huonoja ystäviä

huono ihminen

*

En käsitä mikä minua vaivaa, kun onnistun aina saamaan heikkopäisiä, laiskoja ja vain hyötyä hakevia ystäviä.

Olen koko ikäni (nyt liki 40) ystävystynyt ihmisten kanssa joiden ystävyys ei ole ollut saman tempoista kuin omani.

Olen onnistunut aina ystävystymään ihmisten kanssa, jotka eivät arvosta itseään, joutuvat ikäviin elämäntilanteisiin, mitä sitten tilittävät oppimatta tilanteesta mitään. Joiden minuuden kasvamista saat seurata vieressä mitään tapahtumatta, saamatta koskaan vastakaikua omiin intresseihisi.

Olen ystävystynyt heittopussien kanssa, joiden seura rakentuukin loppupelissä vaan yhdessä ryyppäämiseen ja siihen, että leikitään ikiteinejä kuin peläten ajatusta siitä, että vanhetaan. Muka aikuisia ystäviä, mutta täysin kykenemättömiä suunnittelemaan tulevaisuuttaan tai ottamaan vastuuta elämästään.

Olen ystävystynyt ihmisten kanssa, jotka eivät pidä yhteyttä, vaan odottavat kontaktin aina tulevan minulta. Jotka soittavat kun puheaika on ilmaista tai sähköpostiin pääsee. Tulevat kyläilemään pakon (uhan) edestä, kun samat selitykset ei enään toimi. Ihmettelevät yhteen ääneen kun et ole käynyt, vaikka vasta kävin, soitin ja istuin iltaa kanssaan. Eivät halua tavata, tai ainakaan niin, että itsensä tarvitsisi liikkua mihinkään.

Näitä ystäviä on ollut jo monta ja mennyt yhtä lailla monta... Enkä jaksa enään ystäviä edes hakea, jos ne ovat aina tätä.

Ystävyys kun on mielestäni vaivatonta, sujuvaa MOLEMMINPUOLISTA yhteydenottoa ja tukea, turvaa ja ymmärrystä -ei yksin jättämistä, välttelemistä ja vain omien halujen tunnustamista.

17

1942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla niin,

että hakeudut tuollaisten ihmisten seuraan tunteaksesi olevasi parempi ihminen? Että tuo on oikeastaan se, mitä haet, huonompaa vertailuastiaa? Sitten tietysti arvostelet heitä, se kuuluu kuvioon myös.

Olet varmaan ollut hieno ja kunnioittava ystävä, jonka seurassa on kaikilla hauskaa?

• toinen teoria

Hei! Olen itse kokenut joskus vähän vastaavia tuntemuksia kuin alkuperäinen kirjoittaja. Minulla on aina ollut enimmäkseen "huonoja ystäviä", mutta onneksi myös jokunen parempi.

Oma teoriani asiasta on, että olen varsinkin nuorempana ollut aika alemmuudentuntoinen. Huonon itsetunnon takia en ole lähestynyt sellaisia tyyppejä koulussa, opiskelupiireissä, harrastuksissa, joista olisin oikeasti ollut kiinnostunut ystävinä, eivätkä he tietenkään koskaan ole huomanneet minua. Syrjään vetäytymiseni, passiiviisuuteni, silmiin katsomattomuuteni ym ovat kuitenkin vain kuorta. Pohjimmiltani olen puhelias ja repseä ja iloinen.

Tämän harhaanjohtavan ulkokuoren takia, niin luulen, olen ystävystynyt lähinnä "luusereiden" kanssa. Missään nimessä kyse ei ole siitä, että olisin tuntenut itseni jotenkin paremmasi ihmiseksi näiden luusereiden seurassa! Ei! Tunnen itsekin olevani luuseri ja ymmärrän että kaikissa luusereissa on myös parempi puoli. Lähinnä olen vain surullinen ja välillä turhautunut, että niin moni ystävyyssuhteeni on ongelmapainotteinen.

Mikä sinun teoriasi, keskustelun aloittaja, on tilanteelle? Arvostatko itseäsi tarpeeksi? Luulen että et, koska roikut huonoissa ystävyysuhteissa.

• huono ihminen
        toinen teoria kirjoitti:

Hei! Olen itse kokenut joskus vähän vastaavia tuntemuksia kuin alkuperäinen kirjoittaja. Minulla on aina ollut enimmäkseen "huonoja ystäviä", mutta onneksi myös jokunen parempi.

Oma teoriani asiasta on, että olen varsinkin nuorempana ollut aika alemmuudentuntoinen. Huonon itsetunnon takia en ole lähestynyt sellaisia tyyppejä koulussa, opiskelupiireissä, harrastuksissa, joista olisin oikeasti ollut kiinnostunut ystävinä, eivätkä he tietenkään koskaan ole huomanneet minua. Syrjään vetäytymiseni, passiiviisuuteni, silmiin katsomattomuuteni ym ovat kuitenkin vain kuorta. Pohjimmiltani olen puhelias ja repseä ja iloinen.

Tämän harhaanjohtavan ulkokuoren takia, niin luulen, olen ystävystynyt lähinnä "luusereiden" kanssa. Missään nimessä kyse ei ole siitä, että olisin tuntenut itseni jotenkin paremmasi ihmiseksi näiden luusereiden seurassa! Ei! Tunnen itsekin olevani luuseri ja ymmärrän että kaikissa luusereissa on myös parempi puoli. Lähinnä olen vain surullinen ja välillä turhautunut, että niin moni ystävyyssuhteeni on ongelmapainotteinen.

Mikä sinun teoriasi, keskustelun aloittaja, on tilanteelle? Arvostatko itseäsi tarpeeksi? Luulen että et, koska roikut huonoissa ystävyysuhteissa.

'

Siksipä juuri tituuleerasin itseäni huonoksi ihmiseksi.

On totta että olen kasvanut ehkä jo irti itsesyytösten roolista ja kaipaan muutosta.

En jaksa olla se paimen, joka pitää huolta muista ja juoksee ystävien luona, saamatta koskaan samaa kiinnostusta takaisin.

Ja olen nyt kuunnellut sen kaksi vuotta valituksia näiltä nk. ystäviltä, miksi he eivät voi, pääse, kykene tulla välillä minun luokseni käymään -niin paljon, että mitta on totaalisen täysi!

Arvostan itseäni huimasti enemmän nykyisin ja tietysti toivoisin myös itseni kaltaista ystävää. En siis väitä, että olen paras ystävä mitä voi toivoa, vaan virheethän ne on minullakin. Mutta se, että yritän edes, on minusta jo enemmän kuin mitä saan tällä hetkellä ystäviltäni.

Mutta kaikki ihmissuhteethan loppuu aikanaan ja uusia elämäntilanteita ja ihmisiä kävelee vastaan. Ehkä siellä jossain on myös se yksi (loppu-)elinikäinen ystävä.
        Paras ystävä löytyy tällä hetkellä onneksi kotoa, omasta miehestä. Joten ihan yksin ei tarvitse täälläkään pimeydessä onneksi tallustaa! Ja tämä ihmissuhde on sentään arvoisensa.

• minustakin
        huono ihminen kirjoitti:

'

Siksipä juuri tituuleerasin itseäni huonoksi ihmiseksi.

On totta että olen kasvanut ehkä jo irti itsesyytösten roolista ja kaipaan muutosta.

En jaksa olla se paimen, joka pitää huolta muista ja juoksee ystävien luona, saamatta koskaan samaa kiinnostusta takaisin.

Ja olen nyt kuunnellut sen kaksi vuotta valituksia näiltä nk. ystäviltä, miksi he eivät voi, pääse, kykene tulla välillä minun luokseni käymään -niin paljon, että mitta on totaalisen täysi!

Arvostan itseäni huimasti enemmän nykyisin ja tietysti toivoisin myös itseni kaltaista ystävää. En siis väitä, että olen paras ystävä mitä voi toivoa, vaan virheethän ne on minullakin. Mutta se, että yritän edes, on minusta jo enemmän kuin mitä saan tällä hetkellä ystäviltäni.

Mutta kaikki ihmissuhteethan loppuu aikanaan ja uusia elämäntilanteita ja ihmisiä kävelee vastaan. Ehkä siellä jossain on myös se yksi (loppu-)elinikäinen ystävä.
        Paras ystävä löytyy tällä hetkellä onneksi kotoa, omasta miehestä. Joten ihan yksin ei tarvitse täälläkään pimeydessä onneksi tallustaa! Ja tämä ihmissuhde on sentään arvoisensa.

tuntui siltä ettei ystävyyssuhteet oikein suju kenenkään kanssa ja tavallaan roikuin liikaa ystävissä, jotka sitten peruivat sovitut tapaamiset tai matkat yms. ja minua keljutti ihan kympillä.

Nyt kun olen pienen lapsen äiti ei ole enää aikaa murehtia ystävien perään eikä suhtautua niin vakavasti heidän puutteisiinsa. Ystävät ovat vain mukavaa ajanvietettä joskus jos sattuu seuraa kaipaamaan ja tapaaminen sopii kaikkien aikatauluihin. Minä osaan jo suhtautua lievällä huvittuneisuudella erään ystäväni ehdotuksiin yhteisistä reissuista, en edes varaa aikaa kalenteriin, koska hän kuitenkin sen peruuttaa milloin mihinkin väsymykseen vedoten. En myöskään odota häntä lapseni syntymäpäiville vaikka hän olisi siitä vouhottanut jo viikkoja, jätti muuten tänään tulematta ko tapahtumaan. En suutu kun olen tottunut jo tähän, käyköön sitten kun ennättää "kiireiltään". Meillä on kuitenkin ihan hauskaa silloin kun kaksi kertaa vuoteen tulee käymään, joten olen ajatellut että olkoon tämä suhde sitten tällainen. Heillä ei voi kyläillä, koska milloin on mies ollut yövuorossa tai milloin on krapulapäivä eikä ovea aukaista yms.
        Perheen myötä kavereiden merkitys on muuttunut, ole enää kovin riippuvainen entisistä kavereistani. Nykyään seuraksi kelpaa joku vähän tuntemattomampikin ihminen vaikkapa leikkipuistossa, siinä saa rupateltua päivän kuulumiset ja ollaan jopa kyläiltykin muutaman saman ikäisen luona. Kaikkia ei tartte sen lähemmin tuntea läpikotaisin ja tällä hetkellä riittää että on perhe johon voi luottaa. Onneksi sinullakin on miehesi.

• Nelikymppinen nainen

Kai se on niin ihmisestä kiinni miten sen ystävyyden käsittää. Tuntuu minustakin että jos löytyisi minun mielestäni oikea ystävä niin siihen ystävyyteen voisi todellakin panostaa ja antaa aikaa. Kaikilla vaan tuntuu olevan niin kiire, etteivät he harrastuksiltaan ym ehdi mitään syviä ystävyyssuhteita luomaan.Se hyväksi käyttäminenkin on tuttu juttu. Jos vaan jotenkin voi hyödyntää esim että säästää jossain selvää rahaa niin kyllä silloin soitellaan ja tavataan, kylläkin vaan ko. asin tiimoilta.

• peilikuva_n

Kuulostaa jotenkin tutulta tuo kirjoittamasi. Taidan itsekin olla vain ihminen, joka ei koskaan löydä ja saa kaltaistaan ystävää.

Elämän varrella on tullut tavattua ihmisiä, mutta harvoin vastaan on kävellyt toista samanlaista tai -tyyppistä ihmistä. Ystävyyssuhteita on syntynyt, niin lyhyitä kuin vähän pidempiäkin. Paljon pettymyksiä ja suruakin. Nämä ystävyyssuhteet ovat kaatuneet tai lopahtaneet lopulta välimatkoihin, erilaisuuteen ihmisinä tai siihen että sitä tarvittavaa syvempää kemiaa tai yhteistä tunne- ja ajatusmaailmaa ei vain ole löytynyt ja syntynyt.

En myöskään jaksa olla vain itse aina se osapuoli joka kyselee ja ehdottelee näkemistä ym. tai pitää vain puoleltaan yhteyttä ja näitä ystävyyden merkkejä yllä. En myöskään halua kenessäkään vain 'roikkua' tai tuputtaa 'väkisin' omaa ystävyyttäni kellekkään, ellei toisella vilpittömästi sitä aitoa kiinnostusta ja halua todelliseen ystävyyteen myös löydy.

Kokemukset ystävyydestä ovat turruttaneet mielen ja vain se tunne vahvistunut, että minunlaiseni ihminen ei löydä samankaltaisiaan. Toki näitä aidottomia ja ei-todellisia ihmisiä on jotka eivät tosissaan mitään edes etsikään. Nämä feikkipellet käyttävät vain hyödykseen tai antavat ymmärtää toisin. Laittavat ilmoituksia ja etsivät ystävää, mutta kun heidän kanssaan kirjoittelee yhteydenpito vain katkeaakin ja heistä ei kuulu enää mitään.

Paljon on oppinut kokemastaan, ja varmaan siksi nyt kynnys ystävyyden tai ystävien suhteen on näin korkea. Huonoa ystävää en halua, hyvän ja itseni arvoistakaan en löydä. Siihenkään en tyydy että saan vain vähemmän ja annan itse ystävyydelle enemmän.

• toisen kanssa kahvilla, toi...

Paljon hyvää asiaa.
        Itse lisäisin vielä kohdaltani että en näe ystävyyssuhteita vain joko tai-tyyppisinä, joko niille annetaan kaikki ja tyydytetään tarpeet tai sitten niitä ei ole/niitä ei haluta.

Ei ystävyyssuhteelle tarvitse antaa sen enempää kuin mitä vastapuoleltakaan kokee saavansa. Eri asia onkin onko kyse enää sitten ystävyyssuhteesta, ennemminkin ehkä tuttavuudesta = riippuu niin paljon siitä miten kukin jo pelkästään nuo sanat ymmärtää. Mutta siis miksi ei voisi olla ystäviä/tuttuja joita ei pidä ottaakaan niin vakavasti? Esimerkiksi jos otan itseltäni jonkun ongelman ja kerron sen viidelle eri ihmiselle ystävistäni saan todennäköisesti viisi erilaista ja eritasoista vastausta. Siinä pystyn erottelemaan kuka on asiastani kiinnostunut, kuka ei sen koommin. Miksi itsekään antaisin vastakaikuna sitten sen enempää vastaavassa tilanteessa ko. henkilölle, kerron varmasti mielipiteeni ja jos on kokemusta/intoa yritän neuvoa mutta ei sitä syvällisesti pohtimaan tarvitse jäädä ja kerätä harmaita hiuksia itselle. Mutta ei sen yhteyden pidon silti siihen tarvitse lopahtaa.
        Jos taas ei toiselta koe saavansa mitään tai olevan mitään yhteistä näissä pinnallisissakaan ystävyys/tuttavuussuhteissa, turha niitä on vetkuttaa.

Kun taas ystävä-ystävän kanssa voisin kartoittaa vaihtoehdot, antaa aikaa asialle, osallistua kaasoksi tms.

• peilikuva_n
        toisen kanssa kahvilla, toi... kirjoitti:

Paljon hyvää asiaa.
        Itse lisäisin vielä kohdaltani että en näe ystävyyssuhteita vain joko tai-tyyppisinä, joko niille annetaan kaikki ja tyydytetään tarpeet tai sitten niitä ei ole/niitä ei haluta.

Ei ystävyyssuhteelle tarvitse antaa sen enempää kuin mitä vastapuoleltakaan kokee saavansa. Eri asia onkin onko kyse enää sitten ystävyyssuhteesta, ennemminkin ehkä tuttavuudesta = riippuu niin paljon siitä miten kukin jo pelkästään nuo sanat ymmärtää. Mutta siis miksi ei voisi olla ystäviä/tuttuja joita ei pidä ottaakaan niin vakavasti? Esimerkiksi jos otan itseltäni jonkun ongelman ja kerron sen viidelle eri ihmiselle ystävistäni saan todennäköisesti viisi erilaista ja eritasoista vastausta. Siinä pystyn erottelemaan kuka on asiastani kiinnostunut, kuka ei sen koommin. Miksi itsekään antaisin vastakaikuna sitten sen enempää vastaavassa tilanteessa ko. henkilölle, kerron varmasti mielipiteeni ja jos on kokemusta/intoa yritän neuvoa mutta ei sitä syvällisesti pohtimaan tarvitse jäädä ja kerätä harmaita hiuksia itselle. Mutta ei sen yhteyden pidon silti siihen tarvitse lopahtaa.
        Jos taas ei toiselta koe saavansa mitään tai olevan mitään yhteistä näissä pinnallisissakaan ystävyys/tuttavuussuhteissa, turha niitä on vetkuttaa.

Kun taas ystävä-ystävän kanssa voisin kartoittaa vaihtoehdot, antaa aikaa asialle, osallistua kaasoksi tms.

Minulla ei ole sellaista ystävää johon voisin todella tukeutua ja jolle voisin kertoa esim. murheistani tai kertoa muutenkaan luottamuksella kaikista asioistani. Niihin ihmisiin joihin olen tutustunut ja rakentanut jonkinlaisen ystävyyden alun niistä ei koskaan ole syntynyt mitään syvempää tai pysyvämpää ystävyyttä.

Minusta ei ole hetkelliseen ystävyyteen tai että joku antaa itsestään vain ripauksen silloin tällöin tai kun se vain hänelle sopii. En edes voi sanoa että minulla on useampi todellinen ja aito ystävä. Eihän sellaista ole yhtäkään edes. Hetkellisiä ystävyyssuhteita olen onnistunut luomaan ja tyytynyt näin paljon vähempään kuin mitä tämänkaltainen ystävyys on voinut antaa.

Olisihan ihanaa, jos olisi ystäviä joka sormelle tai toiveelle. Yksi, jonka kanssa kävisin ostoksilla, teellä ja elokuvissa. Yksi, jonka kanssa puhuisin kaikesta ja jolle voisin uskoutua kaikessa ja joka olisi se kaikkein tärkein, SYDÄNystävä. Yksi, jonka kanssa voisin harrastaa ja tehdä niitä samoja asioita joista pidämme ja olemme kiinnostuneita. Yksi, jonka kanssa hauskuttelisin ja kävisin joskus viihteellä. Yksi, jota voisin pyytää kylään ja leipoa vaikka yhdessä sämpylöitä. Yksi tavallinen, yksi sielunsisko, yksi taiteellinen, yksi rokkari, yksi lähes bestis.

Minulle kun riittäisi se YKSIKIN, jonka kanssa voisin toteuttaa yllämainittuja asioita edes 63 %. Valitettavasti vain tällaista samankaltaista ystävää ei ole olemassa, jonka kanssa voisin tehdä kaikkea tätä ja hänessä yhdistyisi myös kaikki se mitä ystävältä ja ystävyydeltä toivon.

• yksinainen...
        peilikuva_n kirjoitti:

Minulla ei ole sellaista ystävää johon voisin todella tukeutua ja jolle voisin kertoa esim. murheistani tai kertoa muutenkaan luottamuksella kaikista asioistani. Niihin ihmisiin joihin olen tutustunut ja rakentanut jonkinlaisen ystävyyden alun niistä ei koskaan ole syntynyt mitään syvempää tai pysyvämpää ystävyyttä.

Minusta ei ole hetkelliseen ystävyyteen tai että joku antaa itsestään vain ripauksen silloin tällöin tai kun se vain hänelle sopii. En edes voi sanoa että minulla on useampi todellinen ja aito ystävä. Eihän sellaista ole yhtäkään edes. Hetkellisiä ystävyyssuhteita olen onnistunut luomaan ja tyytynyt näin paljon vähempään kuin mitä tämänkaltainen ystävyys on voinut antaa.

Olisihan ihanaa, jos olisi ystäviä joka sormelle tai toiveelle. Yksi, jonka kanssa kävisin ostoksilla, teellä ja elokuvissa. Yksi, jonka kanssa puhuisin kaikesta ja jolle voisin uskoutua kaikessa ja joka olisi se kaikkein tärkein, SYDÄNystävä. Yksi, jonka kanssa voisin harrastaa ja tehdä niitä samoja asioita joista pidämme ja olemme kiinnostuneita. Yksi, jonka kanssa hauskuttelisin ja kävisin joskus viihteellä. Yksi, jota voisin pyytää kylään ja leipoa vaikka yhdessä sämpylöitä. Yksi tavallinen, yksi sielunsisko, yksi taiteellinen, yksi rokkari, yksi lähes bestis.

Minulle kun riittäisi se YKSIKIN, jonka kanssa voisin toteuttaa yllämainittuja asioita edes 63 %. Valitettavasti vain tällaista samankaltaista ystävää ei ole olemassa, jonka kanssa voisin tehdä kaikkea tätä ja hänessä yhdistyisi myös kaikki se mitä ystävältä ja ystävyydeltä toivon.

Ihan sama ongelma minulla! Olen aina kaivannut ns sydänystävää, mutta jostain syystä ystävyys ei vain koskaan syvene siihen asti. Paitsi miesten kanssa - ja katkeaa sitten kun suhdekin.

• spiel

Oma käyttäytyminen vetää saman hankistä porukkaa.Olen itsekin joutunut kokemaan monenlaista hyväksikäyttöä.Siinä ei auta muu,kuin pitää tiukkalinja.Se joka käyttää sinua hyväkseen,käyttää niin kauan kuin annat mahdollisuuden.Jos kiinnostaa niin kirjotellaan.Olen mies 50v.

• nuun yrittävät

tarrata edellisen kaltaiset ihmiset.
      Nuorempana annoin niin tapahtua, olihan se tavallaan imartelevaa tuntea itsensä vahvaksi, fiksuksi ja filmaattiseksi.
      Jouduin osallistumaan lievästi sanottuna omituisten tilanteiden selvittämisiin ja setvimisiin.
      Nykyään osaan diplomaattisesti pitää etäisyyttä enkä päästä liian lähelle tämän tyyppisiä tapauksia.

• nyt kaikkinensa sitten oli?

No pitäisikö sitten lähteä liikkeelle avoimena ja sosiaalisena eikä ruikuttaa asiaa täällä? toki täältäkin saattaa se sydänystävä löytyä mutta tuskin "hei kun me kerran ruikutetaan yhdessä niin oltasko toisillemme sielunystäviä??"

Liikkeelle hyvät naiset, koulussa, töissä, harrastuksissa ja ties missä, rohkeasti puhumaan muutama sana jollekin uudelle henkilölle jos kerta nykyisistä ystävistä/tutuista ei löydy sitä jonka kanssa voisi syventää ystävyyttä.

• peilikuva_n

Mietityttää, onkohan sinulla käsitystä siitä mikä edes on sielunystävä tai sydänystävä? Kuule kyllä tällaiseen ystävyyden syntymiseen tarvitaan aika paljon enemmän että voidaan edes puhua tämän kaltaisesta ystävyydestä. Varsinkaan jos alat rakentamaan ystävyyttä jonkun ihan uuden ja täysin sinulle vieraan ihmisen kanssa. Voi mennä useita vuosia ellei kymmeniä ennen kuin päästään tähän asti ja voidaan todella kutsua tai nimittää edes jotain ihmistä sielun- tai sydänystäväksi.

Tässä nykymaailmassahan voi toki helposti luoda irrallisia ystävyyssuhteita. Se syntyykö jotain enemmän riippuu ja on kyllä kiinni pitkälti kahden ihmisen kemioista ja ajatusmaailmoista. Löytyykö jotain syvempää vai jäädäänkö vain pinnalliselle tasolle. Ollaanko edes ylipäätään kiinnostuneita aidosti ihmisinä myös toisistamme ja haetaanko myös samankaltaista ystävyyttä.

Tuskin tuiki tuntemattomalle ihmiselle mennään suoraan heti ensimmäisen kerran tavatessa puhumaan ja kertoman kaikki ensin itsestä. Kyllä uuden ystävyyden syntymiseen ja luomiseen tarvitaan aikaa ja aikaa tutustua uuteen ihmiseen. Jos kemiat syntyy tai löytyy ja tuntee että ihmisen kanssa muutenkin ajatukset ja jutut ym. synkkaa ihmeen hyvin ja aidosti yhteen on se varmaan jonkinlainen alku myös jo ystävyydelle.

