Maksaako "hellut" rahaa seurakunnalle jokaisesta palkastaan tietyn osan? Onko verrattavissa kirkollisveroon? Miten paljon, joku kertoi summan olevan kymmenen prossaa bruttotuloista? Pitääkö paikkansa?
rahaa kirkolle
9
365
Vastaukset
Juu se on kymmenys pruttopalkasta ja jos ei maksa on varkaan kirjoissa.
Ja nimenimaan tuon hyvän tulolähteen takia helluntaiseurakunnat on itsenäisiä yhdistyksiä ja silloin seurakunnan vanhimmat ja saarnamiehet voi laittaa rahat mihin huvittaa.
Jos helluntailaisilla olis ylempi organisaatio niin tulot olis tarkemmin kontrollisssa ja ylempi organisaatio lohkaisisi valtaosan potista.- Ihmeissänsä
Helluntaiseurakuntien taloudellinen tilanne on jatkuvasti veitsen terällä ja juuri sentähden, koska pakollista veroa tai maksua ei ole. Toisin on luterilaisen kirkon raja-asiat: Viime vuonna paikkakuntani lut. kirkko teki voittoa useita miljoonia.
Mikä teitä oikein riivaa tänä iltana? Olette koko joukko, kuin tulta persuuksissa. Ihmeissänsä kirjoitti:
Helluntaiseurakuntien taloudellinen tilanne on jatkuvasti veitsen terällä ja juuri sentähden, koska pakollista veroa tai maksua ei ole. Toisin on luterilaisen kirkon raja-asiat: Viime vuonna paikkakuntani lut. kirkko teki voittoa useita miljoonia.
Mikä teitä oikein riivaa tänä iltana? Olette koko joukko, kuin tulta persuuksissa.Seurakunnathan on itsenäisiä yhdistyksiä ilman ylempää organisaatiota joten helluntailainenkaan ei voi tietää mitä tosessa seurakunnassa tapahtuu.
Itse perustan väitteeni siihen mitä olen helluntailaisten kirjoituksia lukenut eri sivustoilla.- Ihmeiss...
Pe.ku kirjoitti:
Seurakunnathan on itsenäisiä yhdistyksiä ilman ylempää organisaatiota joten helluntailainenkaan ei voi tietää mitä tosessa seurakunnassa tapahtuu.
Itse perustan väitteeni siihen mitä olen helluntailaisten kirjoituksia lukenut eri sivustoilla.Helluntaiseurakunnat eivät ryve rahassa. Esitäpä niiden sivustojen mukaan joku seurakunta, jolla on millä mällätä ja joissa on kymmenyspakko? Voit aivan vapaasti nimetä seurakunnan, ole hyvä.
Ihmeiss... kirjoitti:
Helluntaiseurakunnat eivät ryve rahassa. Esitäpä niiden sivustojen mukaan joku seurakunta, jolla on millä mällätä ja joissa on kymmenyspakko? Voit aivan vapaasti nimetä seurakunnan, ole hyvä.
Tarkoitin että minun viestiäni ei pidä yleistää kun se itseltä unohtui aluksi sanomatta.
Eihän noissa helluntailaisten kirjoituksissa eri foorumeilla ja sivustoilla seurakuntia nimeltä mainita.
Rahaahan tulee paremmin kun ilmoittaa kassan olevan tyhjä ja sitähän menee kun evankelistat kiertää maailmaa kuten eräskin ilmeisesti entinen palstalainen oli käynyt kolmessakymmenessä eri maassa ja monissa useita kertoja.
Helluntailaisten kymmenyspakko on voimassa ja sen opin seurakunnat on ottaneet suoraan raamatusta.- ja kolehdit sekä
Pe.ku kirjoitti:
Tarkoitin että minun viestiäni ei pidä yleistää kun se itseltä unohtui aluksi sanomatta.
Eihän noissa helluntailaisten kirjoituksissa eri foorumeilla ja sivustoilla seurakuntia nimeltä mainita.
Rahaahan tulee paremmin kun ilmoittaa kassan olevan tyhjä ja sitähän menee kun evankelistat kiertää maailmaa kuten eräskin ilmeisesti entinen palstalainen oli käynyt kolmessakymmenessä eri maassa ja monissa useita kertoja.
Helluntailaisten kymmenyspakko on voimassa ja sen opin seurakunnat on ottaneet suoraan raamatusta.keräykset johonkin tiettyyn tarkoitukseen, esim. uuden flyygelin hankkimiseksi, tule vielä niiden kymmenyksien päälle.
- hirvas
Pe.ku kirjoitti:
Helluntailaisten kymmenyspakko on voimassa ja sen opin seurakunnat on ottaneet suoraan raamatusta.kymmenyspakko, ja se on otettu Raamatusta. Ei sellaista pakkoa löydy, se on vain seurakunnan oma päätös.
- HelluntaiApostoli
Tilastojen mukaan ei ole maksettu edes kirkollisveron suuruista summaa. Lienee sitten Rikkaat Kristityt liikemiehet rahoittavat toimintaa. Tavallinen kansa ei taida antaa oikein mitään.
GIDEON MEININKIÄ!
tutkittua tietoa! - Jumalalle
Olen vanhemman polven helluntailainen ja minulle tuo kymmenysasia on selviö, mutta ei laki.
Pyrin aina antamaan kymmenykset, mutta joskus on ollut tilanne, etten ole voinut ja silloin luotan vaan, että Jumalani tietää tilanteeni paremmin kuin itse.
Nuoremmille kymmenysajattelu voi olla vieraampi, nykyään siitä ei tideta paljon saarnata.
Ilo on antaa Jumalalle, kun on itse niin paljon lahjaksi saanut.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2711673IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk461543Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1511251Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701037- 1371035
Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.74991Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73943Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää450924Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47881Kesä ja nuorison mopoilu
Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta152867