Palsta toimii ja ihmiset voivat hyvin

frihet

Helluntalaiset tosin ovat vähissä tältä palstalta, mut eihän se vauhtia haittaa.

Nii minä aattelin vain ilmoittaa, et kaikki hyvin ja Vihdin maisemissakin tuli kierreltyä, kun Hesa ensin käveltiin eheytyneen koirani kanssa tutkailemassa laitakaupungin menoa ilta-yöstä.

Eli usko säilyi, jopa koirani kohdalla, jota yritettiin vietellä, kun kuninkaallista sukua on.

Nii näyttää palstalla uudet tuulet puhaltelevan ja onhan työmies porukoineen pysynyt kiitettävästi mukana, umpiheteron ja pekun säestyksellä, ainakin Ritarin kirjoituksissa, mut sehän on ollut jo tiedossa menneiltä vuosilta.

Eli Jeesus teitä jatkossakin siunatkoon, ei sitä sentään koko kesää palstalla viitsi istua, kun mansikka aikakin on kolme viikkoa edellä, et kohta sitä voi sanoa, et oma maa mansikka, muu maa mustikka.

Konfa oli ihan mukiin menevä ja jopa osaltaan yllättävä ja helaritkin kiitettävästi mukana olivat, jopa palstalaisten läsnäoloa nähtiin.

13

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isäntä hajoitti koiran ja jeesus eheytti, olkoon Allah ylistetty!

• -mietiskelijä-

Älä kuule yhtään pilkkaa! Kaverini kertoi tavanneensa Ruotsissa Frihetin koiran (uros), joka nuorena oli sekä urosten että narttujen kimpussa (silleen). Koira koki eheytymisen ja on nykyään vain narttujen kimpussa (silleen). Tämähän on valtavaa ja ihmeellistä ja siitä on tehtävä ainoo oikee johtopäätös. Jos koira voi eheytyä niin sitte voi ihminenki. Kaverini kertoo tästä ihmeestä kaikille ja kohta sen koko Suomi tietää: eheytyminen on totta.

Nyt meinas unohtuu pari tärkeetä juttuu. Nimittäin koiran eheydyttyä se myös henkisesti oli kuulema parantunu ja sillä on kasvoilmeet kuin ihmisellä. Ihme, ihme. Ja koska mun kaveri ei enää käy palstalla niin tunnustan sen puolesta, et hän lankes suunnittelee eheytyneen koiran kidnappaamista Suomeen todisteeksi Poikalapselle, mut jostain syystä yritys epäonnistui. Koira oli liian ovela.

Kuule näin se nyt menee ja allahilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

• *hoitoalalla

Tunnistat minut siitä, että muistutin asiasta.

• umpihetero
        -mietiskelijä- kirjoitti:

Älä kuule yhtään pilkkaa! Kaverini kertoi tavanneensa Ruotsissa Frihetin koiran (uros), joka nuorena oli sekä urosten että narttujen kimpussa (silleen). Koira koki eheytymisen ja on nykyään vain narttujen kimpussa (silleen). Tämähän on valtavaa ja ihmeellistä ja siitä on tehtävä ainoo oikee johtopäätös. Jos koira voi eheytyä niin sitte voi ihminenki. Kaverini kertoo tästä ihmeestä kaikille ja kohta sen koko Suomi tietää: eheytyminen on totta.

Nyt meinas unohtuu pari tärkeetä juttuu. Nimittäin koiran eheydyttyä se myös henkisesti oli kuulema parantunu ja sillä on kasvoilmeet kuin ihmisellä. Ihme, ihme. Ja koska mun kaveri ei enää käy palstalla niin tunnustan sen puolesta, et hän lankes suunnittelee eheytyneen koiran kidnappaamista Suomeen todisteeksi Poikalapselle, mut jostain syystä yritys epäonnistui. Koira oli liian ovela.

Kuule näin se nyt menee ja allahilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

siis se koira? pääsenkö minä taivaaseen jo sinne pääsee kessan koirakin...?

• frihet
        umpihetero kirjoitti:

siis se koira? pääsenkö minä taivaaseen jo sinne pääsee kessan koirakin...?

No tottahan uskova koira taivaaseen pääsee.

Oli tosin melko lähellä lankeemus sen kohdalla, kun yks vuotinen "rakki" tuli sitä vikittelemään, et ihan minun piti nuhdella koiraani synnin seurauksista.

Katos se lankeemus muistuttaa muutenki ku tän palstan taholta.
        Täällähän tiedetään ja varsinkin muistetaan toisten sanomiset ja tekemiset, jos ne ovat epä-raamatullisia ja sen osaa tehdä siis uskosta osattomat, että kyllä on sana tehnyt tehtävänsä, siltä osin.

Eli ota sinäkin uskossa Jeesus vastaan, niin saat syntisi anteeksi ja synnyt uudesti ylhäältä, Jumalan lapseksi, tosin hylkää syntisi, se helpottaa kulkemista.

• umpihetero
        frihet kirjoitti:

No tottahan uskova koira taivaaseen pääsee.

Oli tosin melko lähellä lankeemus sen kohdalla, kun yks vuotinen "rakki" tuli sitä vikittelemään, et ihan minun piti nuhdella koiraani synnin seurauksista.

Katos se lankeemus muistuttaa muutenki ku tän palstan taholta.
        Täällähän tiedetään ja varsinkin muistetaan toisten sanomiset ja tekemiset, jos ne ovat epä-raamatullisia ja sen osaa tehdä siis uskosta osattomat, että kyllä on sana tehnyt tehtävänsä, siltä osin.

Eli ota sinäkin uskossa Jeesus vastaan, niin saat syntisi anteeksi ja synnyt uudesti ylhäältä, Jumalan lapseksi, tosin hylkää syntisi, se helpottaa kulkemista.

ja kun se on niin tylsää. ajatus siitä että minun pitäisi viettää iäisyys taivaassa teidän (frihet, ritari yms.) kanssanne saa minut voimaan pahoin. siellä ei voi olla kivaa. siksi toiseksi jesu veis kuintekin kaikki naiset...

• RitariOlevainen

En aio minäkään koko kesää palstalla roikkua, vaan on tarkoitus viettää kesä ihan rauhassa,siis rauhassa palstan suhteen, asuntovaunulla.
      -Vaunu onkin jo osittain purettu talvisuojauksesta ja etutelttakin on pytyssä, vene on vielä korjausta vailla, ja siihen voi mennä koko kesä, että sekin on yksi syy, etten juurikaan ehdi palstalle, kun terveyskin on rinnanseudulta rajoittamassa liikuntaa joka suuntaan.
      -Uskon edelleenkin, että Jumala voi parantaa ja eheyttää ja nostaa ihmisen millaisesta tilasta tahansa ihmisarvoiseen elämään, ja vieläkin ylemmä.
      -Vaikka en ole itse parantunut tuosta rintakivusta, jota ei edes lääkärit kykene määrittämään mistä se johtuu, Jumala kyllä sen tuntee, ja parantaa jos on parantaakseen, ja jos ei paranna, ei se mun uskoa vie yhtään minnekkään.
      -Ei Jumala hetikään kaikkia uskovien sairauksia ole parantanut eikä paranna, koska se ei ole evankeliumin pää tavoite, ruumiin terveys, vaan sielun pelastus on uskon päämäärä.
      -Oikein hyvää ja rentouttavaa kesää sinulle Frihet, ja kaikille muillekkin palstalaisille.

• umpihetero

asuntovaunusi taivaaseen?

• Turha se on sinun rintakipuihin shamaaneilta apua toivoa kun ykskään ei ole koskaan heidän toimestaan parantunut.

Rintakivut voi joskus olla synnynnäisiä mutta yleensä ne on itse aiheutettuja.
        Väärä ruokavalio ja liikkumattomuus on riskitekijöitä.
        Itekin olet kertonut herkuttelevasi shipseillä, makkaranpaloilla, makaronilla ja lidlin pullovedellä.
        On sullä pahanmakuiset ja epäterveelliset herkut.

Myös tressaantumises voi tuoda paremmin esiin oireita.

• umpihetero kirjoitti:

asuntovaunusi taivaaseen?

mutta korroosiotaipumuksesta sen pitää ensin eheytyä täysin.

• kaikille terve! Tälle keväälle on hyviä terveisiä kaikille veneen tervaajille, että EU on vapauttanut suomalaisen tervan siitä Brysselin kirouksesta ja julistanut sen tuoksun terveelliseksi hengittää vaikka rintakipuisille!

Vanhuus ei tule yksin, vaan sillä on seuranaan joku päätauti tai kivulias sivuvika. Tuntuu vaan jotenkin haikealta kun vuosikymmeniä terveydestäni ja lääkityksestäni vastannut sisätautilääkäri sattui itse kuolemaan ja oli sentään kymmenkunta vuotta minua nuorempi.

• frihet

Onhan se tervan polttakin muistissa, kun penskana jo serkkuni kanssa opeteltiin itse tervan polttoa.

Tosin tutkimme kylän miesten puuhia, kun he tervahaudan kaivua aloittivat.

Olihan kylällä tosin tervatehdaskin, et semmottii tervan kärystä, tai niistä ihanista hajuista.

Tosin meidän vanha sisäänlämpiävä saunakin muistutti melkolailla tervasta, vaikka palvelikin jo viiskyt luvulla pajana, et ihan tulee koto-paikat mieleen, ku kesäloma matkoja suunittelee.
        Olihan minulla tuon koirani kanssa jo tarkoitus käväistä siellä koti-paikalla, mut kun laiskuus yllätti, niin jäin sinne etelä Suomeen.

Jeesus ei mielestäni suunitellut samalla tavalla näitä reissuja, kun mitä me nykyisin tehdään, vaikka muutamiin kohteisiin "tapansa mukaan" menikin.

Ehkä tuo "Minä olen" suunitelma kertoo sen puolen yhdestä katsannasta.

Tosin mieleeni nousee ajatus, kun Isä, Poika ja Pyhä Henki "istuivat neuvottelemaan" ihmisen tkaisin "eheyttämisestä", niin se suunitelma tehtiin jo täydellisesti.

No vaivoja emme vältä, kun vanhuus ei tule siltäkään osin yksin.

Ritarillekin terveyttä kaiken harrastuksen keskelle ja virvoittavaa kesän alkua kaikille, minä vielä lastailen pari avustus kuormaa ja siinä sitä on tälle keväällä sit riittämiin.

Se muuten on kumma kun helari vaimokin "vanhenee", meinaa ku vaimoni on kertonut täyttävänsä tämän suven aikana täysiä kymmeniä ja niitäkin pitäs suunitella.
        Oisha se riittäny ku me ukot ois se puoli kärsitty.

Minäkin Kesäkuun kolmantena täytän 19 vuotta et ei hassummin, eikä ole minunkaan tarvinnu "syntymääni" katua, tosin sehän on myös vain armoa.

Hyvää päivän jatkoa jopa umpiheterolle, jos se on pekun opastuksella etsimässä työmiehen töitä, poikalapset taitavat jo olla kesälaitumilla ja kyllä minäkin nyt hilpasen koirani kanssa metikköön, tutkailemaan Jumalan luomaa luontoa.

• frihet

Näinhän Heimo Enbuska laulussaan runoilee.

Sen asian kertoo metsäkin ja hyvin Jeesuksen opetuslapset.

Olemme jokainen äärimmäisen rakkaita Kristukselle Jeesukselle ja silti niin erilaiset.

On onni tietää, ettei meidän tarvitse apinoida toisiamme, kuten pari vastustajaa tekee.

Olis se usko melko turhauttavaa, jos olimimme aivan samanlaisia, eli kuten limsa aútomaatista tulleita kokis purkkeja.

Toisaalta tuolla metsässä liikkuessa huomaa, kuinka uudet oksat tulevat eniten näkyviin, vaikkeivat niitä vahvimpia olekkaan, no onhan "elämän lähde" sama, eli ravinto tulee rungon kautta, uusille oksillekin.

Nyt sit päivä nokosille, et molskista sano Eemeli.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      271
      1673
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      46
      1543
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      151
      1251
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1037
    5. 137
      1035
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      991
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      943
    8. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      450
      924
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      881
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      152
      867
    Aihe