Näissä jakeissa KAIKKI joutuvat Jumalan tuomioistuimen eteen tuomittavaksi:
Room. 14:10
Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä KAIKKI meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
2. Kor. 5:10
Sillä KAIKKIEN meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Matt. 12:36
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili TUOMIOPÄIVÄNÄ.
Mutta Raamattu sanoo myös:
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, EIKÄ HÄN JOUDU TUOMITTAVAKSI, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Millainen tilinteko siellä odottaa, koska toisaalta ilmoitetaan, ettei joudu tuomittavaksi, ja toisaalta joutuu tuomittavaksi.
Kaikki tuomitaan ?
29
533
Vastaukset
- Kristuksessa
Uskon siihen, että on kaksi eri asiaa:
- ensinnäkin joutua tuomioistuimen eteen
- tai toisaalta joutua tuomittavaksi, saada kadotustuomio.
Tuomioistuimen eteen joutuminen ja tilin tekeminen omasta elämästään koskee meitä jokaista.
Siltä emme kukaan voi välttyä.
Tuomittavaksi joutuminen tuomioistuimen edessä, kadotustuomion saaminen tapahtuu siinä tapauksessa, että olemme vaeltaneet lihan mukaan (Room. 8:13). Lihan teot johtavat varmuudella kadotustuomioon.
Jeesus tarkoittaa Joh. 5:24 Lähettäjäänsä uskomisella sitä, että halutaan kaikessa tehdä Hänen Taivaallisen Isänsä tahto. Vertaa Matt. 7:21.
Roomalaiskirjeessä on hyvä ja selvä ilmoitus tästä asiasta:
8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Meidän tulee päivittäin olla Kristuksessa ja tuomita joka päivä oma lihallinen luontomme ja viedä vanha aatumme ristille. Paavalin mukaan silloin vältymme kadotustuomiolta.
Lihan mukaan eläminen ei ole otollista Jumalalle vaan se johtaa kadotustuomioon.- ja selventävä
kirjoitus. Tähän sanon vain aamen.
- ilm.kirja
Kaikki joutuvat tuomittaviksi tekojensa mukaan.
Mutta joiden nimi ei ole ollenkaan Karitsan elämänkirjassa. Ne joutuvat kadotukseen.
Kasteessa lapsen nimi kirjoitetaan Karitsan elämänkirjaan. Sillä, joka ottaa yhden tämänkaltaisen lapsen Minun nimeeni, se ottaa tykönsä ei vain Minua vaan minun Isäni. - hirvas
ilm.kirja kirjoitti:
Mutta joiden nimi ei ole ollenkaan Karitsan elämänkirjassa. Ne joutuvat kadotukseen.
Kasteessa lapsen nimi kirjoitetaan Karitsan elämänkirjaan. Sillä, joka ottaa yhden tämänkaltaisen lapsen Minun nimeeni, se ottaa tykönsä ei vain Minua vaan minun Isäni.tuhannen vuoden kuluttua tuomitaan "muut kuolleet". Ei siinä eläviä tuomita.
Ja lapsikaste ei ole mikään pelastus, vaikka nimi löytyykin evl-seurakunnan kirkonkirjassa, joka ei ole mikään elämänkirja. - umpihetero
hirvas kirjoitti:
tuhannen vuoden kuluttua tuomitaan "muut kuolleet". Ei siinä eläviä tuomita.
Ja lapsikaste ei ole mikään pelastus, vaikka nimi löytyykin evl-seurakunnan kirkonkirjassa, joka ei ole mikään elämänkirja.ja miltä pitäisi pelastua? saisiko vastausta...
- Elämänkirja
hirvas kirjoitti:
tuhannen vuoden kuluttua tuomitaan "muut kuolleet". Ei siinä eläviä tuomita.
Ja lapsikaste ei ole mikään pelastus, vaikka nimi löytyykin evl-seurakunnan kirkonkirjassa, joka ei ole mikään elämänkirja.Onko kristityksi kastamattoman Muhamettilaisen lapsen nimi merkitty Jeesuksen elämänkirjaan?
Milloin se mahdollisesti kirjoitetaan? ja kohta Raamatusta tietenkin mukaan? - tottelemattomia
umpihetero kirjoitti:
ja miltä pitäisi pelastua? saisiko vastausta...
Umpiheteron kannattaa ajoissa etsiä suojaa Kaikkivaltiaan Jumalan vihalta.
Olet kyllin usein kuullut evankeliumin Hyvän Sanoman Jeesuksesta Kristuksesta.
Jumalan viha pysyy sinun päälläsi ellet usko Hänen Poikaansa ja ole Hänelle kuuliainen.
Johanneksen evankeliumi:
3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan JUMALAN VIHA pysyy hänen päällänsä."
Roomalaiskirje:
1:18 Sillä JUMALAN VIHA ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, - huomautus!
ilm.kirja kirjoitti:
Kasteessa lapsen nimi kirjoitetaan Karitsan elämänkirjaan. Sillä, joka ottaa yhden tämänkaltaisen lapsen Minun nimeeni, se ottaa tykönsä ei vain Minua vaan minun Isäni.>Kasteessa lapsen nimi kirjoitetaan Karitsan elämänkirjaan.<
Älä viitsi sepustaa tuollaisia loruja aikuisille ihmisille; yhtä huonosti ne sopivat lapsille. - omistusleima
huomautus! kirjoitti:
>Kasteessa lapsen nimi kirjoitetaan Karitsan elämänkirjaan.<
Älä viitsi sepustaa tuollaisia loruja aikuisille ihmisille; yhtä huonosti ne sopivat lapsille.Kerro sitten milloin ne kastamattomien satanistien lapsien nimet on kirjoitettu Pyhän Hengen sinetillä Karitsan Elämänkirjaan?
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan. - umpihetero
tottelemattomia kirjoitti:
Umpiheteron kannattaa ajoissa etsiä suojaa Kaikkivaltiaan Jumalan vihalta.
Olet kyllin usein kuullut evankeliumin Hyvän Sanoman Jeesuksesta Kristuksesta.
Jumalan viha pysyy sinun päälläsi ellet usko Hänen Poikaansa ja ole Hänelle kuuliainen.
Johanneksen evankeliumi:
3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan JUMALAN VIHA pysyy hänen päällänsä."
Roomalaiskirje:
1:18 Sillä JUMALAN VIHA ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,sama jumala kun kehottaa että pitää rakastaa lähimmäistä kuin itseään? miten tämä "viha" soveltuu yhteen on nootin kanssa, joka minun käsittääkseni on raamatun tärkein sanoma...
- hirvas
Elämänkirja kirjoitti:
Onko kristityksi kastamattoman Muhamettilaisen lapsen nimi merkitty Jeesuksen elämänkirjaan?
Milloin se mahdollisesti kirjoitetaan? ja kohta Raamatusta tietenkin mukaan?niin vastaan, ettei nimeä löydy. Jos tämä muhamettiläisen lapsi kuulee puhtaan evankeliumin Jeesuksesta, uskoo Häneen, kastetaan ja saa Pyhän Hengen, silloin nimi saattaa löytyä elämänkirjasta. Edellyttäen, että hän pyrkii elämässään noudattamaan Jumalan tahtoa.
- nimet!
omistusleima kirjoitti:
Kerro sitten milloin ne kastamattomien satanistien lapsien nimet on kirjoitettu Pyhän Hengen sinetillä Karitsan Elämänkirjaan?
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.'Kastamattomien satanistien lapset' ovat Jumalan silmissä aivan samanarvoisia kuin luterilaisen kirkon penkin kuluttajien lapset.
Karitsan Elämänkirjan kirjureiksi ei onneksi pääse meistä kumpikaan, eikä kukaan muukaan ihminen.
Jumala pitää huolen kirjoistaan.
Meidän tehtävämme on taistella Jumalan armon ja Jeesuksen avulla voittoon synnin vallasta omasta elämässämme.
Siinä taistelussa saavutetun voiton perusteella löytyy nimemme elämän kirjasta.
"Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta." - tuo.
hirvas kirjoitti:
niin vastaan, ettei nimeä löydy. Jos tämä muhamettiläisen lapsi kuulee puhtaan evankeliumin Jeesuksesta, uskoo Häneen, kastetaan ja saa Pyhän Hengen, silloin nimi saattaa löytyä elämänkirjasta. Edellyttäen, että hän pyrkii elämässään noudattamaan Jumalan tahtoa.
helluntaiopin mukaan kaikki maailman lapset syntyy taivaan puolelle synnittöminä nimet valmiina elämänkirjassa, ei tarvita uskoa, ei kastetta, ei uudestisyntymistä, ei Pyhän Hengen lahjaa; ei yhtään mitään sellaista,mistä Raamattu puhuu monin sanoin ja monessa kohtaa
- hääpuku
nimet! kirjoitti:
'Kastamattomien satanistien lapset' ovat Jumalan silmissä aivan samanarvoisia kuin luterilaisen kirkon penkin kuluttajien lapset.
Karitsan Elämänkirjan kirjureiksi ei onneksi pääse meistä kumpikaan, eikä kukaan muukaan ihminen.
Jumala pitää huolen kirjoistaan.
Meidän tehtävämme on taistella Jumalan armon ja Jeesuksen avulla voittoon synnin vallasta omasta elämässämme.
Siinä taistelussa saavutetun voiton perusteella löytyy nimemme elämän kirjasta.
"Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta."Taitaa vain Raamatun mukaan niiltä hellarilapsilta/pakanalapsilta puuttua se hääpuku ja Öljy lampuista, eikä enää ehditä kastaa Yljän tullessa äkkiarvaamatta hakemaan morsiusseurakuntaansa eli Kristuksen ruumista.
"Sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä"
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa." (Room.8:9) - hirvas
tuo. kirjoitti:
helluntaiopin mukaan kaikki maailman lapset syntyy taivaan puolelle synnittöminä nimet valmiina elämänkirjassa, ei tarvita uskoa, ei kastetta, ei uudestisyntymistä, ei Pyhän Hengen lahjaa; ei yhtään mitään sellaista,mistä Raamattu puhuu monin sanoin ja monessa kohtaa
opeta, vaan kaikki syntyvät syntisinä. Enkä edes tiedä, että helluntaioppi opettaisi tuollaista.
Ps. 51:5
(51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
Raamattu tietää vaan kaksi tapausta, jossa lapsella on Pyhä Henki, eli Johannes Kastaja ja Jeesus.. - reunaehtonsa
umpihetero kirjoitti:
sama jumala kun kehottaa että pitää rakastaa lähimmäistä kuin itseään? miten tämä "viha" soveltuu yhteen on nootin kanssa, joka minun käsittääkseni on raamatun tärkein sanoma...
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Tuttu värssy Johanneksen evankeliumista, eikö vain?
Jumala on rakastanut ja rakastaa maailmaa niin paljon, että lähetti oman Poikansa pelastamaan meidät synnin kirouksesta ja helvetin tulesta.
Huomaa kuitenkin jakeessa oleva ehto:
meidän osuutemme on USKOA häneen, siis Jumalan Poikaan.
ELLEMME USKO, kohtaa meitä synnin tähden Jumalan viha.
Se viha hukuttaa meidät kuolemaan, iankaikkiseen eroon Jumalasta, siis kadotukseen. - umpihetero
reunaehtonsa kirjoitti:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Tuttu värssy Johanneksen evankeliumista, eikö vain?
Jumala on rakastanut ja rakastaa maailmaa niin paljon, että lähetti oman Poikansa pelastamaan meidät synnin kirouksesta ja helvetin tulesta.
Huomaa kuitenkin jakeessa oleva ehto:
meidän osuutemme on USKOA häneen, siis Jumalan Poikaan.
ELLEMME USKO, kohtaa meitä synnin tähden Jumalan viha.
Se viha hukuttaa meidät kuolemaan, iankaikkiseen eroon Jumalasta, siis kadotukseen.uskoa...kun se koko teidän opus on täynnä ristiriitoja...väliin vihataan ja sitten taas rakastetaan kaikkia...ainakin kaikkia niitä jotka nuoleskelee...ja ei mua huvita nuoleskella ketään...ainakaan ajatuksellisessa mielessä...naiset on eri juttu...mutta kun siellä taivaassa on varaan seksikin kielletty...tai sitten jesu pokaa heti kaikki kimulit...
- Jeesuksen...
käskyt, pysyy hänen rakkaudessaan ja rakkautta vastaan ei ole laki, eli tuomittavaksi ei joudu hän, joka elää rakkaudessa.
Matt. 19:17
Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
Mark. 10:19
Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
Luuk. 18:20
Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
Joh. 15:10
Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. - se raamatunpaikka
menikään, että "miten voit nähdä toisen ihmisen silmässä roskan, kun omassasi on malka eli tukki". Minä olen aina rakastanut tätä kohtaa! Aina omallakin kohdalla, kun muistan tämän, menen itseeni, niin kumman hiljaiseksi laittaa.
Samoin "mistä toista tuomitset.... teet niitä samoja tekoja". Kauhea on todeta, joskus että just näin, aina se kääntyy näin, että itse ei minulla ole yhtään puhtaammat pahnat.
Hyvää lepoa Kaikille siis - Herramme Jeesuksen hankkimilla pahnoilla ! - vanha* * *
Nainen kutsui papin luokseen sairasvuoteellaan ja sanoi minä olen kurja syntinen ja olen rikkonut kaikkia lähimmäisiäni ja lakia kohtaan ja valehdellut monia asioita.
Pappi kuunteli litaniaa ja sanoi niinhän ne ovat toisetkin sanoneet.
Muori hermostui ja sanoi mitä sinä olet tänne tullut minua pilkkaamaan minä en ole tehnyt kenellekään mitään pahaa.
Sellaistahan se on armon kerjäläisen viimeinen uskon tunnustus ennen kuolemaa.
Johdata näitä sitten elämän tielle jos osaat.
Papin tehtävä on vaikea johdattaa kuulijansa synnin tuntoon ja etsimään sovitusta ja armoa elämänsä harharetkiltä ja pyytämään anteeksi tekojaan Jeesukselta Kristukselta saadakseen rauhan sydämeensä. - RitariOlevainen
Kristuksessa, ei tuomita kadotukseen"! Ja se on jo tuomiosta puheen ollen pahin poistettu.
-Ja kristuksen tuomioistuin on uskoville paremminkin palkanmaksu aika. J voipa siellä saada raipaniskujakin, mitä ne sitten linevätkään, mieluimmin raippoja kuin että tuomitaan iankaikkiseen kadotukseen.
-Viimeinen tuomio mistä Ilmestyskirja puhuu, on aivan eri tuomiopäivä kuin Kristuksen tuomioistuin.
-Siinä tuomitaan jokainen joka ei nimeä ole kirjoitetuna elämänkirjassa. Siellä tuomitaan joka ikinen tähän maailmaan syntynyt. Maa nataa kuolleensa, meri antaa kuolleensa, tuonela luovuttaa kuolleensa, kaikki, ja se on Jumalan ja Karitsan, ei siis Kristuksen, vaan Karitsan. karitsa on viattomuuden symboli, karitsa on siis pätevä tumari koska on itse Viattomuus, Jumalan oiekudenmukaisuudesta puhumattakaan, tuomiot tulee olemaan oikeuteut ja vanhurskaat.
-Mutta vielä on aika, jolloin voi välttää tämän "hirmuisen" tuomiopäivän.
-Jeesuksen armoistuin on valmiina antamaan armoa armon päälle ja unohtamaan kaikki synnit, ja lahjoittamaan sensijaan iankaikkisen elämän, kuin että tuomittaisiin iankaikkiseen eroon rakkauden Jumalasta, jonka rakkauden Hän on lahjoittanut Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa jokaiselle joka tahtoo, saa elämän vettä lahjaksi ja iankaikkisen elämän!- seurakunta
Niitä ei ole kasteessa liitetty Kristukseen eli seurakuntaan. Viekää kiireesti pakanan asemaan lihan tilaan jättämänne lapset oikeaan kirkkoon koulutettujen pappien kastettaviksi.
- Kadun-nainen
meidät on asetettu tänne toistemme viereen ja meidän pitäisi kunnioittaa sekä Jumalaa että vierustoveriamme yhtäaikaa, olkoonkin Jumala minkäniminen tahansa. Tästä oman sydämen rakkauden äänestä lähtisi se vapaus. Meidän tehtävänä on vain asua toistemme vierellä kunnioittaen toinen toisiamme. Maapallo on kuin koelabra, missä ihmisrotua kehitetään. Pelastuksen aineksia löytyy kun osaamme elää epäitsekkäästi, mutta itsekkyys ja oma lihamme vain painaa päälle kokoajan yhä enemmän. Henkisesti edenneet pystyvät tekemään koko ajan epäitsekkäitä tekoja. Näitä asioita olisi hyvä pohtia, jos tilinteon aika koettaa.
On sama mihin JUmalaan uskomme, siirrymme kuolemasta elämään vain hyvien tekojemme ja ajatustemme kautta tukemalla toisiamme.
Mihinkään myyttiriippuvaisuuteen ei ole kiinnostusta
-kokelas-- tuomitsemisesta
Tyhjinä kolisevat sinun henkiset tynnyrisi!
Sanon tuon lempeällä 'äänenpainolla' johtuen siitä, ettei minulla ole mitään sinua vastaan.
Pikemminkin päinvastoin. Haluaisin sinun löytävän jotain kestävää pohjaa elämääsi, jotain mikä ei ole vain tyhjää haparointia 'henkisen etenemisen' suuntaan.
Minun vilpitön ohjeeni ja kehotukseni sinulle on:
Usko evankeliumi pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Ainosyntyisessä Pojassa!
"Minä en häpeä evankeliumia; sillä se on JUMALAN VOIMA, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."
Ja muista rakas lähimmäiseni, että evankeliumi EI ole mikään myytti, vaan se todella on Jumalan voima, joka yksin voi meidät pelastaa Jumalan vihalta ja tuomiolta.
"se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
Sillä Hänen näkymätön olemuksensa, Hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä Hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin ETTEIVÄT HE VOI MILLÄÄN ITSEÄNSÄ PUOLUSTAA" - Kadun-nainen
tuomitsemisesta kirjoitti:
Sanon tuon lempeällä 'äänenpainolla' johtuen siitä, ettei minulla ole mitään sinua vastaan.
Pikemminkin päinvastoin. Haluaisin sinun löytävän jotain kestävää pohjaa elämääsi, jotain mikä ei ole vain tyhjää haparointia 'henkisen etenemisen' suuntaan.
Usko evankeliumi pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan Ainosyntyisessä Pojassa!
"Minä en häpeä evankeliumia; sillä se on JUMALAN VOIMA, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle."
Ja muista rakas lähimmäiseni, että evankeliumi EI ole mikään myytti, vaan se todella on Jumalan voima, joka yksin voi meidät pelastaa Jumalan vihalta ja tuomiolta.
"se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
Sillä Hänen näkymätön olemuksensa, Hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä Hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin ETTEIVÄT HE VOI MILLÄÄN ITSEÄNSÄ PUOLUSTAA"Tissit kolisee ihan täynnä. Sanon sinullekin alistajaparka, että tunnen tuon peikon mikä vaivaa teitä "uskovia". Se on omahyväisyys.
- ...
tuomitsemisesta kirjoitti:
Sillä Hänen näkymätön olemuksensa, Hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä Hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin ETTEIVÄT HE VOI MILLÄÄN ITSEÄNSÄ PUOLUSTAA"Voittiko Kristus Magdalan Marian opetuslapsekseen halveksunnan ja syyttelyn avulla? Ei. Hän voitti Marian lempeydellä ja rakkaudella. Moni uskova voi pitää humanistia tms. vain evankelioinnin kohteena. Kuitenkin jokainen ihminen on Jumalan luoma yksilö, jota pitää lähestyä kunnioittavasti, yksilön, ei saarnaamiskohteen näkökulmasta.
- humoristille
Kadun-nainen kirjoitti:
Tissit kolisee ihan täynnä. Sanon sinullekin alistajaparka, että tunnen tuon peikon mikä vaivaa teitä "uskovia". Se on omahyväisyys.
En minä sinua ole mihinkään alistamassa.
Eikä minulla toisekseen ole syytä minkäänlaiseen omahyväisyyteen.
Tärkein ja kallisarvoisin asia vaatimattomassa elämässäni on elävä usko voimalliseen Jumalaan.
Tuon uskon vahvistumisen tiedän olevan lahja Jumalalta.
Usko Herraan Jeesukseen! Et voi pelastua ilman uskoa Jeesukseen.
Vaikka uskosi tuntuisi olevan heikko, niin Jumala voi vahvistaa sen, jos olet vilpitön ja kuuliainen Totuuden etsijä. - ja selvyyttä
... kirjoitti:
Voittiko Kristus Magdalan Marian opetuslapsekseen halveksunnan ja syyttelyn avulla? Ei. Hän voitti Marian lempeydellä ja rakkaudella. Moni uskova voi pitää humanistia tms. vain evankelioinnin kohteena. Kuitenkin jokainen ihminen on Jumalan luoma yksilö, jota pitää lähestyä kunnioittavasti, yksilön, ei saarnaamiskohteen näkökulmasta.
Halveksunta ja syyttely ovat sinun mielikuvituksesi tuotetta tässä tapauksessa.
Voitko lukea ko. viestin vähän tarkemmin. Siitä löytyy lempeätä äänenpainoa, jolla ei ainakaan tarkoituksena ole ollut ketään enempää halveksia kuin syytelläkään.
Totta puhuen tällä palstafoorumilla ei kyllä kannata aikaa tuhlatakaan ympäripyöreisiin 'lälläri' teksteihin.
Niistä ei takuulla hyödy kukaan.
Skarppiutta ja totuuden särmää pitää olla. Se jos mikä on lempeyttä ja rakkautta, kun pääsemme tekemisiin totuuden ja pelastavan evankeliumin kanssa.
Viestin on oltava siis selvä ja mahdollisimman ymmärrettävä.
Siihen meillä on erinomaisena esikuvana itse Pelastuksemme Päämies, Kristus Jeesus, Hyvä Paimenemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2711673IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk461543Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1511251Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701037- 1371035
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.74991Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73943Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää450924Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47881Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta152867