Minulla on seuraavat laitteet: Topfield-boksi TF5100PVR DVB-T, Panasonic-DVD DMR-E55, Panasonic-video NV-FJ620 ja Panasonic-TV TX-28.
Olen kytkenyt ne seuraavasti:
Scart: 1.Boksi TV->TV AV1, 2.Boksi VCR->DVD AV2, 3.DVD AV1->TV AV2, 4.Video AV1->TV AV2
Antenni: 1.Seinäpistorasia->Boksi ANT1, 2.Läpiohjauskaapeli Boksi RF LOOP1 OUT->Boksi ANT2, 3.Boksi RF LOOP2 OUT->DVD ANT IN, 4.DVD ANT OUT->Video ANT IN, 5.Video ANT OUT->TV ANT
Kaikki muut toimii, paitsi video, jonka ääni kuuluu, mutta minkäänlaista kuvaa ei näy.
Pitäisiköhän kytkentöjä muuttaa, vai mitä?
Videokuva ei näy
8
498
Vastaukset
- Stig
Miksi halusit ketjuttaa VCR-->DVD:n?
Kokeile näin:
Boksi-->VCR-->TV
Boksi-->DVD-->TV- Toppyvaari
Tarkoitatko scart- vai antennikaapeleita, vai molempia?
- Digiton
Pitäisihän tuon kytkennän puolesta onnistua. Onkohan sinulla scarttijakaja TV kakkos-scartissa?
DVD siis näkyy mutta video ei vaikka menevät samaan scarttiin. DVD pukkaa kuvaa todennäköisesti RGB muodossa, mutta video komposiittina. Olisikohan tuo TV:n scarttipaikka määritelty ottamaan vastaan pelkkää RGB kuvaa.- Toppyvaari
Minulla on scarttijakaja TV:n AV2:ssa, jossa ei ole RGB:n sisäänottoa, vaan se on sijoitettu TV:n AV1:seen.
- Digiton
Toppyvaari kirjoitti:
Minulla on scarttijakaja TV:n AV2:ssa, jossa ei ole RGB:n sisäänottoa, vaan se on sijoitettu TV:n AV1:seen.
Toimiiko scartti jakaja? Toimiiko video, jos se on suoraan TV:n scarttipaikassa kiinni?
Scartti jakaja voisi muuten olla DVD:n ja boksin kanssa siinä TV:n ykkös scartissa kiinni. Silloin myös DVD voisi hyödyntää laadukkaampaa RGB kuvan siirtoa. - Toppyvaari
Digiton kirjoitti:
Toimiiko scartti jakaja? Toimiiko video, jos se on suoraan TV:n scarttipaikassa kiinni?
Scartti jakaja voisi muuten olla DVD:n ja boksin kanssa siinä TV:n ykkös scartissa kiinni. Silloin myös DVD voisi hyödyntää laadukkaampaa RGB kuvan siirtoa.Videokuva alkoi taas näkymään senjälkeen, kun laitoin videon scart-kaapelin kunnolla kiinni. Alkuperäiset kytkennät olivat siis oikein.
Kiitos kuitenkin neuvoista. - Toppyvaari
Digiton kirjoitti:
Scartti jakaja voisi muuten olla DVD:n ja boksin kanssa siinä TV:n ykkös scartissa kiinni. Silloin myös DVD voisi hyödyntää laadukkaampaa RGB kuvan siirtoa.Videokuva alkoi taas näkymään senjälkeen, kun laitoin videon scart-kaapelin kunnolla kiinni.
Alkuperäiset kytkennät olivat siis oikein.
Kiitos kuitenkin neuvoista.
Tuossahan sinulla menee kaksi johtoa TV AV2:een.
Kokeile kytkeä yksinkertaisesti sarjaan VHS - Boksi - DVD - TV.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947466- 1723741
- 533269
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2422444- 482135
- 411998
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251883- 471879
- 601768
- 191763