Nimikristityistä

Huhhahhei

ja tosiuskovista on pidetty tälläkin palstalla kovasti elämää. Voisiko joku arvon uskovista pistää listan nimistä, historiallisesti tms tunnetuista, oikeauskoisista? Ne teidän nimikristittynne tiedetään jo. Siis nimiä merkkihenkilöistä, jotka noudattivat raamatun sanaa 100%. Kiitos.

11

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mesesman

      Ei ketään.

      Tosiuskovainen tajuaa että ei saa kurotella tähtiin...

      Aito kristitty tyytyy omaan pienuuteensa ja kuolee tuntemattomana, mutta onnellisena.

      • Huhhahhei

        joltisenlaistakaan isompaa julkista näkyvyyttä saanut ihminen ei voi olla aito kristitty?


      • kghld

        Kirkon jäsenet ovat ihan oikeita kristittyjä.


      • mesesman
        Huhhahhei kirjoitti:

        joltisenlaistakaan isompaa julkista näkyvyyttä saanut ihminen ei voi olla aito kristitty?

        Enpä uskalla tuomita ketään julkkista huonoksi kristityksi... Sehän tekis musta itsestäni sellaisen.

        Jokainen tallatkoon tyylillään.


    • Harras Ihminen

      Ennen vuotta 1980 ei ole ollut yhtäkään oikeaa uskovaa. Nykyään tämän tosiuskovaisuuden täyttää helluntailaiset. Taivaassa on paljon tilaa.

      • mihin arviosi perustuu?


      • Huhhahhei

        Tuohon kun vaihtaa kirjoittajan, vuosiluvun ja lahkon nimen, niin saa jokainen omansa. Ei mitään uutta... vieläkään.


    • Huhhahhei

      Tosiuskovia ei siis taida olla. Tästähän voisi päätellä vaikka mitä.

      • "Tosiuskovaisuus" ei perustu tuollaiseen määritelmään,
        että "noudattaa 100% raamattua". Tosiuskovainen on se,
        joka on nöyrtyen käynyt Jeesuksen ristin juurelle, tunnustaen
        syntisyytensä, tahtoen hylätä syntiset elämänkuvionsa, on saanut
        kaikki syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan
        hengen voimasta, joka on tullut uskovaa johtamaan ja
        asumaan hänen hengellisessä minässään, joka on siihen
        saakka ollut kuolleessa tilassa, ilman yhteyttä Jumalaan.


      • wayofcross kirjoitti:

        "Tosiuskovaisuus" ei perustu tuollaiseen määritelmään,
        että "noudattaa 100% raamattua". Tosiuskovainen on se,
        joka on nöyrtyen käynyt Jeesuksen ristin juurelle, tunnustaen
        syntisyytensä, tahtoen hylätä syntiset elämänkuvionsa, on saanut
        kaikki syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan
        hengen voimasta, joka on tullut uskovaa johtamaan ja
        asumaan hänen hengellisessä minässään, joka on siihen
        saakka ollut kuolleessa tilassa, ilman yhteyttä Jumalaan.

        Osoita meille, että edes yksi antamasi määritelmän mukainen ihminen on oikeasti olemassa. Sinä et kelpaa, koska olet muka-kristitty.

        By the way, tee jotain tälle sanahirviölle:
        "Tosiuskovainen on se, joka on nöyrtyen käynyt Jeesuksen ristin juurelle, tunnustaen syntisyytensä, tahtoen hylätä syntiset elämänkuvionsa, on saanut kaikki syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan hengen voimasta, joka on tullut uskovaa johtamaan ja asumaan hänen hengellisessä minässään, joka on siihensaakka ollut kuolleessa tilassa, ilman yhteyttä Jumalaan."
        Huomaatko? Ihan liikaa pilkkuja.


      • Huhhahhei
        wayofcross kirjoitti:

        "Tosiuskovaisuus" ei perustu tuollaiseen määritelmään,
        että "noudattaa 100% raamattua". Tosiuskovainen on se,
        joka on nöyrtyen käynyt Jeesuksen ristin juurelle, tunnustaen
        syntisyytensä, tahtoen hylätä syntiset elämänkuvionsa, on saanut
        kaikki syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan
        hengen voimasta, joka on tullut uskovaa johtamaan ja
        asumaan hänen hengellisessä minässään, joka on siihen
        saakka ollut kuolleessa tilassa, ilman yhteyttä Jumalaan.

        teistä kovin mielellään luokittelee itsensä oikeauskoiseksi. Kukas sen kissan hännän nostaisi jne... Mutta eikö kenessäkään ole munaa heittämään ilmoille jotakuta laajemmalti tunnettua? Tottahan teillä nyt täytyy joku olla mielessä, vai oletteko niin narsisteja, että pidätte vain itseänne täydellisenä uskovana?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe