Onko teidän firefoxissa vikaa?

Pärsereikä

Mitä merkillistä mun firefoxeille on käynnyt?? Versio 1.5.0.4 ja tällainen oire; kun avaan firefoxin ja tulen esim. tänne suomi24-palstalle kirjanmerkeistä tähän "käyytöjärjestelmät"-kohtaan niin mulla ei päivity sivu vaan nuo samat keskusrelut ovat näkyneet jo kauan aikaa vaikka keskustelujen kärki on karannut usean säikeen eteenpäin.

Esimerkiksi tämän palstan kohdalla otsikko on "Linux" ja ensimmäinen threadi on "Suse 10.1 ja gprs" vaikka oikea kärki on tällä hetkellä "Ärkeleen linkittäjät!". Eikä se liity edes siihen milloin olen tehnyt sivusta kirjanmerkin sillä se on ollut sitä jo kauemmin.

Samoin huomasin Vistassa ettei firefox toiminut oikein sillä aina kun käynnistin sen niin samat kolme välilehteä aukesi aina samaan kohtaan. Yritin sammuttaa firefoxin siten että oli vain yksi välilehti tai sitten aivan eri välilehdet avoinna mutta kun käynnistin niin "töks" ja saatanan samat sivut taas siinä auki.

Eli onko tähän firefoxiin nyt tullut jokin uusi ominaisuus jota en tiedä vai onko tässä versiossa jokin bugi sillä entisissä versioissa en ole tälaista huomannut.

Linux mulla oli siis Ubuntu Dapper ja tosiaan Vistassakin kokeilin ja mollemissa samaa vikaa, mistä on kyse?!?

24

934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justiina35

vika, ei päivity keskustelut.
      En ole kyllä kokeillutkaan muita selaimia kuin Firefoxia ja Dapperilla myös liikenteessä.

Olisikohan näissä sivuissa taas jokin vika?

• annelionerva

Oi Pärsereikä rakkahin, reikä kaikista kaunehin! Suomi24 toimimaton on, kettusi täysin viaton. Ketulle kehuja kannan, täydet pisteet toimivuudesta annan!

Pärsereikä, we love you!

Ps. Väärässä jos olen, näet tässä neitosen nolon!

• annelionerva

Oi Pärsereikä ihanin, reikä kaikkein venyvin. Huonosti luin utelun, vastaus jäi vajaaksi mun. Jos useamman välilehden kettu kotisivuna avaa, asetuksissa useampi sivu kotisivuksi asetettu on. Asetuksista ylimääräiset sivustot poista, et joudu kärsimään turhaa kiusaa moista. Tuos on myöskin oiva linkki, löytyy kirjasta useampikin kiva vinkki. Tuossa on ne kappaleet, jotka ilmaiseksi saa, niissäkin jo paljon on asiaa.

http://www.sitepoint.com/books/firefox1/firefox1-sample.pdf

Pärsereikä, we love you.

• jos FF:n asetuksista muuttaisit "kotivivuksi" vain sen yhden haluamasi sivun, jollei kerta ne kolme olleet sopivia...
      Itsellä avautuu 19 useimmin tarvitsemaani sivua FF:n (Nyt kokeilussa Deer Park alpha 2)avauksen yhteydessä...

• Pärsereikä

Niin tuo useamman sivun "ongelma" oli Vistassa mutta en mä sitä enää käytä koska se on ihan laho vekotin joten unohdetaan se.

Mutta tässä Ubuntun foxissa 1.5.0.4 siis ei sivut ikäänkuin päivity eli kun mulla on tämä suomi24 kirjanmerkkinä ja sieltä avaan tämän niin threadit on aina samoja ikäänkuin uusia aloituksia ei olisi tullut. Mutta sitten kun klikkaan esim. tämän "Linux" niin sitten päivittää ja threadeja on tullut tukku lisää. Toisinsanoen uusimmat threadit ei näy sivulla kun sen avaa kirjanmerkeistä. Johtuuko se siis FF:stä vai suomi24:stä?

• Pärsereikä
        Pärsereikä kirjoitti:

Niin tuo useamman sivun "ongelma" oli Vistassa mutta en mä sitä enää käytä koska se on ihan laho vekotin joten unohdetaan se.

Mutta tässä Ubuntun foxissa 1.5.0.4 siis ei sivut ikäänkuin päivity eli kun mulla on tämä suomi24 kirjanmerkkinä ja sieltä avaan tämän niin threadit on aina samoja ikäänkuin uusia aloituksia ei olisi tullut. Mutta sitten kun klikkaan esim. tämän "Linux" niin sitten päivittää ja threadeja on tullut tukku lisää. Toisinsanoen uusimmat threadit ei näy sivulla kun sen avaa kirjanmerkeistä. Johtuuko se siis FF:stä vai suomi24:stä?

Kun tulen "Käyttöjärjestelmiin" kirjanmerkkien kautta niin "Linux" otsikon alla eka threadi on "Suse 10.1 ja gprs" ja jos katsot missä se OIKEASTI on niin 23 pykälää uusimmasta säikeestä alaspäin. Eli mulla ei näy siinä uusin, ennen näkyi aina uusimmat säikeet. Ja tällainen oire tuli vasta äskettäin, huomasin vasta tässä 1.5.0.4:ssä sen.

• RTFM, dude
        Pärsereikä kirjoitti:

Lukasepa tuo mikropc:n uutinen, joka on tuossa pari viestiä ylempänä, kai käy vaikka ihan ko. sivuilla lukemassa se Suomi24:ää koskeva uutinen!

• Pärsereikä
        RTFM, dude kirjoitti:

Lukasepa tuo mikropc:n uutinen, joka on tuossa pari viestiä ylempänä, kai käy vaikka ihan ko. sivuilla lukemassa se Suomi24:ää koskeva uutinen!

Mutta tuossahan puhuttiin chatti-huoneiden ja chatti-keskustelujen katoamisesta joka tapahtui eilen, mä taas puhun siitä miksei täällä keskustelupalstalla olevat keskustelusäikeet päivity ja ilmiö on esiintynyt jo viikon.

Mutta kävin pojan koneelta samassa paikassa ja KAS KUMMAA samat threadit siinä nökötti eli kyllä se vika kuitenkin on suomi24:ssä ELI SUOMI24 EI PÄIVITÄ keskustelualueen otsikoita.

• Siinähän puhuttiin
        Pärsereikä kirjoitti:

Mutta tuossahan puhuttiin chatti-huoneiden ja chatti-keskustelujen katoamisesta joka tapahtui eilen, mä taas puhun siitä miksei täällä keskustelupalstalla olevat keskustelusäikeet päivity ja ilmiö on esiintynyt jo viikon.

Mutta kävin pojan koneelta samassa paikassa ja KAS KUMMAA samat threadit siinä nökötti eli kyllä se vika kuitenkin on suomi24:ssä ELI SUOMI24 EI PÄIVITÄ keskustelualueen otsikoita.

Jos luit niin siinä puhuttiin servereistä ja niitten kanssa kikkailusta, mikä ei vissiin toiminu kybällä, jotai synkroi tms.

• Pärsereikä
        Siinähän puhuttiin kirjoitti:

Jos luit niin siinä puhuttiin servereistä ja niitten kanssa kikkailusta, mikä ei vissiin toiminu kybällä, jotai synkroi tms.

"less is better" jos ymmärrätte linux-puujalkavitsejä.

>>Ongelman tekninen syy käy ilmi varsinaisesta Chat-osiosta. Syyksi listataan kahden eri palvelimen synkronoinnin epäonnistuminen

Huomaa: Varsinaisesta Chat-osiosta.

Tämä alue jolla nyt olemme EI OLE chat, oletko koskaan käynyt chat-huoneesa? Se on live-keskustelu reaaliajassa kuten esim. IRC ja siihen liittyi se että joidenkin keskustelijoiden puhe ei näkynyt muilla. Sillä ei pitäisi sinänsä olla mitään tekemistä tämän palstan kanssa.

• money for nothing
        Pärsereikä kirjoitti:

"less is better" jos ymmärrätte linux-puujalkavitsejä.

>>Ongelman tekninen syy käy ilmi varsinaisesta Chat-osiosta. Syyksi listataan kahden eri palvelimen synkronoinnin epäonnistuminen

Huomaa: Varsinaisesta Chat-osiosta.

Tämä alue jolla nyt olemme EI OLE chat, oletko koskaan käynyt chat-huoneesa? Se on live-keskustelu reaaliajassa kuten esim. IRC ja siihen liittyi se että joidenkin keskustelijoiden puhe ei näkynyt muilla. Sillä ei pitäisi sinänsä olla mitään tekemistä tämän palstan kanssa.

...and chicks for free...

Jeps, aattelin vaan että jos se servukikkailu ois jotenkin effektoinu myös muille osioille. No, helle sekoittaa pään.

• Pärsereikä
        money for nothing kirjoitti:

...and chicks for free...

Jeps, aattelin vaan että jos se servukikkailu ois jotenkin effektoinu myös muille osioille. No, helle sekoittaa pään.

No mäkin ajattelin hetken että onko "Pärsereiästä" tullut "Puureikä"... että oonkok mä ihan puunenä hukassa..

• annelionerva
      • Pärsereikä

Kiitoskiitos tuli selväksi.. ja muut ottakaa nyt oppia miten kysymykseen vastataan hehehee..

• Reppana
        Pärsereikä kirjoitti:

Kiitoskiitos tuli selväksi.. ja muut ottakaa nyt oppia miten kysymykseen vastataan hehehee..

...tai miten etsitään itse tietoa.

• Pärsereikä
        Reppana kirjoitti:

...tai miten etsitään itse tietoa.

Kyllä mä osaan ihan itsekin etsiä tietoa useammallakin kielellä mutta tuo mun prioriteetti oli alunperin kylläkin aika mitätön. Tietenkin uhrasin voimavaroja tuohon turhaan sapelinkalisteluun MUTTA sillä välin kun tiedustelin että osaisiko joku kenties kertoa syyn tuohon käytökseen YRITIN SAMANAIKAISESTI SELVITTÄÄ MIKSI MUN SWAPPI OLI DISABLOITUNUT EIKÄ MUN KONEESSA OLLUT SIIS SWAPPIA KÄYTÖSSÄ. Syy ei ole vielä selvinnyt mutta swappi on taas käytössä, seuraavaksi aionkin kysyä sitä.

Mutta miksi ihmeessä kysymykseeni ei voitu heti vastata suoraan? Täysin paska asenne alkaa linkittämään kun voisi ihan hyvin vastata reilusti mitä asiasta vain tietää tai edes luulee tietävänsä. Täällä keskustelevien on aina syytä muistaa että annettuihin ohjeisiin täytyy suhtautua varauksella eivätkä ne muutenkaan välttämättä auta. Silloin on syytä alkaa itse setvimään mistä lisäapua olisi saatavilla eli se kuuluisa google apuun.

Nämä palstathan ovat juuri sitä varten että täällä voi kysyä apua/neuvojakin ja munsta on kyllä ihan perseestä että ensimmäisenä tarjotaan googlea apuun. Jos ei osaa mutta neuvoa kuin että "eti ite" tai "kuuklaa" niin ihan yhtä hyvin voisi pitää resuturpansa kiinni. Ainakin omasta mielestäni "helppoa" kysymystä typerämpi on vain ihan vitun tyhmä vastaus (kuten "eti ite")joka pelkästään ärsyttää mutta ei auta piiruakaan.

Lyhyesti sanottuna mulla oli kiirellisempää tekemistä kuin lähteä seikkailemaan suomi24:n teknistä tukea etsimään vastausta omaan kysymykseeni. Onneksi täällä sentään on joitakuita fiksuja jotka osaavat vastata selkeästi kysymykseen eivätkä rupea nyhräämään omassa yli-älyssään ja voimistele omassa osaamisessaan.
        Epäilemättä jos en olisi saanut yhtään vastausta niin olisin myöhemmässä vaiheessa tutkinut asiaa tarkemmin mutta nyt ei tarvitse kun kuitenkin sain sen avun jota lähdin kyselemään. Minä kiitän.

• Justiina35
        Pärsereikä kirjoitti:

Kyllä mä osaan ihan itsekin etsiä tietoa useammallakin kielellä mutta tuo mun prioriteetti oli alunperin kylläkin aika mitätön. Tietenkin uhrasin voimavaroja tuohon turhaan sapelinkalisteluun MUTTA sillä välin kun tiedustelin että osaisiko joku kenties kertoa syyn tuohon käytökseen YRITIN SAMANAIKAISESTI SELVITTÄÄ MIKSI MUN SWAPPI OLI DISABLOITUNUT EIKÄ MUN KONEESSA OLLUT SIIS SWAPPIA KÄYTÖSSÄ. Syy ei ole vielä selvinnyt mutta swappi on taas käytössä, seuraavaksi aionkin kysyä sitä.

Mutta miksi ihmeessä kysymykseeni ei voitu heti vastata suoraan? Täysin paska asenne alkaa linkittämään kun voisi ihan hyvin vastata reilusti mitä asiasta vain tietää tai edes luulee tietävänsä. Täällä keskustelevien on aina syytä muistaa että annettuihin ohjeisiin täytyy suhtautua varauksella eivätkä ne muutenkaan välttämättä auta. Silloin on syytä alkaa itse setvimään mistä lisäapua olisi saatavilla eli se kuuluisa google apuun.

Nämä palstathan ovat juuri sitä varten että täällä voi kysyä apua/neuvojakin ja munsta on kyllä ihan perseestä että ensimmäisenä tarjotaan googlea apuun. Jos ei osaa mutta neuvoa kuin että "eti ite" tai "kuuklaa" niin ihan yhtä hyvin voisi pitää resuturpansa kiinni. Ainakin omasta mielestäni "helppoa" kysymystä typerämpi on vain ihan vitun tyhmä vastaus (kuten "eti ite")joka pelkästään ärsyttää mutta ei auta piiruakaan.

Lyhyesti sanottuna mulla oli kiirellisempää tekemistä kuin lähteä seikkailemaan suomi24:n teknistä tukea etsimään vastausta omaan kysymykseeni. Onneksi täällä sentään on joitakuita fiksuja jotka osaavat vastata selkeästi kysymykseen eivätkä rupea nyhräämään omassa yli-älyssään ja voimistele omassa osaamisessaan.
        Epäilemättä jos en olisi saanut yhtään vastausta niin olisin myöhemmässä vaiheessa tutkinut asiaa tarkemmin mutta nyt ei tarvitse kun kuitenkin sain sen avun jota lähdin kyselemään. Minä kiitän.

"Mutta miksi ihmeessä kysymykseeni ei voitu heti vastata suoraan? Täysin paska asenne alkaa linkittämään kun voisi ihan hyvin vastata reilusti mitä asiasta vain tietää tai edes luulee tietävänsä"

Minä ainakin yritin ja vieläpä heti ensimmäisenä.
        Hyvää Jussia ärsyyntymisestäsi huolimatta :o)

• Pärsereikä
        Justiina35 kirjoitti:

"Mutta miksi ihmeessä kysymykseeni ei voitu heti vastata suoraan? Täysin paska asenne alkaa linkittämään kun voisi ihan hyvin vastata reilusti mitä asiasta vain tietää tai edes luulee tietävänsä"

Minä ainakin yritin ja vieläpä heti ensimmäisenä.
        Hyvää Jussia ärsyyntymisestäsi huolimatta :o)

Anteeksi Justiina, mä otin vähän kierroksia hehheh.. noo, en mä susta puhunut vaan nuista jotka rupesivat tarjoamaan "eti ite" ratkaisuja ylipäänsä..

Mä rupesin kato puhkumaan niin kovasti että puhkuin samoin tein lasten uima-altaan täyteen että oli siitä sitten hyötyäkin vähän kiihtyä hihhihhih..

Hauskaa jussia sulle ja ihan kyllä kaikille muillekin!

• Vaarallinen tyyppi
        Pärsereikä kirjoitti:

Anteeksi Justiina, mä otin vähän kierroksia hehheh.. noo, en mä susta puhunut vaan nuista jotka rupesivat tarjoamaan "eti ite" ratkaisuja ylipäänsä..

Mä rupesin kato puhkumaan niin kovasti että puhkuin samoin tein lasten uima-altaan täyteen että oli siitä sitten hyötyäkin vähän kiihtyä hihhihhih..

Hauskaa jussia sulle ja ihan kyllä kaikille muillekin!

Pitäkää tunkkinne !!

Kukaan ei tuossa ketjussa tarjonnut vaihtoehtoa "etsi itse".

Meneppäs vaikka sinne uimaan.

• Pärsereikä
        Vaarallinen tyyppi kirjoitti:

Pitäkää tunkkinne !!

Kukaan ei tuossa ketjussa tarjonnut vaihtoehtoa "etsi itse".

Meneppäs vaikka sinne uimaan.

Tiedätkös mitä semantiikka tarkoittaa? Ellet tiedä niin otappa selvää, "eti ite".

Väitteesi
        >>Kukaan ei tuossa ketjussa tarjonnut vaihtoehtoa "etsi itse".

Versus
        >> ...tai miten etsitään itse tietoa

Sama asia eri tavalla sanottuna. Menssää uimaan "autuaita ovat puupäät sillä vedenpaisumksen tullen he eivät huku".

• vaiko tyhmä
        Pärsereikä kirjoitti:

Tiedätkös mitä semantiikka tarkoittaa? Ellet tiedä niin otappa selvää, "eti ite".

Väitteesi
        >>Kukaan ei tuossa ketjussa tarjonnut vaihtoehtoa "etsi itse".

Versus
        >> ...tai miten etsitään itse tietoa

Sama asia eri tavalla sanottuna. Menssää uimaan "autuaita ovat puupäät sillä vedenpaisumksen tullen he eivät huku".

Näytätkö ihan kädestä pitäen missä tässä keskusteluketjussa on edes vihjattu siihen että tieto pitäisi etsiä itse.

Kävin jokaisen viestin läpi enkä kyllä keksinyt.

• Pärsereikä

• Operalla sama homma

Lyhyen loogisen pähkäilyn perusteella totean että vian täytyy olla Suomi24 softassa, (jossa on luvattoman usein probleemia) eikä Firefox selaimessa.

Voitte itse todentaa teoriani todeksi asentamalla uusimman Opera selaimen, joka siis tietääkseni pohjautuu eri koodiin kuin Firefox.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4463
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      60
      3321
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2551
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      123
      2426
    5. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      101
      2385
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      42
      2065
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2007
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1763
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1657
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1628
    Aihe