Luin tuolla toisaalla vääntöä ko vaihtoehtolääkinnöistä. Paljastaen oman kantani noihin huuhaisiin kysyn, että ei kai kukaan voi tosissaan moisiin uskoa.
En kommentoi kaikkia mahdollisia kannanottoja, mikä ei tarkoita puolestani niiden ylenkatsomista.
Homeopatioista sun muista vyöhyketerapioista
98
3042
Vastaukset
- yxtypy
en ole vielä kokeillut, mutta ensimmäistä kertaa menen ensi viikolla osteopaatille.
Kärsin unettomuudesta, ja kova yritys olisi päästä nukahtamistableteista eroon. Monet konstit olen kokeillut, mutta ei apua ole löytynyt.
Osteopatian ja myös tämän homeopatian avulla olen kuullut joidenkin pääsevän unettomuudesta.
En tiedä sitten onko niistä todellista apua, mutta jos niiden tehoon uskoo lujasti, niin tiedä vaikka sais avun :=))
Jos ihmisellä on joku todellinen vaiva, mistä hän haluais päästä eroon, on sitä valmis kokeilemaan konstia kuin konstia.
Mielenkiinnosta käyn kuitenkin kokeilemassa.- ex-koltis
Pointti, eli siihen täytyy kovasti uskoa.
Yhtälailla rouhitut männynkävyt voisivat toimia uskon pohjalta samalla lailla.
vain sen,että minua ärsyttää suunnattomasti ihmiset,jotka näkevät kaikessa huuhaata!!!! :/
Ei pitäisi koskaan olla täysin epäilevä,vaan pitäisi jättää pieni vara siihenkin,koska ei koskaan tiedä, milloin sitä nöyränä hakee esimerkiksi Homeopaatilta apua..
En ole käynyt itse tämmösessä hoidossa,mutta tiedän että monet ovat saaneet sieltä apua,kun mikään muu ei ole auttanut...- ex-koltis
Onneksi on ihmisiä jotka pystyvät näkemään huuhaan siellä missä sitä on. Elettäis muuten syvää keskiaikaa senaikaisissa Woo-doo meiningeissä. Minua muutes ei ärsyttänyt mielipiteesi.
- Puhurix
ex-koltis kirjoitti:
Onneksi on ihmisiä jotka pystyvät näkemään huuhaan siellä missä sitä on. Elettäis muuten syvää keskiaikaa senaikaisissa Woo-doo meiningeissä. Minua muutes ei ärsyttänyt mielipiteesi.
muuten sitä että Suomessa homeopaattiset valmisteet luokitellaan lääkkeiksi, joihin tarvitaan lääkelaitoksen myyntilupa? Mitähän se kertoo homeopatiasta?
ex-koltis kirjoitti:
tarkoittanutkaan sitä sinun ärsyttämiseksi..:))
Muutes,mä uskon henkiparannukseenkin...;)- ex-koltis
mii-su kirjoitti:
tarkoittanutkaan sitä sinun ärsyttämiseksi..:))
Muutes,mä uskon henkiparannukseenkin...;)Uskon sen.
ex-koltis kirjoitti:
Uskon sen.
Uskothan sä sentäs johonkin..Hyvä Koltis..kyllä susta vielä mies tulee...;))
- ex-koltis
Puhurix kirjoitti:
muuten sitä että Suomessa homeopaattiset valmisteet luokitellaan lääkkeiksi, joihin tarvitaan lääkelaitoksen myyntilupa? Mitähän se kertoo homeopatiasta?
Mutta sen tiedän, että on olemassa vähintäinkin eettinen ristiriita lääkärin kirjoittaman lääkemääräyksen ja homeopaatin suosittaman valmisteen välillä.
Mikäli homeopaatti on antanut lääkärin ohjeista poikkeavia neuvoja voidaan hänet saattaa siitä edesvastuuseen vaikka valinnan olisikin tehnyt potilas/asiakas itse.
Tosi hyvä, että lääkelaitos pitää silmällä ko tuotteita. - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Mutta sen tiedän, että on olemassa vähintäinkin eettinen ristiriita lääkärin kirjoittaman lääkemääräyksen ja homeopaatin suosittaman valmisteen välillä.
Mikäli homeopaatti on antanut lääkärin ohjeista poikkeavia neuvoja voidaan hänet saattaa siitä edesvastuuseen vaikka valinnan olisikin tehnyt potilas/asiakas itse.
Tosi hyvä, että lääkelaitos pitää silmällä ko tuotteita.vallan hakoteillä, kun luulen, että useat lääkärit jopa suosittelevat vaihtoehtoislääkintää tueksi 'kemialliselle' lääkinnälle?
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
vallan hakoteillä, kun luulen, että useat lääkärit jopa suosittelevat vaihtoehtoislääkintää tueksi 'kemialliselle' lääkinnälle?
Että useimmat lääkärit eivät vaihtoehtolääkintää suosittele ainakaan sairauden hoitoon. Johonkin nuha-flunssaan voivat ehkä suosittaa, mutta niidenkin hoitoon ovat uskoakseni tehottomia.
- mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Että useimmat lääkärit eivät vaihtoehtolääkintää suosittele ainakaan sairauden hoitoon. Johonkin nuha-flunssaan voivat ehkä suosittaa, mutta niidenkin hoitoon ovat uskoakseni tehottomia.
maailmanlaajuisesti lääkärit mielellään suosittelevat lääkettä, joka maksaa heille hyvät provikat :)
Suomessa tiedän useallekin ystävälle lääkärin sanoneen, että siitä ja siitä valmisteesta/hoidosta tämän määräämäni hoidon/lääkkeen LISÄKSI ei ainakaan haittaa ole. Nuo lääkärit eivät siis kumoa vaihtoehtoislääkinnän 'voimaa', vaan jopa uskovat, että niistä asiakas voi saada lisätukea/helpotusta vaivoihinsa.
Itsekin olen lääkäriltä pois tullessani pidellyt kädessäni reseptiä apteekkiin vietäväksi, mutta silti olen saanut vihjeitä esim. siihen, mitä vitamiineja kannattaa lisäksi syödä. En pidä pillereiden popsimisesta, joten vaikkapa raudanvajaukseen syön persiljaa. Kukaan lääkäri ei ole kieltänyt tekemästä niin, päinvastoin. Tämä on aika simppeli esimerkki, mutta yritän sanoa, että lääkärit eivät suinkaan nykyään suosittele Pelkästään vaihotehtoislääkintämuotoja (työnsähän ne menettäisivät), mutta myöntävät, että niistä usein saadaan tukea sairauden/vaivan hoitoon/helpottamiseksi. - ex-koltis
mayanna kirjoitti:
maailmanlaajuisesti lääkärit mielellään suosittelevat lääkettä, joka maksaa heille hyvät provikat :)
Suomessa tiedän useallekin ystävälle lääkärin sanoneen, että siitä ja siitä valmisteesta/hoidosta tämän määräämäni hoidon/lääkkeen LISÄKSI ei ainakaan haittaa ole. Nuo lääkärit eivät siis kumoa vaihtoehtoislääkinnän 'voimaa', vaan jopa uskovat, että niistä asiakas voi saada lisätukea/helpotusta vaivoihinsa.
Itsekin olen lääkäriltä pois tullessani pidellyt kädessäni reseptiä apteekkiin vietäväksi, mutta silti olen saanut vihjeitä esim. siihen, mitä vitamiineja kannattaa lisäksi syödä. En pidä pillereiden popsimisesta, joten vaikkapa raudanvajaukseen syön persiljaa. Kukaan lääkäri ei ole kieltänyt tekemästä niin, päinvastoin. Tämä on aika simppeli esimerkki, mutta yritän sanoa, että lääkärit eivät suinkaan nykyään suosittele Pelkästään vaihotehtoislääkintämuotoja (työnsähän ne menettäisivät), mutta myöntävät, että niistä usein saadaan tukea sairauden/vaivan hoitoon/helpottamiseksi.Bisnestä tehdään lääkkeillä ja lääkemääräyksien antajat sisäistävät bisnesajattelun hyvin, mutta siellä homeopaattien puolella vastaavasta ei kyllä jäädä yhtään jälkeen.
Vitamiinien määrääminen jonkun lääkkeen lisäksi on kait aivan normaalia eikä vitamiinit mitenkään kuulu homeopaattisen ajattelun yksinoikeuksiin. - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Bisnestä tehdään lääkkeillä ja lääkemääräyksien antajat sisäistävät bisnesajattelun hyvin, mutta siellä homeopaattien puolella vastaavasta ei kyllä jäädä yhtään jälkeen.
Vitamiinien määrääminen jonkun lääkkeen lisäksi on kait aivan normaalia eikä vitamiinit mitenkään kuulu homeopaattisen ajattelun yksinoikeuksiin.tuon persiljaesimerkin olevan hyvin simppeli. Sama kuitenkin toteutuu muussakin.
Suonet anteeksi, lähden nyt nauttimaan niistä akupunktioneuloista. Tuo samainen henkilö, joka minulle hoitoa antaa, antaa myös lymfaterapiaa.
Mitä sinä siitä hoitomuodosta ajattelet? - ex-koltis
mayanna kirjoitti:
tuon persiljaesimerkin olevan hyvin simppeli. Sama kuitenkin toteutuu muussakin.
Suonet anteeksi, lähden nyt nauttimaan niistä akupunktioneuloista. Tuo samainen henkilö, joka minulle hoitoa antaa, antaa myös lymfaterapiaa.
Mitä sinä siitä hoitomuodosta ajattelet?Kuulostaa samanlaiselta huuhaalta.
Varo sitten sitä punkteerausta isovarpaiden väliin. Dee dee. - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Kuulostaa samanlaiselta huuhaalta.
Varo sitten sitä punkteerausta isovarpaiden väliin. Dee dee."Lymfaterapian päätehtävä on elvyttää imusuonten toimintaa. Lymfaterapian otetekniikka on hyvin kevyttä. Otteet ovat tasaisia ja rytmisiä noudattaen imusuonten omaa supistustoimintaa. Imusuoniston kuljetuskyvyn kasvaessa kudoksissa ja solujen välitilassa oleva nestekuorma sekä valkuaisaineet pää- sevät pois kudoksesta ja turvotukset laskevat."
Ei tuo ainakaan minusta huuhaalta kuulosta.
Isovarpaidenvälihoidot eivät valitettavasti kuulu kelan korvauksen piikkiin, jos hartioiden välissä on vaivaa :D - ex-koltis
mayanna kirjoitti:
"Lymfaterapian päätehtävä on elvyttää imusuonten toimintaa. Lymfaterapian otetekniikka on hyvin kevyttä. Otteet ovat tasaisia ja rytmisiä noudattaen imusuonten omaa supistustoimintaa. Imusuoniston kuljetuskyvyn kasvaessa kudoksissa ja solujen välitilassa oleva nestekuorma sekä valkuaisaineet pää- sevät pois kudoksesta ja turvotukset laskevat."
Ei tuo ainakaan minusta huuhaalta kuulosta.
Isovarpaidenvälihoidot eivät valitettavasti kuulu kelan korvauksen piikkiin, jos hartioiden välissä on vaivaa :DKun seuraavan kerran menen määräaikaishuoltoon ja lekuri suosittaa mulle lymfia tai peräti nymfia.
Mitenkäs muuten tuo LT poikkeaa tavallisesta virkistävästä hieronnasta, eivätkö ammattitaitoiset hierojat osaa lymfailla.. - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Kun seuraavan kerran menen määräaikaishuoltoon ja lekuri suosittaa mulle lymfia tai peräti nymfia.
Mitenkäs muuten tuo LT poikkeaa tavallisesta virkistävästä hieronnasta, eivätkö ammattitaitoiset hierojat osaa lymfailla..ne. Pyysin omaa tämänpäiväistä hierojaani (ja neulantökkijää), joka siis myös antaa lymfaa, näyttämään mikä ero on. Lymfa on kevyempää, se kohdistuu lähellä ihon pintaa oleviin imukudoksiin, kun taas varsinaisen hieronnan tarkoitus on päästä käsiksi syvemmälle lihaksiin. Jos ihmisellä on vaikkapa reumasta tai sen lääkityksestä) johtuvaa turvotusta, potilasta ei välttämättä saa hieroa kovakouraisesti, koska kroppa ei kestä. Sen sijaan kevyempi 'hieronta' lähettää kropan nesteet liikkeelle.
No kysypä pokkana lekuriltasi, minne hän suosittelisi sinua nymfiterapiaan ;) - ex-koltis
mayanna kirjoitti:
ne. Pyysin omaa tämänpäiväistä hierojaani (ja neulantökkijää), joka siis myös antaa lymfaa, näyttämään mikä ero on. Lymfa on kevyempää, se kohdistuu lähellä ihon pintaa oleviin imukudoksiin, kun taas varsinaisen hieronnan tarkoitus on päästä käsiksi syvemmälle lihaksiin. Jos ihmisellä on vaikkapa reumasta tai sen lääkityksestä) johtuvaa turvotusta, potilasta ei välttämättä saa hieroa kovakouraisesti, koska kroppa ei kestä. Sen sijaan kevyempi 'hieronta' lähettää kropan nesteet liikkeelle.
No kysypä pokkana lekuriltasi, minne hän suosittelisi sinua nymfiterapiaan ;)Ne omat vaivat tarkkaan tietää, et tietäis meneekö kyläsepälle vai pitsinnyplääjälle jos vaan hierotuttaa.
Taidan kysästä tota nymfiterapiaa, kiitos vinkistä. - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Ne omat vaivat tarkkaan tietää, et tietäis meneekö kyläsepälle vai pitsinnyplääjälle jos vaan hierotuttaa.
Taidan kysästä tota nymfiterapiaa, kiitos vinkistä.on hyvä selvittää ensin syy ja sitten vasta päättää kumpaa haluaa ensin kokeilla; neulatyynyn virkaa vai kirveenterän. Vai että onko sittenkin kysymys vain siitä, että patja on kulunut loppuun ;)
Ole hyvä vaan. Tiedä, vaikka Hesarin palvelut-palstalta löytyisi ilmoitus
Henna Haara
Itseopiskellut Nymfiterapeutti
Kokemusta jo vuodesta 1930 - Puhurix
ex-koltis kirjoitti:
Tosi hyvä, että lääkelaitos pitää silmällä ko tuotteita.homeopaatti tekeekin koululääketiedettä täydentävää työtä.
- ex-koltis
Puhurix kirjoitti:
homeopaatti tekeekin koululääketiedettä täydentävää työtä.
Ovatko kaikki niin järkeviä.
Toki nyt täytyy vähän kantaani loiventaa, koska en ole kuullut homeopaattien aiheuttaneen mitään suurempaa katastrofia, paitsi asiakkaittensa lompakolle. - Puhurix
ex-koltis kirjoitti:
Ovatko kaikki niin järkeviä.
Toki nyt täytyy vähän kantaani loiventaa, koska en ole kuullut homeopaattien aiheuttaneen mitään suurempaa katastrofia, paitsi asiakkaittensa lompakolle.apteekin lääkkeisiin, homeopatia on halpaa. Ota ensin selvää esim nanohiukkasista ja homeopatiasta. Voi mielipide muuttua sullakin.
Puhurix kirjoitti:
apteekin lääkkeisiin, homeopatia on halpaa. Ota ensin selvää esim nanohiukkasista ja homeopatiasta. Voi mielipide muuttua sullakin.
..nanohiukkaset liittyvät asiaan?
- Puhurix
Kadunmies kirjoitti:
..nanohiukkaset liittyvät asiaan?
oli ilmiöitä, joita ei voitu selittää kun ei tiedetty nanohiukkaista.
- mayanna
Ainoa, mihin uskomalla uskon, on kasvilääkintä - ja tavallaan siis kaikki, mihin liittyy kasveista saadut aineet saavat minut kiinnostumaan. Tätä ei varmaan enempää tarvitse selitellä, vai tarvitseeko? Alkuperäisellekin lienee selvää, että kasveistahan suuri osa lääketehtaidenkin vaikuttavista aineista on peräisin - joko kirjaimellisesti, tai sitten kemiallisesti kehiteltyinä korvaamaan alkuperäistä ainetta.
Tämä siis ei tarkoita sitä, että jos multa menee jalka irtipoikki, se kasvaisi takaisin käpyjä syömällä. Ei vaikka päällään seisoisi ja söisi.
Toinen, johon uskon, on akupunktio, koska sen olen itse kokenut. Siinäkin on ihan oikeasti järki takana - niin kuin varmaan monissa muissakin hoitomuodoissa. Ihmisessä on paljon kaikenlaisia hermoja, joita pitkin saadaan 'viestiä' kulkemaan ja nesteitä, jotka liikkeelle lähtiessään aiheuttavat jotain määrättyä.
Luonnonlääkintä on paljon maalaisjärjen käyttöä. Siis sen lisäksi, että tietää, miten ihmisen/eläimen kroppa toimii tietää, miten esim. jokin kasvi tai määrättyyn paikkaan tökätty neula vaikuttaa.
Homeopatia tukeutuu käsittääkseni myös kasvilääkintään ('opetetaan' kroppaa sietämään jotain määrättyä ainetta), mutta siinä on piirteitä vissiin jostain muustakin (en ole perehtynyt). Maalaisjärjellä kun tätäkin ajattelee; jos sun kädet on kylmät (siis ei vielä tunnottomat), lämmin vesi tuntuu polttavan kuumalta. Kun pidät käsiäs hetken lämpimässä vedessä, se ei kohta enää tunnu niin kuumalta - eli kroppa tottuu. Toisaalta liika annostus, vaikkapa alkoholin, aiheuttaa ikävämmän reaktion.... mutta sitäkin kroppa sietää, ja oppii sietämään aina vaan enemmän ja enemmän... (no tää voi olla homeopaatikoiden mielestä aika ontuva selitys..heh)
Ennenmuinoin 'noidat' tiesivät kasveista, mutta eivät kertoneet tietoansa kaikille, jotta saisivat pitää elantonsa. Varmaan moni 'noita' tiesi, ettei sillä loitsujen lukemisella ja talon ympäri takaperin kävelemisellä mitään vaikutusta ole, vaan pelkästään risiinin kaataminen kurkusta alas aiheuttaa kiiruun navetankulmalle. Hoidettava sitten uskoi, että noitaliemi ja loitsut yhdessä ajoivat pahan ulos vatsasta :D
Eiköhän paljolti nykyiset vaihtoehtolääkinnät ole sukua noitien taidoille? Siis siinä mielessä, että meille maallikoille on lähinnä uskon asia, auttaako se loitsun lukeminen vai ei.
Epäilys siis enimmäkseen Tiedonpuutetta?- ex-koltis
Kasveista saadaan monenlaisia hyödyllisiä lääkeaineita joita koululääketiede käyttää hyväkseen meidän parhaaksemme. Lisäksi elintarvikkeiksi kelpaavia kasviksia on kiva rouskutella sellaisinaan.
Pitkälti samaa mieltä tuosta akupunktiosta koska sen menetelmät ovat järkeenkäypiä perustuen fysikaalisiin ja sähköisiin reaktioihin kropassamme ja on voitu osoittaa, että ne toimivat toistettuna samalla tavalla.
Mutta sitten nuo homeopaattiset myrkkyjen laimennokset miljoonasosiin. Niiden tehoa ei ole viisaat kyenneet vahvistamaan, ainakaan toistuvuuteen perustuvilla menetelmillä. - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Kasveista saadaan monenlaisia hyödyllisiä lääkeaineita joita koululääketiede käyttää hyväkseen meidän parhaaksemme. Lisäksi elintarvikkeiksi kelpaavia kasviksia on kiva rouskutella sellaisinaan.
Pitkälti samaa mieltä tuosta akupunktiosta koska sen menetelmät ovat järkeenkäypiä perustuen fysikaalisiin ja sähköisiin reaktioihin kropassamme ja on voitu osoittaa, että ne toimivat toistettuna samalla tavalla.
Mutta sitten nuo homeopaattiset myrkkyjen laimennokset miljoonasosiin. Niiden tehoa ei ole viisaat kyenneet vahvistamaan, ainakaan toistuvuuteen perustuvilla menetelmillä.en ole homeopatiaan perehtynyt. Se laimentaminen siinä minuakin vähän epäilyttää. Lisätäänkö sitä ainetta sitten pikkuhiljaa? Siis vahvennetaanko liuosta?
mayanna kirjoitti:
en ole homeopatiaan perehtynyt. Se laimentaminen siinä minuakin vähän epäilyttää. Lisätäänkö sitä ainetta sitten pikkuhiljaa? Siis vahvennetaanko liuosta?
..kahlata tämän linkin läpi niin siinäpä vastustajaleirin näkemys homeopatiasta:
http://www.skepsis.fi/jutut/toimiiko.html- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
en ole homeopatiaan perehtynyt. Se laimentaminen siinä minuakin vähän epäilyttää. Lisätäänkö sitä ainetta sitten pikkuhiljaa? Siis vahvennetaanko liuosta?
Sen syvällisemmin ole perehtynyt, kunhan silloin tällöin olen ihmetellyt ja lueskellut puolesta ja vastaan kirjoituksia.
Kait niitä sellaisia myrkkyjä muuripadassa nuotiolla keitellään (suippohattu päässä ja luuta jalkojen välissä)jotka alkuperäisinä pitoisuuksina ovat tosi vaarallisia. Ei kai niitä vahvisteta enää lähemmäs alkuperäistä. Tietääkö joku.
Mutta ei tuonkaltainen myrkkyjen keittäminen mitään salatiedettä voi olla mitä ei lääketiede ymmärrä, tai oikeestaan onhan se just sitä. - mayanna
Kadunmies kirjoitti:
..kahlata tämän linkin läpi niin siinäpä vastustajaleirin näkemys homeopatiasta:
http://www.skepsis.fi/jutut/toimiiko.htmlnyt iskee kiiru.
Mulla on sellanen pienenpieni lääkepullon näköinen puteli. Siinä lukee
T:ri Huuhanemanin
COSSU-tippoja
Potensointi D:30
Sis. Aqua Cranae Aboensis
Se auttaa ihan mihin vaan! Usko tai älä ;) - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Sen syvällisemmin ole perehtynyt, kunhan silloin tällöin olen ihmetellyt ja lueskellut puolesta ja vastaan kirjoituksia.
Kait niitä sellaisia myrkkyjä muuripadassa nuotiolla keitellään (suippohattu päässä ja luuta jalkojen välissä)jotka alkuperäisinä pitoisuuksina ovat tosi vaarallisia. Ei kai niitä vahvisteta enää lähemmäs alkuperäistä. Tietääkö joku.
Mutta ei tuonkaltainen myrkkyjen keittäminen mitään salatiedettä voi olla mitä ei lääketiede ymmärrä, tai oikeestaan onhan se just sitä.oikeastaan kysyit, vai kysyitkö jotain? Mulla on vissiin luetunymmärtämisongelma..
Salatiedettä niin... vai olsiko nykymuodossaan rahanahneutta. Tulee väkisin mieleen se tosiasia, että esim. se lääke (Tamiflu), joka lintuinfluenssaa vastaan pitäisi tehota, ei ole mitenkään erityisen tehokkaaksi todettu edes tavalliseen flunssaan. Mitään epidemiaa ei lintuinfluenssasta maailmalla ole - tapauksia on ollut maailman sivu... Amerikkalainen huipputason poliitikko sattuu omistamaan melkein 100 prosenttia tähtianisviljelmistä rapakon siellä puolen. Tähtianis taas on tuossa ko. lääkkeessä 'tärkeässä asemassa'. Tämä kaveri osti viljelmät toiselta huipputason poliitikolta ja myyjäheppu on nyt suurin osakkeenomistaja lääketehtaassa, jonka yksinoikeudet on tuon oletetun lintuinfluenssalääkkeen hallussa. (En muista tarkasti tätä tarinaa, mutta jotenkin noin se meni. Ja nuo poliitikot ovat niitä valtaapitäviä sikäläisen presidentin ystäviä. Noh, joku sai kumminkin he*****ti rahaa ja toinen varmisti, että saa vähintään yhtä paljon, kun lääkettä aletaan tosissaan myydä.)
Siis kysymys; Olemmeko me eurooppalaiset todella niin tyhmiä, että olemme valmiit maksamaan lääkkeestä, (jota nyt satutaan käyttämään tavallisen flunnsan hoidossa) miljoonia ja miljoonia rokottaaksemme porukamme sellaista tautia vastaan, johon koko maapallolla on vuosien saatossa kuollut 'kourallinen' ihmisiä?
Maailmanlaajuista psykologista etukäteislumelääkintää?
--
Tähtianikset ovat lauhkeilla ja subtrooppisilla alueilla Itä-Aasiassa ja Amerikassa kasvavia puita ja pensaita. - ex-koltis
mayanna kirjoitti:
oikeastaan kysyit, vai kysyitkö jotain? Mulla on vissiin luetunymmärtämisongelma..
Salatiedettä niin... vai olsiko nykymuodossaan rahanahneutta. Tulee väkisin mieleen se tosiasia, että esim. se lääke (Tamiflu), joka lintuinfluenssaa vastaan pitäisi tehota, ei ole mitenkään erityisen tehokkaaksi todettu edes tavalliseen flunssaan. Mitään epidemiaa ei lintuinfluenssasta maailmalla ole - tapauksia on ollut maailman sivu... Amerikkalainen huipputason poliitikko sattuu omistamaan melkein 100 prosenttia tähtianisviljelmistä rapakon siellä puolen. Tähtianis taas on tuossa ko. lääkkeessä 'tärkeässä asemassa'. Tämä kaveri osti viljelmät toiselta huipputason poliitikolta ja myyjäheppu on nyt suurin osakkeenomistaja lääketehtaassa, jonka yksinoikeudet on tuon oletetun lintuinfluenssalääkkeen hallussa. (En muista tarkasti tätä tarinaa, mutta jotenkin noin se meni. Ja nuo poliitikot ovat niitä valtaapitäviä sikäläisen presidentin ystäviä. Noh, joku sai kumminkin he*****ti rahaa ja toinen varmisti, että saa vähintään yhtä paljon, kun lääkettä aletaan tosissaan myydä.)
Siis kysymys; Olemmeko me eurooppalaiset todella niin tyhmiä, että olemme valmiit maksamaan lääkkeestä, (jota nyt satutaan käyttämään tavallisen flunnsan hoidossa) miljoonia ja miljoonia rokottaaksemme porukamme sellaista tautia vastaan, johon koko maapallolla on vuosien saatossa kuollut 'kourallinen' ihmisiä?
Maailmanlaajuista psykologista etukäteislumelääkintää?
--
Tähtianikset ovat lauhkeilla ja subtrooppisilla alueilla Itä-Aasiassa ja Amerikassa kasvavia puita ja pensaita.Kuka meistä olisi valmis vapaaehtoisesti vastaanottamaan lintuinfluenssavirusta, vaikkakin laimennettuna. Sehän olisi homeopatiaa puhtaimmillaan. Luulisin tuossa kohtaa olevan uskomusten ja järjen rajan.
- mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Kuka meistä olisi valmis vapaaehtoisesti vastaanottamaan lintuinfluenssavirusta, vaikkakin laimennettuna. Sehän olisi homeopatiaa puhtaimmillaan. Luulisin tuossa kohtaa olevan uskomusten ja järjen rajan.
saaneesi sokeripalaa 80-luvulla? Se sisälsi elävää poliovirusta ja annettiin nimenomaan rokotetta tehostamaan :)
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
saaneesi sokeripalaa 80-luvulla? Se sisälsi elävää poliovirusta ja annettiin nimenomaan rokotetta tehostamaan :)
Tarvis oikein ajan kanssa perehtyä siihen, rupes kiinnostamaan. Pitäisköhän tässä alkaa saamaan jonkunlaista fogelivirusta.
- mayanna
Kadunmies kirjoitti:
http://www.skepsis.fi/jutut/toimiiko.htmlsilmäillen, oli aika pitkä tarina. Skepsiksen jutut nyt tietenkin ovat omalla tavallaan 'puolueellisia'.
Minulla on tuttava, joka antaa Reiki-hoitoja (lähinnä eläimille) ja käyttää homeopatiaa siinä mukana. Olen ollut hänen 'käsittelyssään' kerran. Kokemus ei ollut negatiivinen, mutta ei se minulle mitään antanutkaan. Tosin tilanne ei ollut kovin hyvä, rentoutuminen ja Reikihoidossa tärkeän energian vastaanottaminen ei minulta oikein onnistunut.
Voisin kuvitella uskovani/luottavani siihen, että sekä Reikihoidolla että homeopatialla päästään tuloksiin kun ne Jatkuvat Riittävän Pitkään. Kroppa pitäisi ensin saada siihen omaan aitoon luontaiseen tilaan (mikä ei aina ollenkaan onnistu, jos sairastaa vakavasti eikä voi yhtäkkiä jättää jotain lääkettä pois päivittäisestä 'nappivaliosta'), jonka jälkeen vasta voidaan ruveta tutkimaan ja tuntemaan, mitä tuo homeopaattinen valmiste tai Reikihoidossa saatu energia vaikuttaa. Siis paljon kärsivällisyyttä vaativaa puuhaa meille nykyihmisille, jotka olemme tottuneet heittämään kuussatasen buranan naamariin ja saamaan helpotuksen melkein vaivaan kuin vaivaan.
Uskon täysin siihen, että Luonnossa piilee triljoona kertaa paljon enemmän voimaa, kuin mitä me ymmärrämme.
