uskonongelma

rice

vaimoni on jehovantodistaja.Minulla on sitäkautta paljon tuttavia.vietän heidän kanssaan jonkinverran aikaa.He ovat todella ystävällisiä ja rehellisiä ihmisiä.pidän heistä, itselleni ei ole heistä ystävää löytynyt vaan kaikki tapahtuu vaimoni välityksellä.Johtunee myös itsestäni.Olen vesimies ja luonteeltani äärimmäisen avulias ja ystävällinen.Juuri sopuisuudesta ystävällisyydestä heistä pidän.Tietääkseni he ovat suuunnilleen(ehkä pieni tiedonpuute?)ainoita täysin väkivallattomia.Uskontojen takia maailmassa kuolee päivittäin lukematon määrä ihmisiä.Palaan nyt omaan itseeni ja suheeseeni jehoviin.Olen käytännössä nähnyt miten hyvin he voivat ja ovat elämässään tyytyväisiä.Eli uskominen on heille todella hyväksi.Oma ongelmani onkin että vaikka hyväksyn heidät täysin ja he myös minut.En millään pysty uskomaan jumalaan.Olen siitä heille suorastaan kateellinen.Ongelmani on että minulla ei ole todisteita jumalan olemassaolosta.Raamattukin on vain ihmisen kirjoittama kirja.Myönnän etttä raamatun oppien mukaan eläminen on oikein.Mutta sanoohan sen myös terve järkikin.Minulle onkin mysteeri että miten he pystyvät uskomaan.Vaimonikaan ei pysty sitä minulle todistamaan.Takuulla kukaan ei ole saanut koskaan konkreettista näyttöa jumalan olemassaolosta.Siis miten voi uskoa olemattomaan?En vastusta yhtään heitä ja uskomista.Tiedän kyllä miltä tuntuu uskoa johonkin oikeasti.Esimerkiksi uskon siihen että menen aamulla töihin ja uskon varmasti näkeväni työpaikkani.Jos jumalasta olisi yhtä konkreettisia todisteita,olisin tosiuskovainen.jos joku on viitsinyt tämän lukea sanon vielä lopuksi jehovantodistajien puolesta.Olen jo vuosikausia heitä läheltä nähnyt.Huhut ja pahat puheet heistä eivät pidä paikkaansa.He ovat oikeasti hyviä ihmisiä!Omastapuolestani olen pahoillani etten vaan pysty uskomaan.Ainut mihin pystyn on elää rehellistä elämää niinkuin raamatussa sanotaan.

5

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>Huhut ja pahat puheet heistä eivät pidä paikkaansa

Josko olisit kastettu todistaja ensin vaikka tuollaiset kymmenisen vuotta ja palaisit sitten samaan aiheeseen.

Jehovan todistaja ei itsessään paha välttämättä olekaan. Ei ensinkään. Monet todistajat ovat mitä hienoimpia ihmisiä. Kyse onkin heidän järjestöstään. Vartiotorniseurasta. Sen järjettömistä oppipujotteluista ja omaan pussiin pelaamisesta. Sääntö jonka mukaan erotettua ihmistä tulee karttaa hänen kuolemaansa asti ei istu Jeesuksen antamaan malliin. Eikä sille löydy raamatustakaan suoraa käskyä.

Kannattaa heti kärkeen tehdä ero yksilön arvostelun ja järjestönsä arvostelun välillä. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Kehoittaisinkin tutustumaan johonkin kirjalliseen materiaaliin, josta saa vastapainoisen kuvan vartiotorniseurasta kuin mitä heidän oma kirjallisuutensa antaa. Vinkkinä vaikka Pasi Turusen kirja: Vartiotorni - valtakunta uudessa valossa.

Siinä käsitellään järjestöä monelta kantilta ja monia oppikäsityksiään. Avarakatseisuus antaa aina asioista huomattavasti puolueettomamman kuvan kuin asioiden yksipuolinen tarkastelu. Ei sillä, että teikäläistä avarakatseisuuden puutteesta syyttäisin, mutta vinkkinä vain, koskapa todennäköistä on, että vaimosi ei ehkä pitäisi jos lukisit esim tuon kirjan. Syitä siihen saakin sitten miettiä...

• että ennen en

Sanonpa vain sen, että ennen Jehovan todistajuuttani en ollut niin tyytyväinen elämääni kuin nyt. Paljon on luonteessani mmuttunut.

• samma här

Minulla oli sama ongelma.. enhkä vähän vieläkin, oltuani jo kauan JT, tai paremminkin se on nykyään, että on vaikea rakastaa Jumalaa. Mutta oma uskoni Jumalaan tuli aikoinaan pitkän tutkimisen tuloksena. Mentiin ihan A- Ö hön voisiko olla Jumalaa. Aegeologia todistaa Raamatun paikkansa pitävyyden, historia..Lue Grimpergin :kansojen historiaa.. siellä missä maallinen historia loppuu, he katsovat Raamatusta mitä se sanoo..
      Sitten yksi todiste oli, että koska on niin selvästi paha henkimaailma olemassa.. täytyy olla myös hyväkin. On ihan tuttavapiirissä kokemuksia pahasta henkimaailmasta..
      Kuna tutkii tosiasioita.. mitkä asiat puoltaa Jumalan olemassaoloa. Tutki Raamttua JT kanssa, vertaile.. tietämiisis muihin tosisasioihin. Voisiko olla sattumaa? Ei usko tulekkaan minkään "herätyksen" avulla vaan tutkimisen. Ser on sama juttu kun opiskelee vaikka lääkäriksi.. ensin ei tiedä mitää ja muuataman v päästä jo kirjoittaa itse reseptejä.
      Ja sitten mietit vaihtoehtoa. Mistä tämä kaikki olisi peräisin. Hieno suunnittelu sadasosien tarkkudella kaikki pelaa luonnossa ja avaruudessa ym ym..
      Tutkiminen vaatii aikaa ja intoa mutta on palkitsevaa.

• riittää

Minulla toisinpäin eli mieheni on jehovan todistaja. Ystävällisiä toki ovat monet ainakin kasvotusten, mutta aika kärkkäitä seläntakana puhujia. Samoin olen tavannut niin kateita sisaria/veljiä, että jos heidän sanomisensa ja tekemisensä kertoisin täällä niin aiheuttaisi se aikamoista närää palstalla jos kertoisin kaikki ne mitä olen heistä nähnyt, kuullut ja kokenut ja moni jt myöskin pitäisi kirjoituksiani valheena joten antaa olla, ehkäpä Jehova aikanaan tuomitsee jos on tarvetta.

• paikkansa

Kaikki pahat puheet mitä olen täällä sanonut PITÄVÄT 100% PAIKKANSA!!! Niin että turha väittää valehtelijoiksi meitä, joilla on todella huonoja kokemuksia jt:sta. PELKKÄÄ PASKAA SIELTÄ NISKAAN TULEE. Hyvä jos olet välttynyt siltä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      245
      7607
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      244
      4643
    3. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1805
    4. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      74
      1690
    5. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      71
      1184
    6. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      134
      1142
    7. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1087
    8. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      128
      976
    9. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      951
    10. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      104
      925
    Aihe