Me ihmiset emme kaikki käytä samaa kaavaa tutustumiseen. Joillekin voi olla helppoa ja luonnollinen tapa tutustua ihmisiin esim. harrastuksen tai työn merkeissä. On myös paljon niitä jotka eivät siihen pysty tai rohkene puhumaan ja edes lähestymään jotakuta täysin itselle vierasta näin suoraan. On myös erilaisia elämäntilanteita, mitkä pitkälti määräävät myös sen onko muutakin sosiaalista elämää tai mahdollisuutta, rohkeutta ja halua lähteä ja mennä edes ihmisten pariin. Kaikki eivät myöskään pysty siihen tai halua tällä tavoin/keinoin edes sitä ystävää etsiäkään.

Hyvähän on, että tällaisia palstoja on olemassa mistä voidaan etsiä sitä toivomaansa ystävää ja mikä tavallaan on myös monelle varmaan se helpompi tapa ja tie lähestyäkin uutta ihmistä.

Pienoinenhan mahdollisuus voi olla myös että joku sen sydänystävänkin etsiessään näin löytää.

• klklklkl

tilanne jossa määräaikainen työsuhteeni loppui,niin ystävystyin työkamuni kanssa töissä,luvattiin pitää yhteyttä kun työni loppuu. okei,laitoin tekstareita hänelle,että jospa vaikka hän lähtisi kahvilla käymään(eikä ollut ensimmäinen kerta kun tekstailin hänelle)tai jotain muuta. hän ei vastannut,joten soitin hänelle. ei hänelle sopinut mikään päivä...hän lupasi mielellään soitella minulle,mutta tähän päivään asti ei hänestä ole kuulunut mitään,ja aikaa tästä on ainakin jo puoli vuotta. näitä vastaavia tapauksia on muitakin minulla..olen todennut,että parempi olla yksin. on myös onni että oma avomies on ystäväni.

• nelikymppinen olen

Ei tässä kukaan mitään ruikuta vaan ilmaisee ajatuksiaan vapaasti ja juuri sitä vartenhan näitä keskusteluja on.ON tosi paljon muuten sellaisia ihmisiä jotka jakelevat puhelinnumeroaan ja sanovat että pidetään ihmeessä yhteyttä.Heillä on jo vaan niin paljon muutakin menoa että voi jäädä pelkäksi puheeksi se aiottu yhteyden pitäminen. Mullakin on onneksi avomies josta on sitä parasta seuraa, kun tuntuu ihmisillä ylipäätänsä olevan niin tolkuton tekokiire ettei ehditä ystävyyssuhteisiin panostamaan.

• cbhytt

Monilla on jo ystäviä joten uusia ei tarvita.

• Garden- life

Jos yhteydenpito jatkuvasti vain takkuilee,eikä vastavuoroisuuden periaate siinä toimi,niin unohda hänet vaikka olisitte tutustuneet toisiinne jo kymmenvuotiaina. Muistoilla ja menneilläkin voi olla merkitystä vain NYT . Jos mistään tulevaisuudesta ei edes huomisen osalta voida puhua, eikä tällä hetkelläkään voida mitään tehdä tai edes mistään puhua,niin kaikki yhteinen menneisyys kadottaa pian kummankin osalta merkityksensä . Muistot sinänsä eivät ole mitään -vain niiden muisteleminen voi olla jotain eikä pelkkä muisteleminen voi yksinään riittää- ei edes vanhuksille, sillä kaikkien on kuitenkin pakko elää vain tässä hetkessä ja-tällä hetkellä. sillä mitään muuta todellisuutta ei kenelläkään ole.Jos ystäväsi todelinen käytös ja suhtautuminen Sinuun eivät vastaa hänen hienoja puheitaan ja lennokaita ystävyytenne ylistelyjään ,niin tee itsellesi palvelus:unohda koko tuon "ystäväsi" olemassaolo .Puutarhassakin on tärkeämpää tehdä uudelle kasvulle tilaa kuin kastella ja kuokkia vanhoja marjapensaita ,jotka eivät kuitenkaan enää tuota mitään Ajattele siis elämääsi henkisen kasvun puutarhana ja kitke siitä pois kaikki sen voimaa imevät rikkakasvit .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      70
      789
    Aihe