pojanpojan rangaistuksen toimeenpanon viivästyminen on taruston mukaan merkinnyt yli sadan sukupolven hukkaa?

>>Koko ihmiskunnan vaihteet ei ole Jumalalle muuta kuin...muutama huokaisu.

Syväänpähän tyyppi huokailee, eihän ainakaan hyperventilaatio ole vaarana.

>>Kun katsoo muurahaisia ja vertaa heitä meihin ymmärttää "heidän" touhunsa.Aika HÖSSÖTYSTÄ!!

Loistava esimerkki. Jos muurahaiskekoa katsellessani ryhtyisin vakavissani miettimään, että noiden kaikkien muurahaisten on palvottava minua ja toteltava jokaista ajatustani ja ellei, niin tappaisin kaikki muurahaiset, jotka eivät myöskään kertoisi lajitovereilleen, että heidän on palvottava tuota keon reinalla notkuvaa staraa - olisin valmis hoitoon.

>>Auttoiko tämä mitään rakas meilo?

Toivottavasti ajoi asiansa, mikä se sitten onkaan.

• Johannes

Tyypillistä yleistystä jehovan todistajilta, johon ei voi vastata kuin että et näe metsää puilta ja "Siivilöit hyttysiä mutta nielet kameleita"...Mitä tarkoitan, sitä voit ja kannattaa miettiä.

• Johannes
        mutta nyt kirjoitti:

Uusi testamentti (ja nykyäänhän eletään uuden liiton aikaa, tiedätkö mitä se tarkoittaa???) tuo jatkuvasti esiin että kristityt tunnetaan nimellä "Jeesuksen todistajat"..sorry!

• Ohdake

>>tuomio voi olla suotuisa - riippuu kuinka toimii ylösnosemuksen saatuaan, nuorin siellä kuolee 100 vuotiaana jesajan mukaan, eli riittävästi aikaa mukautua jumalan normeihin>>

Eli sata vuotta saa tehdä pahaa niin halutessaan?

Pidetäänkö "ennallistettuja" elossa sata vuotta, vai tapetaanko heidät nopeammin, jos eivät sopeudu?
      Esim. ihmissyöjät, epäjumalanpalvojat, entisaikojen sotapäälliköt, muiden jumalien palvojat jne.

• miksi en vastaa

Vastaan nyt tähän viestiin. Jätän useimpiin viesteihin vastaamatta, vaikka huomaankin, että niissä on asioiden oikeaa laitaa muunneltu tai sitten yksinkertaisesti ei ole oikeaa tietoa.
      En halua alkaa väittelemään.
      Koska elämme pitkällä lopun ajassa, totuus paljastuu enemmin tai myöhemmin.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      171
      4767
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1631
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1457
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      65
      960
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      797
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      767
    7. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      741
    8. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      739
    9. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      52
      732
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75