ATHANIUKSEN USKONTUNNUSTUS

teutatess

Kuka ikänäsä tahtoo autuaaksi tulla,hänellä täytyy ennen kaikkea olla oikea, yhteinen, KristillinenUSKO Joka ei sitä täydellisenä ja puhtaana pidä, hän tulee epäilemättä iankaikkisesti kadotetuksi .
Niin tämä nyt on oikea, yhteinen, kristillinen usko,että me yhtä JUMALAAkolminaisuudessa ja kolminsuutta yhdessä Jumaluudessa kunnioitamme .
Ei kuitenkaan sekoittaen persoonia, eikä erottaen jumalallisia olentoja .
Sillä toinen on ISÄN persoona, toinen on pojan ja toinen on Pyhän Hengen .
Mutta ISÄ JA POIKA JA PYHÄ HENKI ovat sama Jumala , yhdenvertaiset kunniassa, yhdenvertaiset iankaikkisessa majesteetissa .
Senkatainen kuin ISÄ on, senkaltainen on POIKA , senkaltainen on myös PYHÄ HENKI .
Luomatn on ISÄ luomaton on POIKA , LUOMATON ON pyhähenhi. Ääretön on ISÄ, ääretön on POIKA , ääretön on PYHÄ HENKI.
Iankaikkinen on ISÄ , iankaikkinen on POIKA , iankaikkinen on PYHÄ HENKI.
Eikä kuitenkaan ole kolmea iankaikkista , vaan yksi iankaikkinen . Niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta , eikä kolmea ääretötä , vaan yksi luomaton ja yksi ääretön .
Niin myös kaikkivaltias on ISÄ , kaikkivaltias on POIKA , kaikkivaltias on PYHÄ HENKI.
Eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta , vaan yksi kaikkivaltias .
Niin myös ISÄ on JUMALA , POIKA on JUMALA PYHÄ HENKI on JUMALA . Eikä kuitenkaan ole kolmea JUMALAA , VAAN YKSI JUMLA.
Niin myös ISÄ ON HERRA , POIKA ON HERRA ,PYHÄ HENKI ON HERRA . Eikä kuitenkaan ole kolmea HERRAA , vaan yksi HERRA .Sillä niinkuin kristillinen totuus vaatii meitä kutakin persoonaa erittäin JUMALAKSI ja Herraksi tunnustamaan , niin kieltää myös yhteinen , kristillinen usko meitä kolmea JUMALAA , eli kolmea herraa nimittämästä .
Isää ei ole kukaan tehnyt, eikä luonut, eikä synnyttänyt . Poika on ainoastaan ISÄSTÄ, ei tehty , eikä luotu , vaan syntynyt .
PYHÄ HENKI ON ISÄSTÄ JA POJASTA, ei tehty eikä luotu , eikä syntynyt , vaan HEISTÄ lätevä .
Niin on nyt yksi isä, ei kolmea isää , yksi Poika, ei kolmea Poikaa, Yksi PYHÄ HENKI, ei kolmea PYHÄÄ HENKEÄ . Ja tässä kolminaisuudessa ei ole yksikään persoona ollut ennen eikä jälkeen toistaan , eikä yksikään ole toistaan suurempi eikä vähempi. Vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä iankaikkiset ja juuri yhdenkaltaiset .
Niin että ennen kaikkea pitää, niinkuin ennen on sanottu, palveltaman kolmea persoonaa yhdessä jumaluudessa , ja yhtä JUMALAA kolmassa persoonassa . Joka siis tahtoo autuaaksi tulla , hänen tulee näin kolminaisuudesta ajatella . Mutta se on myös tarpeellista iankaikkiseen autuuteen, että me vakaasti uskomme meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN ,tulleen ihmiseksi . Niin on nyt tämä oikea usko, että me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus, JUMALAN POIKA on Jumala ja ihminen. JUMALA ON HÄN ISÄNSÄ OLENNOSTA ennen kaikkia aikoja syntynyt ;mutta ihminen on Hän Äitinsä olennosta , ajassa syntynyt .
Täydellinen JUMALA ja täydellinen ihminen, järjellisellä sielulla ja inhimmillisellä ruumiilla. ISÄNSÄ vertainen jumaluuden puolesta ja vähempi ISÄÄ ihmisyyden puolesta .
Ja vaikka Hän on JUMALA ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.
Yksi Hän on; ei niin että jumaluus on muuttunut ihmisyydeksi, vaan jumaluus on ottanut ihmisyyden itseensä . Niin yksi Hän on; ei kuitenkaan siten, että molemmat luonnot ovat sekaantuneet toisiinsa,vaan että Hän on yksi ainoa persoona .
Sillä niinkuin järjellinen sielu ja ruumis on yksi ihminen, niin JUMALA ja ihminen on yksi KRISTUS . Joka meidän autuutemme tähden kärsi, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista .Astui ylös Taivaisiin, istuu JUMALAN, ISÄN kaikkivaltiaan, oikealla puolella .
Sieltä on tuleva tuomitsemaan ; eläviä ja kuolleita .
Jonka tulemiseen kaikkien ihmisten pitää ruumillisesti nousemaan kuolleista jatekemään tili, kunkin töistänsä .
Jotka hyvää ovat tehneet, käyvät iankaikkiseen elämään, mutta jotka pahaa ovat tehneet, joutuvat iankaikkiseen tuleen .
Tämä on oikea , yhteinen Kristillinen usko ; joka ei sitä totisesti ja vakaasti usko, ei hän voi autuaaksi tulla .

63

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Higher Lojaali

      Athanasiuksen uskontunnustus käsittelee pyhää kolminaisuutta, Isä Poika ja Pyhä Henki.

      Kun olen seurannut nimimerkin "teutatess" kirjoituksia, niin hänellä on ilmennyt itsellään hämäriä kohtia sen käsittämisessä, että meillä ei ole kahta taikka kolmea Jumalaa, vaan YKSI Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki.

      Vähän kornia mielestäni tässä yhteydessä pyrkiä tutkimaan ja selittelemään Jumalaa, kun tärkeämpää olisi kertoa ihmisille kuinka he pääsevät taivaaseen.
      ----------

      Sitten tunnustuksen sisältöön vähän:

      "Täytyy olla", nämä ovat hieman arveluttavia sanayhdistelmia jossakin mielessä, silloin kun puhutaan uskosta.

      Nimittäin JUMALA on uskon ANTAJA.
      Jos hän ei uskoa anna, niin sitä ei ole.
      Ja jos Jumala uskon antaa, niin se on silloin.

      Entäs sitten YHTEINEN kristillinen usko.

      Ilman sen tarkempaa yhteisen uskon määrittelyä jatkuu lause näin, "joka ei sitä puhtaana pidä, hän tulee epäilemättä iankaikkisesti kadotetuksi".

      Uskohan on ensiksikin YKSILÖN OMAN SYDÄMEN SUHDE JUMALAAN. Jumalaan ei voi olla suhdetta muutoin, kun hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.

      • Yks* vaan

        Kyllä kuule voi olla Jumalaan erittäin vahva suhde ilman Jeesusta.

        Omakohtaisten kokemusten kautta, minulla on erittäin tietoinen usko Jumalan olemassaolosta,
        ja sitä ei horjuta enää koskaan mikään.

        Mutta Jeesuksella ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.


      • teu
        Yks* vaan kirjoitti:

        Kyllä kuule voi olla Jumalaan erittäin vahva suhde ilman Jeesusta.

        Omakohtaisten kokemusten kautta, minulla on erittäin tietoinen usko Jumalan olemassaolosta,
        ja sitä ei horjuta enää koskaan mikään.

        Mutta Jeesuksella ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

        Kyllä voi , mutta onko sillä mitään arvoa , sillä uskolla joka omistetaan ilman JEESUSTA KRISTUSTA . Sillä sana sanoo jos sinä uskot Jeesuksen JUMALAN Pojaksi, sinä pelastut , kuinka muuten ?..


      • Yks* vaan
        teu kirjoitti:

        Kyllä voi , mutta onko sillä mitään arvoa , sillä uskolla joka omistetaan ilman JEESUSTA KRISTUSTA . Sillä sana sanoo jos sinä uskot Jeesuksen JUMALAN Pojaksi, sinä pelastut , kuinka muuten ?..

        Näytä minulle VT:n puolelta kohta, jossa niin sanotaan. Kaikkeahan sitä sanotaan, pitää vain rohkeasti uskoa se, mitä sydän sanoo ja kokemus opettaa.

        Ei siinä tarvita mitää hokemia eikä loitsuja.


      • Higher Lojaali
        Yks* vaan kirjoitti:

        Kyllä kuule voi olla Jumalaan erittäin vahva suhde ilman Jeesusta.

        Omakohtaisten kokemusten kautta, minulla on erittäin tietoinen usko Jumalan olemassaolosta,
        ja sitä ei horjuta enää koskaan mikään.

        Mutta Jeesuksella ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

        Ja uskoakin voi omat valheensa. Ja valheeseen uskovia ei maailmasta åuutu.

        Mutta taivaaseen ei tule pääsemään sillä konstilla. On syötävä Jeesuksen ruumista ja juotava hänen vertaan, muutoin ei iankaikkista elämää ole sen ihmisen osalle.

        Matti voi olla ihan hiljaa vaan, Matti ei ole Kristitty, eikä Matti ole matkalla taivaan kotiin.


      • Higher Lojaali
        Yks* vaan kirjoitti:

        Näytä minulle VT:n puolelta kohta, jossa niin sanotaan. Kaikkeahan sitä sanotaan, pitää vain rohkeasti uskoa se, mitä sydän sanoo ja kokemus opettaa.

        Ei siinä tarvita mitää hokemia eikä loitsuja.

        Valheen uskova pettää vain itseään.


      • teu

        Olen itsekin samaa mieltä , mutta nyt kun tämän Athanasiuksen löysin, Se selvisi kerralla .
        otitko noi muut kohdat aamu kirjoituksesta , se oli vähä katekismuksessa , mitä niistä poistaisit tai muuttaisit ? vieressä oli , tutumpi NIKEALAIS- KONSTANTINOPOLILAINEN USKONTUNNUSTUS .


      • Yks* vaan
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Valheen uskova pettää vain itseään.

        Minäpä esitän teille vertauskuvallisesti, miksi Jeesus kuoli.

        Jos venäjä valloittaisi suomen, siis olisimme miehitysvallan alla.

        Suomessa syntyisi kansanliike, jonka johtaja julistaisi rakkauden ja anteeksiantamisen oppia.


      • Higher Lojaali
        teu kirjoitti:

        Olen itsekin samaa mieltä , mutta nyt kun tämän Athanasiuksen löysin, Se selvisi kerralla .
        otitko noi muut kohdat aamu kirjoituksesta , se oli vähä katekismuksessa , mitä niistä poistaisit tai muuttaisit ? vieressä oli , tutumpi NIKEALAIS- KONSTANTINOPOLILAINEN USKONTUNNUSTUS .

        Athanasiuksen uskontunnustus on kolminaisuusopista. Apostolinen uskontunnustus käsittää laajemmin uskon pääkohdat. Muun muassa Pyhän Kolminaisuuden lisäksi uskon syntien anteeksiantamiseen ja iankaikkiseen elämään.


      • teu
        Yks* vaan kirjoitti:

        Näytä minulle VT:n puolelta kohta, jossa niin sanotaan. Kaikkeahan sitä sanotaan, pitää vain rohkeasti uskoa se, mitä sydän sanoo ja kokemus opettaa.

        Ei siinä tarvita mitää hokemia eikä loitsuja.

        Jesaja32:15 .44:3.


      • Yks*vaan
        teu kirjoitti:

        Jesaja32:15 .44:3.

        Jesaja 32:15 sanoo


      • Abimelek
        Yks*vaan kirjoitti:

        Jesaja 32:15 sanoo

        Kiellätkö sinä siis Lunastajasi ja Vapahtajasi Jeesuksen Kristuksen lihaksitulemisen? Vai mitä sinä yrität selittää?

        Siitähän nämä Raamatun jakeet puhuvat, ja me naurimme näistä hedelmistä tänäänkin vapaina Jumalan lapsina.


      • YKS* vaan
        Abimelek kirjoitti:

        Kiellätkö sinä siis Lunastajasi ja Vapahtajasi Jeesuksen Kristuksen lihaksitulemisen? Vai mitä sinä yrität selittää?

        Siitähän nämä Raamatun jakeet puhuvat, ja me naurimme näistä hedelmistä tänäänkin vapaina Jumalan lapsina.

        Herra on ainoa totinen Jumala.

        Nuo edelliset ovat Hänen puhettaan, profeettojen kautta. Ne eivät ole Jeesuksen puhetta, eikä hänellä ole niiden kanssa mitään tekemistä.

        Sinulla toki on vapaus ajatella niinkuin itse
        tunnet.


      • Privaattiusko
        Yks* vaan kirjoitti:

        Kyllä kuule voi olla Jumalaan erittäin vahva suhde ilman Jeesusta.

        Omakohtaisten kokemusten kautta, minulla on erittäin tietoinen usko Jumalan olemassaolosta,
        ja sitä ei horjuta enää koskaan mikään.

        Mutta Jeesuksella ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

        Mitäs Jeesus sanoikaan; Ettei yksikään voi tuntea Isää Jumalaa ja Hänen tykönsä tulla muutoin kuin vain Pojan kautta!

        Kyllä kaikki perkeleetkin uskovat Jumalan olemassaoloon, mutta ei se heitä auta eikä pelasta. He ovat ja pysyvät Kristuksen lunastuksen ulkopuolella ja ovat osattomat siitä.


      • Abimelek
        YKS* vaan kirjoitti:

        Herra on ainoa totinen Jumala.

        Nuo edelliset ovat Hänen puhettaan, profeettojen kautta. Ne eivät ole Jeesuksen puhetta, eikä hänellä ole niiden kanssa mitään tekemistä.

        Sinulla toki on vapaus ajatella niinkuin itse
        tunnet.

        1. Joh. 5:10   Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi,

        koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

        1. Joh. 5:11   Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ...

        *) ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

        1. Joh. 5:12   Jolla Poika on, sillä on elämä;

        *) jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.


      • Yks*vaan
        Abimelek kirjoitti:

        1. Joh. 5:10   Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi,

        koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

        1. Joh. 5:11   Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ...

        *) ja tämä elämä on hänen Pojassansa.

        1. Joh. 5:12   Jolla Poika on, sillä on elämä;

        *) jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        sanonut, päinvastoin. Minä nimenomaan uskon Jumalaan.

        Kysympä sinulta yhden kysymyksen, sanoiko Jeesus näin:


      • teu
        Yks* vaan kirjoitti:

        Minäpä esitän teille vertauskuvallisesti, miksi Jeesus kuoli.

        Jos venäjä valloittaisi suomen, siis olisimme miehitysvallan alla.

        Suomessa syntyisi kansanliike, jonka johtaja julistaisi rakkauden ja anteeksiantamisen oppia.

        " Kaifas sanoi on parempi , että yksi kuolee kuin koko kansa ja maa ". Ota huomioon että kaifas ei ollut Jeesuksen seuraaja . Hän oli juutalainen ylipappi joka oli kaukana kristityistä , ja siksi toiseksi hänestä ei olisi koskaan tullut Jeesuksen seuraajaa , siihen hän oli liian kiivas ja ylpeä .


      • Abimelek
        Privaattiusko kirjoitti:

        Mitäs Jeesus sanoikaan; Ettei yksikään voi tuntea Isää Jumalaa ja Hänen tykönsä tulla muutoin kuin vain Pojan kautta!

        Kyllä kaikki perkeleetkin uskovat Jumalan olemassaoloon, mutta ei se heitä auta eikä pelasta. He ovat ja pysyvät Kristuksen lunastuksen ulkopuolella ja ovat osattomat siitä.

        Ja näitä riittää jotka pettävät itseään omilla valheillaan, kunnes kuolema noutaa heidät.


      • YKS*vaan
        teu kirjoitti:

        " Kaifas sanoi on parempi , että yksi kuolee kuin koko kansa ja maa ". Ota huomioon että kaifas ei ollut Jeesuksen seuraaja . Hän oli juutalainen ylipappi joka oli kaukana kristityistä , ja siksi toiseksi hänestä ei olisi koskaan tullut Jeesuksen seuraajaa , siihen hän oli liian kiivas ja ylpeä .

        mitenkään asiaan, etkö ymmärtänyt mitä kerroin.


      • Abimelek
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Valheen uskova pettää vain itseään.

        Meillä on totuus. Jeesus Kristus Jumala poika Vapahtaja.


      • ..Perustuu;
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Athanasiuksen uskontunnustus on kolminaisuusopista. Apostolinen uskontunnustus käsittää laajemmin uskon pääkohdat. Muun muassa Pyhän Kolminaisuuden lisäksi uskon syntien anteeksiantamiseen ja iankaikkiseen elämään.

        ns , Kirkkoisien lanseeraaman ns; Pseudo; eli Vale Areiopagitan kirjoituksiin,(-Corpus Areiopagitakum, jne..) , n.-400- luvulta , näissä kirjoittaja,-..t väitti olevansa oikea Dionysios Areiopagista , Paavalin Ateenassa käännyttämä Areiopagin jäsen , myöh, Ateenan piispa - vv. -60--100- elänyt.
        jo lähtökohta on Hyvin hämärä, Kirjoituksissa paistaa läpi enemmän Platonin ja Procluksen Kreikkalainen Filosofia; Kirkkoisät ottivat näistä yhden lauseen;
        "; Ja Isästä ,Pojasta ja Pyhästä Hengestä.."
        ..Aiemmat kirkkoisät käyttivät lausetta,
        "..Minun Nimessäni.."
        Kts, Wikipedia; - Pseudo Dionysios Areiopagita.


