Videokuva ei näy

Toppyvaari

Minulla on seuraavat laitteet: Topfield-boksi TF5100PVR DVB-T, Panasonic-DVD DMR-E55, Panasonic-video NV-FJ620 ja Panasonic-TV TX-28.
Olen kytkenyt ne seuraavasti:
Scart: 1.Boksi TV->TV AV1, 2.Boksi VCR->DVD AV2, 3.DVD AV1->TV AV2, 4.Video AV1->TV AV2
Antenni: 1.Seinäpistorasia->Boksi ANT1, 2.Läpiohjauskaapeli Boksi RF LOOP1 OUT->Boksi ANT2, 3.Boksi RF LOOP2 OUT->DVD ANT IN, 4.DVD ANT OUT->Video ANT IN, 5.Video ANT OUT->TV ANT
Kaikki muut toimii, paitsi video, jonka ääni kuuluu, mutta minkäänlaista kuvaa ei näy.
Pitäisiköhän kytkentöjä muuttaa, vai mitä?

8

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stig

Miksi halusit ketjuttaa VCR-->DVD:n?

Kokeile näin:
      Boksi-->VCR-->TV
      Boksi-->DVD-->TV

• Toppyvaari

Tarkoitatko scart- vai antennikaapeleita, vai molempia?

• Digiton

Pitäisihän tuon kytkennän puolesta onnistua. Onkohan sinulla scarttijakaja TV kakkos-scartissa?

DVD siis näkyy mutta video ei vaikka menevät samaan scarttiin. DVD pukkaa kuvaa todennäköisesti RGB muodossa, mutta video komposiittina. Olisikohan tuo TV:n scarttipaikka määritelty ottamaan vastaan pelkkää RGB kuvaa.

• Toppyvaari

Minulla on scarttijakaja TV:n AV2:ssa, jossa ei ole RGB:n sisäänottoa, vaan se on sijoitettu TV:n AV1:seen.

• Digiton
        Toppyvaari kirjoitti:

Minulla on scarttijakaja TV:n AV2:ssa, jossa ei ole RGB:n sisäänottoa, vaan se on sijoitettu TV:n AV1:seen.

Toimiiko scartti jakaja? Toimiiko video, jos se on suoraan TV:n scarttipaikassa kiinni?

Scartti jakaja voisi muuten olla DVD:n ja boksin kanssa siinä TV:n ykkös scartissa kiinni. Silloin myös DVD voisi hyödyntää laadukkaampaa RGB kuvan siirtoa.

• Toppyvaari
        Digiton kirjoitti:

Toimiiko scartti jakaja? Toimiiko video, jos se on suoraan TV:n scarttipaikassa kiinni?

Scartti jakaja voisi muuten olla DVD:n ja boksin kanssa siinä TV:n ykkös scartissa kiinni. Silloin myös DVD voisi hyödyntää laadukkaampaa RGB kuvan siirtoa.

Videokuva alkoi taas näkymään senjälkeen, kun laitoin videon scart-kaapelin kunnolla kiinni. Alkuperäiset kytkennät olivat siis oikein.
        Kiitos kuitenkin neuvoista.

• Toppyvaari
        Digiton kirjoitti:

Videokuva alkoi taas näkymään senjälkeen, kun laitoin videon scart-kaapelin kunnolla kiinni.
        Alkuperäiset kytkennät olivat siis oikein.
        Kiitos kuitenkin neuvoista.

• Tuossahan sinulla menee kaksi johtoa TV AV2:een.

Kokeile kytkeä yksinkertaisesti sarjaan VHS - Boksi - DVD - TV.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7466
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3741
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3269
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      242
      2444
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2135
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1998
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1883
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1879
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1763
    Aihe