Kyseenalaistakaa ihmeelliset-ihme-hihhulit.

takinkaantajasivari

a)   Kasvoin uskonnollisessa perheessä, jossa oli suuri määrä lapsia.
b)   Ala-asteen alkuaika aika meni hyvin, silloin oli kavereita.
c)   Raamattua lukiessani löysin kohdan jossa luki että: ”Jos joku luo sinua oikealle poskelle käännä hänelle toinenkin!”
d)   Tästä muodostin erään toimintani selkärangan, en kyennyt puolustautumaan/puolustamaan kavereitani henkisesti koska en saanut.
e)   Yksi toisensa jälkeen kaverit jättivät minut yksin.
f)   Ylä-asteella Evoluutio opetuksen tullessa mukaan kuvioihin alkoi tulla kysymyksiä siitä miksi olen uskovainen.
g)   Olin niin helvetin arka etten uskaltanut sanoa muuta kuin ”Tuossa asiassa olen samaa mieltä kanssasi” Sellaista oli keskustelutaitoni.
h)   Lukiossa olin kuin helvetissä. Yksinäinen, friikki, jännittäjä.
i)   Kun vaihdoin lukiota, minun ei enää tarvinnut taistella ehdottoman totuuden suhteen uskonto-maailma akselilla.
j)   Uudella paikkakunnalla ollessani minut kutsuttiin bileisiin.
k)   Vastasin että en kiitos, minulla on läksyjä tms.
l)   Minulla meni monta tuntia sen suhteen että painiskelin mielessäni onko oikein mennä bileisiin, WWJD?
m)   Erinäinen määrä vuosia sitten olen luopunut uskostani.
n)   Minua vitutti se että herätysliikkeen kokouksissa korostettiin ihmeitä joita ei oikeasti tapahtunut.
o)   Suurin ihme jota näin oli se että vaikka näin pettyneitä naamoja kukaan yleisön joukosta ei kyseenalaistanut saarnamiesten auktoriteettia.
p)   Nykyään ajattelen, ettei jumalan olemassa oloon tai Materialististen maailmankatsomukseen voida ottaa ehdottoman varmuudella kantaa, on vain todennäköisyyksiä. Joissakin asioissa todennäköisyys on Jumalan puolella joissakin Materialistisen maailmankatsomuksen puolella.

6

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diapolos

      Uskonnollinen kasvatus = nuoruus hukkaan. Kuvittele että joillain sama meno jatkuu hautaan saakka ja onnittele itseäsi että olit tarpeeksi järkevä murtautumaan ulos aivopesulla tuotetusta vankilasta.

      • Kohtasin Jeesuksen eka kerran kahdeksan vuotiaana. Siitä lähtien olen oppinut tuntemaan häntä enemmän enemmän. Vaikka olen ollut uskoton hänelle, on hän ollut uskollinen kaikki nämä vuodet. Hänen armoaan on se, että ylipäätään elän tänä päivänä. Häneltä olen saanut miehen ja lapset, kodin ja taivaallisen huolenpidon. Uskon, että hän myös vie perille taivaan kotiin.


      • Sapeli>
        purje kirjoitti:

        Kohtasin Jeesuksen eka kerran kahdeksan vuotiaana. Siitä lähtien olen oppinut tuntemaan häntä enemmän enemmän. Vaikka olen ollut uskoton hänelle, on hän ollut uskollinen kaikki nämä vuodet. Hänen armoaan on se, että ylipäätään elän tänä päivänä. Häneltä olen saanut miehen ja lapset, kodin ja taivaallisen huolenpidon. Uskon, että hän myös vie perille taivaan kotiin.

        ...etteikö tuo "Jeesus" ole todellinen itsesi. Itse sinä elämäsi teit.


      • diapolos
        purje kirjoitti:

        Kohtasin Jeesuksen eka kerran kahdeksan vuotiaana. Siitä lähtien olen oppinut tuntemaan häntä enemmän enemmän. Vaikka olen ollut uskoton hänelle, on hän ollut uskollinen kaikki nämä vuodet. Hänen armoaan on se, että ylipäätään elän tänä päivänä. Häneltä olen saanut miehen ja lapset, kodin ja taivaallisen huolenpidon. Uskon, että hän myös vie perille taivaan kotiin.

        Mielenterveysongelmia. Vanhemmilleni kaiken omaisuuden menetyksen, vielä kovempia mielenterveys ongelmia, huonon terveyden että voivat kuolla hetkenä minä hyvänsä, ja noi on samalla Jeesuksen lahjoja mulle kun tietysti vanhempien elämä vaikuttaa lapsien elämään. Ja ei muuten palkinnut osoittamalla läsnäoloaan vaikka harras ja puhdas olin niin kovin pitkään ja niin kovalla vaivalla ja niin paljosta luopuen.

        Kiitos Jeesus, haista vittu.


      • diapolos kirjoitti:

        Mielenterveysongelmia. Vanhemmilleni kaiken omaisuuden menetyksen, vielä kovempia mielenterveys ongelmia, huonon terveyden että voivat kuolla hetkenä minä hyvänsä, ja noi on samalla Jeesuksen lahjoja mulle kun tietysti vanhempien elämä vaikuttaa lapsien elämään. Ja ei muuten palkinnut osoittamalla läsnäoloaan vaikka harras ja puhdas olin niin kovin pitkään ja niin kovalla vaivalla ja niin paljosta luopuen.

        Kiitos Jeesus, haista vittu.

        tulee vain hyviä lahjoja, ei mielenterveysongelmia. Kaiken valheen isä, saatana, tahtoo tappaa, varastaa ja tuhota jokaisen ihmisen ja tietty varsinkin Jeesukseen uskovat. :D Mutta Jeesus on saanut siitä ristintyöllään riemuvoiton ja sitä voittoa me saamme julistaa päivästä toiseen, perille saakka Jeesuksen luo.


      • Sapeli> kirjoitti:

        ...etteikö tuo "Jeesus" ole todellinen itsesi. Itse sinä elämäsi teit.

        tehnyt. Elämäni on pelkästään Jumalan lahja. Valintoja saan tehdä itse ja elää tätä elämää, mutta viisaus ja kaikki hyvä tulee pelkästään ylhäältä, taivaalliselta Isältäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe