Kenen puolella Jahve ja Allah?

Sakari Kolistaja

Minulla on se käsitys, etteivät jumalakolleegat Jahve tai Allah ole kummankaan sotivan Lähi-Idän kriisin osapuolen puolella!

17

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska

      he eivät ole kollegoja vaan yksi ja sama Jumala, joka on myös meidän kristittyjen Jumala. Ns. uskonsotien pohja on aina jossain muualla kuin uskonnossa, koska eiväthän samaan jumalaan uskovat voi uskonnon tähden sotia.

    • Viaton

      Alkuperäien JHWH on se ainut yksi JUMALA. Allah ei ole sama käsite, kuin JHWH. Allah oli Muhammadin aikoina monijumaluuskulttuurin pääjumala, toiset tutkijat sanovat kuunjumala, siis ihmisen mielikuvituksen tuote. Juutalaiset ja muslimit eivät rukoile samaa JUMALAA. Toiset rukoilevat orginaalia ja toiset varastettua kopiota.

      • Juutalaiset eivät rukoile Jeesusta Kristusta, joka on kristittyjen Jumala ja ainoa tie isän luokse Uuden Testamentin mukaan.


      • Viaton
        KTS kirjoitti:

        Juutalaiset eivät rukoile Jeesusta Kristusta, joka on kristittyjen Jumala ja ainoa tie isän luokse Uuden Testamentin mukaan.

        Jeesus on messias ja Jumalan poika UT mukaan, jonka jotkut tulkitsevat tarkoittavan Jumalaa. On vain yksi ja ainoa JHWH.
        KTS voi mennä rukoilemaan hitz-b-allahin veritekojen puolesta, kute asian olet esille tuonut.


      • Viaton kirjoitti:

        Jeesus on messias ja Jumalan poika UT mukaan, jonka jotkut tulkitsevat tarkoittavan Jumalaa. On vain yksi ja ainoa JHWH.
        KTS voi mennä rukoilemaan hitz-b-allahin veritekojen puolesta, kute asian olet esille tuonut.

        "Jeesus on messias ja Jumalan poika UT mukaan"

        Mutta ei sen sinun oppisi, eli judaismin mukaan.


      • Viaton
        KTS kirjoitti:

        "Jeesus on messias ja Jumalan poika UT mukaan"

        Mutta ei sen sinun oppisi, eli judaismin mukaan.

        mitään oppia julistanutkaan. Jeesus oli ja on edelleen juutalainen.


      • Viaton kirjoitti:

        mitään oppia julistanutkaan. Jeesus oli ja on edelleen juutalainen.

        Sinulle se vaan tuntuu tuo rotuoppi olevan tärkeää.

        Tärkeämpää kuin se, mihin heimoon Jeesus kuului, oli se OPPI mitä hän julisti ja hän teki selkeän pesäeron farisealaiseen judaismiin, jota sinäkin edustat.

        Kannattaa tutustua oppi-isäni ja mentorini Kyösti Malmiraen kotisivuilla oleviin kirjoihin:

        http://www.kolumbus.fi/kmalmirae/


      • Antisemitisti
        Viaton kirjoitti:

        mitään oppia julistanutkaan. Jeesus oli ja on edelleen juutalainen.

        Taisi se Mohammedkin olla juutalainen, ainakin elämänkerran mukaan oli hyvin kiinnostunut juutalaisuudesta, mutta kun juutalaiset eivät hyväksyneet (naimatonta miestä) opettajaksi, niin
        perusti sitten oman, samaan jumalaan perustuvan uskonnon.


      • rasismia vastaan
        KTS kirjoitti:

        Juutalaiset eivät rukoile Jeesusta Kristusta, joka on kristittyjen Jumala ja ainoa tie isän luokse Uuden Testamentin mukaan.

        rukoile koska on kielletty rukoilemasta muita kuin YHWH:ea, näinhän Jeesuskin opetti, "kun te rukoilette sanokaa Isä meidän..." Muuhan on juutalaiselta avodah zarah.Missä kirjoitukset opettavat että tulevaa messiastakaan saisi rukoilla?

        Ihailemasi muslimitkaan eivät voi rukoilla Jeesusta vaikka hän onkin profeetta islamissa - moinen tietäisi joutumista helvettiin.


      • rasismia vastaan kirjoitti:

        rukoile koska on kielletty rukoilemasta muita kuin YHWH:ea, näinhän Jeesuskin opetti, "kun te rukoilette sanokaa Isä meidän..." Muuhan on juutalaiselta avodah zarah.Missä kirjoitukset opettavat että tulevaa messiastakaan saisi rukoilla?

        Ihailemasi muslimitkaan eivät voi rukoilla Jeesusta vaikka hän onkin profeetta islamissa - moinen tietäisi joutumista helvettiin.

        Vähän nyt kyllä liioittelet kun sanot minun "ihailevan" muslimeja.

        Kaikki kunnia toki heidänkin uskolleen vaikka tiedänkin etteivät hekään Jeesusta rukoile.


      • E. Vangel
        rasismia vastaan kirjoitti:

        rukoile koska on kielletty rukoilemasta muita kuin YHWH:ea, näinhän Jeesuskin opetti, "kun te rukoilette sanokaa Isä meidän..." Muuhan on juutalaiselta avodah zarah.Missä kirjoitukset opettavat että tulevaa messiastakaan saisi rukoilla?

        Ihailemasi muslimitkaan eivät voi rukoilla Jeesusta vaikka hän onkin profeetta islamissa - moinen tietäisi joutumista helvettiin.

        Jokainen, kuka tahansa saa rukoilla Jeesuksen nimessä, ja sillä rukouksella onkin usein järisyttävä teho.

        Näin Jeesus sanoi Johanneksen evankeliumin 16. luvussa:

        "Totisesti, totisesti mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen".

        On arabikristittyjä, ja on messiaanisia juutalaisia. Näille Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hekin tietävät, että kun rukoilee Jeeuksen nimessä, siinä on valtava voima!
        Mutta rukouksen tulisi olla Jumalan mielen mukainen, eli sopusoinnussa Raamatun opetuksen kanssa.


      • rasismia vastaan
        E. Vangel kirjoitti:

        Jokainen, kuka tahansa saa rukoilla Jeesuksen nimessä, ja sillä rukouksella onkin usein järisyttävä teho.

        Näin Jeesus sanoi Johanneksen evankeliumin 16. luvussa:

        "Totisesti, totisesti mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen".

        On arabikristittyjä, ja on messiaanisia juutalaisia. Näille Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hekin tietävät, että kun rukoilee Jeeuksen nimessä, siinä on valtava voima!
        Mutta rukouksen tulisi olla Jumalan mielen mukainen, eli sopusoinnussa Raamatun opetuksen kanssa.

        jos te kristityt nyt rukoilisitte rauhaa maailmaan ja etenkin lähi-itään. Toiveen luulisi olevan Jumalan mielen mukainen ja siksi heti toteutuvan.


      • ihmisellä on
        rasismia vastaan kirjoitti:

        jos te kristityt nyt rukoilisitte rauhaa maailmaan ja etenkin lähi-itään. Toiveen luulisi olevan Jumalan mielen mukainen ja siksi heti toteutuvan.

        vapaa tahto ja ihmisen pahantahtoisuus voi tehdä tyhjäksi sen, mitä Jumala haluaa ja mitä toiset ihmiset esirukoilevat.


      • rasismia vastaan
        ihmisellä on kirjoitti:

        vapaa tahto ja ihmisen pahantahtoisuus voi tehdä tyhjäksi sen, mitä Jumala haluaa ja mitä toiset ihmiset esirukoilevat.

        ei voi voittaa tai tehdä tyhjäksi Jumalan tahtoa, ajatus on järjetön. Mutta näin tietysti voidaan "selittää" toteutumattomat rukoukset, jos jokin uskonto lupaa niiden aina toteutuvan tietyin ehdoin- tosin koko lupauskin on silloin merkityksetön.


      • on kuten opetetaan
        rasismia vastaan kirjoitti:

        ei voi voittaa tai tehdä tyhjäksi Jumalan tahtoa, ajatus on järjetön. Mutta näin tietysti voidaan "selittää" toteutumattomat rukoukset, jos jokin uskonto lupaa niiden aina toteutuvan tietyin ehdoin- tosin koko lupauskin on silloin merkityksetön.

        osa J-aa ja sisältää potentiaalin J-laksi jo sellaisenaan adam kadmonin kautta, niin tällöin ihminen todellakin kykenee vapaalla tahdollaan tekemään tyhjäksi J-lan tahdon. J-lahan ei puutu ihmisten asioihin täällä maan päällä muutoin kuin omantunnon äänen kautta.


    • DoctorT

      Israelin Jumala, JAHVE, on toki kansansa puolella! Ollut aina ja kaikkina näinä 58na itsenäisyyden vuotena erityisesti!

      Hienoa kun ymmärrät ettei Allah ole sama kuin Israelin Jumala! Tutki lisää niin viisastut ja näet tosiasiat vääristyneen uutisvirran takaa!

      Israel iski ja tulokset, tämähän tulee ensin! Ja vain HARVOIN, että terroristit olivat toimineet alueelta käsin!

      Eilen Ajankohtaisessa Kakkosessa oli rehellinen suomalaine YK-sotilas, joka uskalsi kertoa totuuden!!

    • E. Vangel

      Jahve sanoo: älä tapa, samoin Isä Jumala Kristuksessa, mutta mitä Allah sanoo?
      Sanooko hän: nouskaa pyhään sotaan ja tuhotkaa vääräuskoiset! Haluaisinpa kuulla Koraanista lauseita jossa selvästi tuomitaan myös kaikki väkivalta.
      Kuka tietää, löytyykö niitä? Toinen asia on, vaikka löytyisikin, opetetaanko sitä esim. Hizbollahin koulussa lapsille.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe