Sigma 50-500/ canon objektiivi

kuvittelija

Onko kenelläkään kokemusta tuosta otsikossa mainitusta sigman putkesta.Kertokaapas tekeekös sillä mitään eläinkuvauksissa?

22

3284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sillä jotain
      • kuvittelija

        Ei taida hassumpi putki ollakkaan.
        Ulkomaisilla keskustelupalstoilla oli kehuttu terävää piirtoa, nopeaa tarkennusta ja edullista hintaa.
        Huonona puolena oli pidetty painoa, noh se riippuu kantajan käsistä.
        Valovoima oli todettu myös pieneksi joissakin olosuhteissa.
        Mutta paljonko maksaa Canonin n.500 millinen,uhkeat 6000 egee, ehkä enemmänkin.
        Harkituttaa.


    • ei taida tuossa Sigmassa olla, ja kun Canonissa tietenkään ei ole, niin onnistumisprosentti tippuu.

      Jos on rungossa vakaaja, tuo voi olla erinomainenkin ratkaisu. Ehkä ostan sen Sonyyni kunhan vaurastun.

      • kuvailija

        Vakaajaa en pidä ihmeitätekevänä ominaisuutena.
        Omistan vakaajaobjektiiveja ja tiedän mitä vakaaja auttaa.
        Se on vain turha lisäominaisuus, jolla rahastetaan. Se on vähän niinkuin neliveto autossa, mutta jos osaa ajaa niin nelivetoa ei tarvitse.


      • kuvailija kirjoitti:

        Vakaajaa en pidä ihmeitätekevänä ominaisuutena.
        Omistan vakaajaobjektiiveja ja tiedän mitä vakaaja auttaa.
        Se on vain turha lisäominaisuus, jolla rahastetaan. Se on vähän niinkuin neliveto autossa, mutta jos osaa ajaa niin nelivetoa ei tarvitse.

        joita olen erään ammattikuvaajan kanssa tehneet Sonyn kanssa vakaajalla ja ilman osoittavat kyllä ihan toista. Vakaajalla tulee selvästi todennäköisemmin tärähtämättömiä kuvia. Ehkä hänkään sitten ei osaa kuvata ja sinä osaat? Miten muuten runkoon sijoitetulla vakaajalla rahastetaan? Kustannus lienee alle satasen per kamera eli mun tapauksessani muutaman euron per objektiivi.

        Haluaisin myös nähdä, kuinka kiihdytät kaksivetoisella autollasi liikkeelle liukkaalla nelivedon rinnalla. Ja kuulla mitä sanot, kun neliveto häviää kaukaisuuteen. (Ja mulla itselläni muuten on kaksivetoinen auto ja kitkarenkaat: en tarvitse nastoja, sillä osaan ajaa. Sullakin lienee kitkat?)


      • Tiedä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        joita olen erään ammattikuvaajan kanssa tehneet Sonyn kanssa vakaajalla ja ilman osoittavat kyllä ihan toista. Vakaajalla tulee selvästi todennäköisemmin tärähtämättömiä kuvia. Ehkä hänkään sitten ei osaa kuvata ja sinä osaat? Miten muuten runkoon sijoitetulla vakaajalla rahastetaan? Kustannus lienee alle satasen per kamera eli mun tapauksessani muutaman euron per objektiivi.

        Haluaisin myös nähdä, kuinka kiihdytät kaksivetoisella autollasi liikkeelle liukkaalla nelivedon rinnalla. Ja kuulla mitä sanot, kun neliveto häviää kaukaisuuteen. (Ja mulla itselläni muuten on kaksivetoinen auto ja kitkarenkaat: en tarvitse nastoja, sillä osaan ajaa. Sullakin lienee kitkat?)

        Että neliveto vie varmasti taitamattoman metsään.

        Samoin on vakaajan kanssa.
        Silläkin voi kuvat pilata, kun unohtaa sen "liukkaassa tilanteessa" päälle.


      • vakaajaa....

        Olen kuvannut muutaman vuoden Sigman 50-500-lasilla, ensin filmille, nykyisin digille.
        Vaihdossa luovuin 300 millisestä vakaajaobjektiivista, johon olin kyllä tyytyväinen, mutta silti pidin monipuolisempaa polttoväliä tärkeämpänä kuin vakaajaa, valovoimaa tai hieman parempaa terävyyttä.
        Kinokoon rungossa pitkässä päässä ( 500mm ) täydellä aukolla reunoilla on selvästi näkyvää tummumista, croppirunkoon sirryttyäni ei.


      • on kaverin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        joita olen erään ammattikuvaajan kanssa tehneet Sonyn kanssa vakaajalla ja ilman osoittavat kyllä ihan toista. Vakaajalla tulee selvästi todennäköisemmin tärähtämättömiä kuvia. Ehkä hänkään sitten ei osaa kuvata ja sinä osaat? Miten muuten runkoon sijoitetulla vakaajalla rahastetaan? Kustannus lienee alle satasen per kamera eli mun tapauksessani muutaman euron per objektiivi.

        Haluaisin myös nähdä, kuinka kiihdytät kaksivetoisella autollasi liikkeelle liukkaalla nelivedon rinnalla. Ja kuulla mitä sanot, kun neliveto häviää kaukaisuuteen. (Ja mulla itselläni muuten on kaksivetoinen auto ja kitkarenkaat: en tarvitse nastoja, sillä osaan ajaa. Sullakin lienee kitkat?)

        velin kaima,Ammattikuvaaja!

        Hei herää!!!!


      • Nimetön
        kuvailija kirjoitti:

        Vakaajaa en pidä ihmeitätekevänä ominaisuutena.
        Omistan vakaajaobjektiiveja ja tiedän mitä vakaaja auttaa.
        Se on vain turha lisäominaisuus, jolla rahastetaan. Se on vähän niinkuin neliveto autossa, mutta jos osaa ajaa niin nelivetoa ei tarvitse.

        Vakaajan hyötyä ei kannata kuitenkaan aliarvioida kuten teit.
        Omistan pari Canonin ällää vakaajalla ja pideän sitä todella hyödyllisenä ominaisuutena.
        http://www.petrilopia.net/elvis.jpg

        --
        http://www.petrilopia.net/


    • kiinnostaisiko käytetty?

      Voisin luopua omastani.
      Äkillinen rahapula iski :(

      • alkup kirj

        Paljonkohan semmonen käytetty maksaa.Uusikaan ei nyt maltaita.


      • maltaita....
        alkup kirj kirjoitti:

        Paljonkohan semmonen käytetty maksaa.Uusikaan ei nyt maltaita.

        Maksoin itse uutena noin 1400€, tämänpäivän hinta esim. verkkokaupassa 1062,90.
        Jotain kannattaa tarjota...


      • mamiya

        Parhaasiko myyt, eikö pitäisi myydä siitä heikoimmasta päästä.


      • parhaasta päästä...
        mamiya kirjoitti:

        Parhaasiko myyt, eikö pitäisi myydä siitä heikoimmasta päästä.

        Ei kai kukaan sitä canonin 18-55 kittilasia ostaisikaan?

        Vaan voisinhan luopua Sigman EX 24-70/2.8 DG zoomista...


      • Penaxxx
        parhaasta päästä... kirjoitti:

        Ei kai kukaan sitä canonin 18-55 kittilasia ostaisikaan?

        Vaan voisinhan luopua Sigman EX 24-70/2.8 DG zoomista...

        "Ei kai kukaan sitä canonin 18-55 kittilasia ostaisikaan?"

        Joku on taas lukenut liikaa isojen poikien juttuja internetistä.
        Sillä kittiputkela saa aivan hyviä kuvia jos vaan kuvata osaa. Osaamattomat syyttävät tunnetusti väineitä.


      • Sama*'
        Penaxxx kirjoitti:

        "Ei kai kukaan sitä canonin 18-55 kittilasia ostaisikaan?"

        Joku on taas lukenut liikaa isojen poikien juttuja internetistä.
        Sillä kittiputkela saa aivan hyviä kuvia jos vaan kuvata osaa. Osaamattomat syyttävät tunnetusti väineitä.

        Kuin aiemmin 50 millinen f 1,8-2,0.
        Kaikilla oli sellainen tai parempi, eikä kukaan siksi sellaista ostanut.

        Kaikilla on myös jokin kittiä vastaava linssi jo olemassa, eikä siksi ole kysyntää.
        Ei se laadusta kiinni ole, vaan ylitarjonnasta, kun ei kauppa käy.
        "Pula-aikana" kelpaa mikä romu tahansa.


      • kokeilin itse...
        Penaxxx kirjoitti:

        "Ei kai kukaan sitä canonin 18-55 kittilasia ostaisikaan?"

        Joku on taas lukenut liikaa isojen poikien juttuja internetistä.
        Sillä kittiputkela saa aivan hyviä kuvia jos vaan kuvata osaa. Osaamattomat syyttävät tunnetusti väineitä.

        Vertasin tuota kittilasia Sigman laseihin; ero tulee selväksi vastavalossa. Heti kun kuvassa on kirkkaita tai kiiltäviä osia, 18-55-zoomissa niiden ympäille ilmaantuu ylimääräisiä kirkkaansinisiä heijastumia, joita ei noilla Sigman laseilla tule.
        Jos mitataan terävyyttä ihanneolosuhteissa myötävalossa, ei varmaan häpeä toisten rinnalla.


    • kuvittelija

      Tuhannella eurolla saa tuon objektiivin.Vähän vielä mietityttää.Liian vähän moitittu vielä.
      Talvi tulossa, pimee obiska, ehkä keväällä hintakin on halvempi?

      • niin.....................

        Pimeä hyvinkin,
        ( no ei tuo 6.3 ole vielä paha 500-milliselle ),
        vaan paljonpa pitäisi pistää lisää hintaa, jotta saisi valovoimaisemman.


      • Nikkor
        niin..................... kirjoitti:

        Pimeä hyvinkin,
        ( no ei tuo 6.3 ole vielä paha 500-milliselle ),
        vaan paljonpa pitäisi pistää lisää hintaa, jotta saisi valovoimaisemman.

        sillä irtoaa 600/f4 Nikkor :)


      • lasiputki
        Nikkor kirjoitti:

        sillä irtoaa 600/f4 Nikkor :)

        Kallis on kilohinta lasilla.
        Miten Sigman lasi on noin paljon halvempaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe