Ostoslista

Kettulaatikossa

Käytättekö kirjoitettua listaa kun menette ostoksille? Tuleeko se mukaan vai jääkö pöydälle?

Kirjoitatteko kuivan asiallisesti vai riittääkö että itse ymmärrätte?

Repesin ihan totaalisesti kun löysin kirjaston kirjan välistä jonkun kauppalapun, siinä luki että:

*Rutjakkeelle ruokoo
*emännälle eineksiä
*lapsille lollipopit
*miulle "mehua"
*kakkapaperia kaikille

Miltäs teidän kauppalaput näyttää? :)

48

1124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaan ostaa asiat ilman muistilappuaki, joskus tietty puhelin piippaa... Edellinen viesti oli:

Tuo kaupasta maitoa juustoo vessapaperia makkaraa, lyhyt kardaani akseli, 4 millin hitsipuikkoja ja 25 millin poranterä.

Isä laitto edellisen ostoslistan

• Kettulaatikossa

samasta kaupasta kaikkia saanut?

• Kettulaatikossa kirjoitti:

samasta kaupasta kaikkia saanut?

KYllä ne kaupat jo melkeen tietää, ei tartte paljoa shoppailla ees sun taas. Enkä varmasti kiertäny ku pakolliset paikat :D

• vänkyrä-nainen

kauppalaput ihan noin persoonallisia oo, mut pakko jonkinlainen lappu mukana olla, koska unohdan jo kaupan ovella mitä oon menossa hakemaan ilman sitä lappua.
      ...Tosin unohdan usein katsoa sitä kauppalappua siellä kaupassa :D

• Kettulaatikossa

kerran takintaskusta lapun jossa luki:

Käy kaupassa!

:D

• vänkyrä-nainen
        Kettulaatikossa kirjoitti:

kerran takintaskusta lapun jossa luki:

Käy kaupassa!

sanoja munkin paperilapuilla :D

• syystä

kirjaston kirjat on just parhaita.

Niistä voi vakoilla edellisten lainaajien elämää. Ja ei muuta ku pervessi mielikuvitus vaan töihin.

• Kettulaatikossa

ikinä löytäneet käytettyä kortsua kirjan välistä? Siinä ei enää mielikuvitusta tarvittu... Kauppalappu oli hauska löydös, kortsu sensijaan ei. Jotain rajaa ihmiset.

• vänkyrä-nainen

ikinä löytäneet käytettyä kortsua kirjan välistä? Siinä ei enää mielikuvitusta tarvittu... Kauppalappu oli hauska löydös, kortsu sensijaan ei. Jotain rajaa ihmiset.

En muista, et koskaan olisin mitään ihmeellisyyksiä löytänyt kirjaston kirjan välistä. Kerran markka-aikana 20 markan setelin, muuta ei nyt tuu mieleen.

• kyseessä

Veijo Meri vai KamaSutra?

Ihan tuollaista löydöstä ei ole päässy tekeen, mutta ei se olekaan enää kivaa, jos mielikuvitus sivuutetaan.

Parhaita ovat juuri pienet merkinnät tai persoonalliset kirjanmerkit. Toki tahrat ja hiuksetkin menettelee paremman puutteessa.

• Kettulaatikossa
        kyseessä kirjoitti:

Veijo Meri vai KamaSutra?

Ihan tuollaista löydöstä ei ole päässy tekeen, mutta ei se olekaan enää kivaa, jos mielikuvitus sivuutetaan.

Parhaita ovat juuri pienet merkinnät tai persoonalliset kirjanmerkit. Toki tahrat ja hiuksetkin menettelee paremman puutteessa.

Louise Erdrichin Juurikaskuningatar?!Jouduin hirveän dilemman eteen... Mieli teki heittää kirja palautusluukusta, mutta sittenhän kaikki olis luulleet että se oli mun spärdari?

• oli...

