..hammasta/hampaita välillä ja hampaan reuna kipeä kun harjaa siis erittäin arat.
Voiko jos ientulehdus pääsee pahaksi niin tehdä myös hammassärkyä?
Tulee hampaita harjatessa verta, mutta ei siltä puolen missä enemmän arkuutta.
Hammasta kun painaa sormella,niin se on ihan kosketusarka.
Kokemuksia kenelläkään?
ientulehdus
9
5646
Vastaukset
Sain ankaran ientulehduksen sopimattomasta antibioottikuurista.
Ne oli määrätty sairaalabakteerin hoitoon leikkauksen jälkeen.
J o k a i n e n ienpussi oli tulehtunut. Soitin sairaalaan.
Soitin sairaalaan reseptin kirjoittaneelle lääkärille. Käski heti vastaanotolle.
Antibiootti vaihdettiin. Kuitenkin ientulehdus oli päällä.
Katsoin Spektrum tietosanakirjasta >ientulehdus ja sen hoito- kamm
moro
Tuosta on kokemusta.. alotin antibioottikuurin viruksen takia söin kuumetta alentavaa lääkettä. Kaikki meni ok. Kun muutaman päivän päästä kuume laski, lopetin kuumelääkkeen käytön ja jatkoin aiemmin määrättyä tulehduskipulääkettä toiseen vaivaan.
Kaksi päivää söin, toisen päivän iltana oli kaikki ikenet tulehtuneet. Täytyi johtua antibiootin tulehdusk.lääkkeen yhteiskäytöstä. Lopetin heti kun tajusin. Tästä on pari viikkoa nyt mutta vieläkin on kipeitä ja karun näköisiä ikeniä.
- kohtalontoveri
Otan osaa!
Mullakin oli noin pahana ientulehdus,kamalaa.
Ennen hoitoonmenoa en pystynyt syömään enkä kivulta nukkumaan.
Menin päivystävälle yksityispuolen hammaslääkärille.Siellä kuvattiin ja lääkittiin ja avattiin "bakteeripesät".
Hoitona 2 eri antibioottia.Hoida se äkkiä pois,pahenee vielä ja menetät hampaita.- kirjoittaja
Särkikö teillä hampaita kun oli ientulehdus?
Eli just sen tulehtuneen ikenen kohdalta? - Ne..
kirjoittaja kirjoitti:
Eli just sen tulehtuneen ikenen kohdalta?Hampaat särkeäkkin, varsinkin jos on paljon ham.kiveä ja ien tod.tulehtunut.
Mites se putsailu siellä kotona?harjaus aamuin/illoin?hammasvälien puhdistaminen kerran pv:ssä? - kohtalontoveri
kirjoittaja kirjoitti:
Eli just sen tulehtuneen ikenen kohdalta?Siitä hampaasta se sattuikin,kamalalasti.
Luulin,että hammas on irti tai jotenkin hajonnut.Ei pystynyt syömään
.Oli kyseessä etuhammas ja iso ientulehdus ylempänä kun nosti huulta,näky oli kamala.
Mene hyvä ihminen hammaslääkäriin!!
- Tietoa
Parodontiitista=hampaan kiinnityskudossairaus, saattaa hampaat alkaa heilumaankin(miksi ei siis särkemään)tai jopa irrota. Ientulehdus on yleensä ensioire eli jos sitä ei hoida, niin voi edetä parodotiittiin.
- yksityiselle....
vuosaareen ja medivuohon, niin saat ammattilaisen hampaittesipoistoa, vaikka sinulla onkin vain ientulehdusta ja ps. ota pari tonnia mege, niin selviät laskuistasi, tosin voit varautua hyvinkin n.5000e.
- Tessera
Mulla on takahampaan kohdalla syvänientaskun tulehdus. Karsee vaiva. Olin hammashygienistilla ja sanoi jos ei vaivat parana,tule uudestaan. Mentävä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925298
- 564141
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151474
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹321293Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000