      • Higher
        ..Perustuu; kirjoitti:

        ns , Kirkkoisien lanseeraaman ns; Pseudo; eli Vale Areiopagitan kirjoituksiin,(-Corpus Areiopagitakum, jne..) , n.-400- luvulta , näissä kirjoittaja,-..t väitti olevansa oikea Dionysios Areiopagista , Paavalin Ateenassa käännyttämä Areiopagin jäsen , myöh, Ateenan piispa - vv. -60--100- elänyt.
        jo lähtökohta on Hyvin hämärä, Kirjoituksissa paistaa läpi enemmän Platonin ja Procluksen Kreikkalainen Filosofia; Kirkkoisät ottivat näistä yhden lauseen;
        "; Ja Isästä ,Pojasta ja Pyhästä Hengestä.."
        ..Aiemmat kirkkoisät käyttivät lausetta,
        "..Minun Nimessäni.."
        Kts, Wikipedia; - Pseudo Dionysios Areiopagita.

        Minä näen kolminaisuuden Raamatusta ihan itse, olen näkevä, Pyhältä Hengeltä voideltu Jumalan lapsi.

        Sinä olet sokea etkä näe nenääsi pidemmälle.


      • teu
        Yks* vaan kirjoitti:

        Minäpä esitän teille vertauskuvallisesti, miksi Jeesus kuoli.

        Jos venäjä valloittaisi suomen, siis olisimme miehitysvallan alla.

        Suomessa syntyisi kansanliike, jonka johtaja julistaisi rakkauden ja anteeksiantamisen oppia.

        en sitä Jeesuksenkaan syyksi pistäisi , niin kuin annat ymmärtää . Miksi Sitten JUMALA Toteutti synti uhrin näin , ja kaikenlainen muu uhritoimitus lopetettiin , siihen paikkaan .


      • TEU
        Yks* vaan kirjoitti:

        Näytä minulle VT:n puolelta kohta, jossa niin sanotaan. Kaikkeahan sitä sanotaan, pitää vain rohkeasti uskoa se, mitä sydän sanoo ja kokemus opettaa.

        Ei siinä tarvita mitää hokemia eikä loitsuja.

        Ei tarvita mitään loitsuja ei. Mutta hae nyt matti itsekin , vihje Mooses .


      • YKS*vaan
        teu kirjoitti:

        en sitä Jeesuksenkaan syyksi pistäisi , niin kuin annat ymmärtää . Miksi Sitten JUMALA Toteutti synti uhrin näin , ja kaikenlainen muu uhritoimitus lopetettiin , siihen paikkaan .

        Ei ole mitään syntiuhria, tai syntien sovitusta.
        Jokainen vastaa synneistään.
        Ainoa pelastuskallio on Jumala.

        Matteus 13:57
        Jeesus sanoi:


      • teutatess
        Yks* vaan kirjoitti:

        Kyllä kuule voi olla Jumalaan erittäin vahva suhde ilman Jeesusta.

        Omakohtaisten kokemusten kautta, minulla on erittäin tietoinen usko Jumalan olemassaolosta,
        ja sitä ei horjuta enää koskaan mikään.

        Mutta Jeesuksella ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa.

        Älä valehtele !

        Jos sinä uskot jumalaan ja et Poikaan sinä et pelastu .
        Joten sillä on suuri merkitys , onko Jeesuksella tekemistä , asian kanssa .
        Ellet sinä usko Poikaan . ei sinulla ole ISÄÄKÄÄN Taivaassa


      • teutatess
        Yks*vaan kirjoitti:

        Jesaja 32:15 sanoo

        Niin se on Herran Henki , joka noudattaa Pyhää Kolminaisuutta .
        Serafit kiittivät . PYHÄ , PYHÄ , PYHÄ : JA SE , Kertoi kuulijoille ensikerran kolmi yhteisestä Jumalasta , joka on ISÄ , POIKA , JA PYHÄ HENKI .


      • YKS*vaan
        teutatess kirjoitti:

        Niin se on Herran Henki , joka noudattaa Pyhää Kolminaisuutta .
        Serafit kiittivät . PYHÄ , PYHÄ , PYHÄ : JA SE , Kertoi kuulijoille ensikerran kolmi yhteisestä Jumalasta , joka on ISÄ , POIKA , JA PYHÄ HENKI .

        ei noudata ihmisten tekemiä määräyksiä.

        Käy katsomassa dokumentti kristuksesta, palstalta
        Yleistä kristinuskosta.
        Näet miten meitä ihmisiä huijataan niin uskonnossa kuin politiikassakin.

        Varaa pari tuntia aikaa dokumentille, kannattaa,
        on suomenkielinen tekstityskin.


      • YKS*vaan
        teutatess kirjoitti:

        Älä valehtele !

        Jos sinä uskot jumalaan ja et Poikaan sinä et pelastu .
        Joten sillä on suuri merkitys , onko Jeesuksella tekemistä , asian kanssa .
        Ellet sinä usko Poikaan . ei sinulla ole ISÄÄKÄÄN Taivaassa

        kuule tuo pelastusasia ihan minun ja luojan väliseksi asiaksi.
        Minusta ei kukaan saa uskonnonuhria peloituksilla, siihen minulla on liian tarpeeksi vahva tahto.
        Jos sinut on aikoinaan peloteltu ja saatu uskomaan kadotusoppiin, niin ei tehoa minuun.

        Sinä et ole vastuussa minun sielustani, joten älä kanna siitä huolta.


      • Pelastus harvojen
        YKS*vaan kirjoitti:

        kuule tuo pelastusasia ihan minun ja luojan väliseksi asiaksi.
        Minusta ei kukaan saa uskonnonuhria peloituksilla, siihen minulla on liian tarpeeksi vahva tahto.
        Jos sinut on aikoinaan peloteltu ja saatu uskomaan kadotusoppiin, niin ei tehoa minuun.

        Sinä et ole vastuussa minun sielustani, joten älä kanna siitä huolta.

        Kristillinen rakkaus vaatii, jotta kukaan ei jäisi tietämättä kuin suloinen Herra on ja hänen ianmkaikkisesta pelastuksestansa. Vaikkakin näillä kahdella veijarilla näyttää, ettei heillä ole vähääkään rakkautta puhutella ketään nostaakseen heitä ylös. Mikä lihasta tulee se lihaan menee.


      • Abimelek
        Pelastus harvojen kirjoitti:

        Kristillinen rakkaus vaatii, jotta kukaan ei jäisi tietämättä kuin suloinen Herra on ja hänen ianmkaikkisesta pelastuksestansa. Vaikkakin näillä kahdella veijarilla näyttää, ettei heillä ole vähääkään rakkautta puhutella ketään nostaakseen heitä ylös. Mikä lihasta tulee se lihaan menee.

        Luepas ihan itse rauhassa mitä annettavaa sinulla oli äskeisessä viestissäsi teosofi Simonarolle?

        Jospa nyt edes kerran yrittäisit todistaa Jeesuksesta, edes yhdelle ihmiselle, niin nähtäisiin kuinka paljon sinulla on sitä rakkautta!! Voi Herra armahda näitä farisealaisia nurkujia!!

        Kuka hyvänsä osaa heitellä halkoja hammaspyörien väliin ja hiekkaa rattaisiin, siihen ei taitoa tarvita, vain kyllin näsäviisas ja sokea ihminen.


      • YKS*vaan
        Pelastus harvojen kirjoitti:

        Kristillinen rakkaus vaatii, jotta kukaan ei jäisi tietämättä kuin suloinen Herra on ja hänen ianmkaikkisesta pelastuksestansa. Vaikkakin näillä kahdella veijarilla näyttää, ettei heillä ole vähääkään rakkautta puhutella ketään nostaakseen heitä ylös. Mikä lihasta tulee se lihaan menee.

        Minä olen jo saanut ystäviä, näin kaunista tekstiä.
        Luulempa, että teukun kanssakin ollaan ihan veljellisessä rakkaudessa vielä tulevaisuudessa,
        Tämä on vain tällainen henkien taistelu.:)

        Vai lieneekö sukupolvien välinen kuilu.
        Ei mitään vakavaa.


      • Tehi
        Abimelek kirjoitti:

        Luepas ihan itse rauhassa mitä annettavaa sinulla oli äskeisessä viestissäsi teosofi Simonarolle?

        Jospa nyt edes kerran yrittäisit todistaa Jeesuksesta, edes yhdelle ihmiselle, niin nähtäisiin kuinka paljon sinulla on sitä rakkautta!! Voi Herra armahda näitä farisealaisia nurkujia!!

        Kuka hyvänsä osaa heitellä halkoja hammaspyörien väliin ja hiekkaa rattaisiin, siihen ei taitoa tarvita, vain kyllin näsäviisas ja sokea ihminen.

        Voit olla sen verran nuori ja kokematon ettet muista Gj:n neuvoa siitä että "sen minkä olemme voittaneet sen olemme rakkaudella voittaneet", tämä on hyvä muistaa ei lihan aseilla tehdä kuin eriseuraa. Siitä teidät tunnetaan että te toinen toistanne rakastatte.


      • Abimelek
        Tehi kirjoitti:

        Voit olla sen verran nuori ja kokematon ettet muista Gj:n neuvoa siitä että "sen minkä olemme voittaneet sen olemme rakkaudella voittaneet", tämä on hyvä muistaa ei lihan aseilla tehdä kuin eriseuraa. Siitä teidät tunnetaan että te toinen toistanne rakastatte.

        Miksi sitten teet lihan aseilla eriseuraa, tukemalla monin eri tavoin lapissa vaikuttavaa nykyista issaksonilaisuutta? Kysy itseltäsi ja tunne omat syntisi.

        Jeesus Kristus on Herra, ja Kaikkivaltias Jumala. Hän on totinen viinipuu, ja HÄNESSÄ me tulemme siksi vanhurskaudeksi joka kelpaa Jumalalle.

        Lestadiolaisuus on eksynyt valtataistelun kautta pois Kristuksesta, siis eriseuraan, jo ennen ensimmäisiä hajaannuksia. Eksynyt itseihailuun erehtymättömyyteen ja narsismiin, "vain me" ja "hyvä me".

        Olisi jo tullut aika palata herätysliikkeeksi luterilaisen kirkon tunnustukseen jollaisena se on alunperinkin toiminut. Yhtenä miehenä rovasti Lestadiuksen johdolla.


      • Lessu
        Abimelek kirjoitti:

        Miksi sitten teet lihan aseilla eriseuraa, tukemalla monin eri tavoin lapissa vaikuttavaa nykyista issaksonilaisuutta? Kysy itseltäsi ja tunne omat syntisi.

        Jeesus Kristus on Herra, ja Kaikkivaltias Jumala. Hän on totinen viinipuu, ja HÄNESSÄ me tulemme siksi vanhurskaudeksi joka kelpaa Jumalalle.

        Lestadiolaisuus on eksynyt valtataistelun kautta pois Kristuksesta, siis eriseuraan, jo ennen ensimmäisiä hajaannuksia. Eksynyt itseihailuun erehtymättömyyteen ja narsismiin, "vain me" ja "hyvä me".

        Olisi jo tullut aika palata herätysliikkeeksi luterilaisen kirkon tunnustukseen jollaisena se on alunperinkin toiminut. Yhtenä miehenä rovasti Lestadiuksen johdolla.

        Tarkoitatko nais-ja homopappien opetettaviksi.


      • Abimelek
        Lessu kirjoitti:

        Tarkoitatko nais-ja homopappien opetettaviksi.

        Eihän sinulla muuta olekaan kun toisten viat kuormanasi. Tee parannus ja usko evankeliumi Kristuksesta. Kuka on pannut sinut toisten tuomariksi? Omavanhurskaus.

        Sinun omavanhurskautesi ei tule sinua pelastamaan. Eikä se että riiput kiinni toisten synneissä, tarvitsematta itse parannusta.
        Jokainen on vastuussa VAIN omista synneistään.
        Luopuessaan luterilaisesta tunnustuksesta lestadiolaisuus luopuu lähtökohdistaan ja alkuperäisestä tehtävästään herätysliikkeenä.


    • Yks*vaan

      Nyt ei eletä enää 300-luvulla, vaan 2000-luvulla.

      Nikean kirkolliskokous, jossa tämäkin uskontunnustus vahvistettiin. Siellä kai päätettiin myös tehdä Jeesuksesta Jumala, syystä että Jeesus uskonto pystyi kilpailemaan kreikkalaisten kuvajumalien kanssa.

      Koko kolminaisuusoppi on ihmisten tekemää liirumlaarumia, jolla ei ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.
      Eikö pyhä henkikin liitetty mukaan täällä
      kirkolliskokouksessa, vai oliko se Konstanttinopolin kirkolliskokouksessa.

      Samoin kuin luostarilaitosten suosiminen.
      Tulee ilmeisesti Essealaisyhteisöstä, joka oli
      Jeesuksen elinaikana vaikuttava yhteisö ja jonka parissa Jeesuksen kerrotaan eläneen.
      Ei ihmisen ole tarkoitettu elävän missään luostarissa, vaan normaalissa tavallisessa elämässä.

      • Kehottaa koettelemaan kaikki ja pitämään hyvä ja hylkäämään tarpeeton.

        Oletko todella sitä mieltä, että Kolminaisuus joutaa tulla hylätyksi?

        Kirkolliskokoukset ovat aina tuottaneet hyödytyksen ohella myös akanoita.

        Taitaa olla nykyisin enempi akanoita.


      • teu
        vihne kirjoitti:

        Kehottaa koettelemaan kaikki ja pitämään hyvä ja hylkäämään tarpeeton.

        Oletko todella sitä mieltä, että Kolminaisuus joutaa tulla hylätyksi?

        Kirkolliskokoukset ovat aina tuottaneet hyödytyksen ohella myös akanoita.

        Taitaa olla nykyisin enempi akanoita.

        Noista sanoista , niitä vielä käsitellään . kun asioita käsitellään , Tämä uskontunnustus oli VÄHÄ KATEKISMUKSESSA .


      • Yks* vaan
        vihne kirjoitti:

        Kehottaa koettelemaan kaikki ja pitämään hyvä ja hylkäämään tarpeeton.

        Oletko todella sitä mieltä, että Kolminaisuus joutaa tulla hylätyksi?

        Kirkolliskokoukset ovat aina tuottaneet hyödytyksen ohella myös akanoita.

        Taitaa olla nykyisin enempi akanoita.

        Kirkolliskokoukset ovat tuottaneet paljon akanoita ja kolminaisuusoppi on yksi niistä.

        Kolminaisuus ei ole mikään jakaantumaton yksi.
        Kolme on jakaantunut kolmeen osaan, silloin se ei ole yksi. MUTTA JUMALA YKSI.


      • Yks* vaan kirjoitti:

        Kirkolliskokoukset ovat tuottaneet paljon akanoita ja kolminaisuusoppi on yksi niistä.

        Kolminaisuus ei ole mikään jakaantumaton yksi.
        Kolme on jakaantunut kolmeen osaan, silloin se ei ole yksi. MUTTA JUMALA YKSI.

        Satutko muistamaan, mitä raamattu kertoo Isän näkemisestä?
        Vapaasti muistellen: Kukaan ei voi jäädä henkiin, joka näkee Jumalan kasvoista kasvoihin.

        Miten aiot kommunikoida ja tulla toimeen tällaisen Jumalan kanssa?
        Kun Jumala astui alas Siinaille, niin silminnäkijät kertoivat vuoren syösseen tulta. Miten tästä aiot selvitä?


      • teu
        vihne kirjoitti:

        Satutko muistamaan, mitä raamattu kertoo Isän näkemisestä?
        Vapaasti muistellen: Kukaan ei voi jäädä henkiin, joka näkee Jumalan kasvoista kasvoihin.

        Miten aiot kommunikoida ja tulla toimeen tällaisen Jumalan kanssa?
        Kun Jumala astui alas Siinaille, niin silminnäkijät kertoivat vuoren syösseen tulta. Miten tästä aiot selvitä?

        Samaistuvan Moosekseen hän on ainoa, joka on ollut lähellä Jumalaa kun , JUMALA kirjoitti laintaulut . ja hänkin vanheni silmin nähden tuon reissunsa tehneenä .


      • Higher Lojaali

        Voi Matti patrkaa!!


      • Higher Lojaali
        Yks* vaan kirjoitti:

        Kirkolliskokoukset ovat tuottaneet paljon akanoita ja kolminaisuusoppi on yksi niistä.

        Kolminaisuus ei ole mikään jakaantumaton yksi.
        Kolme on jakaantunut kolmeen osaan, silloin se ei ole yksi. MUTTA JUMALA YKSI.

        Humpuuki Matti, älä enää jatka itsesi pettämistä.


      • Higher Lojaali
        vihne kirjoitti:

        Satutko muistamaan, mitä raamattu kertoo Isän näkemisestä?
        Vapaasti muistellen: Kukaan ei voi jäädä henkiin, joka näkee Jumalan kasvoista kasvoihin.

        Miten aiot kommunikoida ja tulla toimeen tällaisen Jumalan kanssa?
        Kun Jumala astui alas Siinaille, niin silminnäkijät kertoivat vuoren syösseen tulta. Miten tästä aiot selvitä?

        Siksi hän puhuu koko ajan kuin ihminen jolta puuttuu kokonaan alaleuka.


      • overboard
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Siksi hän puhuu koko ajan kuin ihminen jolta puuttuu kokonaan alaleuka.

        Voisitko keskittyä asiaan eikä toiseen kirjoittajaan, vai eikö löydy faktaa iskeä pöydälle.


      • teu
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Voi Matti patrkaa!!

        Meidän matil on helppo työ , ei hän koskaan pali syöä aamusta alkaa leuka käymään, käy aina iltaan asti .


      • YKS* vaan
        vihne kirjoitti:

        Satutko muistamaan, mitä raamattu kertoo Isän näkemisestä?
        Vapaasti muistellen: Kukaan ei voi jäädä henkiin, joka näkee Jumalan kasvoista kasvoihin.

        Miten aiot kommunikoida ja tulla toimeen tällaisen Jumalan kanssa?
        Kun Jumala astui alas Siinaille, niin silminnäkijät kertoivat vuoren syösseen tulta. Miten tästä aiot selvitä?

        Mahtava Hän on, kuinka siis ihminen julkeaa jakaa häntä osiin. Hän todellakin on meidän käsityskykymme ulkopuolella, eikä meillä ole oikeutta eikä kykyä määritellä häntä muuten, kuin että hän ON.

        Olet kyllä tietoinen siitä. että sanansa kautta hän meille puhuu, siksi meillä on Mooses ja profeetat. Opettajahan Jeesuskin oli, samat opetukset löytyvät VT:n puoleltakin.


      • Higher Lojaali
        YKS* vaan kirjoitti:

        Mahtava Hän on, kuinka siis ihminen julkeaa jakaa häntä osiin. Hän todellakin on meidän käsityskykymme ulkopuolella, eikä meillä ole oikeutta eikä kykyä määritellä häntä muuten, kuin että hän ON.

        Olet kyllä tietoinen siitä. että sanansa kautta hän meille puhuu, siksi meillä on Mooses ja profeetat. Opettajahan Jeesuskin oli, samat opetukset löytyvät VT:n puoleltakin.

        Jeesus on Messias Vapahtaja, kansansa lunastaja joka vapahtaa sen synneistään, kärsimisellään kuolemallaan ja voitollisella kuolleista ylösnousemisellaan.

        Sinähän nyt varsinaisen satusetä olet Matti, kuinka sinä kehtaatkin kirjoittaa vastoin selkeätä Jumalan sanaa. Valehtelet Pyhän Raamatun väärennetyksi. Oikeia judaisti ja kristuksen murhaaja.


      • Yks* vaan
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Jeesus on Messias Vapahtaja, kansansa lunastaja joka vapahtaa sen synneistään, kärsimisellään kuolemallaan ja voitollisella kuolleista ylösnousemisellaan.

        Sinähän nyt varsinaisen satusetä olet Matti, kuinka sinä kehtaatkin kirjoittaa vastoin selkeätä Jumalan sanaa. Valehtelet Pyhän Raamatun väärennetyksi. Oikeia judaisti ja kristuksen murhaaja.

        Kannattaa lukea myöskin Vanhaa testamenttia.

        En tiedä olenko judaisti, tämä on sinun käsityksesi.

        Jumala itse on kansansa vapahtaja ja lunastaja.
        Sanotaan:
        Minä herätän Daavidille juurivesan, hän tuo rauhan ja oikeuden maahan.
        Tämä ei voi olla Jeesus, koska Jeesus ei ole Daavidin sukua.
        UT:n väite, että Jeesus on Daavidin huonetta ja sukua, ei pidä paikkaansa. UT:ssä on tosiaankin hyvin paljon väärennöksiä. Ikävä kyllä.

        VT:N profeettojen ennustukset ovat toteutuneet
        kyllä Israelin kohdalla:


      • teu
        YKS* vaan kirjoitti:

        Mahtava Hän on, kuinka siis ihminen julkeaa jakaa häntä osiin. Hän todellakin on meidän käsityskykymme ulkopuolella, eikä meillä ole oikeutta eikä kykyä määritellä häntä muuten, kuin että hän ON.

        Olet kyllä tietoinen siitä. että sanansa kautta hän meille puhuu, siksi meillä on Mooses ja profeetat. Opettajahan Jeesuskin oli, samat opetukset löytyvät VT:n puoleltakin.

        Mahtava Hän On , ei me ketään osiin haluta, sinä vaan olet sen verran kahju , ettet ymmärrä POIKAA
        Sen tähden JUMALA lähetti Poikansa , että sinä pelastuisit , Kenestäkään muusta ei siihen ollut .
        Opettaja JEESUSKIN oli. Kyllä , ja puhui toorasta ja ennustuksista , vaikka ei ollut aina sen ajan raamattuakaan mukana .Hän näki ihmisen sydämeen ja tiesi heti mikä on tuon toisen tila.


      • Higher Lojaali
        Yks* vaan kirjoitti:

        Kannattaa lukea myöskin Vanhaa testamenttia.

        En tiedä olenko judaisti, tämä on sinun käsityksesi.

        Jumala itse on kansansa vapahtaja ja lunastaja.
        Sanotaan:
        Minä herätän Daavidille juurivesan, hän tuo rauhan ja oikeuden maahan.
        Tämä ei voi olla Jeesus, koska Jeesus ei ole Daavidin sukua.
        UT:n väite, että Jeesus on Daavidin huonetta ja sukua, ei pidä paikkaansa. UT:ssä on tosiaankin hyvin paljon väärennöksiä. Ikävä kyllä.

        VT:N profeettojen ennustukset ovat toteutuneet
        kyllä Israelin kohdalla:

        Etkö tosiaan tiedä edes sitä että Jeesus on Daavidin huonetta ja sukua.


      • YKS* vaan
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Etkö tosiaan tiedä edes sitä että Jeesus on Daavidin huonetta ja sukua.

        Jeesus ei ole Daavidin sukua.

        Jos sinulla on parempaa tietoa. Kerro.
        Väitteensä pitää pystyä perustelemaan.


      • Higher Lojaali
        YKS* vaan kirjoitti:

        Jeesus ei ole Daavidin sukua.

        Jos sinulla on parempaa tietoa. Kerro.
        Väitteensä pitää pystyä perustelemaan.

        Luuk. 2:4   Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua,


      • YKS*vaan
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Luuk. 2:4   Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua,

        kuitenkaan pidä paikkaansa.

        Matteuksen evänkeliumin alussa oleva Daavidin sukuluettolo päättyy Joosefiin.

        Joosef niminen henkilö oli Jeesuksen isäpuoli, se ei siis tee Jeesuksesta Daavidin sukua olevaa.