Louise Erdrichin Juurikaskuningatar?!Jouduin hirveän dilemman eteen... Mieli teki heittää kirja palautusluukusta, mutta sittenhän kaikki olis luulleet että se oli mun spärdari?

luettavassa kunnossa, ettei ollu sivut liimautunu yhteen.

Kirjastontädeille ihmeteltävää.

Kyllä tällaiselle kirjastonuuhkijalle hieman arvoituksellisempia vihjeitä sais olla.

• SengaSengana.

Yksi just tuossa pöydällä: käytän paljon ostoslistoja, en muista muuten mitään. Muutenkin teen listoja kaikesta.

(Luottokunnasta tulleen laskun kirjekuori):
      OREGANO
      pyörän paikka rasia
      tiptop --> liima haihtuu auki olle heti
      WC paperi (kohta)
      kahvi
      ikuinen maito

[yhden hlökohtaisen jätin pois välistä ;-)]

• Kettulaatikossa

alkoi kiinnostaa mikä hitto se oli? Tai mihin se edes liittyy... :)

• SengaSengana.

alkoi kiinnostaa mikä hitto se oli? Tai mihin se edes liittyy... :)

Sun ei auta kuin tulla tonkimaan paperinkeräyslaatikkoani parin viikon päästä. :D

• Kettulaatikossa
        SengaSengana. kirjoitti:

Sun ei auta kuin tulla tonkimaan paperinkeräyslaatikkoani parin viikon päästä. :D

etkä tietenskään anna edes osotetta! :D

• SengaSengana.

etkä tietenskään anna edes osotetta! :D

No ei tuossa kirjekuoressa ole, siinä on vain se luukku jonka läpi laskussa ollut osoite näkyisi. Sorry.

• pyrin ostamaan aina vähintään viikoksi kerrallaan sapuskaa, jotten käytä ostoslistaa, kuhan vaan tarpeeks tulee kärryyn täytettä.

• Papeete1

Teen mä joskus harvoin ja yleensä unohdan sen kotiin pöydänkulmalle. Onneksi se ei ole suuri ongelma, sillä siinä kirjoittaessani on ne ostettavat syöpynyt mieleeni :)

Mä kirjoitan useimmin salakieltä jota vain minä ymmärrän, jos lappu on omaan käyttöön tarkoitettu.
      sha h
      wc
      astis
      verh.nip
      pulveri
      jne.

Sukulaismies oli rouvalleen kirjoittanut lapun jota rouva sitten tankkas kaupassa. Kahta se ei keksinyt, pulkantankoa ja rankanpullaa. Kotona ne oli paljastunut balkan-makkaraksi (tankoversio) ja ranskanleiväksi.

Ex-ääliö pisti mut kerran ostaan rälläkkää tarvikekaupasta. Ei siellä ollut sellaisia. Monen kyselyn, etsimisen ja idiootiksituntemisen jne jälkeen paljastui, että sehän on oikealta nimeltään joku vitun kulmaperkele tms mutta ei siis se rälläkkä. Grrrr... ukkeli oppi kertoon sen jälkeen tarkkaan haluamiensa väkkyröitten OIKEAT myyntinimet :DD

• vänkyrä-nainen

sitä nyt kumminkin yleisesti sanotaan, outoo, jos eivät kaupassa tienneet...

Ja rankanpullan olisin arvannut heti oikein:) tuo pulkantanko ei kyllä ois auennut mullekaan.

• Kettulaatikossa

seuraavan kerran kun iskä pyytää hakemaan rälläkkään hiomalaikkoja, kirjoitan lappuun että:

Kulmaperkeleeseen kiekkoja :)

• SengaSengana.

jos ei rälläkkää tunne!

Esim. mä olen ollut ABC:llä (vuokra)töissä, ja tulkaan nyt tosiaan ostamaan multa kaikenmaailman autotarvikkeita! En osaa tasan sanoa muuta kuin mitä hintalapussa lukee ja mitä siinä paketinkyljessä on.

