Oon lueskellut täällä palstalla näitä itsemurhaviestejä ja tuntuu jotenkin että yksi ja sama henkilö provosoi porukkaa. Samanlainen maneeri kirjoittaessaan itsemurhasta (jonka haluaa pian tehdä, mutta kivuttomasti ja nopeasti tietysti): Aloittaa lauseet pienellä kirjaimella ja kirjoittelee lyhyitä lauseita, niin ja käyttää paljon kolmoispistettä jne.
En tajuu, maailmassa on niin kipeesti ihmisiä joilla on asiat TODELLA huonosti, on luonnonkatastrofeja ja epidemioita ja terrorismia. Suomessa ongelmana on se et ihmiset jumittaa sisälle -niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Tuijotetaan vaan koneen ruutua ja haetaan täältä joko tukea tai sit samanmielisiä jotka vaan yllyttää itsarin tekoon.
Menkää johonkin raakaan, fyysiseen työhön niin että kun iltasin pääsette kotiin ette jaksa kuin syödä ja mennä nukkumaan. Ja sitten taas viideltä ylös ja töihin, vaikka sitten puita hakkaamaan naapurin mummolle ja lumitöitä tekemään tai jotain.
Itsemurha on raukkamaisin tapa kuolla ja kukaan itsemurhan tehneistä ei pääse taivaaseen, näin sanoo Raamattu. Ja kukaan ketä oikeasti jaksaa viikkotolkulla itsarin teosta kirjoitella, tuskin sitä tekee kuitenkin. Hän ketä sen päättää tehdä TEKEE sen eikä mieti että mikä olisi HELPOIN, KIVUTTOMIN ja NOPEIN tapa.
Itse menetin bändikaverin joka kaasutti itsensä autoon 14-vuotiaana, jättämättä viestin viestiä, olleessaan aina iloinen ja hyvä ystävä kaikille. Kukaan ei arvannut hetkeäkään että hänellä on asiat todella huonosti. Ja hänen äitinsä meni vuosi hänen jälkeensä samalla tavalla kun ikävöi poikaansa niin paljon, jättäen jälkeensä kaksi pientä tytärtä ja aviomiehensä.
Lähtekää kehitysmaahan töihin, näette miten hyvin asiat on omassa elämässänne ja Suomessa. Ainoa ongelma täällä on ihmisten itsekkyys ja se ettei yhteisöllisyyttä enää arvosteta; pitää vain olla individuaali ja menestyä taloudellisesti ja olla fiksu ja filmaattinen. Suomessa nähdään masentuneisuus yms. yksilön sairauksina vaikka ne tosiassa on yhteisön huonovointisuudesta kertovia oireita.
Itsemurhasta ja sillä uhkailusta
21
4944
Vastaukset
- tuttava joka
Melkeen jokaviikko puhui tappavansa ittensä.
Minua alko sellainen kyllästytämään , ja sanoin kerran että tuossa on satanen sinulle saat varmaan sillä tarpeeksi vahvan narun ja markariini paketin.
No hänen puheet loppu siihen ja minun tietojeni mukaan elää vieläkin.
Niitä paskan puhijia kun on joka porukassa.- Jade^^
Juu. Nämä on kyllä nähty. Ihmetyttää juurikin se, miksi kaikesta huolimatta sitä tahdotaan kuolla kivuttomasti ja äkkiä. Jos asiat ovat riittävän huonosti, sillä ei ole edes merkitystä.
- syöpä&dynamiitti
Menetin kaksi ihmistä lähipiiristäni viikon sisällä.
Toisen riuditti syöpä ja toinen mossautti itsensä taivaan tuuliin.
Arvatkaa tuntuiko pahalta.
Tasan ei käy onnenlahjat.
Kaikesta kyllä selviää, vaikka ei siltä aina tunnukkaan.
- Outoa
Itsemurhan leikkijät liikkeellä kuten tämä ile ja martti,jotka leikkivät aivan väärällä sivustolla!Täällä on nimittäin todella niitä aitoja sureevia ihmisiä joiden kohdalla on suuri suru ja menetys ollut.
- saa puhua
Miksei saa kysellä ja puhua. Onko täälä joku itsemurhapalsta sitte johon vois kirjottaa.
Ittesä saa tappaa jos haluaaaaa - Jannika
saa puhua kirjoitti:
Miksei saa kysellä ja puhua. Onko täälä joku itsemurhapalsta sitte johon vois kirjottaa.
Ittesä saa tappaa jos haluaaaaaLienee tuo mielenterveys/masennus!
Menkää sinne kieriskelemään itsesäälissä ja leikkimään ihmisten tunteilla.
Tällä palstalla haetaan lohtua läheisten kuolemasta aiheutuneesta surusta. On kamppailtu kuolemaa vastaan kaikin keinoin ja silti on jouduttu rakkaista luopumaan.
"aapuaah... mää kuolen nyt.... eikun nyyyt... muistelkaa mua...jääkää hyvästi... apuaah"
- ...............
Oletko tullut ajatelleeksi, että on olemassa todella suurta henkistäkin tuskaa, että kaikkea ei voi ruumiillisella sietokyvyllä? Henkisestä tuskasta kärsivä menisi kuule ilomielin kehitysmaahan tekemään vapaaehtoistyötä, jos hän omalta henkiseltä sairaudeltaan vain pystyisi.
Olen aivan eri mieltä kanssasi myös mitä tulee itsemurhaan. Minusta itsemurha on rohkein teko minkä ihminen voi tehdä, luulen etten itse ikinä uskaltaisi tappaa itseäni. Se olisi niin pelottavaa ja ahdistavaa, että minun on vaikea kuvitella miten joku uskaltaa niin suuren teon tehdä. Ja tanakkaa tekstiä sinulla yöviestissäsi klo 02.36.
Jotkut infantiilit ihmiset hakevat säälipisteitä itsemurhauhkailuillaan.
En tarkoita heitä, joilla elämäntilanne on niin tukossa, että kuolemanajatuksia
on vaan prosessoitava. Kirjoittaminen on itselläkin toimii tällaisena kanavana.
Se taivasuskoilu on itselle täyttä hebreaa, mutta uskonsa kullakin.
Rankka fyysinen työ, hyöty tai muu liikunta tuulettaa itsekeskeistä tunne tilaa
hyvin kuten toteatkin.
Kehitysmaaprojekteihin ei ole kaikilla mahiksia, mutta totuushorisontin tuolla puolen
jokzainen maa on 'kehitysmaa´- maailma ei ole valmis missään ihmisyhteisössä.
Henkiset Mestarit, joita meidän pitäisi kuunnella, heiltä oppia ohjeistavat:
kuinka voin palvella - ei niin että mitä tästä hyödyn.
En kiellä, etteikö nasarealainen olisi ollut Mestari, mutta hänen oppinsa on valjastettu
jo vähintään keski-aikana valta- ja tarkoitushakuisten rattaiden eteen.
Kirkko on ollut suitsemassa, vapaan ajattelun kehittymistä. Esimerkki tästä.
Galileo Galilei asetettiin lähes 200 v kirkonkiroukseen uskaltaessaan
esittää, ettei Maa olekaan kaikkeuden keskus.
Masentuneisuudesta on tullut Suomea laajemmallakin uusi trendisairaus.
Julkkikset kertovat kilvan niistä selviämistarinoitaan.
Masennustiloja pitäisi mielestäni hoitaa nykyistä enemmän lääkkeettömästi.
Syvien, patologisten, depressioidentilojen hoidot on eri asia.
Niissä lääkehoidoilla on saatu hyviä tuloksia.
Tästä samaa mieltä: Itsemurhilla uhkaileminen on itsekeskeistä infantilismia.- eriävän mielipiteen
"Itsemurha on raukkamaisin tapa kuolla ja kukaan itsemurhan tehneistä ei pääse taivaaseen, näin sanoo Raamattu." lainasin tuohon tekstiäsi.
Jos noin olisi, ja ylläolevaan uskoisin, tekisin itsekin itsemurhan että joskus vielä lapseni näkisin. Minun uskoni ja minun Jumalani ei laita ihmisiä eri karsinoihin. Siksi elän ja ikävöin. - keeko
tosi hyvä kirjoitus tää...ite oon miettiny itsaria jo monena vuonna,kaik johtuu paljon siitä ku oon nii arka etten uskalla ihmisten ilmoille,töihin sentään uskallan..mulla on vaimo,2 pientä poikaa ja silti elän tavallaan yksin omissa maailmoissa,joka on mustaa...pelkään tutustua ihmisiin koska pelkään eihyväksymistä,joten torjun kaikki...eipähän niitä ystäviä oo...tässä tulee hulluksi,ja miettii kaikenlaista...oon vasta 25v.
- maleze
raamattu on täyttä potaskaa ja jos oliskin totta niin mikää helvetti ei olis tätä pahempi! tässä sitä mennää, ei kivuttovimmin keinoin kun HALUAN KÄRSIEN KUOLLA kuten olen koko elämäni elänytkin!
- killin' time
Oma tilanne on sellainen että omat luottotietoni ovat kuralla vielä kahden vuoden verran, joka ikinen rästi maksettu, merkinnöissä on yksi häätökin, se miksi nämä merkinnät ovat tulleet ovat taakse jättämää elämääni.
Näyttää siltä että jos on maksuhäiriömerkintöjä, on paljon fiksumaa tehdä vaikkapa hidasta itsemurhaa viinaa juomalla tilanteessa jossa pitäisi siirtyä pieneltä paikkakunnalta esimerkiksi pk-seudulle uusien töiden perässä MUTTA UNOHDA! jos on maksuhäirimerkintöjä, ei mitään väliä vaikka kaikki olisi maksettu, sillä sinuun suhtaudutaan niin että kuin ne olisi edelleen hoitamatta!
KUKA VITTU TEISTÄ VOI SANOO ETTÄ JATKA VAAN ELÄMÄÄ KUN ASUTAAN KESKELLÄ EI MITÄÄN, TYÖPAIKAT KATOSI JO AIKAA SITTEN KOKO PAIKKAKUNNALTA! MUTTA MILLÄ VITULLA TÄÄLTÄ IKINÄ LÄHDETÄÄN MIHINKÄÄN KUN ON KERRAN MENNEISYYDESSÄÄN TEHNYT TODELLA PAHOJA VIRHEITÄ!?- killin' time
Kenenkään on turha selittää mitään uskonnoista, mielummin palaisin helvetissä kun eläisin täällä nyt ja tulevaisuudessa.
- silleen9999999999999
Ärsyttää se kun puhutaan raukkamaisuudesta,ensin kiusataan ja sitä ei aina saa loppumaan,jätetään porukan ulkopuolelle tarkoituksella niin että toinen varmasti sen tarkoituksen huomaa,virnuillaan ja kun yrittää ottaa kontaktia, vaikka puhutaan samasta asiasta niin naureskellaan ja jaetaan tietynlaisia katseita..ja se lähipiirikö sitä sun elämääsi elää,eiku siis mun päpitää kestää koska äitille vois tulla tulla paha mieli..odotellaan että äiti kuolee pois ja sitten vasta..TAJUATTEKO,mitä toiset ihmiset saa aikaiseksi vaikka itse yrität puhua ja jutella,käyttäydytään niinkun kun sua olis olemassakaan ellei sitten kiusata...tätä kun jatkuu puoli elämää niin kai se vika on mussa ja jos niin on niin kai ne on oikeassa että mun pitäisi painua vittuun..ilkeä en ole...päivittäin haukutaan ulkonäköä ja ihan tarkoituksella,ja ai kun niitä naurattaa kun huomaa että sattuu...jos laitat takaisin saat koko porukan kimppuusi..ei siitä ole muuta ulospääsyä kun ei ole tonneja rahaa korjata ulkoisia vikoja..sanokaa nyt vielä että ihmiset on paskoja kun tuollaista tekee,sehän se auttaakin.tällä hetkellä mua haukutaan töissä irvaillaan ja yritetään saada lopettamaan,vaikka jos työn teossa olisi vikaa ne vois irtisanoa mut.. mut ei ,mieluummin tehdään toiselle paska olo,juoruillaan selän takana..en mä täällä halua olla,monta kertaa oon pois yrittänyt päästä mutten oo onnistunut..kukaan vittu tälläistä paskaa kestä.
- totuus ihmisistä
voin kertoa sinulle TOTUUDEN kouluaikaisesta kiusaamisesta ja ihmisistä. Tämän KAKKI vanhemmat ihmiset tietävät.Nuoret ei. Tuo vaihe on vain tilapäinen, nopeasti ohimenevä aika. HYVIN PIAN, kun koulut loppuu, ja alkaa aikuiselämä, kaiki kääntyykin päälaelleen, niistä kiusaaja tyypeistä tulee KAIKKEIN syrjäytetyimpiä ihmisiä aikuisten keskuudessa, lupaan sinulle sen, ja ne yksinäiset halveksivat heitä. Kiusaajat EIVÄT PÄRJÄÄ oikeassa elämässä, heistä tulee pohjasakkaa, sitä he kaikki ovat vielä 3-kymppisinäkin, luusereita, Mutta ne muut, joita he kiusasivat menee ylöspäin elämässä ja sosiaalisissa kuvioissa, olen nähnyt sen, ja kiusaajat oikeen ruinaavat päästä entisten halveksimiensa ihmisten kavereiksi.olen nähnyt. Näin se maailma menee, kaikki vaihtuu täällä maailmassa aikojen mukaan. Onnit äällä vaihtelee...odota rauhassa miten käy jaa katso! näin käy!
- Lyö sitä
totuus ihmisistä kirjoitti:
voin kertoa sinulle TOTUUDEN kouluaikaisesta kiusaamisesta ja ihmisistä. Tämän KAKKI vanhemmat ihmiset tietävät.Nuoret ei. Tuo vaihe on vain tilapäinen, nopeasti ohimenevä aika. HYVIN PIAN, kun koulut loppuu, ja alkaa aikuiselämä, kaiki kääntyykin päälaelleen, niistä kiusaaja tyypeistä tulee KAIKKEIN syrjäytetyimpiä ihmisiä aikuisten keskuudessa, lupaan sinulle sen, ja ne yksinäiset halveksivat heitä. Kiusaajat EIVÄT PÄRJÄÄ oikeassa elämässä, heistä tulee pohjasakkaa, sitä he kaikki ovat vielä 3-kymppisinäkin, luusereita, Mutta ne muut, joita he kiusasivat menee ylöspäin elämässä ja sosiaalisissa kuvioissa, olen nähnyt sen, ja kiusaajat oikeen ruinaavat päästä entisten halveksimiensa ihmisten kavereiksi.olen nähnyt. Näin se maailma menee, kaikki vaihtuu täällä maailmassa aikojen mukaan. Onnit äällä vaihtelee...odota rauhassa miten käy jaa katso! näin käy!
Käytä väkivaltaa. Loppuu kiusaaminen ja nopeasti. Itse annoin eräälle kusipäälle hedarin (google jos ette ymmärrä) käytävällä ysiluokan alussa kun vastaan tullessaan aloitti sen tavallisen. Kaverin naama meni hieman uusiksi mutta vittuilu päättyi äkisti.
Seurauksetkaan eivät olleet kovin pahat, puhuttelua ja muuta lystikästä. Mutta kyllä kannatti. Elämäni paras teko.
- JonesHenry
Hassua, minä näet synnyin juuri siellä nälkämaassa ja sinne olisin halunnut jäädäkin, mutta sitä vaihtoehtoa ei yksinkertaisesti annettu!
Joten älä tuomitse minua tai minun valintojani koska et voi ymmärtää TAAKKAA!!!
P.S:Et ole ikinä lukenut raamattua joten et tiedä siitä, elävästä Jumalasta tai hänen sanastaan yhtään mitään!
Ja tottakai me kaikki mietimme sitä kivuttominta ja nopeinta tapaa päästä pois! Miksi minun pitäisi kärsiä siitä että joku kommunistinen apina raiskasi äitini ja minut sitten pääteettiin panna "adoptioon" kun abortit olivat maassa laittomia? Miksi minun pitäisi fyysisesti viimeisillä hetkilläni KÄRSIÄ jonkun MUUN syntien tähden?
vitun IDIOOTTI!!!- Last Wild Billy
Toi viesti on kirjotettu 2006 kantsiiko sille edes vastailla. Tuskin toi kirjoittaja enää edes pyörii palstalla.
Minun mielestäni on huvittavaa, että itsemurhasta ei saa puhua, että aloittajan kaltaiset tyypit eivät vain vaivaannu.
Jokaisella meillä on omat syymme. Omat motivaationi ovat enemmän poliittisia ja siitä aiheutuneita ongelmia itselleni ja eräänlainen protesti nyky-yhteiskuntaa kohtaan.
Inhoan länsimäisen yhteiskunnan tunkeutumista kaikille elämänalueille kertomaan minkälaista elämää pitää elää. Inhoan materialismia ja virkamiehiä. En ole syntynyt tänne maailmaan heidän orjaksi. Heidän ehdoillaan ja sääntökirjoillaan elämään. En tarvitse heidän puuttumistaan asioihin en minkään syyn varjolla en edes auttamisen varjolla.
Virkamiesten ja byrokratian mielivalta tuhosi kokoelämäni joten en oikeastaan muuta halua kuin, että jättävät minut nyt sitten jatkossa täysin rauhaan loppuelämäni ajan. En halua asioida heidän kanssaan missään asiassa ja haluan, että he eivät asioi minun kanssani missään asiassa.
Kieltäydyn kaikesta yhteistyöstä heidän kanssaan. Elämää jota ei voi elää ilman virkamiehiä siinä ei vain ole mieltä.
Luopuisin Suomen kansalaisuudesta jos voisin. Valitettavasti tällä maapallolla ei ole enää olemassa paikkaa johon voisin mennä elämään vapaana ilman, että jostain tulee virkamies sanelemaan ja asettamaan ehtoja. Siitä syystä minulle ei jää vaihtoehtoja kuin päästä pois mahdollisimman kivuttomasti ja helposti sitten kun en enää jaksa vastustaa mielivaltaa ja puuttumista.
Vaikka muuttaisin metsän keskelle mökkiin sinnekin tulee virkamies vaatimaan kiinteistöveroa ja sanelemaan ehtoja ja velvollisuuksia. Missä täällä saa olla vapaa ja elää vapaana? Ei missään. Muualla vapaana eläminen onnistuu vieläkin huonommin.
- ihwrvblwhsdbfojw
Anteeks vaa...
Kuule.. Sä et varmaan itte oo kokenu surua, masennusta, rakkaan ihmisen menehtymistä... Sillä et ymmärrä meitä, jotka eivät vain yksin kertaisesti jaksa eläää enää! Kirjoita tuollaista sitten vasta kun ymmärrät.. - Denon87
Sinä näköjään kuvittelet että työ mukamas tekee elämästä iloisen ja elämisen arvoisen asian? Ehkä sinulle mutta ei minulle. Töissä olen käynyt viimeksi puolitoista vuotta sitten, vielä inhottavampaa on työssä oleminen kuin työttömänä oleminen. Minulle elämässä merkitsevät vain vapaa-aika, kaverit ja harrastukset.
- fggbgcnh
Sellainen ihminen joka itkee muille, uhkailee itsemurhalla ym. on ihan tervettä ja ihan hyvä tapa ilmaista pahaa oloaan ja purkaa sitä lähimmäisilleen. Ne jotka eivät osaa sitä, eivät tee sitä (en minä tiedä) ovat pahimmassa jamassa. He eivät tunne itsesääliä, puolet ihmisestä on jo hukassa ja kuollut ennen murhaa.
Ja sitten niistä katastrofi tai kehitysmaahommeleista, niin kyllä se lujaa varmasti tekee (en osaa kuvitellakaan), mutta helvettiäkö suomalainen osaa tuntea onnestaan onnea, ympäristö muokkaa ihmisiä ja kun elintaso nousee, taso nousee ja onni on herkässä. Ihmiset ovat ailahtelevia ja maailma sekä yhteiskunta keskittyy vain pienempiin asioihin. Onni on pään sisällä, ja suhteuttaa sen ympäristöönsä. Kuinkahan montaa lohduttaa se kurjuus, taudit, nälkä pallon toisella puolen?
Mutta vielä edelliseen. Kohtuuskin kaikessa, että järkyttävä tyyliin tietoinen itsemurhalla mässäily ei ole oikea tie.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252406- 1132021
- 1131647
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421503Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91447Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901055Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120986Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87945Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35937Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929