sopia, että, jokainen turvautukoon oikeana pitämäänsä kastenäkemykseen ja antakoon muiden tehdä samoin.
Ne, jotka perustautuvat Jumalan armon varaan, eli kaikkeen, mitä Hän on puolestamme tehnyt, eivätkä luota omiin tekoihinsa ja suorituksiinsa, voivat turvautua SAAMAANSA kasteeseen, vaikka jo lapsena saatuun.
Ja ne, jotka perustautuvat enemmän omiin suorituksiinsa ja ovat parempia kuin muut, voivat kerskua OTTAMALLAAN kasteella.
Turhaa kiistelyä
86
2374
Vastaukset
- todella haluavat
että me lapsena kastetut kaikki tulisimme uskovien kasteelle. Silloin he eivät pystyisi enää ylpeilemään paremmasta kasteestaan, kun ei meitä b-luokan lapsena kastettuja enää olisi haukuttavana ja halveksittavana. Ja kiistelynkipeyteensä joutuisivat etsimään kasteen sijaan muita aiheita.
- ehtoollinen
Jotkut lahkolaiset kerskaavat jo alkoholittomalla viinillä ehtoollisessa, että heidän ehtoollinen ei ole Kristuksen verta, vaan ainoastaan muistelua.
- valitsit
ottaa kasteen?
- vanhempiesi valinta?
ehtoollinen kirjoitti:
Jotkut lahkolaiset kerskaavat jo alkoholittomalla viinillä ehtoollisessa, että heidän ehtoollinen ei ole Kristuksen verta, vaan ainoastaan muistelua.
Raamattu edellyttää kyllä oma suostumusta.Usko on henk koht. valinta/päätös/antautuminen/suostuminen...............ei EI kenenkään toisen!
- valittu
vanhempiesi valinta? kirjoitti:
Raamattu edellyttää kyllä oma suostumusta.Usko on henk koht. valinta/päätös/antautuminen/suostuminen...............ei EI kenenkään toisen!
Ihmisen omat valinnat ovat epävarmoja. Juutalaisetkin valitsivat murhamiehen, mutta surmasivat elämänruhtinaan. Eivät erottaneet kumpi on kumpi.
Luuk. 9:48
ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."
Joh. 6:29
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Ef. 1:5
edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, - veivät minut
valitsit kirjoitti:
ottaa kasteen?
pienenä lapsikasteelle. Itse olen valinnut elämässäni, etten ole epäuskoinen vaan uskovainen. (Tosin Jumala senkin valinnan on pohjimmaltaan vaikuttanut.)
En koe, että minua olisi jo lapsena saadulla kasteella uskomaan mitenkään pakotettu. Olisin saanut valita myöhemmin elämässä vaikka ateismin tai hindulaisuuden, jos olisin halunnut.
Kasteessa (ja Raamatun sanassa) Jumala tarjoaa minulle pelastusta, jonka saan kun uskon Jumalan lupauksiin ja Jeesuksen sovitustyöhön. Saan ottaa sen vastaan, mutta pakkoa ei ole.
Olen siis ihan itse valinnut ottaa vastaan kasteen, olen vain tehnyt niin (tietoisesti) kasteen jälkeen. - pelastus tarjotaan
veivät minut kirjoitti:
pienenä lapsikasteelle. Itse olen valinnut elämässäni, etten ole epäuskoinen vaan uskovainen. (Tosin Jumala senkin valinnan on pohjimmaltaan vaikuttanut.)
En koe, että minua olisi jo lapsena saadulla kasteella uskomaan mitenkään pakotettu. Olisin saanut valita myöhemmin elämässä vaikka ateismin tai hindulaisuuden, jos olisin halunnut.
Kasteessa (ja Raamatun sanassa) Jumala tarjoaa minulle pelastusta, jonka saan kun uskon Jumalan lupauksiin ja Jeesuksen sovitustyöhön. Saan ottaa sen vastaan, mutta pakkoa ei ole.
Olen siis ihan itse valinnut ottaa vastaan kasteen, olen vain tehnyt niin (tietoisesti) kasteen jälkeen.kasteessa. Ovatkos ne sitten mielestäsi uskovia, joille pelastus tarjotaan Jumalan saarnatun sanan kautta vaikka heitä ei olisi kastettu?
Elikkä mitä se kaste sitten kuitenkaan merkitsee ja saa aikaan, kun se sinunkaan mielestäsi ei pelasta, vaan pitää uskoa Jumalan Sanaan, Jeesukseen, jotta pelastuu. - TaistoRa.
pelastus tarjotaan kirjoitti:
kasteessa. Ovatkos ne sitten mielestäsi uskovia, joille pelastus tarjotaan Jumalan saarnatun sanan kautta vaikka heitä ei olisi kastettu?
Elikkä mitä se kaste sitten kuitenkaan merkitsee ja saa aikaan, kun se sinunkaan mielestäsi ei pelasta, vaan pitää uskoa Jumalan Sanaan, Jeesukseen, jotta pelastuu.>>>Elikkä mitä se kaste sitten kuitenkaan merkitsee ja saa aikaan, kun se sinunkaan mielestäsi ei pelasta, vaan pitää uskoa Jumalan Sanaan, Jeesukseen, jotta pelastuu.
- hiukan tarkemmin
veivät minut kirjoitti:
Olen siis ihan itse valinnut ottaa vastaan kasteen, olen vain tehnyt niin (tietoisesti) kasteen jälkeen.tuota, mitä kerrot:
"Olen siis ihan itse valinnut ottaa vastaan kasteen, olen vain tehnyt niin (tietoisesti) kasteen jälkeen."
Mitähän valintaa sinulle tuossa jää? Paremminkin tuo on vain sen toteamista mitä on tapahtunut elämässäsi silloin, kun et ole vielä itse ollut "tolpillasi". - AlpoAhola
vanhempiesi valinta? kirjoitti:
Näillä palstoilla on joskus minua kielletty vetoamasta Vanhaan Testamenttiin, niin revimmekö siis seuraavat kohdat POIS. No valitettavasti saman sisältäviä ohjeita on Uudessa Testamentissa. Vanhemmilla on siis opetusvelvollisuus lapsiinsa nähden uskon kysymyksissä. Missä on sanottu, ettei lapset kuulle, ymmärrä ja usko. Jos niin on käynyt, niin vanhemmat ovat laiminlyöneet hengellisen pappeutensa ja langenneen veri vaaditaan tuomiolla eksyttäjän kädestä.
5. Moos. 6:7
Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
5. Moos. 11:19
a opettakaa ne lapsillenne, niin että puhut niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
Sananl. 22:6
Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea.
Hes. 33: 6-7
Jos taas vartija näkee miekan tulevan, mutta ei puhalla pasunaan eikä kansa saa varoitusta, ja miekka tulee ja ottaa pois jonkun sielun heistä, on hän otettu pois synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin vartijan kädestä. Ja sinä, ihmislapsi! Minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.
Uusi Testamentti puhuu huoneenhallituksesta, paimenista, viinitarhan hoidosta jne. ja on siis kyse aivan samasta asiasta, kuin mitä Vanha Testamenttikin puhuu.
Kysyt "onko uskosikin vanhempiesi valinta?" Ethän vaan puri sitä lähetystyötä pois vanhemmilta, jonka Jeesuskin on heille asettanut? Miten selität kysymyksesi? - AlpoAhola
pelastus tarjotaan kirjoitti:
kasteessa. Ovatkos ne sitten mielestäsi uskovia, joille pelastus tarjotaan Jumalan saarnatun sanan kautta vaikka heitä ei olisi kastettu?
Elikkä mitä se kaste sitten kuitenkaan merkitsee ja saa aikaan, kun se sinunkaan mielestäsi ei pelasta, vaan pitää uskoa Jumalan Sanaan, Jeesukseen, jotta pelastuu.Mitenkäs luet Raamatun jakeen, joka vastaa kysymykseen, ketkä pelastuvat? Raamatun jae on Mark.16:16 "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen". Täällä monet lukihäiriöiset ovat lukeneet jakeen sisällön sanojen vastaisesti siten, että siitä tulee lain määräys, että kenet saa kastaa uskonratkaisun jälkeen ensiaskeleena kuuliaisuudessa. Minä tiedän tämän lukutavan siksi, että se on täällä minulle niin monen kertaan vakuutettu ja määritelty minut ymmärtämättömäksi (en ole siis vielä saavuttanut ymmärtäväistä ikää), kun luen jakeen siten, että pelastuakseen iankaikkiseen elämään tarvitaan usko Jeesukseen ja kaste I P PH:n nimeen, siis molemmat.
Yksinkertaistan lukutapaa tähän seuraavasti: se pelastuu, joka on uskova ja joka on kastettu. Ja-sanalla tässä siis yhdistetään luetteloa, että molemmat siis usko ja kaste tarvitaan pelastumiseen iankaikkiseen autuuteen. Muuten tulee kadotetuksi iankaikkiseen kadotukseen. En löydä jakeesta sitä lain määräystä, joka määrää keskinäisen aikajärjestyksen uskolle ja kasteelle. Kielitieteilijät voisivat hyvinkin tarkasti selittää lauserakenteellisesti lauseessa olevan luettelomaisen rakenteen, joka pelastukseen sanotaan tarvittavan.
En uskalla ryhtyä Jeesuksen asettamien sanojen sellaiseksi opponentiksi, että sanoisin jakeessa sanotun kasteen hyljäten, että ei kastetta tarvitse, vaan usko yksin. Toki tunnustan Hepr.11:6 mukaisesti, että ”Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen”. Olla otollinen ja pelastua ovat toki vähän eri asioita, vaikka kytkeytyvätkin toisiinsa. - AlpoAhola
hiukan tarkemmin kirjoitti:
tuota, mitä kerrot:
"Olen siis ihan itse valinnut ottaa vastaan kasteen, olen vain tehnyt niin (tietoisesti) kasteen jälkeen."
Mitähän valintaa sinulle tuossa jää? Paremminkin tuo on vain sen toteamista mitä on tapahtunut elämässäsi silloin, kun et ole vielä itse ollut "tolpillasi".Voisitko ihan kertauksen vuoksi sanoa, että mitä kaste Sinulle merkitsee ja mitä siinä saadaan?
- kyseisen jakeen
AlpoAhola kirjoitti:
Mitenkäs luet Raamatun jakeen, joka vastaa kysymykseen, ketkä pelastuvat? Raamatun jae on Mark.16:16 "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen". Täällä monet lukihäiriöiset ovat lukeneet jakeen sisällön sanojen vastaisesti siten, että siitä tulee lain määräys, että kenet saa kastaa uskonratkaisun jälkeen ensiaskeleena kuuliaisuudessa. Minä tiedän tämän lukutavan siksi, että se on täällä minulle niin monen kertaan vakuutettu ja määritelty minut ymmärtämättömäksi (en ole siis vielä saavuttanut ymmärtäväistä ikää), kun luen jakeen siten, että pelastuakseen iankaikkiseen elämään tarvitaan usko Jeesukseen ja kaste I P PH:n nimeen, siis molemmat.
Yksinkertaistan lukutapaa tähän seuraavasti: se pelastuu, joka on uskova ja joka on kastettu. Ja-sanalla tässä siis yhdistetään luetteloa, että molemmat siis usko ja kaste tarvitaan pelastumiseen iankaikkiseen autuuteen. Muuten tulee kadotetuksi iankaikkiseen kadotukseen. En löydä jakeesta sitä lain määräystä, joka määrää keskinäisen aikajärjestyksen uskolle ja kasteelle. Kielitieteilijät voisivat hyvinkin tarkasti selittää lauserakenteellisesti lauseessa olevan luettelomaisen rakenteen, joka pelastukseen sanotaan tarvittavan.
En uskalla ryhtyä Jeesuksen asettamien sanojen sellaiseksi opponentiksi, että sanoisin jakeessa sanotun kasteen hyljäten, että ei kastetta tarvitse, vaan usko yksin. Toki tunnustan Hepr.11:6 mukaisesti, että ”Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen”. Olla otollinen ja pelastua ovat toki vähän eri asioita, vaikka kytkeytyvätkin toisiinsa.niinkuin se on kirjoitettu, eli "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu"
Eli ensin täytyy tulla Jeesukseen uskovaksi ennenkuin ketään voidaan kastaa Jeesukseen nimessä Isän Pojan ja Pyhän Hengen.
Ja järjestys täytyy olla just näin päin, koska pelkkä kaste ei ketään pelasta eikä kasteessa anneta/lahjoiteta kenellekään syntien anteeksiantamusta ja iankaikkisen elämän armolahjaa. - minulle juuri
AlpoAhola kirjoitti:
Voisitko ihan kertauksen vuoksi sanoa, että mitä kaste Sinulle merkitsee ja mitä siinä saadaan?
sitä mitä Raamattu sen kertoo merkitsevän: Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Kasteessa myös minun "vanha ihminen", joka oli Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, haudataan hänen kanssaan kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista, samoin minäkin vaeltaisin uudessa elämässä.
Ja selvää on, ettei ketään voi haudata ennenkuin on kuollut. Eli se minun vanha ihminen, joka kuoli, on kasteen haudassa ja siellä myös pysyköön, että voisin elää Jumalan tahdon mukaan hänen opetuslapsenaan uudessa elämässä, johon Jumala minut synnytti Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta. - Merikotk@
minulle juuri kirjoitti:
sitä mitä Raamattu sen kertoo merkitsevän: Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Kasteessa myös minun "vanha ihminen", joka oli Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, haudataan hänen kanssaan kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista, samoin minäkin vaeltaisin uudessa elämässä.
Ja selvää on, ettei ketään voi haudata ennenkuin on kuollut. Eli se minun vanha ihminen, joka kuoli, on kasteen haudassa ja siellä myös pysyköön, että voisin elää Jumalan tahdon mukaan hänen opetuslapsenaan uudessa elämässä, johon Jumala minut synnytti Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta.Oletko sama henkilö kuin tuo "yks toinen"?
Miksi Raamattu ei riitä lopettamaan
Kirjoittanut: yks toinen 7.7.2006 klo 18.27
"Eräät, kun on liittäneet uskoontulon ja jopa Pyhän Hengen kasteen vesikasteeseen. Ja eivät välitä lainkaan kasteen kriteereistä, eikä kastetavasta, koska ovat rakastuneet omaan kirkkoonsa ja rakastavat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa."
"ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla vauvan päähän." - armosta pelastunut
Merikotk@ kirjoitti:
Oletko sama henkilö kuin tuo "yks toinen"?
"Eräät, kun on liittäneet uskoontulon ja jopa Pyhän Hengen kasteen vesikasteeseen. Ja eivät välitä lainkaan kasteen kriteereistä, eikä kastetavasta, koska ovat rakastuneet omaan kirkkoonsa ja rakastavat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa."
"ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla vauvan päähän."ja olen saanut syntini anteeksi Jeesuksen maahan vuotaneen veren ansiosta, kun olen tullut häneen uskovaksi Pyhässä Hengessä julistetun sanan kautta ja tietoisesti olen vastaanottanut Jeesuksen omakohtaisena pelastajanani.
- AlpoAhola
kyseisen jakeen kirjoitti:
niinkuin se on kirjoitettu, eli "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu"
Eli ensin täytyy tulla Jeesukseen uskovaksi ennenkuin ketään voidaan kastaa Jeesukseen nimessä Isän Pojan ja Pyhän Hengen.
Ja järjestys täytyy olla just näin päin, koska pelkkä kaste ei ketään pelasta eikä kasteessa anneta/lahjoiteta kenellekään syntien anteeksiantamusta ja iankaikkisen elämän armolahjaa.Luetko siis niin, että kaste onkin tarpeellinen pelastukseen. Luen siis ensin viestistäsi, että kaste on tarpeellinen pelastukseen ja lopuksi sanasi ovatkin niin muotoiltu, että selostuksellasi kiellät sen, mitä aluksi sanot "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu". Siis et luekaan Jeesuksen sanoja niin, kuin Hän on sanonut, että pelastukseen tarvitaan usko ja kaste.
- AlpoAhola
minulle juuri kirjoitti:
Ja selvää on, ettei ketään voi haudata ennenkuin on kuollut. Eli se minun vanha ihminen, joka kuoli, on kasteen haudassa ja siellä myös pysyköön, että voisin elää Jumalan tahdon mukaan hänen opetuslapsenaan uudessa elämässä, johon Jumala minut synnytti Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta.Missä Kristuksen vanhurskaus puetaan päälle?
Missä haudataan Kristuksen kuolemaan?
Missä herätetään ylös uskon kautta?
Missä synnytään vedestä ja Hengestä?
Missä ruumis pestään puhtaalla vedellä?
Mikä on se esikuva Nooan tapahtumista, joka pelastaa?
Onko muuten kasteessa lainkaan Sana ja Pyhä Henki?
Eikös pelastus olekaan uudestisyntymisen pesossa.
Eikös Pietarin mukaan kasteeseen liittynyt myös lapsille syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen lahja.
Eikös siinä kasteessa tultu Kristus-ruumiin jäseneksi.
Tässä nyt tuli näin ulkomuistista nämä kysymykset mieleen.
Tiedän viestisi pohjalta sovittaa suuhusi semmoista sammakkoa, että et sittenkään hyväksy näitä Raamatun todistuksia, mutta jos hyväksytkin, niin pyydän anteeksi sinulta, että ole sanonut tunnustuksestasi väärä todistuksen. - Grown up
Ja järjestys täytyy olla just näin päin, koska pelkkä kaste ei ketään pelasta eikä kasteessa anneta/lahjoiteta kenellekään syntien anteeksiantamusta ja iankaikkisen elämän armolahjaa.kertoja eri viestiketjuissa täällä sanottu, mutta kerrataan vielä. Eri käännöksiä (ja tietysti alkukieltä jos kykenee) keskenään ja suomenkielisen raamatun kanssa vertaamalla pääsee suureen varmuuteen siitä, että usko ei ole kasteen peruste, eli usko ei luo kastetta. Usko ei voi myöskään päättyä kasteeseen, vaan tämänhetkinen usko on pelastavaa. Kasteella on oma arvonsa. Jumala ilmoittaa itse, että siinä pestään synnit pois, uskon kautta. Jumala luo ja antaa pelastukseen tarvittavan uskon ja kasteen. Ohessa yksi erittäin käytetty englanninkielinen käännös.
King James Bible
Mark. 16:
15 And he said unto them, Go ye into all the world, and preach the gospel to every creature.
16 He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned.
"Se joka uskoo (fut.) ja on kastettu, pelastuu, mutta joka ei usko, se kirotaan."
Ei tässäkään sanota, että uskon perusteella kastetaan, vaan sanotaan, että nämä täytyy olla pelastukseen, sitten kun tuomion aika koittaa. - AlpoAhola
Grown up kirjoitti:
kertoja eri viestiketjuissa täällä sanottu, mutta kerrataan vielä. Eri käännöksiä (ja tietysti alkukieltä jos kykenee) keskenään ja suomenkielisen raamatun kanssa vertaamalla pääsee suureen varmuuteen siitä, että usko ei ole kasteen peruste, eli usko ei luo kastetta. Usko ei voi myöskään päättyä kasteeseen, vaan tämänhetkinen usko on pelastavaa. Kasteella on oma arvonsa. Jumala ilmoittaa itse, että siinä pestään synnit pois, uskon kautta. Jumala luo ja antaa pelastukseen tarvittavan uskon ja kasteen. Ohessa yksi erittäin käytetty englanninkielinen käännös.
King James Bible
Mark. 16:
15 And he said unto them, Go ye into all the world, and preach the gospel to every creature.
16 He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned.
"Se joka uskoo (fut.) ja on kastettu, pelastuu, mutta joka ei usko, se kirotaan."
Ei tässäkään sanota, että uskon perusteella kastetaan, vaan sanotaan, että nämä täytyy olla pelastukseen, sitten kun tuomion aika koittaa.Minulle eräs läheinen hekilö kävi Englannissa rippikoulun ja kastettiin käännyttyään kristityksi ja sikäläinen pastori piti versiota "King James Bible" erittäin luotettavana Raamattuna. Hankin täältä Suomesta pari kyseistä laitosta jo muutamia vuosia sitten.
- AlpoAhola
minulle juuri kirjoitti:
Ja selvää on, ettei ketään voi haudata ennenkuin on kuollut. Eli se minun vanha ihminen, joka kuoli, on kasteen haudassa ja siellä myös pysyköön, että voisin elää Jumalan tahdon mukaan hänen opetuslapsenaan uudessa elämässä, johon Jumala minut synnytti Sanansa ja Pyhän Henkensä kautta."Kasteessa myös minun "vanha ihminen", joka oli Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, haudataan hänen kanssaan kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista, samoin minäkin vaeltaisin uudessa elämässä."
Todistat kuitenkin että kasteessa pääsit osalliseksi:
Eikö vanha ihmisemme kuollutkaan Kristuksessa ristillä? KASTEESSAMME TULLAAN SIITÄ OSALLISEKSI.
Eikö vanhaa ihmistämme haudattukaan Kristuksessa? KASTEESSAMME TULLAAN SIITÄ OSALLISEKSI.
Roomalaiskirje 6
1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Olemmehan:
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista Kol.2:12. - eihän?
Ja järjestys täytyy olla just näin päin, koska pelkkä kaste ei ketään pelasta eikä kasteessa anneta/lahjoiteta kenellekään syntien anteeksiantamusta ja iankaikkisen elämän armolahjaa.Eihän kasteesta opetettu apostolienkaan aikana meille jälkipolville näkyvällä tavalla.
Mistään ette löydä mitään muita määräyksiä kuin Jeesuksen kastekäskyt.
Jos muut uskonasiat on väärin ei ole kastekaan korjaamassa sitä ja jos taas uskonasiat ovat kunnossa ei kaste ole mikään pelastuksen este.
Joillakin on vain kova kutina saada ihmisiltä itselleen hurskaan papereita. - AlpoAhola
eihän? kirjoitti:
Eihän kasteesta opetettu apostolienkaan aikana meille jälkipolville näkyvällä tavalla.
Mistään ette löydä mitään muita määräyksiä kuin Jeesuksen kastekäskyt.
Jos muut uskonasiat on väärin ei ole kastekaan korjaamassa sitä ja jos taas uskonasiat ovat kunnossa ei kaste ole mikään pelastuksen este.
Joillakin on vain kova kutina saada ihmisiltä itselleen hurskaan papereita.Saulus ei tehnyt kääntymyksessä, siis pelastuksen asiassa omaa ratkaisua, vaan Jeesus käänsi hänen tiensä. Saulus ei ottanut kastetta oma-aloitteisesti, vaan hänen luokseen Herran lähettämän Ananiaan määräyksestä. Jeesus lyödessään Sauluksen sokeudella ja tyhjentäessään hänen oman vanhurskautensa, oli siis Saul voimaton, sokea ja tyhjäksi lyöty omista ratkaisuista. Synnintunnossa sokeana ei tiennyt mitä tehdä. Vain siinä tilassa ihmiselle kelpaa Jumalan apu. Voimme kysyä, että miten Sauluksesta tuli Paavali ja mitkä olivat hänen omat ratkaisut ja ensiaskeleensa ja kuuliaisuutensa vapaaehtoiset osoituksensa? Minä nyt näen Paavalin kääntymyksessä vain Jumalan toimet ja (vainooja Saulus) Paavali on Herran tekojen kohde.
Joka uskoo ja kastetaa se pelastuu - on yksi Jeesuksen antama määritys kasteen ja uskon merkityksestä. Tosiaan tässä Paavalissa näemme kuinka Jumala rakasti maailmaa. - Älkää eksykö
AlpoAhola kirjoitti:
Missä Kristuksen vanhurskaus puetaan päälle?
Missä haudataan Kristuksen kuolemaan?
Missä herätetään ylös uskon kautta?
Missä synnytään vedestä ja Hengestä?
Missä ruumis pestään puhtaalla vedellä?
Mikä on se esikuva Nooan tapahtumista, joka pelastaa?
Onko muuten kasteessa lainkaan Sana ja Pyhä Henki?
Eikös pelastus olekaan uudestisyntymisen pesossa.
Eikös Pietarin mukaan kasteeseen liittynyt myös lapsille syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen lahja.
Eikös siinä kasteessa tultu Kristus-ruumiin jäseneksi.
Tässä nyt tuli näin ulkomuistista nämä kysymykset mieleen.
Tiedän viestisi pohjalta sovittaa suuhusi semmoista sammakkoa, että et sittenkään hyväksy näitä Raamatun todistuksia, mutta jos hyväksytkin, niin pyydän anteeksi sinulta, että ole sanonut tunnustuksestasi väärä todistuksen.Sen sijaan se voi löytyä vauvakasteopista, joka ei ole Raamatun oppia.
Ilman parannusta ei ole uskoa ja lapsien sekoittaminen Raamatun tekstiin pahinta, johon se ei edes kuulu sillä tavoin kuin väitetään (lupaus, kun teette näin, tehkää parannus ja ottakaa kaste, on Raamatun sanomaa) on pahinta Sanan vääristelyä ja sitä vääristelyä opettavat ovat erikoisasemassa, siis ikävällä tavalla. - AlpoAhola
Älkää eksykö kirjoitti:
Sen sijaan se voi löytyä vauvakasteopista, joka ei ole Raamatun oppia.
Ilman parannusta ei ole uskoa ja lapsien sekoittaminen Raamatun tekstiin pahinta, johon se ei edes kuulu sillä tavoin kuin väitetään (lupaus, kun teette näin, tehkää parannus ja ottakaa kaste, on Raamatun sanomaa) on pahinta Sanan vääristelyä ja sitä vääristelyä opettavat ovat erikoisasemassa, siis ikävällä tavalla.- Siis kiellät lasten perisynnin
- Siis olet sillä kannalla, että lapset peastuvat ilman uskoa
- Siis et käsitä, että kaste on Jeesuksen asettama armonväline, jossa on Pyhä Henki - kaste liittää kastettavan Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen ja jossa Kristuksen vanhurskaus puetaan kastettavan päälle.
- Parannuksen kasteesi, jota läpiajat on oma tekosi. Tee parannus väärin ymmärtämästäsi kasteen sisällöstä ja merkityksestä. Ymmärrät näet kasteen lain piiriin kuuluvaksi.
- Käsityksesi mukaan lapset eivät kuulu kaikkiin, kansoihin, perhekuntiin, luotuihin, joten kysyn, että oletko koskaan ollut lapsi, jolla on ollut vanhemmat?
- Onneksi Pietari on puhunut hyvin lohdullisesti, että lapsillekin on luvattu syntien anteeksiantamus ja Pyhän Hengen lahja kasteessa. Sitä Kristuksen tekoa sitten uskossa omistetaan. Pelatukseen näet liittyy usko ja kaste, kuten Jeesus sanoi. - tuota viestiä
Merikotk@ kirjoitti:
"ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla vauvan päähän."Miksi Raamattu ei riitä lopettamaan
tuollaista viestiä ei löydy mistään ei ole tällä palstalla eikä ole ikinä ollutkaan. - eikä löydy
tuota viestiä kirjoitti:
tuollaista viestiä ei löydy mistään ei ole tällä palstalla eikä ole ikinä ollutkaan.Koko juttu on valetta ja tuo viestikin mihin hän viittaa on pelkkää mielikuvituksen tuotetta.
- tuota viestiä
eikä löydy kirjoitti:
Koko juttu on valetta ja tuo viestikin mihin hän viittaa on pelkkää mielikuvituksen tuotetta.
se on kopioinut ja kirjoittanut paljon siitä viestistä mutta en ole täältä mistään löytänyt.miksi se näkisi niin paljon vaivaa ja kun on kellonajatkin ja kaikki?
- ei suvaita
tuota viestiä kirjoitti:
se on kopioinut ja kirjoittanut paljon siitä viestistä mutta en ole täältä mistään löytänyt.miksi se näkisi niin paljon vaivaa ja kun on kellonajatkin ja kaikki?
Merikotkanpaska arvosteli ja opetti erästä evankeliumi-opettajaakin kun tämä ei muka tuntenut Raamattua tarpeeksi ja sehän on Jumalanpilkkaa.
Sellaiset Jumalanpilkat poistetaan täältä heti ja tarpeen vaatiessa kokonaiset viestiketjut, kuten tässäkin tapauksessa. - AlpoAhola
eikä löydy kirjoitti:
Koko juttu on valetta ja tuo viestikin mihin hän viittaa on pelkkää mielikuvituksen tuotetta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000017691650
turhaa pulinaa?
Raamatun oppi vesi kasteesta on hyvin selkeä opetuslapsille. mutta...
Eräät, kun on liittäneet uskoontulon ja jopa Pyhän Hengen kasteen vesikasteeseen. Ja eivät välitä lainkaan kasteen kriteereistä, eikä kastetavasta, koska ovat rakastuneet omaan kirkkoonsa ja rakastavat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
Ja tekevät opetuksellaan niin paljon vahinkoa, koska ovat keksineet toisen evankeliumin "kasteen evankeliumin", ja eivät voi edes tutkia oppiaan Raamatun valossa.
ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla vauvan päähän. lue Joh.1:12-13 "ei miehen tahdosta" eikä Raamatusta otettu kastekaava auta asiaa yhtään, vaikka monet niin luulee.
En kannata kiistelyä vaan vihaan sitä, mutta onhan jokaisella vastuu varoittaa epäraamatullisesta opetuksesta ja omistettava rakkaus totuuteen, mikä ei iloitse yhdessä vääryyden kanssa vaan vihaa synnillistä oppia, mikä on lähtöisin roomalaiskatollisen "pääporton" (Ilm.17:1-6) perinnäissäänöistä, joista Jeesus vihaa."näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä;"
Liian monet, Jeesukseen uskovat menettävät uskonsa "porton" eksyttävän voiman ja vauvakaste opin tähden.
Raamattu ei tunne kuin yhden vesikasteen, opetuslapsille, minkä Jeesus asetti ja vahvisti lähetyskäskyssä. Vauvakastetta kun ei Raamatusta löydy, niin suuresti ihmettelen miksi eräät jaksaa ja kehtaa kiistellä täällä ihmisten itse keksimien oppien puolesta!??? - AlpoAhola
tuota viestiä kirjoitti:
tuollaista viestiä ei löydy mistään ei ole tällä palstalla eikä ole ikinä ollutkaan.Mutta tässä vähän perustetta kastekysymykselle:
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.html - ei vastannut
ei suvaita kirjoitti:
Merikotkanpaska arvosteli ja opetti erästä evankeliumi-opettajaakin kun tämä ei muka tuntenut Raamattua tarpeeksi ja sehän on Jumalanpilkkaa.
Sellaiset Jumalanpilkat poistetaan täältä heti ja tarpeen vaatiessa kokonaiset viestiketjut, kuten tässäkin tapauksessa.Tyyppi jauhoi täällä paskaansa eikä vastannut kun jotain kysyttiin.Valehteli ja haukkui muita.Kun tuli liian kuumat paikat eikä osannut vastata asiallisiin kysymyksiin niin häipyi pois.Toivottavasti pysyykin täältä pois eikä tule enään sekoilemaan.
- näin on
Merikotk@ kirjoitti:
"ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla vauvan päähän."yks toinen sanoo aivan oikein että ihminen ei voi pelastaa toista.miksi et usko ja lue raamattua
- taas tuota
AlpoAhola kirjoitti:
"Kasteessa myös minun "vanha ihminen", joka oli Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, haudataan hänen kanssaan kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista, samoin minäkin vaeltaisin uudessa elämässä."
Todistat kuitenkin että kasteessa pääsit osalliseksi:
Eikö vanha ihmisemme kuollutkaan Kristuksessa ristillä? KASTEESSAMME TULLAAN SIITÄ OSALLISEKSI.
Eikö vanhaa ihmistämme haudattukaan Kristuksessa? KASTEESSAMME TULLAAN SIITÄ OSALLISEKSI.
Roomalaiskirje 6
1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
Olemmehan:
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista Kol.2:12.omaa olettamustaan, etteivät lapset kuulukaan
kaikkiin kansoihin:" Käsityksesi mukaan lapset eivät kuulu kaikkiin, kansoihin, perhekuntiin, luotuihin,"
Vaivautuisitko lukemaan Raamatusta, miten opetus-
lapset TOTEUTTIVAT tätä Jeesuksen käskyä. Eivät he kastaneet kaikkia kansoja, tai kaikkea luomakuntaa. He toteuttivat Jeesuksen käskyä: Parannusta syntien anteeksisaamiseksi ON SAARNATTAVA KAIKILLE KANSOILLE!!!!! Vasta
sen jälkeen kastettiin ne jotka ottivat sanan vastaan.
Miksi tätä totuus on niin vaikeaa ymmärtää?
Ahola jatkaa:
- Onneksi Pietari on puhunut hyvin lohdullisesti, että lapsillekin on luvattu syntien anteeksiantamus ja Pyhän Hengen lahja kasteessa. Sitä Kristuksen tekoa sitten uskossa omistetaan. Pelatukseen näet liittyy usko ja kaste, kuten Jeesus sanoi."
Vaivautuisitko vieläkin lukemaan Raamatusta mitä
Pietari tällä "lupauksella" tarkoitti. Ei mis-
sään kohtaa Raamattua sanota, että kaste olisi
lupaus!!!
Se lupaus josta Pietari puhuu tarkoittaa samaa
lupausta, josta Jeesus puhuu, kun hän sanoo ope-
tuslapsilleen. Älkää lähtekö Jerusalemista vaan odottakaa sen LUPAUKSEN täyttymistä, jonka..... Ap ensimmäinen luku. Se lupaus annettiin opetuslapsille, jotka oli kastettu jo aikai-
semmin, joten se ei voi tarkoittaa kastetta. Mene jonnekin suomenkielen peruskurssille, jos
et ymmärrä lauseyhteyttä, kenelle Pyhän-Hengen
lahja on luvattu ja mikä se lupaus on. Vai yritätkö tahallasi johdattaa lukijoita harhaan? - AlpoAhola
taas tuota kirjoitti:
omaa olettamustaan, etteivät lapset kuulukaan
kaikkiin kansoihin:" Käsityksesi mukaan lapset eivät kuulu kaikkiin, kansoihin, perhekuntiin, luotuihin,"
Vaivautuisitko lukemaan Raamatusta, miten opetus-
lapset TOTEUTTIVAT tätä Jeesuksen käskyä. Eivät he kastaneet kaikkia kansoja, tai kaikkea luomakuntaa. He toteuttivat Jeesuksen käskyä: Parannusta syntien anteeksisaamiseksi ON SAARNATTAVA KAIKILLE KANSOILLE!!!!! Vasta
sen jälkeen kastettiin ne jotka ottivat sanan vastaan.
Miksi tätä totuus on niin vaikeaa ymmärtää?
Ahola jatkaa:
- Onneksi Pietari on puhunut hyvin lohdullisesti, että lapsillekin on luvattu syntien anteeksiantamus ja Pyhän Hengen lahja kasteessa. Sitä Kristuksen tekoa sitten uskossa omistetaan. Pelatukseen näet liittyy usko ja kaste, kuten Jeesus sanoi."
Vaivautuisitko vieläkin lukemaan Raamatusta mitä
Pietari tällä "lupauksella" tarkoitti. Ei mis-
sään kohtaa Raamattua sanota, että kaste olisi
lupaus!!!
Se lupaus josta Pietari puhuu tarkoittaa samaa
lupausta, josta Jeesus puhuu, kun hän sanoo ope-
tuslapsilleen. Älkää lähtekö Jerusalemista vaan odottakaa sen LUPAUKSEN täyttymistä, jonka..... Ap ensimmäinen luku. Se lupaus annettiin opetuslapsille, jotka oli kastettu jo aikai-
semmin, joten se ei voi tarkoittaa kastetta. Mene jonnekin suomenkielen peruskurssille, jos
et ymmärrä lauseyhteyttä, kenelle Pyhän-Hengen
lahja on luvattu ja mikä se lupaus on. Vai yritätkö tahallasi johdattaa lukijoita harhaan?Senkus vaan rohkenet käydä polkemaan jaloillas Jumalan Sanaa:
Apostolien teot 2:28-39
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Viestissä "Siis" nimimerkille "Älkää eksykö" sanon:
- Käsityksesi mukaan lapset eivät kuulu kaikkiin, kansoihin, perhekuntiin, luotuihin, joten kysyn, että oletko koskaan ollut lapsi, jolla on ollut vanhemmat?
Sanon viestissä "Jeesusko rajasi lapset pois ymmärtämättöminä"
Lähetys / kastekäskyn kohderyhmät:
KAIKKI
LUODUT
KAIKKI OMAISET
KOKO PERHEKUNTA
TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE
Voisitko lukea sisälukutaitoisena Raamatusta vaikkapa Jeesuksen asettaman lähetyskäskyn niin monta kertaa, että osaat lukea sieltä niitä määritteitä, joita olen tuohon edelle luetellut? - poljet
AlpoAhola kirjoitti:
Senkus vaan rohkenet käydä polkemaan jaloillas Jumalan Sanaa:
Apostolien teot 2:28-39
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Viestissä "Siis" nimimerkille "Älkää eksykö" sanon:
Sanon viestissä "Jeesusko rajasi lapset pois ymmärtämättöminä"
KAIKKI
LUODUT
KAIKKI OMAISET
KOKO PERHEKUNTA
TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE
Voisitko lukea sisälukutaitoisena Raamatusta vaikkapa Jeesuksen asettaman lähetyskäskyn niin monta kertaa, että osaat lukea sieltä niitä määritteitä, joita olen tuohon edelle luetellut?ja käytät väärin Jumalan sanaa, kun et lue oikein
Luepas nyt oikein ajatuksen kanssa mitä tässä
sanotaan:
Siis, ensin : Tehkää parannus. Osaako sylivauva
tehdä parannusta????
Toiseksi: Ottakoon KUKIN TEISTÄ KASTEEN. Siis
ei käsketä hakemaan sylivauvoja kastettavaksi vaan ottamaan itse kaste parannuksenteon jälkeen.
Eikä käsketä kastamaan umpimähkään kaikkea kansaa.
Sen jälkeen luvataan Pyhän_hengen lahja. Siis
niille, jotka ovat tehneet parannuksen ja ottaneet kasteen. Mihin sylivauvat jäivät??
Jo lopukse se tärkein: Sillä teille ja teidän
lapsillenne TÄMÄ LUPAUS ON anettu. Siis, mikä
lupaus. No tietysti lupaus Pyhästä-Hengestä. Ei
kaste ole mikään lupaus. Tämä lupaus kuuluu
myös lapsille eli tuleville sukupolville. Se lu-
paus on anettu jo vanhassa testamentissa ja Jeesus itse siteerasi sitä kun kielsi opetuslapsia lähtemästä Jerusalemista ennen sitä. Etkö ymmärrä selvää suomen kieltä kun sekoitat kasteen tähän.
Kun Jeesus puhuu kaikista luoduista ja kansoista
niin eivät opetuslapset alkaneet kastaa umpimäh-
käisesti kaikkia luotuja (kissoja, koiria ym luo-
tuja) eikä kaikkea kansaa. Kansaan luettiin vain
määrätyn ikäiset jäsenet. Kun Vanhassa-testamen-
tissa sanottiin, että : "Kaikki kansa sanoi aamen", niin ei se tarkoita, että sylivauvat, jotka eivät osaa vielä puhua olisivat olleet huu-
tamassa aamenta!!!!
