on hyvä lause, mutta toimiiko se suomessa esim. jos sanot sen lapselle taikka kaverillesi.
En tiedä, mutta itseäni ainakin häiritsee koko sanonta. Omalle miehelle sitä voin käyttää, mutta että sanoisin sen kaverilleni/lapselle jotenkin tökkii.
Yleensä heille käytän sanontaa pidän kovasti sinusta tai muuta sellaista.
Jotenkin rakkaus sana on liian intiimi käytettäväksi muille ihmisille, niinkuin amerikoissa tunnutaan sitä viljeltävän kaikille.
Rakastan sinua
20
1102
Vastaukset
Mulla on kyllä niin päin,et sanon mieluummin lapselle ku ukolle...:D
Mulla on tullu varmaan se käytäntö,et sanon sit ukolle, jos se asia muuttuu...;)
Ja muutes,mikä sen ihanampaa,kun muksu laittaa kätensä kaulan ympäri ja sanoo,et mä rakastan sua äiti..sä oot nii ihana...:)- pusipusss
mä rakastan sua mii-su..sä oot nii ihana...:)
- animattiN
varmaan ihanalle, mutta eikö se tuntuisi samalta jos muksu sanoo pitävänsä sinusta ihan kamalasti. :)
pusipusss kirjoitti:
mä rakastan sua mii-su..sä oot nii ihana...:)
toivottavasti olet ainaski mies...:DDD
animattiN kirjoitti:
varmaan ihanalle, mutta eikö se tuntuisi samalta jos muksu sanoo pitävänsä sinusta ihan kamalasti. :)
mä miettisin,et miks se vaan pitää, mut ei rakasta...meinaan,et jos oon ite sanonu rakastavani...:DD
Mun nuoremman pojan kanssa usein sanotaan rakastavamme,mut ton isomman kans se ei kävis,ku on murkkuikäne, nii sehän sais kohtauksen...:D Hänelle täytyy sitten muuten osoittaa sitä rakkautta..:))
- rakastan heitä
Rakkaalleni sanon sen joka päivä, aikuisille lapsillenikin lähes aina kun olemme yhteydessä, isälleni sanon niin myös ja parhaille ystavillenikin kerron heidän olevan minulle rakkaita.
Kun ihminen saa itse "rakkaudentunnustuksia" on hänen silloin myös helpompi sanoa nuo sanat rakkaimmilleen.
Suomalaisen sanoessa "rakastan sinua" hän yleensä sitä todella tarkoittaa (lukuunottamatta kännisekoiluja), toisin kuin maissa, joissa se sanotaan vain tavan vuoksi tai kohteliaisuutena.
Suomessa eri sosiaaliryhmissä noihin kahteen sanaan suhtaudutaan usein hyvinkin eritavoin.- animattiN
eri sosiaaliryhmissä. Kertoisitko minulle ketkä ovat ne ryhmät.
- puutikki
animattiN kirjoitti:
eri sosiaaliryhmissä. Kertoisitko minulle ketkä ovat ne ryhmät.
Did You know?
- animattiN
puutikki kirjoitti:
Did You know?
kerro suoraan mitä tarkoitat vai kuulutko itse almpaan sosiaaliryhmään etkä kehtaa kertoa sitä meille muille lukijoille.
animattiN kirjoitti:
kerro suoraan mitä tarkoitat vai kuulutko itse almpaan sosiaaliryhmään etkä kehtaa kertoa sitä meille muille lukijoille.
Kiva se Muksujen laulu. Vieläkö se muistetaan?
Toinen hyvä se Liisankadulla...samassa talossa kuin Matti Makkosen ruumisarkkuliike.- animattiN
capt.cöpenick kirjoitti:
Kiva se Muksujen laulu. Vieläkö se muistetaan?
Toinen hyvä se Liisankadulla...samassa talossa kuin Matti Makkosen ruumisarkkuliike.keittokomero ja huone, muistaakseni. Nykyäänhän sitä sanotaan Monosen hautaustoimistoksi. Ja todellakin Muksu sitä taisi laulaa.
- 2.sivulla
Tuntui jotenkin tutulta
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=4500000000001279&posting=22000000022941335- animattiN
niinpäs olikin, mutta se mitä ajan takaa on kuitenkin eri.
lapsilleni olen sen sanonut, tosin siitä on jo aikaa, - he voisivat ihmetellä jos minä vielä heitä rakastaisin :)
Lapsenlapsilleni sanon useinkin "olet minulle rakas" tai "mummi rakastaa sinua" ja eivät he vielä ole kysyneet koskaan mitä se on, onneksi.- tuo sanonta
on yhtä vastenmielinen kuin jokin halailu. Meitä ihmisiä taitaa olla ainakin kahta rotua. Toiset tykkää halailusta ja rakkauden sanoista, toiset ei.
Antakaa meidän ihmisten, jotka emme halua liian intiimejä rakkauden osoituksia, olla rauhassa!- Tunnustaja
Pidät siitä varmaan ihan itse huolen, voi mahdollista kumppani parkaa :(
- itse erehdyt
Tunnustaja kirjoitti:
Pidät siitä varmaan ihan itse huolen, voi mahdollista kumppani parkaa :(
tekemään liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä? Jos en pidä puolituttujen halailuista, rakastan miestäni, ja meidän välimme ovat todella hellät. Ovat olleet jo 30 vuotta. Rakastamme toisiamme sekä fyysisesti, että psyykkisesti.
Jos itse osaan arvioida, harvojen avioliitto on yhtä hauska, ja onnistunut. Meillä puhutaan, ja pussataan.
- SikurLiina
..sanomisen vaikeus, vaan paremminkin sen rakkauden näyttämisen ongelma.
Muistui mieleen yhden rouva henkilön marinat, kun oma mies ei näytä rakkauttaan mitenkään, saati sitten sanoin julkitoisi.
Samaan hengen vetoon hän kuitenkin jatkoi:
Mies oli saanut Juhannukseksi veneen valmiiksi veistetyksi. Halusi vaimonsa yllättää. Rantaan talutteli kädestä pitäen. Siihen veneeseen kauniisti saatteli.Kukkaset oli kimpuksi veneen nokkaan koonnut. Souteli hiljakseen saaren rantaan. Repusta otti termarin kahvia ja tuhdit siivut ruisleipää.
Paljoko siinä sanoja olisi turhaan tarvinnut luritella. Kysynpä vaan. - Jatkossa
Sanotkin:Minä pidän sinusta.Ole hyvä!.:))
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999