Oli erimielisyyttä ystävien kanssa siitä että mitä osaa Suomea kutsutaan Sydänmaaksi. Minä ehdotin Etelä-Pohajnmaan järviseutua. Siellä oli jossain Ähtärin suunnalla Sydänmaa-niminen pieni asemakin. Eikö?
Sydänmaa - mikä osa Suomea?
7
1130
Vastaukset
- Cœur du pays
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sydänmaa
"kaks on leukaa, yksi silmä, sydäntä vain puolikas"
"Då kom Klingspor, fältmarskalken, stolt som majestätet självt
Med två hakor och ett öga och av hjärta knappt en hälft,..." Suomessa on useita paikkakuntia, joiden nimi on Sydänmaa; tunnetuin lienee Alavudella.
Yleisnimenä ”sydänmaa” tarkoittaa – ehkä hiukan yllättäen – syrjäseutua, asumatonta tai harvaan asuttua aluetta.- lauletaan
Tukkijoella
Sanat: Teuvo Pakkala Säv. Oskar Merikanto
1. Vielä niitä honkia humisee tuolla Suomen sydänmailla. Vielä niitä ollaan reippaita poikia tukkijoilla vailla.
Ei vaan taideta kertoa tarkemmin, missä sydänmaa sijaitsee. Ei näytä olevan ainakaan kirjoituksen perusteella mikään paikkakunta.
- Cœur du Pays
VRK:n palvelun https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1 mukaan Suomessa on tällä hetkellä noin 140 sukunimen Sydänmaanlakka kantajaa.
Marjanpoimintaan erikoistuneet kanssaihmiset varmaankin osaisivat selittää, millainen aarre tuollainen lakka on ja mistä sellaisen tavoittaa.
Korpilakoistakin olen kuullut puhuttavan – jopa kahdessa eri merkityksessä.
Kuluneena suvena pari viikkoa Suomen sydänmailla viettäessäni poimin korkeimman omakätisesti liki litran lakkoja, mikä on minulle tuikiharvinainen saavutus! Korpeen asti ei ollut pakko talsia - tuskin viittäkymmentä metriä etäämmälle tarvitsi autolta poistua ja kevytkenkäisenä miehenä pärjäsi jalkojaan kastelematta.- Ulkosuomalainen
"Sydänmaanlakka". Minä en haluaisi mitään elimen nimeä, edes osaksi sukunimeäni. Pohjanmaalla on kyllä Maksamaa, jossa enemmistän kieli taitaa olla ruotsi eli ruotsiksi Maxmo.
- Noita...
Ulkosuomalainen kirjoitti:
"Sydänmaanlakka". Minä en haluaisi mitään elimen nimeä, edes osaksi sukunimeäni. Pohjanmaalla on kyllä Maksamaa, jossa enemmistän kieli taitaa olla ruotsi eli ruotsiksi Maxmo.
Haimakainen 248 nimenkantajaa
Suonio 237
Sappinen 231
Rauhanen 206
Suoninen 164
VRK:n tilastojen mukaan.
Joskus meillä oli puolustusministerinä mies nimeltä Suorttanen – ei kuitenkaan Aorttanen. - ulkosuomalainen
Noita... kirjoitti:
Haimakainen 248 nimenkantajaa
Suonio 237
Sappinen 231
Rauhanen 206
Suoninen 164
VRK:n tilastojen mukaan.
Joskus meillä oli puolustusministerinä mies nimeltä Suorttanen – ei kuitenkaan Aorttanen.Suvussani on ollut Sikiö-nimeä kantavia. He ottivat tosin toisen nimen jo vuosikymmeniä sitten. Sikiöllä on kuitenkin voinut olla jokin muukin merkitys suomen kielessä kuin ihmisalkio kohdussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051109
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt611072Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144818- 65705
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103601Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89591- 53557
- 78551
- 39528