Kattokaas kun meillä on kolme telkkaria, yksi DVD/kovalevytallennin ja vielä yksi vanha VHS-nauhuri. Jotta noilla kaikilla pystyy tekemään jotain, ne kaikki tarvitsevat tietysti oman digiboksinsa. Kaapeliverkon boksit kustantavat tällä hetkellä minimissään kai jotain seittemänkymppiä joten lompakko kevenisi tältä osin noin 350 eeroa.
Mutta sitten se puudeli: jos haluaa jotain kanavakortteja, niin pitääkö nekin ostaa joka boksiin omansa? Eihän siitä mitään tule, että kortteja pyöritellään laitteesta toiseen? Ja saattaahan olla, että samaan nippuun kuuluvista ohjelmista toinen puoliso haluaa katsoa toista ohjelmaa makuuhuoneessa ja minä toista työhuoneessa. Ja kenties vielä tallentaa kolmatta ohjelmaa.
Kyllä aika ansa on meille viritetty.
Kalliiksi tulee
28
1406
Vastaukset
- että????
ruotsissa tullaan käyttämään yhtä digiboksia taloutta kohden, johon sitten liitetään useampi vastaanotin. Minkälainen systeemi niillä oikein on? Minkälainen tuo digiboksin systeemi yleensä on, kun puhutaan yhdestä ja kahdesta virittimestä joiden perusteella sitten voi katsoa eri määrän kanavia samaan aikaan.
- sarvikuonojen maassa
lain mukaanhan tuo on yleisradiolähetysten jakamista, joka on siis kiellettyä, laki lienee tehty digiboxien myyjien ansion turvaamiseksi.
Ruotsissa kerrostalossa tai kaapelissa olevat saavat jatkossakin analogisignaalin. Tämä tehdään keskusdigibokseilla. Omakotitalossa asuvat joutuvat hankkimaan digiboksin. Se hankkiiko normaalit laitekohtaiset boksit vai multiboksin vai molemmat, on jokaisen itse päätettävissä.
Suomessakin kuka tahansa saa asunnon sisällä tehdä signaalille mitä haluaa - ainakin ilmaiskanavilla.- Multibox
sarvikuonojen maassa kirjoitti:
lain mukaanhan tuo on yleisradiolähetysten jakamista, joka on siis kiellettyä, laki lienee tehty digiboxien myyjien ansion turvaamiseksi.
on ratkaisu. Helppo tilaa Ruotsista, hintaa noin reilut 300 egee. Nyt myynnissä myös suomessakin, hinta samalle laitteelle noin 600 euroa.
Varteen otettava vaihtoehto. Niin, kuka sen käytön olisi kieltänyt??? Ja millä perusteella?? Siksikö, että kuluttaja omassa kodissaan muttaa itse digitaalisen lähetyksen analoogiseksi??? Mikä siitä tekee laittoman, kun TV-lupa on maksettu??? Painotan edelleen, että omassa kodissa itse itselleen muuttaa digitaalisen analoogiseksi.
Ei todellakaan ole laitonta omassa kodissa. Ja piste.
Kannattaa miettiä mitä hankkii. Boksin ostaminen joka laitteelle on suorastaan tyhmää. Kannattaa hankkia esim. tallentava digiboksi ja sitten pari perusboksia. VHS nauhurille en nyt ainakaan hankkisi mitään omaa boksia.
Kaapelikortti tosiaan on laitekohtainen ja pitää siten siirtää laitteesta toiseen tarvittaessa. On laitteita niiden jakamiseski, mutta niiden tekninen toimivuus ja laillisuus on kyseenalainen.
Argumenttisi tuntuu kuitenkin enemmän tyypilliseltä valitukselta kuin todelliselta ongelmalta. Oletko edes ajattelemassa maksukanavien hankkimista?- ihme tyyppejä täällä inisem...
Tallentavaa boksia en aio koskaan hankkia koska samassa laitteessa jonpi kumpi osa hajoaa tai vanhenee jolloin koko vehje on heitettävä menemään. Jos vaikka muuttaa kaapeliverkon alueelta terrestiaaliverkon alueelle niin koko tallentava digiboksi on käyttökelvoton. Siksi olen hankkinut erillisen kiintolevylle tallentavan DVD-soittimen ja nyt pohditaan siis kortinlukijalla varustettuja digibokseja.
ei ole mitenkään haettu se tilanne, että vaimo olohuoneessa haluaisi katsoa jotain toista ohjelmaa, minä itse makuuhuoneessa jotain toista ja tytär omassa huoneessaan jotain kolmatta. jos kaikkien näiden kanavien salaus sattuu olemaan samalla kortilla niin voihan rähmä. - Kylmän rauhallinen
ihme tyyppejä täällä inisem... kirjoitti:
Tallentavaa boksia en aio koskaan hankkia koska samassa laitteessa jonpi kumpi osa hajoaa tai vanhenee jolloin koko vehje on heitettävä menemään. Jos vaikka muuttaa kaapeliverkon alueelta terrestiaaliverkon alueelle niin koko tallentava digiboksi on käyttökelvoton. Siksi olen hankkinut erillisen kiintolevylle tallentavan DVD-soittimen ja nyt pohditaan siis kortinlukijalla varustettuja digibokseja.
ei ole mitenkään haettu se tilanne, että vaimo olohuoneessa haluaisi katsoa jotain toista ohjelmaa, minä itse makuuhuoneessa jotain toista ja tytär omassa huoneessaan jotain kolmatta. jos kaikkien näiden kanavien salaus sattuu olemaan samalla kortilla niin voihan rähmä.Meitä yritetään kusettaa, hölmöjen rahastamista koko digi. Kannattaa odottaa kylmän rauhallisesti, kunnes hommaan saadaan jokin tolkku!
- ----
ei ole mitenkään haettu se tilanne, että vaimo olohuoneessa haluaisi katsoa jotain toista ohjelmaa, minä itse makuuhuoneessa jotain toista ja tytär omassa huoneessaan jotain kolmatta. jos kaikkien näiden kanavien salaus sattuu olemaan samalla kortilla niin voihan rähmä.Et sinä niitä salattuja kanavia pysty katsomaan analogialaitteillakaan sen paremmin.
Ei sieltäkään saa kuin yhden kanavan kerrallaan ulos. - nimenomaan
---- kirjoitti:
Et sinä niitä salattuja kanavia pysty katsomaan analogialaitteillakaan sen paremmin.
Ei sieltäkään saa kuin yhden kanavan kerrallaan ulos.aikaisemmin ei ole edes ollut kiinnostusta maksukanaviin. Nyt, kun ollaan menossa digiin, niin näyttää siltä, että maksulliset kanavat sen kun lisääntyy joten on pakko miettiä noitakin juttuja.
- laitteet
ei ole mitenkään haettu se tilanne, että vaimo olohuoneessa haluaisi katsoa jotain toista ohjelmaa, minä itse makuuhuoneessa jotain toista ja tytär omassa huoneessaan jotain kolmatta. jos kaikkien näiden kanavien salaus sattuu olemaan samalla kortilla niin voihan rähmä.Otahan huomioon, että mitä enemmän järjestelmässä on erilaisia laitteita, sitä enemmän kuvanlaatu heikkenee. Audion saa nykyään siirtymään digitaalisena lähes kaikkien laitteiden välillä, mutta videon siirtoon käytetään kotielektroniikassa yleensä scarttia, s-videota tai komponenttivideota, jotka ovat kaikki analogisia. Jokainen DAC/ADC-muunnos huonontaa kuvanlaatua jonkin verran. Yhden laitteen sisällä (esim. kovalevyllä ja DVD-tallentimella varustettu digiboksi) dataa ei muunneta mitenkään antennisignaalin dekoodauksen ja videon tallentamisen välillä, eli informaatiota ei häviä.
- Digiton
ei ole mitenkään haettu se tilanne, että vaimo olohuoneessa haluaisi katsoa jotain toista ohjelmaa, minä itse makuuhuoneessa jotain toista ja tytär omassa huoneessaan jotain kolmatta. jos kaikkien näiden kanavien salaus sattuu olemaan samalla kortilla niin voihan rähmä.Et voi ostaa tallentavaa digiboksia, koska pelkäät, että toinen osista, viritin tai kovalevy, vanhenee tai hajoaa. Ratkaisuna ostit sitten laitteen, jossa on kolme osaa viritin, DVD soitin ja kovalevy, joista viritin vanhenee varmasti vajaassa vuodessa.
- ja tarpeeton
Digiton kirjoitti:
Et voi ostaa tallentavaa digiboksia, koska pelkäät, että toinen osista, viritin tai kovalevy, vanhenee tai hajoaa. Ratkaisuna ostit sitten laitteen, jossa on kolme osaa viritin, DVD soitin ja kovalevy, joista viritin vanhenee varmasti vajaassa vuodessa.
tottakai tiesin ostaessani, että analoginen viritin jää tarpeettomaksi, mutta kun silloisella hetkellä kuitenkin tarvitsin tallentavaa laitetta niin tuon ostin.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että nimenomaan digiboksi on komponenteista se joka elää ja muuttuu ja niinkuin yritin edellä sanoa, jos vaikka muutan kaapeliverkon taloudesta antenniverkon piiriin niin eipähän tarvitse laittaa kirpputorille myyntiin vanhaa kovalevytallenninta.
- näemmä
...jos kerran on varaa noin pitkään listaan kodinelektroniikkaa. Turha enää valittaa muutamasta digiboksista.
- mitäs lyyli
kateuttasiko tuommoisen herjan laitoit? Tuskin olen ainoa suomessa jolla on useampi telkkari, niin että lopeta tuommoiset turhat lässytykset.
- tuosta
mitäs lyyli kirjoitti:
kateuttasiko tuommoisen herjan laitoit? Tuskin olen ainoa suomessa jolla on useampi telkkari, niin että lopeta tuommoiset turhat lässytykset.
täällä heittävät herjaa boksikauppiaat, digiuskovaiset ja mm. YLEn, Digitan ja ministeriön agentit, joten mitäpä muuta teksti voisi olla?
- tärkeimpänä
tuosta kirjoitti:
täällä heittävät herjaa boksikauppiaat, digiuskovaiset ja mm. YLEn, Digitan ja ministeriön agentit, joten mitäpä muuta teksti voisi olla?
kaikista idiootit, jotka rakastavat vanhaa asavisiotaan yli kaiken.
En ole boksikauppias, digiuskovainen, en ylen tai digitan tai ministeriön agentti.
Olenpahan vain tyytyväinen tallentavaan digiboksiin, joka hankittiin kolme vuotta sitten.
Saman tien pistin VHS:t kierrätykseen. - hyllykaupalla
tärkeimpänä kirjoitti:
En ole boksikauppias, digiuskovainen, en ylen tai digitan tai ministeriön agentti.
Olenpahan vain tyytyväinen tallentavaan digiboksiin, joka hankittiin kolme vuotta sitten.
Saman tien pistin VHS:t kierrätykseen.en aio vielä vanhaa videonauhuria heittää roskiin. ERi asia on, että uusia nauhoituksia ei kannata tehdä VHS:lle
- Immu
tärkeimpänä kirjoitti:
Saman tien pistin VHS:t kierrätykseen.Tuossa kovalevyssä on, verrattuna kasetteihin.
Sitten kun (ei jos, vaan kun) kovalevy hajoaa.
Kaikki tallenteet ovat poissa.
Jos ei ole tallennettu esim. DVD:lle.
Vanha totuus:
Ennemmin tai myöhemmin kovalevy hajoaa,
ei ole kysymys hajoaako, vaan koska hajoaa.
Muuten kovalevytellennin on tosi hyvä juttu,
kaikkine ajansiirtoineen ja jo tallennettujen
tallenteiden katselu tallennuksen aikana.
ps. Toimivan VHS:n roskiinheittäminen oli turha,
toimii toissijaisena tallenteena hienosti. - nykyaikainen
hyllykaupalla kirjoitti:
en aio vielä vanhaa videonauhuria heittää roskiin. ERi asia on, että uusia nauhoituksia ei kannata tehdä VHS:lle
Parin vuoden kuluttua vhs-nauhasi ovat kaatopaikkatavaraa. Mikäli haluat säilyttää kallisarvoiset vhs-tallenteesi, hankkisin sinun pian dvd-tallentimen, jonka avulla voit siirtää vhs-nauhasi dvd-levyille.
Dvd-levytkään tosin eivät kestä ikuisesti, mutta kauemmin kuin videonauhat kuitenkin. - näemmä
mitäs lyyli kirjoitti:
Turhaan itse lässytät muutamasta hassusta digiboksista jos on varaa useaan telkkariin, videoon ja kovalevytallentimeen.
Tyypillisen "rikkaan isännän" oireet, valitetaan kalliista hinnoista kun samaan aikaan rahaa palaa tuhottomasti toisaalle. - kaatopaikkatavaraa?
nykyaikainen kirjoitti:
Parin vuoden kuluttua vhs-nauhasi ovat kaatopaikkatavaraa. Mikäli haluat säilyttää kallisarvoiset vhs-tallenteesi, hankkisin sinun pian dvd-tallentimen, jonka avulla voit siirtää vhs-nauhasi dvd-levyille.
Dvd-levytkään tosin eivät kestä ikuisesti, mutta kauemmin kuin videonauhat kuitenkin.Minulla on ihan äskettäin ostettu videonauhuri, jolla pikkuhiljaa siirtelen kasetilta DVD-levyille. Epäilen tosin, että itse tehdyt DVD-levyt eivät kestä kauaakaan.
- haista vittu
näemmä kirjoitti:
Turhaan itse lässytät muutamasta hassusta digiboksista jos on varaa useaan telkkariin, videoon ja kovalevytallentimeen.
Tyypillisen "rikkaan isännän" oireet, valitetaan kalliista hinnoista kun samaan aikaan rahaa palaa tuhottomasti toisaalle.kuten sanoin, suurimmassa osassa suomalaisia asuntoja on oma telkkari olohuoneessa, makuuhuoneessa ja lastenhuoneessa. Ne eivät minullakaan ole kertarysäyksellä hankittuja, vaan ensin yksi ja sitten tarpeen tultua toinen ja niin edelleen.
Mikä sinä olet minun asioitani kommentoimaan muka "rikkaan isännän oireet". mistä sinä tiedät mihin "rahaa palaa"? Työllä nekin rahat on ansaittu joilla nuo telkkarit on ostettu, ja nyt pitäisi vielä laittaa joka saamarin vehkeeseen digisovitin ja sitten vielä saamarin salauksenpurkukortit kun kaikki saamarin ohjelmat on menossa kohta maksulliseksi.
sinulla varmaan on kauhesti rahaa kun sinulle tämä ei ole ongelma? Kunhan käyt täällä vinoilemassa toisille. - näemmä
haista vittu kirjoitti:
kuten sanoin, suurimmassa osassa suomalaisia asuntoja on oma telkkari olohuoneessa, makuuhuoneessa ja lastenhuoneessa. Ne eivät minullakaan ole kertarysäyksellä hankittuja, vaan ensin yksi ja sitten tarpeen tultua toinen ja niin edelleen.
Mikä sinä olet minun asioitani kommentoimaan muka "rikkaan isännän oireet". mistä sinä tiedät mihin "rahaa palaa"? Työllä nekin rahat on ansaittu joilla nuo telkkarit on ostettu, ja nyt pitäisi vielä laittaa joka saamarin vehkeeseen digisovitin ja sitten vielä saamarin salauksenpurkukortit kun kaikki saamarin ohjelmat on menossa kohta maksulliseksi.
sinulla varmaan on kauhesti rahaa kun sinulle tämä ei ole ongelma? Kunhan käyt täällä vinoilemassa toisille.Ehkä voisit hankkia ne digiboksitkin ajan kanssa? Ensin yhden ja sitten parin viikon tai kuukauden päästä toisen? Onhan sinulla monta kuukautta vielä aikaa ennen kuin analoginen telkkari pimenee.. Vai kelpaako isännälle vain kerta-investoinnit vasta ensi syksynä tässä tapauksessa?
Ja turhaan siinä ämmittelet kun itselläsi suu käy kuin katkeralla vanhallapiialla. Valitusta, valitusta, ja vielä päälle valitusta. Kukahan tässä se ämmä tässä oikein on?
- kanavapäälikkö muroleesta!
digiboksi on vain välivaihe siihen asti kunnes telkkarit on muuttunut digitelkkareiksi! eli ei kannata niitä bokseja nyt älyttömästi ostaa vaan ostaa niitä telkkareita sitten tarpeen mukaan.
mutta ainahan maksettava on eikös juu? vrt tietokoneet kännykät kamerat yms aina on menny rahaa kun tekniikka kehittyy - KANAVIEN KATSELUUN:
Tässä laite, jolla voi samalla maksukortilla katsoa eri ohjelmia eri telkkareissa samaan aikaan:
http://www.laatuantenni.fi/uutiset/tuote_uutiset/Tuoteuutiset_1_web.pdf - ongelmallista
Torstain A-Plussassa kerrottiin,että vaihdettaessa korttia digiboksiin saa varautua
kahden tunnin odotukseen ennen kuin kortti jälleen päivittyy ja vastaanotto on mahdollista.
Tämä ongelma syntyy esim.vaihdettaessa digiboksin
lukijaan Canal kortin tilalle MTV:n PlusTV-kortti.Tämä kannattaa sitten muistaa,jos haluat ensi vuonna katsoa formuloita...- jotta tiedätte
että dvdplazalla on laaja kirjoitus aiheesta. siis kortinjakaja toimii ainoastaa jos kortti EI OLE naitettu .elikkäs jos cd tai viasat on linkittänyt kortin käyttöoikeuden vain heidän hyväksymiin laitteisiinsa,silloin koko kortinjakajalla ei tee mitään ! ja tietenkin muut oiuhat pitää olla kaikeissa boxseissa samanlaiset ja kunnossa. näin menetelemällä kaupalliset kanavat yrittävät rahastaa lisää ihmisiä. jos halua et näkyy useammassa boxissa pitäis hankkia useampi kortti.ruotsissa todellakin on cd mahdollisuu ostaa palvelua useammalle kortille , mut ei täällä. elikkäs jos aiot hankkia kortinjakajan selviää sen toimiminen ainostaan kokeilemalla .
- myös tuosta
jotta tiedätte kirjoitti:
että dvdplazalla on laaja kirjoitus aiheesta. siis kortinjakaja toimii ainoastaa jos kortti EI OLE naitettu .elikkäs jos cd tai viasat on linkittänyt kortin käyttöoikeuden vain heidän hyväksymiin laitteisiinsa,silloin koko kortinjakajalla ei tee mitään ! ja tietenkin muut oiuhat pitää olla kaikeissa boxseissa samanlaiset ja kunnossa. näin menetelemällä kaupalliset kanavat yrittävät rahastaa lisää ihmisiä. jos halua et näkyy useammassa boxissa pitäis hankkia useampi kortti.ruotsissa todellakin on cd mahdollisuu ostaa palvelua useammalle kortille , mut ei täällä. elikkäs jos aiot hankkia kortinjakajan selviää sen toimiminen ainostaan kokeilemalla .
kortin laittamisesta eri boxseihin,itse olen kulettanut antenni puolen korttia sekä olkkarin et makkarin boxeissa ja hyvin toimii.lisäksi mulla on toi plustv kortti jota olen myös käyttänyt eri boxseissa eikä ole tarvinnut odotella päivittymisiä 2 tuntia vaan ovat toimineet heti, et näin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947686- 1723751
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2422464- 482145
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251893- 481892
- 601778
- 191763