        Kaikenlisäksi sukuluettolon Joosef tarkoittaa Jaakobin toiseksi nuorinta poikaa, ei siis Jeesuksen isäpuolta.

        UT:ssä on siis erittäin paljon väärennöstä.


      • teu
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Luuk. 2:4   Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua,

        Juuri niin on aina luettu , mielletty , turha on yksvaan vaivata päätä. Eikö siellä haukiputaalla jo suljettu Paratiisin porttikin .


      • Haukiputaan lossi
        teu kirjoitti:

        Juuri niin on aina luettu , mielletty , turha on yksvaan vaivata päätä. Eikö siellä haukiputaalla jo suljettu Paratiisin porttikin .

        Kaikilta sellaisilta jotka eivät usko Jeesukseen on paratiisin portit suljettu ja pysyy.


      • Higher Lojaali
        YKS*vaan kirjoitti:

        kuitenkaan pidä paikkaansa.

        Matteuksen evänkeliumin alussa oleva Daavidin sukuluettolo päättyy Joosefiin.

        Joosef niminen henkilö oli Jeesuksen isäpuoli, se ei siis tee Jeesuksesta Daavidin sukua olevaa.

        Kaikenlisäksi sukuluettolon Joosef tarkoittaa Jaakobin toiseksi nuorinta poikaa, ei siis Jeesuksen isäpuolta.

        UT:ssä on siis erittäin paljon väärennöstä.

        Mokomakin valehtelija, - Simonaro!

        Jeesus oli Daavidin huonetta ja sukua nimenomaan.
        Verisukulainen hän ei tietenkään ollut koska Jeesus ei siinnyt joosefin eikä kenekään muunkaan ihmisen spermasta, vaan Jumalan Hengestä. Jeesus oli ihmisenä ainosyntyinen, hän on Jumalan Poika.


      • YKS*vaan
        Higher Lojaali kirjoitti:

        Mokomakin valehtelija, - Simonaro!

        Jeesus oli Daavidin huonetta ja sukua nimenomaan.
        Verisukulainen hän ei tietenkään ollut koska Jeesus ei siinnyt joosefin eikä kenekään muunkaan ihmisen spermasta, vaan Jumalan Hengestä. Jeesus oli ihmisenä ainosyntyinen, hän on Jumalan Poika.

        Tämä on historiallinen totuus, sellainenkin on olemassa.

        Mutta jos aikuiset miehet haluaa uskoa satuja,
        niin mikäs minä olen sitä muuttamaan.

        Punahilkan mummokin oli suden vatsassa ja tuli sieltä elävänä ulos.
        Miksei sitten Jeesuskin noussut kuolleista, saduissa.


      • sanoi mun mammalleni:
        YKS*vaan kirjoitti:

        kuitenkaan pidä paikkaansa.

        Matteuksen evänkeliumin alussa oleva Daavidin sukuluettolo päättyy Joosefiin.

        Joosef niminen henkilö oli Jeesuksen isäpuoli, se ei siis tee Jeesuksesta Daavidin sukua olevaa.

        Kaikenlisäksi sukuluettolon Joosef tarkoittaa Jaakobin toiseksi nuorinta poikaa, ei siis Jeesuksen isäpuolta.

        UT:ssä on siis erittäin paljon väärennöstä.

        Sori vaan. mutta kun Mariakin oli Davidin sukua.

        Josefin sukuluettelon tuominen on vain kertomassa muodollisesta isyydestä.

        Sitähän ei voinut kieltää, että Jeesus oli Josefin lapsi, vaikka ei hänen siittämänsä.

        Järjen loukkuun menivät ylimmäiset papitkin sanoessaan, "ettei Nasaretista tule profeettaa".
        Aivan, mutta Jeesus syntyi Betlehemissä käymäseltään.


      • Abimelek
        YKS*vaan kirjoitti:

        Tämä on historiallinen totuus, sellainenkin on olemassa.

        Mutta jos aikuiset miehet haluaa uskoa satuja,
        niin mikäs minä olen sitä muuttamaan.

        Punahilkan mummokin oli suden vatsassa ja tuli sieltä elävänä ulos.
        Miksei sitten Jeesuskin noussut kuolleista, saduissa.

        Totuus niomittäin on olemassa Jeesus kristus Jumalan Poika Vapahtaja, sinulla ei Hänestä ole aavistustakaan. Historiallinen tietosi on Grimmin satujen tasolla.


      • Yks* vaan
        sanoi mun mammalleni: kirjoitti:

        Sori vaan. mutta kun Mariakin oli Davidin sukua.

        Josefin sukuluettelon tuominen on vain kertomassa muodollisesta isyydestä.

        Sitähän ei voinut kieltää, että Jeesus oli Josefin lapsi, vaikka ei hänen siittämänsä.

        Järjen loukkuun menivät ylimmäiset papitkin sanoessaan, "ettei Nasaretista tule profeettaa".
        Aivan, mutta Jeesus syntyi Betlehemissä käymäseltään.

        Oliko jeesus edes profeetta, kun hänen ennustuksetkaan eivät toteutuneet.


      • teutatess
        YKS*vaan kirjoitti:

        kuitenkaan pidä paikkaansa.

        Matteuksen evänkeliumin alussa oleva Daavidin sukuluettolo päättyy Joosefiin.

        Joosef niminen henkilö oli Jeesuksen isäpuoli, se ei siis tee Jeesuksesta Daavidin sukua olevaa.

        Kaikenlisäksi sukuluettolon Joosef tarkoittaa Jaakobin toiseksi nuorinta poikaa, ei siis Jeesuksen isäpuolta.

        UT:ssä on siis erittäin paljon väärennöstä.

        Se kuitenkin pitää paikkansa . tämä toinen Joosef eli n. 1500 vuotta ennemmin . Tarkenna sanoi Vihne
        Sinun järjessä sitä väärennöstä on , ei Raamatussa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2337
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      175
      1402
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1138
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      91
      1080
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1025
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      957
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      940
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      67
      865
    Aihe