--
Tiesittekö muuten, että jos luonnon kasvit kasvaisivat sellaisilla paikoilla, joille ne olisivat luonnostaan ilmaantuneet kasvamaan - siis ei ihmisen puutarhailun ja jalostuksen tuloksena, niin
Jokaista myrkyllistä kasvia vastaava 'parantava' kasvi löytyisi metrin säteellä tuosta myrkyllisestä? Siihen perustuu esim. se, etteivät eläimet kuole syötyään väärää kasvia niiden luontaisessa ympäristössä. Jos vapaana kulkeva lehmä saa syödä mitä tykkää ja tulee haukanneeksi jotain ikävää, tulee se haukanneeksi parin askeleen päässä jotain vastalääkettä, ja näin ollen ikävän vaikutus kumoutuu :) (Taas ontuva esimerkki, mutta ehkä ymmärrätte, mitä ajoin takaa)
Tietenkin me jo olemme puutarhailleet ja jalostaneet tuon luonnonmukaisen laidunmaan piloille, joten ei se enää sillä tavalla joka paikassa toimi :( - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Tarvis oikein ajan kanssa perehtyä siihen, rupes kiinnostamaan. Pitäisköhän tässä alkaa saamaan jonkunlaista fogelivirusta.
ettei se lintuinfluenssan hoitoon ajateltu Tamiflu sisällä lintuinfluenssavirusta, vaan sitä tähtianista. (Anista saa muuten Alkosta, ellet ole tietoinen, tosin se lienee jotain muuta lajiketta...) Joten älä lähde kuolleita lintuja turhaan tonkimaan. Anna niitten vaan maatua ihan rauhassa ;)
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
ettei se lintuinfluenssan hoitoon ajateltu Tamiflu sisällä lintuinfluenssavirusta, vaan sitä tähtianista. (Anista saa muuten Alkosta, ellet ole tietoinen, tosin se lienee jotain muuta lajiketta...) Joten älä lähde kuolleita lintuja turhaan tonkimaan. Anna niitten vaan maatua ihan rauhassa ;)
Miksi sitten maksaa huikeita summia pitkien kliinisten ja empiiristen tutkimusten pohjalta valmistetuista lääkkeistä kun tonkimalla, keittämällä ja laimentamalla saisi tehokkaamman lähes ilmaiseksi.
Okei, olin nyt vähän ilkeä ja lipesin asiallisuudesta, mutta totta toinen puoli. - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Miksi sitten maksaa huikeita summia pitkien kliinisten ja empiiristen tutkimusten pohjalta valmistetuista lääkkeistä kun tonkimalla, keittämällä ja laimentamalla saisi tehokkaamman lähes ilmaiseksi.
Okei, olin nyt vähän ilkeä ja lipesin asiallisuudesta, mutta totta toinen puoli.sun hyvät ilkeilyt menee välillä hukkaan, kun mä en tajua niitä - ovat niin korkeatasoista huumoria, ettei tällainen tavallinen maalaisnoita sitä ymmärrä :D
Mulle tuli uni ja vähäsen vilukin nyt tuon akupunktion seurauksena, joten taidanpa keittää kunnon kamomillateet ;) - ex-koltis
mayanna kirjoitti:
sun hyvät ilkeilyt menee välillä hukkaan, kun mä en tajua niitä - ovat niin korkeatasoista huumoria, ettei tällainen tavallinen maalaisnoita sitä ymmärrä :D
Mulle tuli uni ja vähäsen vilukin nyt tuon akupunktion seurauksena, joten taidanpa keittää kunnon kamomillateet ;)Jääpiikeillä tökitty.
Ps. Muista laimentaa se tee. Dee dee. mayanna kirjoitti:
silmäillen, oli aika pitkä tarina. Skepsiksen jutut nyt tietenkin ovat omalla tavallaan 'puolueellisia'.
Minulla on tuttava, joka antaa Reiki-hoitoja (lähinnä eläimille) ja käyttää homeopatiaa siinä mukana. Olen ollut hänen 'käsittelyssään' kerran. Kokemus ei ollut negatiivinen, mutta ei se minulle mitään antanutkaan. Tosin tilanne ei ollut kovin hyvä, rentoutuminen ja Reikihoidossa tärkeän energian vastaanottaminen ei minulta oikein onnistunut.
Voisin kuvitella uskovani/luottavani siihen, että sekä Reikihoidolla että homeopatialla päästään tuloksiin kun ne Jatkuvat Riittävän Pitkään. Kroppa pitäisi ensin saada siihen omaan aitoon luontaiseen tilaan (mikä ei aina ollenkaan onnistu, jos sairastaa vakavasti eikä voi yhtäkkiä jättää jotain lääkettä pois päivittäisestä 'nappivaliosta'), jonka jälkeen vasta voidaan ruveta tutkimaan ja tuntemaan, mitä tuo homeopaattinen valmiste tai Reikihoidossa saatu energia vaikuttaa. Siis paljon kärsivällisyyttä vaativaa puuhaa meille nykyihmisille, jotka olemme tottuneet heittämään kuussatasen buranan naamariin ja saamaan helpotuksen melkein vaivaan kuin vaivaan.
Uskon täysin siihen, että Luonnossa piilee triljoona kertaa paljon enemmän voimaa, kuin mitä me ymmärrämme.
--
Tiesittekö muuten, että jos luonnon kasvit kasvaisivat sellaisilla paikoilla, joille ne olisivat luonnostaan ilmaantuneet kasvamaan - siis ei ihmisen puutarhailun ja jalostuksen tuloksena, niin
Jokaista myrkyllistä kasvia vastaava 'parantava' kasvi löytyisi metrin säteellä tuosta myrkyllisestä? Siihen perustuu esim. se, etteivät eläimet kuole syötyään väärää kasvia niiden luontaisessa ympäristössä. Jos vapaana kulkeva lehmä saa syödä mitä tykkää ja tulee haukanneeksi jotain ikävää, tulee se haukanneeksi parin askeleen päässä jotain vastalääkettä, ja näin ollen ikävän vaikutus kumoutuu :) (Taas ontuva esimerkki, mutta ehkä ymmärrätte, mitä ajoin takaa)
Tietenkin me jo olemme puutarhailleet ja jalostaneet tuon luonnonmukaisen laidunmaan piloille, joten ei se enää sillä tavalla joka paikassa toimi :(Copy/paste avuksi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Homeopatia
------------------------------------------------
"Homeopatia luokitellaan näennäistieteisiin kuuluvaksi. Erityisesti homeopatiassa suosittua laimennustekniikkaa on kritisoitu: jos lääkeainetta laimennetaan vedessä kymmenesosaan ja tämä prosessi toistetaan 30 kertaa (30X), alkuperäistä ainetta jää jäljelle keskimäärin yksi molekyyli per 30 kuutiometriä vettä. Homeopatian oppien mukaan vesi kuitenkin "muistaa" alkuperäisen lääkeaineen, mutta mitään tieteellistä mekanismiä tälle "muistamiselle" ei ole esitetty. Homeopatia ei myöskään selitä miten juuri oikea lääkeaine voidaan "muistaa", mutta muita veden epäpuhtauksia ei"
--------------------------------------------------
Vesihän muodostuu kahdesta osasesta, vedystä ja hapesta noilla molekyyleillä ei ole ihmisen geenejä vastaavaa muistia joten homeopaateilla on ikävästi jäänyt selitys kesken mihin se voimakkaaseen laimentamiseen perustuva muistiominaisuus perustuu???
Edelleen voi kysyä miksi samssa prosessissa veden epäpuhtaudet eivät vaikuttaisi epätoivotusti?
Copy/paste:
-------------------------------------------------
"Lääketieteellisessä Lancet -aikakausilehdessä julkaistun katselmuksen [1] mukaan 110:ssä eri homeopatian vaikutusta tutkineessa tieteellisessä tutkimuksessa ei onnistuttu osoittamaan homeopatian toimivan plaseboa eli lumelääkettä paremmin."
Tuossapa tuo vastaus homeopatian toimivuuteen onkin mainittu, usko on niin hyvä parantaja että siihen ei kaikki lääkkeet pysty....- mayanna
Kadunmies kirjoitti:
Copy/paste avuksi:
------------------------------------------------
"Homeopatia luokitellaan näennäistieteisiin kuuluvaksi. Erityisesti homeopatiassa suosittua laimennustekniikkaa on kritisoitu: jos lääkeainetta laimennetaan vedessä kymmenesosaan ja tämä prosessi toistetaan 30 kertaa (30X), alkuperäistä ainetta jää jäljelle keskimäärin yksi molekyyli per 30 kuutiometriä vettä. Homeopatian oppien mukaan vesi kuitenkin "muistaa" alkuperäisen lääkeaineen, mutta mitään tieteellistä mekanismiä tälle "muistamiselle" ei ole esitetty. Homeopatia ei myöskään selitä miten juuri oikea lääkeaine voidaan "muistaa", mutta muita veden epäpuhtauksia ei"
Vesihän muodostuu kahdesta osasesta, vedystä ja hapesta noilla molekyyleillä ei ole ihmisen geenejä vastaavaa muistia joten homeopaateilla on ikävästi jäänyt selitys kesken mihin se voimakkaaseen laimentamiseen perustuva muistiominaisuus perustuu???
Edelleen voi kysyä miksi samssa prosessissa veden epäpuhtaudet eivät vaikuttaisi epätoivotusti?
Copy/paste:
-------------------------------------------------
"Lääketieteellisessä Lancet -aikakausilehdessä julkaistun katselmuksen [1] mukaan 110:ssä eri homeopatian vaikutusta tutkineessa tieteellisessä tutkimuksessa ei onnistuttu osoittamaan homeopatian toimivan plaseboa eli lumelääkettä paremmin."
Tuossapa tuo vastaus homeopatian toimivuuteen onkin mainittu, usko on niin hyvä parantaja että siihen ei kaikki lääkkeet pysty....tuon infon sain ihan itsekin irti.
Olen tässä rentoutuakseni ja beevitamiinia saadakseni hörpännyt ohrapirtelön (laimentamattoman!!!) ja yhdessä tuon aamupäiväisen neulatyynykeikan kanssa olo on aika ..miten sen nyt sanoisi.. väsyneen hulppea, eikä ajatuskaan kulje ihan normaalisti (jos se nyt koskaan kulkee), joten mitään järkevää en edes yritä vastata. Olen myös epäileväinen homeopatian suhteen, en kuitenkaan täysin skeptikko.
Voisi ajatella, että myös sillä, mitä vaivaa homeopatialla hoidetaan, on merkitystä. Mitä muuta hoitoa käytetään, ja millaisia seoksia (siis tarkoitan mitä eri kasvien aineita) käytetään jne.. Ihminen on lisäksi psykofyysinen kokonaisuus, joten myös tuo usko on tärkeä asia. (Jotkuthan parantuvat/väittävät parantuvansa pelkästään uskon voimalla, ilman homeopatiaa.)Kyllä siinä joku jippo piilee.
Tuo 'oikealla tavalla sekoitaminen' yms. on se, mihin minun epäilykseni kohdistuu eniten. Ja tuo muistijälki-selitys ontuu myös.. Omalla 'elämänkatsomuksellani' olisin melkein hanakampi kysymään, että miksi edes pitää yrittää selitellä, kun tuntuu aina pahemmaksi menevän?
Hankalaa... ehdottomastikaan en ole pelkästään 'järjellä' ajatteleva ihminen. Ajattelen myös 'tunteella' ja siksi olen ja yritän olla avoin erilaisille vaihtoehdoille. Eivät nuo 'ihmeet' ole pelkästään jonkun homeopatian oikeus, kyllä niitä sattuu tavanomaisemmassakin lääketieteessä. Esim. eräs ystäväni sairastaa leukemiaa kolmattatoista vuotta. Lääkärit antoivat hänelle taudin toteamisvaiheessa vuoden elinaikaa. Häntä ei ole koko aikana hoidettu lääketieteellisin keinoin. Tällaiset tapaukset panevat miettimään asioita joskus vähän 'vapaammin' - ja lisäksi miettimään sitä, mitä hlvtin väliä sillä oikeastaan on, millä on parantunut tai jäänyt henkiin... Ennemmin olisin taipuvainen kysymään Miksi? - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Jääpiikeillä tökitty.
Ps. Muista laimentaa se tee. Dee dee.en mä sentään masokisti ole ;)
mayanna kirjoitti:
tuon infon sain ihan itsekin irti.
Olen tässä rentoutuakseni ja beevitamiinia saadakseni hörpännyt ohrapirtelön (laimentamattoman!!!) ja yhdessä tuon aamupäiväisen neulatyynykeikan kanssa olo on aika ..miten sen nyt sanoisi.. väsyneen hulppea, eikä ajatuskaan kulje ihan normaalisti (jos se nyt koskaan kulkee), joten mitään järkevää en edes yritä vastata. Olen myös epäileväinen homeopatian suhteen, en kuitenkaan täysin skeptikko.
Voisi ajatella, että myös sillä, mitä vaivaa homeopatialla hoidetaan, on merkitystä. Mitä muuta hoitoa käytetään, ja millaisia seoksia (siis tarkoitan mitä eri kasvien aineita) käytetään jne.. Ihminen on lisäksi psykofyysinen kokonaisuus, joten myös tuo usko on tärkeä asia. (Jotkuthan parantuvat/väittävät parantuvansa pelkästään uskon voimalla, ilman homeopatiaa.)Kyllä siinä joku jippo piilee.
Tuo 'oikealla tavalla sekoitaminen' yms. on se, mihin minun epäilykseni kohdistuu eniten. Ja tuo muistijälki-selitys ontuu myös.. Omalla 'elämänkatsomuksellani' olisin melkein hanakampi kysymään, että miksi edes pitää yrittää selitellä, kun tuntuu aina pahemmaksi menevän?
Hankalaa... ehdottomastikaan en ole pelkästään 'järjellä' ajatteleva ihminen. Ajattelen myös 'tunteella' ja siksi olen ja yritän olla avoin erilaisille vaihtoehdoille. Eivät nuo 'ihmeet' ole pelkästään jonkun homeopatian oikeus, kyllä niitä sattuu tavanomaisemmassakin lääketieteessä. Esim. eräs ystäväni sairastaa leukemiaa kolmattatoista vuotta. Lääkärit antoivat hänelle taudin toteamisvaiheessa vuoden elinaikaa. Häntä ei ole koko aikana hoidettu lääketieteellisin keinoin. Tällaiset tapaukset panevat miettimään asioita joskus vähän 'vapaammin' - ja lisäksi miettimään sitä, mitä hlvtin väliä sillä oikeastaan on, millä on parantunut tai jäänyt henkiin... Ennemmin olisin taipuvainen kysymään Miksi?..asiaa niin että jos joku johonkin asiaan uskomalla saa siitä helpotusta elämäänsä niin Ok, on aivan turhaa ajanhaaskuuta yrittää kertoa että kysessä ei välttämättä ole tuon käärmeöljyn parantava voima vaan usko ja siis lähinnä tuon tökötin lumevaikutus..eli uskokomuslääkintä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Uskomuslääkintä
En nyt ota kantaa tähän homeopatiaan erityisesti vaan joihinkin muihin juttuhin joihin olen tutustunut tarkemmin, juttu menee yleensä niin että tökötillä luvataan olevan kaikki vaivat parantava voima mutta ei kyetä selittämään sen parantavaa mekanismia, tai se mekanismi on suuri arvoitus jota ei ole pystytty tyhjentävästi selvittämään..siis taikajuoma..
Tuollaiselle tökötille pystyy sitten laittamaan huiman hintalapun kylkeen, siis rahastusta..
Jos nyt sitten joku kuitenkin päätyy käyttämään tuota tököttiä niin kuinka jonkun ulkopuolisen vakuuttelut pystyy kääntämään ostajan mielen..ei mitenkään..menettäköön fyrkkansa..voisi oikeastaan kysyä onko typeryksellä oikeutta edes rahoihinsa..hukkaan ne menee kuitenkin joten parempi että joku korjaa ne pois hänen taskuista kuljeksimasta..- mayanna
Kadunmies kirjoitti:
..asiaa niin että jos joku johonkin asiaan uskomalla saa siitä helpotusta elämäänsä niin Ok, on aivan turhaa ajanhaaskuuta yrittää kertoa että kysessä ei välttämättä ole tuon käärmeöljyn parantava voima vaan usko ja siis lähinnä tuon tökötin lumevaikutus..eli uskokomuslääkintä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Uskomuslääkintä
En nyt ota kantaa tähän homeopatiaan erityisesti vaan joihinkin muihin juttuhin joihin olen tutustunut tarkemmin, juttu menee yleensä niin että tökötillä luvataan olevan kaikki vaivat parantava voima mutta ei kyetä selittämään sen parantavaa mekanismia, tai se mekanismi on suuri arvoitus jota ei ole pystytty tyhjentävästi selvittämään..siis taikajuoma..
Tuollaiselle tökötille pystyy sitten laittamaan huiman hintalapun kylkeen, siis rahastusta..
Jos nyt sitten joku kuitenkin päätyy käyttämään tuota tököttiä niin kuinka jonkun ulkopuolisen vakuuttelut pystyy kääntämään ostajan mielen..ei mitenkään..menettäköön fyrkkansa..voisi oikeastaan kysyä onko typeryksellä oikeutta edes rahoihinsa..hukkaan ne menee kuitenkin joten parempi että joku korjaa ne pois hänen taskuista kuljeksimasta..poluillahan me ollaan, sinä ja minä, kuljetaan vaan ehkä vähän eri laitaa.
Jokaisella olkoon vapaus uskoa, mihin haluaa - kunhan ei uskoollaan vahingoita muita.
vähän aiheen vierestä ps. Wikipedian artikkelit eivät aina ole asiantuntijoiden laatimia.
Sitäpaitsi tosta luettelosta puuttuu esim. puutarhaterapia, jolla on kyllä kiistämätön vaikutus ihmisen mielenterveyteen ;) mayanna kirjoitti:
poluillahan me ollaan, sinä ja minä, kuljetaan vaan ehkä vähän eri laitaa.
Jokaisella olkoon vapaus uskoa, mihin haluaa - kunhan ei uskoollaan vahingoita muita.
vähän aiheen vierestä ps. Wikipedian artikkelit eivät aina ole asiantuntijoiden laatimia.
Sitäpaitsi tosta luettelosta puuttuu esim. puutarhaterapia, jolla on kyllä kiistämätön vaikutus ihmisen mielenterveyteen ;)..wikin ongelmat, ainahan se nettiä tiedonhakuun käytettäessä muistettava lukea teksti kriittisin mielin..tämä tahtoo monelta unohtua, niin puolesta puhujilta kuin vastustajiltakin olipa aihe mikä tahansa..
Puutarhaterapia on varmasti tepsivä hoitomuoto, sillä minäkin parantelen itseni joka kesä, talven lumitöiden aiheuttamasta stressistä ja kolotuksista ;)
- Puhurix
että 15 vuotta sitten mä ylenkatsoin homeopatiaa, mutta siitä lähtien kun hädässäni menin homeopaatille, en ole muuta lääkitystä käyttänyt itselläni enkä lapsillanikaan. Pois ovat korvatulehdukset, migreenit, ihottumat ja allergiat. Toimii upeasti myös akuutissa flunssassa.
- mayanna
millainen oli ensikäyntisi homeopaatilla, jos muistat. Saitko heti jotain hoitoa/apua? Millaista?
- ex-koltis
Tulehdukset ja vaivat ovat poistuneet.
Älä nyt loukkaannu, mutta saattaapa tervehtymisen aiheuttajana olla esim. tavallinen vesijohtovesi, sitä kun on käsitelty kemikaaleilla, laimennettu ja desinfioitu moneen kertaan.
Jos esim. ripulia yritetään parantaa homeopaattisesti laimentamalla risiiniöljy miljoonasosaan, ei siinä ole sitä risiiniä enää yhtään jäljellä, eikä muitakaan aineita jotka voisivat mihinkään mitenkään vaikuttaa..
Lumehoitona nuo ovat oivallisia, varsinkin jos toimivat. ex-koltis kirjoitti:
Älä nyt loukkaannu, mutta saattaapa tervehtymisen aiheuttajana olla esim. tavallinen vesijohtovesi, sitä kun on käsitelty kemikaaleilla, laimennettu ja desinfioitu moneen kertaan.
Jos esim. ripulia yritetään parantaa homeopaattisesti laimentamalla risiiniöljy miljoonasosaan, ei siinä ole sitä risiiniä enää yhtään jäljellä, eikä muitakaan aineita jotka voisivat mihinkään mitenkään vaikuttaa..
Lumehoitona nuo ovat oivallisia, varsinkin jos toimivat.sun kanssas!!Jos Puhurix kertoo,että on auttanut,niin mikset voi uskoa??? Tai sano vaikka että,voihan tuo pitääkkin paikkansa,mutta minulla ei vain ole omia kokemuksia..:))
- ex-koltis
mii-su kirjoitti:
sun kanssas!!Jos Puhurix kertoo,että on auttanut,niin mikset voi uskoa??? Tai sano vaikka että,voihan tuo pitääkkin paikkansa,mutta minulla ei vain ole omia kokemuksia..:))
Ettenkö olisi uskonut hänen uskovan, vaan siitä, että mikä lopulta ko vaivat paransi.
ex-koltis kirjoitti:
Ettenkö olisi uskonut hänen uskovan, vaan siitä, että mikä lopulta ko vaivat paransi.
mahoton tyyppi..:)) Sua ei sais uskomaan,vaikka löis halolla päähän...;))
- ex-koltis
mii-su kirjoitti:
mahoton tyyppi..:)) Sua ei sais uskomaan,vaikka löis halolla päähän...;))
Ainakin siihen halkoon.
- Puhurix
ex-koltis kirjoitti:
Lumehoitona nuo ovat oivallisia, varsinkin jos toimivat.toimi taas eilen tosi hyvin. Minulla ja pojalla molemmilla yli 38 kuumetta. Poika sai Arsenicumia ja minä Belladonnaa. Molemmat kuumeettomia tänään. Ennen se olisi kestänyt muutaman päivän.
Oikeasti on vaikea uskoa sattumaan, kun kolmen lapsen ihottumat ja allergiat katoavat sattumalta yhtäkkiä taivaan tuuliin ja minun viikottainen migreeni muuttuu vuosittaiseksi. Kaikki samalla taikaiskulla. - Puhurix
mayanna kirjoitti:
millainen oli ensikäyntisi homeopaatilla, jos muistat. Saitko heti jotain hoitoa/apua? Millaista?
että kartoitettiin sekä nykyiset että aiemmat sairastelut ja oireilut. Sitten mietittiin lämpötilansietoa ja ruokailumieltymyksiä, nukkumisia ja mielialoja. Sitten sain lääkkeet ja vointi alkoi välittömästi kohentua.
- mayanna
Puhurix kirjoitti:
että kartoitettiin sekä nykyiset että aiemmat sairastelut ja oireilut. Sitten mietittiin lämpötilansietoa ja ruokailumieltymyksiä, nukkumisia ja mielialoja. Sitten sain lääkkeet ja vointi alkoi välittömästi kohentua.
kun kiinnostaa? Kun kuntosi oli ns. kartoitettu, räätälöitiinkö sinulle ihan aine aineelta omat lääkkeet (samaan tyyliin kuin ennenvanhaan apteekeissa - tippa tuota, toinen tuota ja lopuksi aavistus pulveria) vai onko niitä valmiina jotain seoksia määrättyihin vaivoihin (tyyliin mix 3: kamomilla-kehäkukka-minttu), jota sitten määrättiin otettavaksi aamuin ja toista mixiä illoin? Vai onko se niin, että nappaat esim. sormustimellisen sormustinkukkauutetta, jos sinulla on rytmihäiriöitä?
Huom. Uskon, että olet saanut apua. En utele, jotta voisin alkaa väittää vastaan. Olen kiinnostunut siitä, miten nuo sopivat seokset valitaan henkilölle. Otetaanko niitä kuureina, vai ainoastaan, jos on oireita. Molempi kai lienee mahdollsita.
Kartoituksessa ymmärrän sairastelut, oireilut, ruokailumieltymykset, nukkumiset ja mielialat, mutta miten tuo lämpötilansieto liittyy asiaan?
ps. jos liian hankala selittää, unohda koko kysymykset :) - ex-koltis
Puhurix kirjoitti:
toimi taas eilen tosi hyvin. Minulla ja pojalla molemmilla yli 38 kuumetta. Poika sai Arsenicumia ja minä Belladonnaa. Molemmat kuumeettomia tänään. Ennen se olisi kestänyt muutaman päivän.
Oikeasti on vaikea uskoa sattumaan, kun kolmen lapsen ihottumat ja allergiat katoavat sattumalta yhtäkkiä taivaan tuuliin ja minun viikottainen migreeni muuttuu vuosittaiseksi. Kaikki samalla taikaiskulla.Siinäpä se.
- Puhurix
mayanna kirjoitti:
kun kiinnostaa? Kun kuntosi oli ns. kartoitettu, räätälöitiinkö sinulle ihan aine aineelta omat lääkkeet (samaan tyyliin kuin ennenvanhaan apteekeissa - tippa tuota, toinen tuota ja lopuksi aavistus pulveria) vai onko niitä valmiina jotain seoksia määrättyihin vaivoihin (tyyliin mix 3: kamomilla-kehäkukka-minttu), jota sitten määrättiin otettavaksi aamuin ja toista mixiä illoin? Vai onko se niin, että nappaat esim. sormustimellisen sormustinkukkauutetta, jos sinulla on rytmihäiriöitä?
Huom. Uskon, että olet saanut apua. En utele, jotta voisin alkaa väittää vastaan. Olen kiinnostunut siitä, miten nuo sopivat seokset valitaan henkilölle. Otetaanko niitä kuureina, vai ainoastaan, jos on oireita. Molempi kai lienee mahdollsita.
Kartoituksessa ymmärrän sairastelut, oireilut, ruokailumieltymykset, nukkumiset ja mielialat, mutta miten tuo lämpötilansieto liittyy asiaan?
ps. jos liian hankala selittää, unohda koko kysymykset :)mitään seoksia. Yksittäisiä aineita vain. Olen saanut useita aineita eri kuureja. Esim Sepiaa, Cimicifugaa, Bryoniaa, Belladonnaa...
- Puhurix
ex-koltis kirjoitti:
Siinäpä se.
mutta en ole kyllä ennen homeopatiaa saanut aikaan perheellä näin nopeita paranemistuloksia millään. Ole avoin ja kokeile.
- mayanna
Puhurix kirjoitti:
mitään seoksia. Yksittäisiä aineita vain. Olen saanut useita aineita eri kuureja. Esim Sepiaa, Cimicifugaa, Bryoniaa, Belladonnaa...
Cimicifuga aiheutti ystävälleni sokeuden vuodeksi :( Sitä annettiin hänelle leukemiaan, en nyt muista, miten kauan ehti ottaa, mutta aivoihin tuli joku verenpakkauma, joka painoi näköhermoa.
Belladonnan myös tiedän, mutta nuo kaksi muuta pitää vilkaista kirjasta.
Kyllä noiden aineiden kanssa saa olla yhtä tarkkana kuin muidenkin lääkkeiden. Varsinkin asiantuntematon "sekakäyttö" voi olla vaarallista.
Kasvit tosiaan ovat lähellä sydäntäni. Toistaiseksi olen onneksi saanut kasvatella Digitaliksia ja Aconitumeita sen sijaan, että olisin joutunut nielemään uutteina tai pillereinä :) - ex-koltis
Puhurix kirjoitti:
mutta en ole kyllä ennen homeopatiaa saanut aikaan perheellä näin nopeita paranemistuloksia millään. Ole avoin ja kokeile.
Mutta jossain piilossa, ettei kukaan näe.
- Puhurix
mayanna kirjoitti:
Cimicifuga aiheutti ystävälleni sokeuden vuodeksi :( Sitä annettiin hänelle leukemiaan, en nyt muista, miten kauan ehti ottaa, mutta aivoihin tuli joku verenpakkauma, joka painoi näköhermoa.
Belladonnan myös tiedän, mutta nuo kaksi muuta pitää vilkaista kirjasta.
Kyllä noiden aineiden kanssa saa olla yhtä tarkkana kuin muidenkin lääkkeiden. Varsinkin asiantuntematon "sekakäyttö" voi olla vaarallista.
Kasvit tosiaan ovat lähellä sydäntäni. Toistaiseksi olen onneksi saanut kasvatella Digitaliksia ja Aconitumeita sen sijaan, että olisin joutunut nielemään uutteina tai pillereinä :)aneyrusman aiheutti Cimicifuga? Miten se todettiin?
- mayanna
Puhurix kirjoitti:
aneyrusman aiheutti Cimicifuga? Miten se todettiin?
miten todettiin. Näin hän on minulle kertonut että kävi ja että siitä johtui. En ole näissä asioissa spesialisti, eikä hänkään, joten olemme sen varassa, mitä lääkärit/asiantuntijat sanovat.
Tuo kimikkihän on vereen vaikuttava aine, ja leukemiapotilaat ovat kuitenkin "herkkä" potilasryhmä ja aineiden vaikutus saattaa olla toisenlainen kuin muilla. Saattoihan olla kysymys vaikkapa vain väärästä annostelusta (?).
Ystäväni ei ole suomenkielinen, mutta voin yrittää häneltä kysyä ja ymmärtää millä perusteella silloin todettiin, että juuri tuo aine olisi sen aiheuttanut. Siitä on kuitenkin jo 12-13 vuotta aikaa, joten voi olla ettei hänkään muista. Sanoja on hyvin saattanut olla lääkäri, joka ei ole pitänyt ajatuksesta, että potilas käyttää vaihtoehtolääkkeitä. Tosin ystäväni ei luota nimenomaan lääkäreihin.
Saanko kysyä (ei ole pakko vastata), oletko terveydenhoitoalan ihmisiä?
homeopatia kuin homeapatia jonka aiheuttaa homefobia.
Fundeeraus:
Homekorvainen homeopaatti Homeo-paatissaan seilaili p**se homeessa syöden homejuustoa ja haistatti homeet.- sanaleikkiä
Eli ideahan on homeopatiassa että samanlainen auttaa. Olisiko oikea sana sitten homopatia?? Siitähän sanailu voisi jatkua vaik mihin..
- suurTsaari
ja sattunnaisia napandereja kannattaa suosia. Sikäli että kaikki muu on huuhaata. Antipijootit, HAH!
- mayanna
monikäyttöinen lääkinnän suhteen ja spirit puhdistaa tehokkaasti :D
Antibiootti kuulostaa enemmän eläimeltä kuin lääkkeeltä, vai mitä ;)
- -NK-
..että olit aloituksessasi tehnyt joko tai asetelman. Muuten asiasta olisi voinut keskustellakin.
Joku fiksu on sanonut, ettei mikään asia voi pysyä vuosisatoja kiinostavana, ellei siihen sisälly jotain totuutta. Akupunktuuri on yksi ikivanha menetelmä, mutta silti edelleenkin moderni.
Eikä jutussa ole edes mitään mystistä. Joten en ymmärrä tuota huuhaa nimittelyä tässä yhteydessä.- ex-koltis
Mietin tuota asetelman asettamista ja vaihtoehtona olisi ollut kissan hännän pätkiminen ja karvojen analysointi karva kerrallaan. Mikäli aihe olisi ollut kiinnostava muussakin kun huuhaamielessä näin olisin myös tehnyt.
Mystiikka eri muodoissaan on iät ajat kiinnostanut ihmisiä ja tulee kiinnostamaan niin kauan kun on selkeää vastausta vaille olevia kysymyksiä. Tässä näiden huuhaiden vaarallisuus juuri piilee kun järjen tilalle otetaan mystiikka käteen. - ex-koltis
Senverran tarkoitushakuisuutta tietäen, että ylen sivistyneet johdattelut eivät useinkaan johda sen kummempaan palautteeseen. Pikku provojen kohdalla asia on toisin. Kiitos kuitenkin kommentistasi.
ex-koltis kirjoitti:
Mietin tuota asetelman asettamista ja vaihtoehtona olisi ollut kissan hännän pätkiminen ja karvojen analysointi karva kerrallaan. Mikäli aihe olisi ollut kiinnostava muussakin kun huuhaamielessä näin olisin myös tehnyt.
Mystiikka eri muodoissaan on iät ajat kiinnostanut ihmisiä ja tulee kiinnostamaan niin kauan kun on selkeää vastausta vaille olevia kysymyksiä. Tässä näiden huuhaiden vaarallisuus juuri piilee kun järjen tilalle otetaan mystiikka käteen.on niin Koltis,että maailmassa on monta ihmeellistä asiaa..:) Kun oikein tarkasti katsoo,näkee paljon...
- ex-koltis
mii-su kirjoitti:
on niin Koltis,että maailmassa on monta ihmeellistä asiaa..:) Kun oikein tarkasti katsoo,näkee paljon...
Olet niin viisas, niin viisas.
ex-koltis kirjoitti:
Olet niin viisas, niin viisas.
olekkin...;)) Sinäkin varmasti haluaisit olla? :DD
- ex-koltis
mii-su kirjoitti:
olekkin...;)) Sinäkin varmasti haluaisit olla? :DD
Mutta kun on tullu lusikalla saatua niin ei voi kauhiasti vaatia.
ex-koltis kirjoitti:
Mutta kun on tullu lusikalla saatua niin ei voi kauhiasti vaatia.
Mulle tuli mieleen pipetti..;))
- ex-koltis
mii-su kirjoitti:
Mulle tuli mieleen pipetti..;))
Niin, et minne sulla tuli?!
ex-koltis kirjoitti:
Niin, et minne sulla tuli?!
yhtään vaiha asiaa..Sä varmaan kauhuksesi huomasit ja hoksasit,että pipetillähän oot saanutkin..siis sitä järkeä..;)))
- ex-koltis
mii-su kirjoitti:
yhtään vaiha asiaa..Sä varmaan kauhuksesi huomasit ja hoksasit,että pipetillähän oot saanutkin..siis sitä järkeä..;)))
Googlettaa mitä toi järki tarkoittaa, olisko syötävää vai naitavaa, katotaan.
- -NK-
ex-koltis kirjoitti:
Senverran tarkoitushakuisuutta tietäen, että ylen sivistyneet johdattelut eivät useinkaan johda sen kummempaan palautteeseen. Pikku provojen kohdalla asia on toisin. Kiitos kuitenkin kommentistasi.
Tarkoitin lähinnä korostetun mielipiteensä julkituomista jo aloituksessa.
Helpomommin juttu silloin kääntyy väittelyksi, kuin varsinaiseksi keskusteluksi. - ex-koltis
-NK- kirjoitti:
Helpomommin juttu silloin kääntyy väittelyksi, kuin varsinaiseksi keskusteluksi.Mikä olisi "vaihteeksi" mukavampaa kuin asiassa pysyvä keskustelu jostain aiheesta.
- -NK
ex-koltis kirjoitti:
Mikä olisi "vaihteeksi" mukavampaa kuin asiassa pysyvä keskustelu jostain aiheesta.
Toivoisinkin keskusteluun suunnattujen palstojen säilyvän/olevan ennen kaikkea enemmän keskustelua, kuin catin tyylistä huulenheittoa.
Miksi muuten keskustella palstoilla, kun saman saisi chatissakin. ?
Tietysti tähän vaikuttaa se, ettei monilla ole aikaa käytettävissä, kuin sen minuutin verran. Mutta aikaa kyllä kuluu siihenkin, jos höpisee yhtä hölynpölyä. Samalla ajalla voi yhtälaisesti vaivata aivojaankin.
Toisinaan kyllästyttää tämä sama päivästä päivään jatkuva pelkkien kyselyjen aloitukset.
Voisinhan aloituksiin nähdä hieman enemmänkin vaivaa. En sano,ettenkö itsekkin olisi väliin sortunut tähän samaan.
Enkä tarkoita etteikö näitä hauskoja, keveitä ja rempseitä sanailun juttujakin saisi olla.
Mutta maku menee, jos koko palsta on pöhötetty vain höpötyksillä
Sori, että poikkesin aiheesta. Tuli tarve nyt purkautua:) - mayanna
-NK- kirjoitti:
Helpomommin juttu silloin kääntyy väittelyksi, kuin varsinaiseksi keskusteluksi.keskustelu saattaa tyrehtyä heti alkuunsa, ellei mukaan saada rajustikin toisistaan poikkeavia mielipiteitä.
Esim. juuri tämän aloituksen alla olen omasta mielestäni osallistunut ihan hyvään keskusteluun, en sitten tiedä, onko tämä jonkun muun mielestä ollut väittelyä.
Väittelykin on keskustelua, jos se pysyy aiheessa, eikä kanssakeskustelijoita aleta haukkua/väheksyä. Jos jokainen pitää mielessään, että asiat 'riitelevät', eivät henkilöt, en näe mitään estettä sille, etteikö myös pientä huumorilla höystettyä tai vakavampaakin väittelyä palstalla voisi silloin tällöin olla.. Olenko aivan hakoteillä?
--
En tiedä, miten sinä, NK, koit tuon aloituksesi lopussa käymämme keskustelun (?). Minulle se oli antoisa, enkä edes kokenut väitteleväni. Oli mukava lukea toisen ajatuksia ja verrata niitä omiinsa. - mayanna
-NK kirjoitti:
Toivoisinkin keskusteluun suunnattujen palstojen säilyvän/olevan ennen kaikkea enemmän keskustelua, kuin catin tyylistä huulenheittoa.
Tietysti tähän vaikuttaa se, ettei monilla ole aikaa käytettävissä, kuin sen minuutin verran. Mutta aikaa kyllä kuluu siihenkin, jos höpisee yhtä hölynpölyä. Samalla ajalla voi yhtälaisesti vaivata aivojaankin.
Toisinaan kyllästyttää tämä sama päivästä päivään jatkuva pelkkien kyselyjen aloitukset.
Voisinhan aloituksiin nähdä hieman enemmänkin vaivaa. En sano,ettenkö itsekkin olisi väliin sortunut tähän samaan.
Enkä tarkoita etteikö näitä hauskoja, keveitä ja rempseitä sanailun juttujakin saisi olla.
Sori, että poikkesin aiheesta. Tuli tarve nyt purkautua:)omalta osaltani vieneeni parissa keskustelussa palstatilaa hyvinkin aloituksen aiheesta poikkeavalla tavalla. Olen kuitenkin 'oppini' palstakäyttäytymiseen saanut tälle palstalle muilta tällä palstalla kirjoittelevilta, sekä keskustelijoilta että huulenheittäjiltä.
Minähän en tämän palstan tahtia määrää (enkä edes haluaisi), mutta olen myös sitä mieltä, että asiallisten keskustelujen lomassa on hyvä olla huulenheittoa. Minulle tuo huulenheitto jonkun kanssakeskustelijan kanssa on myös tutustumista kyseiseen palstahahmoon, hänen ajatusmaailmaansa ja keskustelutaitoihinsa.
Mitä taas tulee avauksiin, jossa halutaan korostaa omaa palstahahmoa.. niistä en välttämättä pidä, mutta toisaalta niidenkin alle saattaa kehkeytyä mielenkiintoisia keskusteluja.
Kaikenkaikkiaan voisin sanoa, että tällä palstalla heitetään kyllä läppää jos jonkinlaista ihan oikeiden keskustelujen/väittelyiden lomassa , mutta juuri se on asia, joka minua tänne vetää. Tiukkapipoisista keskusteluista olen saanut aivan tarpeekseni muualla :)
Kuin myös; anteeksi aiheesta poikkeaminen - ex-koltis
-NK kirjoitti:
Sori, että poikkesin aiheesta. Tuli tarve nyt purkautua:)Asiallisesti leikkiä asiallisuudella.
Mietitään ja valitaan mahdollisimman monia kiinnostava keskustelunaihe ja pyritään pysymään siinä asialinjalla vaikka pallukkaan saakka. Olisi mielenkiintoista seurata pystymmekö tuohon vaikeaan ja vaativaan tehtävään. - -NK
mayanna kirjoitti:
keskustelu saattaa tyrehtyä heti alkuunsa, ellei mukaan saada rajustikin toisistaan poikkeavia mielipiteitä.
Esim. juuri tämän aloituksen alla olen omasta mielestäni osallistunut ihan hyvään keskusteluun, en sitten tiedä, onko tämä jonkun muun mielestä ollut väittelyä.
Väittelykin on keskustelua, jos se pysyy aiheessa, eikä kanssakeskustelijoita aleta haukkua/väheksyä. Jos jokainen pitää mielessään, että asiat 'riitelevät', eivät henkilöt, en näe mitään estettä sille, etteikö myös pientä huumorilla höystettyä tai vakavampaakin väittelyä palstalla voisi silloin tällöin olla.. Olenko aivan hakoteillä?
--
En tiedä, miten sinä, NK, koit tuon aloituksesi lopussa käymämme keskustelun (?). Minulle se oli antoisa, enkä edes kokenut väitteleväni. Oli mukava lukea toisen ajatuksia ja verrata niitä omiinsa.Pidin erittäin paljon tuosta keskustelustamme.
Aiheesta olisi voinut jatkaa toki pitempäänkin.
Ehkä juuri tälläinen keskustelu, jonka kävin kanssasi saikin minut kaipaamaan myös tätä syvällisempää ajatksen vaihtoa täällä palstalla.
Toivonkin, ettei komenttiani koltikselle käsitettäisi, siten etteikö mielestäni näitä humoristisia ja leikkimielisiä väittelyjä saisi olla.
Mielikuvitukselliset ja mikseikäs provoilevatkin aloitukset ovat kiinnostavia ja puoltavat paikkaansa. Mutta väliin on mukavaa myöskin keskustella aivan asiastakin:) - ex-koltis
mayanna kirjoitti:
omalta osaltani vieneeni parissa keskustelussa palstatilaa hyvinkin aloituksen aiheesta poikkeavalla tavalla. Olen kuitenkin 'oppini' palstakäyttäytymiseen saanut tälle palstalle muilta tällä palstalla kirjoittelevilta, sekä keskustelijoilta että huulenheittäjiltä.
Minähän en tämän palstan tahtia määrää (enkä edes haluaisi), mutta olen myös sitä mieltä, että asiallisten keskustelujen lomassa on hyvä olla huulenheittoa. Minulle tuo huulenheitto jonkun kanssakeskustelijan kanssa on myös tutustumista kyseiseen palstahahmoon, hänen ajatusmaailmaansa ja keskustelutaitoihinsa.
Mitä taas tulee avauksiin, jossa halutaan korostaa omaa palstahahmoa.. niistä en välttämättä pidä, mutta toisaalta niidenkin alle saattaa kehkeytyä mielenkiintoisia keskusteluja.
Kaikenkaikkiaan voisin sanoa, että tällä palstalla heitetään kyllä läppää jos jonkinlaista ihan oikeiden keskustelujen/väittelyiden lomassa , mutta juuri se on asia, joka minua tänne vetää. Tiukkapipoisista keskusteluista olen saanut aivan tarpeekseni muualla :)
Kuin myös; anteeksi aiheesta poikkeaminenOn mukava rupatella noin niinkun uutena tuttavuutena. Tietty vanhojen konkareiden kanssa myös.
- -NK
ex-koltis kirjoitti:
Asiallisesti leikkiä asiallisuudella.
Mietitään ja valitaan mahdollisimman monia kiinnostava keskustelunaihe ja pyritään pysymään siinä asialinjalla vaikka pallukkaan saakka. Olisi mielenkiintoista seurata pystymmekö tuohon vaikeaan ja vaativaan tehtävään.Siinä olisi jo haastetta kerrakseen:)))
- ex-koltis
-NK kirjoitti:
Siinä olisi jo haastetta kerrakseen:)))
Kuulee kysyttävän, että mitä sinulle kuuluu ja mitä mieltä olet tästä.
Nuo kuulumisten kysymiset ovat nykyään enemmänkin fraaseja joihin vastataan samalla lailla eli, että mitäs tässä.
Toki ymmärrän, ettei näissä ympyröissä voi syvällisemmin takkiaan availla, mutta kuitenkin suunta voisi olla tuollainen. Tuossakin olisi haastetta. - -NK
ex-koltis kirjoitti:
Kuulee kysyttävän, että mitä sinulle kuuluu ja mitä mieltä olet tästä.
Nuo kuulumisten kysymiset ovat nykyään enemmänkin fraaseja joihin vastataan samalla lailla eli, että mitäs tässä.
Toki ymmärrän, ettei näissä ympyröissä voi syvällisemmin takkiaan availla, mutta kuitenkin suunta voisi olla tuollainen. Tuossakin olisi haastetta...heti yksi täältä poistunut kirjoittaja; Tuhiwai.
Hänen kuulumisiaan oli tosi mieluisaa lukea.
Hänellä oli luontainen kyky kertoa aivan arkipäiväisiä tapahtumia huumorilla ja sillä ihan omanlaisellaan dramatiikalla. Harmi etten koskaan tullut kysyneeksi mailiosoitetta.
Maarit oli yksi myöskin mieluisa kirjoittaja. Hänellä oli tuo taito myös händyssä.
Privaatti elämästään voi nähdäkseni kirjoittaa mukavastikin ja liikaa paljastelematta.
*jäin miettimään* - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Asiallisesti leikkiä asiallisuudella.
Mietitään ja valitaan mahdollisimman monia kiinnostava keskustelunaihe ja pyritään pysymään siinä asialinjalla vaikka pallukkaan saakka. Olisi mielenkiintoista seurata pystymmekö tuohon vaikeaan ja vaativaan tehtävään.esimerkiksi toi, minkä just lykkäsin tonne aloitukseksi?
- mayanna
-NK kirjoitti:
Pidin erittäin paljon tuosta keskustelustamme.
Aiheesta olisi voinut jatkaa toki pitempäänkin.
Ehkä juuri tälläinen keskustelu, jonka kävin kanssasi saikin minut kaipaamaan myös tätä syvällisempää ajatksen vaihtoa täällä palstalla.
Toivonkin, ettei komenttiani koltikselle käsitettäisi, siten etteikö mielestäni näitä humoristisia ja leikkimielisiä väittelyjä saisi olla.
Mielikuvitukselliset ja mikseikäs provoilevatkin aloitukset ovat kiinnostavia ja puoltavat paikkaansa. Mutta väliin on mukavaa myöskin keskustella aivan asiastakin:)..ja ehkä joskus jatkammekin ;)
- mayanna
ex-koltis kirjoitti:
On mukava rupatella noin niinkun uutena tuttavuutena. Tietty vanhojen konkareiden kanssa myös.
on usein juuri tutustumisvaihe. Ehkä jotkut juuri siksi vaihtavat nikkiä?
- ex-koltis
-NK kirjoitti:
..heti yksi täältä poistunut kirjoittaja; Tuhiwai.
Hänen kuulumisiaan oli tosi mieluisaa lukea.
Hänellä oli luontainen kyky kertoa aivan arkipäiväisiä tapahtumia huumorilla ja sillä ihan omanlaisellaan dramatiikalla. Harmi etten koskaan tullut kysyneeksi mailiosoitetta.
Maarit oli yksi myöskin mieluisa kirjoittaja. Hänellä oli tuo taito myös händyssä.
Privaatti elämästään voi nähdäkseni kirjoittaa mukavastikin ja liikaa paljastelematta.
*jäin miettimään*Tuhiwai vaikuttaa. Hän ei mielestäni kuitenkaan ollut kunnon karavaanari, eli kaikkien kaveri. Mielellään hän valitsi pienen samanhenkisen leirintäalueen jossa vielä pienemmällä porukalla grillaili makkaroitaan. Tämä nyt ei ole mikään moite häntä kohtaan, kukapa meistä ei jossain määrin leiriään valitse kun valinnanvaraa on. Olipahan vaan ihan vilpitön huomio.
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
Sulla tunnustuksen paikka.
- mayanna
mayanna kirjoitti:
mitä minulla on tunnustettavaa, on se, että kirjoitan tällä samalla nikillä myös äidit ja isät -palstalle.
Joo ja mirkwood. En tykänny kokeilusta, joten olen vaan minä, jos teille sopii. Minulta ei riitä niin paljon energiaa ja aikaa tähän palstailuun, että jaksaisin leikkiä jakautunutta persoonaa.
Nyt tyytyväinen? - mayanna
ex-koltis kirjoitti:
Sulla tunnustuksen paikka.
tunnustus lipsahti vähän väärään paikkaan, mut kyl sä sen siitä osaat lukea :)
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
esimerkiksi toi, minkä just lykkäsin tonne aloitukseksi?
Se tuli juuri korkattua.
- ex-koltis
mayanna kirjoitti:
mitä minulla on tunnustettavaa, on se, että kirjoitan tällä samalla nikillä myös äidit ja isät -palstalle.
Joo ja mirkwood. En tykänny kokeilusta, joten olen vaan minä, jos teille sopii. Minulta ei riitä niin paljon energiaa ja aikaa tähän palstailuun, että jaksaisin leikkiä jakautunutta persoonaa.
Nyt tyytyväinen?Olemassaoloosi.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa752853- 572786
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun172623- 412072
- 522036
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2772015Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211301- 421160
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo21090Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.961009