Pikaäänestys

Aurinko79-

Mulla on tylsä koti-ilta meneillään ja ajattelin piristää surkeaa olemustani vahtaamalla tyttöleffaa (tiedetään, tiedetään) ja juomalla punaviiniä. En vain osaa päättää minkä laitan päälle ja ajattelin pyytää teidän mielipidettä asiaan. Vaihtoehdot olen karsinut seuraaviin:

1. Notting Hill
2. Ylpeys ja ennakkoluulo
3. Paholainen pukeutuu Pradaan

Äänestysaikaa on 22.30 asti :)

Ja miesten logiikkaanhan tämä liittyy sillä tavalla, että mielenkiintoista nähdä mikä tyttöleffa saa miehiltä eniten ääniä ;)

43

921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikken noista nyt niin tiedäkään mitään, ni kolmonen anto vibat.

• Aurinko79-

Mielipiteenne on rekisteröity ;)

Ja perustelutkin oli oikein pätevät.

• adrianleewerkuhn1

olisi: Notting Hill

Pidän Hugh Grantista. Käynyt Oxfordin/Cambridgen - en muista kumman. Ja se Grantin kämppäkaveri on yliveto:)

• Aurinko79-

Mä osaan Notting Hillin vuorosanatkin melkein ulkoa, mutta jaksan kattoa sitä aina uudelleen ja uudelleen just tällaisina iltoina.

Kiitos äänestä :)

• Papeete1

Kakkosta. Mä olen lukenut sen kirjana :)

• Aurinko79-

Vois sopia siis ihan loistavasti mun iltaan :)

• la.ra

kakkosen. Koska katsoin Järki ja tunteet -leffan päivällä telkasta.

Itse vahtaan CSI:tä.

• Aurinko79-

Sitäkin vahtaan aina jos sopivaan aikaan telkun ääreen istahdan. Ne labrakokeet jaksaa kiinnostaa jostain omituisesta syystä...

• Jos multa kysyt niin katsoisit Eternal Sunshine of Spotless Mindin.

Pitkälti minulle kustom-tuotettu väittäisin.

• Aurinko79-

Nyt vaaditaan kunnon tyttöleffaa. Äänestä perstuntumalla jotakin :)

• Aurinko79- kirjoitti:

Nyt vaaditaan kunnon tyttöleffaa. Äänestä perstuntumalla jotakin :)

Sitten muut saa päättää. Se tahraton mieli on paras romanttinen leffa minkä tiedän, eli tyttöleffa. Jota mieskin jaksaa seurata.

Itse meen katsomaan nyt jonkun maailmanlopputeemaisen scifi-leffan aivolevoksi.

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Sitten muut saa päättää. Se tahraton mieli on paras romanttinen leffa minkä tiedän, eli tyttöleffa. Jota mieskin jaksaa seurata.

Itse meen katsomaan nyt jonkun maailmanlopputeemaisen scifi-leffan aivolevoksi.

Tahraton mielikin löytyy valikoimista mutta nuo kolme valkkasin nyt tähän iltaan.

• Aurinko79- kirjoitti:

Tahraton mielikin löytyy valikoimista mutta nuo kolme valkkasin nyt tähän iltaan.

Tahdon joskus, edes joskus - nähdä sellaisen romanttisen elokuvan jossa lopussa on kohtaus jossa mies ja nainen tajuavat rakastavansa toisia, juoksevat hidastetusti toisiaan kohti kädet leväällään ja juuri kun koskettavat räjähtävätkin reippaaksi tulipalloksi ja porukka vaan katsellee että mitä hittoa.

"Jotai vähä erilaista loppuun" hymyilyttävä juonenkäänne.

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Tahdon joskus, edes joskus - nähdä sellaisen romanttisen elokuvan jossa lopussa on kohtaus jossa mies ja nainen tajuavat rakastavansa toisia, juoksevat hidastetusti toisiaan kohti kädet leväällään ja juuri kun koskettavat räjähtävätkin reippaaksi tulipalloksi ja porukka vaan katsellee että mitä hittoa.

"Jotai vähä erilaista loppuun" hymyilyttävä juonenkäänne.

No tuo olis ainakin todella erilaista :) Mutta siitä pitäis olla varoitus kannessa, jottei tällaset surkeat ku meikäläinen osta sitä siinä toivossa, että saa edes jonkun toisen vaikka fiktionaalisessakin elämässä nähdä happy endin. Kuvittele sitä pettymystä kun se ei toteudukaan... Se on kerrassaan julmaa jollei varoiteta etukäteen ;)

• Aurinko79- kirjoitti:

No tuo olis ainakin todella erilaista :) Mutta siitä pitäis olla varoitus kannessa, jottei tällaset surkeat ku meikäläinen osta sitä siinä toivossa, että saa edes jonkun toisen vaikka fiktionaalisessakin elämässä nähdä happy endin. Kuvittele sitä pettymystä kun se ei toteudukaan... Se on kerrassaan julmaa jollei varoiteta etukäteen ;)

Sen vois sentimentaaleille ihmisille tulkata vaikka niin että heidän rakkautensa voima vei heidät kerrasta onnelaan paikkaan joka ei ole tässä maailmassa. Tänne jäi vain hiiltyneet luut.

Ja eikö se niin oikeastaan olekin että tosirakkaus kirjoittaa meidät uudelleen?

Happy (vaihtoehtoinen) End

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Sen vois sentimentaaleille ihmisille tulkata vaikka niin että heidän rakkautensa voima vei heidät kerrasta onnelaan paikkaan joka ei ole tässä maailmassa. Tänne jäi vain hiiltyneet luut.

Ja eikö se niin oikeastaan olekin että tosirakkaus kirjoittaa meidät uudelleen?

Happy (vaihtoehtoinen) End

Mikäs ois romanttisempaa kuin yhdessä kuoleminen... Ainakin ajatuksena :)

• Aurinko79- kirjoitti:

Mikäs ois romanttisempaa kuin yhdessä kuoleminen... Ainakin ajatuksena :)

Nick Caven biisi Where the Wild Roses Grows käsittelee aihetta aika loistavasti. Murhaballadi. Hyvin kauniisti kuvattu tarina jossa mies kolmansilla treffeillä hakkaa naiselta pään mäsäksi kivellä.

Kun sitä kelailee niin oikeastaan se on ihan jees aika kuolla. Vastarakastuneena. Eipähän pääse tunteet laimentumaan.

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Nick Caven biisi Where the Wild Roses Grows käsittelee aihetta aika loistavasti. Murhaballadi. Hyvin kauniisti kuvattu tarina jossa mies kolmansilla treffeillä hakkaa naiselta pään mäsäksi kivellä.

Kun sitä kelailee niin oikeastaan se on ihan jees aika kuolla. Vastarakastuneena. Eipähän pääse tunteet laimentumaan.

Mä vaan toivoisin ettei fyysisen elämän loppu tulis sentään sen ihmisen käsien toimesta, jonka pitäis yrittää suojella ja rakastaa koko sydämellään... Se tavallaan lopettais sen rakkauden siihen, koska sitä ihmistä jota oikeasti rakastaa, haluaa suojella kaikelta pahalta vaikka omalla hengellään.

• Aurinko79- kirjoitti:

Mä vaan toivoisin ettei fyysisen elämän loppu tulis sentään sen ihmisen käsien toimesta, jonka pitäis yrittää suojella ja rakastaa koko sydämellään... Se tavallaan lopettais sen rakkauden siihen, koska sitä ihmistä jota oikeasti rakastaa, haluaa suojella kaikelta pahalta vaikka omalla hengellään.

Siihen tää Nick Caven biisin "sankari" ei sitten ihan yltänyt. Oon miettinyt koko biisiä hyvin pitkään ja tullut siihen tulokseen että se mies oli hullu (yllätys yllätys) ja sen maailmassa kauneus oli ainoa asia eikä hän olis kestänyt nähdä sen naisen vanhenevan tai menettävän rakkautensa joka sillä hetkellä oli puhdas. Koska aika kuitenkin sotkisi kaiken lopulta oli vaihtoehto vaan lopettaa se aika ja jäädyttää se hetki siihen ruusuiselle joentörmälle.

Kun katsoo herra Caven tuotantoa ja elämää törmää väistämättä siihen kuinka kaikki mielenkiintoinen mitä kyseinen mies on tuottanut perustuu rakkaudenkaipuuseen ja kauneuden ihailuun. Joku on sanonut "Puutteesta on maailma rakennettu" ja se kyllä huokuu tuosta Caven tuotannosta. Äijä meni HETI pilalle kun se sai vihdoin naisen, artistina ainakin :D

• Aurinko79-
        Kukkomies kirjoitti:

Siihen tää Nick Caven biisin "sankari" ei sitten ihan yltänyt. Oon miettinyt koko biisiä hyvin pitkään ja tullut siihen tulokseen että se mies oli hullu (yllätys yllätys) ja sen maailmassa kauneus oli ainoa asia eikä hän olis kestänyt nähdä sen naisen vanhenevan tai menettävän rakkautensa joka sillä hetkellä oli puhdas. Koska aika kuitenkin sotkisi kaiken lopulta oli vaihtoehto vaan lopettaa se aika ja jäädyttää se hetki siihen ruusuiselle joentörmälle.

Kun katsoo herra Caven tuotantoa ja elämää törmää väistämättä siihen kuinka kaikki mielenkiintoinen mitä kyseinen mies on tuottanut perustuu rakkaudenkaipuuseen ja kauneuden ihailuun. Joku on sanonut "Puutteesta on maailma rakennettu" ja se kyllä huokuu tuosta Caven tuotannosta. Äijä meni HETI pilalle kun se sai vihdoin naisen, artistina ainakin :D

Jokainen meistä kärsii ainakin ajoittain rakkaudenkaipuusta, mutta mielenkiintoista miten eri tavalla se eri ihmisissä ilmenee. Rakkaus ja kauneus liitetään toki vahvasti yhteen, mutta tuossa Caven tarinassa kauneus saa sairaalloisen suuren merkityksen. Se on tavallaan myös pelkuruutta, tarinan "sankari" ei uskalla katsoa mihin rakkaus johdattaa ja kieltäytyy ottamasta sen vastaan, koska pelkää menettävänsä sen. Tai sen kauneuden.

Niinhän sitä sanotaan, että tuskasta syntyy parhaimmat tuotokset taiteen maailmassa. Tiedä sitten kuinka paljon siinä on perää, mutta itseltäni ainakin on parhaimmat piirustukset syntyneet aikana, jolloin kaikki on ollut päin mäntyä. Omituista.

• cat.mint

En ole aikoihin leffoja hirveästi katsellut, mutta heitetään tuo Ylpeys ja ennakkoluulo, kun se on klassikko. :)

• Aurinko79-

Kiitti äänestä, tuo leffa vois upota tänään vallan mainiosti :)

• mun valinta

Ottaisin Ylpeys ja ennakkoluulo, jos se on 1995 versio, ja myös jos se on 2005 versio.

Olen heikkona brittiaksentteihin. Ja menen tankkiin kun näen Colin Firthin tulevan sieltä lammesta. :-) Sikaihana tuossa elokuvassa. Olen heikkona myös yleensä historiallisiin romaaneihin/elokuviin. Vuoden 2005 versioita en ole nähnyt, joten ottaisin sen siksi. Näissä myös romantiikkaa enemmän (saisi kunnolla itkeä sen viinin kera...ei mene hukkaan).

Notting Hillin ja Pradan olen nähnyt - molemmat laatuelokuvia. Hugh Grant on myös iki-ihana. Prada ehdottomasti myös erittäin hyvä. Eli kun olen nähnyt myös Ylpeys ja ennakkoluulo 1995:n niin uusintana ottaisin sen näistä kolmesta.

• Aurinko79-

Kuulostaa sopivan terapeuttiselta mun iltaan :)

Kiitos loistavista perusteluista! Brittiaksentissa on tosiaan sitä jotain :)

• vänkyrä-nainen

niin en ole nähnyt notting hillia, enkä silti muitakaan mainitsemiasi leffoja.
        Tuo on just se elokuvatyyppi, joka ei muhun iske.

Toimintaa, kauhua, jännitystä.. vaikka seksiäkin, niin mun kiinnostus on melkeen taattu.

• Aurinko79-
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

niin en ole nähnyt notting hillia, enkä silti muitakaan mainitsemiasi leffoja.
        Tuo on just se elokuvatyyppi, joka ei muhun iske.

Toimintaa, kauhua, jännitystä.. vaikka seksiäkin, niin mun kiinnostus on melkeen taattu.

Tykkään tosi paljon laadukkaista toiminta ja jännitysleffoista, mutta joskus on vaan tarve hömppäleffoille jossa tietää olevan happy end :)

Kauhu ei mene missään muodossa oikeastaan, mä taidan olla liian arkajalka siihen :(

Äänestä jotain noista leffoista lonakalta!

• vänkyrä-nainen
        Aurinko79- kirjoitti:

Tykkään tosi paljon laadukkaista toiminta ja jännitysleffoista, mutta joskus on vaan tarve hömppäleffoille jossa tietää olevan happy end :)

Kauhu ei mene missään muodossa oikeastaan, mä taidan olla liian arkajalka siihen :(

Äänestä jotain noista leffoista lonakalta!

ylpeys ja ennakkoluulo, koska siitä on kirjakin tehty niin pakko siinä on joku "juttu" olla:)

• sarvikuonokas

TV:stä tulee kakkoselta ja kolmoselta hyvät leffat..

ah.. niin romanttisia..

Ei noista sun vaihtoehdoista oo oikeen kilpailemaan.

• Aurinko79-

Vaikka miehelle esittää yksinkertaisen valintakysymyksen, onnistuu se silti välttämään vastaamisen... ;)

Kyllä nuo mun leffat on just oikeita tähän iltaan, usko pois :)

• imdb:n

päättää:

Notting Hill
      User Rating: 6.9/10 (46088 votes)

Pride and Prejudice (2005)
      User Rating: 7.8/10 (30223 votes)

Devil Wears Prada:
      User Rating: 6.8/10 (34370 votes)

• ...................

hyvää leffailtaa

• Aurinko79-

Näyttääpi siltä, että Ylpeys ja ennakkoluulo vie voiton tässä äänestyksessä :)

• Aurinko79-

Kiitos kaikille osallistujille ja leppoisaa illanjatkoa :)

Mä lähden katsomaan Ylpeys ja ennakkoluulo-leffaa, joka voitti äänestyksen ylivoimaisesti.

• MMies

Ja ykköseltä tulisi Murhan jäljet samaan aikaan. Paljoa ole seurannut, mutta kyllä brittisarjat peittoaa vastaavat jenkkiräpellykset 6-0.

• Aurinko79-
        MMies kirjoitti:

Ja ykköseltä tulisi Murhan jäljet samaan aikaan. Paljoa ole seurannut, mutta kyllä brittisarjat peittoaa vastaavat jenkkiräpellykset 6-0.

Oli oikein passeli tuo Ylpeys ja ennakkoluulo mun mielialaan.

Briteistä tulee paljon hyvää tuotantoa, niissä on tietyllä tavalla enemmän ihmisläheisyyttä kuin jenkkiperäisissä. Mielipiteensä tietty jokaisella, uppoaa muhun tuo jenkkipotaskakin aika ajoin :)

• Hossi

Notting Hill ! Hyvä leffa.

• Aurinko79-

Notting Hill ei petä koskaan. Aina nauran ja itken samoissa kohdissa :)

• temeq

No sä jo sait valinnan tehtyä, mutta ei se parhaimman mahdollisen kaavan mukaan toi valinta menny. Pika-arviot kaikista tulevaisuutta silmällä pitäen.

1. NH: romanttinen draamakomedia ei tästä parane. Julia Roberts voi olla vain suuri suu, mutta tässä se suhde toimii, satuttaa ja tuntuu. Säästä täydelliseksi treffileffaksi. *****

2. YE: tää nyt on kuvattu niin usein, että runsaudenpula iskee. Tärkeintä on välttää Keira Knightleyn uustuotantoa, sitä tekobrittiä mutrusuusinttiä ei kestä. Alkup. brittisarja (1995) toimii, joten hylkää leffat ja katso sarja. ****

3. PPP: Vaikka huonoin näistä onkin, valinta osuu tällä kertaa suht tyhjänpäiväiseen mutta nussakasti etenevään karkinkauniiseen muotileffaan. Kaksi tasaväkistä naistähteä kisaavat näyttävästi ja ihan riittävän elävästi. Niin, Anne Hathaway on suorastaan ihastuttava ilmestys, ja sillä on myös tissit. ***

Näin. :)

• Aurinko79-

Täytyy sanoa, että mä oon vaikuttunut sun arvioista.

Keirassa on jotain mikä ei uppoa muhun, sillä on yksi upea katse mutta pelkästään sen avulla ei leffaa viedä loppuun asti. Meni kuitenkin oikein mukavasti ilta tuon Ylpeys ja ennakkoluulo-leffan parissa siitä huolimatta :)

• temeq
        Aurinko79- kirjoitti:

Keirassa on jotain mikä ei uppoa muhun, sillä on yksi upea katse mutta pelkästään sen avulla ei leffaa viedä loppuun asti. Meni kuitenkin oikein mukavasti ilta tuon Ylpeys ja ennakkoluulo-leffan parissa siitä huolimatta :)

Varsinainen simpanssikatse. Leuka työntyy hieman ulospäin, huulet töröttävät ja silmissä paistaa antaumuksellinen "vähän ne rakastaa mua".

No mut hei suosittelen sulle jälkiruuaksi Planet Terroria by R. Rodriguez - kertakaikkisen vapauttava zombiekuvaus myös naiskatsojille. Lopuksi sit lapsen mieltä ymmärtämään upea Pan´s Labyrinth. Joo ja heti sen päälle School of Rock, et jää hyvä pössis. :)

• temeq
        Aurinko79- kirjoitti:

sulle sopis Valasratsastaja, mieletön kuvaus Uudesta Seelannista.

http://akas.imdb.com/title/tt0298228/

Seesteistä. :)

• Aurinko79-

• dsadasdas
        temeq kirjoitti:

Varsinainen simpanssikatse. Leuka työntyy hieman ulospäin, huulet töröttävät ja silmissä paistaa antaumuksellinen "vähän ne rakastaa mua".

No mut hei suosittelen sulle jälkiruuaksi Planet Terroria by R. Rodriguez - kertakaikkisen vapauttava zombiekuvaus myös naiskatsojille. Lopuksi sit lapsen mieltä ymmärtämään upea Pan´s Labyrinth. Joo ja heti sen päälle School of Rock, et jää hyvä pössis. :)

hiljaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1309
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      38
      869
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      29
      607
    4. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      580
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      548
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      536
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      531
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      493
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      16
      492
    Aihe