ABC:t onkin ihmistenhuoltokeskuksia; ei niissä autoille mitään tehdä (polttoainetta saa).

• Papeete1
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

sitä nyt kumminkin yleisesti sanotaan, outoo, jos eivät kaupassa tienneet...

Ja rankanpullan olisin arvannut heti oikein:) tuo pulkantanko ei kyllä ois auennut mullekaan.

Menin eka hyllyille ja etsin rälläkkää, ei löytynyt. Sitten menin myyjän luokse
        "onko teillä rälläköitä?"
        "On joo, käytävä 5:ssa"
        "okei, thänks"
        Takaisin hyllyille, ei löytynyt vieläkään.
        Rupesi pinna kiristyyn..
        Takaisin myyjän luokse
        "Ei niitä ole siellä"
        "Niitä tuli juuri aamulla kuormassa, ja itse vielä hyllyyn ne laitoin, joten onpas"
        Takaisin hyllyille.. en määää löydä! Myyjä saapuu paikalle, ojentaa kätensä kohdallani ja nappaa sen kulmaperkelepaketin jota itsekkin siinä olin moneen kertaan katsellut. "Tässähän tää", antaa sen mulle ja katsoo pitkään ja kieroon.
        "ai, se oli toooi!

Mä en tajunnut ettei rälläkkä ole oikea nimi, eikä myyjä tajunnut ettei reippaasti rälläkkää kyselevä tiedä mitä se kyselee :DD

• SengaSengana.
        Papeete1 kirjoitti:

"okei, thänks"
        Rupesi pinna kiristyyn..
        Takaisin myyjän luokse
        "Ei niitä ole siellä"
        "Niitä tuli juuri aamulla kuormassa, ja itse vielä hyllyyn ne laitoin, joten onpas"
        Takaisin hyllyille.. en määää löydä! Myyjä saapuu paikalle, ojentaa kätensä kohdallani ja nappaa sen kulmaperkelepaketin jota itsekkin siinä olin moneen kertaan katsellut. "Tässähän tää", antaa sen mulle ja katsoo pitkään ja kieroon.
        "ai, se oli toooi!

Mä en tajunnut ettei rälläkkä ole oikea nimi, eikä myyjä tajunnut ettei reippaasti rälläkkää kyselevä tiedä mitä se kyselee :DD

Ahaa se on tämä ongelma.

Ylläksellä yksi asiakas valitti, kun karpaloita oli liikaa jälkiruuassa, ja kinuskikastiketta vain liraus. Mutta kun jälkiruoka oli karpaloita kinuskikastikkeessa, eikä kinuskikastiketta karpaloilla. :D

• tämä..
        Papeete1 kirjoitti:

"okei, thänks"
        Rupesi pinna kiristyyn..
        Takaisin myyjän luokse
        "Ei niitä ole siellä"
        "ai, se oli toooi!

tulkita siis niin, että ylimääräisestä tomeruudesta voi olla välillä haittaa?

Olihan tuo huvittava tilanne.

• Papeete1
        SengaSengana. kirjoitti:

Ahaa se on tämä ongelma.

Ylläksellä yksi asiakas valitti, kun karpaloita oli liikaa jälkiruuassa, ja kinuskikastiketta vain liraus. Mutta kun jälkiruoka oli karpaloita kinuskikastikkeessa, eikä kinuskikastiketta karpaloilla. :D

Noissa on ihan selkeä ero :)

• Papeete1
        tämä.. kirjoitti:

tulkita siis niin, että ylimääräisestä tomeruudesta voi olla välillä haittaa?

Olihan tuo huvittava tilanne.

Kai se sillainkin tulkita. Mutta ainakaan minä en ensimmäisenä ole vinkumassa apua vaan yritän eka itse, onneksi ei ollut kiire mihinkään :)

• Papeete1

seuraavan kerran kun iskä pyytää hakemaan rälläkkään hiomalaikkoja, kirjoitan lappuun että:

Kulmaperkeleeseen kiekkoja :)

Sit jos joku toinen näkee sen sun lapun, niin se raapii pitkään päätään.. wtf?? :DD

• suomalaisesta
        Papeete1 kirjoitti:

Kai se sillainkin tulkita. Mutta ainakaan minä en ensimmäisenä ole vinkumassa apua vaan yritän eka itse, onneksi ei ollut kiire mihinkään :)

naisesta kun se lapioi autoa irti lumihangesta :)

• Papeete1
        suomalaisesta kirjoitti:

naisesta kun se lapioi autoa irti lumihangesta :)

Sitäkin on tullut tehtyä. Kuin myös kiskottua toisella autolla narun avulla toista autoa penkasta yms ja jne talviautoiluun kuuluvia piristäviä ja kivoja jumppahetkiä :DD

• Kettulaatikossa
        Papeete1 kirjoitti:

Sit jos joku toinen näkee sen sun lapun, niin se raapii pitkään päätään.. wtf?? :DD

tipauttaa sen jonkun ällisteltäväksi. :)

• Papeete1

tipauttaa sen jonkun ällisteltäväksi. :)

Taatusti avautuisi ikinä mitä siinä tarkoitetaan :)

• Puskista.
        SengaSengana. kirjoitti:

jos ei rälläkkää tunne!

Esim. mä olen ollut ABC:llä (vuokra)töissä, ja tulkaan nyt tosiaan ostamaan multa kaikenmaailman autotarvikkeita! En osaa tasan sanoa muuta kuin mitä hintalapussa lukee ja mitä siinä paketinkyljessä on.

ABC:t onkin ihmistenhuoltokeskuksia; ei niissä autoille mitään tehdä (polttoainetta saa).

Kovien pakkasten aikaan menette huoltamolle ja pyydätte starttipilottia.

• talvi...
        Papeete1 kirjoitti:

Sitäkin on tullut tehtyä. Kuin myös kiskottua toisella autolla narun avulla toista autoa penkasta yms ja jne talviautoiluun kuuluvia piristäviä ja kivoja jumppahetkiä :DD

onkin ollut helppo.

Kuitenkin niin vähän omaa autoa talvella tarviin, että hommasin ihan TKL:n matkakortin. Aattelin tehdä ympäristöteon. Tammikuu ei oikein houkuttele pyöräilemäänkään.

• Papeete1
        Puskista. kirjoitti:

Kovien pakkasten aikaan menette huoltamolle ja pyydätte starttipilottia.

Se sitä mitä suihkutetaan johonkin ilmajuttuun samalla ku käynnistetään?

Ei kannata käyttää ainakaan Oldsmobiliin.. lentää kuulemma motti taivaan tuuliin :)

Voi sitä huoltsikalla olla, ainakin meidän huoltsikalla oli. Mutta se olikin tosin sellainen vanhanajan huoltsikka missä korjattiin autoja.

• Papeete1
        talvi... kirjoitti:

onkin ollut helppo.

Kuitenkin niin vähän omaa autoa talvella tarviin, että hommasin ihan TKL:n matkakortin. Aattelin tehdä ympäristöteon. Tammikuu ei oikein houkuttele pyöräilemäänkään.

Meikäläinenkin on välttynyt talviautoilun ihanuuksilta kun mussukka on seisonnassa. Se on nääs rikki ja dösällä mäkin kaahailen.

Helppoa ja mukavaa talviautoilua eikä ole tarvinnut edes ikkunoita raapia kertaakaan. Silkkaa lomaa :)

• katella
        Papeete1 kirjoitti:

Meikäläinenkin on välttynyt talviautoilun ihanuuksilta kun mussukka on seisonnassa. Se on nääs rikki ja dösällä mäkin kaahailen.

Helppoa ja mukavaa talviautoilua eikä ole tarvinnut edes ikkunoita raapia kertaakaan. Silkkaa lomaa :)

näkyykö tutunnäköisiä, hyvärunkoisia naisia bikineissä, kun bussissa istuu :)

• Papeete1
        katella kirjoitti:

näkyykö tutunnäköisiä, hyvärunkoisia naisia bikineissä, kun bussissa istuu :)

Ei taitais myyrä päästää nysseen sillain "pukeutunutta" :)

• on vaarallinen
        Papeete1 kirjoitti:

Ei taitais myyrä päästää nysseen sillain "pukeutunutta" :)

sanonta, jos sattuu olemaan vaikka pahapäinen kuljettaja pohjanmaalta :)

Eipä silti, ei tässä itekkään mitään paljasjalkaisia olla, mutta sen verran jo paikallisten mongerrusta tajuan, että älyäisin ottaa kyytiin, jos kaunis nainen bikineissä kysyis, että: "Onko sulla myyrä lippuja?"

• Papeete1
        on vaarallinen kirjoitti:

sanonta, jos sattuu olemaan vaikka pahapäinen kuljettaja pohjanmaalta :)

Eipä silti, ei tässä itekkään mitään paljasjalkaisia olla, mutta sen verran jo paikallisten mongerrusta tajuan, että älyäisin ottaa kyytiin, jos kaunis nainen bikineissä kysyis, että: "Onko sulla myyrä lippuja?"

Ihan paljasjalkainen Manselainen. Sitäpaitsi, nyssekuskeille kerrotaan taatusti jo koulutuksessa noi jutut, joten ei tule yllätyksenä :)

• saiskin
        Papeete1 kirjoitti:

Ihan paljasjalkainen Manselainen. Sitäpaitsi, nyssekuskeille kerrotaan taatusti jo koulutuksessa noi jutut, joten ei tule yllätyksenä :)

sitte hyvän oppaan Tampereen yöelämään tällainen maalaispoika ;)

No nyt täytyy kuitenkin lähteä tuon nukkumatin kyytiin, niin ehtii aamulla oikeaan nysseen (vai mikä se oli).

• Puskista.
        Papeete1 kirjoitti:

Se sitä mitä suihkutetaan johonkin ilmajuttuun samalla ku käynnistetään?

Ei kannata käyttää ainakaan Oldsmobiliin.. lentää kuulemma motti taivaan tuuliin :)

Voi sitä huoltsikalla olla, ainakin meidän huoltsikalla oli. Mutta se olikin tosin sellainen vanhanajan huoltsikka missä korjattiin autoja.

Näköjään tuttu aine. Nykyhuoltamoilla ne eivät ole edes kuulleet tuosta. Lähinnä lentokenttien lähiasemat myyvät kun Lycoming kuulemma ei lähde kylmällä muuten käyntiin (eikä se transit, jolla olin liikenteessä -26 asteen pakkasessa).

Oldsi taitaa olla dieselinä etukammiokone (siis ne tosi vanhat) ja se on totta, että ne eivät pidä eetteristä. Se delta-88:n dieseli oli muutenkin susi.

Jos joskus joudut käyttämään, niin sitä laitetaan sitten vain sellainen pieni suhaus kerrallaan ja sinne imuaukkoon se tulee. Jos ei toimi, niin sitten lisätään suhauksien pituutta. Sillä muuten saa helposti paleltumia aikaan. Käynnistin pillaria hirmupakkasilla ja sormenpäähän siinä sitten tietysti oli eetterisuihkun edessä. Samanlainen rakko tuli kuin olisi polttanut kuumassa pellissä.

• Papeete1
        Puskista. kirjoitti:

Näköjään tuttu aine. Nykyhuoltamoilla ne eivät ole edes kuulleet tuosta. Lähinnä lentokenttien lähiasemat myyvät kun Lycoming kuulemma ei lähde kylmällä muuten käyntiin (eikä se transit, jolla olin liikenteessä -26 asteen pakkasessa).

Oldsi taitaa olla dieselinä etukammiokone (siis ne tosi vanhat) ja se on totta, että ne eivät pidä eetteristä. Se delta-88:n dieseli oli muutenkin susi.

Jos joskus joudut käyttämään, niin sitä laitetaan sitten vain sellainen pieni suhaus kerrallaan ja sinne imuaukkoon se tulee. Jos ei toimi, niin sitten lisätään suhauksien pituutta. Sillä muuten saa helposti paleltumia aikaan. Käynnistin pillaria hirmupakkasilla ja sormenpäähän siinä sitten tietysti oli eetterisuihkun edessä. Samanlainen rakko tuli kuin olisi polttanut kuumassa pellissä.

Olen siitä paljonkin mutten itse ole käyttänyt. Meillä oli joskus Oldsmobile Delta Royale 88 (mun muistin mukaan siinä oli toi royale välissä). Herttileeri mikä maantielaiva, sillä oli upea kruisailla hitaasti ja arvokkaasti, ja bensaa paloi 4:n auton edestä. Sitä noi Asentaja Irtoruuvit (exä isänsä kanssa) oli tahkonnut kerran käyntiin pilotin avulla. Ei se lähtenyt joten ne päätti soittaa tutulle jenkkiautoharrastajalle, joka oli ensitöikseen sanonut "älkää sitten vaan pilottia laittako" Juuei.. pssstt, lopeta se pilotin laitto. Ei se tuosta korjaamisesta kuitenkaan rikki mennyt, ja lähti taas aikansa kiukuteltuaan ja äijiä hyppyytettyään käyntiin :)

Auts, kokeilemalla oppii aina jotain uutta :D

• Puskista.
        Papeete1 kirjoitti:

Olen siitä paljonkin mutten itse ole käyttänyt. Meillä oli joskus Oldsmobile Delta Royale 88 (mun muistin mukaan siinä oli toi royale välissä). Herttileeri mikä maantielaiva, sillä oli upea kruisailla hitaasti ja arvokkaasti, ja bensaa paloi 4:n auton edestä. Sitä noi Asentaja Irtoruuvit (exä isänsä kanssa) oli tahkonnut kerran käyntiin pilotin avulla. Ei se lähtenyt joten ne päätti soittaa tutulle jenkkiautoharrastajalle, joka oli ensitöikseen sanonut "älkää sitten vaan pilottia laittako" Juuei.. pssstt, lopeta se pilotin laitto. Ei se tuosta korjaamisesta kuitenkaan rikki mennyt, ja lähti taas aikansa kiukuteltuaan ja äijiä hyppyytettyään käyntiin :)

Auts, kokeilemalla oppii aina jotain uutta :D

Isäni aikanaan sai kaivinkoneesta moottorin solmuun pilotin avulla (sillä on aina ollut hiukan ronskit mitat ja asenne, että fysiikan lait taipuvat kun tiukasti käskee).

Tiedän se oldsin, sillä oli lähellä että sellainen olisi ollut ensimmäinen autoni. Hieno vehje, mutta surkea moottori (siis se oli se diesel). Se joka sen yksilön osti sai siitä männän puhki aika äkkiä (muistaakseni tuo siihen tuli). Saman ikäluokan Datsuneissa oli ihan yhtä surkeita dieseleitä.

Bensavehkeitä voi käynnistellä myös bensaan kastetulla rätillä, joka tungetaan sinne imuaukkoon. Moottorin saa käyntiin vaikka kaasutin olisi kokonaan pois. Kerran ajoin muutaman kilometrin moottorikelkalla kotiin tuolla systeemillä, mutta aika hankalaa lisätä bensaa vauhdissa. Se rätti pitää sitten olla niin suuri, ettei mene putkesta sisään. Systeemi on hyvä kun pitää saada nopeasti selvää, että onko bensiinin tulossa vai kipinässä vikaa.

• Papeete1
        Puskista. kirjoitti:

Isäni aikanaan sai kaivinkoneesta moottorin solmuun pilotin avulla (sillä on aina ollut hiukan ronskit mitat ja asenne, että fysiikan lait taipuvat kun tiukasti käskee).

Tiedän se oldsin, sillä oli lähellä että sellainen olisi ollut ensimmäinen autoni. Hieno vehje, mutta surkea moottori (siis se oli se diesel). Se joka sen yksilön osti sai siitä männän puhki aika äkkiä (muistaakseni tuo siihen tuli). Saman ikäluokan Datsuneissa oli ihan yhtä surkeita dieseleitä.

Bensavehkeitä voi käynnistellä myös bensaan kastetulla rätillä, joka tungetaan sinne imuaukkoon. Moottorin saa käyntiin vaikka kaasutin olisi kokonaan pois. Kerran ajoin muutaman kilometrin moottorikelkalla kotiin tuolla systeemillä, mutta aika hankalaa lisätä bensaa vauhdissa. Se rätti pitää sitten olla niin suuri, ettei mene putkesta sisään. Systeemi on hyvä kun pitää saada nopeasti selvää, että onko bensiinin tulossa vai kipinässä vikaa.

Nyt mennään jo minun käsityskykyni ylitse. En mä kauheasti autoista tiedä, kun en päässyt edes amikseen autonkorjaaja-linjalle vaikka hain. Siellä oli siihen aikaan pelkkiä sovinistisikoja :)

Mun Mussukka ei ainakaan lähde millään poppakonstilla käyntiin. Jos erehtyy starttaan, niin savu vaan nousee konepellin alta, eikä mitään muuta tapahdu. Onhan se tietysti hyvä ettei ainakaan esim lieskoja ala näkyyn :D

Hankalaa tää autoilu mutta eisemtn.. mähän olenkin siirtynyt ekologisen matkustustavan puoleen, elikkä dösään, eikä tarvi vaivata pientä päätään vmäisillä autoilla :)

• Puskista.
        Papeete1 kirjoitti:

Nyt mennään jo minun käsityskykyni ylitse. En mä kauheasti autoista tiedä, kun en päässyt edes amikseen autonkorjaaja-linjalle vaikka hain. Siellä oli siihen aikaan pelkkiä sovinistisikoja :)

Mun Mussukka ei ainakaan lähde millään poppakonstilla käyntiin. Jos erehtyy starttaan, niin savu vaan nousee konepellin alta, eikä mitään muuta tapahdu. Onhan se tietysti hyvä ettei ainakaan esim lieskoja ala näkyyn :D

Hankalaa tää autoilu mutta eisemtn.. mähän olenkin siirtynyt ekologisen matkustustavan puoleen, elikkä dösään, eikä tarvi vaivata pientä päätään vmäisillä autoilla :)

Täällä on puolestaan se systeemi, että kun avaan konepellin, niin se säikähtää ja toimii vaikken mitään edes tekisi. Toimii muidenkin laitteiden suhteen aika usein ja ruuvimeisseli on hyvä pelotteluväline.

• la.ra

kerään post-it -lapulle kaikki mitä viikon varrella tulee mieleen.

Ilman lappua onnistuu maidon ja raejuuston päivitys.

Tänään on palkkapäivä ja lista on pitkä. Otin kaksi kassiakin mukaan :)

En kyllä osaa suunnitella mitään ruokalistaa, sillä en varsinaisesti jaksa viikolla kokata kotona, ja lounaan syön työpaikan läheisessä opiskelijaravintolassa.

Tuo sun löytämäsi lappu kuulostaa vähän harkitulta teolta...

• Kettulaatikossa

ton tyyppinen runoilu auttaa muistamaan paremmin, vaikka lappu sitten jäisikin kotiin? :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe