Raamatusta totuus: puhuva aasi

Jokunen rivi alempana "RaM" yritti saada aikaan keskustelua uskovaisten epäloogisesta uskomisesta Raamatun kirjoituksiin. Kommentoijia ei näköjään meinaa löytyä.

Kysymyshän on logiikasta, joka uskovaisille näyttää olevan täysin vieras asia. Raamatusta poimitaan omien tai lahkon mieltymysten mukaiset kohdat, joihin uskotaan ja muut sivuutetaan. Vastenmieliset kohdat ovat muka kielikuvia, aikalaiskäsitystä tai "vanhaa liittoa".

Vanhasta Testamentista yleensä sivuutetaan Jumalan tappamis- ja uhraamiskäskyt mutta tarinat maailman luomisesta ja Nooan arkista niellään täytenä totuutena. Vähän kerrassaan tosin, kun evoluutiosta saadaan enemmän ja enemmän todisteita, luomiskertomustakin yritetään selittää pelkiksi kielikuviksi.

Logiikka siis puuttuu. Jos uskoo mielikuvituksellisen Nooan mielikuvitukselliseen arkkiin, pitäisi logiikan nimissä uskoa myös puhuvaan aasiin.

4.Moos. 22:30

30 Aasi sanoi Bileamille: "Minähän olen sinun aasisi, jolla olet ratsastanut iät ja ajat. Olenko minä koskaan ennen vikuroinut?"

4

698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SAA AASIN PUHUMAAN,JA MITÄ TULEE VANHA TESTAMENTIN TAPPAMISKÄSKYHIN,NE ON ESIKUVAA SYNNIN POISTAVASTA VOIMASTA JOKA ON JEESUS KRISTUS,KUN VIHOLINEN TUHOTTIIN SE TUHOTTIIN PERUSTEELISESTI,ETTEI PAKANATAVAT TULLEET ISRAELILAISTEN KÄSIIN.

• Mitä tarkoitat kun sanot synnillä olevan oman poistavan voiman esikuvineen?

• luulisin
        Pe.ku kirjoitti:

Mitä tarkoitat kun sanot synnillä olevan oman poistavan voiman esikuvineen?

Luulen hänen tarkottavan niitä kahta vanhan testamentin kaupnkia, Sodoma ja Gomora jatkuu kai siten, että luonnoton sukupuolimoraali ja aidsi ja kivimöhkäle haudalla.

• ihmetellyt.

Uskovat sanovat ajattelevansa, koettelevansa saarnamiesten puheita. Eipä siltä näytä.

Syvällinen ajattelu synnyttää väistämättä loogisia päätelmiä. Kun mietitään uskontoa/uskonnottomuutta, niin moni päätyy uskonnottomuuteen, koska se on looginen päätelmä.

Uskovista suuri osa näyttää sulkevan tietoisesti tai tiedostomatta (manipuloituna) Raamatun epäjohdonmukaiset kohdat pois todellisuudestaan.

Raamatun epäloogisuuksista ei synny keskustelua. Onko syy siinä, että uskovat pelkäävät seurauksia, jos todella alkavat lukea Raamattuaan ajatuksen kanssa ilman uskovaisen suodattavia silmälaseja??

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1757
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      46
      1094
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      964
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      846
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      802
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe