Tekniikan ihmelapset

Oletko tekniikan ihmelapsi? Kerääntyykö kotiisi, autoosi tai vaikkapa taskuusi jatkuvasti uusia hilavitkuttimia? Onko sinun pakko saada uusi kännykkä, vaikka entinen ei ole vielä vuottakaan? Joko ostit Blue-Rayn HDTV:n lisäksi?

Minä kun en mielestäni ole koskaan ollut mikään tekniikkafriikki. Siltikin kotimme on täyttynyt pullolleen elektronisia ihmeitä. Viimeisen vuodenkin aikana jo uusi tietokone, kännykkä, TV, I-pod, digikamera, partakone ja navigaattori.

28

1371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papeete1

Se on kuulemma Blu-Ray. Poika huomautti mulle kun sanoin sitä blue-rayksi, että kalkkis höpisee taas omiaan :)

Kannattaa kuulemma ostaa Pleikka3:nen se toiminto on siinä mukana ja pelkät blu-ray soittimet maksaa enemmän. Pääsee pelaan mahtivehkeellä samaan hintaan.

Mä rakastaisin kaikkia noita ja jos mulla olisi rahaa niitä ostaa, niin kämppä olisi taatusti täynnä kaikkea mahdollista ja mahdotonta.

• vonkale

tekniikkafriikki ostelee kamaa etujoukoissa ja maksaa laitteiden kehityskustannuksia. Itse hankin vasta kun hinnat ovat tulleet tarpeeksi alas.

• En ole ikinä ostanut itse kännykkää, saati sitten televisiota. Aina jollain sukulaisten jämillä olen pärjännyt. Ei oo taulu- eikä edes laajakuvatelsu :).

Jotain pientä tietokonerojua on nurkissa, ja musiikin kuunteluun olen panostanut kuulokkeiden muodossa, uudet olisivat taas paikallaan kun vanhat ovat puhkikuluneet.

• -eräsmies-

ja aikoinaan hilavitkuttimiin tykästyneenä olen tullut siihen johtopäätökseen, että humanisni rules.

• humanistinrenttu

Melkein voisin kuvitella, että sulla on huumorintajua(kin). ;-)

Tällä humanistilla on kannettava (vetelee viimeisiään), kännykkä (meinasin aikoinani olla ilman, mutta sorruin sitten ... mikä se oli joka hukkasi itsensä... ennen gsm:äää - verkkokin jo lopetettu - oli veljeltä lainassa), lamppuja mulla on, radio-kasetti-cdsoitin. Tulostin hajosi, vein roskikseen. 3 polkupyörää, ja neljäs rikkinäisenä lapsuudenkodissa.

Minulla ei ole kahvinkeitintä, ei TV:tä, ei videoita, ei sänköistä hammasharjaa, ei sähköistä herästyskelloa, ei sähköistä hammasharjaa. Ai hiustenkuivain löytyy (sain joululahjaksi 20 v sitten; en käytä... mun hiuksen kuivaa ihan itsestään). Silitysrauta löytyy. Vedenkeitin.

Tuossapa tärkeimmät.

• humanistinrenttu
        humanistinrenttu kirjoitti:

Tällä humanistilla on kannettava (vetelee viimeisiään), kännykkä (meinasin aikoinani olla ilman, mutta sorruin sitten ... mikä se oli joka hukkasi itsensä... ennen gsm:äää - verkkokin jo lopetettu - oli veljeltä lainassa), lamppuja mulla on, radio-kasetti-cdsoitin. Tulostin hajosi, vein roskikseen. 3 polkupyörää, ja neljäs rikkinäisenä lapsuudenkodissa.

Minulla ei ole kahvinkeitintä, ei TV:tä, ei videoita, ei sänköistä hammasharjaa, ei sähköistä herästyskelloa, ei sähköistä hammasharjaa. Ai hiustenkuivain löytyy (sain joululahjaksi 20 v sitten; en käytä... mun hiuksen kuivaa ihan itsestään). Silitysrauta löytyy. Vedenkeitin.

Tuossapa tärkeimmät.

digikamera (edullinen), ja vähän kallimpi järjestelmä(filmi)kamera.

Mä vihaan näitä nyky sanoja. Että pitää sanoa järjestelmädigikamera ja järjestelmäfilmikamera, lankapuhelin. Kännykkästäkin pitää kohta sanoa että puhelinkännykkä, kun valtaosalla tekee ihan jotain muuta!

• -eräsmies-

Tuossapa tärkeimmät.

Toinen ihminen on ne tehnyt toista palvelemaan. Joillain tekijöillä voi tosin olla pienenä taustavaikuttimena rahan hankinta.

Tärkeää ei ole laitteet tai formaatit. Tärkeää on sisältö.

• Humanisti kans

Tuossapa tärkeimmät.

on toisenlainen humanisti. Todennäköisesti bisnesaivoilla varustettu sellainen. Hankin sellaista, minkä arvo pysyy. Se nyt on ihan tyhmää maksaa liikaa...eli sijoitetaan 10k euroa BMW:hen eikä japsi"rautaan". Se on säästäväisyyttä ja ekoteko. Bimmereitä tarvii ostaa vain se yksi hyvä joka kestää. Fairy kuluu muuten hitaammin kuin halppistiskiaine, joka tulee kalliimmaksi koska joudut ostaan halppista 2 purkkia.

Kyllä tekniikkavempeleet on kivoja. Niiden huoltaminen on taas toinen asia.

• la.ra

mulla ei olisi edes dvd-soitinta, jollei veljeni olisi sitä mulle raahannut (ei muuten olisi mikrouuniakaan). Eikä olisi digiboksia, jollei äitini olisi tyrkyttänyt heidän vanhaa laatikkoaan.

Mulla on kotona tällä hetkellä yksi rikkinäinen telkkari (laajakuva, putkimalli) ja yksi toimiva (vanhanaikainen), tallentamattomat dvd-soitin ja digiboksi, kaksi tietokonetta ja yksi cd-mankka (vaatekaapin kätköissä). Lisäksi on neljä kännykkää, joista yksi käytössä sekä vanhahko digikamera.

En omista navigaattoria, vaikka jostain syystä lähipiirini mielestä sellaisen tarvitsisinkin. Minulla ei myöskään ole minkäänlaisia "korvalappustereoita".

Sijoitan rahani mieluusti johonkin muuhun, ja tosiasia on se, että kun lähipiiristä löytyy sellaisia, jotka mielellään uusivat kalustoaan, sitä saa ihan huomaamatta ja ilmaiseksi yhtä sun toista... Mulle olisi tarjolla vielä yksi telkkari ja kohta varmaan tallentava dvd-soitin sekä navigaattori.

• siunattu rauha

Autonavigaattori? Viisitoista vuotta sitten hommasin itselleni tanssipaikalta sellaisen navigaattorin, että se kyllä kertoo jos ajetaan harhaan ja osaa sujuvasti räpättää niin ylinopeuksistakin, kuin ohitteluistakin juu ja samaan syssyyn tulee vittuilut kesäisistä minihamebongauksistakin.
      Sen kerran kun se vitun navigaattori ei istu minun auton kyydissä kälättämässä, perkele pitääkö sillekkin hommata korvike, vitusti ei kiitos.
      Pitää edes työmatkalla olla rauha.

• Aurinko79-

Ostan laitteita ainoastaan jos tarvitsen niitä. Kodistani löytyy peruskodinkoneiden lisäksi telkkari dvd-soittimineen sekä läppäri. En omista tällä hetkellä edes cd-soitinta entisen hajottua.

Kummasti olen hengissä selvinnyt vaikkei kotini pursuakaan tekniikkaa mutta ystäväni mielestä olen lähinnä hullu kun en hanki tallentavaa digiboksia. Sillä rahalla pääsee ulkomaille, joten mieluummin käytän rahat siihen.

Toisille kodin tekniikka on tärkeää ja he saavat siitä iloa ja viihtyisyyttä, itse en niin arvosta tekniikkaa osana omaa kotiani vaikka toki osaan arvostaa tekniikka yleisesti.

• se vaan on kiinni. Tai siis ainakin siitä mihin rajalliset varansa tykkää laittaa. Ei mulla nyt oo ko perus setti,vanha telkkari,perus digiboksi,tallentava dvd mut sekin lainassa,läppäri ja parit kännyt. Niin ja vanhat mut hyvät stereot ja kajarit.

Mut jos lotosta läsähtäis niin sit ois kyl kaikki pelit ja vehkeet full hd:stä sähköiseen nenäkarvatrimmeriin.

• Musiikkia varten stereot ja kannettava soitin.
      Tietokone vimpaimineen. Kännykkä. Leipäkone.

Ei, minulla ei ole telkkaria. Täysin turha kapistus sisältönsä puolesta. Leffat katsotaan tietokoneelta ja uutiset luetaan lehdestä tai netistä.

• nyt turhia

kaikkia vempaimia hankkimaan..kuitenkin vaan lopulta päätyvät jonnekki kaappiin lojumaan. En tajua sitäkään ku joittenki pitää aina vähän väliä vaihtaa kännykkä uuteen vaikka edellinen toimis ihan mallikkaasti. Sitte siihen kännykässä on pakko olla kaikki mahollise ominaisuudet:kamera, mp3 soitin, netti, navigattori..Sitte kuitenki ostetaan vielä erikseen digikamera, mp3 soitin, kannettava ja navigaattori. En voi käsittää tämmöstä :)
      Sitte vielä ne seinänkokoset telekkarit, jotka ängetään johonki rotankoloon ja siihen päälle vielä kaiken maailman kanavapaketit, joita ei ehi es kattoa miljoonien muiden kanavien lisäksi.. huh huh..

• jatkoa..

Sitä paitsi mitä oikeesti jollaki navigaattorilla tekee? Ite oon ainaki selvinny ihan hyvin netin ja puhelinluettelon kartoilla.. no ehkä son ammattiautoilijoilla ihan hyvä olemassa, mutta ei oo kyllä mun mielestä välttämätön muille.

• Mut emmä luetteloida mitään tähän ala. Alkaa hävettää.

• Serpico

Taskulaskin, palovaroitin ja läppäri löytyy. Mikroaaltouunia ei ole eikä tule. Ei mitään erikoisempaa, ellei sitten viritysmittari että saa alemman een kohdalleen. Ja bluetooth-hiiri, kaunis valkoinen.

Kännykkä on tullu melko usein ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Miksi maksaa kännykästä jotain kuutta-kahdeksaa sataa euroa? Sillä rahallahan saisi melko hienot kengät!

• rehentelmään... Soittimet vie kaiken tilan, enkä osta ennen ku on pakko oikeastaan mitään. Ehkä sitten ku muuttaa taloon johon voi helposti rakentaa viihdekeskuksen niin sit se tulee ajankohtaiseks.

Keittiössäki mieluummin ostan järjettömän kalliin veitsen ku jonku multisupermonitoimiautomaatin joka sit keittää vaan kananmunia

• vänkyrä-nainen

Eks nuo oo ennemminkin miesten juttuja.. ja miehet saakin olla kiinnostuneita, jos haluaa.
      Mä oon elämässäni yhden telkkarin ostanut uutena ja muutaman kännykän. Kaikki muut oon aina saanut joltain tai ostanut käytettynä.
      Tietokoneen lisukkeineen ex on ostanut mulle ja jotain antanut sit aina kun se on ostanut itselleen jotain uutta.
      Mä en kyllä itse raaski ostaa mitään, uutena ainakaan.

Kunnon digikamera tarvis kyl hankkii. Se olis ainoo, jolle ois käyttöö. Telkkaria en muutenkaan oikeen katso, joten siihen on ainakin ihan turha panostaa. Eikä oo aavistustakaan, mitä nuo blue-ray hdtv:t on. En oo koskaan kuullutkaan.;D

• Itse raapustaisin vieläkin sulkakynällä jos semmoisen löytäisin. :)

• -k32v-

siis tarpeeseenhan sitä hankitaan kaikkeeeee ;) ;)

• Mä tartten välttämättä sellasen ja tälläsen härvelin. Helevetti. =D

• saaneet

aikaan 14 päivässä ;)

Sori mut oli pakko.

• rusalkaa

Pärjään vimpainten kanssa...kameroita on kaikenlaisia järjestelmä ja tavallista ym. digisellaista, mutta ei ole videokameraa hmm....noin niin kuin vastauksena alotukseen. Yleensä jo tietäävät tuola yhdessä kodinkoneliikkeessä, että kun tulen nykyään, ostan ison kasan kaikenlaista mitä myyjä saattaa keksiä ehdottaa. Olen tehnyt aina valinnat itse...olkoot mitkä tahansa koneet kysymyksessä. Okei...pääasiassa kodinkoneet. Kyllä olen kuitenkin silleen kärsivällinen, etten aina ensimmäisten tarjolla olevien vaihtoehtojen perään juokse vaan katson rauhassa hyvän...siinä katselemisessa saataa mennä vuosiakin. Tämän takia sitten, kun kerran ollaan kaupassa niitä ostetaan kerralla kaikki, mitä on tullut mietittyä.

Nyt mua himottaa se itekseen lattioilla imuroiva ihme, mutta sitten keksin, että silitysprässi voisi vihdoin ratkaista joitakin vaatehuolto-ongelmia. Olen nyt saanut tilaa mankelille, jota ei vielä ole olemassa, mutta tulee olemaan. Ihanaa laittaa kaapit kuntoon! Sitä paitsi näistä vehkeistä on hyötyäkin.

Pyykkien kuivausrumpua en hanki, kun siitä tulee kosteutta sisätiloihin ja vaatteet kutistuu. Sitä paitsi viileällä ullakolla kuivuneet vaatteet tuoksuvat hyvältä.

On mulle joku mies sanonut, että minulla on liian paljon tavaraa...mutta on sitten sanonut toinen, että hyviä hankintoja olen osannut tehdä.
      Yleensä tulen toimeen aika vähällä. Kännykkäkin on semmonen, että hävettää kertoa. Niin ja... arvostan vanhaa. Esimes tämmöstä, että talossa on puuhella ja leivinuuni keittiössä. Ei tarvi keraamista liettä, kun on tasoa missä kokkaa!

Tuonne tulevalle kasvimaalle olen aikonut mennä jo kohta, kun on näin lauhaa...en helvata mitään koneita siihen tartte. Tai olen kyllä miettinyt semmoista yksisiipistä auraa, mutta luulen, että minä sitä itse kuitenkin joutuisin vetämään tai työntämään. Olen kyllä ajatellut hevostakin hankkia siihen tarkoitukseen. Sitten voisin ratsastella tai muuta kivaa sen kanssa harrastaa. Niin voisihan sitä miestäkin, mutta luulen, että hevosen saisi helpommin.

• vili

mikään hifistelijä ole. tosin ostin just taulutelkkarin...kolmen selvis viikonlopun ryyppyrahat meni siihen.
      kyllä mulla musavehkeet on(ipod ja kotiteatteri). aika halvalla olen ne saanut. kännyköistä en välitä. mul on omana luurina nokian halvin ja duuniluurina joku hifiluuri. en mä osaa edes käyttää sitä. viime vuonna meni seitsemän kännykkää rikki...joten halpa on jees.

• sarvikuonokas

Taulutöllö, usb-dvd, vahvari ja pari isoa kajaria.. saa riittää.. hetkeks ainakin..

Mietittiin tossa kaverin kanssa et pitäis varmaan homma verkkokortillinen ulkoinen usb-kovo niin ei tarttis koskaan liikkuu sohvalta mihinkään.. Nyt pitää aina käydä tikulle laittamassa tavaraa välillä. :(

• ...toimin koko suvun auttavana puhelimena. Ihan sama mikä sähkölaite reistaa ja kenellä, niin mun puhelin soi.

"Ööö, tuota voisit sä jonain päivänä käydä vilkasemassa, kun tässä palaa tämmönen merkkivalo ja se kysee jotain. Laitanko yes vai no."

Tekniikka kyllä kiinnostaa, mutta mihinkään turhakkeisiin ei tule rahaa laitettua. Tällä hetkellä kiinnostaisi navigaattori ja videotykki, en vaan ole keksinyt mitä mä niillä tekisi / mihin niitä tarvisin. Siksi ne on jäänyt hankkimatta.

• GHTRE.

Taitaa muija kustantaa kaiken.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe