Tällänen löyty netistä:
Ruotsalaiseen joulupöytään kuuluu lihapullia, prinssinakit, Janssonin kiusaus, kinkkua, punakaalia, maksapasteijat, sillit, perunaa, sinappia, leipävalikoima, suklaiset jälkiruoat...
mitä muuta kuuluu ruotsalaiseen joulupöytään?
lapset ei tykkää perus kinkku-laatikko-rosolli-setistä. vois kokeilla välillä jotain uutta.
ruotsalainen joulupöytä, mitä siihen kuuluu?
14
1341
Vastaukset
- reppana
Julmust, perinteinen ruotsalainen joulujuoma. Maistuu vähän kokikselta ja on mustaa. Saa ainakin IKEA:sta.
- Yule is must
Suomessa tuota julmustia taidetaan markkinoida nimellä Juhlajuoma. Ainakin paikallisesta k-kaupasta sitä saa. Maku voi olla sitten hieman outo niille, jotka eivät ole sitä lapsesta saakka juoneet.
- tuo
Yule is must kirjoitti:
Suomessa tuota julmustia taidetaan markkinoida nimellä Juhlajuoma. Ainakin paikallisesta k-kaupasta sitä saa. Maku voi olla sitten hieman outo niille, jotka eivät ole sitä lapsesta saakka juoneet.
juhlajuoma vain ole enemmänkin kotikaljan tyyppistä.En kyllä ole varma olenko maistanut.Jotenkin vain tuntuu siltä.Kyllä niin påsk kuin julmustiinkin pian oppii.Maistuu jopa paremmalle kuin muut makeat juomat yleensäkin.
- Yule is must
tuo kirjoitti:
juhlajuoma vain ole enemmänkin kotikaljan tyyppistä.En kyllä ole varma olenko maistanut.Jotenkin vain tuntuu siltä.Kyllä niin påsk kuin julmustiinkin pian oppii.Maistuu jopa paremmalle kuin muut makeat juomat yleensäkin.
Kävin oikein tarkistamassa. Juhlajuoma-sanan alapuolella lukee aivan selvästi Julmust. Eli ei ole kotikaljaa tai sen tyyppistä vaan aitoa roåtsalaista..
Huomenissa täytyy ostaa kokeeksi yksi.
- tuossa
ne tärkeimmät ovatkin.Leikkeleitä voi aina olla useampaa lajia.Yleisissä joulupöydissä ravintoloissa on myös yleensä villisikaa ja peuraa.Grillattua kylkeä on myös melko helppo löytää.Karppi on myös vähin yleistymässä vaikka ei kuulukaan tyypilliseen ruotsalaiseen joulupöytään.
- .........
Tuota lihan määrää. Kyllä taitaa kotoinen joulupöytä laatikoineen ja salaatteineen olla terveellisempi. Ainoana lihana vain kinkku ja kala.
- eihän
......... kirjoitti:
Tuota lihan määrää. Kyllä taitaa kotoinen joulupöytä laatikoineen ja salaatteineen olla terveellisempi. Ainoana lihana vain kinkku ja kala.
noita kaikkia tarvitse tietenkään hommata.Terveellinen joulupöytä voisi ehkä ollakin se tavallinen kotoinen.
- skäribo
Penskatkin taatusti tykkää!
Huom - älä avaa purkkia sisätiloissa! ;)- Svendpeber
Surströmming ei kuulu ruotsalaiseen joulupöytään. Luutlitko olevasi vitsikäs?
- tärkeältäpä
Svendpeber kirjoitti:
Surströmming ei kuulu ruotsalaiseen joulupöytään. Luutlitko olevasi vitsikäs?
se tuntui olevan muistuttaa.Kaitpa tuon muut kuin sinä osasivat vähän niinkuin vitsinä ottaakin.
- kivellä olija
pitääkään hapansilakasta.Itse pidän sitä suorastaan mahtavana makuelämyksenä.
- var så god
kivellä olija kirjoitti:
- men
var så god kirjoitti:
jag hittade inte surströmmingen.Gillar dessutom inte heller Tinas mat i allmänhet.Joo nuo reseptit sopivat ehkä paremmin tuolle ketjun aloittajalle.Itse olen jo ennättänyt löytää mieleiseni ruoat.
- skäribo
kivellä olija kirjoitti:
että paremmin maistuu ihan saaristolainen maustesilli, joka sekin on kyllä monelle maakravulle liika ytyä.
Surströmmingiä löytyy kyllä nytkin kaapista, odotan sopivaa uhria kyläilemään... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161