Kyllä tässä saa ymmärrystäkin käyttää, eikä olla
niin omien oppirakennelmien kahlitsemia, ettei
käsitä, kuinka apostolit toteuttivat tätä Jeesuk-
sen käskyä.
Sinä et tajua, että olet itse polkemassa Raamattua omien jalkojesi alle!!!!! - AlpoAhola
poljet kirjoitti:
ja käytät väärin Jumalan sanaa, kun et lue oikein
sanotaan:
tehdä parannusta????
ei käsketä hakemaan sylivauvoja kastettavaksi vaan ottamaan itse kaste parannuksenteon jälkeen.
niille, jotka ovat tehneet parannuksen ja ottaneet kasteen. Mihin sylivauvat jäivät??
paus on anettu jo vanhassa testamentissa ja Jeesus itse siteerasi sitä kun kielsi opetuslapsia lähtemästä Jerusalemista ennen sitä. Etkö ymmärrä selvää suomen kieltä kun sekoitat kasteen tähän.
tissa sanottiin, että : "Kaikki kansa sanoi aamen", niin ei se tarkoita, että sylivauvat, jotka eivät osaa vielä puhua olisivat olleet huu-
tamassa aamenta!!!!
sen käskyä.
Sinä et tajua, että olet itse polkemassa Raamattua omien jalkojesi alle!!!!!Sallikaa lasten tulla, älkääkä estäkö heitä ja myllynkivi kaulaan niille, jotka viettelevät nämä lapset, jotka uskovat.
- rautalangasta väännetystä
poljet kirjoitti:
sanotaan:
tehdä parannusta????
tamassa aamenta!!!!
sen käskyä.
Sinä et tajua, että olet itse polkemassa Raamattua omien jalkojesi alle!!!!!mallista vieläkään ymmärrä kyseistä kirjoitusta niin olkoon sitten ymmärtämättä.
Kirjoituksesi on just niin kuin Raamattu sen sanoo olevan. - tällä hetkellä
ei suvaita kirjoitti:
Sellaiset Jumalanpilkat poistetaan täältä heti ja tarpeen vaatiessa kokonaiset viestiketjut, kuten tässäkin tapauksessa."Miksi raamattu ei riitä lopettamaan"
Hyvä teksti kannattaa lukea! (kolmas vastus pääkirjoitukseen ja muuten nyt 8.alin kirjoitus)
Annoit väärän todistuksen, eikä mitään ole poistettu, ehkä tämä sinun valheellinen viestisi pitäisi poistaa. - AlpoAhola
poljet kirjoitti:
sanotaan:
tehdä parannusta????
tamassa aamenta!!!!
sen käskyä.
Sinä et tajua, että olet itse polkemassa Raamattua omien jalkojesi alle!!!!!Hyvä kun toistat, että myös lapsille on kasteessa syntien anteeksiantamus ja Pyhän Hengen lahja. Tuohan on ihan oikein mitä sanot. Parannus tehdään synneistä, mutta Raamatun Sanan mukaisesta uskosta ei voikkaan tehdä parannusta, sillä se olisi menoa rationalismiin.
- koko ajan
AlpoAhola kirjoitti:
Hyvä kun toistat, että myös lapsille on kasteessa syntien anteeksiantamus ja Pyhän Hengen lahja. Tuohan on ihan oikein mitä sanot. Parannus tehdään synneistä, mutta Raamatun Sanan mukaisesta uskosta ei voikkaan tehdä parannusta, sillä se olisi menoa rationalismiin.
No nytkö ne lapset sitten taas tarvitsevat syntien
anteeksiantamista. Edellä yritit vakuuttaa, että
lapset uskovat ja heissä näkyy myös sen hedelmiä.
Mihinkäs se usko nyt taas katosi, jos kerran pitää
saada synnit anteeksi.
Sinähän muutat käsitystäsi tunnin välein.
Mitenkä se sylivauva tekee parannuksen??? - AlpoAhola
koko ajan kirjoitti:
No nytkö ne lapset sitten taas tarvitsevat syntien
anteeksiantamista. Edellä yritit vakuuttaa, että
lapset uskovat ja heissä näkyy myös sen hedelmiä.
Mihinkäs se usko nyt taas katosi, jos kerran pitää
saada synnit anteeksi.
Sinähän muutat käsitystäsi tunnin välein.
Mitenkä se sylivauva tekee parannuksen???Lapset ovat luonnostaan vihanlapset ja tarvitsevat pelastuakseen uskon samalla tavalla kuin kaikki muutkin.
No tepä sitten vasten Raamatun todistusta väitätte, että lapset pelastuvat ilman uskoa.
Siis et ymmärrä, että olemme lihasta syntyneet ja mitä se Jumalan edessä merkitsee. Et siis ymmärrä, että kaikki voivat pelastua vain uskon kautta Kristukseen - ikään katsomatta. - vastaa kysymykseen
AlpoAhola kirjoitti:
Lapset ovat luonnostaan vihanlapset ja tarvitsevat pelastuakseen uskon samalla tavalla kuin kaikki muutkin.
No tepä sitten vasten Raamatun todistusta väitätte, että lapset pelastuvat ilman uskoa.
Siis et ymmärrä, että olemme lihasta syntyneet ja mitä se Jumalan edessä merkitsee. Et siis ymmärrä, että kaikki voivat pelastua vain uskon kautta Kristukseen - ikään katsomatta.Jos lapset ovat luonnostaan vihan lapsia, niin miten he voivat uskoa ja miten heissä näkyy uskon hedelmät
ja miten he ylistävät Jumalaa, vaikka näitä mainit-
semiasi lapsia ei oltu kastettu?????
Sinähän itse sanoit, että lapset uskovat ja pelastuvat sen tähden. No sillä kasteella ei heille
olekaan mitään vaikutusta pelastukseen.
Hyvä, kun jo vihdoinkin tajuat tämän. - AlpoAhola
vastaa kysymykseen kirjoitti:
Jos lapset ovat luonnostaan vihan lapsia, niin miten he voivat uskoa ja miten heissä näkyy uskon hedelmät
ja miten he ylistävät Jumalaa, vaikka näitä mainit-
semiasi lapsia ei oltu kastettu?????
Sinähän itse sanoit, että lapset uskovat ja pelastuvat sen tähden. No sillä kasteella ei heille
olekaan mitään vaikutusta pelastukseen.
Hyvä, kun jo vihdoinkin tajuat tämän.Vastaa kysymykseeni koska Jeesus asetti kristillisen kasteen?
Sana vain sanoo, että lasten ja imeväisten suusta on Jumala valmistanut itselleen kiitoksen.
Voisitko nyt opetella vähän lukemaan Raamattua. Vesi nyt Raamatun mukaan PELASTAA KASTEENA. Etkö yhtään häpeä itseäsi ja Sanan ymmärtämättömyyttäsi? - yks toinen
AlpoAhola kirjoitti:
Vastaa kysymykseeni koska Jeesus asetti kristillisen kasteen?
Sana vain sanoo, että lasten ja imeväisten suusta on Jumala valmistanut itselleen kiitoksen.
Voisitko nyt opetella vähän lukemaan Raamattua. Vesi nyt Raamatun mukaan PELASTAA KASTEENA. Etkö yhtään häpeä itseäsi ja Sanan ymmärtämättömyyttäsi?Mark.1:13-15, evankeliumiin kuului aina kaste alusta asti Joh.3:22-23, 4:1-2.
Kuolemansa jälkeen Jeesus antoi lähetyskäskyt viedä sanoma myös ulkomaille, koska Jeesuksen toiminta aikanaan koski vain juutalaisia siihen asti. Jeesus vahvisti kasteen koskemaan myös pakanoita, kun tulevat uskoon lähetyskäskyissä ja vahvisti kaste kaavan. - AlpoAhola
yks toinen kirjoitti:
Mark.1:13-15, evankeliumiin kuului aina kaste alusta asti Joh.3:22-23, 4:1-2.
Kuolemansa jälkeen Jeesus antoi lähetyskäskyt viedä sanoma myös ulkomaille, koska Jeesuksen toiminta aikanaan koski vain juutalaisia siihen asti. Jeesus vahvisti kasteen koskemaan myös pakanoita, kun tulevat uskoon lähetyskäskyissä ja vahvisti kaste kaavan.Täällä on todisteltu, ettei kaste merkitse mitään. Mitä sen nyt sitten merkitseekin?
Minulle se tuo omaksi Kolmiyhteisen Jumalan siunauksen, Kristuksen vanhurskauden sekä Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuden. Kristillinen kaste on evankeliumia, eikä lakia, niin kuin se täällä on opetettu kuuluisuuden osoitukseksi ja ensiaskeleiksi. yks toinen kirjoitti:
Mark.1:13-15, evankeliumiin kuului aina kaste alusta asti Joh.3:22-23, 4:1-2.
Kuolemansa jälkeen Jeesus antoi lähetyskäskyt viedä sanoma myös ulkomaille, koska Jeesuksen toiminta aikanaan koski vain juutalaisia siihen asti. Jeesus vahvisti kasteen koskemaan myös pakanoita, kun tulevat uskoon lähetyskäskyissä ja vahvisti kaste kaavan.Tuo kastetaan kenet vaan aiheuttaa juuri mainitsemaasi toimintaa. Kun vain uskovaiset kastettaisiin niin homma toimisi paljon paremmin. Kirkko voitaisiin todella omistaa Jumalalle eikä silleen että 20% prosenttia seurakunnan väestöstä kiinnostaa asiat ja sitten sitä 80% ei voisi paljoa haitata uskonasiat kunhan kasteelle viedään ja naimisiin mennään...
- mariata
Keskinäisestä rakkaudestahan meidät tunnetaan Sanan mukaan, eikä eripuraisuudesta. Hengenhedelmiin ei kuulu toisten arvostelu, tuomitseminen, kateus, katkeruus. Ei suostuta antamaan viholliselle mahdollisuutta.
Luotetaan Sanaan, Jeesus antoi lupauksen Pyhästä Hengestä joka puolustaa, ohjaa, muistuttaa, opettaa. Jokainen Jeesuksen vastaanottanut saa tarvitsemansa, jokaiselle Hän antaa siunauksensa, siunataan mekin ja siunausta saadaan.
Rukoillaan runsasta hengellistä viisautta ja Jumalan johdatusta Hänen täydeliseen tuntemiseen meidänkin elämässämme.
Niin turha on tosiaan meidän täällä Jumalan omina keskenämme kiistellä. Kerran sitten taivaassa meillä on mahdollisuus kysyä Uskon suurilta sankareilta vastauksia, vaan sitten siellä, onko meillä tarvetta edes kysyä. Kiitos ja ylistys Herrallemme, Armon alkajalle, amen.- AlpoAhola
Sovitaan vaan Sanan alaisuudessa, sillä jos olemme yhtä Kristuksessa (Sanassa), niin silloin meillä on todellinen yhteys keskenämme. Jos emme ole yhtä Kristuksessa, niin silloin yhteys on lihallista, eikä Hengessä todellista. Jumalan Sana näet opettaa kaikkeen totuuteen ja siihen sitten liittyy väärien oppien tuomitseminen ja väärässä opissa olevan ohjaaminen Sanan alaisuuteen pois harhoista palvelemaan elävää Jumalaa. Jos luodaan yhteyksiä väärien oppien kanssa, niin silloin palvellaan rakkautta sielunvihollisen tavoin, kuten Paratiisin tapahtumista asti on todettu tapahtuvan. Niin vain ollaan lipevinä kuoleman tilassa ja kuollaan, eikä elämää sokeana tulla näkemään - kuoppaan molemmat inhimillisessä rakkaudessa lankeavat.
- yks toinen
turhaa pulinaa?
Raamatun oppi vesi kasteesta on hyvin selkeä opetuslapsille. mutta...
Eräät, kun on liittäneet uskoontulon ja jopa Pyhän Hengen kasteen vesikasteeseen. Ja eivät välitä lainkaan kasteen kriteereistä, eikä kastetavasta, koska ovat rakastuneet omaan kirkkoonsa ja rakastavat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa.
Ja tekevät opetuksellaan niin paljon vahinkoa, koska ovat keksineet toisen evankeliumin "kasteen evankeliumin", ja eivät voi edes tutkia oppiaan Raamatun valossa.
ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla vauvan päähän. lue Joh.1:12-13 "ei miehen tahdosta" eikä Raamatusta otettu kastekaava auta asiaa yhtään, vaikka monet niin luulee.
En kannata kiistelyä vaan vihaan sitä, mutta onhan jokaisella vastuu varoittaa epäraamatullisesta opetuksesta ja omistettava rakkaus totuuteen, mikä ei iloitse yhdessä vääryyden kanssa vaan vihaa synnillistä oppia, mikä on lähtöisin roomalaiskatollisen "pääporton" (Ilm.17:1-6) perinnäissäänöistä, joista Jeesus vihaa."näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä;"
Liian monet, Jeesukseen uskovat menettävät uskonsa "porton" eksyttävän voiman ja vauvakaste opin tähden.
Raamattu ei tunne kuin yhden vesikasteen, opetuslapsille, minkä Jeesus asetti ja vahvisti lähetyskäskyssä. Vauvakastetta kun ei Raamatusta löydy, niin suuresti ihmettelen miksi eräät jaksaa ja kehtaa kiistellä täällä ihmisten itse keksimien oppien puolesta!???- vähän
mutta ASIAA!
Hieno kirjoitus, kiitos! - Merikotk@
"Eräät, kun on liittäneet uskoontulon ja jopa Pyhän Hengen kasteen vesikasteeseen."
Onko Pyhän Hengen kaste sinusta sama, kuin lahkosi sinulle antama aikuisten vesikaste?
"ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla vauvan päähän."
Toisin sanoen:
Ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla aikuisen lahkolaisen päähän.
Sinä et tuon mukaan ole siis ottanut lahkosi aikuisille tarkoitettua vesikastetta, johonkin tiettyyn kellon aikaan!
Missä aikuiset uskoon tulleet saavat sen Pyhän Hengen kasteen, josta puhut?
Missä sinä sait sen?
Eroitat Pyhän Hengen kasteen ja vesikasteen, tuomiten viimeksi mainitun erittäin jyrkästi!
Et siis ole vesikasteen vastustajana ottanut aikuisille tarkoitettua vesikastetta vastaan!
Olet siis johonkin Jumalan määräämään aikaan saanut Pyhän Hengen kasteen, etkä ottanut johonkin ihmisen määräämään aikaan ottanut vesikastetta, jolloin joku ihminen olisi valellut vettä sinun päällesi?!
Sinut siis on vesikastettu vain lapsena, etkä ole erehtynyt vesikasteeseen, enään aikuisena?!
"Raamattu ei tunne kuin yhden vesikasteen, opetuslapsille, minkä Jeesus asetti ja vahvisti lähetyskäskyssä. "
Jos "Raamattu tuntee" vain yhden vesikasteen, niin silloinhan et hyväksy lahkojen antamaa vesikastetta aikuisille?!
Kerropa muuten se Raamatun kohta, jossa Jeesus antaa opetuslapsilleen vesikasteen!
Kerro!
Tarkoitatko Matt.28:19; Mark.16:15?
En löytänyt noistakaan kohdista!
Kristus niissä vain kehoittaa kastamaan mutta ei kasta itse, kuten sinä väität!
Luuk.24:49?
Ei kastanut Kristus tuossakaan, vaan käski odottaa Pyhän Hengen kastetta (Ap.t.1:4)!
Opetuslasten saama Pyhän Hengen kaste: Ap.t.2:1-4
Kristus ei käskenyt täyttämään mitään aikuisten kasteallasta, ei sopimaan kastettavan ja kastajan välillä jotain heille kummallekin sopivaa kellonaikaa, jolloin kastajalle sopisi valella vettä, aikuisen kasteen saajan päähän!
Mites on teidän aikuisten vesikasteen aikana, jota kutsut, ristiriitaisesti omien sanojesi kanssa, Pyhän Hengen kasteeksi?!?
Näkyykö tuollaisten aikuisten vesikasteiden aikana ikäänkuin tulisia kieliä, jotka asettautuvat aikuisvesikasteen saajien päälle?
"synnillistä oppia, mikä on lähtöisin roomalaiskatollisen "pääporton" (Ilm.17:1-6) perinnäissäänöistä,"
Kaikki aikuiskasteet ja siunaamiset, ovat kulkeutuneet "pääporton" kautta, halusitpa tai et!
Jos haluat aikuisille tarkoitetun vesikasteen tai "pääporton" kautta kulkeutumattoman siunauksen, niin silloin sinun on matkustettava Tanskaan, sellaisen saadaksesi!
Se on ainut mahdollisuus sellaiseen! - armosta pelastunut
Merikotk@ kirjoitti:
"Eräät, kun on liittäneet uskoontulon ja jopa Pyhän Hengen kasteen vesikasteeseen."
Onko Pyhän Hengen kaste sinusta sama, kuin lahkosi sinulle antama aikuisten vesikaste?
"ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla vauvan päähän."
Toisin sanoen:
Ihminen ei voi pelastaa toista, ei edes kastamalla saati sitten saada uudestisyntymän aikaan tiettynä kellon aikana, vettä laittamalla aikuisen lahkolaisen päähän.
Sinä et tuon mukaan ole siis ottanut lahkosi aikuisille tarkoitettua vesikastetta, johonkin tiettyyn kellon aikaan!
Missä aikuiset uskoon tulleet saavat sen Pyhän Hengen kasteen, josta puhut?
Missä sinä sait sen?
Eroitat Pyhän Hengen kasteen ja vesikasteen, tuomiten viimeksi mainitun erittäin jyrkästi!
Et siis ole vesikasteen vastustajana ottanut aikuisille tarkoitettua vesikastetta vastaan!
Olet siis johonkin Jumalan määräämään aikaan saanut Pyhän Hengen kasteen, etkä ottanut johonkin ihmisen määräämään aikaan ottanut vesikastetta, jolloin joku ihminen olisi valellut vettä sinun päällesi?!
Sinut siis on vesikastettu vain lapsena, etkä ole erehtynyt vesikasteeseen, enään aikuisena?!
"Raamattu ei tunne kuin yhden vesikasteen, opetuslapsille, minkä Jeesus asetti ja vahvisti lähetyskäskyssä. "
Jos "Raamattu tuntee" vain yhden vesikasteen, niin silloinhan et hyväksy lahkojen antamaa vesikastetta aikuisille?!
Kerropa muuten se Raamatun kohta, jossa Jeesus antaa opetuslapsilleen vesikasteen!
Kerro!
Tarkoitatko Matt.28:19; Mark.16:15?
En löytänyt noistakaan kohdista!
Kristus niissä vain kehoittaa kastamaan mutta ei kasta itse, kuten sinä väität!
Luuk.24:49?
Ei kastanut Kristus tuossakaan, vaan käski odottaa Pyhän Hengen kastetta (Ap.t.1:4)!
Opetuslasten saama Pyhän Hengen kaste: Ap.t.2:1-4
Kristus ei käskenyt täyttämään mitään aikuisten kasteallasta, ei sopimaan kastettavan ja kastajan välillä jotain heille kummallekin sopivaa kellonaikaa, jolloin kastajalle sopisi valella vettä, aikuisen kasteen saajan päähän!
Mites on teidän aikuisten vesikasteen aikana, jota kutsut, ristiriitaisesti omien sanojesi kanssa, Pyhän Hengen kasteeksi?!?
Näkyykö tuollaisten aikuisten vesikasteiden aikana ikäänkuin tulisia kieliä, jotka asettautuvat aikuisvesikasteen saajien päälle?
"synnillistä oppia, mikä on lähtöisin roomalaiskatollisen "pääporton" (Ilm.17:1-6) perinnäissäänöistä,"
Kaikki aikuiskasteet ja siunaamiset, ovat kulkeutuneet "pääporton" kautta, halusitpa tai et!
Jos haluat aikuisille tarkoitetun vesikasteen tai "pääporton" kautta kulkeutumattoman siunauksen, niin silloin sinun on matkustettava Tanskaan, sellaisen saadaksesi!
Se on ainut mahdollisuus sellaiseen!Kysyt: "Onko Pyhän Hengen kaste sinusta sama, kuin lahkosi sinulle antama aikuisten vesikaste?"
Vastaus on: Ei
Kysyt: "Missä aikuiset uskoon tulleet saavat sen Pyhän Hengen kasteen, josta puhut?
Missä sinä sait sen?"
Vastaus: Sain Pyhän Hengen kasteen, kun olin rukoustilanteessa, joss oli paljon muitakin mukana, ja siinä tilanteessa rukoiltiin nimenomaan niiden puolesta, jotka halusivat saada tuon Pyhän Hengen kasteen.
Väität: "Eroitat Pyhän Hengen kasteen ja vesikasteen"
Vastaus: Juuri niin teen, koska niin opettaa myös Raamattu:
Väittämä: "Olet siis johonkin Jumalan määräämään aikaan saanut Pyhän Hengen kasteen, etkä ottanut johonkin ihmisen määräämään aikaan ottanut vesikastetta"
Vastaan: Pyhän Hengen kasteen ajankohdan määräsi taivaan Herra. Mutta vesikasteen ajankohdan olen itse sopinut seurakunnan työntekijän kanssa.
Esität: "Sinut siis on vesikastettu vain lapsena, etkä ole erehtynyt vesikasteeseen, enään aikuisena?!"
Vastaan: "On minulle tehty lapsena tuo mainitsemasi toimitus, mutta koska se ei ole Raamatun mukainen, niin uskoontultuani otin itse omasta pyynnöstäni kasteen Jeeesukseen Kristukseen nimessä Isän Pojan ja Pyhän Hengen.
Väität: "Jos "Raamattu tuntee" vain yhden vesikasteen, niin silloinhan et hyväksy lahkojen antamaa vesikastetta aikuisille?"
Vastaan: Raamattu tuntee nimenomaan vain yhden kasteen, joka otetaan kun on ensin tultu Jeesukseen Kristukseen uskovaksi.
Sitten vielä kysyt: "Kerropa muuten se Raamatun kohta, jossa Jeesus antaa opetuslapsilleen vesikasteen!"
Vastaan: Edellä kysymääsi kohtaa ei ole Raamatussa.
Nyt kysyn sitten sinulta vielä: Kerropa muuten se Raamatun kohta, jossa Jeesus antaa vauvoille vesikasteen! - AlpoAhola
Olen kanssasi samaa mieltä: "En kannata kiistelyä vaan vihaan sitä, mutta onhan jokaisella vastuu varoittaa epäraamatullisesta opetuksesta ja omistettava rakkaus totuuteen". Lapset eivät ole lähetystyösi kohde, vaikka Raamattu tuntee sen ja nimenomaan Jeesus osoitti, että lapset ovat otolliset, jos joku on otollinen. Siis miksi ajat lapset sivuun opillasi?
Kiellät Pyhän Hengen kasteessa, mutta miksi? Eikö siis kaste olekaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN. Etkö siis kirjoitetusta näe ja puhutusta kuule? Ovatko aistisi lakanneet toimimasta?
Jeesus opetti, että lapset uskovat ja että heillä on jopa uskonhedelmiä. Voi jumalattomia ja farisealaisessa jumalisuudessa eläviä vanhempia, jotka eivät opeta ja kasta lapsiaan kristillisellä kasteella. Jeesus uhkasi myllynkivituomiolla viettelijöitä.
Ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" Matt.21:16.
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." Mark.10:15.
Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani Luuk.1:44.
"Täällä on poikanen, jolla on viisi ohraleipää ja kaksi kalaa, mutta mitä ne ovat näin monelle?" Joh.6:9.
KAIKKI
LUODUT
KAIKKI OMAISET
KOKO PERHEKUNTA
TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNE - näin on
ei nuo muut ymmärrä mitään.on kuin helmiä heittäisit sioille
- joku vain
Tuota asiaa ei moni ymmärrä. Kiitos sinulle tuosta valaisevasta kirjoituksestasi.
- AlpoAhola
näin on kirjoitti:
ei nuo muut ymmärrä mitään.on kuin helmiä heittäisit sioille
Ei siis voi ymmärtää, kun PARANNUKSEN KASTEESSA ei ole Pyhä Henki. Parannuksen kaste onkin lain piiriin kuuluva, niin kuin sanotte tunnustustoimena kuuliaisuudessa ensiaskeleet. Niin olen tunnustuksenne kuullut sanottavan. Johanneksen kasteella kastetut Apollos ja Paavali kastoi uudelleen Ap.t.19:1-7. Pitäisi siis kastaa ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN, niin kuin Jeesus on käskenyt ja JOKA USKOO JA KASTETAAN SE PELASTUU.
JEESUS SAI YKSIN TODISTUKSEN VANHURSKAUDESTA JOHANNEKSEN KASTEELLA, sillä Jeesus ei ollutkaan siinnyt turmeluksessa, lihasta ja miehen tahdosta. Johannes sai etukäteen tietää merkin, mistä tunnistaa Kristus Joh.1:33. Kastajan mukaan kaikki kansa paitsi Jeesus olivat KYYKÄÄRMEEN SIKIÖITÄ Luuk.3:7. Jeesus yksin syntyi pyhänä Jumalasta enkeli Gabrielin todistuksen mukaan Luuk.1:35. - tätä sotkua
AlpoAhola kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä: "En kannata kiistelyä vaan vihaan sitä, mutta onhan jokaisella vastuu varoittaa epäraamatullisesta opetuksesta ja omistettava rakkaus totuuteen". Lapset eivät ole lähetystyösi kohde, vaikka Raamattu tuntee sen ja nimenomaan Jeesus osoitti, että lapset ovat otolliset, jos joku on otollinen. Siis miksi ajat lapset sivuun opillasi?
Kiellät Pyhän Hengen kasteessa, mutta miksi? Eikö siis kaste olekaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN. Etkö siis kirjoitetusta näe ja puhutusta kuule? Ovatko aistisi lakanneet toimimasta?
Jeesus opetti, että lapset uskovat ja että heillä on jopa uskonhedelmiä. Voi jumalattomia ja farisealaisessa jumalisuudessa eläviä vanhempia, jotka eivät opeta ja kasta lapsiaan kristillisellä kasteella. Jeesus uhkasi myllynkivituomiolla viettelijöitä.
Ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?" Matt.21:16.
Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." Mark.10:15.
Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani Luuk.1:44.
"Täällä on poikanen, jolla on viisi ohraleipää ja kaksi kalaa, mutta mitä ne ovat näin monelle?" Joh.6:9.
KAIKKI
LUODUT
KAIKKI OMAISET
KOKO PERHEKUNTA
TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLENNEsanot: Jeesus opetti, että lapset uskovat ja että heillä on jopa uskonhedelmiä."
Aikaisemmin olet kiivaillut sen puolesta, että
lapset ovat perisynnin vallassa, siis syntisiä ja
kasteessa saavat sen uskon.
Nyt olet muuttanut kantaasi sanomalla että nämä
lapset uskovat. No mihin se perisynti hävisi ja mistä se usko niihin on tullut, sillä ei näitä
lapsia oltu kastettu. Vielä uhkaat myllynkivi-
tuomiolla niitä vanhempia, jotka eivät vie näitä
uskovia ja Jeesusta ylistäviä lapsia kasteelle.
Eikö se tuomio kuuluisi niille, jotka väittävät,
että nämä lapset ovat kadotettuja ilman kastetta
ja näin koettavat estää heiltä taivasten valtakunnan.
Sinun oppisi on niin sekavaa, että siitä ei ota
Erkkikään selvää. - AlpoAhola
tätä sotkua kirjoitti:
sanot: Jeesus opetti, että lapset uskovat ja että heillä on jopa uskonhedelmiä."
Aikaisemmin olet kiivaillut sen puolesta, että
lapset ovat perisynnin vallassa, siis syntisiä ja
kasteessa saavat sen uskon.
Nyt olet muuttanut kantaasi sanomalla että nämä
lapset uskovat. No mihin se perisynti hävisi ja mistä se usko niihin on tullut, sillä ei näitä
lapsia oltu kastettu. Vielä uhkaat myllynkivi-
tuomiolla niitä vanhempia, jotka eivät vie näitä
uskovia ja Jeesusta ylistäviä lapsia kasteelle.
Eikö se tuomio kuuluisi niille, jotka väittävät,
että nämä lapset ovat kadotettuja ilman kastetta
ja näin koettavat estää heiltä taivasten valtakunnan.
Sinun oppisi on niin sekavaa, että siitä ei ota
Erkkikään selvää.Viestilläsi osoitat, ettet tunne Jumalan Sanaa.
- yks toinen
AlpoAhola kirjoitti:
Viestilläsi osoitat, ettet tunne Jumalan Sanaa.
Jeesukseen uskominen on aivan eri asia kuin kaste.
(piste)
Vauva ei pysty uskomaan, ja kastajat (ihmiset) eivät voi saada uskoa ja pelastusta aikaan ei vauvojen eikä aikuisten kohdalla. Jeesus on ainut pelastaja. Lue:Joh.1:12-13 Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon, että ihminen voi hyljätä tai hyväksyä Jumalan armon elämäänsä. Ne, jotka hyväksyvät saavat "VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSIKSI" JA "OVAT SYNTYNEET... EI MIEHEN TAHDOSTA... VAAN JUMALASTA."
Eikö sinuakin harmita, kun toiset vuosikaupalla Raamatusta näyttävät "Kristuksen opin" aakkosia, mutta et ymmärrä vaan luulet, että asia on toisin päin kuin Raamatussa lukee. (etkö voisi ainakin sanoa:"Aamen, siihen mitä Raamatussa lukee"???
Ja, jos Raamatusta ei voida asiaa löytää, niin etkö voisi alkaa ainakin salaisesti epäillä opin Raamatullisuutta? Onko liikaa pyydetty?
Harmittaako sinua, kun vauvakastetta ei Raamatusta löydy? Minua ainakin harmitti, mutta mitä siinä sitten muutakaan voinut, eihän kannata Jumalaa vastaan taistella, Raamatun sana on meille parhaaksi - voin sydämestäni suositella parannusta ja uskoa Jeesukseen ja upotuskastetta, silloin loppu kastekriisi ja sai ilon ja vapauden asiasta ja paljon selvisi. Emme saa opettaa, mitään ohi Raamatun, emmekä voi opettaa ellemme itse ole olleet kuuliaisia totuuksille. Olisi hassua sanoa kaverille:"tee parannus", mutta jos
emme itsekään ole tehnee sitä, sama pätee kasteeseen, et voi julistaa totuutta, jos rakastat kirkkoasi ja sen oppeja enemmän kuin Jeesusta. Tästä on kysymys! Häpeätkö, ottaa Kristuksen pilkan, Mooses ei hävennyt Hebr.11:24-29? - AlpoAhola
yks toinen kirjoitti:
Jeesukseen uskominen on aivan eri asia kuin kaste.
(piste)
Vauva ei pysty uskomaan, ja kastajat (ihmiset) eivät voi saada uskoa ja pelastusta aikaan ei vauvojen eikä aikuisten kohdalla. Jeesus on ainut pelastaja. Lue:Joh.1:12-13 Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon, että ihminen voi hyljätä tai hyväksyä Jumalan armon elämäänsä. Ne, jotka hyväksyvät saavat "VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSIKSI" JA "OVAT SYNTYNEET... EI MIEHEN TAHDOSTA... VAAN JUMALASTA."
Eikö sinuakin harmita, kun toiset vuosikaupalla Raamatusta näyttävät "Kristuksen opin" aakkosia, mutta et ymmärrä vaan luulet, että asia on toisin päin kuin Raamatussa lukee. (etkö voisi ainakin sanoa:"Aamen, siihen mitä Raamatussa lukee"???
Ja, jos Raamatusta ei voida asiaa löytää, niin etkö voisi alkaa ainakin salaisesti epäillä opin Raamatullisuutta? Onko liikaa pyydetty?
Harmittaako sinua, kun vauvakastetta ei Raamatusta löydy? Minua ainakin harmitti, mutta mitä siinä sitten muutakaan voinut, eihän kannata Jumalaa vastaan taistella, Raamatun sana on meille parhaaksi - voin sydämestäni suositella parannusta ja uskoa Jeesukseen ja upotuskastetta, silloin loppu kastekriisi ja sai ilon ja vapauden asiasta ja paljon selvisi. Emme saa opettaa, mitään ohi Raamatun, emmekä voi opettaa ellemme itse ole olleet kuuliaisia totuuksille. Olisi hassua sanoa kaverille:"tee parannus", mutta jos
emme itsekään ole tehnee sitä, sama pätee kasteeseen, et voi julistaa totuutta, jos rakastat kirkkoasi ja sen oppeja enemmän kuin Jeesusta. Tästä on kysymys! Häpeätkö, ottaa Kristuksen pilkan, Mooses ei hävennyt Hebr.11:24-29?Sinäpä juuri pilkkaat, mutta minutpa onkin kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Olen pelastuksesta siksi varma, kun Jeesus, Vapahtajani on Golgatan keskimmäisellä ristillä huutanut: se on täytetty. Minutpa onkin kasteessa saatettu Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.
Lauseellasi "Jeesukseen uskominen on aivan eri asia kuin kaste. (piste)" todistat, ettei kaste kuulu lainkaan lähetyskäskyyn ja kaste ei kuulu evankeliumin, vaan lain piiriin. - eväät
AlpoAhola kirjoitti:
Viestilläsi osoitat, ettet tunne Jumalan Sanaa.
kun et pystykään vastaamaan huutoosi ja esittämääni
kysymykseen.
Niin siinä käy, kun väärentää Jumalan sanaa ja
pitäytyy kirkkolaitoksen harhaopissa.
Yrittäisit edes selvittää tätä sekasotkua, mitä
olet täällä esittänyt. - AlpoAhola
eväät kirjoitti:
kun et pystykään vastaamaan huutoosi ja esittämääni
kysymykseen.
Niin siinä käy, kun väärentää Jumalan sanaa ja
pitäytyy kirkkolaitoksen harhaopissa.
Yrittäisit edes selvittää tätä sekasotkua, mitä
olet täällä esittänyt.Lapsesi eivät siis ole lihasta syntyneet
Lapsesi eivät kuule
Lapsesi eivät ymmärrä
Lapsesi siis pelastuvat ilman uskoa
Onneksi Raamattu todistaa justiin toisinpäin, jopa niin, että pienillä rintoja imeväisillä on antaa Jumalalle kiitos. - vastaa kysymyksiin
AlpoAhola kirjoitti:
Lapsesi eivät siis ole lihasta syntyneet
Lapsesi eivät kuule
Lapsesi eivät ymmärrä
Lapsesi siis pelastuvat ilman uskoa
Onneksi Raamattu todistaa justiin toisinpäin, jopa niin, että pienillä rintoja imeväisillä on antaa Jumalalle kiitos.Sinä veivaat tuota samma litaniaa, mutta et anna
vastausta esittämääni kysymykseen. Noin siinä käy,
kun rakentaa oppinsa kirkkolaitosten harhaoppien
perusteelle.
Kas kun et opeta myös kiirastulioppia, neitsyt Marian palvontaa ja anekauppaa, jotka nekin ovat
tämän vanhan kirkon tekeleitä, kuten lapsikasteoppikin.
On teilläpäin kehittyneitä sikiöitä ja sylivauvoja, kun uskovat ja ymmärtävät julistettua sanaa.
Raamatussa kerrotaan, että Filippus kysyi hoviher-
ralta ennen kastetta : Ymmärrätkös, mitä luet?"
Ei hoviherraa kastettu tuosta vaan, vaikka hän-
kin kuului kaikkiin luotuihin, vaan Filippus edellytti, että tämä ymmärsi ja uskoi ennen kas-
tettaan. Sinun mukaasi hoviherra kuului ns
suorituskristittyihin. Kumma juttu, kun KAIKKI
Raamatun kastettavat olivat suorituskristittyjä.He
olivat ottaneet sanan vastaan ennen kastettaan!!!!
Taas lopuksi sekoilet, ja kumoat aikaisemmat
väittesi kun sanot, että:pienillä rintoja imeväisillä on antaa Jumalalle kiitos."
Eikös näiden pitänyt olla kadotettuja, syntisiä,
perisynnin vallassa??
Miten syntinen voi antaa Jumalalle kiitosta?
Huh, mitä sekoilua. vastaa kysymyksiin kirjoitti:
Sinä veivaat tuota samma litaniaa, mutta et anna
perusteelle.
Kas kun et opeta myös kiirastulioppia, neitsyt Marian palvontaa ja anekauppaa, jotka nekin ovat
On teilläpäin kehittyneitä sikiöitä ja sylivauvoja, kun uskovat ja ymmärtävät julistettua sanaa.
kin kuului kaikkiin luotuihin, vaan Filippus edellytti, että tämä ymmärsi ja uskoi ennen kas-
väittesi kun sanot, että:pienillä rintoja imeväisillä on antaa Jumalalle kiitos."
perisynnin vallassa??
Huh, mitä sekoilua.vastaa kysymyksiin:
"On teilläpäin kehittyneitä sikiöitä ja sylivauvoja, kun uskovat ja ymmärtävät julistettua sanaa".
---
Johannes Kastaja hypähti ILOSTA äitinsä kohdussa (Lk. 1:44).
Edellä Luukas sanoo: "...Jumalalle ei mikään ole mahdotonta" (j. 37).
Uskokin on Jumala teko. Miksi Jumala ei voisi sitä vaikuttaa pienissä lapsissa yhtälailla kuin varttuneimmissakin.
Annappa joku Raamatun paikka (mieluummin pari kohtaa), jossa Jeesus rajaa uskomisen (tai kasteen) vain tiettyyn ikään kuuluville "ymmärtäväisille" ja tietyn "kypsyneisyyden" omaaville ihmisille.- AlpoAhola
vastaa kysymyksiin kirjoitti:
Sinä veivaat tuota samma litaniaa, mutta et anna
perusteelle.
perisynnin vallassa??
Huh, mitä sekoilua.Sanan todistus ei voi mennä järkeen ymmärrettävällä tavalla, siitä on Sinun Sanan vastaiset todistuksesi todisteena.
Kuka olet nimeltä tuntematon helluntailainen. Ompa ihme kun kaikki helluntailaiset tahdot leimata harhaopeillasi, kun et esiinny omalla nimelläsi avoimesti. - sinä sitten
AlpoAhola kirjoitti:
Sanan todistus ei voi mennä järkeen ymmärrettävällä tavalla, siitä on Sinun Sanan vastaiset todistuksesi todisteena.
Kuka olet nimeltä tuntematon helluntailainen. Ompa ihme kun kaikki helluntailaiset tahdot leimata harhaopeillasi, kun et esiinny omalla nimelläsi avoimesti.Raamatusta kaksi tai kolme paikkaa, joissa kerrotaan lapsen ristiäisistä ja vielä kummien kera. Kun nuo kohdat esität niin varmasti kaikki helluntailaiset tekee parannuksen ja myöntävät olleensa väärässä!
- mopo.nen
sinä sitten kirjoitti:
Raamatusta kaksi tai kolme paikkaa, joissa kerrotaan lapsen ristiäisistä ja vielä kummien kera. Kun nuo kohdat esität niin varmasti kaikki helluntailaiset tekee parannuksen ja myöntävät olleensa väärässä!
"Kun nuo kohdat esität niin varmasti kaikki helluntailaiset tekee parannuksen ja myöntävät olleensa väärässä!"
Jopa sinulla on optimistinen asenne, eihän nykyisin helluntaliset muutenkaan toimi Raamatun mukaan, joten miten ne yhtäkkiä muuttaisi toimintaansa. mopo.nen kirjoitti:
"Kun nuo kohdat esität niin varmasti kaikki helluntailaiset tekee parannuksen ja myöntävät olleensa väärässä!"
Jopa sinulla on optimistinen asenne, eihän nykyisin helluntaliset muutenkaan toimi Raamatun mukaan, joten miten ne yhtäkkiä muuttaisi toimintaansa.nimenomaan toimivat raamatun mukaan. Missä kohtaa muka eivät toimi?
- AlpoAhola
sinä sitten kirjoitti:
Raamatusta kaksi tai kolme paikkaa, joissa kerrotaan lapsen ristiäisistä ja vielä kummien kera. Kun nuo kohdat esität niin varmasti kaikki helluntailaiset tekee parannuksen ja myöntävät olleensa väärässä!
Lapset kuuluvat luotuihin, kansoihin, kaikkiin, perhekuntiin. Kasteeseen Jeesus sääti koko Kolmiyhteisen Jumalan nimen nuiston 2Moos.20:24. Siis jätetääkö kyntämättä vainion pienet pellot, kun koko vainion käski isäntä kynttää? Ilmeisesti haluat menetellä laiskan rengin tavoin?
Raamatussa ei ole yhtään kieltoa lasten kastamisesta. Sallikaa lasten tulla Minun luokseni, älkääkä estäkö heitä. Uskolla lapsi ottaa Jumalan valtakunnana vastaan. Joka ei siten otaa sitä niin vastaan, ei pääse sinne sisälle. On siis käännyttävä lasten kaltaisuuteen Matt.18:3. AlpoAhola kirjoitti:
Lapset kuuluvat luotuihin, kansoihin, kaikkiin, perhekuntiin. Kasteeseen Jeesus sääti koko Kolmiyhteisen Jumalan nimen nuiston 2Moos.20:24. Siis jätetääkö kyntämättä vainion pienet pellot, kun koko vainion käski isäntä kynttää? Ilmeisesti haluat menetellä laiskan rengin tavoin?
Raamatussa ei ole yhtään kieltoa lasten kastamisesta. Sallikaa lasten tulla Minun luokseni, älkääkä estäkö heitä. Uskolla lapsi ottaa Jumalan valtakunnana vastaan. Joka ei siten otaa sitä niin vastaan, ei pääse sinne sisälle. On siis käännyttävä lasten kaltaisuuteen Matt.18:3.löytyy sen kun vain lukee. Ihmiset uskoivat ja menivät kasteelle. On turhaa kastaa ihmisiä jotka ei usko. Sekin on turhaa kastaa vauvoja sillä vauvat pääsevät suoraan taivaaseen.
Niin se vaan on. Kun meille on annettu ohjeet että vauvoja ei tule kastaa niin tarvitseeko meidän murehtia lasten kohtalosta sitten sen enempää. Ollaan vaan kuuliaisia sanalle ja kastetaan silloin kun kuuluu eikä keksitä omia järjenpäätelmiä tyyliin:
Riittääköhän muka uskovienkaste varmasti!? Rohkenen epäillä!!! Kastan kyllä varmuuden vuoksi! Mitä siinä menetän? En mitään!
Siinä menettää sen että tekee sanan vastaisesti...
Niinkö käskettiin tekemään?- AlpoAhola
BelieveItOrNot kirjoitti:
löytyy sen kun vain lukee. Ihmiset uskoivat ja menivät kasteelle. On turhaa kastaa ihmisiä jotka ei usko. Sekin on turhaa kastaa vauvoja sillä vauvat pääsevät suoraan taivaaseen.
Niin se vaan on. Kun meille on annettu ohjeet että vauvoja ei tule kastaa niin tarvitseeko meidän murehtia lasten kohtalosta sitten sen enempää. Ollaan vaan kuuliaisia sanalle ja kastetaan silloin kun kuuluu eikä keksitä omia järjenpäätelmiä tyyliin:
Riittääköhän muka uskovienkaste varmasti!? Rohkenen epäillä!!! Kastan kyllä varmuuden vuoksi! Mitä siinä menetän? En mitään!
Siinä menettää sen että tekee sanan vastaisesti...
Niinkö käskettiin tekemään?Siis löydät Raamatusta lasten kastamisesta kiellon. Siis löydät Raamatusta toteennäytön, etteivät lapset usko, mutta pelastuvat ohi Raamatun todistuksen ilman uskoa.
Onpa helluntailaisilla ihmeellinen oppi - KERTAKAIKKIAAN.
Pidä hyvänäsi ratkaisuoppisi, minä tyydyn siihen, että ole Jeesukselta armosta saanut synnit anteeksi ja olen kasteessa tullut siitä osalliseksi ja yhä Pyhä Henki todistaa Sanan kautta, että armo kantaa yli kuoleman iankaikkiseen autuuteen. AlpoAhola kirjoitti:
Siis löydät Raamatusta lasten kastamisesta kiellon. Siis löydät Raamatusta toteennäytön, etteivät lapset usko, mutta pelastuvat ohi Raamatun todistuksen ilman uskoa.
Onpa helluntailaisilla ihmeellinen oppi - KERTAKAIKKIAAN.
Pidä hyvänäsi ratkaisuoppisi, minä tyydyn siihen, että ole Jeesukselta armosta saanut synnit anteeksi ja olen kasteessa tullut siitä osalliseksi ja yhä Pyhä Henki todistaa Sanan kautta, että armo kantaa yli kuoleman iankaikkiseen autuuteen.eivät kastaneet vauvoja. Miksi nykyään pitäisi?
Homma menee niin että luotetaan Jumalaan. Siunataan lapset ja kasvatetaan lapset sanan hoidossa. Kun he uskovat sovitaan kaste hetki. Kaste toimii mm. näkyvänä merkki paaluna elämässä ja se pitää tukevasti uskontiellä kun vauvakasteet jota ei muista eivät auta siihen miten sitä pysyy uskontiellä luopuminen on helpompaa.
En minulla ole tarvetta kyseenalaistaa Jumalaa. Uskovien kaste riittää ja se siitä en ala kyseen alaistamaan: Riittääköhän se nyt ihan varmasti?
Kumma homma kun aikuisilta vaaditaan että pitää tietää asioista mutta ketään ei kiinnosta se aika vauvakasteen jälkeen. Miksi aikuisiakin ei voisi kastaa ja sitten opettaa joskus paremmalla ajalla.
Vauvat eivät usko. Mietippäs nyt vähän. Vauvat uskovat joten kehitysmaissakin pitäisi olla tällä hetkellä paljon kristittyjä. Vauvat uskovat kasvat aikuisiksi ja aikuisena he ovat tietäneet syntymästä saakka KAIKEN Jumalasta ja Jeesuksesta. Ei siellä uskota vaan sanaa pitää viedä sinnekkin kyllä luterilainen oppi on naurettavaa...- vastannut kysymykseeni
AlpoAhola kirjoitti:
Raamatussa ei ole yhtään kieltoa lasten kastamisesta. Sallikaa lasten tulla Minun luokseni, älkääkä estäkö heitä. Uskolla lapsi ottaa Jumalan valtakunnana vastaan. Joka ei siten otaa sitä niin vastaan, ei pääse sinne sisälle. On siis käännyttävä lasten kaltaisuuteen Matt.18:3.vaan selität tuota vanhaa selitystäsi ja puolustelet lapsikastetta sillä, että Raamatussa ei ole sitä kielletty!
Ajatteles nyt vähän mihin se johtaa jos etsimme Raamatusta kaikki mahdolliset jutut joita siellä ei kielletä. Niitä kuule löytyy pilvi pimein sen mukaan miten mielikuvituksen annetaan laukata.
Eikö ole parempi etsiä ja tutkia mitä Raamatussa kehotetaan tekemään ja toimia sen mukaan. Elikkä tässä kasteasiassa kuuluu kehotus:
Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen.
Ei ole liian vaikeaa jos vain haluaa uskoa mitä Jumalan Sanassa on kirjoitettu. - vaikeaa ymmärtää suomenkieltä?
AlpoAhola kirjoitti:
Raamatussa ei ole yhtään kieltoa lasten kastamisesta. Sallikaa lasten tulla Minun luokseni, älkääkä estäkö heitä. Uskolla lapsi ottaa Jumalan valtakunnana vastaan. Joka ei siten otaa sitä niin vastaan, ei pääse sinne sisälle. On siis käännyttävä lasten kaltaisuuteen Matt.18:3.Uskon JEESUKSEEN vastaanottaminen tarkoitaa uskon vastaanottamista. Raamattuun kirjoitettu asia EI voi tarkoittaa meille jotakin muuta kuin se tarkoitti aikansa ihmisille, joille se lausuttiin.
väitit:
>>"Raamatussa ei ole yhtään kieltoa lasten kastamisesta. Sallikaa lasten tulla Minun luokseni, älkääkä estäkö heitä. Uskolla lapsi ottaa Jumalan valtakunnan vastaan."
En ymmärrä miten sana "usko" tarkoittaa "kastetta"?
Evankeliumin julistus kaikille kansoille (Mark.16:15) "Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille." Ei käsketty kaikkia mennä kastamaan.(vain ne, jotka uskovat jae 16) Mikä sinulla mättää? Varmaan, vaadit vauvoilta parannusta ja uskoa, kyntämään ainakin pakotat? Miksi muuten, et puhu vauvasta vaan lapsista, koska "vauvakastetta" tarkoitat?
Tämän halventaa ja laskee koko keskustelun tason ja ulkopuolisista tuntuu aivan mielipuoliselta?
Pitäisikö sinun mennä johonkin tutkimuksiin, kun vuodesta toiseen.........? - AlpoAhola
vastannut kysymykseeni kirjoitti:
vaan selität tuota vanhaa selitystäsi ja puolustelet lapsikastetta sillä, että Raamatussa ei ole sitä kielletty!
Ajatteles nyt vähän mihin se johtaa jos etsimme Raamatusta kaikki mahdolliset jutut joita siellä ei kielletä. Niitä kuule löytyy pilvi pimein sen mukaan miten mielikuvituksen annetaan laukata.
Eikö ole parempi etsiä ja tutkia mitä Raamatussa kehotetaan tekemään ja toimia sen mukaan. Elikkä tässä kasteasiassa kuuluu kehotus:
Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen.
Ei ole liian vaikeaa jos vain haluaa uskoa mitä Jumalan Sanassa on kirjoitettu.Väität että kasteen edellytys on usko. Uskon väität omaksi ratkaisuksesi. Kaste ei kuulukaan tuollaiselle - kasteellako siunattaisiin omat ratkaisut. Ei. Onneksi Jeesuksen lähetys / kastekäskyn seinät ovat avarat. Jeesuspa käski kaikkien tulla lasten kaltaiseksi ja Jeesuspa todisti, että lapset uskovat ja opetuslapset saivat Jeesukselta tuomion sanat, kun estelivät lapsia tuomasta Jeesuksen syliin. Olet paljon löytänyt esteitä, ettei vaan lapsia saa liittää Jeesuksen asettamaan kasteen siunaukseen. Minä taas sitten sanon, että lapset on kasvatettava Kristuksen yhteydessä Sanan opetuksella, mutta täälläpä helluntailaiset sanovat ettei lapset ymmärrä. Helluntailaisen ratkaisukristityn on vaikea ymmärtää, että pelastus on yksin ja täysin armosta Kristuksen tähden ja että usko on Jumalan teko.
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen". Täällä kun olen puhunut parannukseksi Sanan todistuksia synnintunnosta, epäuskoisten ja viettelijöiden tuomiosta, niin sepä on sitten hylätty lausumilla, että minä tuomitsen joitakin henkilökohtaisesti. Että semmoista se sitten on, kun synti synniksi saarnataan. Farisealaiset eivät kestä totuutta synnistä kuulla, mutta eipä heille sitten kelpaa täydellinen Kristuksen vanhurskautus armosta.
En vastaa korvasyyhysi mukaan, vaan Sanan mukaan ja sitä et voi tietysti ylpeydessäsi vastaukseksi hyväksyä. - AlpoAhola
vaikeaa ymmärtää suomenkieltä? kirjoitti:
Uskon JEESUKSEEN vastaanottaminen tarkoitaa uskon vastaanottamista. Raamattuun kirjoitettu asia EI voi tarkoittaa meille jotakin muuta kuin se tarkoitti aikansa ihmisille, joille se lausuttiin.
väitit:
>>"Raamatussa ei ole yhtään kieltoa lasten kastamisesta. Sallikaa lasten tulla Minun luokseni, älkääkä estäkö heitä. Uskolla lapsi ottaa Jumalan valtakunnan vastaan."
Evankeliumin julistus kaikille kansoille (Mark.16:15) "Menkää kaikkeen maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille." Ei käsketty kaikkia mennä kastamaan.(vain ne, jotka uskovat jae 16) Mikä sinulla mättää? Varmaan, vaadit vauvoilta parannusta ja uskoa, kyntämään ainakin pakotat? Miksi muuten, et puhu vauvasta vaan lapsista, koska "vauvakastetta" tarkoitat?
Tämän halventaa ja laskee koko keskustelun tason ja ulkopuolisista tuntuu aivan mielipuoliselta?
Pitäisikö sinun mennä johonkin tutkimuksiin, kun vuodesta toiseen.........?Hulluna muutkin ovat minua pitäneet. Kiitos vaan vihjailuistasi. Se on armosta uskovien osa aina ollut ja tulee olemaan. Olen siis armosta autuas, enkä omista ansioistani. En häpeä Kristuksen nimeä, sillä se on Jumalan voima pelastukseksi. Olen päässytkin kasteessa Jumalan siunauksesta osalliseksi.
- AlpoAhola
eivät kastaneet vauvoja. Miksi nykyään pitäisi?
Homma menee niin että luotetaan Jumalaan. Siunataan lapset ja kasvatetaan lapset sanan hoidossa. Kun he uskovat sovitaan kaste hetki. Kaste toimii mm. näkyvänä merkki paaluna elämässä ja se pitää tukevasti uskontiellä kun vauvakasteet jota ei muista eivät auta siihen miten sitä pysyy uskontiellä luopuminen on helpompaa.
En minulla ole tarvetta kyseenalaistaa Jumalaa. Uskovien kaste riittää ja se siitä en ala kyseen alaistamaan: Riittääköhän se nyt ihan varmasti?
Kumma homma kun aikuisilta vaaditaan että pitää tietää asioista mutta ketään ei kiinnosta se aika vauvakasteen jälkeen. Miksi aikuisiakin ei voisi kastaa ja sitten opettaa joskus paremmalla ajalla.
Vauvat eivät usko. Mietippäs nyt vähän. Vauvat uskovat joten kehitysmaissakin pitäisi olla tällä hetkellä paljon kristittyjä. Vauvat uskovat kasvat aikuisiksi ja aikuisena he ovat tietäneet syntymästä saakka KAIKEN Jumalasta ja Jeesuksesta. Ei siellä uskota vaan sanaa pitää viedä sinnekkin kyllä luterilainen oppi on naurettavaa...Teille ja teidän lapsillenne ja koko perhekunnat.
Perheen pää määräsi kaikki omaisensa kastettaviksi. Kiellä vaan lapsikaste, se on sinulle varmaan hyvä juttu. Minä en kiellä uskovien perheiden lasten kastetta, mutta osoitan varoituksen sanan, kun kastetaan ja tapetaan lapset ruuan puutteessa. Se valitettavasti tapatuu farisealaisten muotojumalisten kohdalla. Tämän varoituksen olen sanonut näillä palsrtoilla ainakin sata kertaa, mutta sitäpä ei Teidän toimestanne hyväksytä sanomisekseni. Luette siis aika valikoiden sanomiseni. AlpoAhola kirjoitti:
Teille ja teidän lapsillenne ja koko perhekunnat.
Perheen pää määräsi kaikki omaisensa kastettaviksi. Kiellä vaan lapsikaste, se on sinulle varmaan hyvä juttu. Minä en kiellä uskovien perheiden lasten kastetta, mutta osoitan varoituksen sanan, kun kastetaan ja tapetaan lapset ruuan puutteessa. Se valitettavasti tapatuu farisealaisten muotojumalisten kohdalla. Tämän varoituksen olen sanonut näillä palsrtoilla ainakin sata kertaa, mutta sitäpä ei Teidän toimestanne hyväksytä sanomisekseni. Luette siis aika valikoiden sanomiseni.ja lapsille. Ei lapsille ole erikasteita vaan sama uskovienkaste mikä raamatusta löytyy. Ne jotka ottivat sanan vastaan kastettiin.
Yksi kaste miksi teet toisen?- AlpoAhola
ja lapsille. Ei lapsille ole erikasteita vaan sama uskovienkaste mikä raamatusta löytyy. Ne jotka ottivat sanan vastaan kastettiin.
Yksi kaste miksi teet toisen?Sinäpä se teet toisen kasteen, vaikka olen kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Henhen nimeen. Olen uskovaisen kodin lapsi ja olen saanut siis omilta vanhemmiltani opetuksen Jeesuksen lunastustyöstä kohdallani. Uskon sen ja tunnustan sen. Saat tehdä sen himojesi mukaan olemattomaksi, mutta Jumalanin edessä tiedän olevani valittu yskin Kristuksen armossa ja ansiossa. Jeesus on minun autuuteni, vaikka ylpeydessäsi sen kohdaltani näyt kieltävänkin.
AlpoAhola kirjoitti:
Sinäpä se teet toisen kasteen, vaikka olen kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Henhen nimeen. Olen uskovaisen kodin lapsi ja olen saanut siis omilta vanhemmiltani opetuksen Jeesuksen lunastustyöstä kohdallani. Uskon sen ja tunnustan sen. Saat tehdä sen himojesi mukaan olemattomaksi, mutta Jumalanin edessä tiedän olevani valittu yskin Kristuksen armossa ja ansiossa. Jeesus on minun autuuteni, vaikka ylpeydessäsi sen kohdaltani näyt kieltävänkin.
yksi kaste se sama myös lapsille.
- AlpoAhola
yksi kaste se sama myös lapsille.
Mutta kuitenkin aikaisemmissa puheenvuoroissasi olet antanut ymmärtää, ettei ole oikein kastaa lapsia, joten tiedän, että kiellät lasten kasteen. En kritisoi uskovien perheiden lasten kastetta, mutta olen huomauttanut siitä, kun kaste on pelkkä kaunis perhetapahtuma ja perinne. Ensimmäisen kerran olen siitä huomauttanut eräälle perheelle 30 vuotta sitten. Sen jälkeen olen monelta kysynyt, että mihin on huoneenhaltijan velvollisuus unohtunut lampaiden kaitsennassa ja ohjauksessa oikeille niityille.
En kannata jumalatonta menoa asiassa, vaan, että Jumalan pienet taimet tulisivat hoidettua tarhassa. - TaistoRa.
vaikeaa ymmärtää suomenkieltä? kirjoitti:
Uskon JEESUKSEEN vastaanottaminen tarkoitaa uskon vastaanottamista. Raamattuun kirjoitettu asia EI voi tarkoittaa meille jotakin muuta kuin se tarkoitti aikansa ihmisille, joille se lausuttiin.
väitit:
Pitäisikö sinun mennä johonkin tutkimuksiin, kun vuodesta toiseen.........?Ihmeellistä on kun selvää Raamatun sanaa eivät usko! Pitää vääntää ja kääntää vaikka kuinka mutkille nuo asiat, että saadaan tuo kirkollinen lapsikasteharha sopimaan ajatukseen!
Se on kirkon toimesta valettu heidän ajatuksiinsa syntymästä lähtien yhtä lujasti kuin napa mahaan, vain sillä eroituksella, että napa on todellinen ja näkyvä, mutta kirkollinen lapsivalelukaste ainoastaan tunteitten sanalemaa mielikuvitusta ohi Raamatun todellisen sanoman!
Tuo että "Raamattu ei kiellä kastamasta lapsia" on juuri sitä tunteitten ohjailua tuossa asiassa!
Samalla ajattelulla voitaisiin sanoa, että: Eihän Raamattu kiellä tervaamastakaan heitä!
Olen täällä noin viiden vuoden ajan kirjoitellut ja yksikään ei ole vielä pystynyt tuomaan Raamatusta selvästi luettavaa jaetta jossa vauvoja kastetaan, tai edes yksi vauva selvästi Raamatun sanasta luettaisiin kastettavan!
Näytöt ovat olleet "perhekunta/perhekunnittain"!
Ajattelematta lainkaan sitä, että nuo perhekunnat joita Raamatun kaste-esimerkeissä on luettavissa, tulivat ensin sanankuulosta uskoviksi ja sitten senjälkeen heidät uskovina kastettiin uskovien upotuskasteella! Eli ne jotka tulivat uskoon!
Ja jos jossain jakeessa on mahdollisesti tulkinnanvaraa, niin siihen heti lykätään lapsikaste vaikka väkisin ja sanotaan, että; voidaan olettaa että perheeseen kuului myös pieniä lapsia ja heidätkin samalla kastettiin! Tietysti kaikkea voidaan "olettaa", mutta Raamatun sanoma ei sitä kuitenkaan heille sanassaan tyhjentävästi vakuuta niin olevan kuin he olettavat sen olevan.
Raamatussa on paljon selkeitä uskoontulo ja kaste tilanteita jossa evankeliumia ensin julistetaan ihmisille ja uskoontulleet sitten kastetaan, miksi ei niitä Raamatun kohtia uskota ja niihin luoteta, Raamatun järjestys on selkeä, niinkuin sana sen ilmoittaakin olevan.
Usko Jeesukseen, eli uudestisyntyminen tulee sanan kuulemisesta! - Room 10:17. 1 Piet 1:22-23.
Ja ne jotka uskoivat, heidät myös kastettiin uskoontultuaan! - Apt 2:40-41. Apt 8:12.
Jos uskoontulleiden joukossa oli lapsia, niin silloin he olivat sen ikäisiä, että heillä oli jo ymmärrys kuulla evankeliumin sanoma Jeesuksesta ja vastaanottaa uskossa hänet vapahtajanaan!
Koska kirkollinen valelukaste, eli "valella/vihmoa" on Kreik,kielellä -(ranoo/rantisma) ja kun uudessatestamentissa uskovia kastetaan, on ilmaisu aina "Baptizoo/baptisma" =(upottaa)! Koskaan valelua ei ole ilmoitettu kastekohdissa!
Hyvin olet ja selkeästi asioista kirjoittanut!
Siunausta! - mopo.nen
nimenomaan toimivat raamatun mukaan. Missä kohtaa muka eivät toimi?
He toimivat valikoivasti, ei täydellisesti Raamatun mukaan. Joka on vähässä väärässä on paljon väärässä.
- AlpoAhola
Totuus ja Raamatun todistus on sanottava, vaikka se ei miellytä lihaa. Kristus on paljolta jo tehty vanhurskauden esikuvaksi ja on hyljätty se, että Hän olisi ainut vanhurskauden tekijä. Näyttöä on aika pahaa siitä, kun jokainen pitää sitä oikeana käsityksenä, minkä turmeltunut järki luulee oikeaksi. Täällä näyttään olevan jo niin lihallisia, että Raamatun osoittama turmelus ja lihasta syntyminenkin kielletään. Ihmisestä tehdään siis harhaopilla Kristuksen veroisia luonnostaan vanhurskaudessa. Jokainen pitäytyy järkensä päätelmiin ja sanoo, ettei ole turmeltunut.
Baabelin tornia on aikoinaan yritetty rakentaa sillä periaatteella, että järki ja hyvät työt ratkaisevat vanhurskauttamisessa - kuinka kävikään - kielten sekoitus. Sama sekoitus on jo nyt kristikunnassa kasteopissa ja yleensä vanhurskauttamisopissa - synergismi. Sama linja tulee käymään kaikessa, kun ei alistuta Jumalan sanan alle, vaan rakennetaan joka kysymyksessä omia hurskauden torneja. Sana kyllä selvästi osoittaa, että kaste kuuluu armon piiriin, mutta se on näkynyt väännettävän lain teoksi. Rakkaudesta puhutaan, luullaan rakastettavan, uskoa inutaan, mutta pelastusvarmuus puuttuu, kun ollaan tunteissa. Sanan varmuuteen pohjautuva usko on menneen talven lumia. Ei siis uskota - inutaan ja taas inutaan vaan tunteita.
Sanan kuitenkin tulee ratkaista myös muoto, ettei ole kaikenlainen vapaus sallittua. Jos opilliseen leväperäisyyteen ajaudutaan, niin hetken kuluttua ei ole olemassa mitään totuutta. Totuus on siis sanottava Sanan mukaan, vaikka sitä ei kukaan uskoisi ja vaikka se kuinka loukkaisi ihmisen ylpeää luontoa. Riidan muuten nostavat, ei Sanaan pitäytyvät, vaan farisealaiset, muotojumaliset ja oman vanhurskauden tavoittelijat. On jo saatu huomata, että kuinka ylpeitä ovat rakkauden julistajat Sanaa vastaan. Tietysti on niin, että perkele laitta kannattajansa puhumaan omaa kieltään Raamattua kumotessaan. Hullun, ymmärtämättömän ja lapsellisen käsitteet on varsin usein tulleet esille, kun oman vanhurskauden tavoittelijat ovat todistelleen hyviä ratkaisujaan ja antautumisiaan. - joka tekee,
Jokainenhan tekee oman tuntonsa vuoksi ratkaisunsa , eikä kirkkonsa hyväksi.
Jos ei se kelpaa niin ollaan sitten sitä missä kelvataan. Mitäpä noista kiistelemään.
Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2626026
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!623165- 962803
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei502340Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.4221794Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1061587SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä341349Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse101289Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST92771070Haapaveen nähtävyys?
Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u441029