Lihaa syövät heteronaiset

Rousk..Rousk..

onko ne teihän ihannenaisia?

22

779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiasta.huvittunut

Ei ole rehellisen lihansyöjän voittanutta.

• kasvissyöjät vähän arveluttaa :/

• Aurinko79-

Eli mä oon susta arveluttava :)

• SupremeSatan

perkeles meissä kasvissyöjissä niin arveluttavaa on?

• haisette.
        SupremeSatan kirjoitti:

perkeles meissä kasvissyöjissä niin arveluttavaa on?

Tää on tieteellinen fakta.

• SupremeSatan
        haisette. kirjoitti:

Tää on tieteellinen fakta.

meikäläinen sattuukin pieremään ja röyhtäilemään tavallista miehekkäämmin, ei se tarkota et kaikki kasvissyöjät mätänis pystyyn. Olen kyllä lukenut, että kasvissyöjän elimistö olis sekasyöjää puhtaampi, joten hajun pitäisi olla pikemminkin vähäisempää.

• parin viikon
        SupremeSatan kirjoitti:

meikäläinen sattuukin pieremään ja röyhtäilemään tavallista miehekkäämmin, ei se tarkota et kaikki kasvissyöjät mätänis pystyyn. Olen kyllä lukenut, että kasvissyöjän elimistö olis sekasyöjää puhtaampi, joten hajun pitäisi olla pikemminkin vähäisempää.

takaisessa prismassa oli juttua.

koeryhmä joka veti vain kasvista, koki ainakin itse ilmantuottonsa lisääntyneen.

• Aurinko79-
        parin viikon kirjoitti:

takaisessa prismassa oli juttua.

koeryhmä joka veti vain kasvista, koki ainakin itse ilmantuottonsa lisääntyneen.

Kasvis- ja kuitupitoinen ruokavalio laittaa elimistön liikkeelle ja ainakin alkuun noita "vaivoja" saattaa tullakin ennenkuin elimistö tottuu uudenlaiseen ruokavalioon. Tietty onhan se nyt selvä, että jotain papuja ei ehkä kilokaupalla kannata vetää...

• kyllä siinä
        Aurinko79- kirjoitti:

Kasvis- ja kuitupitoinen ruokavalio laittaa elimistön liikkeelle ja ainakin alkuun noita "vaivoja" saattaa tullakin ennenkuin elimistö tottuu uudenlaiseen ruokavalioon. Tietty onhan se nyt selvä, että jotain papuja ei ehkä kilokaupalla kannata vetää...

viikoista kuitenkin puhuttiin, kun kolestroliarvoja ne siinä koetti testata. tai siis ruokavalion vaikutuksia siihen.

• Aurinko79- kirjoitti:

Eli mä oon susta arveluttava :)

Mie rassukka tuun töistä kotiin nälkäsenä ku susi ja mitäs siellä kodin ruokapöydässä odottaakaan...

Ja toisaalta sitten alkuaikana voin joutua kiusalliseen tilanteeseen kotosalla. Meillä on aika paljon riistaruokia pöydässä :D Isällä oiski nieleskeleminen ku se sanos että minähän en lihaa suuhuni laita... :D

Eniten mie oisin huolissaan ton arjen pyörittämisestä, tulisko minustaki kasvisyöjä. Tai sit treffeillä ollessa jos sitä ei tietäs. "Mulla on sulle yllätys, pistäs parasta päälle ja nähdään torilla tunnin päästä" Sit raahaan sen kaupungin parhaaseen pihvipaikkaan (Maailman noloimpia tilanteita) Istuttiin erään tanskalaisen pihvipaikan pöydässä ku tällainen asia paljastuu... VOi perseen suti...

• Aurinko79-
        Frederico kirjoitti:

Mie rassukka tuun töistä kotiin nälkäsenä ku susi ja mitäs siellä kodin ruokapöydässä odottaakaan...

Ja toisaalta sitten alkuaikana voin joutua kiusalliseen tilanteeseen kotosalla. Meillä on aika paljon riistaruokia pöydässä :D Isällä oiski nieleskeleminen ku se sanos että minähän en lihaa suuhuni laita... :D

Eniten mie oisin huolissaan ton arjen pyörittämisestä, tulisko minustaki kasvisyöjä. Tai sit treffeillä ollessa jos sitä ei tietäs. "Mulla on sulle yllätys, pistäs parasta päälle ja nähdään torilla tunnin päästä" Sit raahaan sen kaupungin parhaaseen pihvipaikkaan (Maailman noloimpia tilanteita) Istuttiin erään tanskalaisen pihvipaikan pöydässä ku tällainen asia paljastuu... VOi perseen suti...

Mä taas voin kokemuksesta sanoa, että toisen kasvissyönti ei kyllä estä arjen pyörittelyä lainkaan. Mun exä oli mitä suuremmissa määrin lihansyöjä ja me vain tehtiin ruoat niin, että hänelle oli lihavaihtoehto ja mulle jotain muuta. Siihen tottu aika nopeasti eikä sitä loppujen lopuksi edes huomannut. Ei edes suhteen alkuaikoina tullut mitään kun kerroin heti alkuun etten syö lihaa.

Ja mä voin kyllä paistaa sen pihvin vaikken sitä itse popsisikaan eli ei tarvi nälkäsenä oloa pelätä :) En mä mikään kiihkomielinen tässä asiassa ole vaikka mun henkilökohtainen päätös onkin olla syömättä lihaa.

• Aurinko79-
        kyllä siinä kirjoitti:

viikoista kuitenkin puhuttiin, kun kolestroliarvoja ne siinä koetti testata. tai siis ruokavalion vaikutuksia siihen.

Kuulostaa vähän lyhyeltä ajalta, mutta en tietenkään ole mikään asiantuntija näissä joten en osaa sanoa varmaksi ehtiikö elimistö tottua tuossa ajassa uudenlaiseen ravintoon.

Ihmettelen vain, jos tuo on ollut tulos koska en mä nyt ainakaan kasvisruokavalion takia koe potevani mitään vaivoja. Päinvastoin.

• Aurinko79- kirjoitti:

Mä taas voin kokemuksesta sanoa, että toisen kasvissyönti ei kyllä estä arjen pyörittelyä lainkaan. Mun exä oli mitä suuremmissa määrin lihansyöjä ja me vain tehtiin ruoat niin, että hänelle oli lihavaihtoehto ja mulle jotain muuta. Siihen tottu aika nopeasti eikä sitä loppujen lopuksi edes huomannut. Ei edes suhteen alkuaikoina tullut mitään kun kerroin heti alkuun etten syö lihaa.

Ja mä voin kyllä paistaa sen pihvin vaikken sitä itse popsisikaan eli ei tarvi nälkäsenä oloa pelätä :) En mä mikään kiihkomielinen tässä asiassa ole vaikka mun henkilökohtainen päätös onkin olla syömättä lihaa.

Mut entäs sit ku siihen tulee koira, lapset jne...

Kyllähän siihen kasvisruokavalioon varmaan tottus, mut mie epäilen sitä että jaksasinko mie tehdä kahta ruokaa. Mut jos siihen tottuu nii mikäs siinä.. Ei mulla muuta pelkoo oo ku toi arjen pyörittäminen

• Aurinko79-
        Frederico kirjoitti:

Mut entäs sit ku siihen tulee koira, lapset jne...

Kyllähän siihen kasvisruokavalioon varmaan tottus, mut mie epäilen sitä että jaksasinko mie tehdä kahta ruokaa. Mut jos siihen tottuu nii mikäs siinä.. Ei mulla muuta pelkoo oo ku toi arjen pyörittäminen

Aina voi tehdä vaikkapa makaronilaatikon muulle perheelle ja itselle ottaa pakkasesta jo aikaisemmin valmistetun lihattoman version. Tai jos muu perhe syö lihapullia ja perunamuusia niin itse voi samalla vaivalla paistaa kuhafileet siinä sivussa, pelkkä voi menee kastikkeeksi. Lisukkeiksi paljon salaattia koko perheelle. Ja koiralle tietty ostetaan omat ruoat.

Ei tuo oikeasti ole niin vaikea asia :)

• Mä en voi ymmärtää pelkkää lihansyöntiä. Ja tää on ihan totta, koska tiedän ihmisiä joilta jää perunoista lähtien kaikki rehut ja hedelmät syömättä. Pelkän kasvissyönnin ymmärrän jotenkin, koska siihen on yleensä jotkut perusteet.

Sekasyöjä kuitenkin ihannenainen on. Se osaa yleensä ite kokatakin, tai vaikkei niin kokatakaan osais, ni sellanen osaa arvostaa tavallista ja perinteistä suomalaista kotiruokaa myös. Eli, sellanen nainen osaa olla ihan tavallisessa suomalaisessa arjen harmaudessa. Herkuttelut sitten erikseen.

• Mielummin seka- kuin kasvissyöjä. Mitä joustavampi luonne on niin ruokansa kuin muittenkin asioiden suhteen, niin sen parempi.

Tapaamani kasvissyöjät kun harvemmin suhtautuvat asiaan kovin neutraalisti. He vähintäänkin toivovat, että muut seuraisivat heidän "valistunutta" esimerkkiään.

• Aurinko79-

Mä oon taas päinvastoin saanut kuulla lihansyöjiltä jos jonkinmoista "valistusta" sille, miks mun pitäis alkaa syömään lihaa. Mä oon joutunut perustelemaan lihasta luopumistani niin moneen kertaan, että nykyään en enää jaksa perustella sitä mitenkään, mitäs se muille kuuluu. Varsinkin aikana kun kasvissyönti ei ollut vielä trendikästä, sain lähinnä hullun maineen.

Mulla ei oo ollut tapana arvostella muiden syömisiä (mä arvostelen lähinnä lihan tehotuotannon menetelmiä), joten toivoisin ettei munkaan syömisiä arvosteltaisi mutta joillekin se tuntuu vielä tänä päivänä olevan melkoisen hankalaa. En siis viittaa suhun.

• sirpamaikkarilta
        Aurinko79- kirjoitti:

Mä oon taas päinvastoin saanut kuulla lihansyöjiltä jos jonkinmoista "valistusta" sille, miks mun pitäis alkaa syömään lihaa. Mä oon joutunut perustelemaan lihasta luopumistani niin moneen kertaan, että nykyään en enää jaksa perustella sitä mitenkään, mitäs se muille kuuluu. Varsinkin aikana kun kasvissyönti ei ollut vielä trendikästä, sain lähinnä hullun maineen.

Mulla ei oo ollut tapana arvostella muiden syömisiä (mä arvostelen lähinnä lihan tehotuotannon menetelmiä), joten toivoisin ettei munkaan syömisiä arvosteltaisi mutta joillekin se tuntuu vielä tänä päivänä olevan melkoisen hankalaa. En siis viittaa suhun.

En oo lihaa syöny melkein 15 vuoteen ja kalan lopetin kans jo yli 10 vuotta sitten. Edelleenkin pitää tutuille ihmisille selitellä että miksi en syö lihaa. Varsinkaan maalla asuvat sukualiset eivät ymmärrä asiaa. Ja monen mielestä se on vaan lapsellista pelleilyä. Helpommalla pääsee kun sanoo olevansa allerginen. Siihen ei moni enää osaa sanoa mitään.

Ite en koe olevani millään tavalla mikään kiihkoilija joka spreijaa mummojen turkiksia. Lihan syönti vaan loppu kun näki siinä dokumentissa suomalaisen lehmän roikkuvan toisesta takajalasta teuraalle mennessä. Ja se lehmä ei enää ammunu vaan huuti.

• Aurinko79-
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

En oo lihaa syöny melkein 15 vuoteen ja kalan lopetin kans jo yli 10 vuotta sitten. Edelleenkin pitää tutuille ihmisille selitellä että miksi en syö lihaa. Varsinkaan maalla asuvat sukualiset eivät ymmärrä asiaa. Ja monen mielestä se on vaan lapsellista pelleilyä. Helpommalla pääsee kun sanoo olevansa allerginen. Siihen ei moni enää osaa sanoa mitään.

Ite en koe olevani millään tavalla mikään kiihkoilija joka spreijaa mummojen turkiksia. Lihan syönti vaan loppu kun näki siinä dokumentissa suomalaisen lehmän roikkuvan toisesta takajalasta teuraalle mennessä. Ja se lehmä ei enää ammunu vaan huuti.

Mä muistan myös nähneeni samankaltaisen kohdan jossain dokumentissa missä lehmää roikotettiin jalasta ja se jalka oli poikki. Ja sitten lehmää hakattiin kettingeillä kun ei se reppana päässyt liikkumaan sinne minne sen piti. Todellista älyllisen olennon toimintaa...

Mulla ei siis missään nimessä ole mitään sitä vastaan että eläimiä hyödynnetään. Saadaanhan niistä ravintoa, nahkaa yms mutta tuotantotapojen tulis olla sellasia, ettei eläimille aiheuteta turhia kärsimyksiä. Mä en ymmärrä miksi luomakunnan kruunuksi itseään tituleeraava olento ei voi hoitaa asioita fiksummin jos kerran fiksumpiakin tapoja on olemassa. Se jos mikä on todellista idiotismia.

• Aurinko79- kirjoitti:

Mä muistan myös nähneeni samankaltaisen kohdan jossain dokumentissa missä lehmää roikotettiin jalasta ja se jalka oli poikki. Ja sitten lehmää hakattiin kettingeillä kun ei se reppana päässyt liikkumaan sinne minne sen piti. Todellista älyllisen olennon toimintaa...

Mulla ei siis missään nimessä ole mitään sitä vastaan että eläimiä hyödynnetään. Saadaanhan niistä ravintoa, nahkaa yms mutta tuotantotapojen tulis olla sellasia, ettei eläimille aiheuteta turhia kärsimyksiä. Mä en ymmärrä miksi luomakunnan kruunuksi itseään tituleeraava olento ei voi hoitaa asioita fiksummin jos kerran fiksumpiakin tapoja on olemassa. Se jos mikä on todellista idiotismia.

Monenmoista on tullut nähtyä niin tv:stä kuin livenäkin, mutta harvoin olen ollut yhtä järkyttynyt ja vihainen kuin tuosta vastikään tulleesta eläinkuljetus-dokumentista. Sairasta eläinrääkkäystä. On se nyt perkele, kun Euroopassakin joudetaan puuttumaan ihmisten piirrustuksiin ja paneskeluihin, mutta ei tuon vertaa voida eläinsuojelua vahtia.

• sirpamaikkarilta
        Ratikkakuski kirjoitti:

Monenmoista on tullut nähtyä niin tv:stä kuin livenäkin, mutta harvoin olen ollut yhtä järkyttynyt ja vihainen kuin tuosta vastikään tulleesta eläinkuljetus-dokumentista. Sairasta eläinrääkkäystä. On se nyt perkele, kun Euroopassakin joudetaan puuttumaan ihmisten piirrustuksiin ja paneskeluihin, mutta ei tuon vertaa voida eläinsuojelua vahtia.

myös aika surullista?

En mäkään periaatteessa lihansyöntiä vastusta mutta olot pitäs olla paljon, paljon erilaisemmat. Johan seki kertoo paljon jos ministerin tyttären sikalasta nousee kohua. Ihminen on sairas.

• Aurinko79-
        Ratikkakuski kirjoitti:

Prioriteetit tuntuu olevan aika pahasti hukassa.

Ja kun se kaikki rääkkäys on niin turhaa, se on niin muutettavissa oleva asia kunhan vaan sen asian eteen todella tehtäisiin jotain. Tärkeämpää tuntuu olevan kuitenkin jokin sokerijuurikkaista tappeleminen kuin todellisten ongelmien ratkaisu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1753
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1150
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      440
      1117
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      130
      804
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      753
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      47
      741
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe